Kjøp Archer i dag!

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
27.02.2023 kl 08:30
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
MH77
ARCHER 15.03.2022 kl 09:43 359794

Archer har nå brutt den negative trenden, og ser ut til å danne en dobbeltbunnformasjon. Forrige gang Archer ble handlet like lavt (4. mars) fikk vi en kraftig rekyl opp som brøt den negative trenden. Dette tyder på at det er stor vilje til å kjøpe i overkant av 3 kroner.

Aksjer som løfter seg fra en dobbeltbunnformasjon stiger ofte kraftig og lenge. Jeg tror vi er der nå, og nedsiden er begrenset mens oppsiden er svært stor.
danmark1
06.04.2022 kl 10:19 3902

Det spøgelse kan du godt glemme. Se på hvad der sker og tænk frem i 2022. Læg EU sanktioner sammen med et stigende behov for olie, så har du facit på udviklingen.
https://www.dailyfx.com/forex/fundamental/forecast/weekly/title/2022/04/05/Oil-Fundamental-Forecast-Q2-2022.html
Troll_Leff
06.04.2022 kl 10:21 3924

Da bør du jaggu holde deg langt unna og ikke bruke dyrbar tid på Archer, dersom du mener selskapet ikke er verdt verken kr. 3, 4 eller 5 kr aksje. Da er det enkelt og greit heller ikke verdt 50 krone. Har man noe mellom ørene og i topp lokket, bruker man heller ikke tid på slike selskaper, da det finnes 100 vis av andre å bruke tiden til, så enkelt er det. Men noen har visst svært lite å gjøre og rekker å følge 100 vis av selskaps tråder daglig. Er ikke rart meglere og andre banditter blir noe skrullete i hode da de sitter med mange skjermer hele dagen, og spyr ut noen luftige analyser som ikke har rot i virkeligheten.

Nå er det på tide denne SDRL posten blir frigjort, så vi får en mer edruelig MC på Archer. Dette blir for idiotisk .
Redigert 06.04.2022 kl 10:28 Du må logge inn for å svare
danmark1
06.04.2022 kl 10:43 3938

Virkeligheden kan man ikke løbe fra. Efterspørgslen på olie er stigende og udbuddet vil blive mindre, når Rusland rammes hårdere. Verden kører videre og hjulene ruller.
https://www.di.se/live/maskinorderingangen-i-tyskland-steg-med-11-procent-i-februari/
Slettet bruker
06.04.2022 kl 10:45 3970

Hva skjer med dine innlegg?
Når KLXE gikk opp mot $11 så var du meget opptatt av å holde forumet oppdatert, mens når den faller så er det tyst? Du mangler integritet, og er kun opptatt av å fortelle om oppsider. Dette er å hausse en aksje, og du blir gjennomskuet.

Objektivitet er viktig, og du mangler dette også. Jeg prøver å dele mitt syn både det som er oppside og nedside, i det korte- og lange perspektivet. Dersom det er noe faktafeil på det jeg skriver som gjør at jeg er en baiser, så tror jeg du har misforstått.

Klippet ut fra ditt utsagn:

nafa
04.03.2022 kl 23:03

Det ble opp 235% til nå i år ved kurs 10,41 USD.
For å oppnå 500% oppgang må vi ha kurs
rundt 23 USD.
Som igjen vil kunne bety 2-3 NOK på Archer-kursen, iflg en kar på tråden her.
Kurs 50 USD er nok heller noen umulighet med dagens utsikter framover.
Som igjen vil kunne bety rundt 5NOK kursøkning i selskapet vårt.
Og det er bare den bittelite, helt ubetydelige greia der.
Hvis da regnestykket til skribenten er riktig.
Troll_Leff
06.04.2022 kl 10:58 4056

Fortell meg en god grunn til at archer skal kun prises til 450 mill, og falle til nye bunn nivå, for hver kontrakt mellom 3 og 5 milliarder som inngås, siste par årene ca. 20 milliarder i kontrakter, og lånet som blir nedbetalt, blir lånet større og større problem for hver milliard kontrakt som inngås?

