Aksjemarkedet Mandag 14 Mars

Jensenpirken
13.03.2022 kl 15:42 1339

Amerikanske aksjer er fortsatt i salgssonen og avslutta fredag med solid nedgang (igjen).

I helga har vi sett at en ny atomavtale med Iran er kraftig truet pluss at krigen i Ukraina har eskalert. Bank of America spådde i helgen at sannsynligheten for resesjon er 35%. Russland svarer også NATO ved å bombe mer vestlige mål i Ukraina. Partene i krigen blir mer og mer fiender, både verbalt og det som skjer på bakken. Det meste av nyhetene i helgen har vært på bear siden.

Hav tenker dere om morradagen?

*JBJB
13.03.2022 kl 16:17 1261

Hei pirken/folkens:))

Og...en våpenhvile kan komme som lyn fra klar himmel, pirken - er du ute når den bli proklamert vil du tape 5% as we speak...ZnageZz...

Ukrainas presidentrådgiver Mykhailo Podolja, som også er medlem av landets forhandlingsdelegasjon, sier at forhandlingene er blitt mer konstruktive.

– Vi gir ingen innrømmelser på prinsipielt grunnlag på noe område. Det forstår Russland nå, og Russland har begynt å snakke mer konstruktivt. Jeg tror vi kan få noen resultater i løpet av noen dager, sier han på et videoopptak, ifølge The Guardian.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2022/03/13/195832359/hevder-ukraina-forhandlinger-gar-bedre

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
fattigstakkar
13.03.2022 kl 16:27 1216

Mye frykt er priset inn i aksjemarkedet nå, og mange selger seg ut før helga i frykt for nye negative nyheter. Bare det at det ikke kommer negative markedsmessige nyheter i løpet av helga tror jeg fører til en oppgang i morgen. Weekendfurtes har snudd fra minus til pluss i dag.
JPM
13.03.2022 kl 16:56 1153

Helt klart opp på mandag. Fredsavtale rett rundt hjørnet.
Jensenpirken
13.03.2022 kl 17:09 1094

Ja den meget positive nyheten om fremskritt i forhandlingene som JBJB posta går nå sin gang i de ulike mediehusene og nyhetsbyråer. Hva disse såkalla fremskrittene betyr gjenstår å se.....og om det er noe i det i det hele tatt.....
Villmarka
14.03.2022 kl 05:22 861

Begynner vel å bli sannsynlig for våpenhvile, men har problemer med å se en fredsavtale. Russland angrep - og bør derfor betale for ødelagt infrastruktur og boliger. Har riktignok bare sett dette punktet nevnt i en artikkel, (av USA hvis jeg husker riktig) men har problemer med å se at Ukraina skal "snu det andre kinnet til" og fortsette som før. Russland må svelge en hel karavane av kameler - det sitter nok langt inne. Tror dette blir et langt lerret å bleke. Får håpe jeg tar feil.
Brusselgeren
14.03.2022 kl 08:41 611

Kan ikke helt se at Putin vil trekke seg ut før Zelenskyy er fjernet.

Får de til en avtale så vil ikke denne gagne Ukraina noe som helst, aldri NATO og uten tvil så er de nødt til å trappe ned militært.
Samt at de mister Krim, Luhansk og Donetsk.

Men kanskje de får spart noen sivile liv med mindre russerne bare går inn igjen en uke senere.
Men vi får bare håpe på det beste.