Kjøp Archer i dag!
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
27.02.2023 kl 08:30
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Archer har nå brutt den negative trenden, og ser ut til å danne en dobbeltbunnformasjon. Forrige gang Archer ble handlet like lavt (4. mars) fikk vi en kraftig rekyl opp som brøt den negative trenden. Dette tyder på at det er stor vilje til å kjøpe i overkant av 3 kroner.
Aksjer som løfter seg fra en dobbeltbunnformasjon stiger ofte kraftig og lenge. Jeg tror vi er der nå, og nedsiden er begrenset mens oppsiden er svært stor.
Aksjer som løfter seg fra en dobbeltbunnformasjon stiger ofte kraftig og lenge. Jeg tror vi er der nå, og nedsiden er begrenset mens oppsiden er svært stor.
Modulriggen
22.02.2023 kl 15:10
8667
Ambisjon 100 milliarder ❤🚄🤑🤑
Redigert 22.02.2023 kl 15:12
Du må logge inn for å svare
Anywhere
22.02.2023 kl 16:27
8532
Forbausende styrke egentlig i Archer. Den konsoliderer uten å trekke tilbake. Volumet noe tilbake også i dag, men den presterer å ende på høyeste nivå i denne oppgangssyklusen...
Det er mao en del som tyder på at den gjør seg klar til krigen omkring 5,2-5,3:)
Det er mao en del som tyder på at den gjør seg klar til krigen omkring 5,2-5,3:)
SjonkelRolf
22.02.2023 kl 19:19
8225
Ja du får melde deg på i salgskorpset.
Jeg holder stramt grep.-)
Jeg holder stramt grep.-)
Har vist svært god styrke, nå er det bare å glede seg til q4 i første omgang.
Modulriggen
22.02.2023 kl 21:13
7972
Lurer på om ikke det tar noen dager extra før den skal opp å kjempe i området 5,2 - 5,3. .. kursen ble styrt litt extra i sluttauksjonen idag som e del av en plan kanskje… ellers så sier jeg det igjen: tror det er en del av Fredriksen sine «venner» som er på plass 21 og nedover i aksjonærlista. Vi andre får bare kjøpe og fjerne fra børsen tenker nå jeg.
2 børsdager igjen til q4 og stor sannsynlighet for positiv Ebit.
Modulriggen
23.02.2023 kl 09:05
7522
"Herligt" å se 30 øre forskjell på kjøp og salg.. skremmer nok vekk nye kjøpere.., men 30 øre er ingenting når kursen står i 20.. vi skal nok langt nord.
Redigert 23.02.2023 kl 09:09
Troll_Leff
23.02.2023 kl 09:17
7462
Slik kursen blir styrt nå, er det mye som tyder på et god tirsdag med et godt redultat og gode nyheter. Helt ok kurs utvikling før resultatfremleggelse, ingen oppjaging av kurs i forkant, for at noen skal benytte muligheten å selge seg ut på et dårlig resultat.
SjonkelRolf
23.02.2023 kl 12:45
7294
Blir vel bra på tirsdag. Om noen allikevel selger , vil vi nok ri av stormen. Da også💪
suspekt
23.02.2023 kl 13:04
7239
20 er vel langt nord? kan vel slå av litt for dine forumvenner, ogfor å bli tatt seriøs. Kan vi greie 8-10 så ville vel det vert en superutvikling, men det er mulig, 70-100%.
Troll_Leff
23.02.2023 kl 15:25
7098
Her forventes solide tall og ser ikke bort fra at archer kan gå både 100 og 200% neste uke når tallene slår ned i hodene på meglerne, som vil gi de skikkelig hodepine.
Et rekordkvartal for brønntjenester løfter driftsresultatet for Archer i tredje kvartal. Selskapet øyner ytterligere forbedring neste år og videre frem.
https://www.finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/11/25/7963288/rekordtall-for-archer
Venter betydelig vekst
Archer-sjef Dag Skindlo venter høyere aktivitet og bedre drift fremover.
