BWE - nye tider, nye kursmål og økt produksjon.

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
18.08.2023 kl 12:42
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Ruter8
BWE 11.03.2022 kl 10:49 499972

Krøll på tråden og FF ønske om ny tråd. Dagens analyse kan være et godt utgangspunkt å gå videre på.

BW Energy - Investing for spectacular 2023 and beyond
Update
BW Energy is ramping up capex this year to deliver first oil at Hibiscus & Ruche by YE’22e. This is expected to lift BWE’s net production to 23,000 bbl/day next year and 29,000 bbl/day in 2024e. Assuming a Brent oil price of USD 80-120/bbl in 2023-24e, we estimate that this will result in an annual FCF yield of 46-70%. The company thereby is on track to generate is entire EV in FCF before YE’24 prior to a potential FID at Maromba. If realized, BW Energy’s FCF story (and potential dividends) will likely move a couple of years out in time while the upside potential increases to above NOK 70/share. We increase our TP to NOK 42 (40) as higher oil price assumptions more than offset the lowered 2022 production due to the previously announced temporary gas capacity issues. BUY reiterated
cinet
19.04.2023 kl 16:06 3564

19.4.23, BNA har lagt ut følgende analyse: “the-divestment-commitments-petrobras-will-renegotiate-with-brazils-antitrust-authority” har ikke fått lest den, men her er mye krumspring med denne lulla-gutten..
Fluefiskeren
19.04.2023 kl 14:41 3641

Det vil seg liksom ikke. Ned 3,6 % nå. Hele oppgangen ved melding av «first gas» er nå spist opp igjen. Oljeprisen faller, men BWE faller mye mer. Såvidt jeg kan se er den blant oljeaksjene som faller mest. I den vennskapelig og uhøytidlige kampen om høyest nominell verdi av PEN og BWE har PEN nå ledelsen.

Vi må vel regne med et pent hopp når Golfhino melding kommer slik vi regner med. Rart ikke flere vil posisjonere seg før det.

I mellomtiden må man bare bli enig med seg selv om dette er tiden til å øke sin beholdning.
Redigert 19.04.2023 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
gunnarius
19.04.2023 kl 11:58 3700

Holder et øye med hva Petrobras er forventet vil melde ifm. avhendingsprogrammet.

Det er 5 pakker (assets) det er snakk om.

- Norte Capixaba (allerede solgt til Seacrest)

- Lubnor raffineriet (kjøper bekrefter at formell overtakelse er satt til 1. august - både CADE og problematikk rundt kjøp av landområde tilknyttet deal)

- Potiguar (3R petroleum)

- Pescada (3R Petroleum)

- Golfinho- klyngen ( BW Energy)

Oppsummert blir det kun tre transaksjoner å holde rede på som utestående og avventer close. Kan bli meldt av Petrobras/selskap, når som helst.

Petrobras to release new strategic plan at year-end, says executive

https://www.nasdaq.com/articles/petrobras-to-release-new-strategic-plan-at-year-end-says-executive

Får i praksis ingen betydning for BWE, ettersom både management og styre i to omganger har besluttet å honorere kontrakter (inkl. delbetaling ved signering av kontrakt - for BWE USD 3 mill.). Ei heller skal disse kontraktene og assets bli del av fremtidig divestment program, ref. Strategic Plan.

Brikkene begynner virkelig å falle på plass - og skulle noe annet enn close bli tilfelle for BWE, vil dette fremstå som totalt uvirkelig og uten rettslig grunnlag.

Spørsmålet blir egentlig. close - før eller etter Petrobras AGM, 27. april?

Jeg tror på før.
Redigert 19.04.2023 kl 12:01 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
18.04.2023 kl 17:49 4022

Vi får holde et lite øye med hva som skjer offshore Namibia. Jeg har nevnt at Pancontinental får utført seismikk som gjøres av PGS sin Ramform Titan. Dette pågår litt nordvest for Kudu på PEL 87. De melder at de er over halvveis og forventet ferdig i juni. Det som er overraskende er dette etter min mening:

«Early ‘fast-track’ processed results should become available and interpreted before the end of August 2023. Full processing and interpretation will require an additional few months.»