Er disse store milliard kontraktene som inngår så jæ.. stort problem for for å betjene lånet, hvorfor inngår man slike kontrakter da, er det ikke bedre andre selskaper får disse kontraktene da?

Hva mener du Archer er verdt i MC ?
Redigert 06.04.2022 kl 11:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2022 kl 10:59 4140

Når du ber folk som er skeptiske om å holde seg unna tråden så vil du ha sensur. Du ønsker å være litt som Putin og Hitler, hvor informasjonen som kommer ut er fri for skeptiske meninger. Propaganda....
Troll_Leff
06.04.2022 kl 11:03 4307

Du bør jaggu holde deg for god til å bruke slike stygge navn fy f.. , for en type du er,. burde vært slettet umiddelbart.

Vi er da ikke blinde alle som ikke klarer å lese og tenke, og ikke skjønner hvem som styrer og regjerer i meglerhusene, med "stråmenn" på Hegnar trådene. Svindel for å berike seg selv som går på bekostning av andre er ikke lovlig, men på børsen her i Norge er visst det meste tillatt, bare det ikke kommer fra vanlige folk.
Det klarte til og med å fjerne fra offentligheten hvem som lå på kjøp og salg slik at ikke "vanlige folk" fikk se hvile hus og megler som kjøpte og solgte.
Redigert 06.04.2022 kl 11:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2022 kl 11:39 4260

Å si at du ønsker en tråd som er fri for skeptiske/negative meninger er vel riktig, og da er det likeså et faktum.
At du påstår at meglerhus sprer negative analyser er noe mer ærekrenkende enn at det er noe likhetstrekk med den sensuren du ønsker å oppnå.

Til å være en såpass skeptisk person så forstår jeg ikke at du møter deg selv i døren:-)
nafa
06.04.2022 kl 11:43 4255

He he
Lite å gjøre om dagen ?
Eller er du bare svært opptatt av «gullselskapet» vårt ?
Redigert 06.04.2022 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2022 kl 12:05 4223

Nei, men de kommentarene som kommer fra deg, Trollet og Rolf er verdt det. Vi sitter å ler av de til stadighet optimistiske og konspiratoriske teoriene dere kommer med.
Forsett med det, mangler noen gullkorn som kan brukes på neste julebord:-)
Troll_Leff
06.04.2022 kl 12:13 4248

Det har vi mange eksempler på at det spres negative analyser til egen interesse er det dessverre god dekning for. Det er vel ikke uten grunn de har fått fjernet hvem som ligger bark kjøp og salg, ellers har det vel ingen hensikt. Blir litt feil å eks. anbefale salg i selskaper, når huset som planter det, er den største netto kjøper, og dette fungerte begge veier. Det var nettopp dette som skjedde og har gjort at de klarte å få dette bort. så det ikke ble tilgjengelig for vanlige folk, så de største profilerte kundene som holder meglerne med lønn og bonus ikke fikk herje med vanlige folk som de ville. Du som jobber i slikt hus kjenner jo tydelig svært godt til disse skitne triksene, en plass må de jo hente pengene fra, som vanligvis går på bekostning av vanlige folk, som enten forsøker seg på enkelt aksjer, eller gjennom fond, så ukjente personer får mikse og trikse med andres penger til egen vinning. Sier seg nesten selv. Burde vært satt mer fokus på denne form for egen vinning, og økonomisk kriminalitet..
Redigert 06.04.2022 kl 12:31 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
06.04.2022 kl 12:21 4266

"Vi sitter å ler av de til stadighet optimistiske" i åpent landskap å ler, i Pirato sine lokaler med "Støle" som sjef, som tillater dere å sitte med skyhøy lønn og bonus, og bruke tid på Hegnar Forum. Det forteller jo mye...
Slettet bruker
06.04.2022 kl 12:37 4331

