BCS - Dagens kurs kr 48, kursmål kr 120?

Frodon
BCS 18.03.2022 kl 10:24 176911

Kursmål kr 120 fra Fearnley i følge CEO Jan Børge Sagmo i BCS

"Bergen Carbon Solutions (Buy, TP NOK 120)
•Option agreement with Høyanger Municipality for new agreement
BCS has entered an option agreement with Høyanger Municipality for 12-months for the potential establishment of its second full-scale CNF production facility"

https://twitter.com/Janbsagmo/status/1506550000918183941?s=20&t=KSh8eDk781CRl6gLZsGndg

-------------------------

Norne er ute med 3 oppdateringer/analyser på dette selskapet på 1 uke, med kursmål kr 90. Det virker som de har veldig tro på dette selskapet, så hvorfor er kursen så lav? Risiko ved bygging av fabrikkene eller om de får solgt produktene sine til en høy nok pris? Hva tror dere? Er det noen andre reelle farer?
Redigert 24.03.2022 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
rockpus
26.05.2022 kl 08:52 5101

Lite voksent å bli sur fordi noen uttrykker sin skepsis. Jeg har hatt og har fortsatt interesse for dette selskapet. Det er derfor jeg skriver her. Men jeg synes det er mest redelig å forklare min egen posisjon som bakgrunn for mine innlegg.
De nevnte uhell ville vært greit å komme over. Hovedpoenget er at selskapet skifter ut så store deler av sin ledelse midt under viktige forhandlinger uten at aksjonærene får en skikkelig forklaring på hvorfor.
urix
26.05.2022 kl 09:54 5068

Tidlig brakte jeg min misnøy med Herr Sagmo sine "eskapader" på Twitter her på forumet.

Hans private anliggender som sliten kone klar for trygd, barn med spesielle behov for å rettferdiggjøre sitt salg av aksjer, da skjønte jeg fort at her var noe galt, slik oppførsel kan ikke en CEO ha . Han har i likhet med oss andre ingen grunn til å opplyse eller avkrefte sine aksje disposisjoner.

Jeg tok det tidlig opp på forumet og ble møtt med oppgitthet, mannen var jo så ærlig , bla, bla, bla.

Gått av som CEO p.g.a. sykdom, tror de at vi er idioter, han har fått på godt norsk sparken, en av grunnene tror jeg at han har vært for svær i kjeften, lovet mer enn han klarte å levere, dårlig kommunikasjon og for liten erfaring til de store oppgavene han hadde foran seg.

Personlig er jeg godt fornøyd med at han er borte, for meg virker det som også flere på forumet er av samme oppfatning, og takk for det som Wesenlund ville ha sagt.

Kjøpte 10000 stk i går (tot 40000 stk ), gleder meg til neste år, har ståltro på at dette blir et norsk eventyr.
Redigert 26.05.2022 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
rockpus
26.05.2022 kl 11:44 4983

Godt å se at noen klarer å ha en balanse og gi saklige og konstruktive innlegg. Vi får bare håpe at tidligere ledelse ikke har gjort for stor skade og at skuten kan komme på rett kjøl igjen.
Lykke til!
HP17
26.05.2022 kl 13:07 5025

Enig med rockpus, her virker det til åvære «ugler i mosen».

Tviler på om alt er kommer frem enda og det er nok en skikkelig ryddejobb som må gjøres i selskapet fremover men det gir jo også mening på hvorfor Sagmo ikke har klart å få signert avtale for han og styreformannen forsvant ut?

BCS kan fortsatt blu meget bra på lang sikt, menda må hver stein snus og nye folk få rettet opp det som så langt har svikter.
«The proof is in the pudding»
Redigert 26.05.2022 kl 13:08 Du må logge inn for å svare
MacT
26.05.2022 kl 14:52 5078

Er vell ikke så ille som du og rocken skal ha det til. Tidligere styreleder Skansen er fortsatt med i styre. Hvorfor er han der enda om teorien deres med ryddejobb osv. Skal stemme?

