Hvorfor er det ingen analytikere som kommer med en analyse?
Litt underlig at ingen hus tar en gjennomgang verdien av Jinhui, men det blir vel slik at den blir sist ut av bulk aksjene hva angår rett prising.. Plutselig når man minst venter det stiger den på høyt volum, og kan fint gå til 18 kr på en dag. Er Jin blitt en litt glemt aksje? Og hvorfor snakker ingen meglerhus om potensialet her?
Hvorfor ingen innside kjøp, og hvorfor ikke tilbakekjøp av egne aksjer.?
Hvorfor ingen innside kjøp, og hvorfor ikke tilbakekjøp av egne aksjer.?
Oskar
21.03.2022 kl 11:42
5781
Skepsisen til majoritetseierne er nok stor fra både analytikere og investorer, her har det vært mye rart som har skjedd. Men at den kan gå mye på kort tid har vi sett tidligere. Fra april 2003 til februar 2004 gikk den fra kr.1 til kr.22 , fra kr.12 til kr.22 I løpet av tre dager. Jeg har ikke fulgt den etter den tid , men vet den har svingt mye , helt opp til over kr.80 og ned til kr.3 . Tilliten til desse kineserne har nok sunket betraktelig de siste årene , så noen slike topper vil vi nok ikke se igjen.
mithra
21.03.2022 kl 13:16
5689
Spørsmålet er vel heller:
Gjør meglerhusene/analytikerne jobben sin når de observerer at et selskap notert på hovedlisten , i perioden fra 1. januar 2021 til 31,8 2021, stiger fra en
markedsverdi på nok 375 mill til nok 1600 mill, og velger å ikke informere sine kunder ?!
Kursen idag ligger på samme nivå som i august 2021, med den forskjell at selskapet nå har en større flåte( større inntjeningspotensial) og en enda mere solid balanse,
Og fortsatt hører vi ingenting fra meglerhusene- ikke engang fra DnB eller Nordea, som begger er banker med stort shippingengasjement.
Jeg synes ikke det er godt nok å vise til " at her har det historisk skjedd mye rart"
Det er ikke profesjonelt.
Gjør meglerhusene/analytikerne jobben sin når de observerer at et selskap notert på hovedlisten , i perioden fra 1. januar 2021 til 31,8 2021, stiger fra en
markedsverdi på nok 375 mill til nok 1600 mill, og velger å ikke informere sine kunder ?!
Kursen idag ligger på samme nivå som i august 2021, med den forskjell at selskapet nå har en større flåte( større inntjeningspotensial) og en enda mere solid balanse,
Og fortsatt hører vi ingenting fra meglerhusene- ikke engang fra DnB eller Nordea, som begger er banker med stort shippingengasjement.
Jeg synes ikke det er godt nok å vise til " at her har det historisk skjedd mye rart"
Det er ikke profesjonelt.
smøgen07
21.03.2022 kl 13:40
5636
takk for gode betraktinger.. Historisk har det vel skjedd mye rart i mange selskaper på børsen, og mange av dem er borte vekk. Jinhui har vært listet på OSE i over 20 år, man kan jo spørre seg om hvorfor i allverden de valgte å notere selskapet på Oslo børs i sin tid, hvorfor ikke mer "Close to Home"
Er det et minus her at eierne indirekte kontrollerer hele selskapet, har aksje majoritet? Hadde de ikke kontrollert over 50% kunne jo andre kjøpt seg mer markant opp, og utøvd større innflytelse.
Er det et minus her at eierne indirekte kontrollerer hele selskapet, har aksje majoritet? Hadde de ikke kontrollert over 50% kunne jo andre kjøpt seg mer markant opp, og utøvd større innflytelse.
noprofit
21.03.2022 kl 13:43
5629
Grunnen til at den er registrert på OSE er vel så enkelt at JIN kjøpte opp et norsk selskap som var registrert på OSE, mener jeg å huske.
mithra
21.03.2022 kl 14:36
5537
Teigen har kontroll på Belco.
