BCS - Dagens kurs kr 48, kursmål kr 120?
Kursmål kr 120 fra Fearnley i følge CEO Jan Børge Sagmo i BCS
"Bergen Carbon Solutions (Buy, TP NOK 120)
•Option agreement with Høyanger Municipality for new agreement
BCS has entered an option agreement with Høyanger Municipality for 12-months for the potential establishment of its second full-scale CNF production facility"
https://twitter.com/Janbsagmo/status/1506550000918183941?s=20&t=KSh8eDk781CRl6gLZsGndg
-------------------------
Norne er ute med 3 oppdateringer/analyser på dette selskapet på 1 uke, med kursmål kr 90. Det virker som de har veldig tro på dette selskapet, så hvorfor er kursen så lav? Risiko ved bygging av fabrikkene eller om de får solgt produktene sine til en høy nok pris? Hva tror dere? Er det noen andre reelle farer?
"Bergen Carbon Solutions (Buy, TP NOK 120)
•Option agreement with Høyanger Municipality for new agreement
BCS has entered an option agreement with Høyanger Municipality for 12-months for the potential establishment of its second full-scale CNF production facility"
https://twitter.com/Janbsagmo/status/1506550000918183941?s=20&t=KSh8eDk781CRl6gLZsGndg
-------------------------
Norne er ute med 3 oppdateringer/analyser på dette selskapet på 1 uke, med kursmål kr 90. Det virker som de har veldig tro på dette selskapet, så hvorfor er kursen så lav? Risiko ved bygging av fabrikkene eller om de får solgt produktene sine til en høy nok pris? Hva tror dere? Er det noen andre reelle farer?
Redigert 24.03.2022 kl 15:53
Du må logge inn for å svare
Den påstanden fra CATL om 13% bedre rekkevidde enn Tesla var basert på tall fra Teslas tester av egen produksjon, ikke Panasonic. Som jeg tror ikke har kommet med info rundt det, ennå.:-)
Nå har ikke Tesla klart å masseprodusere de ennå heller, så om CATL klarer det, så viser de virkelig hvem som er den rutinerte sjefen på EV batterimarkedet… Kanskje Panasonic klarer d før Tesla også? Tesla er tross alt helt ferske i produksjon av battericeller, og de er også litt for store i kjeften innimellom. Ikke bare litt heller…:-)
Nå har ikke Tesla klart å masseprodusere de ennå heller, så om CATL klarer det, så viser de virkelig hvem som er den rutinerte sjefen på EV batterimarkedet… Kanskje Panasonic klarer d før Tesla også? Tesla er tross alt helt ferske i produksjon av battericeller, og de er også litt for store i kjeften innimellom. Ikke bare litt heller…:-)
Redigert 11.05.2022 kl 07:48
Du må logge inn for å svare
tekna
11.05.2022 kl 08:08
5054
Skjønner hvorfor Bcs stakk i går basert på presentasjonen til Saga. Oppfatter Ceo Saga som ekstremt flink og nøktern. Og han virker meget bull.
in2deep
11.05.2022 kl 08:25
5078
BCS vil, om 12-18mndr, fremstå som å ha vært "gratis" på dette nivået!
At vi ikke allerede har priset inn en omsetning på 2mrd/50-60% EBITDA, er for meg en gåte!
Derfor fortsetter BCS å være OSE mest undervurderte skatt.
At vi ikke allerede har priset inn en omsetning på 2mrd/50-60% EBITDA, er for meg en gåte!
Derfor fortsetter BCS å være OSE mest undervurderte skatt.
tekna
11.05.2022 kl 08:35
5051
Har jo noe med børsklimaet å gjøre. Men nå har fallet vart i 2 mnd som er snittet i tid for børsfall i nyere tid ved økonomisk innstramninger.
in2deep
11.05.2022 kl 08:56
4997
Fallet har vart mer eller mindre i 4mndr...
Jeg vet at Hammers har predikert videre nedgang, men slik jeg tolker det tekniske så er vi ved bunnen nå...
