Kjøp Archer i dag!

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
27.02.2023 kl 08:30
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
MH77
ARCHER 15.03.2022 kl 09:43 371370

Archer har nå brutt den negative trenden, og ser ut til å danne en dobbeltbunnformasjon. Forrige gang Archer ble handlet like lavt (4. mars) fikk vi en kraftig rekyl opp som brøt den negative trenden. Dette tyder på at det er stor vilje til å kjøpe i overkant av 3 kroner.

Aksjer som løfter seg fra en dobbeltbunnformasjon stiger ofte kraftig og lenge. Jeg tror vi er der nå, og nedsiden er begrenset mens oppsiden er svært stor.
Rakettrally
06.07.2022 kl 06:51 1804

Pgs hadde vel en slik emisjon du frykter på 3,7. Nå er aksjen 8. De har en verdi på 5 milliarder. Kursmålet er 12, siden det er stor forbedring i markedet og fremtidsutsiktene.

Archer er vel verdt ti ganger lavere enn pgs, mens fremtiden ser vel så lys ut. Det er nå man skal putte pengene i selskapet, ikke etter kvartalsrapporten, der skindlo bekrefter at vi er inne i en meget sterk periode

Slettet bruker
05.07.2022 kl 22:54 1936

Selvfølgelig, en setter seg ikke tilrette i et selskap som har for mye gjeld, rett før gjelds problemet må løses.
Jeg trader i mye aksjer på Oslo børs daglig, kjøper og selger.

Den dagen Archer blir restrukturert vil jeg kjøpe for å sitte, men da må gjelden dramatisk ned
Da vil også nye aksjonærer komme til og vise interesse, slik det er nå er det ingen interesse.

Vi får se hva det ender med.
Lykke til videre med din investering i Archer.
Redigert 05.07.2022 kl 22:56 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
05.07.2022 kl 22:44 1954

Tro det eller ei. Er opplest i Archer.
Hva du tror du tilfører her, er ikke nødvendigvis rett.
sist kjøpte du rundt 3kr og solgte like etter.
Du snakker om aksjonærbase..
Er det sånne som deg du etterlyser?
Er det Nas pengene som klorer?
Slettet bruker
05.07.2022 kl 22:43 1949

JF har gitt opp Sdrl, er derfor han snart dominerer Valaris.
Men JF har et konvertibelt lån i Sdrl, som kan omgjøres til aksjer på 200 kroner ca, så ved en korsveg vil han ta igjen noe av det tapte,
Men det er klart, i drillen er meste tapt tapt.
Vi får se, Archer har for mye gjeld, slik er det og det vil komme en reduksjon av gjeld, trolig i høst så får vi se hva utfallet blir.
Anywhere
05.07.2022 kl 22:26 1938

Tror du er litt i bærturland her. Longsit. Fredriksen eier ikke gjeld han kan konvertere, og det er ikke bare å valse inn å forsøke en slik konvertering. Da må det makt bak kravene med mislighold eller denslags etc. Stadig reduksjon i gjeldsnivå og grad er ikke typisk gjeldskonverteringsgrunblag. Det er stort sett banker som eier gjelden hos Archer og der kan man heller ikke bare spasere inn og kjøpe...Seadrill eier gjeld, men den konverteringen er allerede kursbestemt....og man kan ikke akkurat si at Fredriksen havnet så hyggelig og beriket ut gjennom Seadrill....har tapt verdier så det aldri kan hentes tilbake der.....
Slettet bruker
05.07.2022 kl 22:18 1937

Er kontraktene knyttet til olje pris sier du.
I kveld faller oljen 10% og er under 100 dollar, den har falt 20 dollar på 2 uker.
I dag er City ute med en analyse av olje prisen, de tror oljen faller til 65 dollar i sommer og at oljen kan falle til 40 ved en kraftig resesjon.

Slik er markedene, det som går fort opp kommer ofte ned igjen.
Hvordan vil et Archer fremstå på 50 dollar fatet, nå etter at de har handlet mer asset og giret OPP, selv om gjelden er omtrent som den var i 2020?

