DnB anbefaler kjøp og kursdobling

Merlin
NANOV 12.03.2022 kl 17:23 10502

Sist omsatt 13,25 - DnB Price target: NOK 26.00, nesten 100% opp!

Patrik Ling - DNB Markets


Update
Nordic Nanovector (Pharm. & Biotechnology, Norway)
Recommendation: Buy

Trial recruitment still top priority

Nordic Nanovector announced in early January that recruitment for the PARADIGME trial had been slower than envisaged, delaying expected data read-out from H1 2022 to H2 2022. The company also raised more capital recently, which we estimate means it has enough cash to last beyond that important data read-out. We have lowered our 2022–2023e EPS by c4% after factoring in the capital raised and higher share count, as well as the delayed PARADIGME data read-out. We reiterate our BUY, but have cut our target price to NOK26 (31).

Q4 results – larger operating loss than forecast, but stronger cash flow. Q4 costs were higher than we expected, mainly related to R&D, but also some costs for employee share-programmes. Nordic Nanovector ended Q4 with cash of cNOK278m, above our estimate of cNOK268m (primarily due to more favourable NWC movements in cash flow). In January the company raised additional equity, which we calculate should add cNOK233m after costs.

PARADIGME recruitment affected by Omicron. The company reported 106 patients (out of a total of 120) had been recruited by 28 February – the same number as at 7 January, which we believe was the main reason for the weak share price reaction after the Q4 report. We estimate Nordic Nanovector should be able to complete recruitment by mid-2022, and therefore present top-line data in late-2022. This is the key share price driver going forward, we believe.

Cash should last beyond data read-out. The company highlighted it expects to book costs totalling cNOK120m in Q1 due to the timing of payments to its CRO (explaining the capital raise in Q1), and guided for negative cash flow of cNOK160m. Nevertheless, we estimate Nordic Nanovector should have sufficient funds to get beyond PARADIGME data read-out. The CEO highlighted on the conference call that the company is in contact with potential partners, but that the market should not expect a deal until the top-line data has been presented.

BUY reiterated, but target price cut to NOK26. We have lowered our 2022–2023e EPS by c4% after factoring in the capital raised in Q1 and the higher share count, as well as the delay in the PARADIGME data read-out and its impact on the launch trajectory.

Best regards

Patrik Ling | DNB Markets | Equity Research

DNB Bank ASA
Dronning Eufemias gate 30 | 0191 Oslo | Norway
Dir: +46 8 473 48 43Call: +46 8 473 48 43 | Mob:
Merlin
12.03.2022 kl 17:48 10450

Ling har ikke fått med seg infoen fra Skullerud om at de ved Q421 presentasjonen 1. mars hadde det høyeste antall pasienter under consideration noensinne! (Til vurdering for om de passer for screening til Paradigme.) Mange til vurdering bør bety høyt antall som screenes ila kort tid. Merkelig at Ling på den ene siden mener at rekrutteringen er det aller viktigste, mens han samtidig ikke nevner høyt antall til vurdering, men rett og slett ser bort fra det! Dermed blir TP satt lavere enn den skulle.

Det andre merkelige han ikke nevner er de øvrige resultatene til NanoV, innen bla. Alpha37, Archer-1, CAR-T innen CD37 osv.

Og det tredje merkelige er at han maser om alle konkurrentene innen NHL, men tydeligvis ikke har fått med seg at 4 av konkurrentene innen PI3K-hemmere er falt fra. Det er altså blitt mindre konkurranse for Betalutin, ikke høyere! Og det har heller ikke aksjemarkedet fått med seg ser det ut for. Betalutin har med sin enestående virkningsgrad og lave bivirkninger vist sin berettigelse.

At han heller ikke nevner at NanoV går rett for 2.linje NHL i fase 3 er direkte oppsiktsvekkende, Konklusjon: Harelabb- og hastverksarbeide.
Redigert 12.03.2022 kl 17:51 Du må logge inn for å svare
Merlin
12.03.2022 kl 17:54 10424

Har aldri hatt så mange i vurderingspoolen som nå, så det kan løsne veldig fort. Denne poolen var tilnærmet tom i januar (som også ble meddelt da). Det har altså endret seg radikalt og vil nok snart gi god økning i screenede pasienter. Det er ikke reflektert i kursen.
Fra Sidelinjen
12.03.2022 kl 22:01 10116

Han har fått med seg at pipen av potensielle pasienter er all time high, han skriver jo at han forventer at Paradigme er ferdig rekruttert mid 2022. Etter alle solemerker er mid av ett år 1.juli.

