Kjøp Archer i dag!

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
27.02.2023 kl 08:30
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
MH77
ARCHER 15.03.2022 kl 09:43 387545

Archer har nå brutt den negative trenden, og ser ut til å danne en dobbeltbunnformasjon. Forrige gang Archer ble handlet like lavt (4. mars) fikk vi en kraftig rekyl opp som brøt den negative trenden. Dette tyder på at det er stor vilje til å kjøpe i overkant av 3 kroner.

Aksjer som løfter seg fra en dobbeltbunnformasjon stiger ofte kraftig og lenge. Jeg tror vi er der nå, og nedsiden er begrenset mens oppsiden er svært stor.
Rakettrally
08.06.2022 kl 15:00 4830

Volumet tørket litt ut og kursen daler sakte ned
Slettet bruker
08.06.2022 kl 11:14 4918

Kommer kun hvert kvartal, og postes på hjemmesiden til Archer. Da Archer er registret på Bermuda så blir ikke aksjeeierregister oppdatert slik det gjøres for norske selskap på Euronext. Nordea som er kontofører slipper ikke denne informasjonen ut, dessverre.
hofa
08.06.2022 kl 11:11 4894

Det er kun første hug, anywhere har nogle trader aktier han smider der. Vi skal selvfølgelig langt højere op. Vi har rigge i Argentina der stort set er afskrevet, lad dem komme ud at arbejde, så skal i se løjer. Der er enorme opskrivninger på borerigge, blot ikke hos Archer - endnu.
Anywhere
08.06.2022 kl 11:07 4880

Ikke nøgd med så lite i et 2-års-perspektiv, men hadde mer dagen i dag i sikte slik det så ut i ordrebildet. Det ble ganske riktig trukket ut rundt 150k aksjer i et byks til 4,26, men det kan neppe være ferdig med det:)
Bjørkeris
08.06.2022 kl 10:59 4849

Noen med siste oversikt topp 20 aksjonærer?
Bjørkeris
08.06.2022 kl 10:54 4854

Ser at kommende GF er 24.06, når forventer man at saksdokumentene deles? Spennende angående styreformann.
Anywhere
08.06.2022 kl 09:51 4876

Er vel bare å lene seg tilbake og se når sprekkeferdige Archer kjøres til 4,4 eller 4,7-4,8 i bortimot en jafs anytime???
Slettet bruker
07.06.2022 kl 13:06 5228

Hva begrunner du sannsynligheten din med, Nostradamus?

Til og med de mest pessimistiske analytikerne er uenig med deg. Ser vi på det forventede makrobildet fra Rystad så er det forventet at sysselsatte i US oil and gas vil øke med 108k til 971k ansatte. I tillegg forventer Rystad at den globale investeringen innen fossilt vil øke med 20% dette året. Om det ikke kommer noe fundamentalt negativt i verdensøkonomien så er sannsynligheten større for at aksjer som Archer vil stå høyere i kurs enn i dag.

Rakettrally
07.06.2022 kl 07:17 5455

Hvorfor skal den det? Fortell oss hva du ser som ikke vi har fått med oss
Fljo
07.06.2022 kl 00:37 5541

Da tror jeg du tenker feil. Sannsynligheten for nye fall til ned på 2-tsllet er nok mye større enn du tydeligvis tror og håper på.
Modulriggen
06.06.2022 kl 23:56 5581

Tenke det blir ihvertfall ikkje verre de neste årene. Tror tiden er inne nå.
Bjørkeris
06.06.2022 kl 22:33 5673

Takker for utfyllende info. Er svak for høy risiko, så spørs om ikke det blir å kjøpe litt mer om den går litt lavere enn fire.
Spennende! Har en magefølelse, så får tiden vise om det var overspising i pinsehelgen eller riktig spådom med archer.
ullebusten
06.06.2022 kl 21:34 5708

