Kjøp Archer i dag!
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
27.02.2023 kl 08:30
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Archer har nå brutt den negative trenden, og ser ut til å danne en dobbeltbunnformasjon. Forrige gang Archer ble handlet like lavt (4. mars) fikk vi en kraftig rekyl opp som brøt den negative trenden. Dette tyder på at det er stor vilje til å kjøpe i overkant av 3 kroner.
Aksjer som løfter seg fra en dobbeltbunnformasjon stiger ofte kraftig og lenge. Jeg tror vi er der nå, og nedsiden er begrenset mens oppsiden er svært stor.
Aksjer som løfter seg fra en dobbeltbunnformasjon stiger ofte kraftig og lenge. Jeg tror vi er der nå, og nedsiden er begrenset mens oppsiden er svært stor.
hofa
27.03.2022 kl 17:24
4044
Archer skal ikke hente penge nogen steder, dem tjener de selv. Gælden står i produktionsapparatet, som ikke er fuldt udnyttet, bare vent, så kommer det og Archer betjener nemt den omhandlede gæld, selv med nuværende indtægt.
Nettopp, en dnb spirrevipp som var ute og forsøkte å spre usikkerhet.
Rakettrally
27.03.2022 kl 12:32
4179
Nå mens Argentina har fått signert IMF avtalen, blir det spennende å se om vi får noen positive oppdateringer derfra de neste månedene.
SjonkelRolf
27.03.2022 kl 09:54
4258
Fint. Hvorfor trenger archer å hente penger?
Er det fordi det har stått i avisen?
Er det fordi det har stått i avisen?
desirata
27.03.2022 kl 06:05
4358
Du spør: HVA kan gruse kursen ytterleger.
Svaret er:
en emisjon som er nevnt til høsten, dersom de ikke kan refinansiere låna sine.
Hvor mange aksjer som kan trykkes da er uvisst, men all utvanning er kurs dempende.
Derfor sitter folk på gjerdet.
Svaret er:
en emisjon som er nevnt til høsten, dersom de ikke kan refinansiere låna sine.
Hvor mange aksjer som kan trykkes da er uvisst, men all utvanning er kurs dempende.
Derfor sitter folk på gjerdet.
SjonkelRolf
27.03.2022 kl 00:32
4395
Har hatt aksjer her i snart 4 år. De blir stadig flere.
Det er og har vært en prøvelse hele tiden.
Har kjøpt aksjer i archer på 3kr, 2kr,4kr og 5kr.
Disse kursene blir irrelevante når .? Ja når?.
Som skrevet tidligere er mine investeringer ikke belånt. Kan sitte med mine archer så lenge det passer.
Fantastisk at vi skal opp , etter 7 år med nedtur..
Hva kan gruse kursen ytterligere ?
En verden i flammer kan ødelegge .
Det er og har vært en prøvelse hele tiden.
Har kjøpt aksjer i archer på 3kr, 2kr,4kr og 5kr.
Disse kursene blir irrelevante når .? Ja når?.
Som skrevet tidligere er mine investeringer ikke belånt. Kan sitte med mine archer så lenge det passer.
Fantastisk at vi skal opp , etter 7 år med nedtur..
Hva kan gruse kursen ytterligere ?
En verden i flammer kan ødelegge .
Ingen privat personer som selger 400aksjer her i sluttauksjon. Dette er MM’s robot.
Troll_Leff
26.03.2022 kl 11:00
4632
Dersom folk er så forba.. idiotiske, så bør de ha pengene i madrassen og under hodeputa, høres faktisk ut som du er det nivå.
Rakettrally
26.03.2022 kl 10:42
4652
Joda, men å selge 400 aksjer er vel ikke å selge seg helt ut av aksjen. Er en uting hele auksjonen, altfor lett å manipulere
Billyjojimbob
26.03.2022 kl 10:29
4661
Flere av aksjonærene rundt forbi har sluttet med overnatting i aksjene,større %andeler ut før close.
SjonkelRolf
25.03.2022 kl 19:18
4841
Pissevolum og ned i sluttauksjonen. God oppskrift for å få folk til å selge.
