NANOV - avgitt månedsBULL HARAMI 310322 , formet ukeBULLPIERCING

Hugoil
NANOV 15.03.2022 kl 09:19 88505

endrer tittel fra: NANOV - dagBULL STOP LOSS trigger shortcovering + ukeBULL PIERCI
til:NANOV - avgitt månedsBULL HARAMI 310322 , formet ukeBULLPIERCING
--
NANOV - dagBULL STOP LOSS trigger shortcovering + ukeBULL PIERCING LINE, sistnevnte ligger for tiden inne som avgitt.
Redigert 01.04.2022 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
Sweetspot
28.03.2022 kl 14:57 8139

Spørs om det fortsatt ligger usikkerhet rundt rekruttering. Blir det skuff på Q1, så er det bedre å gå inn etter. Men så j.... leit å ikke ha lastet opp hvis det motsatte.
dr. Stockman
28.03.2022 kl 18:24 7898

Det er et dilemma med to ukjente faktorer - rekrutteringen (inklusive kommentarene omkring rekrutteringen) og hva som ligger innbakt i kursen av forventninger i markedet. Hvis rekrutteringen har vært la, men selskapet kan melde om kraftig økning mot slutten av perioden så godtas nok litt svake tall. For min egen del betrakter jeg aksjen som dramatisk underpriset, og har plassert all børskapital i NANOV. Må riktignok legges til at min overlegent største investering er bundet opp i et unotert selskap.
Prebus
28.03.2022 kl 18:33 7858

Det må være lov å håpe på en viss rekruttering, og nettopp dette håpet vil nok gjøre seg gjeldende fram til Q1, så blir det fryktelig spennende å se hva de leverer.

Av nysgjerrighet, hvilket unotert selskap er du så tungt investert i?
dr. Stockman
28.03.2022 kl 21:25 7590

Det er dette selskapet: https://www.aeronautical.no/
Direkte og via moderselskap eier jeg 17% og er selskapets største aksjonær
Liso
28.03.2022 kl 23:31 7479

WorldQuant LLC reduserer stadig shortene !
WorldQuant LLC 7 mar 694 419 0,59%
WorldQuant LLC 21 feb 800 303 0,69%
WorldQuant LLC 14 feb 916 962 0,79%
WorldQuant LLC 8 feb 1 027 789 0,88%
WorldQuant LLC 2 feb 1 069 354 0,92%

Også Arrowstreet Capital, Limited Partnership og Voleon Capital Management LP reduserer sine short posisjoner.

NÅ BEGYNNER DE Å FÅ DET TRAVELT !
Redigert 28.03.2022 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
Hugoil
29.03.2022 kl 10:13 7136

Ble liggende å tenke litt i går kveld på nedsidesannsynligheten for det per nå (for når antall N øker synker variasjonen i effekttallene, de stabiliserer) statistiske utfallsrommet for Paradigmes effektresultater/endepunkter for godkjenning (bivirkningsprofilen har svært liten risiko, variasjon, varians). I innlegget lenger opp anslo jeg 2,5% sannsynlighet for at gjenstående periode og pasienter vil gi et 10% drop i effekttallene og havne i et område jeg antar kan bidra til en faresone for hvordidt medisinen blir godkjent eller ikke.

10% drop er jo temmelig mye gitt den historiske stabiliteten/lave varians. Så la oss anta alternativet 5% drop/nedsideutslag fra siste effekttall til endelige, som skal forelegges godkjennelse eller ikke. Siden et utslag er mer og mer sannsynlig dess mindre utslaget er, så er sannsynligheten blir dessto høyere for små utslag. La oss anta 7,5%, ja endog 10% for å være på den sikrere side.

Så det er det investor må spørre seg; er man villig til å ta en 10% sjangse på at effektallene/godkjennelse havner i grensesonen for godkjennelse.
(Uten andre medisiner i denne krefttypen og pasientgruppen, så er nok FDA tilbøyelig til å akseptere et nedsideutslag på 20%, ja kanskje mer - dvs. Complete Respons helt ned til 17,5% området.)

investable?