Argentina har vært en sammenhengende nedtur for Archer. Det er riktig som Sjonkelrolf sier, avtale med IMF og vedtatt bygging av ny gass eksport rørledning er viktige brikker. Archer (gjennom sitt heleide DLS) er dominerende i Vaca M område - kjempe potensiale og de har mange landrigger de kan aktivere ved behov. Argentina er et vanskelig land å drive business i, tungt styrt av fagforeninger og nye risiko ligger på leverandøren. Archer har blødd store summer. I tillegg har valutaen vært et mareritt. De har hatt tosifret inflasjon i en årrekke, og selv om kontraktene har hatt mekanismer for dette har det ikke vært nok. Alt mtp valuta og inflasjon mm burde stabiliseres nå som landet har landet en avtale med IMF og forhåpentligvis vil landet få en mer stabil fremtid enn de foregående 10 årene. Argentina pleide å stå for ca 50% av omsetningen til Archer, og hadde samtidig ok driftsresultat (før alt gikk vest med oljekrisen). I Nordsjøen leverer Archer veldig stabile og gode resultater - og med utsiktene for 2023/24 kan det bli riktig bra. Legger vi til en viss optimisme mtp Argentina så har vi fort 20-30% økning i omsetning. Marginene blir ikke dårligere i ett opphetet oljeservicemarked, så vil påstå at det ser lyst ut.

Alt dette er viktig fordi Archer har hatt for høy gjeld sammenlignet med omsetning/resultat de siste 4-5årene. Det har rett og slett ikke vært mulig å prise egenkapitalen. Snur denne oppfatningen skal aksjen reprises kraftig. Fort over 10kroner. Vil avslutte med å si at aksjen er høy risiko. Lykke til 😊
Redigert 06.06.2022 kl 21:39 Du må logge inn for å svare
Modulriggen
06.06.2022 kl 14:37 5863

Tror Argentina kan få ett bra løft, oiltool’s stiger liit, wireline går vel sidelengs da de har sine kontrakter. Drilling Norge går sidelengs.. modulrigger kan bli spennende fremover. Der kan vi få ett løft. Vi har 2 slike rigger, og begge på kontrakt. Er vel en del potensielle rigger som kunne tenkt seg en modulrigg ombord. Noen få i Norge , men kanskje en del flere i utlandet? Spennende blir det. Kjøper jevnlig jeg ihvertfall.
Redigert 06.06.2022 kl 14:38 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
05.06.2022 kl 20:31 6125

Argentina har store forekomster av olje/gass.
De har dårlig kapasitet på infrastruktur , slik at økning av produksjonen er vanskelig.
Lav oljepris, devaluering av valuta har gjort det problematisk med tanke på bedring av infrastrukturen.
Nå er vel ny gassledning under bygging, oljepris høy og avtale med IMF på plass.
Bedre tider fremover !.
Archer har mye utstyr og personell til å kunne dra nytte av dette.
Modulriggen
05.06.2022 kl 20:11 6157

Potensiale er ihvertfall tilstede me tanke på at archer har ca 80 rigger i Argentina og Bolivia av forskjellige typer.. Mulig tallet 80 ikke er helt korrekt, dersom nettsiden ikke er oppdatert, me tanke på de skrotet vel ca 15 her for en tid tilbake.
Bjørkeris
05.06.2022 kl 18:29 6240

Ullebusten, kan du i korte trekk oppsummere Argentina situasjonen, og eventuelt potensiale?
Jeg lurer på å kjøpe meg opp litt mer i denne aksjen som jeg av en eller annen grunn bare har en god følelse på!
Modulriggen
04.06.2022 kl 14:59 6559

Rakettrally skrev Han i DnB mener 3 kr
Må nesten takke han for billige aksjer då :) lukte gull.
Redigert 05.06.2022 kl 10:23 Du må logge inn for å svare
Modulriggen
04.06.2022 kl 12:10 6577

Men hva er en edruelig prising av archer ? 15-20 ?
ullebusten
04.06.2022 kl 00:01 6757

Rakettrally skrev He he, er så spott on :)
Jeg skal ikke ha med meg noe i grava, kanskje med unntak av kjerringa, men ellers helt enig med deg!
SjonkelRolf
03.06.2022 kl 22:36 6660

Archer er selskapet å satse på for spesielt interesserte .-).
Aksjonærene belønnes med minus 10% når selskapet melder kontrakter i milliardklassen. Samme med hver kvartalspresentasjon .
Dette helt uavhengig av tall og prestasjoner.
I dagens energikappløp presterer Archer å være ned siden nyttår.
Dette selv om aksjen er totalt utbombet i utgangspunktet.
I de fleste selskaper snakkes det om oppside og nedside.
Har vanskelig for å se noe særlig nedside hvertfall.
Mine aksjer i Archer er det faktisk ingen som får kjøpe.
De skal jeg ta med meg i graven omså.
For før eller siden må denne reprises.!
Da skal jeg være med!!-).
ullebusten
03.06.2022 kl 20:04 6730