Trodde det tok atskillig lengre tid. Hvis det kan overføres til pågående seismikk på Kudu er det bra.

https://www.petroleumafrica.com/pancontinental-updates-extensive-seismic-program-offshore-namibias-pel-87/

«
gunnarius
18.04.2023 kl 11:16 4252

Petrobras inkl. management og styre har vært klokkeklar i saken vedr. BWE og de øvrige 3-4 assets for salg som er unntatt å bli satt på hold eller bli gjenstand for revidert divestment program. Ref. Strategic Plan 2023-2027.

Diskusjonen nå bør i sin helhet dreie seg om hvorvidt FUP skulle få medhold i en anke vs. rettsapparatet, men da må det først begrunnes med rettslig grunnlag eller saksbehandlingsfeil. Tviler sterkt på at FUP - gitt fagbevegelsen skulle anke får medhold til å få reist en slik sak eller subsidiært at myndighetene tar et helt uvirkelig standpunkt.

Jeg tror Lula er tilfreds med det han har oppnådd - sette 32 assets på hold og vist vilje til å forsøke å stanse, slik han proklamerte i valgkampen.
Fluefiskeren
18.04.2023 kl 11:04 4248

En kontrakt er en kontrakt. Her tror jeg det er en misforståelse. Cinet refererer til 17.4 .23. BNA som ikke sier meg noen ting. Tenk om han for en gangs skyld kunne legge ved en link slik at vi kunne lese artikkelen og gjøre oss opp en mening om den er troverdig. Har anmodet Cinet flere ganger å begynne med det, men uten reaksjon. Det er også imot forumreglene å gjøre det slik Cinet gjør, men jeg snakker for døve ører.

Jeg forholder meg i hvert fall til at avtalen mellom Petrobras og BWE er ferdig forhandlet. Ingenting tyder på noe annet.
Fluefiskeren
18.04.2023 kl 10:56 4224

Rettsaken mot Lula var arrangert. Han slapp fri. Det hører med til historien.

« I 2022 får vi oppgjøret vi aldri fikk i 2018
Kort tid etter presidentinnsettelsen avslørte The Intercept Brasil ulovlig samarbeid mellom dommer Moro og påtalemyndigheten. En lang rekke lekkede WhatsApp-meldinger viste at de vurderte indisier, diskuterte argumenter og avtalte strategier, alt for å få Lula dømt. Resultatet ble til slutt at høyesterett annullerte alle korrupsjonssakene mot Lula og rettet skarp kritikk mot Sergio Moro.

For Lulas tilhengere var dette rettferdigheten som seiret. De så det som en bekreftelse på at korrupsjonssaken var konstruert for å fjerne Lula fra valgkampen i 2018. Straks han var renvasket, suste han inn som favoritt til presidentvalget i 2022.»

https://agendamagasin.no/artikler/et-justismord-og-et-attentatforsok/
gunnarius
18.04.2023 kl 10:56 4184

Fluefiskeren skrev Innlegget er slettet
Hentet fra nettet etter Seacrest sitt kjøp:

The company (min komm. – Petrobras) explained that the Norte Capixaba Cluster accounts for 3.3% of its production in the State of Espírito Santo, and its transfer does not impact other activities in the region. It maintains operations in important deepwater fields, notably Parque das Baleias, in addition to seven exploratory areas.

Selve poenget med kommentaren til Petrobras må være at Norte Capixaba (Espirito Santo) står for så marginal produksjon eller påvirker negativt på annen måte, slik at salget kan forsvares. Ditto vil gjelde for Golfinho-klyngen (Espirito Santo), hvor feltets oljeproduksjon med ca. 9.000 f/d og synkende - ikke kan forsvares ved kun bruk av Saipems FPSO CdV.

Har holdt et øye med hva FUP og Lula & Co. har kommet med i media etter close av Seacrest deal. Måtte helt tilbake til «bråkebøttene» FUP (fagbevegelsen) for å finne deres motsvar, som ligger på hjemmesiden til FUP.