Så spørs det om selgerne er enige!
Jeg vet at Hammers har predikert videre nedgang, men slik jeg tolker det tekniske så er vi ved bunnen nå...
Så spørs det om selgerne er enige!
in2deep
11.05.2022 kl 09:10
4940
Jeg må si jeg er veldig overrasket at de faktisk er ute med en stillingsannonse til denne... Jeg hadde ventet at SAGA ville finne den rette etterkommer her.
Men det kan nok være lik praksis som Sentralbanken; lyse ut stillingen som en ren formalitet, og parallelt kjøre knallhard overbevisning muntlig mot konkrete kandidater ;-)
Men det kan nok være lik praksis som Sentralbanken; lyse ut stillingen som en ren formalitet, og parallelt kjøre knallhard overbevisning muntlig mot konkrete kandidater ;-)
synste
11.05.2022 kl 09:18
4946
Er vel ihht lover og regler at en må ut med stillingsannonse. Men kandidaten er nok allerede "funnet". Var ikke det kort frist og?
nopetter
11.05.2022 kl 09:32
4983
Det er jeg stort sett enig i, men i denne sammenhengen så var det snakk om produktet anode grafitt vi snakket om
rockpus
11.05.2022 kl 10:22
4919
Dersom det du skriver her er riktig analysert, så kan BCS komme i en svært krevende situasjon.
Om forsinket oppstart av fabrikken medfører at de mister sin største kunde, så faller jo store deler av grunnlaget for fabrikken i grus. Å bygge en kostbar fabrikk uten et skikkelig salgsgrunnlag, er gambling.
Vi må virkelig håpe at det lar seg gjøre å ta inn igjen disse forsinkelser.
Om forsinket oppstart av fabrikken medfører at de mister sin største kunde, så faller jo store deler av grunnlaget for fabrikken i grus. Å bygge en kostbar fabrikk uten et skikkelig salgsgrunnlag, er gambling.
Vi må virkelig håpe at det lar seg gjøre å ta inn igjen disse forsinkelser.
nopetter
11.05.2022 kl 10:32
4917
i mitt hode så fungerer det slik at de ikke har tenkt å bygge en fabrikk med andre produksjons fasiliteter som produserer flere hundre tonn i året og ikke ha avtakere for dette. og i disse meldngene til sagmo så står det at det er en mega japansk batteri produsent, og når man sammenlikner forskjellige forhold så er det panasonic som er denne avtakeren som de sender nytt råstoff til med jevne mellomrom som nå driver med test produksjon av 4680 serien. og de er minst 9 mnd på etterskudd og derfor må 50% av alle tesla bilene kjøre rundt med et billigere batteri alternativ
Redigert 11.05.2022 kl 10:33
Du må logge inn for å svare
rockpus
11.05.2022 kl 10:38
4914
Spørsmålet er også hvor raskt Panasonic kan finne en alternativ leverandør av CNF som evner å levere store nok volumer raskere enn et eventuelt forsinket BCS?
nopetter
11.05.2022 kl 10:43
4893
CATL er også leverandører til tesla, det er derfra de har fått batteriene de kjører rundt med idag bla giga fabrikken i shanghai. problemet er at ingen vet hvor langt de er kommet med 4680 serien som de også produserer, det samme gjør LG. et annet problem for mange leverandører er råstoff mangel ww. derfor må mange ty til de blligere alternativene som LFP batteriene
Redigert 11.05.2022 kl 10:48
Du må logge inn for å svare
tekna
11.05.2022 kl 11:31
4823
Når Bcs ikke klarer det. Og konkurrenter ikke har skalert opp vil Bcs uansett komme først i mål.
Hjelpalaus
11.05.2022 kl 11:42
4787
Alt og alle er på potta med tidsskjema og leveringstid these days. "Noen måneder" er peanuts i dagens situasjon
Molbre
11.05.2022 kl 13:17
4663
Får en jobb å gjenopprette tilliten til selskapet ny CEO etter de gjentatte fadesene til Sagmo, virker jo mer og mer sannsynlig at han regelrett har fått sparken enn at han er dødssyk! Gjenoppbygge helsen som han har skrevet, heller mer mot utbrenthet.