Eksponeringen som har utslag for Archer er Argentina og Nordsjøen - begge har en vesentlig lysere periode fremfor seg, sammenliknet med hva som ligger i speilet.
Bjørkeris
03.06.2022 kl 19:45 6759

Forholdsvis ny i dette aksjespillet, men har lest meg kraftig opp på Archer den siste tid. Jeg har bare en magefølelse at den ligger å vaker i sivet. Jeg med min begrensede kunnskap inne offshore, tenker bare med meg selv at fremover vil det bli fryktelig mye arbeid "rundtom"
Det gjelde seg aktive plattformer, iland i USA, plugge gamle brønner. Tenker jeg helt feil?
Rakettrally
03.06.2022 kl 19:37 6769

Mens archer står bom fast på rundt fire. Må få litt mer interesse og volum i denne. Oljerelaterte aksjer er jo i vinden. Synd at Archer ikke beveger seg i nærheten av samme takt oppover som lignende selskap
Anywhere
03.06.2022 kl 18:23 6822

Kan merke seg at KLXE også har beveget seg smått oppover den siste tiden..
Anywhere
03.06.2022 kl 16:02 4166

Har personlig ikke fått snappet opp noe som helst angående nytt styrefokus. Jeg tipper ny styreformann ikke vil være noen av dagens eksisterende personer, men at det kommer en type konsoliderings-aktiv pådriver som naturlig tar formannsvervet. Listen over kandidater vil normalt annonseres i god tid før GF (24.juni).
Det kan fort være en kar/kvinne samordnet av både Hemen og Seadrill.

Neppe noe som er klart før inntil en uke gør GF, altså innen 17. juni da dagsorden for GF skal være på plass - senest.

Forøvrig en ørliten oppvåkning på omsetning og kurs siste del av dagen før langhelgen, selv om dagsomsetning er lav i dag.
Redigert 03.06.2022 kl 16:04 Du må logge inn for å svare
cheezy
02.06.2022 kl 17:57 4470

En viktig forskjell mellom Archer og offshorerederiene er at hvem som helst kan gjøre et estimat på NAV i rederiene, og det er lettere å synliggjøre at her blir assets mer verdt. I Archer må man bare gjette seg til det. En ting er sikkert. Når oppgangen i aktivitet ruller på, vil Archer sine assets være mye mer verdt en bokførte verdier.
Anywhere
02.06.2022 kl 16:18 4534

Jeg lurer på om det er noe mer aksjer som skal trekkes inn til et par kontoer før GF i Archer:)
Nærmer seg litt news på nye kluter i selskapet:)
Anywhere
01.06.2022 kl 14:01 4875

Kjosmund påpeker de kjennsgjerninger som gjør at Archer er en kjøp-og-hold aksje for tiden. Det som er i en slik situasjon som vi er nå, og gitt at markedet blir som det nå kan se ut for Archer de neste 3-4 årene, er at man aldri kan vite når en slik aksjen starter å gå og gjør en reprising. Det synker gradvis inn som erkjennelse at Archer kan se ut til å få reaktivert verdier og også vil leve i en klondyke-marked for oljeservice de kommende tider. Det ser temmelig stramt ut på alt som skal leveres både på og under sjø, samt på land... og ikke bare innen olje-produksjon.

Alle bør og må huske at aksjen fortsatt er en opsjon, og selskapet ikke prises for å være in-the-money før vi ser kurser på 12-tallet-isch. På en eventuell vei dit, blir det høydesyke for mange, og man selger og gremmes når aksjen drar videre fra 6 til 12...Vær OBS på at en slik story ikke er ukjent slik for selskaper som har en posisjon som det Archer har og har hatt. Jeg mener at Archer har berettigelse i en ganske så tidlig move oppover i kurs nå ganske snart, og forventer at vi ser 4,4 testes samt 4,8-4,9 ganske snart. For korte trades er det kanskje greit å sikte inn. Men dette er egentlig et long-shot.