Når business modellen ble forandret fra container til fabrikker så måtte bcs finne en ny CEO. Kan ikke ha en uerfaren grunder som CEO i en bedrift som skal omsette for flere milliarder, det sier seg selv. Løkke inn som styreleder, Skansen forsetter som styremedlem og inn med en CEO med tyngde blir knallbra.
aud590
26.05.2022 kl 15:21 5045

Høres meget fornuftig ut.
HP17
26.05.2022 kl 15:29 5036

Vi krysser fingrende for at alt nå speedes opp og går på skinner fremover for «nye» BCS. Det er i allés interesse.
Redigert 26.05.2022 kl 15:31 Du må logge inn for å svare
rockpus
26.05.2022 kl 16:32 5069

Det er jo lenge siden business modellen gikk over til fabrikk, uten at det så ut til å kreve ny ledelse. Sagmo forventet avtale med Inhabata i løpet av april. I stedet ble både han og styreformann skiftet ut. Det ville være rart om det da ikke skulle få noen alarmbjeller til å ringe?
Og midt opp i det hele får vi en utsettelse av fabrikk, uten helt å få vite grunnen.
Personlig vil jeg avvente til bekreftet byggestart. Først da får man et nytt grunnlag til å få forhandlinger i gang igjen. Får da selvsagt håpe på at en ny og kompetent leder også er på plass .
Høsten kan dermed bli bra!
Rule
26.05.2022 kl 22:26 4897

Komplet enig. Plus vi har Finn Blydt ved roret som interim CEO. Havde der været ugler i mosen i den "gamle ledelse" var han da heller ikke blevet indsat.
TraderMom
26.05.2022 kl 22:55 4851

Ja, tror du har helt rett der. Twitter-aktiviteten til Sagmo var ikke spesielt tillitvekkende, men det handler nok mest om at den som er geniet bak teknologien, ikke nødvendigvis er den rette til å kommersialisere produktet og ta det til markedet. BCS blir bra :-)
Londonmannen
26.05.2022 kl 23:18 4827

Skjønner deg. Har selv solgt meg en god del ned, men har beholdt en lyttepost. Tviler ikke på teknologien eller at CNF vil være etvetterspurt produkt i det grønne skiftet. Men denne våren ble ikke som forventet i BCS og det skjer noe på bakrommet som ikke er kjent for alle. Vi ser konsekvensene, men har ikke fått innsyn i årsaken til at CEO måtte gå. Hadde det kun vært sykdom så vil jeg tro at Sagmo som alle andre kunne tatt en sykemelding og kommet tilbake når han var friskhet til. Nei, jeg er rimelig sikker på at Sagmo fikk fem sure tær i ræven. Men hvorfor?

Så ja, jeg har lettet min posisjon men følger med. Er positiv til BCS på litt sikt, men er usikker på hva som skjer på kort sikt.
Slettet bruker
27.05.2022 kl 00:07 4804

Vil tro de som har latt usikkerheten ta styringa for handlingene sine snart er ferdig slipphendt tømt. Topp 20 sitter fortsatt i ro, og det med gode grunner som plutselig har druknet i ei overkokt suppe for "folk flest".
Rule
27.05.2022 kl 01:09 4783

Jeg sidder på hele min beholdning og har øget lidt. Jeg sætter lid til:
*Finn Blydt er sat ind som interim CEO
*der købes aktier blandt "kendere"
*top 10 holder på
*sidste emi var med rabat kurs på 54 NOK ( ned fra ca. 70 NOK )

Jeg tror også man har fundet en god lejlighed/timing til at give Sagmo sparket. Mye årsager er nævnt af mange under vejs. Jeg vil sige at han til tider har virket meget instrueret i sine officielle oplæg. Og selvom han var det så kunne han knap læse sine slides op korrekt.
Jeg tror også at han er/var for stolt en grunder - ville og har krævet unødvendige høje priser for deres CNF fordi det er så fantastisk. Jeg tror kunderne ser helt kynisk på det og gerne vil have lidt rabat hvis de kan se at Qfuel kan producere til lavere omkostning ( og måske er renhed heller ikke helt så høj som klassisk CNF ). Dog er det et fint produkt og er blevet testet ud i de applikationer hvor det skal indgå.
Rule
27.05.2022 kl 01:18 4805

Enig. Sagmo har en bachelor i kemi som inkluderet opfindelsen. Ellers nogle "brevkurser" i organisation, ledelse og innovation sideløbende med at starte BCS. Det er selvsagt en ekstrem svag baggrund for at kunne udvikle og lede et multi milliard firma. Yderst positivt at BCS er videre og det lå i kortene. Ikke sært han har talt meget højt om sine medarbejdere, da der her ligger en del med mere senior kompetence.

https://www.linkedin.com/in/jan-b%C3%B8rge-sagmo-61176b56/details/education/
Slettet bruker
27.05.2022 kl 06:46 4723

Er langt fra sur, og synes det er bra at man kritiske innslag på tråden.