Helt tydelig at FUP mener at slaget er tapt og at rettsvesenet vil være siste mulighet – gitt rettslig grunnlag foreligger. Dvs. ingen hjelp kan forventes av Lula.

Google translate:

Petrobras bekrefter salg av Terminal Norte Capixaba og Fazenda Alegre

13. april 2023 kl. 14.18

Petrobrás kommuniserte konklusjonen av salget av Terminal Norte Capixaba og Fazenda Alegre, i Espírito Santo. Bekreftelsen på salget kom fra styret i Petrobras, som frigjorde fem eiendeler som skulle avsluttes med salg, men som ble suspendert etter anmodning fra gruve- og energiministeren, Alexandre de Silveira.

Les også: Under press stanser Petrobrás-styret privatisering av 32 eiendeler, men opprettholder salget av 6

«Det er et stort slag for oss alle fra Espírito Santo. I praksis har vi nå bare rettsvesenet til å anke, siden alle administrative instrumenter for å stoppe denne forbrytelsen mot Espírito Santo er oppbrukt”, sa fagforeningen i et notat torsdag 13.

Les resten av notatet nedenfor:

Det er verdt å huske at disse salgene først fant sted etter Casagrandes besøk hos Jean Paul Prates og hans forespørsel om videreføring, i strid med forpliktelsen som ble undertegnet med oljearbeiderne og med foreningen Espírito Santo.

La oss nå være det åpenbares profeter: den samme overgivelsespolitikken til guvernør Renato Casagrande vil forårsake stor skade på Espírito Santo, hovedsakelig nord for Espírito Santo.

Vi har i lang tid advart om at disse dvergoljeselskapene ikke er interessert i å gjøre langsiktige investeringer, selv ikke for å lete etter nye oljefelt.

De vil bruke opp hver siste dråpe olje i feltene som ble oppdaget av Petrobrás og vil dra derfra, etter neste mulighet, som de gode parasittene de er.

Innleie av arbeidskraft vil være lavere enn de hevder og med redusert lønn. For å gjøre vondt verre vil det generere halvparten av royaltyene til kommunene, sammenlignet med Petrobras.

Vi fortsetter i kampen.

[Fra Sindipetro ES-pressen]

https://fup.org.br/petrobras-confirma-vendas-do-terminal-norte-capixaba-e-da-fazenda-alegre/

Slik jeg vurderer ståda og et gyldig styrevedtak, gjenstår to styremøter før AGM, 27. april og valg av nytt styre.

FUPs kommentar om at de nye kjøperne ikke vil investere eller bore mer, faller på sin egen urimelighet. Det er jo nettopp dette som bl.a. BWE allerede har forfektet, nemlig bore in-fills og utvikle nye felt, bl.a. BM-ES-23 (indirekte ved den søknaden som gjelder ifm. ANP og kommersialisering). Så her skyter FUP seg selv i foten, men hva annet kunne man forvente? FUP må sørge for sine interesser og Petrbras hensynsta Staten og de øvrige investorene, samt egen Strategic Plan.
Redigert 18.04.2023 kl 11:08 Du må logge inn for å svare
cinet
18.04.2023 kl 10:44 4093

De er i sluttforhandlinger , men nå ser det ut til at Petrobras har bestemt seg for hva de ellers har tenkt med ES. Det synes nå å være landet, og bwe handelen kan snarlig avsluttes. Btw… lulla-gutten …dømt til 12-åring fengsel for korrupsjon…og marxist… tja, neppe en god mann for OG.
JUICEitUP
18.04.2023 kl 10:30 4103

Re FF
Basert på erfaringer etter unnfangelsen av Panoro hvor vi holdt på i Brasil vet vi hvor vanskelig Petrobras er å samarbeide med. De skalter og valter med sine partnere, trenerer alt de kan så lenge det ikke gavner dem og med politisk usikkerhet på høyeste nivå vet man aldri hva som skjer i Brasil. Om ting er undertegnet eller ikke tror jeg ikke spiller så stor rolle. De kan finne på å ville reforhandle uansett. Ville derfor ikke satset mye på at alt er klappet å klart her før det kommer en klar og utvetydig melding fra Petrobras om at salget er gjennomført. Først da kan man tro på dette. Lula DaSilva er nok en luring (selv om det er en lettelse å få en slik mann inn som President i stedet for tropenes Trumph) og har markert seg tydelig på statens vegne her.