CEO sa at de forventer å se effekt av den store poolen innen 4 til 6 uker. Da er vi i midten av april når de første blir innrullert. Med 14 stk igjen å innrullere i 2,5 måneder er vi på ca 6 stk i måneden hvis man ser til Lings analyse. Er ikke det offensivt nok med innrulleringshistorikken selskapet har å vise til?

Jeg er SUPER-fornøyd hvis jeg 1.juli kan våkne til en børsmld om at Paradigme er i mål.
Redigert 12.03.2022 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Merlin
12.03.2022 kl 22:58 10010

Det er helt korrekt Sidelinjen. Han har bare ikke skrevet det. Men for å bli i midten av 2022 trengs 14 pasienter til, noe han legger opp til. Og vi skal vel ikke være lei oss om kursen han mener er Target Price (det er vanligvis på 3 mndr TP angis) innen midten av juni er doblet....
MiniMe
13.03.2022 kl 10:13 9567

Totalt skivebom av DNB.
SomSa
13.03.2022 kl 10:32 9502


Hvis Nano hadde levert etter planen, dvs FDA søknaden var sendt 1H 2019 var aksjekursen 200-400 nå. Problemet er at ledelsen fortalte ofte eventyr i sine kvartal presentasjoner og DNB analytikeren var ikke skeptisk nok og trodde på det ble sagt.................
YNWA250505
13.03.2022 kl 11:11 9417

Merlin, kan du ikke legge ut alle dine kursmål også da. Nå lukter det totalt desperasjon over hele deg. Hva er det som har skjedd med deg de siste årene. Før var du en skribent med masse bra info og kunnskap, nå er du bare redusert til en superhausser som holder deg fast i en brukket mast. Håper virkelig NANOV blir en gedigen suksess, men dette drar noe voldsomt ut synes jeg. Går bare å venter på nye utsettelser og utvannende emisjoner.
Merlin
13.03.2022 kl 11:51 9307

Listig innlegg, men usaklig. Du får snakke om selskapets fremtid, og holde deg til konkrete forhold og facts. Desperasjon, redusert til, brukket mast osv. Du får jommen sagt det!

Se heller på aksjekursen. Ny god leder i Erik Skullerud og fenomenale muligheter for Archer-1, Alpha37 osv. Jeg forsøker å påpeke de positive mulighetene og et godt investeringsutfall.
Redigert 13.03.2022 kl 11:52 Du må logge inn for å svare
Kagge
13.03.2022 kl 20:15 8789

Det er helt OK å være uenig med Merlin, jeg setter pris på en balansert diskusjon, men da får dere ta ballen og ikke mannen.. kom med noe jeg kan tro på, ikke hvem som tok feil i 2016 osv..

Når jeg sitter i en aksje så er det fremtiden jeg er her for, skal jeg tjene penger på en aksje, må jeg ha større tro på fremtiden enn markedet.. enkel logikk

Snøen som smeltet i fjor er bakteppet, om den preger markedet, må jeg tro den preger fremtiden mindre enn markedet tror, for å kunne ta gevinst i fremtiden.. (slå markedet)
Merlin
13.03.2022 kl 21:22 8630

Den som er direkte usaklig, har i utgangspunktet tapt debatten, og latt motparten vinne helt gratis.

Hvis vi ser nærmere på det DnB egentlig kommer med er det at allerede ila 3 mndr. dvs før fullført Paradigmeinklusjon, kan kursen være doblet i forhold til i dag. Det sier sitt om hvor lav kursen er pr. nå! Og det sier hvor god investeringen i NanoV er nå. Jeg tror fortsatt Nanov kan bli årets børsvinner.

Med en høy fundamentalverdi om de lykkes og en markedsverdi nå på under 2 mrd. kr. bør en tidobling eller mer enkelt kunne oppnås ved betinget godkjennelse, som bør kunne komme mot slutten av 2023.

Men i tillegg vet vi at RIT er i skuddet, at NanoV har en rekke verdifulle patenter. Dette er svært int4eressant for Big Pharma, eksempelvis Novartis, der NanoV vil passe midt i blinken. Det samme for Roche, som eier Rituximab, gått av patent, men som virkelig kan få en katalysator med Betalutin, som samtidig kan gi Roche en markedsfordel igjen for Rituximab. Novartis er samtidig storeier i Roche, så man kan tenke seg et samarbeid om oppkjøp av NanoV.