--

Si jeg treffer riktig med dette mer robuste 10% sannsynlighet for restat-drop på 10% og dermed grensesonen for godkjennelse. Det vil da samsvare med Likelihood of Approval på 100%-10%=90%.

underanalysert?
(eller er det bare DNB-fondene som ikke har fått kjøpt seg opp ennå?)

--

..joda det har vært ytre forhold som koronafurore og krig, men det mest nærliggende for NANO er forbigående.
Så det er potensiale for en dobling av DNBs LOA.

posisjon

--

Vi ligger an til å ha en avgitt BULL HARAMI i 4timerschartet kl. 13.
PT ligger vi inne med BULL HARAMI for dagen.
4t bull haramiet indikerer at dagsbullen forblir formert, for avgivelse i morgen.
Minste motstands vei er fortsatt gap filling opp.
Vi har nå en god volumbalanse (aksjr for kjøp/salg og kursutvikling)
Redigert 29.03.2022 kl 10:53 Du må logge inn for å svare
Hugoil
29.03.2022 kl 11:01 7127

Innenfor 4t bullharamiet ovenfor, så ligger det et times og også et kvarters bullharami for avgivelse. Samlet er det katapultisk (inflection point) og indiekrer at vi slutter dagen med ovenfornevnte dag bull harami.
Sweetspot
29.03.2022 kl 11:10 7160

Vil det si at kursen fortsatt ligger på 15,37 på dagens slutt? :)
Falketind
29.03.2022 kl 11:45 7141

Konklusjon, minste motstands vei er oppover 🤔📈
Redigert 29.03.2022 kl 11:46 Du må logge inn for å svare
Hugoil
29.03.2022 kl 12:50 7013

Erter DNB og shorterene litt. De vil jo prøve å unngå signalene, men det koster jo noen aksjer. Var det noen her som fikk kjøpt eller solgte de til seg selv? Men det er umulig å bli kvitt at vi minimum vil få formert kjøpssignalet Bull In-Neck (et litt svakere kjøpsssignal, dog gir det mer tid til sluttføring av h. skulder i 2,5mnd OHS) ved stenging i dag. vel-vel, indeksen falt jo litt også.
Redigert 29.03.2022 kl 13:05 Du må logge inn for å svare
Hugoil
29.03.2022 kl 15:13 6906

Litt sur melk i en katt her i dag, men candlesticksene ser ut for å bli stående og de glidende snittene respektert av løperne. Kan det bety at markedet har kommet lenger i fordøyingen av forventningen av tarmsystemets slalomløype i pasientfunnelleringen?

sentiment
Redigert 29.03.2022 kl 15:23 Du må logge inn for å svare
Hugoil
29.03.2022 kl 16:03 6816

Da har vi nylig fått avgitt kjøpssignal BULL HAMMER i timeschartet.

Det nevnte BULL HARAMIet i 4t chartet er ikke avgitt ennå, men ble etterfulgt av et formert BULL HOMING PIGEON. Så fortsatt inflection/affimative point.

Bra for NANO og verdensøk. at olja faller.

Hva gjør du, Merlin? Omdisponerer kapital? Jaja, de beste løperene starter til slutt.
dr. Stockman
29.03.2022 kl 16:08 6803

"Kan det bety at markedet har kommet lenger i fordøyingen av forventningen av tarmsystemets slalomløype i pasientfunnelleringen?"

Fredstonene som spilles i Ankara hjelper nok også på risikoviljen. Fortsatt ikke for sent å få et pent løft i dag. Børsen er rilktignok ned, men det dreier seg tross alt hovedsaklig om oljerelaterte aksjer.
Merlin
29.03.2022 kl 20:31 6464

Nei jeg omdisponere overhodet ikke. Bruker lange chart og har kjøpt alt jeg orker nær bånn! Fikk skyflet inn til og med en del under 11. Regner med å sitte for fullt gjennom VIPPENE som etter hvert kjører opp kursen til et anstendig nivå. Jeg forventer å sitte frem til akseptert bud på hele NanoV.