P/B ligger på 5 ganger mer enn tilsvarende for Jinhui
P/B ligger på 5 ganger mer enn tilsvarende for Jinhui
Superoptimist
21.03.2022 kl 16:33
5426
Jeg tror nok, kanskje, at grunnen er den vinglingen hovedeierne idag påvirker kursene med som er årsaken. Ingen vil vel "stikke hodet ut" med meninger uten den minste kontroll med virkeligheten og morgendagen???
mithra
21.03.2022 kl 16:37
5408
"Virkeligheten" avleses i regnskapet.
Fremtiden får du en indikasjon om ved å sjekke rateutviklingen og FFA for Supra/ulktramax.
Fremtiden får du en indikasjon om ved å sjekke rateutviklingen og FFA for Supra/ulktramax.
Superoptimist
21.03.2022 kl 16:50
5370
Litt naivt kanskje! Det er vel ikke bare shipping selskapet engasjerer seg i? Og, ingen har vel den ringeste kontroll på hva "disse kineserne" kan finne på???
noprofit
21.03.2022 kl 17:57
5256
Ikke veldig naivt når man tenker på historikken. De har vært på ose i over 20 år og har ikke hatt mange emisjoner ift andre lignende som betaler utbytte over en lav sko
De bygger selskapet for fremtiden med penger de har tjent.
De bygger selskapet for fremtiden med penger de har tjent.
mithra
22.03.2022 kl 12:04
4892
Her skal du få " en slags" analyse;
Med dagens rater for supramax i sørøst asia, netter Jinhui vel usd 20.000 pr skip pr dag. Jeg regner da at de får ca 85% av de offisielle ratene pga gamle skip og gamle kontrakter. Jeg har trukket fra vel 8000 om dagen for å dekke skipskostnader ( inkl kapitalkostnad) og G&A kostnader.
Hvis du regner med at ett skip til enhver tid er på verft for installering av WBS og 93% flåteutnyttelse, betyr det ca usd 470.000 om dagen.
Pr måned vil de i såfall tjene vel usd 14 mill på skipene.
Og dette er i lavsesong.
Q1 2021 endte med usd 5 mill i resultat- og det ble regnet som veldig bra.
Hvis denne analysen er sånn noenlunde på banen, kan vi kanskje være enige om at fremtiden for selskapet ser ganske lys ut .
Med dagens rater for supramax i sørøst asia, netter Jinhui vel usd 20.000 pr skip pr dag. Jeg regner da at de får ca 85% av de offisielle ratene pga gamle skip og gamle kontrakter. Jeg har trukket fra vel 8000 om dagen for å dekke skipskostnader ( inkl kapitalkostnad) og G&A kostnader.
Hvis du regner med at ett skip til enhver tid er på verft for installering av WBS og 93% flåteutnyttelse, betyr det ca usd 470.000 om dagen.
Pr måned vil de i såfall tjene vel usd 14 mill på skipene.
Og dette er i lavsesong.
Q1 2021 endte med usd 5 mill i resultat- og det ble regnet som veldig bra.
Hvis denne analysen er sånn noenlunde på banen, kan vi kanskje være enige om at fremtiden for selskapet ser ganske lys ut .
Winter is Here
24.04.2023 kl 17:07
3944
"To sjefer deler 95 mill. etter resultatsmell
Jinhui gikk på et kjempetap i fjerde kvartal. Men det får ingen konsekvenser for utbetalingene til de to lederne."
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/04/24/8003101/to-jinhui-sjefer-deler-95-mill.-etter-resultatsmell?internal_source=sistenytt&zephr_sso_ott=eR0UAd
Jinhui gikk på et kjempetap i fjerde kvartal. Men det får ingen konsekvenser for utbetalingene til de to lederne."