Det en del kritikere her på HO tydeligvis ikke har fått med seg er forståelsen av verdiutviklingen i farmasiaksjer. Den er som kjent nyhetsdrevet. Og ved gode nyheter og nyheter som er verdifremmende, vil kursen kunne stige eksplosivt.

Vi nærmer oss et kryssende punkt for NanoV. Vil de lykkes, vil vi se en mangedobling i kursen og på sikt et Betalutinsalg i størrelsesorden 5 mrd. kr. pa i EU/US.

Merlin
13.03.2022 kl 22:48 8392

Aksjekursen har fom 21. jan 2022 knapt beveget seg over emisjonskursen på 14. kr.

Det kan derfor se ut til at emisjonskursen har virket som et kraftig tak på kursen frem til nå.

Nå er emisjonen inkl. repemisjonen ferdig og avsluttet. 14 kr. er dermed i seg selv ikke et teknisk kurstak.

Det kan derfor bli interessant å se hvordan kursen nå og fremover kan bevege seg på et langt friere grunnlag.

Mange småsparere har nok oppfattet at det ikke har vært noen vits å kjøpe på kurs over 14, men heller solgt når kursen kom over 14, siden de kunne fylle opp på 14. kr.

Kursen bør dermed nå ha gode muligheter for å komme seg ut av begrensningen emisjonen har gitt.
saga68
13.03.2022 kl 23:23 8280

Merlin
Takk for info. ER helt enig og har benyttet anledningen nå til å kjøpe mer enn 10 ganger så mange aksjer enn jeg var tildelt i repemi. Snittkurs under 13.
Tror også selskapet er i mål før 1. juli pluss alt det andre som DnB Market ikke har tatt med.
Ingen konkurrenter bortsett fra noen skribenter her på HO
Som jeg selv har nevnt før - så burde selskapet aldri hatt repemi da de før tidlig burde ha sett at tallet innrullerte ikke ble høyere.
Flaks for meg og noen andre her. Uflaks for de som tror på de som har bygd opp sur galle med gamle bestemmelser. NÅ MÅ vi se framover. Gleder meg bare til denne uken
Kagge
14.03.2022 kl 16:53 7441

Q1 avlegges 13.5, og jeg forventer pr nå ingen nyheter fra selskapet før det? Hverken innrullerende eller annet..

Dermed tror jeg dessverre ikke vi tar store steg mot kursmålet neste 2 mnd..

Hva kan evt komme?
Redigert 14.03.2022 kl 16:53 Du må logge inn for å svare
Merlin
14.03.2022 kl 17:13 7369

Muligens resultatet av FDA-møtet som er annonsert i mars. Det helt avgjørende da er 2L i 3.fase confirmatory study. Iflg. Skullerud har NanoV fått positive signaler om at det er mulig å få. Det er iflg. Skullerud også det NanoV vil guide. Med de fenomenale Archer-1 resultatene og det dobbelt så store markedet ift 3L 3. fase vil grønt lys for 2L fra FDA selvfølgelig gi kursen et kraftig løft.
Redigert 14.03.2022 kl 17:14 Du må logge inn for å svare
Studenten86
14.03.2022 kl 17:30 7309

FDA møte i mars?
AACR tidlig april.
Årsrapport 6. April. Pleier å være en side fra CEO der som er hyggelig lesning, men ikke kursdrivende.
Forventer ikke oppdatert innrullering før Q1, men utelukker det ikke heller. Er bare 14 som skal inn, styreleder antok 7+ i måneden burde være mulig for ett år siden. Melding om ferdig rekruttert er mulig før Q1, om enn usannsynlig. Oppdaterte positive tall kan benyttes taktisk for hyggelig sentimental ved f. Eks. AACR/årsrapport. Igjen forventer ikke, men utelukker det heller ikke.

Er også et AGM hvor stemmeretter er ønsket så venter noe short reduksjon før det. Pleier ikke påvirke kursen stort dog.
Merlin
15.03.2022 kl 09:22 6303

Spår dobling i biotek
DNB-analytiker Patrik Ling spår dobling av biotekaksje etter et kraftig kursfall.
Publisert 14. mars 2022 kl. 11.18

MYE Å GÅ PÅ: DNBs Patrik Ling gjentar sin kjøpsanbefaling, og etter kraftig kursfall er det plutselig veldig mye oppsidepotensial.
Finans
Steinar Grini
Redaktør