Jeg nekter å selge.
Jeg nekter å selge.
mrspoof
25.03.2022 kl 18:53
4866
Hjelp fra IMF er godkjent.
https://www.nasdaq.com/articles/exclusive-imf-board-approves-%2445-bln-argentina-program-sources?amp
https://www.nasdaq.com/articles/exclusive-imf-board-approves-%2445-bln-argentina-program-sources?amp
hofa
25.03.2022 kl 18:25
4894
Jeg undrer mig over hvorfor den dagligt skal have et dyk i lukkeauktionen, hvem er det der holder kursen nede ??? og hvorfor.
SjonkelRolf
25.03.2022 kl 16:44
4973
Ikke vet jeg. Men litt rart at kursen er ‘låst’ på konvertkursen i ukeshvis
hofa
25.03.2022 kl 16:02
5010
Det ved du da ikke. Han har tidligere vist interesse og sidst JF købte op i Archer er flere år siden og det var til kurs 4,60. Med 300 milliarder på lommen og som olieservice er i opgang tror jeg han er yderst interesseret.
Selvsagt, glemte at han ikke er interessert i oljeservice i den tiden vi har fremfor oss nå med mer utvinning alle andre steder enn i Russland.
JF er ikke interessert å bruke tid og penger på Archer. Det er ikke sdrl. Aksjene som er problemene.
Et tenkelig scenario. Fredriksen får tak i sdrl sin post til ca 4-5kr. Deretter er han pliktig å legge bud på selskapet. Dette budet blir i første omgang ett sted mellom 6-10kr. Budet godkjennes ikke av resterende aksjonærer, kursen legger seg ca 20% over.
Troll_Leff
25.03.2022 kl 14:26
5016
Hjelper lite med 4 i styre, når det er aksjonærene som eier selskapet og styre må forholde seg til aksjonærene. Om disse 4 styremedlemmene eier 1 aksje hver i selskapet, betyr det ikke at de bestemmer over alle andre aksjonærer og kan gjøre hva de vil.
Har du virkelig så lite peiling på hva et styre gjør i et selskap, og hva deres oppgave er?
Har du virkelig så lite peiling på hva et styre gjør i et selskap, og hva deres oppgave er?
hofa
25.03.2022 kl 13:01
3797
Ja hvis han overtager seadrill posten er der budpligt på resten, det er sikkert også derfor vi bliver holdt nede. Finansavisen skriver også, at det eneste rigtige at eje er olieservice, ja det er fedt. Jeg har > 300 t og jeg slipper ikke en' eneste, hverken til JF eller andre. Archer kan ikke blive ved med at gå under radaren.
SjonkelRolf
25.03.2022 kl 13:00
3765
Seadrill gjeld kan konverteres på 0,4 dollar.
Denne lå tidligere på over 2 dollar.
Et evnt bud kan nok ligge et sted imellom.
Jeg tipper Fredriksen kommer ut med hele pakken.
Han vi da inneha mellom 35 og 40% i archer.
Denne lå tidligere på over 2 dollar.
Et evnt bud kan nok ligge et sted imellom.
Jeg tipper Fredriksen kommer ut med hele pakken.
Han vi da inneha mellom 35 og 40% i archer.
Skal sikkert forsøke seg på et skambud slik han gjorde i nodl. Nå er den ca 50% over budet.
SjonkelRolf
25.03.2022 kl 11:54
3814
Med seadrillpost pluss konvertibel ligger vel JF over grensen for budplikt, eller tar jeg feil??
Tingebri
25.03.2022 kl 11:29
3805
Så liten at han bare har flere personer som representerer Fredriksen i styret. Klart Fredriksen har mye å si i Archer
Troll_Leff
25.03.2022 kl 10:10
3797
Fredriksen, er jo liten aksjonær i Archer? Han har vel ingenting å si, først må han ha tak i SDRL posten, før han i det hele tatt kan si noe, Frdriksen er jo en mindre aksjonær i Archer.
Redigert 25.03.2022 kl 10:14
Du må logge inn for å svare
hofa
25.03.2022 kl 10:02
3805
Olieservice og rigselskaber går til himmels, hvad f.... sker der lige her, nu må fede frederiksen snart på banen, hvad vil han????