Fortsatt er aksjekursen selvfølgelig nyhetsdrevet. Men når markedet ikke oppfatter de omfattende nyhetene som ligger i Skulleruds meldinger er det fristende å kjøpe mer nå. Aksjekursen har jo knapt rørt seg etter Pi3ks problemer og FDAs stilltiende forståelse av NanoVs planer!

Tiden jobber for NanoV!
Redigert 29.03.2022 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Hugoil
29.03.2022 kl 23:02 6204

Jeg tenkte på omdisponering retning til NANO.

Stickset for dagen sluttet bedre enn bull-in neck nevnt ovenfor.
Vi fikk formert kjøpssignal BULL HARAMI CROSS i dagchartet.
Redigert 29.03.2022 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
Hugoil
29.03.2022 kl 23:43 6104

Her er en 1,5mnd OHS i linjechartet, så langt ikke nevnt (det grønne OHSet får vi la gå som tidligere nevnte DB fra candlestick-brillene mine) :
https://invst.ly/xsgb9

Relateres til årsrapporten og AACR posteren i april.
--
Carrera: Bytt til Bugatti, rygg et stykke tilbake og "les deg opp".
Redigert 29.03.2022 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Carrera
29.03.2022 kl 23:43 6122

Fra Hugoil:
"4t bullharamiet" - "katapultisk (inflection point)" - "tarmsystemets slalomløype i pasientfunnelleringen" - "BULL HAMMER i timeschartet" - "BULL HARAMI CROSS"
"ukeBULL PIERCING LINE"

Skjønner ikke en dritt av dette jeg !!!
Hugoil
30.03.2022 kl 00:03 6119

Gann-diagrammet er klar som et egg for 18,-
https://invst.ly/xsgcu
Kan passe med at vi i morgen torsdag får avgitt kjpssignal BULL HARAMI i månedschartet, månedschartet, avgitt !

Gann? William D Gann

cycles
- and tunnels in the air
Redigert 30.03.2022 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
Merlin
30.03.2022 kl 01:32 6024

Ikke glem at Nanov for 4 uker siden informerte om at de hadde fått et rekordhøyt antall rekrutterte pasienter for inklusjonsvurdering. Det er meget lovende!

Inklusjonsavgjørelse vil gi utslag fra nå og neste to uker.

Det er mye som tyder på at pasienter er kommet over fra Pi3K forsøk. Det er i tilfelle en virkelig fjær i hatten for Betalutin, og skyldes selvfølgelig de lave bivirkningene Betalutin har, sammen med de gode resultatene. Vi må regne med at Pi3k produsentene har hatt vesentlig bedre armslag økonomisk enn NanoV, og derfor "knabbet" pasienter fra NanoV. Nå kommer antageligvis alle disse tilbake til Nanov av seg selv! Pasientene nekter å ta Pi3k siden disse gir store problemer for fordøyelsessystemet ikke minst, med til dels også mulig dødelig utgang på sikt. Ikke rart pasientene flyktet fra Pi3K. Og FDA har stoppet videre Pi3k forsøk og forlangt nytt studieoppsett. Det trengs ikke for Betalutin i R/R FL, siden det ikke finnes noen SOC - standard behandling innen 3. linje, som er Paradigmes mål, i motsetning til Pi3k, som nok søker 1. evt 2. linje og der de nå må sammenlignes mot eksisterende behandlinger. (Dette kjenner jeg ikke godt nok til, men ting tyder på at også R/R 3.linjepasienter kan ha vært rekruttert av Pi3k. Hvorfor øker ellers plutselig pasienttilgangen sånn for Betalutin?)

En annen sak er det at pasienter som ikke har tålt Pi3k-hemmer i 2. linje nok relativt automatisk reklassifiseres til R/R Fl 3. linje!

Dette lover altså veldig godt for NanoV fremover. Så spørs det parallelt hvor flinke sykehusene er til å sette opp kapasitet for annet enn Covid-19 fremover. Det ser positivt ut i US, Spania og Frankrike, samt positive signaler også i Norge.

Jeg håper virkelig at Paradigme nå snart er ferdig inkludert. Og mye tyder altså på at det kan gå relativt raskt, der NanoV jo har opplyst om den lovende rekrutteringstilgangen. Så får vi se hvor mange som slipper gjennom inklusjonsnåløyet!

