Kjøp Archer i dag!
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
27.02.2023 kl 08:30
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Archer har nå brutt den negative trenden, og ser ut til å danne en dobbeltbunnformasjon. Forrige gang Archer ble handlet like lavt (4. mars) fikk vi en kraftig rekyl opp som brøt den negative trenden. Dette tyder på at det er stor vilje til å kjøpe i overkant av 3 kroner.
Aksjer som løfter seg fra en dobbeltbunnformasjon stiger ofte kraftig og lenge. Jeg tror vi er der nå, og nedsiden er begrenset mens oppsiden er svært stor.
Aksjer som løfter seg fra en dobbeltbunnformasjon stiger ofte kraftig og lenge. Jeg tror vi er der nå, og nedsiden er begrenset mens oppsiden er svært stor.
ullebusten
30.01.2023 kl 10:36
4519
Slettet brukerskrev Spiller uansett ikke stor rolle hva en trader gjør eller ikke gjør.
Høyere priser på større handler. Det har det vært lenge, og i dag et nytt kryss: 580000 aksjer til 3,70
Spiller uansett ikke stor rolle hva en trader gjør eller ikke gjør.
Tingebri
29.01.2023 kl 20:59
4855
Svend Egil Larsen i Aksjesladder satser videre på Archer kommende uke. Hørte siste episode av Aksjesladder
Redigert 29.01.2023 kl 21:06
Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
27.01.2023 kl 18:06
5570
Slettet brukerskrev Får inn noe kapital i midten av februar, så kan godt holde seg på 3,5 frem til da.
Ja gjør ingenting, jeg knabber aksjer fra Komiske i ny og ne 😂🤣😂
Får inn noe kapital i midten av februar, så kan godt holde seg på 3,5 frem til da.
Troll_Leff
27.01.2023 kl 17:30
5547
Komiske er jo svært underholdene, og tror han er en verdensmester, jeg ser en tendens til irritasjon :-) Har sett mye rart på disse trådene, men denne selvgode komiske skikkelsen er et enste stort kjøpssignal. Det er vel eneste Komiske som tjener penger på når kursen blir kjøpt og solgt mellom eks. 3,50,- og 3,60 med omsetning på en normal arbeiders månedslønn, unik denne karen gitt :-)
Med Komiske sin aggresjon, tror jeg både Rolf og jeg får svært godt betalt til slutt.
Komiske
I dag kl 13:36
574
SjonkelRolf skrev
Egentlig litt morsomt. Eneste som utpeker seg selv som ekspert er jo deg! Min erfaring er at det er ..
I forhold til deg og Trollet så vil jeg absolutt kalle med ekspert, punktum.
Dere er så kunnskapsfattige, og når dere i tillegg ser Archer med skylapper, så vil dette gå til helve.. for dere. Meld dere på demenskoret....
Med Komiske sin aggresjon, tror jeg både Rolf og jeg får svært godt betalt til slutt.
Komiske
I dag kl 13:36
574
SjonkelRolf skrev
Egentlig litt morsomt. Eneste som utpeker seg selv som ekspert er jo deg! Min erfaring er at det er ..
Dere er så kunnskapsfattige, og når dere i tillegg ser Archer med skylapper, så vil dette gå til helve.. for dere. Meld dere på demenskoret....
Redigert 27.01.2023 kl 17:35
Slettet brukerskrev Fastpris 3,5 ser det ut som for tiden.
Det er bare fint med fastpris på denne, Vil nok vare enda en stund! Når den først hopper blir det mye, først-ØRKENVANDRING!
Fastpris 3,5 ser det ut som for tiden.
Komiske skrev Svaret på spørsmålet er at det kommer an på.
Kommer an på hva da ? Håper du kan forklare slik at jeg skjønner dette.
Troll_Leff
27.01.2023 kl 15:07
5796
Jeg stilte Komiske et enkelt spørsmål, om vi skal se fremover, eller bakover? Men kanskje spørsmålet ble for komplisert 🤣😂
Komiske
27.01.2023 kl 14:39
5861
Bra forklart, men tror neppe det synker inn. Du blir nok anklaget for å snakke kursen ned:)
Det må også legges til at ved forrige gjeldsforhandling så var EK langt høyere (P/B var 0,5, mens nå ligger den på rundt 1), og spørsmålet man må stille er om selskapet må gjøre en hybrid av gjeld og tilførsel av styrket EK.
Det må også legges til at ved forrige gjeldsforhandling så var EK langt høyere (P/B var 0,5, mens nå ligger den på rundt 1), og spørsmålet man må stille er om selskapet må gjøre en hybrid av gjeld og tilførsel av styrket EK.
laser
27.01.2023 kl 14:14
5757
Nei alt dreier seg ikke om Argentina, alt dreier seg om stor gjeld som enten må forlenges eller refinansieres. Archer slipper opplysninger om fremtidstro mellom kvartalsrapportene og kan bare tolkes som informasjonsgrunnlag til de som regner på gjelden.
