Kjøp Archer i dag!

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
27.02.2023 kl 08:30
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
MH77
ARCHER 15.03.2022 kl 09:43 385805

Archer har nå brutt den negative trenden, og ser ut til å danne en dobbeltbunnformasjon. Forrige gang Archer ble handlet like lavt (4. mars) fikk vi en kraftig rekyl opp som brøt den negative trenden. Dette tyder på at det er stor vilje til å kjøpe i overkant av 3 kroner.

Aksjer som løfter seg fra en dobbeltbunnformasjon stiger ofte kraftig og lenge. Jeg tror vi er der nå, og nedsiden er begrenset mens oppsiden er svært stor.
Slettet bruker
12.07.2022 kl 14:01 4117

Så selv om hodet ditt forteller deg å ikke fortsette, så fortsetter du, ellers hadde du vel ikke svart på kommentaren?
Det er hva jeg sier, du mangler selvdisiplin.

Ta deg en tur med Tesla'en din som de andre wannebe'ene, så får vi andre kjøre de lave bilene og spise de høye biffene:-)
Slettet bruker
12.07.2022 kl 14:08 4094

Da foreslår jeg at du ringer til Archer og spør om det har vært endringer i beholdningen til Hemen.
Da får du til svar at det er det ikke, og grunnen til dette er at han har fått tilbakelevert utlånte aksjer eller lignende. Hemen er innsider, og all kjøp og salg skal derfor rapporteres.
Hemen gjorde den siste handel i Archer juli 2019, da ble dette børsmeldt. Etter dette har han ikke gjort noe annet enn å rullere terminer.
Han eier direkte og indirekte 13,68%.

Om du sjekker aksjeeierboken 31.12.2020 så stod Hemen oppført med 20.179.529 aksjer, betyr det at Slanken trader:-)

ARCHER: SHAREHOLDING DISCLOSURE
Hemen Holding Limited ("Hemen"), which is indirectly controlled by trusts established by John Fredriksen for the benefit of his immediate family, has on 6 June 2019 purchased 8,059,854 shares in Archer Limited ("Archer") at a price of NOK 4.15 per share. As a result, Hemen's ownership in Archer has increased to 20,179,529 shares, constituting 13.68 per cent of the shares and votes in the company. Hemen does not hold other rights to shares in Archer.

This information is subject to the disclosure requirements set out in sections 4-2 and 4-3 of the Norwegian Securities Trading Act.
Redigert 12.07.2022 kl 14:15 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
12.07.2022 kl 14:09 4127

Kommentaren viser at du er helt på viddene.
Selvinnsikt er ikke for alle!
Slettet bruker
12.07.2022 kl 15:35 4069

Det var noen her inne som påpekte at Archer ikke gikk med oljeprisen, under ser dere status:
Status 1 uker -10% oljepris +2,5% Archer
Status 1mnd -16% oljepris -12% Archer
Status 3mnd. +3% Oljepris +13% Archer

Så konklusjonen er som følger i det korte bilde, Archer outperformer oljeprisen. Men de som skriver at den ikke følger oljeprisen skriver dette kun når det er negativt for Archer og ikke motsatt.

Så var det noen som ikke forstod at Archer ikke gikk når KLXE gikk opp, følgende status der er:
Status 1 uker -13% KLXE +2,5% Archer
Status 1mnd -40% KLXE -12% Archer
Status 3mnd. -26% KLXE+13% Archer

De som hengte seg mest opp i dette var guttene med gullbuksene og besserwissere SjonkelRolf og Troll_Leff.
Dette viser vel at de har mangel på integritet, eller?

Dette er også de, sammen med Hoffa, som arresterer alle som prøver å være objektive og når det ikke er til fordel for aksjekursen. Antar at bankkontiene er like tomme som hodene deres:-)
SjonkelRolf
12.07.2022 kl 15:53 4072

Hva er problemet ? At ingen vil selge deg aksjer?
Nå har du gnålt i snart 8 timer!
Trodde du var på ferie
Slettet bruker
12.07.2022 kl 16:30 4037

Money never sleeps:-)
Ta det med ro, jeg får mer aksjer. Mange som skjelver i buksene snart, og da får jeg kjøpt under 3. Om ikke, og den snur sånn helt uten videre, så har jeg mer enn nok til å glede meg over.