Bare så du er klar over det, så er det svært vanlig at bjellersauer kjøper i ett hus og selger i ett annet hus. Så der røk den teorien din.
Jeg er ikke noen stor trader, men selv jeg bruker 3 meglerhus. Du er så kunnskapsløs og bitter at du evner ikke til å lære om hvordan den egentlige verden fungerer. Prøv å være mer objektiv, og når du leser en analyse fra DnB så må du se på elementene som er lagt til grunn for verdsettelsen. Det er ingen som vet hvordan de neste årene vil være, men man kan komme med antagelser som baserer seg på hvordan det KAN se ut. Dette er ikke skrevet i stein, men er best guess. Det er ikke han som treffer spot on på hva f.eks oljeprisen vil være neste år som er "best", men han som resonerer seg frem til svaret hvor man har enkle elementer/variabler som kan justeres som jeg vil påstå er best.
Troll_Leff
06.04.2022 kl 12:45 4328

Jeg har vært så lenge i dette gamet, at jeg er langt i fra kunnskaps løs, det er jo det som er problemet ditt, at alt for mange vanlige folk, vet hvordan disse sauene brukes og "korrupte" meglerne og finans kompiser, og beriker seg, med hjelp av roboter og media i tillegg. Men du er vel fortsatt på hvalpe stadiet og tror at de med minst erfaring kan og vet mest.
Slettet bruker
06.04.2022 kl 13:14 4291

Det er vel problemet, at man ikke klarer å lære en gammel hund å gjø. Du er unnskyldt gamlefar:-)
Ellers så fikk jeg vel rett at den falt under 3, men sånn er livet.
Nytt tips til deg min venn, husk at dersom det er mulig å ikke dele ordene så la vær. Det kan lett misforstås at du i tillegg til å være gammel, også mangler utdannelse.
Man går ikke inn i en dyrebutikk for å kjøpe dyre unger, men dyreunger:-)
Redigert 06.04.2022 kl 13:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2022 kl 14:38 4208

Ser at det kommer mer og mer fokus på oljeservice, og marginbilde. Får håpe det er noen som stikker seg frem å prøver seg på en sannferdig analyse på Archer som gjenspeiler mulighetene.
Fearnley om SUBC:
ØKENDE OFFSHOREARBEID VIL DRIVE MARGINEKSPANSJON -FEARNLEY
Rakettrally
06.04.2022 kl 18:13 4030

Forhåpentligvis blir det bedre marginer fremover og mer positive kvartal.
Tingebri
06.04.2022 kl 18:41 4081

Havsula skrev Innlegget er slettet
Det er vel ikke lengre noen tvil om at Archer får mye å gjøre fremover i Argentina:

https://www.reuters.com/business/energy/exclusive-argentina-weighs-fx-boost-oil-gas-companies-spur-production-2022-03-31/
Redigert 06.04.2022 kl 18:42 Du må logge inn for å svare
klassisk
06.04.2022 kl 19:17 4048

Jeg sier det igjen, denne vil gå så sinnsykt når d løsner. Håper d skjer før de manipulerende drittsekkene rekker å sikre seg for mye av selskapet! Time will show :)
X-43 scramjet
06.04.2022 kl 20:13 4152

Får prøve ny inngang på 3 kr. Noen presser ned denne aksje kursen med vilje
Troll_Leff
06.04.2022 kl 20:59 4096

De presser den ned kursen for å få tak i SDRL posten på lavest mulig kurs, disse luringene går over lik for å få tak i denne posten, og noen har i oppdrag, og få det til at lånet er big problem for selskspet, kun for å bremse kursoppgang, samtidig å ikke miste for mange aksjer.
Tingebri
06.04.2022 kl 21:21 4120

Må si meg veldig enig med Kjosmund. Alle disse konspirasjonsteorier dere kommer med om å presse ned kursen er bare tull og tøv. Kursen har falt på lave volum, og normalt har Archer steget på høye volum. Mange småaksjonærer fikk seg nok en støkk av DNB analytikeren. Når markedet får nok tro på at refinansiering går uten utvanning, da vil kursen stige markant. Jeg tror vi vil få svar på Q1 presentasjonen i mai på både Argentina og UK, som nok vil berolige markedet. Jeg er sterk i trua på Archer og søker hele tiden å finne relevant info som støtter det fundamentale. Det er bortkastet tid å tro at noen legger press på kursen. Ta en prat med med IR kontakten i Archer, så blir dere nok mer realitetsorientert.
Tingebri
06.04.2022 kl 21:37 4086