Redigert 11.05.2022 kl 15:29
Du må logge inn for å svare
tekna
11.05.2022 kl 13:45
4625
Slik Nopetter beskriver etterspørselen er det i praksis vill kamp om cnf. Kanskje Panasonic overbyr, slik at Bcs kan bygge i dobbel hastighet:)
nopetter
11.05.2022 kl 13:56
4595
vet ikke om du prøvde en morsomhet, men de kan øke produksjonen ved å montere containere med diegel enhetene nesten hvor som helst. men siden det skrives at strøm kapasiteten er et problem på flesland så er dette også en utfordring. husk at det er mange selskaper ww som produserer CNF og anode grafitt og kina er enerådende på grafitt og lithium. eksempelvis har LG en egen CNF fabrikk.
tekna
11.05.2022 kl 16:08
4430
Fra spøk til alvor. Kan bli kamp om å få tak i cnf. Men kun kontrakter som teller nå virker det som..
nopetter
11.05.2022 kl 19:25
4266
Her har du mer om det, den japanske fabrikken er i drift engang i 2023. Hvis de tar en investeringsbeslutning snart så er de i drift i USA om 2 år
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/panasonic-to-build-a-factory-for-tesla-4680-battery-cell-production-near-giga-texas-sources-say
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/panasonic-to-build-a-factory-for-tesla-4680-battery-cell-production-near-giga-texas-sources-say
Redigert 11.05.2022 kl 19:27
Du må logge inn for å svare
Londonmannen
11.05.2022 kl 20:10
4214
Det scenario du beskriver ville vært korrekt dersom den fremtidige etterspørselen etter CNF er liten og det finnes flere andre aktrører med ledig kapasitet som kan fylle et eventuelt tomrom etter BCS. Men såvidt jeg har forstått av de linkene nopetter har lagt ut, så vil bruk av CNF i anodegrafitt resultere i en kraftig økning i etterspørselen etter CNF. Og dersom så er tilfelle, så vil eventuelt Panasonic kunne få problemer med å finne en produsent som kan erstatte eventuell produlksjon hos BCS.
Et annet poeng er at dersom etterspørselen etter CNF vil ta seg krafrtig opp pga bruk av CNF i anodegradfitt, så skulle det heller ikke være noe problem for BCS å finne andre kun der innen batterisektoren å selge sin CNF til.
Et tredje poeng er at CNF kan benyttes i en rekke forskjellige produkter og innen en rekke forskjellige sektorer. I den grad batterisektoren kommer til å suge til seg mesteparten abv CNF produksjonen, så vil andre brukere få problemer med å få dekket sitt behov.
Jeg ser derfor ikke forsinkelsen hos BCS som noen krise mhp å bli kvitt CNFen de skal produsere. Jeg tror heller det vil bli en utfordring å bygge ut produskjsonskapasiteten av CNF i samme takt som etterspørselen etter CNF øker innen diverse segmenter. Vi skal heller ikke glemme at BCS er involvert i å forske frem nye områder der CNF kan benyttes.
Et annet poeng er at dersom etterspørselen etter CNF vil ta seg krafrtig opp pga bruk av CNF i anodegradfitt, så skulle det heller ikke være noe problem for BCS å finne andre kun der innen batterisektoren å selge sin CNF til.
Et tredje poeng er at CNF kan benyttes i en rekke forskjellige produkter og innen en rekke forskjellige sektorer. I den grad batterisektoren kommer til å suge til seg mesteparten abv CNF produksjonen, så vil andre brukere få problemer med å få dekket sitt behov.