Dere mener kanskje at det beste ville vært å henge ut Sagmo offentlig, sikkert kjempesmart, med tanke på kunnskapen Sagmo sitter på med mtp teknologien.
Det er nok en grunn til at man ikke ønsker å blåse dette opp. St man ikke klarer å tenke litt utenfor boksen er vel ganske standard her i verden.
al-tei
27.05.2022 kl 07:34 4678

At det ikke har startet bygging og fysiske arbeider med klargjøring av fabrikken er ene og alene tidsbruk i administrative prosesser i Vefsn kommune.
Det samme gjelder for Svevia som også har inngått kjøpsavtale om tomt fra areal 105/2, en avtale som ble inngått mye tidligere enn BCS.
For begge kjøpene ble sendt søknad om fradeling og rekvisisjon av oppmålingsforretning 12.mai.
At denne prosessen med tinglysing og oppmåling tar noe tid er vel ikke veldig overraskende?
Og denne forsinkelsen i tidspunktet for oppstart har vel ihvertfall ikke noe å si for BCS sitt cnf produkt?

Vil anta forhandlinger og detalj prosjektering pågår for fullt, så byggetiden blir optimalisert og de beste løsningene blir valgt.

TTT, men dette blir vannvittig bra. Kjedelig å stå utenfor med så lite frie aksjer når det tinglyses/børsmeldes overtakelse av tomt og bekreftelse på oppstart grunnarbeid.
Gork
27.05.2022 kl 08:45 4569

Dette stemmer dårlig med tidligere gitt informasjon. Tidligere informert var at selskapet hadde kjøpt en ferdig regulert tomt på 5 mål, på et industriområde i Mosjøen.

https://newsweb.oslobors.no/message/551273

Bergen Carbon Solutions has today exercised a purchase option for a fully regulated ready-to-build commercial plot of five acres in Mosjøen.

al-tei
Har du en link som beskriver hva du skriver mht kommunale forsinkelser mht reguleringen?

Redigert 27.05.2022 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
al-tei
27.05.2022 kl 08:59 4562

Bcs skal kjøpe bn3 på 5,1daa, med opsjon på bn4 på 2,9daa.
Svevia skal kjøpe bn1 på 6daa.
Alle tomtene er regulert til næring.
Har fått tak i dokumenter ved bestilling av innsyn fra postjournal i kommunen.
Det er ikke regulering som forsinker, med fradeling og prosessen rundt dette.
Rule
27.05.2022 kl 09:27 4508

hvad skal de med en opsjon på mere...?
Slettet bruker
27.05.2022 kl 09:50 4471

mulighet til å utvide fabrikken
Gork
27.05.2022 kl 10:23 4415

Enten er meldingen som BCS sendte ut feil (Det står byggeklar tomt, da skal ALLE formelle prosesser være ferdige), eller er din informasjon feil. Begge kan ikke være riktige.
Nergato
27.05.2022 kl 10:56 4371

Reguleringsplanen er ikke ferdig, bla innsigelser fra Bane nord. BCS har avtale om kjøp, men den ble først tillat fradelt 08.04.2022

Søknaden begrunnes med at det har tatt uforholdsmessig lang tid å få på plass nye geotekniske undersøkelser som dokumenterer sikkerheten i området, og at det er et tidspress for å få opparbeidet området og få ferdigstilt bebyggelsen i området sommer og høst 2022.
Vefsn kommune har siden høsten 2021 arbeidet med en ny oppdatert områderegulering for Nesbruket Næringsområde med formål å kunne tilby byggeklare tomter til nye virksomheter, herunder Svevia og BCS som ønsker å komme i gang med byggestart så tidlig som mulig i vår for å kunne fullføre sine prosjekter før neste vinter.

Kommunedirektøren v/konstituert plan- og utviklingssjef har gjort slikt vedtak:
Søknad om dispensasjon, datert 25.03.2022 angående fradeling av tomt innvilges i henhold til plan- og bygningslovens § 19-2, sli
al-tei
27.05.2022 kl 11:03 4376

30/5 til 13/6 er det gitt gravetillatelse for montering av gjerde langs gnr/bnr:105/2 mot tomtegrense bane nor. Så noen forberedende arbeider er snart i gang.
Gork
27.05.2022 kl 11:30 4324

Snakket med kommunen og sjekket postjournalen, al-tei har rett. Kommunen venter på byggesøknad for bygget fra BCS, forventet "oppstartsmøte" slutten av mai. Behandlingstid for byggesøknaden ca 2 uker, ref samtale.

