BCS - Dagens kurs kr 48, kursmål kr 120?

Frodon
BCS 18.03.2022 kl 10:24 178323

Kursmål kr 120 fra Fearnley i følge CEO Jan Børge Sagmo i BCS

"Bergen Carbon Solutions (Buy, TP NOK 120)
•Option agreement with Høyanger Municipality for new agreement
BCS has entered an option agreement with Høyanger Municipality for 12-months for the potential establishment of its second full-scale CNF production facility"

https://twitter.com/Janbsagmo/status/1506550000918183941?s=20&t=KSh8eDk781CRl6gLZsGndg

-------------------------

Norne er ute med 3 oppdateringer/analyser på dette selskapet på 1 uke, med kursmål kr 90. Det virker som de har veldig tro på dette selskapet, så hvorfor er kursen så lav? Risiko ved bygging av fabrikkene eller om de får solgt produktene sine til en høy nok pris? Hva tror dere? Er det noen andre reelle farer?
Redigert 24.03.2022 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
rockpus
31.03.2022 kl 14:21 4712

Denne tråden skal primært handle om BCS, og ikke om den enkeltes trading.
tekna
31.03.2022 kl 15:12 4715

Vårditto og In2deep er nå inne:)
rockpus
31.03.2022 kl 15:45 4677

Veldig bra!
tekna
31.03.2022 kl 15:59 4633

Det er bra. Det er veldig bra når kursen runder kr 150:)
Rule
31.03.2022 kl 23:34 4464

når først proppen går af flasken så kommer vi hurtigt derop. Tror mange lurer i sivet og begynder den at stige vil folk sikre sig en fundamental post inden videre opgang. Vi så hvordan det gik fra 16 NOK til 60 NOK og fra 50 NOK til 80 NOK...
Molbre
01.04.2022 kl 10:09 4233

Hvorfor skal den stige nå, det lurer jeg på? Eneste grunnen til at den kommer til å stige nå er jo ved inngåelse av kontrakt eller at det kommer ny info om at alt funker på fabrikken, noe som er langt frem i tid. Først må skallet settes opp og det er vel ikke klart før på slutten av året vil jeg tro, så skal en sitte inn maskinene. At det fungrer har jo egentlig Sagmo gitt beskjed om så det er vel priset inn i aksjen. Når det gjelder kontrakt er jo de fleste her enig om at det ikke skjer før til høsten, men at det kan skje noe før! Ja en kan få FOMO på at Sagmo skal i møte med Inabata nå i april, men en vet jo ikke når det møte er og det tror jeg robotene bruker for det det er verdt. I tillegg er nok tilliten til Sagmo etter alle uttalelsene litt tynnslitt ,men en eneste kontrakt vil gjøre at dette forsvinner :-).

Fremtiden er spenende men tar lengre tid enn mange her hadde forutsett. Personlig er dagene er berg og dalbane hvor jeg må minne meg på det fundamentale hver gang det ikke går den veien jeg ønsker :-).
rockpus
01.04.2022 kl 10:13 4228

Sagmo har jo sagt at han forventer signere en kontrakt i April!

Dessuten er det god sjanse for at BCS vil få bevilget statsstøtte. En slik støtte ville vært naturlig å få i det stadie de er i nå. Bygging av fabrikk er jo endelig vedtatt.
Molbre
01.04.2022 kl 10:30 4186

Problemet er jo at Sagmo har sagt masse rart om kontrakter, men ingenting har skjedd. Hadde markedet trodd på det han sier hadde vel ikke kursen vært ned ca 40% siden denne uttalelsen,men opp 40%! Så får håpe han har ordene sine i behold denne gangen!
Ned 3,45% igjen på en positiv børsdag igjen!
Redigert 01.04.2022 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2022 kl 11:01 4127

Forstår ikke helt hva du stresser etter. Ikke nistirr på kursen minutt til minutt, isåfall kan det være lurt å ta på seg de lange brillene. Da blir perspektivet et mer behagelig skue, og hvertfall ikke noe å stresse etter. God fredag! :-)
VårDitto
01.04.2022 kl 11:03 4125