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/04/24/8003101/to-jinhui-sjefer-deler-95-mill.-etter-resultatsmell?internal_source=sistenytt&zephr_sso_ott=eR0UAd
Snofall
24.04.2023 kl 17:48
3873
Dette har de to brødrene drevet med hele tiden, dårlig og kynisk ledelse som tømmer det de klarer ut av selskapet. Dette selskapet ville jeg ikke tatt i med ild-tang.
Søppel.
Søppel.
Winter is Here
24.04.2023 kl 18:20
3831
De kunne utbetale utbytte på ca. 8.9 til sine aksjonærer, aksjekurs idag ligger på 7.68.
Hvis ikke så kunne de utbetale noe til aksjonærer og dele resten, men nei da alt skal deles mellom de 2. Hele situasjonen er absurd, de må fjernes fra børsen ASAP, de null respekt for aksjonærer og forresten må de ikke kjøpe nye SKIP og hvor skal pengene komme fra, lån ? Har de råd til sånne bonuser ?:
Edit: det blir 0.89 kroner, trodde det var dollar.
Hvis ikke så kunne de utbetale noe til aksjonærer og dele resten, men nei da alt skal deles mellom de 2. Hele situasjonen er absurd, de må fjernes fra børsen ASAP, de null respekt for aksjonærer og forresten må de ikke kjøpe nye SKIP og hvor skal pengene komme fra, lån ? Har de råd til sånne bonuser ?:
Edit: det blir 0.89 kroner, trodde det var dollar.
Redigert 24.04.2023 kl 18:43
Du må logge inn for å svare
oppturen
24.04.2023 kl 19:19
3770
Det stinker av tradene til JIN også, kjøper alltid dyrt og selger billig.
Var aksjonær noen måneder før jeg oppdaget at advarslene var svært berettiget.
Veldig aksjonær fiendtlig drevet selskap, burde vært delistet.
Var aksjonær noen måneder før jeg oppdaget at advarslene var svært berettiget.
Veldig aksjonær fiendtlig drevet selskap, burde vært delistet.
mithra
24.04.2023 kl 19:48
3714
oppledelsen har kontrollerende eierinteresser i Jinhui. De har alltid hatt en høy lønn og fornuftige (rimelige) bonuser. Lønn og bonuser endrer seg ikke mye år om annet. (Kanskje de har formuesskatt i Hong Kong og sikrer betalingsevnen ved høy lønn ) Uansett- dette har vært vel kjent i markedet i alle år og er ikke noe nytt.
Avisene skriver alltid om det når resultatene er dårlige. I fjor var det jo underskudd og da ble det plutselig veldig stor nyhet igjen. De ( journalistene) korrigerer ikke for nedskrivningen på nesten usd 50 mill . De gjorde ikke noe nummer av lønnen når de i 2021 hadde et kjemperesultat- da mest pga av oppskrivninger av på nesten usd 133 mill.
Slutt nå endelig en gang å mase om dette temaet og konsentrer dere om selskapets drift , inntjening kontantstrøm og balansestruktur.
Det er ikke det bulk-selskapet som har høyest avkastning på arbeidende kapital. Men til gjengjeld har de den sterkeste balansen.
EK pr aksje er mellom kr 35-39 . Prisen på aksjen er som dere jo vet , i øyeblikk svært mye lavere. Dette frustrerer mange aksjonærer, inklusive meg.
Supramax ratene hittil i år , har ikke vært spesielt imponerende men bør allikevel ha gjort at Q1 bør gi positiv kontantstrøm.. Ebit er jeg mindre sikker på at blir positiv. Q2 har startet bedre , selv om rate utviklingen ikke har skutt særlig fart.
Selskapet har økt tonnasjen ifh til i fjor og bør være godt posisjonert til å dra fordel av en eventuell rateoppgang utover året.
Med dagens lave prising er jeg ikke særlig bekymret for kursfall utover sommeren. Jeg tar forbehold for et eventuelt krigsutbrudd ,forårsaket av Taiwan konflikten, Det mener jeg er svært lite sannsynlig dette året.