Alt skrevet her får dere regne for spekulasjoner på mine vegne, men jeg mener å ha truffet relativt godt på det i senere tid. Det hjelper faktisk veldig at Skullerud sender ut sine egne betraktninger i mailer. Det står en del mellom linjene i de mailene!

Skullerud har opplyst at han ikke har anledning til å si noe om inklusjonstempoet underveis, kun i kvartalspresentasjoner.

MEN: Ferdig inkludert Paradigme i seg selv SKAL omgående børsmeldes helt uavhengig av kvartalsinformasjonene. Og det er nå det aller viktigste. Satser på at det blir i 1H22!
Redigert 30.03.2022 kl 02:05 Du må logge inn for å svare
Merlin
30.03.2022 kl 04:54 5954

Noen som tror at Nanov er en Meme-aksje? Da tar du kapitalt feil. Nordic Nanovector er kanskje Norges beste biotechaksje, men alvorlig underpriset. Meme-aksjer er selskaper hvor aksjer opplever handelsaktivitet basert på hausing i sosiale medier som Reddit og Twitter- Tunga rett i munn her. NanoV er en 100% seriøs og uvurderlig investering, med en enorm oppside!
Redigert 30.03.2022 kl 04:55 Du må logge inn for å svare
Merlin
30.03.2022 kl 06:27 5896

https://www.dn.no/bors/orphazyme/marked/danmark/dansk-biotekselskap-er-den-nye-meme-aksjen/2-1-1024262

Flere danske investorer og analytikere har brukt fredagen til å klø seg i hodet, melder Bloomberg.

Grunnen er den utrolige kursutviklingen i biotekselskapet Oprhazyme, som i tillegg til å være notert på børsen i Danmark også kan handles i USA. Og det var nettopp selskapets såkalte American Depository Shares (ADS) som satte fyr på aksjen på torsdag. På det meste steg den 1387 prosent, før den stengte med en oppgang på 302 prosent.

Utviklingen spredte seg så til Danmark, der aksjen steg 136,76 prosent på København-børsen i løpet av fredagen.

Verre har det gått for Orphazyme på børsen i USA fredag, der aksjen har korrigert ned 52 prosent i 20-tiden norsk tid. Med det er selskapets markedsverdi på rundt 350 millioner dollar.

– Danmark har fått sin meme-aksje
Selskapet selv har kommunisert at det ikke aner noe om bakgrunnen for den voldsomme kursutviklingen, og det advarer investorer mot å la seg rive med.

«Investorer som kjøper selskapets ADS eller aksjer, kan tape en betydelig del av investeringen hvis kursen på verdipapirene deretter synker,» skrev Orphazyme i en uttalelse fredag ​​morgen.

Den eneste rimelige konklusjonen som kan trekkes er at Danmark nå har sin egen meme-aksje. Det mener Per Hansen, investeringsøkonom hos nettmegleren Nordnet i København.

En meme-aksje er gjerne en aksje som hausses opp på sosiale medier eller nettfora av privatinvestorer, og som ofte karakteriseres av at den er tungt shortet. Shorting betyr enkelt forklart å vedde på kursfall i en aksje.

Nedsiden er dermed i teorien uendelig dersom en aksje skulle stige kraftig i verdi. Da kan det bli trangt i døren hvis shortselgerne prøver å komme seg ut samtidig, noe som i seg selv kan akselerere kursoppgangen i aksjen. Det kalles short-skvis, og det er dette mange av småsparerne spekulerer i når de investerer i meme-aksjene.

«Det er ikke bare GameStop og AMC som er gjenstand for merkelig, plutselig og uforklarlig kursutvikling. Noen ganger er det ingen logisk forklaring på hva som skjer i aksjemarkedet. Og utviklingen i aksjekursen til Orphazyme er et eksempel på det,» skrev Hansen i et notat til kunder.