Nordic Nanovector har kommet kraftig ned igjen etter å ha rykket opp fra 13 til 26-nivået i fjor vinter. Denne vinteren har imidlertid kursen kollapset ned til 13 kroner igjen. DNB-analytiker Patrik Ling har operert med kursmål på 31 kroner på aksjen. Nå justerer han ned kursmålet, men ikke lenger enn til 26 kroner, og Ling gjentar sin kjøpsanbefaling på aksjen. Hvis han får rett snakker vi om en dobling fra dagens børskurs.
rufus01
15.03.2022 kl 10:03 6166

Og hva er begrunnelsen?. Sannheten er vel at, lykkes nanov med å komme i mål med forskningen sin så vil kursen selvfølgelig dobles og sikkert mangedobles. Blir det flere forsinkelser, og de fortsetter denne pengebruken. Så blir det nye emisjoner, og fortsatt kursfall. Det spiller veldig liten rolle hva en analytiker i DNB skriver.
SomSa
15.03.2022 kl 10:45 6044


Hvis du stoler på kursmål fra DNB så kjøper du TRVX eller Nykode . DNB har har kursmål 4 (TRVX) og ca. 120 (Nykode) og aksjekursene akkurat nå er hhv 1,584 og 40.30.

Som SomSa sa tidligere hentet Nano lite penger gjennom emisjonen. Nano pleier å hente penger når kontantbeholdningen er ca. 2 x kvartalsbruk. Neste gang må de hente ganske mye penger. De må klare seg minst 1-2 år uten nye emisjoner + dekke ekstra kostnader som masseproduksjon, markedsføring.......... Hvis aksjen stiger skal komme slaktekniven fra emisjonen og slakte drømmen til småaksjonærer og sende aksjekursen nedover. Hva blir aksjekursen etter en ny emisjon, hvis de henter 500-1500 mil?
.
Hør på presentasjonen fra ca. 15:20. Har de peiling på hvordan dataene ser ut? Er det ikke mye igjen før Betalutin kan godkjennes? Jeg renger med at de skal overlever av emisjoner i flere år fremover uten en god partneravtale.

Merlin
16.03.2022 kl 15:33 5507

Sakset fra TI. Dnb har en TP 60 kr. om 12 mnd. 26 om 3 mndr. Legg merke til at styreformann Egberts opplyser at de erfarer at verdien er undervurdert.
......................
MrSpecial

Man må være klar over at bullcaset fra DNB-analysen har ett års horisont, og ikke nødvendigvis reflekterer bullcase ved et eventuelt oppkjøp.

Bullcase ved et eventuelt oppkjøp vil sannsynligvis være et god del høyere, fordi det er flere ting som må prises inn i “pakken”. Da er det jo interessant å se hva Egberts tenker rundt pipeline og verdi, ref kjapp oppsummering fra @TheObserver sin dialog med Egberts:

Svaret har således ingen allmenn interesse, men jeg kan dele at de finner at markedet undervurderer potensialet til selskapet, blant annet med hentydning til hva de viste av pipen på R&D dagen.

Så er det vel slik at ingen er uenig i at potensialet i pipen/plattformen til selskapet etter hvert begynner å bli betydelig, men det er vanskelig å si hvordan dette vil prises ved et oppkjøp. Det avhenger alt av tidspunktet for oppkjøp, hvor langt man han kommet i de ulike prekliniske studiene, eventuelle resultater fra studiene, samt konkurransesituasjonen for å nevne noe. Vanskelig å spå, men det gjør jo at det kan være håp om en god oppside her.
saga68
16.03.2022 kl 15:53 5435

Like før sperra ryker. Uavhengig av hvem/hva som er årsaken
AH1234
17.03.2022 kl 09:28 4788

Ser veldig positivt ut. Vi er godt over 14 som tidligere har vært sperren. Skal vi klatre mot kursmålet på 26?
heilo888
17.03.2022 kl 09:49 4702

Første mål er kr 18,81 og gap closed.
Studenten86
17.03.2022 kl 09:52 4683

Om du 4-dobler dagens markedsverdi, er NANOV uforskammet lavt priset til hvor de er i løypa, og det er kun i forhold til 3FL.
Basert på tidligere grove anslag til tall-gymnastikk:
3FL = 30 mrd nok(hvor alle fester blikket så mye at resten av pipeline blir glemt, og gode argumenter vil fremme at indikasjonen kun bør vente 20 mrd PMP, jeg tror det er lavt),
MZL mono = 20 mrd nok
ARCHER-1 2FL = 50 mrd nok
Kombo MZL = 30 mrd nok
DLBCL mono = 10 mrd nok(relativt lite tiltro her, men stor indikasjon, bredt utfall kan skje her)
DLBCL kombo = 80 mrd nok(forutsetter efficacy så høyt spekulativt, er en aggressiv form som er vanskelig å behandle)
Alpha-37 = i US alene var det 21000 nye tilfeller i 2020. Ingen formening om verdsettelse her, da peak penetration mot konkurranse er helt ukjent for meg i denne indikasjonen. Men meget høyt potensial.