Publisert 12. aug. 2022 kl. 22.23
https://www.finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/08/12/7913034/archer-venter-betydelig-vekst
https://www.finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/05/06/7861300/ordreboken-eser-ut-for-archer
Et rekordkvartal for brønntjenester løfter driftsresultatet for Archer i tredje kvartal. Selskapet øyner ytterligere forbedring neste år og videre frem.
https://www.finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/11/25/7963288/rekordtall-for-archer
Venter betydelig vekst
Archer-sjef Dag Skindlo venter høyere aktivitet og bedre drift fremover.
Publisert 12. aug. 2022 kl. 22.23
https://www.finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/08/12/7913034/archer-venter-betydelig-vekst
https://www.finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/05/06/7861300/ordreboken-eser-ut-for-archer
Troll_Leff
23.02.2023 kl 16:23
6917
SjonkelRolf skrev Hehe! Du fikk svar ser jeg
He, he akkurat som ønsket, og jaggu bet de på 😂🤣 samme reaksjon som går igjen 😊Så det samme i KIT og NATTO, blir rett og slett for dumt, når vi i tillegg har hatt den Komiske ekspert gjøken her inne. Håper han har mistet mange aksjer. Mafia børsen fornekter seg ikke, haster å få bytte kontoer på lavest mulig kurs. I KIT hadde vi en svært ivrig kurs temmer med alias Caramba i en periode før kursen spratt opp over 20 tallet, og i NATTO var det en svært ivrig kurs temmer når kursen lå undee 10,- med alias Trendi, alt selskapet foretok seg var negativt, og hele tiden mas om om emisjon og hvordan selskapet skulle klare å håndtere veksten. Det er i slle fall så smarte at de funnet frem til disse selskapene hvor kursen er på bunn. som står på startstreken til oppgang. Ikke verst bare å finne frem til slike selskaper, i en jungel av selskaper å velge blant, og i tillegg bruke mye tid på å advare og ha så stor empati overfor totalt ukjente ikke skal tape sparepengene sine. Står respekt for slike personer som har slik omsorg, men i omtrent 100% av tilfellene så tar de feil av en eller annen grunn, samme hvor store bokstaver de advarer med. 😊
Det samme har vi sett her, samme hva selskapet forertar seg av kontrakter, vekst, oppkjøp etc, etc. er negativt. Hva mer forventer man seg når selskapet tidligere har vist at gjelden minker, samtidig som man foretar oppkjøp. Lagt frem rekord resultat og en ordrereserve på ca. 30 milliarder som er voksende, heller ikke dette er godt nok 😂🤣
Det samme har vi sett her, samme hva selskapet forertar seg av kontrakter, vekst, oppkjøp etc, etc. er negativt. Hva mer forventer man seg når selskapet tidligere har vist at gjelden minker, samtidig som man foretar oppkjøp. Lagt frem rekord resultat og en ordrereserve på ca. 30 milliarder som er voksende, heller ikke dette er godt nok 😂🤣
Redigert 23.02.2023 kl 17:22
Modulriggen
23.02.2023 kl 16:32
6860
Arg, kom for seint t få kjøpt noe mer til under 5..
Redigert 23.02.2023 kl 17:02
Troll_Leff
23.02.2023 kl 17:18
6700
Sikkert en mulighet å få kjøpt på salg i morgen, når de overbetalte amatørene er igang igjen. Får de betalt på prosent basis, så kan man håpe og sørge for at de går kraftig i minus, kan umulig være så mange reelle aksjer i omløp.
Redigert 23.02.2023 kl 17:21
Anywhere
23.02.2023 kl 17:19
6687
Modulriggen skrev Arg, kom for seint t få kjøpt noe mer til under 5..
Samme her Modulriggen. Skulle snappe litt i sluttauksjonen, men når jeg flyttet oppover fulgte større karer på, så det glapp da jeg stoppet et halvt minutt før sluttført auksjon.
Det undrer meg lite om aksjen trekkes rett opp igjen i morgen.
Det undrer meg lite om aksjen trekkes rett opp igjen i morgen.
SjonkelRolf
23.02.2023 kl 17:33
6605
Blir det feit fredag, eller bare en halvfeit avslutning på uka.?
Passerer vi 1 milliard dollar i omsetning?
Kommer det signaler på refinansiering?
Drar Skindlo noe lurt ut av hatten?
Den som venter får se-:)
Tenker det er best å bare holde på hesten.
