BCS - Dagens kurs kr 48, kursmål kr 120?

Frodon
BCS 18.03.2022 kl 10:24 133382

Kursmål kr 120 fra Fearnley i følge CEO Jan Børge Sagmo i BCS

"Bergen Carbon Solutions (Buy, TP NOK 120)
•Option agreement with Høyanger Municipality for new agreement
BCS has entered an option agreement with Høyanger Municipality for 12-months for the potential establishment of its second full-scale CNF production facility"

https://twitter.com/Janbsagmo/status/1506550000918183941?s=20&t=KSh8eDk781CRl6gLZsGndg

-------------------------

Norne er ute med 3 oppdateringer/analyser på dette selskapet på 1 uke, med kursmål kr 90. Det virker som de har veldig tro på dette selskapet, så hvorfor er kursen så lav? Risiko ved bygging av fabrikkene eller om de får solgt produktene sine til en høy nok pris? Hva tror dere? Er det noen andre reelle farer?
Redigert 24.03.2022 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
Rule
08.06.2022 kl 21:42 2765

Jeg har egentlig et Q til kloge hoveder her inde:
Hvis jeg forstår denne artikel korrekt så skal der bruges carbon pulver til ikke bare denne generations batterier, men også næste med silicon....? ?
Hvis, ja så er det jo Giga BULL ! ! ! Egentlig også noget BCS har meldt ud som en generel beskrivelse. Prøver lige at finde den...

https://cleantechnica.com/2022/05/09/more-bad-news-for-fossil-fuels-silicon-lithium-ev-batteries-deliver-next-level-performance/amp/
Group14’s flagship product is a silicon-carbon powder marketed under the trademarked name SCC55™, and they are not shy about listing the advantages.
“SCC55™ has five times the capacity and affords up to 50% more energy density than conventional graphite for Lithium battery anodes,” Group14 states. “Its unique hard carbon-based scaffolding keeps silicon in the most ideal form — amorphous, nano-sized, and carbon-encased. The result is the best-in-class anode material that exhibits outstanding first cycle efficiency and long life upon Li-ion battery cycling.”
...the big question is whether or not Group14 and other lithium-silicon stakeholders can churn out high volumes of SCC55™ at a fast clip.
...That does not appear appear to be an issue. Group14 emphasizes that its technology is based on abundant and “non-exotic” materials. In addition, the powder is tailor-able depending on a customer’s needs,
Rule
08.06.2022 kl 21:46 2759

Update on LOI fra 2 Maj:
Several battery factories will be established in Norway in the coming years and huge investments has also been announced within production of key
materials for batteries, for example in anode-graphite. Bergen Carbon Solutions is ideally positioned to become an integrated part of this industry.
Globally, it becomes more and more clear that the use of CNF is increasingly a part of batteries in the future.

Det passer jo næsten for godt sammen med nedenstående artikel og hvad der er på gang i det hele taget....
Rule
08.06.2022 kl 22:22 2695

Det med batteri eventyret er jo noget helt nyt der er kommet "on top" af den oprindelige ide langt efter IPO. Og BCS skriver altså mere og mere om det i officielle statements...
Rule
08.06.2022 kl 22:49 2629

kan det tænkes at det helt forkerte spin er kørt op af os småsparere....? BCS har informeret markedet rigeligt og givet rigeligt med statements på hvor de står i markedet og at der nu bygges fabrikker. Hvis nu JBS har (lovet/indikeret/sagt) mere end hvad han have allowance til imod kunder ja så skal der bydes ind på optioner og udvides i den kapacitets opbygning man er igang med. De store ejere, styret og dermed BCS har nok ikke den store interesse i at skabe eufori og kurs ras imod himlen, så derfor "radio tavshed".
Nergato
08.06.2022 kl 23:38 2526

Forhåndskonferanse - 105/2 Nesbruket Næringsområde BN3 og BN4 Nytt bygg - ikke boligformål over 70 m2
Forhåndskonferanse er satt opp som følger:
Tidspunkt: 15.06.2022 kl 10:00
Sted: Møterom Øyfjell, Rådhuset

Bn3 og Bn4 er BCS
Rule
09.06.2022 kl 10:03 2270

Ifht artiklen der beskriver carbon-silicon batterier / Group14 teknologi har jeg sendt en forespørgsel til BCS CTO om de er et eksempel der bakker deres statement op vedrørende batteri fremtiden:
...Globally, it becomes more and more clear that the use of CNF is increasingly a part of batteries in the future...