God beskrivelse av nå-situasjonen, Molbre, og egentlig er det jo stort sett et vanlig scenario for de fleste selskaper i "hverdagen".
Kursen burde ikke bevege seg vesentlig hverken ned eller opp så lenge nyhetstørke varer, men da har man jo en annen svøpe; elendig likviditet, noe som tynger enhver aksje, uansett hvor solid selskapet er.
Det som redder "normale" selskaper (les: ikke vekstselskaper) er at de har en kommersiell drift og derved positive/negative kvartalsrapporter å vise til.
BCS er i et slags vakuum i så henseende, og derfor har nok Sagmo sett seg kallet til å kvitre litt nå og da, litt feil av og til, men han har vel sine å tilfredsstille han også.
Men, BCS har jo en viss kommersiell drift gående (tror jeg?), nemlig den modulbaserte, og det burde vel være noe å rapportere om den delen; skulle jo være i gang 24/7 sist jeg leste noe om det?
Som jeg også nevnte i et tidligere innlegg, så synes jeg at daværende LOI med Antwerpen Havn virket til å ha et stort potensiale, ikke minst goodwillmessig, og fra den "avtalen" burde det kunne komme litt oppfrisking.
Men for all del, moduler skal også produseres (de har vel bare et par-tre i virksomhet lokalt Norge), og kreftene pøses vel inn på fullskala-utvikling.
Kun noen tanker i tørketiden, men også et tips til PR-avdeling hos BCS ;-))
Rule
01.04.2022 kl 15:51 3992

Jeg tror det kan komme hvornår det skal være. Hvis en mellem størrelse aktør eller nye fonde får spottet guldægget og tager en beslutning om at købe sig op. Tror jeg vil prøve at sende et tip til Kirkbi fonden bag LEGO. De gør i grønne selskaber og har en stor post i Quantafuel. Kan være andre også kan tippe investerings selskaber. Synd hvis Norge ikke får hægtet sig på grundigt og først.
Londonmannen
01.04.2022 kl 16:03 3970

Saga Pure og Spetalen hadde sikkert blitt sittende med 24% eierandel i BCS dersom det Sagmo sier bare er tull med ingen rot i virkelighetens verden. Tror du det? Tror nok de gutta der passer bedre på pengene sine enn å rote dem bort på eventyr og lottoprosjekter. Men ting tar tid og aksjemarkedet er noe Sagmo er i ferd med å lære seg. Alt han har gjort og sagt har nok ikke vært like godt mottatt av styret.
Vi får se hva status er om et år.
MacT
02.04.2022 kl 09:33 3770

H.B Svendsen har økt med 3000 til. Totalt 65k
F.B Svendsen totalt 169k
Slettet bruker
02.04.2022 kl 09:51 3752

MacT:

Ingen som selger på dine lister? Daglig omsetning 150-350k aksjer, men bare kjøpere på dine lister?
Stocktalk listene viser også røde felter.......!
MacT
02.04.2022 kl 10:00 3747

Om Ola nordmann selger eller kjøper aksjer bryr jeg meg fint lite om. Men når familie medlemmer kjøper,betyr det litt mer. Eller betyr det ingenting?
Ser at du har 30k aksjer nå. Fra fredagens lister.
Redigert 02.04.2022 kl 10:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.04.2022 kl 10:10 3717

For meg betyr alle salg og kjøp noe, og like viktig er det nå "hus" letter seg. Listene er ett must.

En annen ting, du må slutte med denne trusselen om identifisering.
Ingen klarer å tie IK.

Forslagene har tidvis vært:
Pål Myrtvedt
E. Hanøy
Terje uten etternavn.

Kan opplyse deg om at jeg ikke er å se i listene, da ca 2-3 er kjøpt via bank, 1/3 via megler. Så det fremstår som to ulike poster.
Dessuten har jeg mer enn 30k aksjer samlet - og disse listene viser fredag hvordan det stod til ved børsslutt tirsdag tidligere i uka.