I tilfelle den går fort….
Passerer vi 1 milliard dollar i omsetning?
Kommer det signaler på refinansiering?
Drar Skindlo noe lurt ut av hatten?
Den som venter får se-:)
Tenker det er best å bare holde på hesten.
I tilfelle den går fort….
Rent teknisk ble vel gapet mellom 4,75 og 4,9 tettet godt i dag. Ikke rvil om at det er større krefter som styrer kursen nå.
Troll_Leff
23.02.2023 kl 22:04
6125
Det er så sant. Ingen skal fortelle meg at JF vil gå glipp, og lar denne gedigne gode muligheten gå fra seg, uten at kontrakter og
inn vanning av selskaper vil bli godt synlig i MC og aksjekurs i regnskapene fremover. Selskapet har "ligget lavt" og i det "stille" bygget sten for sten i flere år. Det har aldri vært så godt posisjonert for fremtiden enn nå, så får vi se hvor høyt kursen går, når kursen slippes. Tror ikke JF har høydeskrekk når det gjelder MC og aksje kurs, og han vet godt at selskapet er langt mer verdt en dagens MC. Trærne må plantes, og frukten må modnes før man "høster" inn frukten, og slikt kan ta tid, og dette skjønner ikke "bøndene" i det store byene.
inn vanning av selskaper vil bli godt synlig i MC og aksjekurs i regnskapene fremover. Selskapet har "ligget lavt" og i det "stille" bygget sten for sten i flere år. Det har aldri vært så godt posisjonert for fremtiden enn nå, så får vi se hvor høyt kursen går, når kursen slippes. Tror ikke JF har høydeskrekk når det gjelder MC og aksje kurs, og han vet godt at selskapet er langt mer verdt en dagens MC. Trærne må plantes, og frukten må modnes før man "høster" inn frukten, og slikt kan ta tid, og dette skjønner ikke "bøndene" i det store byene.
Redigert 23.02.2023 kl 22:30
Mcap på selskapet er vel ikke større enn at JF vil definere det som lommerusk. EV er nok et betydelig beløp også for hans del. Så får vi se, men for at han skal kunne nyte godt av de egentlige verdiene må mcap nærme seg EV. Syklusen er bare såvidt startet, dette er ikke en aksje for dem som tror at 20kr er nådd innen en uke, men ila 23-24 så kan det raskt skje.
Modulriggen
24.02.2023 kl 08:53
5680
Hvordan programmeres roboten idag for å holde nye aksjonærer borte fra aksjen mon tro? Går vel fort opp t 5,1 med stor spredning mellom kjøp og salg?
Modulriggen
24.02.2023 kl 09:09
5592
Tidsspørsmål før de ikke klarer å holde kurs nede lenger. Er mitt tips og trenger ikke å være fasit. Legger sammen 2+2 og ser litt frem i tid.
hofa
24.02.2023 kl 09:12
5563
Det er kun robothandel der foregår. Jeg har lagt flere salgsordre ud oven på eksisterende ordre og hver eneste gang forsvinder robot ordren. Pudsigt, men modsat skal jeg ikke sælge så meget som en' aktie - synd for dem der bliver lurt.
Troll_Leff
24.02.2023 kl 13:29
5303
Når lokket løftes av kursen, er det så lite tilgjengelige aksjer i omløp at det blir null motstand oppover, og vi vil raskt se 20 tallet. Mye rart som skjer i JF sine selskaper, står vi foran tidenes børsoppgang tro. Har en mistanke at dette kan fort skje, når skal prises inn.
SjonkelRolf
24.02.2023 kl 13:45
5251
He he. Det verste er at 20kr ikke er spesielt mye heller.
Priser selskapet til underkant av 3milliard.
Eller ca 1/3 av det Fredriksen har tapt i Archer …..
Priser selskapet til underkant av 3milliard.
Eller ca 1/3 av det Fredriksen har tapt i Archer …..
Kontur
24.02.2023 kl 13:49
5229
Anbefaler å posisjonere seg før mandag.
Kan gå begge veier, men jeg tror det blir et kjemperesultat.
Stemmer det vil kursen gå 20% mandag
Kan gå begge veier, men jeg tror det blir et kjemperesultat.