Hvis du leser historien i Fredriksen systemet, det går igjen i alle selskapene han dominerer.
Så er vanlig prosedyre å restrukturere selskapene så JF får vektet seg opp, på lave nivåer når timingen og rewarden er nær forestående.
Dette gjentar seg gang på gang på gang, i shipping, drill.
Vi står ovenfor en resesjon og alt kan skje, et så belånt selskap som Archer vil restrukturere ved en korsveg, da vil John F konvertere gjeld og kjøpe seg kraftig opp.
Ingen har tapt mer penger i Archer en John Fredriksen, det er derfor en selvfølge at skal han ha sjanse til å ta igjen noe av det tapte, da må det gjøres på den måten og det bør gjøres på den måten, da han redder selskapet fra å være et gjelds berg til å bli et konkurransedyktig selskap,, mere aksjer til JF, gir nye lån til selskapet i bytte.
Det er viktig å være klar over disse prosessene når en investerer i JF aksjer som lever på en kniv egg.

Sannsynligheten for at dette selskapet starter en lengre stigende trend uten en gjelds strukturering anser jeg som null.
Selskapet har ikke aksjonær base pdd, det er kun JF det er tyngde bak, når selskapet kutter gjelden er de invester bare,
da vil fond osv kjøpe seg opp og en ny trend kan bli etablert.
Det er omtrent ikke dekning på Archer i dag, men Arc anbefaler ikke å handle, i påvente av løsning på gjeld.
Ser du f.eks innside kjøp i denne aksjen som er så bra, ikke det, hvorfor tro.

Tro det eller ei
Les deg opp, så finner du svar.
Redigert 05.07.2022 kl 22:33 Du må logge inn for å svare
nafa
05.07.2022 kl 21:47 1952

Norges regjering korrupt ?
For et par år siden ble Norge og Danmark kåret i FN til verdens minst korrupte land.
Når det er sagt så finnes det nok mer eller mindre korrupsjon over alt, men å sammenligne Norge med Argentina når det gjelder korrupsjon, hører ikke hjemme noen sted. Hvis du skjønner .
Troll_Leff
05.07.2022 kl 21:39 1963

Tror man det bare Argentina det er korrupt, må man nappe av seg skylappene, bruke hue , og begynne først i sitt eget land, med regjering oi spissen. .
Rakettrally
05.07.2022 kl 17:34 2099

Enig med deg Kjosmod. Er vel nå eller aldri med dette korrupte landet Argentina. Regner med de i toppledelsen til Archer har fått klare indikasjoner, siden de forventer to sterke kvartal
drømmeren
05.07.2022 kl 16:32 2138

Er nok gode kjøp her nå helt klart. Noen kjøper jo, hvem det er? Tipper long stjeler litt nå.
Redigert 05.07.2022 kl 16:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2022 kl 16:27 2147

Fylte på med 10k nye aksjer på 3,29. kjøper litt hver dag.
SjonkelRolf
05.07.2022 kl 15:25 2197

Snedig.!
Har fått svar på det jeg egentlig lurte på.
Generelt vil børsene gå ned.
Hva som skjer med enkeltaksjer kan selv ikke pølsemesteren svare på.
Slettet bruker
05.07.2022 kl 14:47 2227

Du stiller feil spørsmål.
Topplinjen har ikke så mye å si i forhold til gjelden. Nøkkelen til Archer er å få nok volum til å skape en positiv bunnlinje, og da snakker vi EBIT og ikke EBITDA.
Gjeldsgraden er ca på 5,8 ganger EBITDA, som i og for seg ikke er avskrekkende, men de har for lav EK. Dette er ikke mitt synspunkt, men ett allment kjent synspunkt.
Dersom Archer leverer i USD 0,95-1B med en EBIT margin på 5% for innværende år, med en guiding på vekst, så vil vi ikke ha denne diskusjonen. Men når selskapet går svakt i minus til ett null resultat, så er det ikke en forening eller et idrettslag folk vil investere i.
Investeringen i Deepwell mener jeg er bra, men Ziebel er jeg nok mer reservert på, men du snakker om pølser i slaktetiden.
Spørsmålet du bør stiller er hva man tror om Argentina, siden store deler av inntektene kommer herfra. Argentina er meget spennende, men landet er per definisjon konk, og har en usettvanlig høy eksponering mot eksterne forhold man ikke kan kontrollere.
Vil anbefale deg å ta et lynkurs i bedrifstøkonomi på BI, så kan vi ta diskusjonen da.

Spørsmål tilbake, hva skjer dersom verdensøkonomien går inn i en resesjon? Vil dette det komme netto-kapital inn på børsene eller ut? Hva skjer med dersom det er flere selgere enn kjøpere?