MacT
02.04.2022 kl 10:15 3834

Er ikke jeg som har kommet med med de to første navnene. De er helt feil hvertfall.

Det er helt riktig. To dagers etterslep 👍 hva du gjorde onsdag-fredag er det bare du som vet.🤷🏻‍♂️
Slettet bruker
02.04.2022 kl 10:23 3861

Alle tre navnene er helt feil, du får sjekke med Admin her som har verifisert ID.
Trusler ovenfor meg blir tatt videre om det fortsetter !

Videre ser jeg på topp 50 listene med mange ukers historikk at det ser fint og rolig ut, Nordnett livsforsikring tømmer seg, ellers lite bevegelser.

MacT
02.04.2022 kl 10:32 3868

Etter hva jeg har skumlest her i forumet, så er det ingen som har kommet med noen trusler. Og det er bra.

Men hause og baisse utifra hvilken posisjon folk sitter i, det er det mye av. Og lure folk til og kjøpe og selge er uetisk. Det håper jeg admin tar tak i!

Enig i topp 50. Ser bra ut.
Redigert 02.04.2022 kl 10:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.04.2022 kl 10:39 3851

MacT:

Er det da slik å forstå at haussingen er ok, fordi mange her i tråden sitter i minus (ja om du leser BCS trådene tilbake, så ser man flere innganger og at det er en del i minus) i håp om at dette skal opp uten produksjon og inntekter? Her er mye tynn suppe i hausingen.

Jeg har mine meninger om BCS, og får vi ett børsfall så står ikke BCS imot - uten Twitter og nyheter.

Noen kan shorte, og ser svakheter i dette, at dette er priset høyt. Selv har jeg shortet en del, og når man skriver slikt på sånne forum, så får man så hatten passer. Short er visstnok veldig styggedom for mange, men det er både lovlig og fornuftig. Det gir volum i aksjen, på samme måte som trading gir.

MacT
02.04.2022 kl 10:49 3840

BCS nytt kursmål 120,- Fearnlys - 90,- Norne
Ingolv_Kvamme
BCS
18.03.2022 kl 11:32
1251
Via SBANK gir Norne tommelen opp for BCS med kursmål 90,

Idag får du den til 47-49. Stor oppside.

Løp å kjøp.


Sånn haussing som dette? Og baisse dagen etter, fordi du har solgt.
Og utnytte folk på den måten er vel straffbart?🤔👀


Slettet bruker
02.04.2022 kl 11:04 3813

Dette er da ikke ulovlig eller feil, å formidle en registrert aktørs nye kursmål. Om jeg selger på den rekylen, så er det vel opp til meg?
Jeg har ingen tro på at skriverier på HO av undertegnede gir kurshopp på 5%.

Nå har jeg jo vist gang på gang at kjøp 40 tallet, selge på news/rekyler og så reinvestere igjen 40 tallet har livets rett. Dette fungerer fint over tid, noe som også har vært mitt poeng å belyse. Også en trader er avhengig av mer volum enn roboten genererer, i tillegg til at det demper fall, men også demper oppgang når mange traderordrer demper rekylen opp på smånyheter.

Flott at du er så opptatt av ro og orden i forum, men da får du ta noen runder med dine medaksjonærer som opererer med tomme luftige kursmål 500,- i denne aksjen, eller uvennligheten ovenfor de som selger eller trader. Her inne er det mest slik at man først er rettroende i aksjen om man kjøper 80 kr, sitter åresvis i minus, og sitter til traderen viser 500,- pr aksje!

MacT
02.04.2022 kl 11:15 3781

Du skriver "løp å kjøp". Dagen etter skriver du at den skal til 40.

Det kalles og utnytte folk, eller hva?



Slettet bruker
02.04.2022 kl 11:26 3778

Jeg har holdt på med trading i mange år, store summer, og holdt på med dette fra morgen til kveld. Da har jeg snappet opp hvordan ting fungerer, og at nyheter gir rask rekyl om de er gode, for så å se kursen falle tilbake etter en times tid etter børsåpning, eller timer, og kanskje dager. BCS viser seg som en aksje med rask rekyl, men og at luften går raskt utav ballongen igjen.