Fortsatt jerngrep fra MM. Må volum til for å slå ut algoene. Ikke mange dager til årsberetning, forhåpentligvis IMF avtale og oppdaterte akjonærlister.
Sto noe i en av de argentinske avisene (Más Energía) i forrige uke at energiselskapene opprettholder sine ambisiøse produksjon- og investering-økninger.
Samme avis skrev også litt om utfordringene, og nevner blant annet at de økonomiske problemer i landet ikke lover godt for energibransjen, men en avtale med IMF kan dempe angsten blant investorer med interesse i Vaca Muerta.
Samme avis skrev også litt om utfordringene, og nevner blant annet at de økonomiske problemer i landet ikke lover godt for energibransjen, men en avtale med IMF kan dempe angsten blant investorer med interesse i Vaca Muerta.
Anywhere
23.03.2022 kl 12:31
4319
Takk GOV. Jeg var litt sen på kopien.
Kjosmund, har du fanget opp noen Argentinske tanker? Ingen tvil om at forholdet med PAN Am ser ut til å måtte holdes sterkt blir en god grein for Archer.
Men etter det jeg oppfatter av styrkede oppfatninger så ligger det an til forsering av arbeid også i Argentina, og at infrastrukturelle grep for å sikre fremgang og produksjon der forankres på divers regjeringsnivå...da må Archer reversere en del verdier inn i folden sin:)
Kjosmund, har du fanget opp noen Argentinske tanker? Ingen tvil om at forholdet med PAN Am ser ut til å måtte holdes sterkt blir en god grein for Archer.
Men etter det jeg oppfatter av styrkede oppfatninger så ligger det an til forsering av arbeid også i Argentina, og at infrastrukturelle grep for å sikre fremgang og produksjon der forankres på divers regjeringsnivå...da må Archer reversere en del verdier inn i folden sin:)
På AOG Expo 2022 (en slags oljemesse) fortalte en av direktørene i PAN American at de nå produserer 100k fat per dag i Cerro Dragón, og som vi vet så fikk Archer nettopp en forlengelse her som er resultatbasert.
danmark1
23.03.2022 kl 09:11
4456
USA vil hellere handle med Argentina end Venezuela. Klart at Argentina kommer til at få stor fordel af den nye situation. Archer står til et vældigt "come back" her.
GOV
23.03.2022 kl 08:32
4515
Argentina og Archer er ikke nevnt i artikkelen, men man/vi kan håpe at Argentina kommer sterkere med her.
Har klippet ut det vesentlige som omtaler oljeindustrien - som Jennifer Granholm (energiminister i USA ) uttalte:
MER ATOM OG MER OLJE
– Nå er vi på krigsfot, uttalte hun på en konferanse for oljeindustrien i Houston tidligere denne måneden.
Etter at USA bannlyste import av russisk olje har hun oppfordret amerikanske energiselskaper til å øke olje- og gassproduksjonen kraftig.
– Vi er i en nødssituasjon, og vi må raskt øke det kortsiktige tilbudet der vi kan akkurat nå, for å stabilisere markedet og minimere skaden på amerikanske familier, uttalte Granholm på konferansen.
For mens oljebransjen tjener godt på økende priser, ender amerikanske forbrukere opp med høyere bensinkostnader – noe Joe Biden har karakterisert som «Putins prisøkning».
Hun gjentok oppfordringen på Zoom tirsdag, og understreket at det var viktig å gi oljebransjen et klart signal på konferansen.
Har klippet ut det vesentlige som omtaler oljeindustrien - som Jennifer Granholm (energiminister i USA ) uttalte:
MER ATOM OG MER OLJE
– Nå er vi på krigsfot, uttalte hun på en konferanse for oljeindustrien i Houston tidligere denne måneden.
Etter at USA bannlyste import av russisk olje har hun oppfordret amerikanske energiselskaper til å øke olje- og gassproduksjonen kraftig.
– Vi er i en nødssituasjon, og vi må raskt øke det kortsiktige tilbudet der vi kan akkurat nå, for å stabilisere markedet og minimere skaden på amerikanske familier, uttalte Granholm på konferansen.