Siste ord er nok ikke sagt.
Fluefiskeren
18.04.2023 kl 10:11 4138

Det siste avsnittet skjønner jeg ikke. Petrobras og BW Energy forhandler da ikke om dette. Det er jo ferdigforhandlet og avtale undertegnet.
cinet
18.04.2023 kl 09:58 4162

17.4 .23. BNA:

Petrobras to keep investments in Brazil's Espírito Santo state

Petrobras will put 36 production wells into operation and drill five exploration wells in Brazil's Espírito Santo state by 2027, the company said in a release on Monday.

The activities will take place off the coast, since the state-run firm's onshore assets have been returned to local oil and gas watchdog ANP or divested, such as those sold to Seacrest Petróleo.

Meanwhile, Petrobras is negotiating with BW Energy over the sale of the Golfinho, Canapu, Camarupim and Camarupim Norte offshore fields, in addition to the BM-ES-23 block.
gunnarius
16.04.2023 kl 13:08 4550

Petrobras assets, som både management og styre har fastsatt skal honoreres/close:

Polo Norte Capixaba, Polos Golfinho og Camarupim (ES), Polos Pescada og Potiguar (RN) og Lubnor (CE).

Seacrest har allerede fått closed sin kontrakt med Petrobras. Selskapet meldte 13. april:

Seacrest Petroleo announces the closing of the Norte Capixaba acquisition

Dette betyr at det kun er tre assets som gjenstår. Derfor blir det viktig å følge med på hva som meldes av Petrobras og selskapene - før Petrobras avholder AGM 27. april, med valg av nytt styre.

Etter hva jeg kan se har det ikke kommet vesentlige eller nye innvendinger mot salget til Seacrest - så langt. Jeg vil formode at både Petrobras og respektivt selskap kommer til å bestrebe seg til det ytterste for å close de tre resterende assets - før nytt styre 27. april tar plass.

For BWE kan rimeligvis ikke Petrobras vs. ANP hoppe bukk over de items som fremdeles eventuelt skulle restere, men at partene kommer til å forsøke å speede opp før 27. april, må forventes..

Blir en spennende uke.
Redigert 16.04.2023 kl 13:10 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
16.04.2023 kl 11:01 4618

Semesteroppgave for to studenter. Jeg har sett den før, men har kun lest Abstract og konklusjon, og konstanterer at de har en konklusjon som passer bra med flere analytikere. Og kanskje flere av oss også.

De setter altså verdien i begynnelsen av 2022 til å være 46,09 kroner. Oljeprisen var noenlunde som i dag.
Redigert 16.04.2023 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
JALLA
16.04.2023 kl 10:10 4675

Er det noen som har lest denne analysen av BW Energy? denne kom ut April i fjor og er laget av NTNU.

https://ntnuopen.ntnu.no/ntnu-xmlui/bitstream/handle/11250/2998360/no.ntnu%3Ainspera%3A108382936%3A110706098.pdf?sequence=1
Fluefiskeren
14.04.2023 kl 19:18 5038

Virker ikke som noe nytt. Vi vet jo at det skilles mellom ferdig avtaler med kontrakt og kommende saker som er under forhandlinger mellom selger og kjøper.

Logisk nok. Ellers kunne det nok kommet et krav om betaling for tort og svie vil jeg tro.
jeansen01
14.04.2023 kl 18:55 5067

Fluefiskeren skrev Sier hvem?
Linken fra solb....men kræver adgang...

mvh jeansen
gunnarius
14.04.2023 kl 18:51 2980

Fluefiskeren skrev Sier hvem?
Som vi har nevnt tidligere, må det anses som de-risking av BWE - med signert kontrakt - at Seacrest Petroleo - også med signert kontrakt - har blitt meldt av Petrobras med close.

Det kan derfor legges til grunn at de resterende assets med signert kontrakt vil følge fortløpende som per def. close.