Og i mellomtiden får vi glede oss til vi får ytterlige 4 us cent i utbytte for regnskapsåret 2022, i juni.
Ved dagens krone/dollar-kurs blir det ikke så galt.
Avisene skriver alltid om det når resultatene er dårlige. I fjor var det jo underskudd og da ble det plutselig veldig stor nyhet igjen. De ( journalistene) korrigerer ikke for nedskrivningen på nesten usd 50 mill . De gjorde ikke noe nummer av lønnen når de i 2021 hadde et kjemperesultat- da mest pga av oppskrivninger av på nesten usd 133 mill.
Slutt nå endelig en gang å mase om dette temaet og konsentrer dere om selskapets drift , inntjening kontantstrøm og balansestruktur.
Det er ikke det bulk-selskapet som har høyest avkastning på arbeidende kapital. Men til gjengjeld har de den sterkeste balansen.
EK pr aksje er mellom kr 35-39 . Prisen på aksjen er som dere jo vet , i øyeblikk svært mye lavere. Dette frustrerer mange aksjonærer, inklusive meg.
Supramax ratene hittil i år , har ikke vært spesielt imponerende men bør allikevel ha gjort at Q1 bør gi positiv kontantstrøm.. Ebit er jeg mindre sikker på at blir positiv. Q2 har startet bedre , selv om rate utviklingen ikke har skutt særlig fart.
Selskapet har økt tonnasjen ifh til i fjor og bør være godt posisjonert til å dra fordel av en eventuell rateoppgang utover året.
Med dagens lave prising er jeg ikke særlig bekymret for kursfall utover sommeren. Jeg tar forbehold for et eventuelt krigsutbrudd ,forårsaket av Taiwan konflikten, Det mener jeg er svært lite sannsynlig dette året.
Og i mellomtiden får vi glede oss til vi får ytterlige 4 us cent i utbytte for regnskapsåret 2022, i juni.
Ved dagens krone/dollar-kurs blir det ikke så galt.
elnomi
24.04.2023 kl 19:57
3690
Dette er veldig enkelt!
Ingen ønsker å dekke/komme med en anbefaling på en aksje som to brødre melker som sin egen pengebinge. Stay aeay
Ingen ønsker å dekke/komme med en anbefaling på en aksje som to brødre melker som sin egen pengebinge. Stay aeay
Natt1369
24.04.2023 kl 23:54
3536
Hvis de hadde tapt penger i fjerde kvartal, så ville det ikke blitt noe utbytte, men det blir det da vitterlig.
Lønna er ikke noe høyere enn hos peers, dette stinker av Finansavisens agenda mot Jinhui som har foregått i flere år nå. Det er Finansavisen som farer med sensasjons-journalistikk og gjemmer søppel-journalistikken sin bak en betalingsmur. Har lest det før, aldri i verden om jeg betaler 1 krone for å lese noe av det de serverer. Det er en god grunn til at folk har rømt forumet, og gått over til discord. Der er alt gratis og reklame-fritt, med rapporter og dyktige folk i fleng. Det finnes forum-tråder for bortimot de fleste selskaper i tillegg. Golden Ocean forumet til Golden Goat er et overflødighetshorn av artikler, rapporter og analyser, oppdatert fortløpende. Anbefales på det sterkeste!
Lønna er ikke noe høyere enn hos peers, dette stinker av Finansavisens agenda mot Jinhui som har foregått i flere år nå. Det er Finansavisen som farer med sensasjons-journalistikk og gjemmer søppel-journalistikken sin bak en betalingsmur. Har lest det før, aldri i verden om jeg betaler 1 krone for å lese noe av det de serverer. Det er en god grunn til at folk har rømt forumet, og gått over til discord. Der er alt gratis og reklame-fritt, med rapporter og dyktige folk i fleng. Det finnes forum-tråder for bortimot de fleste selskaper i tillegg. Golden Ocean forumet til Golden Goat er et overflødighetshorn av artikler, rapporter og analyser, oppdatert fortløpende. Anbefales på det sterkeste!
