PHLY - Fått enda en enorm kontrakt til i påsken
Phly har kontrakt om bygging av en serie med skip fra TOTE. TOTE har en opsjon på å få bygget en NSMV til, dvs skip nr 5 i en serie. Kontrakten er på usd 300 mill og hvis TOTE bruker opsjonen, skal skipet leveres i 2025. Dette skipet er nå godkjent i USA budsjettene og venter kun på signaturen til Presidenten. Men summen som er godkjent i budsjettene er på usd 380.600.000, se teksten hentet fra side 1669-1670 på linken under:
"$380,600,000, to remain available until expended, shall be for the National Security Multi-Mission Vessel Program, including funds for construction, planning, administration, and design of school ships"
https://rules.house.gov/sites/democrats.rules.house.gov/files/BILLS-117HR2471SA-RCP-117-35.pdf
Phly har en del klausuler med TOTE rundt byggingen av skipene. Er det godkjent usd 80.600.000 ekstra til Phly for betaling på de ekstra kostnadene i følge klausulene i kontraktene på NSMV skipene? Dette vil da være en massiv ekstra betaling til Phly, som reduserer risikoen i byggingen av denne serien betraktelig, som markedet har vært litt bekymret for. Det er jo grunnen til at Phly har disse klausulene, redusere verftet sin egen risiko..
Disse 3 avsnittene er hentet fra Q4 2021 rapporten
"The steel cost escalation risk is reduced by price adjustment clauses, with coverage for steel plates under the NSMV contract and all structural steel under the SRIV contract"
"The Company is exposed to changes in prices of steel and other materials and duties, tariffs and other taxes imposed on goods imported from foreign (non-U.S.) countries. PSI attempts to mitigate its exposure with respect to steel and other material cost escalation and increased taxes on imported goods by attempting to pass these risks on to its end customers. The NSMV and SRIV contracts include price adjustment clauses for steel plates and all structural steel, respectively"
"The Company is subject to exchange rate risk for purchases made in currencies other than the U.S. dollar. In order to mitigate exposure to this risk, Philly Shipyard will look to pass this risk on to its end customers or suppliers or secure foreign exchange forward contracts for its known requirements for foreign currency. Philly Shipyard has fixed-price subcontracts in U.S. dollars for the detailed design and major equipment for the NSMV program. The SRIV contract includes an exchange rate adjustment clause for purchases made in certain foreign currencies"
Phly har også betydelig med penger på kontoene til bygging av skipene og de har kr 0 i gjeld, som er bra når rentene stiger. Fra Q4 2021 rapporten "Totalt cash ink restricted cash usd 299,5 mill. Total cash and cash equivalents of USD 255.0 million at 31 December 2021, excluding USD 44.5 million of restricted cash. Total assets were USD 437.0 million at 31 December 2021"
Order backlog of USD 1,203.2 million on 31 December 2021 with last delivery in 2024
16.11.2021 fikk Phly en ny ordre innen grønt sektoren havvind på usd 197 mill + opsjon på et fartøy til på usd 197 mill. Begge fartøyene er Jones Act-compliant. "Subsea Rock Installation Vessel"
PHLY får sannsynligvis igjen usd 15,6 mill på skatten i Q4 2022. Fra Q4 2021 rapporten "after 31 December 2017, and before 1 January 2021, to the five taxable years preceding the loss year. As the Company had qualifying taxable losses in 2018, 2019 and 2020, these losses were carried back to previous tax years and resulted in an income tax refund of USD 22.1 million at 31 December 2020. The 2018 and 2019 refund claims are currently under examination by the Internal Revenue Service (IRS). The 2018 refund of USD 6.5 million has been received and due to the backlog at the IRS the 2019 and 2020 refunds are both expected in the fourth quarter of 2022"
Outlook "Philly Shipyard has five vessels, consisting of four NSMVs and one SRIV, in its order book with a total contract value in excess of USD 1.4 billion and a final delivery in 2024. TOTE Services retains an option for the fifth NSMV. Great Lakes retains a right of first refusal for a second SRIV. If both NSMV 5 and SRIV 2 are ordered, then the total contract value would approach USD 1.9 billion and the final delivery would extend into 2025"
"$380,600,000, to remain available until expended, shall be for the National Security Multi-Mission Vessel Program, including funds for construction, planning, administration, and design of school ships"
https://rules.house.gov/sites/democrats.rules.house.gov/files/BILLS-117HR2471SA-RCP-117-35.pdf
Phly har en del klausuler med TOTE rundt byggingen av skipene. Er det godkjent usd 80.600.000 ekstra til Phly for betaling på de ekstra kostnadene i følge klausulene i kontraktene på NSMV skipene? Dette vil da være en massiv ekstra betaling til Phly, som reduserer risikoen i byggingen av denne serien betraktelig, som markedet har vært litt bekymret for. Det er jo grunnen til at Phly har disse klausulene, redusere verftet sin egen risiko..