Jeg skal begrunne hvorfor jeg tror at close for BWE, vil finne sted i løpet av april. Nå kommer det hele an på om ANP blir tilfreds med de avklaringer/utestående som heftet ved den tid BWE rapporterte Q4. Dvs. er alle items krysset av som ok? Kan ikke være mange som utestår, før Petrobras kan melde deal som ferdigstilt. Jeg kan selvfølgelig ikke garantere, men antar at april blir Brasil mnd. for BWE.

Hovedårsaken beror på at Petrobras 27. april skal velge nytt styre. Det vel liten tvil om at Lula ønsker styret besatt av genuine Lula sympatisører. Likefullt, det er et nåløye som kandidatene må passere. Og ikke alle får aksept:

https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1119639/000129281423001518/pbr20230413_6k.htm

For å sikre en smidig avhending assets med signert kontrakt, vil det enkleste for Petrobras være å formalisere close før AGM og nytt styre, 27. april. Dette sagt, jeg har liten tro på at et nytt styre kommer til en annen konklusjon og vedtak enn tidligere styre.

At Seacrest Petroleo har fått ferdigstilt sin deal, må tas som tegn på at Petrobras vil honorere de 5-6 assets med signert kontrakt. Seacrest var først ute - og jeg kan ikke se at verken FUP (fagbevegelsen) eller Lula & Co. har skreket opp - så langt.

Man kan ikke vite, men jeg tror fremdeles at april blir Brasil mnd. for BWE. Skulle det ikke bli i april, fremstår fremdeles Petrobras/Saipem handelen som vesentlig de-risket vs. de to brevene fra MME (olje dep.) inkl. Lula - om å sette på hold. Alt er hittil tilbakevist av Petrobras management og styre - i to omganger.

Nå realiserer Petrobras og speeder opp. Dette er bevist ved at Seacrest deal (tidligere satt på hold) er meldt som ferdigstilt.
solb
14.04.2023 kl 17:41 3046

Der satt den! En god flaske vin i kveld.
"Brasilianske Petrobras oppfyller løftet og avslutter signert salg av eiendeler"
Bullmarked
14.04.2023 kl 16:36 3125

Tipper de spekulerte i at oljeprisen på sikt ville reflektere utfallet av deres egne sanksjoner mot Russland, er oljeprisen 60 dollar for Russisk olje kan ikke den vanlige oljen koste det dobbelte særlig lenge. USA prøver desperat å få ned inflasjonen, kanskje lagertømming var en del av den strategien. OPEC ødela planen, og stikker kjepper i hjulene. Det er ingen tvil om at oljeprisen skal til minimum 90-100$ over litt tid nå. Det er vel ellers uttalt at de vil fylle lagerne, men håper på en lavere pris.
solb
14.04.2023 kl 16:14 3153

Nå ha Biden sørget for å tømme beredsskapslageret til under 370 mill fat. Så lavt volum har vi ikke sett siden 1983. Katastrofe, spør du meg. Tipper påfylling starter opp nærmest umiddelbart!!
2023-Mar 03/03 371,579 03/10 371,579 03/17 371,579 03/24 371,579 03/31 371,175 2023-Apr 04/07 369,575
solb
14.04.2023 kl 15:03 3243

Sitter jevnlig og humrer litt for meg selv. Her er vi alle "vår egen lykkes smed". Endel har forstått hva som ligger frem foran oss, og har posisjonert seg etter evne? Og hele tiden har vi algohandel som forstrekker de modige med billige aksjer.
Det gjelder å tilegne seg kunnskap, og ikke minst, nyttiggjøre seg den. Og så vil tiden vise....! Jeg forbeholder meg retten til å komme tilbake til saken.
Redigert 14.04.2023 kl 15:04 Du må logge inn for å svare
cinet
14.04.2023 kl 14:39 3286

Tipper de timer med annen storstilt utbygging . 100% eierandel er en episk jackpot i seg selv ( i etterpåklokskapens tid, hele kjøpet ble møtt med et skuldertrekk, og har fremdeles O vekting på verdi/potensialet til bwe )
gajini
14.04.2023 kl 14:33 3299

Dobbelt post, men tillæg til ovenstående er at det er skønt at CF fra Dussafu og snart Golfinho forhåbentligt kan bidrage til, hvad der potentielt kan være the real company maker i KUDU.