Natt1369
25.04.2023 kl 00:55
3505
With due considerations of factors affecting the long term intrinsic values of owned dry bulk vessels in the
impairment review, certain of the Group’s owned vessels’ recoverable amounts which were determined based on
the higher of the fair value less costs of disposal and value in use and were significantly less than their respective
carrying amounts at end of 2022. Accordingly, a net impairment loss of US$49,326,000 on owned vessels classified in
property, plant and equipment was recognized at 31 December 2022 to reflect the Group’s change in the expectation
on the long term global economic and the dry bulk shipping industry outlook which affect the assumptions applied
in estimation of the value in use and fair value less cost of disposal of the Group’s owned vessels. The impairment
loss on owned vessels is non-cash in nature and does not have impact on the operating cash flows of the Group.
Whereas, due to dry bulk shipping market had strengthened remarkedly in 2021, the Group recognized a total reversal
of impairment loss on owned vessels of US$133,606,000.
impairment review, certain of the Group’s owned vessels’ recoverable amounts which were determined based on
the higher of the fair value less costs of disposal and value in use and were significantly less than their respective
carrying amounts at end of 2022. Accordingly, a net impairment loss of US$49,326,000 on owned vessels classified in
property, plant and equipment was recognized at 31 December 2022 to reflect the Group’s change in the expectation
on the long term global economic and the dry bulk shipping industry outlook which affect the assumptions applied
in estimation of the value in use and fair value less cost of disposal of the Group’s owned vessels. The impairment
loss on owned vessels is non-cash in nature and does not have impact on the operating cash flows of the Group.
Whereas, due to dry bulk shipping market had strengthened remarkedly in 2021, the Group recognized a total reversal
of impairment loss on owned vessels of US$133,606,000.
coccoman
25.04.2023 kl 06:18
3458
Ja, rota meg bort i denne sjitaksjen for fem år sida og konstaterer at situasjonen er akkurat den samme i dag som da. Satt over et kvartal mens bulkratene steg, men hele overskuddet havnet i lomma hos et par på toppen, og utbytte ble da null. De må ha blitt fryktelig rike i dag ;O) Solgte meg ut av denne tulleaksjen og skal aldri kjøpe i Jin igjen. Se etter selskaper der du har tillit til at styre og ledelse jobber for å maksimer verdiene til alle aksjonærer. For JIN derimot er mitt klare råd - stay away. Lykke til, hau, hau
Redigert 25.04.2023 kl 07:15
Du må logge inn for å svare
R1234
25.04.2023 kl 06:56
3403
Jinhui er litt skummel, tar virkelig ikke hensyn til de mindre aksjonærene hverken da eller nå.
Natt1369
25.04.2023 kl 10:56
3267
Med en utbytte yield på nesten 10%, vil jeg ikke akkurat kalle dem aksjonær-fiendtlig. Hadde jin vært like generøse med utbyttene som Golden Ocean, ville vi hatt like mange emisjoner som dem.
For langsiktige aksjonærer er dette selskapet så bra som noen. 😎
For langsiktige aksjonærer er dette selskapet så bra som noen. 😎
nucleus
01.06.2023 kl 13:03
2759
Hvor bra fungerer den såkalte " aksjenær- vennlige " ledelsen i JIN? Synes Q1 resultater var heller labert. Dårlig med utbytte.
mithra
01.06.2023 kl 14:21
2712
Q1 var forferdelig dårlig.
Da er det uansvarlig å dele ut utbytte.
Her gjelder det å spare på pengene og håpe på oppgang i ratene, selv om det ikke er mye som tyder på det for tiden.
Da er det uansvarlig å dele ut utbytte.
Her gjelder det å spare på pengene og håpe på oppgang i ratene, selv om det ikke er mye som tyder på det for tiden.