Trodde du ikke skulle svare på mine innlegg, men forstår det kan være vanskelig å holde seg til planen. Det var vel den din forrige sjef også sa til deg?
suspekt
12.07.2022 kl 16:33 4037

Aksjen fra helvete dette, må være noe av det verste jeg har kjøpt. Uforklarlig hopp i kursen, skal selges så fort den er over 4!!!
Tingebri
12.07.2022 kl 16:53 4028

Noen av dere som tør komme med spådommer før Q2 kommer ? Mener de guidet noe bedring fra Q1, deretter sterk Q3 og 4. Vi bør få et kvartal uten store ekstraordinære kostnader. Litt usikker på Argentina i Q2.
hofa
12.07.2022 kl 20:06 3924

Skindlo sagde at 2. halvår 2022 bliver væsentligt bedre end 1. halvår, så forvent ikke noget af 2. kvt. Han talte dog ikke Argentina ned som sædvanligt, så det er sikkert der vi skal se de store ændringer/nyheder. Er man i Archer er man langsigtet, for mit vedkommende nu 8 år, de sidste 5 år har vi arbejdet os ud af krisen og er på vej opover. Der laves ikke længere kontrakter, blot for at overleve.
SjonkelRolf
12.07.2022 kl 21:08 3877

Slight improvement q2 and a strong second half.
Han omtaler 2022 som ‘ transition year’. Skindlo.
Etter 8 magre år kommer…..
Samma det: kursen blir det den blir!
De fleste sier markedet ligger i forkant.
Enkelte her inne mener den skal ned.
Vil ha med meg oppturen så velger å sitte. Eller holde som enkelte ikke liker.-)
Slettet bruker
12.07.2022 kl 22:55 3788

Da vil du nok forbli Archer aksjonær enda i lang lang tid.
Her vil det ikke skje stort, borsett fra at Oslo børs vil falle i takt med oljeprisen, nå i kveld bare ned 8%
Redigert 12.07.2022 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Anywhere
12.07.2022 kl 23:26 3788

99 dollar er bare dager siden sist. Og hvis 99 dollar er priset på krig, resesjon, en masse konkurser, etc, så må jeg si at det er en ganske robust sektor😄😁
Slettet bruker
13.07.2022 kl 14:47 3591

Med de inflasjonstallene så blir det ikke akkurat lettere for Archer å refinansiere lånene. Økte renter er ikke så bra når du har lån på 10x EK.
Nå må vi klamre oss fast til at inntektene øker mer enn kostnadene som kommer med økt inflasjon.
Risiko ble høyere, så NÅ må de levere positive tall.
SjonkelRolf
13.07.2022 kl 15:38 3557

Trodde du var ferdig å selge ned Archer
nafa
13.07.2022 kl 15:42 3552

Noe de selvsagt ikke gjør og det vet du nok. (Levere positive tall)
Men VI selger nok ikke likevel, seddu 😂
Vårt perspektiv er i hvertfall fire år til seddu 😀🤪
For øvrig ser det jo ut til at du gjør en særdeles dårlig jobb iflg omsetningen i aksjen 😂
Redigert 13.07.2022 kl 15:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.07.2022 kl 16:37 3524

Fikk du undersøkt påstanden din om at Slanken hadde økt i Archer🤣🤣🤣
nafa
13.07.2022 kl 16:48 3516

Mange takk for faktaopplysningene.
@nne
13.07.2022 kl 21:54 3329

Kjosmund du tar feil!!
Inflasjon (prisstigning) spiser gjeld til frokost. Prisene stiger, lønningene stiger, kontrakter stiger i verdi. Men gjelden stiger ikke, heller ikke rentene til Archer.
Dermed blir gjelden relativt mindre.
Det kan sammenlignes med de som kjøpte hus på slutten av 1980 tallet for 500 k og hadde 300 k i lån.
Så kom høy inflasjon/prisstigning de neste årene (pengene blir mindre verdt). Husene steg til 1 million, men gjelden var fortsatt 300 k. siden inntektene og hadde økt var gjelden blitt relativt mye lavere.
Det er akkurat nå med høy inflasjon at selskaper med høy gjeld/gearing gjør det best.
Det er bare å feste sikkerhetsbelte før 2. halvår 2022!
hofa
13.07.2022 kl 22:24 3292

Det er fuldstændig korrekt, godt beskrevet, men Kjosmund ved bedre.
Troll_Leff
13.07.2022 kl 22:56 3264

Selvfølgelig er det helt korrekt. men må passe deg så ikke "mr.Injurie" kommer og tar deg, gjelder sikkert "ikke" i Archer. :-)

Inflasjonen er lånet takeren beste venn. Selv om du ikke betaler et øre i avdrag, blir lånet ditt stadig mindre og mindre.
Redigert 13.07.2022 kl 23:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.07.2022 kl 09:04 3096

Og jeg spiser folk som deg til frokost:-)

Jeg er ikke uenig med deg, og støtter "the present value of money" som du prøver å belære. Men du må se sammenhengen som teksten ble skrevet i. Refinansiering og betingelsene som de evnt. får på disse nye lånene (høy inflasjon = høy rente).