Stemmer det vil kursen gå 20% mandag
Troll_Leff
24.02.2023 kl 14:05
5155
Oddsen er ikke så veldig stor for at kursen skal ned, selskapet er da langt i fra en konkurs, selv om noen forsøker å fremstille det slik i lengre tider.
Redigert 24.02.2023 kl 14:06
Troll_Leff
24.02.2023 kl 16:04
4948
Det blir slått ned på kursen som gir tegn til hvert minste kursøkning og oppgang før resultat fremleggelse er et godt tegn til resultat fremleggelse dagen. Som uansett igjen betyr at noen vet mer enn andre.
Redigert 24.02.2023 kl 16:04
Modulriggen
24.02.2023 kl 19:50
4675
Skal vi tippe at de passerer 1000 mill dollar i omsetning for 22, og 300 av de i q4? Ebitda q4 på 30. bra cashflow.. Og for 23 spås det omsetning på 1300 mill dollar.. Er ikke så lite selskap dette;)
Derfor archer raskt kan gå til 20kr+, 4000ansatte, er ikke noen kiosk på hjørnet dette selv om mange tror det grunnet lav mcap. Archer er et av få selskapet grunnet gearingen som fortsatt er priset som en opsjon, og vil stå fremfor en voldsom vekst når pilene etterhvert nå peker for fult oppover. Dagens markedssituasjon vil gjøre at de med en svørt høy sannsynlighet får rullert gjelden på tilsvarende betingelser som i dag. Den som lever får se, men dette lukter gull og jeg skal ha mer en en skarve 5kroning for min eierandel her.
Redigert 24.02.2023 kl 20:52
sablabra
24.02.2023 kl 22:22
4445
Hva tenker du (dere) dersom havner under 300mill omsetning i q4, typ mellom 250-280. Hvor negativt ville dette vært kortsiktig?
(Jeg eier archer aksjer :-)
(Jeg eier archer aksjer :-)
Modulriggen
24.02.2023 kl 22:44
4400
Blir bra uansett tror jeg.. Tror hvordan de melder veien videre vil hindre nedgang.. den kan fort bli veldig bra..
Troll_Leff
24.02.2023 kl 23:09
4363
Skal JF være med på oljeoppturen må han foreta seg noe ganske snart skal han få maksimalt ut av oppturen og oppnå nye høyder.
SjonkelRolf
24.02.2023 kl 23:18
4336
Mitt utgangspunkt er at Archer er totalt feilpriset. Fakta er at aksjekursen har fått kjørt seg ved så og si alle kvartalsrapporter de siste årene. Om de lander 260 eller 300 mill i q4 er egentlig ikke så nøye. I det store bildet forbedrer de driften sakte men sikkert.
De guider for videre vekst, og gjelden reduseres.
De guider for videre vekst, og gjelden reduseres.
Blir interessant å se hva DnB legger til grunn når de mest sannsynlig kommer med oppdatert analyse( ettersom de har fjernet den gamle for et par uker siden).
Anywhere
27.02.2023 kl 07:28
3117
Siste dag i dag før vi bør få litt bekreftelser på om vi skal få se aksjen i støre grad vurdert ut av opsjonsrelatert prising, og into the money.
Det er Q&A ved presentasjon der refinansiering kan spørsmålsstilles og utfordres. Jeg er utenfor mulighet da, så dersom ikke spørsmål kan sendes i forkant, bør noen andre ta muligheten! Selskapet kan selvsagt ikke si noe konkret om det ikke landes allerede i forkant da, men de kan si noe om hvilke utfordringer de evnt ser med refi.
Det er Q&A ved presentasjon der refinansiering kan spørsmålsstilles og utfordres. Jeg er utenfor mulighet da, så dersom ikke spørsmål kan sendes i forkant, bør noen andre ta muligheten! Selskapet kan selvsagt ikke si noe konkret om det ikke landes allerede i forkant da, men de kan si noe om hvilke utfordringer de evnt ser med refi.
Er nok mulig å sende til investor relations. Jeg tror nok at mye av infoen i morgen ligger i tallene selv og den allerede forespeilete guidingen. Blir et sterkt marked fremover det er i ferd med å heves over enhver tvil👍