Jeg ser derfor ikke forsinkelsen hos BCS som noen krise mhp å bli kvitt CNFen de skal produsere. Jeg tror heller det vil bli en utfordring å bygge ut produskjsonskapasiteten av CNF i samme takt som etterspørselen etter CNF øker innen diverse segmenter. Vi skal heller ikke glemme at BCS er involvert i å forske frem nye områder der CNF kan benyttes.
tekna
11.05.2022 kl 20:21
4204
Er ikke bekymret for etterspørselen. Ikke i det hele tatt. Mer bekymret for aksjemarkedet. Kontrakt kan komme når som helst som følge av det du beskriver.
nopetter
11.05.2022 kl 20:29
4194
Nettopp. Problemet er at selskapet ikke er i nærheten av noe som helst inntil videre. Når de ikke ser ut til å komme igang med byggeprosessen før om 3 mnd så er aksjonærene status quo i ytterligere 12-15 mnd. Det er vanvittige mengder med kunstig anode grafitt såkalt SpC som disse skal ha.
Rule
11.05.2022 kl 20:32
4192
Øjs:
Group14’s flagship product is a silicon-carbon powder marketed under the trademarked name SCC55™, and they are not shy about listing the advantages.
“SCC55™ has five times the capacity and affords up to 50% more energy density than conventional graphite for Lithium battery anodes,” Group14 states. “Its unique hard carbon-based scaffolding keeps silicon in the most ideal form — amorphous, nano-sized, and carbon-encased. The result is the best-in-class anode material that exhibits outstanding first cycle efficiency and long life upon Li-ion battery cycling.”
Group14’s flagship product is a silicon-carbon powder marketed under the trademarked name SCC55™, and they are not shy about listing the advantages.
“SCC55™ has five times the capacity and affords up to 50% more energy density than conventional graphite for Lithium battery anodes,” Group14 states. “Its unique hard carbon-based scaffolding keeps silicon in the most ideal form — amorphous, nano-sized, and carbon-encased. The result is the best-in-class anode material that exhibits outstanding first cycle efficiency and long life upon Li-ion battery cycling.”
Rule
11.05.2022 kl 20:51
4168
hvis jeg forstår det her rigtigt så er det jo GIGA BULL ! ! ! ! - selv næste generations batterier med silicon skal bruge carbon....det er vel det her alle forsker i og prøver på :-)
HP17
11.05.2022 kl 20:59
4176
«Når de ikke ser ut til å komme igang med byggeprosessen før om 3 mnd så er aksjonærene status quo i ytterligere 12-15 mnd»
Status quo i ytterligere 12-15 mnd?
Er du ikke i overkant pessimistisk nå?
Status quo i ytterligere 12-15 mnd?
Er du ikke i overkant pessimistisk nå?
nopetter
11.05.2022 kl 21:08
4153
Da må de komme med en oppdatering, først sa sagmo juli så sier fabrikk sjefen i Mosjøen august måned i media. Da først kan fabrikken stå ferdig om ca 15 mnd fra idag. Hvis alt går etter planen noe som skett ikke er sikkert det kan lett gå 18 mnd før de klarer å produsere
I tillegg kom frykten tilbake i USA. Ned med nye 300 ca 1% poeng da er denne ned ca 15%
I tillegg kom frykten tilbake i USA. Ned med nye 300 ca 1% poeng da er denne ned ca 15%
Redigert 11.05.2022 kl 21:52
Du må logge inn for å svare
tekna
11.05.2022 kl 22:27
4018
Preparations for construction start of the planned factory in Mosjøen have made good progress and the company expects to start construction in July, approximately one month later than the original plan from December 2021
nopetter
11.05.2022 kl 22:31
4022
Ja dette kom han med som fikk sparken til q presentasjon og da er juli 2 mnd etter planen så kommer denne I media litt senere der dem sier august måned. Hvem skal man tro på, tvil da går kursen rett sørover
Redigert 11.05.2022 kl 22:39
Du må logge inn for å svare
rockpus
11.05.2022 kl 22:41
4128
"Når de ikke ser ut til å komme igang med byggeprosessen før om 3 mnd så er aksjonærene status quo i ytterligere 12-15 mnd."