Redigert 05.07.2022 kl 15:17 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
05.07.2022 kl 13:46 2272

Ok.
Det vi vet er at kontraktene i Argentina er knyttet opp mot oljepris.
Med høyere oljepris vil aktiviteten øke.
Ved økt aktivitet vil Archer sitte igjen med mere i kassen.
Selskapet har sagt at siste del av året vil være sterkt.
La oss si de får en omsetning rundt 9-10 milliarder i 2022.
De har en gjeld på 5.
Hvorfor mener du gjelda skal få så mye oppmerksomhet??
Mener du kjøpene av deepwell og ziebel vil bidra positivt eller negativt ??
Prøv for en gangs skyld å gå av hesten før du svarer .
For ordens skyld har oljeprisen gått opp
Slettet bruker
05.07.2022 kl 13:07 2309

- Forrige uke var det utfordrende å få fylt kjøpene, så det er fakta. Jeg fikk kjøp de jeg ville ha, og til noen laken lavere enn hva jeg ville kjøpt det for i forrige uke.
- Utfordringen til Hofa gikk på at jeg mislikte at det ble aktivt kjøpt aksjer i slutten for å få en bedre sluttkurs enn det som var virkeligheten. Grunnen er noe egositisk, ettersom jeg plukker aksjer på disse nivåene:-)
- Gjelden har vel ikke forandret seg fra forrige uke, og jeg har hele tiden sagt at det er en STOR risk med Archer.
- Både min kone og begge barn har Archer, det har ikke endret seg. Selv om de selvfølgelig sitter på både fond og andre enkeltaksjer.
- Av mine investeringer så er Archer og VÅR de to enkeltaksjene som er minst vektet i min portefølje.
SjonkelRolf
05.07.2022 kl 12:49 2330

Ok. Du må ha det inn med teskje!
Senest forrige uke var det problemer med å få fylt kjøpsordrene dine. Da lå kursen ca 20-30 øre over dagens.
Igår utfordret du hofa. Idag er gjelda et større problem en forrige uke.
Skulle kanskje skrevet at fokuset i argumentasjonen endrer seg.
Kjenner lusa på gangen!.
En dag hadde både du , kjerring og barn aksjer i Archer.
Nå er det din minste post!
Bestem deg.!
Nå fremstår du som en tørrjokker, redd for å knekke kuken
Slettet bruker
05.07.2022 kl 12:40 2352

Nei, det tror jeg ikke. Så jeg spør deg igjen, hvor har mine argumentasjoner svingt fra det ene til det andre.
SjonkelRolf
05.07.2022 kl 12:29 2367

Tror de fleste ser hva jeg sikter til.
Artig at Archer plutselig er din minste post.!
Som sagt: pass på at du ikke stanger hodet i taket!
Slettet bruker
05.07.2022 kl 12:27 2374

Noen må ha det inn med teskje, så jeg skal prøve å drive litt voksenopplæring:
Du har 2 barn, ett har ett hus til 6mill med 85% ek, og det andre har 10 hus på til sammen 50mill med 10% ek.
Hvem har tatt størst risiko, begge har jo gjeld og begge har ca5mill i EK?
Slettet bruker
05.07.2022 kl 12:19 2388

Kan du konkretisere hva du mener at argumentasjonen min har svingt fra det ene til det andre?
Jeg har hele tiden vært konsekvent på at gjelden i Archer kan bli en utfordring, men sier ikke at den nødvendigvis trenger å bli det.
Jeg har ikke solgt, men kjøpt. Senest i går økte jeg min beholdning.

Jeg mener at Archer er undervurdert, og tror det er rett før et hus kommer med en oppdatering på selskapet. Jeg deler for øvrig synet til Pareto på OSX -aksjer. Under er tekst hentet fra den siste analysen på PGS som kan relatere seg til andre selskap i andre næringskjeder innen OSX:

"Like most oil service companies, we are increasingly convinced that we are entering a multiyear demand upcycle. This is driven by high oil and gas prices, mainly explained by years
of low investments, and exceptional cash flow for oil & gas companies. Based on IEA’s stated
policy scenario, annual O&G investments through 2030 needs to nearly double from 2020-
21 levels. Meanwhile, geopolitical events and the energy crisis in Europe has highlighted
the importance of energy security during the energy transition. U.S onshore will play a key
role in closing the supply/demand gap, but high inflation and bottlenecks is prohibitive to
economics and offshore will also play an important role.
While demand across most segments and asset classes is yet to improve materially, supply
chain capacity has been reduced, particularly post Covid. Combined with global supply
chain disruptions, we are already seeing prices moving rapidly across several segments.
Should demand really start to grow, we could see an upcycle resembling of the 2003-05
period with limited or no incremental capacity left in the orderbooks.
Troll_Leff
05.07.2022 kl 12:17 2382