Vet du hvordan kontraktene til Archer er siden du sier de stiger i verdi? Hva med de kontraktene som de har inngått i hard konkurranse med Odfjell, som ser ut til å levere en GM2 på 10%, og har levetid på 5år? Antagelig er kontrakt regulert med KPI, men det kommer dessverre ikke til å holde da kjerneinflasjonen sannsynligvis ikke vil reflektere den reelle prisveksten for industrien.

Siden du refererer til eiendomsmarkedet og 80 tallet , som i grunnen er et glimrende sammenligningsgrunnlag, så må du huske på hvordan situasjonen faktisk var, og ikke hvordan den ble. De som hadde gjort store investeringer innen eiendom klarte ikke å betjene gjelden når rentene fikk seg ett kraftig byks, og siden dette var eiendommer kjøpt på spekulasjon så var bankene raske med å tvangsselge. Så om du snakker med folk som opplevde renter opp mot 20%, så får du høre med de om det var enkelt å få endene til å møtes, selv om lønnsøkningene også var store.

Så som jeg skrev, risikoen ble høyere, ergo så vil avkastningskravet øke, og med økt avkastningskrav så kan en av to ting skje....
Slettet bruker
14.07.2022 kl 09:10 3111

Det er forskjell på en konstruktiv diskusjon og det som du bedriver med.
Menneske blir aldri fult opplært, og derfor setter jeg pris på den påstanden som @nne kom med. Forhåpentlig så lærer vi begge.

Det er kun du og kammeraten din som kommer med sjikanering rundt min person, og ikke rundt archer. Det synes jeg er leit.
Slettet bruker
14.07.2022 kl 09:21 3091

Eller er det du som vet bedre? Det er er du som gir tommel opp og sier at det som blir skrevet er fullstendig korrekt, og det jeg kommer med er feil.

Du er bare sint fordi verdiene dine skrumper inn, og du som ønsket å ha en god pensjonisttilværelse bruker all din energi på å finne unnskyldninger på å ikke selge, enn det å ha ett objektivt syn. Kanskje i neste liv.......
hofa
14.07.2022 kl 09:22 3120

Det @nne beskriver er ikke en påstand, men faktuelt og står ikke til diskussion. Din og longstops agenda er alene at få kursen ned til kr 3,00, men det er naivt at tro at skriv her på cirkus Hegnar kan flytte noget.
SjonkelRolf
14.07.2022 kl 09:23 3145

Akso leverer fine tall.
Archer kan vel også få til det.
Litt bedre marginer så blir det fint
SjonkelRolf
14.07.2022 kl 09:28 3130

Har ingen fortalt deg at det er du selv som i størst grad sjikanerer andre her inne?
Slettet bruker
14.07.2022 kl 09:35 3244

Dersom jeg indirekte har sjikanert noen, så har det vært som et direkte gjengjeldelse, da med en liten tvist av ironi.
Jeg har ikke slik som deg og Trollet kommet med direkte personangrep.
SjonkelRolf
14.07.2022 kl 09:39 3231

Har jo nevnt dette med selvinnsikt tidligere .
Men noen skavanker har selv de beste
Slettet bruker
14.07.2022 kl 09:58 3215

Ja, tallene er gode og ikke minst guidingen.
Siden du tar dette opp på Archer tråden, så antar jeg at du sammenlikninger Archer og Akso.
Da kommer man ikke uten å nevne gjelden.

Akso hadde en EV på 9,4Bnok ved ingangen i 2022, hvor gjelden utgjorde 2,2Bnok
Dersom Akso hadde vært like gearet som Archer ville gjelden vært på 70Bnok, og merutgiftene på renter ville derfor kommet opp mot 1Bnok i q2 (6% p.a rente). Med en EBIT på 0,369Bnok så ville man for enkelhetens skyld havnet mot et negativt resultat. EBIT som viser gevinst FØR renter mot Net Profit viser at det resultatmessig ble kostnadsført 0,1Bnok i renter med nåværende gjeld.

Forstår dere nå hvorfor den høye gjelden til Archer KAN bli en utfordring?
Troll_Leff
14.07.2022 kl 10:18 3188

Dersom du bekymrer deg så veldig for gjelden til archer, skjønner jeg heller ikke hvorfor du bruker så veldig mye tid på archer og disse trådene, og KUN archer du skriver om. Er du så veldig bekymret og så veldig omtanke for andre og totalt ukjente sine investeringer, at du får problemer, eller er den enorme tiden du bruker daglig på disse archer trådene forstyrrende for handlemønsteret ditt, og mest tiltenkt til egen vinning? Makan.