Redigert 27.05.2022 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
Nergato
27.05.2022 kl 11:43 4277

De må nok vente på reguleringsplanen for å kunne starte med bygget. Fradeling av tomt ble gitt disp på, men bygg må følge reguleringsplan. Evt må de søk dispensasjon der også.
Noen som vet om det er levert søknad om disp for bebyggelsesplan?
Molbre
27.05.2022 kl 14:02 4126

Info:

Ser mange som har vært ganske påståelig på forumet nå har lettet sine posisjoner, fint at de informerer om dette. Personlig har jeg fått en del tyn og mye er velbegrunnet men jeg har ihvertfall beholdt min beholdning på 6k og vurderer å øke når brikkene faller litt på plass, ikke før😀. Fått svar fra selskapet at de skal godkjenne finansieringen av byggingen i Mosjøen nå i juni og at byggestart er i juli. Videre er oppstarten av de to siste modulene på Flesland og modulen på BIR i Rådalen nært forestående, kommer melding på dette når det er klart! Satser på at vi er over den verste kneiken nå og at ting begynner å komme på plass nå.
Gork
27.05.2022 kl 14:27 4085

Jeg spurte om det var andre prosesser enn byggesøknad som kunne stoppe byggingen. Svaret var nei, ref lokale forhold. Fikk dog beskjed om at de måtte søke miljødep. ref. mulig utslipp/vifter, støy etc. Dette er standard prosess for alle næringsbygg. Denne godkjenning skal dog ikke foreligge før bygget tas i bruk og det er det lenge til. Personen jeg snakket hadde signert mange av de offentlige dokumentene rundt regulering i kommunen.
gabriel33
27.05.2022 kl 14:38 4072

Noen som har oversikt over hvor stor del av det totale antall aksjer Top50 besitter?
Top20 har 71,62 %, eller 30060334 aksjer pr i dag av totalt 41970140.
Nergato
27.05.2022 kl 15:21 4009

Top 50 hadde vel 81,2% for 4 dager siden.
Slettet bruker
27.05.2022 kl 16:58 3878

hvor mange aksjer har vedkommende som er på 50ende plass ? noen som vet ?
Nergato
27.05.2022 kl 17:14 3850

Ca 74K
MacT
27.05.2022 kl 17:24 3867

Nr. 50. Flebugården AS. Med 72k aksjer.
Eier også 17k aksjer privat.
Har relasjon til Skansen,sagmo og blydt.
Slettet bruker
27.05.2022 kl 23:08 3616

Nr. 50 og de fleste andre videre oppover listen besitter tydeligvis et klart, reflekterende hode. De holder seg i ro. Da CNF og CNT kan brukes innen batterier, noe vi alle vet kan komme til å bli en gamechanger,
innen kreftmedisin-teknologi og innen et stort (fortsatt) upløyd og ukjent landskap; så sier det seg selv at BCS vil klare å snuble seg til en del av kaka med sin enestående teknologi for hånden, med timingen kokende rundt dem. Noen velger å henge seg opp i det korte, lille bildet.. men er det ikke mer avslappende og se litt større på ting over tid?
Rule
28.05.2022 kl 01:23 3526

Jo da - her vil vi snart ærge os over at vi ikke gik all-in på 30-40% rabat niveauer under emi kurs. En sjælden gave fremført af macro og CEO usikkerhed.
Se fx RECSI hvor vi havde en periode langt under den pris ny medejer Hanwha gav på 20NOK - også for godt til at være sandt og løbet er nu kørt for det.....
elnomi
28.05.2022 kl 22:32 3005

Er vi enige at Bergen Carbon er det beste selskapet på ose?
Nugatti
29.05.2022 kl 01:35 2902

Jepp, beste selskapet , klar 10x kandidat
Triggly
29.05.2022 kl 02:49 2902

Kan ikke kalle BCS det beste selskapet etter alle problemene som har vært i det siste.
En av aksjene med høyest potensiale? Ja kanskje.

Forhåpentligvis får Løkke og ny CEO skuta på rett kjøl igjen, og så får vi håpe det ikke er flere lik i lasten.
Mest sannsynlig får vi snart melding om at 2 nye diegler er i drift, samt avklaring om mer strøm til Flesland. Mer nytt om BIR prosjektet er vel også på vei.
al-tei
29.05.2022 kl 22:57 2486

I dag går fristen for søknad til ny CEO ut, blir spennende å se til uka om de har rekruttert en klar allerede som blir offentliggjort kommende uke, eller om denne prosessen trenger et par uker.