Har legemiddel under godkjennelse
Investorer i selskapet har ventet på en viktig oppdatering om anvendelsen av en eksperimentell behandling for Niemann-Picks sykdom, en medfødt stoffskiftesykdom. Selskapets legemiddel, arimoclomol, får prioritert vurdering av amerikanske myndigheter og venter på tilbakemelding 17. juni.

I den sammenheng har Orphazyme presisert at det «ikke kjenner til noen vesentlig endring i sine kliniske utviklingsprogrammer, økonomiske tilstand eller driftsresultater som vil forklare slik kursvolatilitet eller handelsvolum.»

Det amerikanske Finanstilsynet (SEC) uttalte denne uken at det undersøker tegn på markedsmanipulasjon i kjølvannet av den fornyede aktiviteten i meme-aksjer. Det har vært betydelig aktivitet på Reddit-underforumet WallStreetBets og andre sosiale medier, der mye av diskusjonen har gått på aksjer med betydelige shortposisjoner.

Orphazyme-aksjen har hatt en turbulent reise på børsen siden noteringen i 2017 og selv etter denne ukens opptur ligger kursen lavere enn for fire år siden og langt under toppnoteringen fra 10. februar 2020.
Merlin
30.03.2022 kl 06:34 5895

Har legemiddel under godkjennelse
Investorer i selskapet har ventet på en viktig oppdatering om anvendelsen av en eksperimentell behandling for Niemann-Picks sykdom, en medfødt stoffskiftesykdom. Selskapets legemiddel, arimoclomol, får prioritert vurdering av amerikanske myndigheter og venter på tilbakemelding 17. juni.

Niemann-Pick is a rare, inherited disease that affects the body's ability to metabolize fat (cholesterol and lipids) within cells. These cells malfunction and, over time, die. Niemann-Pick disease can affect the brain, nerves, liver, spleen, bone marrow and, in severe cases, lungs.

Niemann-Pick disease type A occurs more frequently among individuals of Ashkenazi (eastern and central European) Jewish descent than in the general population. The incidence within the Ashkenazi population is approximately 1 in 40,000 individuals.

Dette er altså en sykdom ikke i NÆRHETEN av det Betalutin kan bearbeide/helbrede!!!
Merlin
30.03.2022 kl 06:36 5911

NanoV bør da stige mye mer enn 1387 prosent!! Men Nanov bør også kunne handles i USA. Og det var nettopp Oprhazymes såkalte American Depository Shares (ADS) som opplevde Memeøkningen!

Om NanoV øker 1387% er det langt innenfor. Da ville kursen vært 1387%x14,88 = 206,3 kr. Altså omtrent der den BURDE vært i dag.
Redigert 30.03.2022 kl 06:46 Du må logge inn for å svare
Merlin
30.03.2022 kl 07:05 5896

>Jeg tenkte på omdisponering retning til NANO.

Joda aller godeste Hugoil. Jeg har som du forstår allerede omdisponert alt jeg orker TIL Nanov! Du er enormt god på teknisk analyse. Jeg har merket meg at du var fantastisk god til å komme deg ute av aksjen da nedturen begynte, og er tilsvarende god nå til å komme deg inn i aksjen. Og du sa faktisk uttrykkelig fra da du solgte deg ut på over 80 kr. Det er enestående, imponerende, ærlig og det er til etterfølgelse å lytte til deg!

Du har bevist at du er god til å situasjonsforstå NanoV. Jeg er ekstremt glad for at både du og også en ringrev som den verbalt glimrende Londonmannen nå har satt seg ved spakene i bøttesete med klar fot på gasspedalen!

Men tror nesten ingen utenom Londonmannen har fått med seg at jeg nok nesten klarte det samme som dere. Jeg solgte meg ned på 80 nivå og har siden hanket inn aksjer i NanoV billig - samtidig som jeg hele tiden har fulgt med på aksjen nesten fra time til time de siste årene. Det er jo gull i bunnen!

Så som jeg har skrevet her på HO flere ganger, jeg har tjent enormt på oppgangen som var i NanoV. Nå sitter jeg med en anselig 6-sifret post, med under 20 i snittkurs, men har nå et løpende tap på denne inngangen. Jeg begynte å hanke inn på over 20 kr. som uansett forhåpentligvis er et steal over tid.