Men lad os se, jeg er hvertfald spændt på baggrund af de forskellige fund der er gjort i området i Namibia
Redigert 14.04.2023 kl 14:38 Du må logge inn for å svare
gajini
14.04.2023 kl 14:32 3283

Spændende med KUDU. Casen bliver konstant derisket.

Tænker en fin farm-out aftale, mulighederne er mange.

Skal de bore første brønd selv og gå efter initial jackpot inden farm-out?
cinet
14.04.2023 kl 14:22 3300

UPS;Shell’s hydrocarbon hotspot: Supermajor seeks to drill 10 more wells in prolific Namibia

Supermajor's future offshore activities could be influenced by the creation of marine protected areas…

Her blir det rai rai
solb
14.04.2023 kl 12:24 3412

Kanskje ikke så lurt å kvitte seg med aksjer akkurat nå. Overlater det til algo kameratene.
"Installasjonen av gassløftkompressoren pågår separat på BW Adolo med fokus på idriftsettelse og oppstart etter første olje fra Hibiscus/Ruche, som hadde prioritet i høyaktivitetsperioden om bord på FPSOen.

– Vår prioritet nå er å fullføre oppstartsaktiviteter og stabilisere produksjonen fra DHIBM-3H-brønnen. Parallelt fortsetter arbeidet med oppstart av den nye gassløftkompressoren for å støtte produksjonen fra de eksisterende seks Tortue-brønnene, samtidig som vi går videre med boring av de neste Hibiskus/Ruche-produksjonsbrønnene som planlagt, sier Arnet."
https://www.offshore-mag.com/production/article/14292192/first-oil-achieved-from-hibiscusruche-development
Bullmarked
14.04.2023 kl 11:02 3442

Deilig å lese en tråd der folk har peiling og er engasjert. Veldig bra!
Har en mindre post her fra rett etter de kom på børs, men kommer nok til å øke eksponeringen kraftig når tidspunktet er rett.
solb
14.04.2023 kl 11:02 3386

Ja, det vil ikke forundre meg om de finner "gullkalven" der, men ellers har de jo fremhevet nordlige områder som mest lovende.
Fluefiskeren
14.04.2023 kl 10:58 3394

Har tittet litt nå og da. Ser ut som den har vært veldig konsentrert rund den sydligste delen av Kudu lenge nå.
solb
14.04.2023 kl 10:54 3347

"SW Empress" har vel tauet seismiske kabler over Kudu blokken en drøy måned nå. Sikkert på jakt etter det store "gullegget", oljekolonnen til Kudu gassen.
Fluefiskeren
14.04.2023 kl 10:41 3332

Voldsom interesse for Orange Basin i Namibia. Ser det er tre surveys gående nå syd i Namibia. Den ene er på Kudu. Dette er vel verdens hotteste område i øyeblikket sammen med Guyana.
Fluefiskeren
14.04.2023 kl 10:39 3317

Vi får håpe det, men «ekspertene» er svært uenige. Noen mener at OPEC sitt overraskende kutt tyder på en forventning om nedsatt forbruk og oppbygging av lagre.

« On inventories, OECD commercial inventories have been building in recent months, and product balances are less tight than seen at the same time a year ago,” OPEC said in its closely-watched Monthly Oil Market Report (MOMR) today.»

https://oilprice.com/Energy/Energy-General/OPEC-The-Oil-Market-Is-Less-Tight-Than-A-Year-Ago.html

Vanskelig å vite hva man skal tro.
cinet
14.04.2023 kl 10:30 3280

Vi går lyse tider i møte, i dobbel forstand: « IEA: Produksjonskutt fra Opec+ kan forverre tilbudsunderskudd» De overraskende produksjonskuttene fra Opec+, som ble kunngjort 2. april, risikerer å forverre det forventede tilbudsunderskuddet i oljemarkedet i andre halvår av 2023.
IEA mener kuttene fra OPEC+ gjør det utfordrende å møte etterspørselen etter olje.
Det skriver internasjonale energibyrået (IEA) i sin månedsrapport for april, fremlagt fredag.
solb
14.04.2023 kl 09:46 3333