Disse 3 avsnittene er hentet fra Q4 2021 rapporten
"The steel cost escalation risk is reduced by price adjustment clauses, with coverage for steel plates under the NSMV contract and all structural steel under the SRIV contract"
"The Company is exposed to changes in prices of steel and other materials and duties, tariffs and other taxes imposed on goods imported from foreign (non-U.S.) countries. PSI attempts to mitigate its exposure with respect to steel and other material cost escalation and increased taxes on imported goods by attempting to pass these risks on to its end customers. The NSMV and SRIV contracts include price adjustment clauses for steel plates and all structural steel, respectively"
"The Company is subject to exchange rate risk for purchases made in currencies other than the U.S. dollar. In order to mitigate exposure to this risk, Philly Shipyard will look to pass this risk on to its end customers or suppliers or secure foreign exchange forward contracts for its known requirements for foreign currency. Philly Shipyard has fixed-price subcontracts in U.S. dollars for the detailed design and major equipment for the NSMV program. The SRIV contract includes an exchange rate adjustment clause for purchases made in certain foreign currencies"
Phly har også betydelig med penger på kontoene til bygging av skipene og de har kr 0 i gjeld, som er bra når rentene stiger. Fra Q4 2021 rapporten "Totalt cash ink restricted cash usd 299,5 mill. Total cash and cash equivalents of USD 255.0 million at 31 December 2021, excluding USD 44.5 million of restricted cash. Total assets were USD 437.0 million at 31 December 2021"
Order backlog of USD 1,203.2 million on 31 December 2021 with last delivery in 2024
16.11.2021 fikk Phly en ny ordre innen grønt sektoren havvind på usd 197 mill + opsjon på et fartøy til på usd 197 mill. Begge fartøyene er Jones Act-compliant. "Subsea Rock Installation Vessel"
PHLY får sannsynligvis igjen usd 15,6 mill på skatten i Q4 2022. Fra Q4 2021 rapporten "after 31 December 2017, and before 1 January 2021, to the five taxable years preceding the loss year. As the Company had qualifying taxable losses in 2018, 2019 and 2020, these losses were carried back to previous tax years and resulted in an income tax refund of USD 22.1 million at 31 December 2020. The 2018 and 2019 refund claims are currently under examination by the Internal Revenue Service (IRS). The 2018 refund of USD 6.5 million has been received and due to the backlog at the IRS the 2019 and 2020 refunds are both expected in the fourth quarter of 2022"
Outlook "Philly Shipyard has five vessels, consisting of four NSMVs and one SRIV, in its order book with a total contract value in excess of USD 1.4 billion and a final delivery in 2024. TOTE Services retains an option for the fifth NSMV. Great Lakes retains a right of first refusal for a second SRIV. If both NSMV 5 and SRIV 2 are ordered, then the total contract value would approach USD 1.9 billion and the final delivery would extend into 2025"
Redigert 18.04.2022 kl 06:30
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Frodon
18.04.2022 kl 19:43
6028
Congresswoman Mary Gay Scanlon
17.4.2022
«The Navy Yard Skills Initiative’s “earn while you learn” model helps Philly residents invest in themselves and their long-term career paths.
I was thrilled to secure $525,000 for this program and celebrate the latest cohort of graduates, who start with @PhillyShipyard in May»
https://twitter.com/repmgs/status/1515385727642705927?s=21&t=6Auxb0uS-KySm3RyKM3z-g
17.4.2022
«The Navy Yard Skills Initiative’s “earn while you learn” model helps Philly residents invest in themselves and their long-term career paths.
I was thrilled to secure $525,000 for this program and celebrate the latest cohort of graduates, who start with @PhillyShipyard in May»
https://twitter.com/repmgs/status/1515385727642705927?s=21&t=6Auxb0uS-KySm3RyKM3z-g
Ingen følger phly men dette vil endre seg, phly har ingen ting under 100kr å gjøre nå. Prisen er latterlig nå
Frodon
18.04.2022 kl 21:47
5994
Helt enig 😉 Hvis Aker kjøper aksjene til Apollo i Phly, slik Aker gjorde i AKSO, vil det bli kurs fest her 🤩
pengex
19.04.2022 kl 07:12
5774
Ingen utbytter før 23 og fortsatt negative kvartaler. Oppgangen kan vente på seg.
Garcia
19.04.2022 kl 07:38
5728
Philly er en av børsens billigste aksjer, erfaringsmessig leverer de mist det de sier.
Personlig antar jeg kursen om ett år er på ca 120 kr...