Jeg hadde ikke i min villeste fantasi trodd at det skulle være mulig å kjøpe mye aksjer på 10+-tallet i et så godt case som NanoV.

Kommer NanoV i mål som jeg tror kan jeg ta tidligpensjon!

Vi snakker om en kurs fra 100-500 kr. det nærmeste året. Og antagelig nærmere 500.

PS: Jeg kjører langsiktig teknisk markedsanalyse på hele det norske markedet. I den sammenheng er også Schibsted en aksje å følge. Hovedeier gjorde nettopp et stort insidekjøp. Kursen er mer en halvert på kort tid. Og annonseplasser på Finn.no - jo der er prisene doblet fra nyttår. Det vil kunne slå positivt ut inntektsmessig for monopolisten Finn.no. Der gjelder det å kjøpe den vesentlig billigere B-aksjen. Ca. 2 kr. i utbytte . Rune Bjerke, tidligere DnB-leder, også insider, kjøpte nettopp slike B.aksjer
Redigert 30.03.2022 kl 07:51 Du må logge inn for å svare
Hugoil
30.03.2022 kl 09:24 5634

Da har shorterene brukt opp ca 150K av de nylige 300K aksjene de har lånt fra Folkefiendefondet via DNB. Det gav 35øres nedgang ift sluttkurs, med en voldsom momentum effekt - siden de pøste ut aksjene fra 15,56,- åpningskurs i dag. Godt å se NANO sterk. Børsen er opp 1,4%.

Shorterene vil nok være endel lettere på labben med de siste 150K. Disse bør være en kjøpsanledning. Støtte i tidligere nevte halslinje for 6dOHS (stoppet eksakt på), samt i 100 og 200 kvarters snittene.
--

Jeg tror de må ha fått hetta. Ikke tok de seg tid til å tegne opp noen salgssignaler og ikke har de klart det nå heller, siden sentimen tet er for sterkt. Men deres tap på shorten hadde jo blitt større og større siden de faktisk sov i timen. Kan de ikke norsk? De stanger hodet rett i de tjukkeste sticksene. For noen løpere, først ut.
Redigert 30.03.2022 kl 09:56 Du må logge inn for å svare
Hugoil
30.03.2022 kl 09:59 5512

Da har vi fått avgitt en liten intradagDobbelBunn kjøpssignal nede i bunnen av det omvendte hodet i en halvveis ferdig mulig 3dagers kjøpssignal Omvendt Hode Skulder med halslinje 15,6 klar for avgivelse fredag - om ikke før.
Redigert 30.03.2022 kl 10:04 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
30.03.2022 kl 10:13 5457

Takk for det Merlin.
Du var min ledestjerne som bidro til at jeg fikk NANOV inn på radaren i feb 2016. Jeg kjøpte mine første aksjer til kurs kr 14.30 den gang og hadde en eventyrlig reise utover i 2016.

Jeg har fulgt med på dine skriverier, også i de periodene jeg har vært på utsiden av NANOV. Nå synes det som at markedet er i fullstendig utakt med det som i realiteten er i ferd med å skje i NANOV. Det kan være flere årsaker til det, men at mange har gått lei NANOV er jeg ikke overrasket over. Det har vært alt for mange tilbakeslag og mange har nok tapt betydelig mer på NANOV enn det de har tjent. I tillegg har ledelsen vært av varierende kvalitet de siste årene, samt at de har måttet komme freem med tiggerskålen i tide og uttide. Når det kan se ut som at pengene de får inn ikke blir benyttet effektivt nok, da taper selskapet tilliten i markedet og inmvestorene blir veldig lett på foten.

Jeg tror at det må komme noe konkret fra NANOV før tiong virkelig tar av. Men det gjør det også mulig for dem som evner å lese mellom linjene, å komme seg inn til en særdeles gunstig pris. Selv ventet jeg kanskje litt for lenge før jeg slo til denne gangen, men ettersom oppsiden synes å være rimelig hyggelig, gitt at de nå ikke sniubler i rekrutteringen en gang til, så valgte jeg å ta posisjon nå før markedet får et klarere bilde gjennom konkrete børsmeldinger.