I mellomtiden ser det ut til at hedgen har fritt spillerom med å presse ned kursen. BWE sine aktører ser ut til å ha lite cash å investere for?
cinet
14.04.2023 kl 09:42 3324

48 helt uten å nevne Brazil? Da går vi lyse utsikter i møte :)
512tr
14.04.2023 kl 09:21 3343

Pareto:

BW Energy - EV payback by YE’25 & Strategic flexibility
Update
First oil at Hibiscus & Ruche is the milestone everyone has been waiting for since IPO the three years ago as it unleashes 4x production growth to 30,000 bbl/day net by YE’23. We estimate that BW Energy generates its entire EV in FCF by YE’25 at Brent USD 85/bbl and see 45% upside to the value of its producing assets alone. In our opinion, the "development heavy" perception of the company is misguided after the Maromba reevaluation that takes BWE's FCF story from 2026-27e to today. Further, it creates flexibility in organic growth, M&A, and shareholder distributions. We find a strong main owner and BWE’s track-record of value creation supportive ahead of future strategic decisions. BUY/TP up to NOK 48 (46).
inference
13.04.2023 kl 20:11 3584

De signerte en RBL på 200 + 100 musd i September, men tror den er øremerket Dussafu.

Så bra spm om de har tilstrekkelig med cash og trekkfasiliteter. Noen som er på ballen og har finregnet på det?
inference
13.04.2023 kl 19:30 3511

Saipem;

BW Energy will pay Saipem USD 73 million in fixed consideration for the FPSO of
which USD 25 million is due at closing, USD 13 million due at FPSO takeover and
USD 35 million paid in 18 monthly instalments following the takeover.

Golfhino;

Highlights

* Acquisition of 100% operated working interest ("WI") in the Golfinho and
Camarupim clusters and 65% WI in the BM-ES-23 block
* USD 15 million in initial cash considerations and up to USD 60 million in
contingent payments linked to oil price, well operations and further
successful development of the acquired assets
* The Company's internal estimate is 38 million boe of proven recoverable
resources, predominantly oil, of which 19 million boe developed and
producing and 19 million boe undeveloped, defined infill opportunities
* The Company has identified a further 0.7 Tcf of recoverable gas
accumulations for potential future development
* Establishing a solid working relationship with Brazilian regulators will
unlock significant synergies ahead of the Maromba development
* The transaction will be financed through BW Energy's cash flow and existing
liquidity
citius
13.04.2023 kl 13:24 3636

Hva er sagt om betalingen?
Trengs det ekstern finansiering til, f.eks lån/obligasjoner?

Har de nok cash on hand?
Fluefiskeren
13.04.2023 kl 13:11 3659

Ja. Jeg vet det. Middelverdien er da 15. mai, men jeg innstiller meg på lengre tid.
cinet
13.04.2023 kl 12:28 3709

Fra deres egen børsmelding mars23: « The transactions are expected to close in the second quarter of 2023.» dvs innen 1.7
Fluefiskeren
13.04.2023 kl 11:02 3817

Ser de skrev kontrakt med Petrobras ang. kjøp 23. februar 2022. Det er fire måneder før BWE gjorde det samme. Sånn sett kan man vente godkjenning i august i teorien. Så enkelt er det nå ikke heldigvis. BWE snakket lenge om q1, men hva de bygde det på er vel ukjent. Ikke lett å forutsi ANP vil jeg tro.
inference
13.04.2023 kl 10:49 3848

Jeg kjenner ikke dealen til Seacrest godt nok til å burde uttale meg (gjør det allikevel), men ser at de betaler nesten 430 musd ved closing til Petrebras i tillegg til noe ved signering og noe mulig etteroppgjør.

BWE må ut med mye mindre cash og har mer en performance payment som er deriskende for BWE. Spruter det overskudd av kjøpet går det også greit å betale litt ekstra.