Personlig antar jeg kursen om ett år er på ca 120 kr...
Brusselgeren
19.04.2022 kl 07:54
5691
Glad jeg kjøpte her før påsken.
Ikke vært veldig mye fart i aksjen, så får håpe dette endrer ting litt.
Ikke vært veldig mye fart i aksjen, så får håpe dette endrer ting litt.
Fljo
19.04.2022 kl 09:18
5564
" Mitt anslag er 10% opp"
Du var nok for optimistisk der.
De aller, aller fleste regnet med at de fikk denne siste båten også og da var det i stor grad dekket inn i kursen. Unntaket er kun et par-tre virkelighetsfjerne skribenter her.
Du var nok for optimistisk der.
De aller, aller fleste regnet med at de fikk denne siste båten også og da var det i stor grad dekket inn i kursen. Unntaket er kun et par-tre virkelighetsfjerne skribenter her.
Garcia
19.04.2022 kl 09:49
5491
Er vel mer eller mindre som ventet det her..
Tror ikke denne går før en analytiker kommer med en bull analyse eller selskapet snakker om utbytter.
Er få frie aksjer så da går den kraftig også men gi phly 1 år så kan vi se....
Tror ikke denne går før en analytiker kommer med en bull analyse eller selskapet snakker om utbytter.
Er få frie aksjer så da går den kraftig også men gi phly 1 år så kan vi se....
Load
19.04.2022 kl 11:29
5348
Der traff du greit, selv om jeg, som flere andre her mener PHLY er betydelig underpriset, så passer deg meg fint at den ikke flyr riktig enda.
Jeg putter jevnlig noen aksjer i " familiefondet" her og ønsker meg noen flere til rabatterte priser, så litt rolig oppgang passer bra.
Jeg putter jevnlig noen aksjer i " familiefondet" her og ønsker meg noen flere til rabatterte priser, så litt rolig oppgang passer bra.
May-Liss
19.04.2022 kl 11:50
5298
pengex skrev 2 mill frie aksjer. 15%.
Underlig definisjon på «frie aksjer»
Top 20 kan også ha ønske om å redusere / selge aksjer….
Top 20 kan også ha ønske om å redusere / selge aksjer….
inva
19.04.2022 kl 11:56
5280
Grunnen til den labre utviklingen i aksjekursen er slik jeg ser det usikkerhet knyttet til hvilke marginer selskapet vil levere på skipene.
Markedet vil ikke prise inn oppdragene selskapet har tatt på seg før de kan vise at det er lønnsomt. Skip 1 og 2 skilles ikke i regnskapet. Det vil si at vi ikke får vite marginene på skip 1 og 2 før begge er levert og kvartalsresultatet er offentliggjort for det kvartalet der skip 2 er levert. Skip 2 skal leveres i Q4 2023, vi får derfor vite marginene før i midten av februar 2024. 2 år er lenge å vente på dette.
Markedet vil ikke prise inn oppdragene selskapet har tatt på seg før de kan vise at det er lønnsomt. Skip 1 og 2 skilles ikke i regnskapet. Det vil si at vi ikke får vite marginene på skip 1 og 2 før begge er levert og kvartalsresultatet er offentliggjort for det kvartalet der skip 2 er levert. Skip 2 skal leveres i Q4 2023, vi får derfor vite marginene før i midten av februar 2024. 2 år er lenge å vente på dette.
d12m
19.04.2022 kl 13:23
5191
Nåja. Det kan jo være at selskapet melder utbytte i 2023 hvis det er ok marginer. Phly vet lenge før i 2024
May-Liss
19.04.2022 kl 13:50
5151
Eller kan det være at selskapet melder om dårlige marginer/negative marginer…..
Det er ikke enkelt å få lønnsomhet på denne type kontrakter, slik verden ser ut nå.
Det er ikke enkelt å få lønnsomhet på denne type kontrakter, slik verden ser ut nå.
Ser ut som denne fort kan gå i minus i dag.
Folk benytter anledningen og hiver ut så snart der er ørlite volum, har vært slik i denne aksjen siden tidenes morgen.
At selskapet skulle dra i land også dette bygget har vel også ligget litt i kortene en stund, så neppe noe stor overaskelse for noen, men godt å få det bekreftet.
Eller enig i hva du skriver, kanskje ikke verdens dårligste investering dette her hvis en har god tid,
men, verft aksjer historisk gjør ikke aksjonærenes spesielt glade,
normalt er marginene for små og i en verden der material og energi kost går rett opp blir marginene neppe bedre nå.
Folk benytter anledningen og hiver ut så snart der er ørlite volum, har vært slik i denne aksjen siden tidenes morgen.
At selskapet skulle dra i land også dette bygget har vel også ligget litt i kortene en stund, så neppe noe stor overaskelse for noen, men godt å få det bekreftet.