Argentina har vært et problemområde for selskapet og krevet mye fokus for ikke å koste dem for mye frem til de enten selger det eller kommer i overskuddsposisjon pga større volum og bedre marginer.
Archer ligger uansett i en ketchup posisjon - klarer de gjeldsforlengelse vil reaksjonen komme umiddelbart, må de gjennom en runde med emisjon så vil selskapet stå enda sterkere med solid ordrebacklogg - forutsatt at man som aksjonær klarer å delta med sin relative andel. Jeg tror med bedringen i gjeldsmarkedet at de klarer å ro i land første alternativet. Støttes også av deres evne og vilje til å gjennomføre og legge opp til en rekke oppkjøp i det siste.
Argentina har vært et problemområde for selskapet og krevet mye fokus for ikke å koste dem for mye frem til de enten selger det eller kommer i overskuddsposisjon pga større volum og bedre marginer.
Archer ligger uansett i en ketchup posisjon - klarer de gjeldsforlengelse vil reaksjonen komme umiddelbart, må de gjennom en runde med emisjon så vil selskapet stå enda sterkere med solid ordrebacklogg - forutsatt at man som aksjonær klarer å delta med sin relative andel. Jeg tror med bedringen i gjeldsmarkedet at de klarer å ro i land første alternativet. Støttes også av deres evne og vilje til å gjennomføre og legge opp til en rekke oppkjøp i det siste.
Troll_Leff
27.01.2023 kl 13:55
5740
Betyr vel svært lite for deg, er vel ikke dine penger, som vi bruker å kjøpe ARCHER aksjer for?
Redigert 27.01.2023 kl 13:57
Troll_Leff
27.01.2023 kl 13:42
5781
Så alt dreier seg om Argentina, selv om Archer er største service selskapet i Nordsjøen og har kontrakter nær 30 milliarder, betyr dette ingenting, viktigere men en kontrakt i Argentina til eks en milliard. Beklager, men høres faktisk ikke helt logisk ut fur meg. Høres mer ut for å holde igjen en kurs oppgang.
Redigert 27.01.2023 kl 13:42
SjonkelRolf
27.01.2023 kl 13:39
5696
Og du skjønner fortsatt ikke hvorfor legende tråden din ikke ble noe sukess……..
Komiske
27.01.2023 kl 13:36
5579
laser
27.01.2023 kl 13:31
5566
Gjeldsmarkedet er i bedring.
At selskapet børsmeldte bedring i Ebitda margin i 2023 vs 2022 må nok sees i sammenheng med pågående forhandlinger.
Sentimentet mth oljeservice segmentet er vesentlig bedret. Vi mangler opplysninger om selskapets reforhandlede Argentina vilkår og noen gjeldsavklaring kommer nok ikke før dette resultatet er offentlig.
Hadde vært hyggelig om nyervervede selskapsområder kom med kontrakter ved resultatframleggelsen.
Teknisk må kursen smått oppover for ikke å falle ut av etablert trakt.
At selskapet børsmeldte bedring i Ebitda margin i 2023 vs 2022 må nok sees i sammenheng med pågående forhandlinger.
Sentimentet mth oljeservice segmentet er vesentlig bedret. Vi mangler opplysninger om selskapets reforhandlede Argentina vilkår og noen gjeldsavklaring kommer nok ikke før dette resultatet er offentlig.
Hadde vært hyggelig om nyervervede selskapsområder kom med kontrakter ved resultatframleggelsen.
Teknisk må kursen smått oppover for ikke å falle ut av etablert trakt.
SjonkelRolf
27.01.2023 kl 13:28
5539
Egentlig litt morsomt. Eneste som utpeker seg selv som ekspert er jo deg!
Min erfaring er at det er ganske lukrativt å kjøpe røvkjørte selskaper på Oslo børs.
Spesielt de som unngår chapter.
Lite som tilsier at det kan gå så galt her
Min erfaring er at det er ganske lukrativt å kjøpe røvkjørte selskaper på Oslo børs.
Spesielt de som unngår chapter.
Lite som tilsier at det kan gå så galt her
Komiske
27.01.2023 kl 13:24
5547
Kun for underholdningens del, finner det fasinerende å se hva eksperter som deg og Rolf kan klare å komme opp med. Rett og slett underholdende..........