Så får vi håpe at tolkningene av bits and pieces ikke er feil. Da kan det fort bli en reprise av 2016, bare i betydelig større format.
Billyjojimbob
30.03.2022 kl 10:18 5453

Ledestjerne🤮Er det du som jinxer nå?
Hugoil
30.03.2022 kl 10:58 5319

Bergen veit du, en provins i Norge. Merkelig nok så var det Friele til frokost i dag, det er mangen år siden.

Her et timeschart, siden vi ligger an til en BULL HAMMER hengende på nevnte (gule) halslinje.:
https://imgur.com/AoEXUdl

Støttelinjer under, samt 100 og 200 kvarters linjene som ikke vises i timeschartet.

Den stiplede linjen er halslinja i kjøpssignal 2,5mnd OHS.
Vi hadde avgitt den om ikke shorterene var så livredd den. La oss se på fredag mtp. ovenfor nevnte nå halvveis formerte kjøpssignal 3dOHS. Man kan si at nedgangen i dag gir en større og tydeligere høyre skulder og dermed en kvalitativt bedre 2,5mnd OHS.

De to blå linjene er en trendkanal, så det kan godt være egenhandler DNB solgte i går når de hentet aksjer fra FF. Gulvet i en trendkanal gir muligheter, særlig sammen med times Bull Hammeren.
Redigert 30.03.2022 kl 11:19 Du må logge inn for å svare
Hugoil
30.03.2022 kl 13:03 5081

Det bygde seg først på en BULL HARAMI på nevnte BULL HAMMEREN i timeschartet. Nå er begge avgitt.

Påbygningen i sticksene gjorde at vi nå har en drøy halvdags kjøpssignal Omvendt Hode Skulder med halslinje 15,15 og kursmål 15,4 -, nært oppunder det mulige 3d OHSets halslinje.
--

I 4t chartet ligger vi inne med bull harami cross. På nedsiden kan den utvikle seg til bull homing pigeon og minimum bull in-neck. På oppsiden kan den utvikle seg til minimum bull harami - hvilket er det samme som de 2*4timene handelsdagen 28. mars. Dermed har vi en mulig 4-5dagers Dobbel Bunn (alt etter om det mulige 3dOHS slår til) i avslutningen av høyre skulder i 2,5mnds OHS.

Essensen blir at det igjen utvikler seg bullsignaler også i 4 timers. Det betyr vedvarende positivt sentiment.
Redigert 30.03.2022 kl 13:32 Du må logge inn for å svare
Hugoil
31.03.2022 kl 09:29 4433

Steg i sluttauksjonen i går og den hadde også volum. Det er noen kjøpere som siste tiden har kjørt algo. De trekker seg og kursbildet plutselig tilbake for å se om det blir solgt ned på de. Det ble det i liten grad i dag. Kanskje selgerene nølte siden 14,9 nivået nå også har støtte fra gårsdagen. Og dermed la kjøperen seg på. Både i går og i dag ser det ut for, får vi en liten OHS i hver av disse bunnene. Så det omvendte hodet i morgendagens estimerte kjøpssignal 3dagers OHS blir en Dobbel Bunn som avgis ved 15,27 med kursmål 15,6.
Passer bra med å lage en h. skulder derifra i morgendagens mulige kjøpssignal 3dOHS.

Jeg fikk en feeling i går av at shorterene kjøpte tilbake litt. Adferden i dag på den viktige åpningen hvor OSEBX (som formerte bull engulfing i går) kan tyde på det.

Tyskalnd er jo opp og US futures ganske bra også.
Redigert 31.03.2022 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
Kagge
31.03.2022 kl 10:25 4307

På denne omsetningen, og en lite makrostyrt aksje/sektor så er det vel først og fremst nyheter/bekreftelser vi venter på..

Får vi noe før Q1?