At Christian Sveaas, en av Norges beste investorer eier en god del aksjer igjennom de to selskapene Stiftelsen Kistefos-Museets Drift og Hans Eiendom AS, sier vel sitt om hva han tror på utfallet av en refinansiering i Archer.
Redigert 06.04.2022 kl 21:38 Du må logge inn for å svare
nafa
06.04.2022 kl 22:12 4036

Tingebri !
« Må si meg veldig enig med Kjosmund. Alle disse konspirasjonsteorier dere kommer med om å presse ned kursen er bare tull og tøv.»
Jeg ser hva du skriver og forstår det, men jeg tror deg ikke !
Vet alt for mye om hva som foregår i disse miljøene til å tro hva du skriver!
Troll_Leff
06.04.2022 kl 22:56 3977

"Bare så du er klar over det, så er det svært vanlig at bjellersauer kjøper i ett hus og selger i ett annet hus. Så der røk den teorien din."

Morsom er du også. forsøker du å fremlegge det slik at vi ikke kjenner til dette,
Enhver idiot inkludert disse profilerte bjellesauene tjener penger, når det får det servert på gullfat fra meglerhusene, og trenger ikke være så veldig smart og kunnskapsrik for å berike seg selv med gode venner i meglerhusene og media spiller på lag. .
SjonkelRolf
07.04.2022 kl 08:47 3925

Har sperret kjosmund.-) anbefales!
Slettet bruker
07.04.2022 kl 09:20 3874

Prøvde å dytte 50' på 3 blank, men den holder stand i dag også. Er det en kjøper som ikke vil ha den ned, og ligger å støttekjøper?
nafa
07.04.2022 kl 09:23 3871

Gjort det samme !
danmark1
07.04.2022 kl 09:49 3875

Her kommer der med garanti snart en anbefaling på køb, og så stikker den af. Ingen vil sælge på dette niveau og shorterne har ikke muskler til mere. Jeg har købt godt op i de sidste dage.
Slettet bruker
07.04.2022 kl 10:11 3842

Det er ikke mange som vil kjøpe heller, og det er bekymringen min. For at aksjen skal havne på radaren så mener jeg at den må kraftig opp eller ned. Utfra de siste måneders handel så har den vært blytung, og derfor tror jeg den skal ned før den skal opp. Det har overhode ingenting med det fundamentale bilde, kun det psykologiske. Dersom jeg tar feil så har jeg mer enn nok aksjer å glede meg over, og vil gledelig fylle på når momentumet kommer.
drømmeren
07.04.2022 kl 12:07 3749

Nå kommer kursen til å pleies til ca 3kr frem til hemen har forhandlet seg til kjøp av archer posten Seadrill har. Kan komme når som helst denne meldingen. Seadrill skal snart trades igjen også, så dette passer veldig bra tidsmessig.
Troll_Leff
07.04.2022 kl 12:15 3752

Når tid kommer SDRL i handel?
drømmeren
07.04.2022 kl 12:33 3753

Det er det ingen som vet enda. Fredriksen og co har nok datoen.
Slettet bruker
07.04.2022 kl 12:50 3756

Prøver å se om selgeren som har verset de siste ukene vil selg ned, derfor viser jeg 150k på kjøperen på 3 blank, kan hende jeg legger meg på høy 2,9. Dersom han ikke selger ned så taler mye for han er ferdig, og vi vil få en oppgang på lavt volum. Viktige nivåer i Archer for dere som følger med er 2,75 på nedsiden og 3,7, 4,5ish og 5,20 på oppsiden.
SjonkelRolf
10.04.2022 kl 22:48 3279

Noen som kjøper Archer for tiden?
Kjøpte noen forrige uke. Noen som har tanker om hvor lenge Archer skal forbli nærmest gratis?