Troll_Leff
27.01.2023 kl 13:21
5548
Og når kursen passere dette nivå, skifter du nok nick. Men betyr vel lite for deg om vi andre laster på dette nivå, det er ikke dine penger, men ksnskje heller det gå på bekostning av dine aksjer som skulle vært vært addressert til en JF konto på et høyere avtalt nivå. Merkelig skrue du 😂🤣😂
Redigert 27.01.2023 kl 13:25
Komiske
27.01.2023 kl 13:19
5545
Jeg sitter kun med portefølje-aksjene mine, og har tømt meg for de kortsiktige aksjene. Går kursen opp til de nivåer jeg håper, så er jeg med på reisen, men å sitte med 3-400k ekstra aksjer tar jeg ikke sjansen på når det er for mange usikre faktorer som kan komme.
Troll_Leff
27.01.2023 kl 13:18
5536
Den bransjen du befinner deg i, er vel best kjent for å blåse opp selskaper som verken har kontrakter, inntjening og vekst, og motsatt i det dom virkelig er i vekst. Har ikke sett makan til baising, og talentlløs person. Skjønner ikke hva som driver deg som kun bruker en evneveik baising på Archer trådene. 😂🤣😂🤣 jev har sagt det før, med alld mulige hjelpe midler og fasit for hånd, kan enhver idi.. klare å tjenf seg noen kroner…
Redigert 27.01.2023 kl 13:20
SjonkelRolf
27.01.2023 kl 13:10
5467
Er vel ingen som har vært veldig happy med utviklingen her.
Du skryter av at du tjener på andre ‘dumme’ aksjonærer.
Selskapet viser bedring.
Aksjekursen ikke.
Du skryter av at du tjener på andre ‘dumme’ aksjonærer.
Selskapet viser bedring.
Aksjekursen ikke.
Komiske
27.01.2023 kl 13:03
5394
Nei, jeg frastår på å kommentere, så får du og Rolf komme med de fantiske analysene deres på hvorfor aksjen skal i 20kr.
Troll_Leff
27.01.2023 kl 13:02
5377
Kanskje bedre du kan forklare hvorfor det er bedre å selge på dette nivå enn å kjøpe?
Om man kjøper på 3 eller 5 her betyr ingenting, uansett bedre enn å vente til kursen blir 2 sifret, og skulle vel heller ikke bety noe for deg. Men ser ut som det irritererr Komiske.
Om man kjøper på 3 eller 5 her betyr ingenting, uansett bedre enn å vente til kursen blir 2 sifret, og skulle vel heller ikke bety noe for deg. Men ser ut som det irritererr Komiske.
Redigert 27.01.2023 kl 13:06
I mellomtiden kan jo du fortsette å forsvare hvorfor det har vært så bra å sitte i denne aksjen de siste årene...
Troll_Leff
27.01.2023 kl 10:12
3626
Kommer sikkert en komisk forklaring fra den overbetalte «eksperten» hvorfor det er smartere å vente til JF har forsynt seg og kursen har passert på 20 tallet enn å kjøpe på 3,50 😂🤣
Redigert 27.01.2023 kl 10:22
SjonkelRolf
27.01.2023 kl 09:54
3654
Omtrent like rolig som aksjekursen…….
Spent på når poeten skal komme med hvorfor kursen skal ned
Spent på når poeten skal komme med hvorfor kursen skal ned
Komiske
25.01.2023 kl 23:59
4357
Tar bare med seg fornavn og etternavn, ingen hensikt å ta med mellomnavnene😜
Troll_Leff
25.01.2023 kl 22:02
4494
Om det kommer eks. et skambud på 6,- går kursen til 7- 9,- så forsøkes det å skape volum og støy for å riste uten noen nervøse, før det evnt. kommer et nytt bud på et senere tidspunkt.
SjonkelRolf
25.01.2023 kl 21:56
4513
Mener den ble handlet på 13-14kr, bud på 17kr. Steg mye etter dette. Nå 31kr
Redigert 25.01.2023 kl 21:58
NODL kom vel budet på betydelig høyere kurs enn hva den ble handlet på, og den steg greit over budet.
Troll_Leff
25.01.2023 kl 21:50
4533
Fullt mulig å komme med bud på både 3,4,5 og 6 osv. men om noen godtar et dritt bud er noe annet, er vel opp til selger vil godta det. NEPPE. Men en plass må man starte, å se hvor mange som biter på, for så å høyne budet.
Men at noe skjer her temmelig snart, er det ingen tvil om, det viser kurs utviklingen, mest sannsynlig skjer det i løpet av helgen, og kanskje det kan bli trangt inn døra før børsen stenger på fredag.
Men at noe skjer her temmelig snart, er det ingen tvil om, det viser kurs utviklingen, mest sannsynlig skjer det i løpet av helgen, og kanskje det kan bli trangt inn døra før børsen stenger på fredag.
ullebusten
25.01.2023 kl 21:45
4553
Aldri negativt at noen ønsker å kjøpe et selskap. Vet mange mener det, jeg et ikke en av dem..