Det bruker ikke komme mye opp ifbm årsrapporten, men vi kan håpe Skullerud kan endre på det?
Redigert 31.03.2022 kl 10:26 Du må logge inn for å svare
Hugoil
31.03.2022 kl 10:31 4290

3dOHSet kan også ses litt lengre som en 4dKILE. Vi nærmer oss sluttføringen av den.
Forrige gang vi hadde en kile var rett forut denne. Kilen skulle etter tegninga være 7-8 dager lang, men tok av på 6. dag. Den bestod også av et k0ompleks med OHS og DB.

RSIene har fått trimmet seg ned til støttenivå.
--

Kan komme noe ifm posteren på https://www.aacr.org/meeting/aacr-annual-meeting-2022/
..og kanskje en mail.

--

Tar støtte i den forlengede nederste svarte linjen i chartet lenger opp, samt 100 timers snittet, samt fallende topplinje i forrige kile. Et inflection point og godt sted å kjøpe.

Om 40 min har vi en times bull hammer på denne støtten. Om snaut 2 timer er den avgitt.
Redigert 31.03.2022 kl 11:20 Du må logge inn for å svare
Hugoil
31.03.2022 kl 11:48 4116

Times RSI har støtte i grønn fallende bunnlinje:
https://imgur.com/hz6yEOE
Redigert 31.03.2022 kl 11:50 Du må logge inn for å svare
Carrera
31.03.2022 kl 13:39 3974

Hugoil
Betyr ikke en dritt for kursen hva du kommer med av hode,skulder,kne og tå analyser !
dr. Stockman
31.03.2022 kl 14:10 3904

Det handler jo ikke om å påvirke kursen, men om å indikere kursutviklingen med en treffsikkerhet som slår ren tilfeldighet. Kan være nyttig hvis man vurderer kjøp eller salg i nærmeste fremtid.
Kagge
31.03.2022 kl 14:44 3819

De får rekke opp handa de som kjøper og selger på timesbasis basert på de strekene.. sikkert noen som trader for ører, men flertallet ser lengre frem enn en uke, en måned her?
Hugoil
31.03.2022 kl 15:21 3738

Søren!

Dette timeschartet (med avgitt BULL HAMMER etterfulgt av BULL HOMING PIGEON) https://imgur.com/mcUfntQ
kan gå som en stor Dobbel Bunn, hvilket blir omtrent det samme som et REKTANGEL.
Eller det kan gå videre som en KILE.

I alle tilfeller ligger det en indre, grålinjet KILE, som burde gi en oppgang til taket i de tre alternativene.

po po posisjonering?

--

Kutter det ene, store røde candlestickset litt, da det bare var fake 4,5knok i toppen der og ingenting imellom ned til den røde linja. så store REKet/KILEN har god kvalitet.

Volumbalansen utvikler seg stadig til det bedre, dager med fall har mindre volum enn dager med oppgang (for gårsdagen må man justere for de 100K shortet på åpningen).
--

Tyrion: "dænne casen", er du også bergenser?
--

Igjen har vi kommet opp igjen for en BULL HARAMI i 4t chartet


nesting sentiment
Redigert 31.03.2022 kl 16:03 Du må logge inn for å svare
stockwalker
31.03.2022 kl 16:57 3579

Forstår ikke kakeoppskriftene dine Hugoil .. tror du blander inn for mye mel..
dr. Stockman
01.04.2022 kl 09:11 3068

Ikke noe å si på de tekniske signalene som produseres av robotene i DN heller - har etter hvert blitt positivt over nesten hele linjen.

RSI: 57
Ingen klare indikasjoner ifølge RSI.

Stochastic: 72
Ingen klare indikasjoner ifølge Stochastic.

MACD:
MACD ligger over MACD signal, dette kan indikere et positivt momentum i aksjen

ADX: 26
Dette kan indikere at aksjen har en sterk positiv trend.

SMA 20 og 50:
Siste 20 dagers glidende gjennomsnitt (13,95) ligger over siste 50 dagers glidende gjennomsnitt (13,54). Dette er teoretisk sett et positivt tegn.

SMA 100 og 200:
Siste 100 dagers glidende gjennomsnitt (18,71) ligger under siste 200 dagers glidende gjennomsnitt (20,98). Dette er teoretisk sett et negativt tegn.