Kjosmond har fått en oppgave, og det er kun å passe på Archer trådene, lage støy og fortelle og skremme øvrige aksjonærene i selskapet den store gjelden. Her kjøper Archer selskap etter selskap, inngår milliardkontrakter på rekke og rad, likevel er denne gjelden er større problem enn å betale oppkjøpene.
Alle selskapene på børsen er visst gjeldfrie, og bankene har ikke som motiv å låne ut penger i hans verden . Fy fa.. for en gjør av en nisse. Regner med de fleste skjønner motivet hans.
Redigert 05.07.2022 kl 12:21 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
05.07.2022 kl 12:09 2344

Din argumentasjon svinger fra det ene til det andre. Hvor mye har du solgt siden du lå på kjøp rundt 3,6??
Og hvor langt ned er du villig til å selge?
drømmeren
05.07.2022 kl 12:06 2332

Hva er det investorer nå venter på siden kursen ligger atter engang i bunn? Kontrakter er check. Stor fremtids tro check. Betaler gjeld check. Er det neste q tall eller ventes det på melding om hva som vil skje med gjeld om det da blir forskyvning i gjeld osv? Var oppe i 5 kr for en stund tilbake og olja er fortsatt sterk.
Slettet bruker
05.07.2022 kl 11:58 2351

Dersom du ikke forstår at gjelden er ett problem så må det opplyses om at det alltids er gjeldsgivere som sitter med makten i et selskap som Archer (ekstrem høy gjeld og kort tid til forfall), og ikke aksjeeierne. Det er hedgefond som representerer størstedelen av gjelden, og de kan bruke sin veto til å stoppe "naturlige" gode løsninger for egenkapital eiere. Sier ikke at det skjer, men det er en risk. For å løse den floken, så må det komme inn cash (f.eks emisjon) for å frigjøre gjelden som har en forfallsdato. Et annet alternativ er at gjeld konverteres til egenkapital (aksjer), også det kan være dårlig for aksjeeiere. På en annen side, så kan Archer ta opp gjeld hos andre aktører som gir risikovillige lån.

Da forstår du kanskje bedre den risikoen som surrer rundt gjelden. Det sagt, så kan dette også løse seg på enklere måter som vil tjene deg og meg, men det utelukker ikke overnevnte, og derav risiko.
hofa
05.07.2022 kl 10:41 2407

Enhver skepsis og kritik er velkommen, men hvis det er longbulk du henviser til er det skudt over målet. Se hans profil han surfer rundt i alle aktier og kommer med usandheder både her og andre steder. Han er ikke andet end en skærmtrold der vil ses, ganske useriøst.
SjonkelRolf
05.07.2022 kl 10:02 2455

Fint!.
Gi gjerne tips om aksjer uten risiko.
Ellers finnet jeg det merkverdig at gjelda synes å være et større problem i et bedret marked.
At forfall er nærmere kan selvfølgelig spille inn.
Dette er vel ikke fremsatt som noe stort problem av selskapet selv.
Heller motbevist med de siste oppkjøp. Deepwell og ziebel.
Penger som kunne gått til å betjene gjeld istedenfor .
Ved siste rapport sa selskapet at de ventet ‘ a strong second half’.
For noen betyr dette visstnok trøbbel.
Dersom det er slik du sier at gjeldsgiverne får avkastning, vil vel en forskyvning av forfall være penn på papir.

Redigert 05.07.2022 kl 10:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.07.2022 kl 09:43 2476

Jeg har manglende forståelse for de som til enhver tid skal kritisere de som er skeptiske til Archer, og undrer meg hva motivet deres er.
Misforstå meg rett, jeg er optimist til Archer, og tror dette vil bli en rakett, men vi optimister må ikke ha skylapper på og bagatellisere risk-faktorene. Dette er risker som mange her inne ikke erkjenner, men som selskapet selv poengterer i hver eneste rapport. Vet disse optimistene mer enn Archer?

Archer er den minste investeringen min, men også den morsomste. Jeg finner det underholdende å både skrive og lese på disse trådene. Jeg velger å provosere noen av de mest innbilte forståsegpåere i håp om å få en konstruktiv debatt. Men det er ingen hjemme i toppetasjen hos enkelte:-)

Jeg abonnerer ikke på klassekampen fordi jeg står inne med hva de skriver, men liker å holde meg informert om hva synspunkter og konklusjoner andre mennesker har på verden.