Når man får tullete Twitter fra CEO om kursmål Fearnlys 120,- eller Norne med 90,- så er jeg vant til at media følger dette opp, og man får en fin rekyl. Dette skjedde ikke i noen av disse tilfellene, utover en mindre rekyl av kortvarig form. Da selger man unna når volumet er der. Hadde jeg trodd på 60 så hadde jeg ventet til momentumet bygget seg opp, slik man kan se i Eqnr, DNB, Orla, osv når analyser kommer. Men her er det bare blaff, noe jeg har sett siden starten.

Da selger man, og man vet med 90% sikkerhet at aksjen faller tilbake og man får ny inngang på samme nivå, eller lavere enn sist. Dette har da beviselig med mine tradertråder å være sannferdig, og faktisk gode råd. Det er jo ikke bare jeg som trader, flere har jo kommet til ser du. Trådene her er ikke for bare indre sirkel, de rundt honningkrukka som ser 500,- tallet i snerken på honningen, den er for alle som har interesse av BCS - tradere, shortere, og long.

Når jeg ser at dette er ett blaff, så er det ryddig å informere om dette, og du kan jo ikke nekte for at alle gangene jeg har solgt, så stoppet det opp, og kursen fant tilbake på alle mine tidligere innganger, eller lavere. Merkelig å kverulere på dette.

Om jeg hausset, for så å ligge i ordreboka å selge, så kan jeg være enig i at det er uetisk, men jeg har jo på forhånd fortalt når og hvor jeg kjøper og selger. Mer åpenhet enn hos de fleste, og mer enn du kan forvente av en trader.
Slettet bruker
02.04.2022 kl 11:28 3769

"Dagen etter skriver du at den skal til 40."


 


Vel, den gikk vel i fra 53-54 - til 41,xx - noe jeg kaller en innertier......!

MacT
02.04.2022 kl 11:36 3760

Fortsett og bortforklare du ingolven, man blir vell sikkert litt narsissistisk av å trade så mye. God helg.
Salbei
02.04.2022 kl 11:45 3740

Vil heller si han forklarte. Ingolv kan denne aksjen ut og inn, så anbefaler å høre på hans råd når det kommer til trading. Og MacT: Det skrives "Vel", ikke "Vell". God helg.
Slettet bruker
02.04.2022 kl 11:46 3751

Ingen bortforklaring.
Det er du som har totalt uakseptabel fremferd i forum, og på seg selv kjenner man vel andre best.
Ingen diagnose her, da hadde jeg ikke hatt de papirene jeg innehar, men når jeg googler denne diagnosen så ser jeg jo visse likhetstrekk fra det andre reagerer på her, at noen tjener penger, andre sitter låst.

BCS skal helt sikkert opp, og når det virkelig kommer gode nyheter, og man får stor produksjon med dertil gode inntekter, så kanskje jeg går glipp av toget rent kursmessig. Men jeg tror på egne traderferdigheter her i lang tid enda, og skulle toget gå, ja så gikk det. Ser meg ikke tilbake.

Det er vel meget naivt om man ikke tar høyde for visse problemer med en helt ny teknologi.
Man kan jo bare se til NEL, QFUEL, VOW, og andre - problemer oppstår, ting går ikke som planlagt, konkurrenter kommer til, og behov forandres.
At dette her BCS greiene bare har en loddrett strek rett inn i himmelen, funamentalt, teknisk og kursmessig, det tror jeg ingenting på.

Men da kan vi gi oss, jeg sitter godt inne i BCS, og salgsordrene ligger der, så får vi håpe nyheter kommer så vi før høstet fruktene, og sådd nye frø.
Så kan jo de som venter på 500,- logge av og nyte sola, istedenfor å irritere seg over andres inntjening i det korte bildet.
rockpus
03.04.2022 kl 11:55 3387

Synes det er bra at du minner denne personen om at det er mulig å finne ut hvem han er! Tydelig at du har truffet et ømt punkt.
Klarer man å trekke trollet frem i lyset, så sprekker det!
Slettet bruker
03.04.2022 kl 12:52 3506

Ingen ømme punkt å spore hos Ingolven!
Trollene er de som tydelig er ukomfortabel med egen inngang, og som ikke lengre tror på store nyheter i april likevel og lar sin frustrasjon gå utover slike som Ingolven.