Det snappes stadig relativt greie volumer rundt 4 kroner.
Redigert 01.06.2022 kl 18:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.06.2022 kl 13:54 4775

Også verdt å merke seg at Archer selv nedgraderte omsetning sin som følge av "pending" IMF avtale og bygging av rørledningen mellom Vaca Muerta og Buenos Aires. Avtalen med IMF vet vi er på plass, og lettelsen i kapitalkontrollen gir energiselskapene en gulrot for å øke produksjonen, som vil øke oppdragsmengden til DLS. Jeg er ferdig lastet, og er igjen overeksponert i selskapet etter å ha realisert gevinster i både VÅR og SUBC. Tar en pause, og har satt alarm på 4,6 og 3,65. Alt mellom disse nivåene er støy.
Slettet bruker
01.06.2022 kl 12:29 4711

Blir feil å sammenligne Archer med DOF på fundamentalt grunnlag.
Og hvordan kan du si at selskapet tjener millioner når regnskapet viser tap?

Archer tjener for lite på drift til å rettferdiggjøre nåværende gjeldsgrad, men det sagt så er jeg rimelig sikker på at det vil endre seg i løpet av innværende år. Men basert på historiske tall og nåbilde, så er det feil å si at selskapet tjener millioner. Selskapet har bokført gevinster på kjøp av selskap som trekker resultatet opp, men driften var negativ (EBIT) i Q1 på $2mill og $5,5mill i Q4. Du må ikke blande kontantstrøm og P&L.

De som kjøper nå (eller holder aksjene) kjøper i all hovedsak det som skal skje i de neste kvartalene, meg inkludert, og makrobilde for sektoren. Når kursen står i to sifferet beløp så er det lite som skiller om man kjøpte på 3, 4 eller 5 kroner.
hofa
31.05.2022 kl 21:49 4911

Jeg er ikke meget for de her konspirations teorier, men når vi ser på et selskab som Dof, der er helt på hælene, men steget 300 % i år og sammenligner med Archer, som rent faktisk er et veldrevet firma og tjener millioner, men kun er steget 3 %/ ja TRE %, så forstår jeg ingenting og det gør de anal lytikere der sætter kursmål på Dof tilsyneladende heller ikke.
Slettet bruker
31.05.2022 kl 12:09 5160

Det som er interessant ang. Argentina er at landet nå har innført en lettelse av kapitallkontrollen.
Regjeringen har justert kapitalkontrollreglene via lov, som gjør det mulig for selskaper som øker olje- og gassproduksjonen fra 2021-nivåer å generere valutainntekter fra en andel av sin nye produksjon. Hovedmål med å gi tilgang til valutamarkedet er å lette importen av spesialutstyr som er nødvendig for å øke produksjonen, noe som vil redusere avhengigheten av utenlandsk drivstoff og stimulere til økt eksport som igjen vil bidra til å styrke sentralbankens utarmede internasjonale reserver.
Anywhere
31.05.2022 kl 10:19 5241

Noe som tyder på at noen ikke liker at det kommer kjøpere for høyt enda, og forsøker å stagge interessen.
Med de klondyke-signalene jeg har innenfor segmentet, så er det mye som tyder på at modulærriggene går i full gang om ikke så lenge, og samtidig er det meget lysende horisont for Argentina. Hele den delen som egentlig representerer nedskrevet verdi er nå i ferd med å våkne.
SjonkelRolf
30.05.2022 kl 15:08 5416

Henger på ennå jeg også.
Har klokkertro .-).
Føler det meste er skrevet om denne rakkeren.!
hofa
30.05.2022 kl 15:02 5376

Det er kun et spørgsmål om tid. Ledelsen i Archer gør ikke meget for at fremme værdierne og kursen. Rig og specielt modular rig er opskrevet 30 - 50 % alene i år og nye kontrakter løber ind, men ledelsen lader ikke høre fra sig - det er ikke et krav fra OSE (børsreglerne) skriver de til mig. Nej Skindlo, men kom nu ind i kampen. Forstår at der er nogle der mister tålmodigheden, men jeg bliver hængende, for jeg tror på den.
Slettet bruker
30.05.2022 kl 10:31 5513

Takk for meg, Archer. På tide å laste opp i Scana i stedet.
Slettet bruker
30.05.2022 kl 10:30 5517