For mens oljebransjen tjener godt på økende priser, ender amerikanske forbrukere opp med høyere bensinkostnader – noe Joe Biden har karakterisert som «Putins prisøkning».
Hun gjentok oppfordringen på Zoom tirsdag, og understreket at det var viktig å gi oljebransjen et klart signal på konferansen.
Tingebri
23.03.2022 kl 08:02
4568
Anywhere, gidder du kopiere og lime inn teksten her vedr. denne artikkelen, + sak :)
Anywhere
23.03.2022 kl 07:41
4611
USA er klare i talen; Andre steder enn i Russland må det trappes opp vesentlig på olje/gass....Argentina blir en del av dette og Archer skal få kjørt høygir på sitt utstyr der fremover😄🙂
https://www.dn.no/magasinet/teknologi/usa/politikk/krig/jennifer-granholm-styrer-usas-atomvapenprogram/2-1-1188468
https://www.dn.no/magasinet/teknologi/usa/politikk/krig/jennifer-granholm-styrer-usas-atomvapenprogram/2-1-1188468
danmark1
22.03.2022 kl 15:19
4853
Det er vel ikke helt korrekt at sammenligne de to. Archer har mulighed for større indtjening på service, hvilket sikkert kommer til udtryk i den kommende tid. Argentina er ligeledes en mulig trigger.
Hadde ikke archer rett over 100musd i cash da? Eller husker jeg så feil ? Ser baker har slukt Altus.. spennende..
Anywhere skrev Går vel litt i dark pools i dag også:)
Hadde inntrykk at da jeg kjøpte/solgte gjennom dnb havnet messteparten på darkpoolen.
Ratta
22.03.2022 kl 12:02
4785
Archer kommer , men husk at shelf har "property plant and equipment" verdt 3 x det archer har, de har dessuten 230musd cash, over 4x det archer har.
Archer kommer, shlf har eksempelvis 2,5X mer gjeld og kun marginalt høyere omsetting med en mcap på 1,7mrd.
Anywhere
22.03.2022 kl 09:26
4871
Hofa, jeg har kjøpt litt som nevnt før helgen på lavere nivå enn i dag, og etter det jeg har plukket opp føler jeg grunn til å øke så lenge aksjen sendes noe nedover.
Jeg ligger og plukker 10.000 her og 10.000 der, senest i dag på 3,52.
Det kommer en reaksjon her.
Jeg ligger og plukker 10.000 her og 10.000 der, senest i dag på 3,52.
Det kommer en reaksjon her.
hofa
21.03.2022 kl 16:29
5169
Hvorfor H...... falder den altid i luk, er det JF og Seadrill beholdningen der stadig spøger. Anywhere har du nogen trading aktier p.t.
Anywhere
21.03.2022 kl 16:13
5176
De som ikke tok hintet sist uke har fortsatt god mulighet. Fortsatt er både generell sokkelvirksomhet og bl. a. Vaca Muerta viktige stikkord for fremtiden:)
hofa
21.03.2022 kl 15:44
5222
Archer er godt på vej og får en ny storhedstid. Archer har større ordre reserver end Shels og de har fast arbejde 30 år ud i fremtiden med plugging af olieboringer permanent af miljøhensyn, hvilket Archer har stor ekspertise i. Shels drilling har et kursmål på 15, det burde Archer også have, vi kommer nu.
Redigert 21.03.2022 kl 16:17
Positivt av archer. 4 dager med oppgang.
hofa
21.03.2022 kl 15:10
5194
Ingen tvivl om vi kommer. For et år siden var aktiekursen lig vores i Archer. Shelf Drilling har en gæld på 10 milliarder, men det er tilsyneladende intet problem. Verden vil bedrages.
Redigert 22.03.2022 kl 15:49
danmark1
21.03.2022 kl 14:35
5247
Archer skal nok komme med op, den er langt mere værd end den nuværende kurs, specielt når Argentina kommer på sporet igen. Der kommer helt sikkert nye anbefalinger og kursmål og så stikker den af.