PS. tallene er før diskonteringer, 12 P/E anslått, 150k$ produktpris, og med varierende PMP i indikasjonene.
Er verdt å klø seg i hodet over at hele pipeline utenom 3FL er verdsatt til kr 0 i dag. Og 3FL prises som om selskapet er nyoppstartet i fase 1.
AH1234
17.03.2022 kl 10:34 4541

Helt utrolig at man kan få kjøpt så billige aksjer rett ved målstreken!
Merlin
17.03.2022 kl 12:43 4271

Alpha-37 = i US alene var det 21000 nye tilfeller i 2020. Si også her 150'$ pr. behandling, og 30% penetration. Da er Alpha-37 i seg selv ALENE en blockbuster dvs. salg for 1 mrd $ pa bare i USA alene.

Nanov opererer innen et enormt kreftområde!

Nå venter vi på klarsignal for designet av Archer-1 i 2L 3linje innen FL.

Med et slikt klarsignal kan NanoV sette i gang med sitt confirmatory study innen 2 linje. Med de svært gode resultatene og de lave bivirkningene bør det være bankers.

Og Big Pharma bør stå i kø!
bj111
17.03.2022 kl 13:00 4194

For et jammer om at BP står i kø. Haussepiss inntil noe virkelig skjer. Daglig mas om dette får en jo til å undre om du har tålmodighet til at du faktisk er med når ting skjer et sted kanskje langt der fremme, for du fremstår som temmelig desperat.
saga68
17.03.2022 kl 14:20 3989

Tror du at pandemien så vidt har startet og at innrulleringen vil gå tregt i lang tid framover.
Tror du at ledelsen bryter aksjeloven og bevisst feilinformerer markedet.
Har du samme synsvinkel som DnB Markets eller har du pusset brillene eller vasket øynene så du får et bredere syn.
Er " desperate Merlin " virkelig desperat eller kan man stole på han, Hugoil, Studenten66 og flere andre som kommer med sine vurderinger/beregninger ut fra offisielle data. Har du hørt om sannsynlighetsberegning?
2 + 2 = 4 men er 2,0 + 2,0 = 4,0?
Snart blir mange tatt med buksa nede. Bli ikke èn av dem som må gå strafferunder

Merlin
21.03.2022 kl 00:15 3067

Kursdobling nærmer seg..... 44% opp på 7 dager!
Redigert 21.03.2022 kl 00:27 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
21.03.2022 kl 01:04 3007

Ja det blir nu spennende, bare 8 timer til åpning:-) er ikke spesielt for å være overlastet i en aksje…men når kursen dundra under 14 da klarte jeg ikke å la være å kjøpe, skal leve godt med det; )
Merlin
22.03.2022 kl 15:36 2231

Les dette innlegget til Studenten86 en gang til:

Om du 4-dobler dagens markedsverdi, er NANOV uforskammet lavt priset til hvor de er i løypa, og det er kun i forhold til 3FL.
Basert på tidligere grove anslag til tall-gymnastikk:
3FL = 30 mrd nok(hvor alle fester blikket så mye at resten av pipeline blir glemt, og gode argumenter vil fremme at indikasjonen kun bør vente 20 mrd PMP, jeg tror det er lavt),
MZL mono = 20 mrd nok
ARCHER-1 2FL = 50 mrd nok
Kombo MZL = 30 mrd nok
DLBCL mono = 10 mrd nok(relativt lite tiltro her, men stor indikasjon, bredt utfall kan skje her)
DLBCL kombo = 80 mrd nok(forutsetter efficacy så høyt spekulativt, er en aggressiv form som er vanskelig å behandle)
Alpha-37 = i US alene var det 21000 nye tilfeller i 2020. Ingen formening om verdsettelse her, da peak penetration mot konkurranse er helt ukjent for meg i denne indikasjonen. Men meget høyt potensial.

PS. tallene er før diskonteringer, 12 P/E anslått, 150k$ produktpris, og med varierende PMP i indikasjonene.
Er verdt å klø seg i hodet over at hele pipeline utenom 3FL er verdsatt til kr 0 i dag. Og 3FL prises som om selskapet er nyoppstartet i fase 1.