Ikke enig med det du skriver at gjelden må minke betraktelig før aksjen kan forsvare en signifikant høyere børskurs. Forstå meg riktig, jeg mener gjelden er for høy, men det er basert på nåværende driftsresultat og bokførte verdier. Scenarioet som jeg tror vil inntreffe er at inntektene vil øke betraktelig de neste kvartalene, godt hjulpet av Argentina. Merk at selskapet har gjort nedskrivninger som basert på forsiktighetsprinsippet i 2021, og som muligens vil reverseres i 2022 som følge av markedsforholdene og fremtidsutsiktene. Dette vil gi selskapet en høyere EK, hvor gjeldsgraden som en effekt vil avta.

Dersom dette inntreffer så vil risikoen avta, og vi får en reprising ettersom avkastningskravet er basert på både systematisk- og usystematisk-risiko.
Dette er hvorfor man skal kjøpe aksjen, man må ha tro på at selskapet øker bunnlinjen de neste årene. Makrobildet ser fantastisk ut for sektoren, men nå må de levere. Da vil gjelden være et ikke-tema.

Codex63
30.05.2022 kl 10:02 5561

Du der-….Hvor mange ganger ha vi hørt denne visa. (edruelig, fyker til himmels, nyttårsrakett osv.…)Slik som jeg ser det, vil ikke aksjen øke, før vi ser gjelden minker vesentlig. Men med økende etterspørsel er det bare å være tålmodige så tror jeg vi har en vinner i siktet om et par år. :-)Imens er det bare å snappe aksjer fra de utålmodige :-)
Anywhere
30.05.2022 kl 09:46 5602

Archer fortsetter helt greit i starten av denne uken.
Volum og kjøpsinteresse som er tydelig over de lave dager man kan oppleve i Archer. Omsatt et hundretals tusen aksjer på 4,10.
Verden over er riggverdier på ekstrem fart tilbake, og ditto vil skje også i Archer med det som nå ser temmelig lyst ut for sterkt økende aktivitet i Argentina fra og med 2023. Aksjeopsjonen er i ferd med sikre seg grunnlag for svært langsiktig videre godt lønnsom drift samtidig som man delvis ser gjeld bli mindre kritisk da aksjen også som asset play vil styrkes vesentlig fremover.
Holder fast på at aksjen på denne bakgrunn vil rykke svært raskt til en mer edruelig nivå rundt 12 kroner. Det kan fort bli en artig reise for mange:)

Se opp for alle forsøke nå på å spille kjøpere usikre i aksjen!
Redigert 30.05.2022 kl 09:46 Du må logge inn for å svare
Anywhere
28.05.2022 kl 13:38 6113

Vel, skjer dette også på landriggmarkedet, så er det assets i Archer som kommer grundig tilbake:
https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/05/28/7873574/riggverdiene-har-gjort-et-hopp
Rakettrally
27.05.2022 kl 23:18 6394

Ja, går bra på brukbart volum. Problemet er når volumet tørker inn. Helt utrolig forøvrig at aksjen er under fire kroner, ettersom kursen var nærmere seks kroner for noen år siden. Siden den gang vet vi alle hva som har skjedd, og det er utelukkende positivt
SjonkelRolf
27.05.2022 kl 22:07 6452

Go Archer!!!
Liker at vi stiger sakte men sikkert.
Nesten litt synd det er helg…-)
hofa
27.05.2022 kl 21:40 6465

Ja det er spændende tider vi går imøde, købte op i luk i 3,96 for jeg tror vi er på vej op. Hvad skete for 10 dage siden da denne Limhamn pludselig oprettede et alias og spredte rygter om salg til fonde - var det GT2RS der forsøgte at komme billig tilbage efter kursen er steget 35 %. 4,30 i dag, det tegner godt
Anywhere
27.05.2022 kl 16:33 6570

Lå og ventet gjennom dagen på 3,96 og fikk nok et påfyll der. Jeg kan ikke tro og tenke at det løftet vi nå ser er særlig tilfeldig, det ser ut til å bli fart og aksjepost også her kommende uker. Aksjen har man ikke lykkes å få særlig ned med noe som helst volum da den sist traff 4, så nå drar man til og det omsettes bra volumer.

Svært lovende, også teknisk.