Eller enig i hva du skriver, kanskje ikke verdens dårligste investering dette her hvis en har god tid,
men, verft aksjer historisk gjør ikke aksjonærenes spesielt glade,
normalt er marginene for små og i en verden der material og energi kost går rett opp blir marginene neppe bedre nå.
Redigert 19.04.2022 kl 14:05
Du må logge inn for å svare
d12m
19.04.2022 kl 15:53
5030
Det kan også være at de melder, men det vet de også lenge før enn i 2024 ;)
murpy
20.04.2022 kl 08:05
4634
PHLY har en ordrereserve på ca 18 MILLIARDER. MC er på 740 mill. Historisk sett så er dette en av de beste utbytteaksjene, så her kan jeg ikke skjønne annet en at man bør være inne fremover.
kjylling
20.04.2022 kl 08:41
4581
Mcap er på 714 mill om man tar høyde for aksjene som PHLY selv eier. Småpirk selvfølgelig, men her burde styret bare slette denne knappe halve millionen med aksjer for å gi et mer riktig bilde for aksjonærene.
murpy
20.04.2022 kl 08:55
4543
Om man trekker ut alle aksjer Røkke selv eier er det en MC på ca 280 mill. som andre eier.
May-Liss
20.04.2022 kl 11:42
4418
Hva har eierandelen til Aker (ikke Røkke selv) med verdsettelsen å gjøre ???
kjylling
20.04.2022 kl 13:42
4284
Forskjellen er at de vel 466k aksjene phly selv eier, tilhører alle aksjonærer og skal trekkes fra når man beregner mcap i selskapet.
inva
24.04.2022 kl 18:02
3720
Her ble det stille. Ser at Frode har solgt seg helt ut med sine 7807 aksjer. Kan jo være det.
Jeg tror May-Liss og Longsitinbulk har gode innvendinger og poeng her.
trani
27.04.2022 kl 09:08
3176
Nå som avtalen er komplett, lukter det oppkjøp av hele PHLY.
Hvem blir med?
Hvem blir med?
Redigert 27.04.2022 kl 09:08
Du må logge inn for å svare
Er som å sitte å se på en stein år etter år, hvem gidder det liksom
Jeg gidder det iallefall, billig nå
Falkemannen
29.04.2022 kl 14:47
3393
Fort gjort når det går et kryss med det største volumet på månedsvis :)
Winter
30.04.2022 kl 22:57
3088
Forhåpentligvis etter leveranse av skoleskip nr 3 med full ordrebok for en god del av årene etterpå.
Garcia
01.05.2022 kl 04:53
3027
Sist det var snakk om å selge phly uttale jo Aker at selskapet ikke vil bli solgt billig.
Da sto aksjen i ca 170 kr så nei jeg tror ikke på noe salg i nær fremtid...
Da sto aksjen i ca 170 kr så nei jeg tror ikke på noe salg i nær fremtid...
fjettis
02.05.2022 kl 21:08
2757
Ser vi et resultat på 2MUSD i morgen? Det tror jeg. Lukter grønt etter positiv Qrapport
Joystick
02.05.2022 kl 22:59
2685
Great Lakes Dredge & Dock Corporation (skipet skal bygges av Philly)
The contract marks the first rock installation contract awarded to an American company.
https://gcaptain.com/great-lakes-dredge-dock-offshore-wind-rock-installation/
The contract marks the first rock installation contract awarded to an American company.
https://gcaptain.com/great-lakes-dredge-dock-offshore-wind-rock-installation/
Buyin85
03.05.2022 kl 22:13
2287
Tenker dere om følgende avsnitt fra q1? « On 4 March 2022, PSI obtained a USD 25.0 million standby letter of credit from a bank. The standby letter of credit is secured by a first priority lien in the shares and material assets of PSI, subject to certain exclusions, has normal and customary fees, and accrues interest quarterly in arrears at 4.0% per annum. Aker Capital AS holds 50% of the commitment. As of 31 March 2022, Philly Shipyard has paid upfront fees of USD 250 thousand to Aker Capital AS.»
bravi
13.05.2022 kl 13:29
1675
Virker ikke som mange tenker noe om det avsnittet fra Q1. Kursen er fremdeles lav til tross for bekreftelse på det siste NSMV skipet og flere andre positive meldinger. Kurs 55 nå og nesten ingen omsetning.
Er vel omtrent garantert opsjonen med den kontrakten. :)
https://investor.gldd.com/news-releases/news-release-details/great-lakes-dredge-dock-corporation-awarded-large-scale-us
https://investor.gldd.com/news-releases/news-release-details/great-lakes-dredge-dock-corporation-awarded-large-scale-us
-
«
- 1
- 2 »