Nå svartmaler du litt for mye. Det har ikke så stor betydning for aksjonærene om det går 15 mnd til fabrikken er ferdig. Det som vil bety mest for kursen på kortere sikt, er jo å få signert kontrakt. Det er igjen avhengig av at fabrikkbygging er påbegynt slik at kunden kan lite på at leveringstanslag vil holde. Starter bygging i august, er det svært sannsynlig med kontrakt i løpet av høsten.
Men frem til høsten ser nok bildet litt mer usikkert ut med tanke på kursen. Hadde vi fått oppstart av bygging i løpet av mai, kunne vi med større sannsynlighet fått kontrakt innen få uker.
Nå svartmaler du litt for mye. Det har ikke så stor betydning for aksjonærene om det går 15 mnd til fabrikken er ferdig. Det som vil bety mest for kursen på kortere sikt, er jo å få signert kontrakt. Det er igjen avhengig av at fabrikkbygging er påbegynt slik at kunden kan lite på at leveringstanslag vil holde. Starter bygging i august, er det svært sannsynlig med kontrakt i løpet av høsten.
Men frem til høsten ser nok bildet litt mer usikkert ut med tanke på kursen. Hadde vi fått oppstart av bygging i løpet av mai, kunne vi med større sannsynlighet fått kontrakt innen få uker.
nopetter
11.05.2022 kl 22:51
4107
Jeg svartmaler ikke men dette utsetter alt inklusive det du selv skriver også avtaker kontraktene. Når De skulle egentlig startet i denne uken da kunne disse kontraktene kommet i august istedenfor november
Gork
11.05.2022 kl 23:38
4031
Det er da ikke mange ukene siden du skrev at det var fullt mulig å akselerere byggeprosjekter om det var forsinkelse ved byggestart. Det hadde du selv erfaring med, i dag er det kroken på døra med 3 mnd´er forsinkelse.
Siden det er sjefen i Mosjøen som kommer med uttalelsen, tipper jeg det lokale forhold som er årsaken.
Spennende utsikter mht batteriproduksjon og CNF, helt klart et marked med høy betalingsvilje. På sikt skal prisene på CNF ned.
Hva kan være bedre i disse miljø dagene, splitte CO2 til CNF og O2, kinderegg av en annen verden. Når verden ser/forstår vil behovet være umettelig. Lagre Carbon i et veldig nyttbart materiale, samtidig som kloden renses for CO2.
Siden det er sjefen i Mosjøen som kommer med uttalelsen, tipper jeg det lokale forhold som er årsaken.
Spennende utsikter mht batteriproduksjon og CNF, helt klart et marked med høy betalingsvilje. På sikt skal prisene på CNF ned.
Hva kan være bedre i disse miljø dagene, splitte CO2 til CNF og O2, kinderegg av en annen verden. Når verden ser/forstår vil behovet være umettelig. Lagre Carbon i et veldig nyttbart materiale, samtidig som kloden renses for CO2.
Rule
11.05.2022 kl 23:41
4022
yes, helt enig. Det fundamentale er for godt til at være sandt. Ligeså er den tilhørende kurs i et sygt bear marked.
Men blir innholdet til fabrikken bygd på Flesland eller rett i fabrikken på Mosjøen. Det har vel ganske mye å si for ferdigstillelse.
gabriel33
12.05.2022 kl 09:26
3613
Har fulgt med Top20 den siste måneden. Nedgangen i kursen ser ikke ut til å påvirke dem, de har ligget på samme nivå hele tiden uten å ha redusert beholdningen.
Molbre
12.05.2022 kl 09:47
3577
Markedet er håpløst, og sparket CEO har kommet med lovnader som ikke har rot i virkeligheten, sjeldent dårlig cocktail dette! Når en i tillegg ikke får info eller en får motstridende info angående bygging av fabrikken så blir jo dette massakre! På tide noen stepper opp i selskapet og tar ansvar for nå er det så mange løse tråder her at en kan begynne å lure på seriøsiteten eller kompetansen!
Det blir bra til slutt skal du se :-)