Ingolven lar seg ikke true til taushet av noen. Den styggeste oppførselen er jo av de som sitter i den tråden med hengelås, som ikke liker trading - dvs at andre tjener penger, mens kursen bare beveger seg mellom 40-54 kr! De var raskt ute med å kritisere traderne for å stå igjen når toget gikk, men toget vendte raskt tilbake til stasjonen. Ingen skade skjedd for traderne i aksjen. Kanskje Rockpus skal bruke søndagen på å lese seg opp på fordelene ved å la traderne gi volum i en ellers illikvid aksje som BCS ?
Redigert 03.04.2022 kl 12:54 Du må logge inn for å svare
rockpus
03.04.2022 kl 13:06 3483

Det er ingen her som har noe mot trading. De fleste av oss har jo gjort det selv så mang en gang.
Men hvorfor skal man skrive om egne tradingposisjoner og skryte av egen suksess på et forum? Hva mener du selv å oppnå ved å fortelle oss om din trading?
Er det ikke mer nyttig å skrive om selskapet,? Og selv om noen kommer med optimistiske kursanslag, så kan vel det også være relevant dersom man viser med regnestykker hvordan det i tilfelle kan bli mulig?
Slettet bruker
03.04.2022 kl 13:20 3493

Jeg mener det er ett fint selskap å trade i, og ved å skrive om dette, og komme med helt konkrete eksempler på volum, inn og ut, får man med flere som trader aksjen. Kanskje de som sitter long og er lei av å se høye kurser bli avløst av fall, ser en mulighet for å tjene penger mens man venter på 500,- er tilstede.

Det jeg ikke forstår, er hvorfor du spesielt lar deg provosere så enormt av dette.

Jeg har ingen tro på revolusjonerende kursoppgang i denne, til det virker det for vagt pr i dag. Uerfaren ledelse som ikke kan noe om ASA selskaper og måten å kommunisere på.

Synes mye av haussingen her bærer preg av lite erfaring blant aksjonærene i aksjemarkedet, og hvor sårbare slike selskaper er i oppstartsfasen.
Ikke har ledelsen erfaring med slikt, ikke har de erfaring med ASA, teknologien er ny og lite prøvd - stor skala ingenting, og man vet ikke hvordan markedet blir så langt frem. Flere konkurrenter kommer til. Man skryter av lav kraft i nord, men kabler skal bygges og knytte sør mer sammen med nord. Man ser jo bare hvordan kraftmarked har gått på 1-2 år.

Her er mange variabler, og med mange år i markedet har gjort meg veldig klar over at intet vokser inn i himmelen, slike prosjekt møter alltid noe motgang og problemer. Mye mer penger skal hentes, og aksjonærer vannes ut. Børskorreksjoner kommer, krakk kommer, rekordlangt bullmarked er vi inne i enda, snart bearmarked.

Så nei, jeg er ikke blåøyd eller naiv, og trader heller enn å se gevinsten fordufte gang på gang. Sannheten er at jeg ikke er komfortabel selv på disse nivåene 45-55, høyt enda etter min mening.

Derfor blir det ingen haussing av denne aksjen for min del, men jeg er med på leken så lenge det er penger å tjene på disse nivåene.
gabriel33
03.04.2022 kl 13:26 3488

Noen som husker hvorfor aksjen gikk rett opp til over 80 i slutten av Desember og begynnelsen av Januar? Hva for slags nyheter forårsaket det ?
Slettet bruker
03.04.2022 kl 15:43 3372

Du ser jo det, det å snakke om elefanten i rommet og om det som har vært, det skal ties ihjel. Det er ikke mye fornuft bak en oppgang fra 28 kr til 80,- når det smeller ned i lave 40 igjen kort tid etter.