Allerede på en time i dag har du klart å legge fra deg 5 innlegg med bare tull på archer

https://finansavisen.no/forum/user/63258/view
Redigert 14.07.2022 kl 10:50 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
14.07.2022 kl 10:20 3187

Jeg sammenligner ikke noe mere enn at de driver med noe av det samme. Og at inntjeningen går rette veien.
Kontraktene leverer bedre.
Hvordan du sammenligner gjelda her må du gjerne forklare bedre.
Akso var i sin tid priset til 5kr aksjen. Siden har de skilt lag
Slettet bruker
14.07.2022 kl 10:50 3156

Om de driver med mer eller mindre det samme så tror jeg du må ta en faktasjekk.
I beste fall så kan de sammenliknes fordi de begge kan sies å tilhøre oljeservice. Hovedvirke til Akso er innen EPCI og FEED på faste installasjoner. Akso har et lite område innen service som kanskje er noe likt om man legger til godviljen. Archer sitt hovedvirke er innen boretjenester, både til lands og vanns, og brønntjenester.

I et gitt scenario hvor Akso og Archer hadde hatt lik gjeldsgrad, var det jeg prøvde å forklare.
I stedet for at Archer hadde hatt 5Bnok i gjeld så kunne dette vært redusert til 1Bnok hvor resterende hadde blitt konvertert til egenkapital. Egenkapitalen til Archer ville da vært 4,5Bnok og gjeld på 1Bnok. EV ville vært det samme, selvfølgelig. Da ville "all" risiko vært overført til eiere, som da får sin avkastning basert på verdiutviklingen av selskapet.
Slettet bruker
14.07.2022 kl 10:56 3148

Fordi at de voksne snakker, som for deg kanskje kan fremstå som noe avansert, og du ikke har kunnskap til å forstå/argumentere mot det som skrives får stå for din regning.
Om de bare er tull så foreslår jeg at du lar være å lese dem. Du kan blokke meg, og da vil du heller ikke se innleggene.
SjonkelRolf
14.07.2022 kl 11:05 3180

Jeg skrev noe av det samme. Blant annet snøt vel Archer Akso på en wireline kontrakt om jeg ikke husker feil.
Bedre inntjening vil løse problemet ‘deres’.
Tenker da ikke på selskapet, som sålangt har navigert fint gjennom flere kriser.
ullebusten
14.07.2022 kl 11:24 3226

Jeg tenker i utgangspunktet at mye av det du skriver er god innlegg. For min del er jeg fullt klar over risikoen knyttet til den høye gjelden i Archer, men dette er også grunnen til at selskapets Mcap er så lav som den er. Om vi snur litt på dette (som er det jeg velger å gjøre), så tror jeg følgende:
- Archer vil ila de neste 12mnd få en god økning i omsetning
- Archer vil ila de neste 12mnd levere bedre marginer
- Archer har ikke forfall på lån før høsten 2023

Når man i tillegg vet at penger flyttes inn i oljeservice så er det ikke vanskelig å se for seg at vi kan få god avkastning i dette papiret i de neste 6mnd.
Vi må selvsagt følge med på utviklingen, men pr. nå er det en del lys og ikke bare røde lamper (gjelden).
Slettet bruker
14.07.2022 kl 11:25 3227

Archer har et kjempepotentiele, og som du skriver så har de navigert seg ufattelig bra gjennom de krisene som har vært.
Nøkkelen er som du skriver marginforbedring og økt omsetning, ikke bare for å få rikdom til oss aksjonærer, men for den videre eksistensen til selskapet. Selskapet mål er ikke å kun betjene gjeld, men å skape en bunnlinje etter rentekost.
Slettet bruker
14.07.2022 kl 11:41 3228

Takk for det, Ullebusten. Om du leser mine tidligere innlegg så er vi skjønt enige om forhåpningene til fremtiden for Archer.
Dersom Archer klarer å skape verdier, så vil dagens verdsettelse være latterlig, men de må for f.... levere. De har en stor kostnadsbase, både med tanke på ansatte, capex, og ikke minst renteutgiftene.

Det at det flyttes penger inn i OSX er forventet, og leser du enda tidligere innlegg så har jeg bet'et på dette i (for) lang tid.
Slettet bruker
14.07.2022 kl 16:50 3080

Fikk litt fill på 3,2 i dag. Legger de i bunken i skuffen.
nafa
14.07.2022 kl 16:56 3075

Har nå blokkert Kjosmunnen siden mannen har fått fullstendig panikk som det ser ut til.
ullebusten
14.07.2022 kl 21:37 2960

Jøss, det var voldsomt.