Benytter anledningen til å komme meg ut av denne katastrofe aksjen og selger med en gang!
SjonkelRolf
25.01.2023 kl 21:43
4374
Hvis i så tilfelle. Blir vel litt bannskap og klaging først.
Og så holde på aksjene .-)
Og så holde på aksjene .-)
nafa
25.01.2023 kl 21:28
4320
Nåh, da begynner det vel mer og mer å ligne på noe slikt som vi blir avspist av rovdyret med bud på 5-6 kroner i løpet av H1 23 !!
I tilfelle hva gjør dere Sjonkel, Komiske, Anywhere, Trollet
og alle dere andre……
I tilfelle hva gjør dere Sjonkel, Komiske, Anywhere, Trollet
og alle dere andre……
Redigert 25.01.2023 kl 21:30
ullebusten
25.01.2023 kl 19:03
4399
Alt det er greit. Problemet er at selskapet (Archer) oppgir følgende på sine nettsider pr 31.12.22:
15,5 % SEADRILL LIMITED
Dette er ikke enheten som eies av Paratus. Dette et «selve» Seadrill.
15,5 % SEADRILL LIMITED
Dette er ikke enheten som eies av Paratus. Dette et «selve» Seadrill.
SjonkelRolf
25.01.2023 kl 14:22
4380
Var en stund inne i axactor(acr). Der kom det bud fra Fredriksen på 8kr. Ikke mye glede å spore der heller.
Må være noe med aksjer som begynner på A…..
Må være noe med aksjer som begynner på A…..
Fredriksen har desverre ranet meg tidligere i Aktiv kapital. Ser ikke bort fra at han forsøker på det samme igjen. Archer er minst like godt selskap som aktiv kapital i sin tid var. Passer jo å kjøpe alt før stigningen matrialiserer seg og dermed også verdiene. Men jeg sitter, inngang på 3,52 så begrenset hvor mye han kan rane denne gangen. Anywere kl.12.08 er nok inne på noe her.
Makalaus stor omsetting her i dag. Noen som pantet tomflasker og kjøpte seg aksjer i dag:)
Makalaus stor omsetting her i dag. Noen som pantet tomflasker og kjøpte seg aksjer i dag:)
Redigert 25.01.2023 kl 14:10
SjonkelRolf
25.01.2023 kl 13:44
4456
Kan noen bekrefte eller avkrefte følgende:
Archer hadde i 2014 en mcap på ca 60 milliarder.
Jeg finner at det var utstedt 600 mill aksjer til 100kr stykk.
Archer hadde i 2014 en mcap på ca 60 milliarder.
Jeg finner at det var utstedt 600 mill aksjer til 100kr stykk.
SjonkelRolf
25.01.2023 kl 12:51
4538
Veldig passende!
Kursens utvikling siste år er et mysterium.
Ikke rart man begynner å konspirere.
Skrus stikka til enda mere, kan vi kanskje se enda lavere kurser frem mot midten av februar evnt q4 siste dag.
Har heldigvis ikke dårlig tid
Kursens utvikling siste år er et mysterium.
Ikke rart man begynner å konspirere.
Skrus stikka til enda mere, kan vi kanskje se enda lavere kurser frem mot midten av februar evnt q4 siste dag.
Har heldigvis ikke dårlig tid
Anywhere
25.01.2023 kl 12:08
4615
SjonkelRolf skrev Archer vokser og gjør det bra i sine områder. Aksjekursen derimot ……
Så...tittelen på tråden er kanskje ganske passende:) !!
Jeg kan ikke tenke meg annet enn at Hemen vil gjøre forsøk på å hente til seg hele Paratus, og derav komme i en større eierposisjon i Archer. Det er nok rette tiden nå da Archer har svært god fart og vil få resultater av denne farten fremover.
Gutta rundt Fredriksen har god evne på segmentering av selskaper og det å kunne få frem merverdiene som ligger i å konsentrere virksomheten i flere solid ben.
Det kan gjøres i Archer og 2023 er året for slik transmisjon.
Jeg kan ikke tenke meg annet enn at Hemen vil gjøre forsøk på å hente til seg hele Paratus, og derav komme i en større eierposisjon i Archer. Det er nok rette tiden nå da Archer har svært god fart og vil få resultater av denne farten fremover.
Gutta rundt Fredriksen har god evne på segmentering av selskaper og det å kunne få frem merverdiene som ligger i å konsentrere virksomheten i flere solid ben.
Det kan gjøres i Archer og 2023 er året for slik transmisjon.
Redigert 25.01.2023 kl 12:21
SjonkelRolf
25.01.2023 kl 11:16
4734
Archer vokser og gjør det bra i sine områder.
Aksjekursen derimot ……
Aksjekursen derimot ……