Gjelden i Archer kan bli ett problem, ikke bagatelliser dette. Selskapet har enda til gode å levere verdier tilbake til eiere, og enn så lenge så er det kun gjeldsgiverne som får avkastning.

Redigert 05.07.2022 kl 09:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2022 kl 23:11 2591

Er det ikke bedre å bare ignorere longshit? Han har kun en agenda, og det er å spre usikkerhet og få noen svake hender til å selge. Han kommer ikke til å vente på noen restrukturering, for den kommer ikke. Men tipper han er happy hvis han får med seg noen aksjer ned mot 3 blank. Sist solgte han jo altfor tidlig, kunne jo tjent 2-3x av det han gjorde...
hofa
04.07.2022 kl 21:59 2654

Nej jeg forstår heller ikke hans bekymring - han ejer ikke aktien, men vender tilbage med jævne mellemrum og kommer med den samme spam, som han for øvrigt gør i mange andre aktier. En skærm 🤡
markie
04.07.2022 kl 21:56 2646

Dette beror vel på kreditorers krav. Har selvsagt ingenting med hvor konkurranse dyktige de er. Ordre reserven er pr dd enorm. De har hanket inn plenty jobb siste par år.
SjonkelRolf
04.07.2022 kl 21:47 2663

Har ingen tro på det du prøver å formidle her.
Bedre marginer er løsningen for problemet du tar opp. Med omsetningen Archer har blir en liten forbedring mange penger.
Men , ikke lenge siden noen mente jorda var flat.
Lykke til!
Tingebri
04.07.2022 kl 21:42 2659

Longsitinbulk, hvorfor mener du gjelden gjør Archer ikke konkurranse dyktige?
Slettet bruker
04.07.2022 kl 21:29 2684

Gjelden må ned uansett, og det vil komme en konvertering.
Archer må, ellers er de ikke konkurranse dyktige.
Et proft system som Fredriksen vet dette og de vil handle deretter.
Redigert 04.07.2022 kl 21:31 Du må logge inn for å svare
Rakettrally
04.07.2022 kl 21:15 2703

Skindlo og co har lovet kraftig forbedring i de to siste kvartalene. Argentina går vel fra utfordrende til lovende. Da snakker vi gode marginer på bunnlinjen
hofa
04.07.2022 kl 20:24 2751

Det nytter absolut ikke at henvise til mæglerhuse og analytikere, de meler alle deres egen kage. Gælden betjenes fint og hvis Sydamerika kommer op, som det ser ud til er gælden overhovedet ikke noget problem.
Redigert 04.07.2022 kl 20:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2022 kl 19:26 2819

Mange meglerhus er ikke enig med deg, det er ikke jeg eller.
Ingen kommer til å handle denne vesentlig opp før gjelden kommer ned.

Se på aksjonær basen i Archer og lær, i f.eks Pgs så du lenge samme fenomen, nå er aksjonær basen lang og rik på proffe investorer.
Redigert 04.07.2022 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.07.2022 kl 19:25 2820

Gjelden er absolutt håndterbar i archer. De har positiv kontantstrøm og betaler bra på lånene. Situasjonen hadde vært annerledes hvis kontantstrømmen var negativ. At JF vil konvertere obligasjonslånet er heller sannsynlig. Fortsatt så stor gjeld i eksempelvis soff at de trolig må gjøre ytterlige grep der.
Slettet bruker
04.07.2022 kl 19:22 2831

Det må du gjøre som du vil med.
Du kan også snu på flisa, de selskapene som nå er opp 300-400% har alle vært gjennom en restrukturering, og lite hadde skjedd der om de ikke hadde blitt restrukturert.
Kan nevne, Prs, Sioff,Soff,Pgs osv osv.

Der er ikke mange ukene siden Pgs snudde opp og det kommer etter at gjeldsgraden er håndterbar.
Så er ikke tilfelle i Archer, her vil det komme en restrukturering, trolig i høst.

Når JF har fått de aksjene han ønsker skal jeg gledelig kjøpe noen Archer, ikke før han har fått sitt.
Se hva som skjedde i Nol lille julaften, da kom første restrukturering der, med betydelig markeds rabatt
Redigert 04.07.2022 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
04.07.2022 kl 19:14 2825

Huff da. Reaktivering av rigger kan ikke være bra for aksjekursen…..
Slettet bruker
04.07.2022 kl 19:09 2770

Stoler ikke på spansken min, men ifølge google translate tools, så er det flere selskaper som har fått reaktivert rigger i juni, deriblant DLS.