Lurer egentlig på hvordan nyhetsrekka skal se ut for å løfte kursen over;

- 100,-
- 200,-
- 300,-
- 400,-
- 500,-
- utbytter...........

Fint om noen som virkelig kan dette, men som også har ett snev av realisme og virkelighetsforståelse, og batterier i sin kalkulator / gyldig lisens på excel og kan vise oss noen regnestykker på hva som skal til for å nå disse kursmålene, gjerne kombinert med bear market. Dere fikk vel med dere at US rentene krysset hverandre sist uke, noe som pleier å gi...............?

Jeg venter i spenning. Om noen kan overbevise meg ila dagen, kan det hende jeg går all-inn.
Redigert 03.04.2022 kl 15:46 Du må logge inn for å svare
rockpus
03.04.2022 kl 16:12 3342

Å være høy på seg selv og samtidig latterliggjøre andre, er ingen sympatiske egenskaper.
Tror du ikke at de fleste som åpner en tråd om BCS faktisk gjør det i håp om å lese om selskapet?
Slettet bruker
03.04.2022 kl 16:20 3304

Rockpus - du har noen svært usympatiske og egenskaper selv her i forumet. Mulig du ikke har selvinsikt nok selv.

Jeg latterliggjør ingen, det er ikke min mening. Men jeg er svært lite imponert over haussingen her, som kan dra inn andre helt uerfarne med konfirmasjonspenger eller sårt oppsparte midler, som igjen havner i bra minus pga alt det rosenrøde som skrives i tråden.

Forstår bare ikke hvordan noen skal kunne tro at dette skal mye over 100,- kr og forbli der.
Forstår heller ikke at dere som hausser så voldsomt, tror at alt som skal foregå frem til 2025 bare er nedoverbakke og går som planlagt, uten problemer på veien, kjøperne står i kø, osv. Klart dere vil fremstå med dette i håp om å få kursen opp, det er vel deres motivasjon også - men jeg prøver å være en liten motvekt til denne ukritiske haussingen. Det er klart man får pepper når man som en av få tørr tale gjengen langt der inne i hundremeterskogen rett imot, samtidig som jeg selv sitter med mye penger i BCS selv. Jeg tror på en mer edruelig diskusjon, hvor alle meninger har en plass.

Ingenting ville gledet meg mer om denne kursen gikk i 500,- og at veien til storskala produksjon ikke møter problemer, 400 kunder tegner kontrakt, og at ingen snapper opp ideene her og lager samme type vare. Men alle årene på børs har lært meg noe annet.........
rockpus
03.04.2022 kl 17:02 3242

Har du lært at angrep er det beste forsvar? Gjennom mine 64 år har jeg i det minste lært å gjennomskue slike typer som deg.
Om du hadde lest mine innlegg om BCS, så hadde du kunnet se at jeg prøver på å være balansert og ikke bare drive idiotisk haussing.
Det du derimot driver med, er kun å understøtte dine egne tradingposisjoner.
Helstad88
03.04.2022 kl 17:15 3215

Beste er å bare ignorere ingolv. Det er greit å være uenige men fint hvis vi kan holde oss saklig. BCS har i mine øyne en enorm potensiale, men også høy risiko.

Tre spørsmål:

1) nye avtaler i all ære. Hvem er kjøper av det som blir produsert i dag på Flesland?

2) som vi vet så er det svært liten energibruk i prosessen, men har selskapet sagt noe om transportkostnaden? For eksempel hvis det skal bli transportert til Asia?

3) hvor stor lagerkapasitet er det forventer i anlegget (anleggsområdet)?

/Helstad
Slettet bruker
03.04.2022 kl 17:29 3276

Vel, du får lese dagens innlegg en gang til da, så forstår du at jeg ikke hausser aksjen til tross for at jeg ønsker kortsiktig gevinst, samtidig som jeg sitter i aksjen.

88: hva er det usaklige i mine skriverier?