Group14, skulle efter sigende have forbindelse til Norske REC Silicon og de repræsenterer så vidt jeg ved i aller højeste grad fremtidens batterier, men der er jo en hel hær af stakeholders.
Rule
09.06.2022 kl 12:59 2139

Den er jo vanvittig billig nu. Et lille pip fra selskabet og vi flyver op...
Jeg tror ikke der er meget reel handel der foregår. Folk er i ventestilling og der kører noget intraday sjov på ekstrem lav omsætning.
Rule
09.06.2022 kl 13:05 2122

jeg har lige prøvet at sætte 310stk i køb. Det gav følgende kurs hop:

31,75 --> 32,25 = 0,5 NOK --> 0,001666 NOK/stk

--> 1,7 NOK stigning pr 1.000 stk.
--> 17 NOK stigning pr 10.000 stk.
--> 170 NOK stigning pr 100.000 stk.

Jeg synes det illustrerer helt vildt godt min frygt for at her kommer man ikke ind igen hvis man vil tilbagekøbe væsentlige mængder af aktier. :-O
Rule
09.06.2022 kl 13:18 2091

og her kan man tænke i sin egen andedam, men med 4000 aktionærer så går det stærkt hvis alle skal have bare 300 stk hver = 1.200.000 stk :-o

Har du noen offentlige kilder som forteller om dette, eller har du drømt?
HP17
10.06.2022 kl 09:37 1667

Nå nærmer kursen seg faktisk reelt 20 tallet, hvem hadde trodd det for ca 6 mnd tilbake ved juletider da kursen var over kr 80 en kort perioden?

Proffene kjøper nå, dagens liste viser at JP Morgan tok omtrent hele dagsomsetningen:

https://ibb.co/8X5nDfh

IK
Nugatti
10.06.2022 kl 09:44 1650

BCS burde få med seg en større aktør som partner og skalere dette skikkelig. Equinor eller lignende. Samme med DSRT. De har jo allerede Mawarid som partner i midtøsten. Både BCS og DSRT er 10x kandidater fra dagens kurser

Kanskje derfor det er så stille fra BCS gjengen. Nærtstående til ledelsen kjøper mer og mer på ukentlig basis. J.P Morgan vet alltid mer enn andre, og kjøper nå tungt. De hadde ikke kjøpt en growth børsnotert aksje i fritt fall, om det ikke var gode grunner for det, med dagens sure børsstemning!

Gjengen i BCS forholder seg påfallende rolig, og de stresser ikke. Kanskje de sitter på noe stort, som de vet får kursen til å eksplodere, og bare venter på å kunne børsmelde det.

Noe må i allefall snart komme, og det er nok mange store selskaper som ser muligheter i reprising for konsolidering mot grønne selskaper.

Sett under ett, hele siste tidens nedgang, de 20 største aksjonærene har ikke solgt, men heller økt. Hadde jeg bare hatt mere å kjøpe for skulle jeg gått inn med alt.
Nugatti
10.06.2022 kl 09:54 1608

Simonsen oppsummerer BCS , fra siste SAGA presentasjon.

Ett par godbiter fra gjennomgangen:
- Inabata vurderer blant annet å bruke CNF i en rekke av sine produkter
- meget gode tester ER gjennomført på batteri. Kan være en gamechanger for BCS
- avslutter med å si at han er optimistisk når det gjelder BCS
Triggly
10.06.2022 kl 11:00 1491

Silverbutt, dette temaet har vært mye diskutert på forumet så her har du sovet i timen.
BCS har selv meldt at de ligger langt bak skjemaet for hvor mange maskiner som skal være i produksjon på Flesland. Målet var 4 stykk diegel 2.0 maskiner innen slutten av q1, halvparten er fortsatt ikke i drift.
Det har også vært snakk om å bygge flere enn det opprinnelige målet, men at strømtilførselen til testsenter da ikke er god nok.
Kilden er de 2 siste kvartalsrapportene + de seneste meldingene/presentasjonene gitt av selskapet.

Har en snikende følelse av at de har leveranseproblemer på maskindeler, og derfor ikke får igang resten.
Om dette er tilfelle så ser det mørkt ut for guidet produksjon på Mosjøen. Er jo deler til 50+ maskiner de skal få tak i.
al-tei
10.06.2022 kl 16:35 1356

Spennende å se om den trenden fortsetter.

Kan jo bli vanskelig å få igjen aksjene som har blitt solgt i håp om å få de igjen billigere.
Jeg tør ikke sitte utenfor og stå igjen på perrongen, man vet jo aldri når de kommer oppdatering av loi på batteri testene. Det kan jo ta en uke til eller tre måneder.