Natt1369
01.06.2023 kl 20:12
2632
Hvis du hadde fulgt med, så hadde du vært kjent med at jinhui betaler utbytte annethvert kvartal, hhv. ved q2 og q4. Utbyttet som utbetales nå i juni stammer ifra q4. Forøvrig vil skipsverdiene skrives opp igjen, enten ved halvårs-rapporten, eller ved q4.
mithra
01.06.2023 kl 22:37
2562
Ingen automatikk i utbetaling av utbytte. Det avhenger selvsagt av resultatene.. Q1 ga et resultat på minus 12 mill dollar. og negativ kontantstrøm.
Det gir ikke grunnlag for utbytte.
Q2 har heller ikke startet særlig bra og det er slett ikke sikkert at resultatet vil gi grunnlag for utbytte.
Vi vet heller ingenting idag som tilsier at skipsverdiene vil bli skrevet opp igjen.
Det gir ikke grunnlag for utbytte.
Q2 har heller ikke startet særlig bra og det er slett ikke sikkert at resultatet vil gi grunnlag for utbytte.
Vi vet heller ingenting idag som tilsier at skipsverdiene vil bli skrevet opp igjen.
Natt1369
01.06.2023 kl 22:52
2535
Citibank solgte seg ned ifjor vår, før ratene droppet, hvorfor tror du de øker igjen nå? 😉
Skipsverdiene har steget siden de foretok nedskrivningen, det er bare å følge med i timen og lese rapporter som oppdateres ukentlig på Hellenic shipping.
Skipsverdiene har steget siden de foretok nedskrivningen, det er bare å følge med i timen og lese rapporter som oppdateres ukentlig på Hellenic shipping.
102oktan
01.06.2023 kl 23:04
2512
Her var det mange investorer som ikke har peiling på SHIPPING, JIN, GOGL , eller JF.
Kanskje noen Old School- investorer som husker Fredriksens tankselskap ITCL :-) Og hvordan verdien gick fra 100-0
Kanskje noen Old School- investorer som husker Fredriksens tankselskap ITCL :-) Og hvordan verdien gick fra 100-0
Superoptimist
28.06.2023 kl 16:30
1637
Er dette spøk eller alvor???
Meglerstatistikk for Jinhui Shipping and Transportation(I sanntid)
Siste handler
Meglerstatistikk
Kjøper Selger Antall Kurs Utført dato Akkumulert volum Antall handler
UNK UNK 1 7,06 28.06.2023 16:25:16 5 538 16
UNK UNK 309 7,06 28.06.2023 16:25:16 5 537 15
UNK UNK 169 7,06 28.06.2023 16:25:16 5 228 14
UNK UNK 522 7,06 28.06.2023 16:25:16 5 059 13
UNK UNK 1 195 7,06 28.06.2023 16:25:16 4 537 12
UNK UNK 4 7,06 28.06.2023 16:25:16 3 342 11
UNK UNK 2 7,06 28.06.2023 16:25:16 3 338 10
UNK UNK 41 7,26 28.06.2023 16:19:46 3 336 9
UNK UNK 89 7,29 28.06.2023 11:43:37 3 295 8
UNK UNK 1 415 7,29 28.06.2023 11:27:31 3 206 7
Meglerstatistikk for Jinhui Shipping and Transportation(I sanntid)
Siste handler
Meglerstatistikk
Kjøper Selger Antall Kurs Utført dato Akkumulert volum Antall handler
UNK UNK 1 7,06 28.06.2023 16:25:16 5 538 16
UNK UNK 309 7,06 28.06.2023 16:25:16 5 537 15
UNK UNK 169 7,06 28.06.2023 16:25:16 5 228 14
UNK UNK 522 7,06 28.06.2023 16:25:16 5 059 13
UNK UNK 1 195 7,06 28.06.2023 16:25:16 4 537 12
UNK UNK 4 7,06 28.06.2023 16:25:16 3 342 11
UNK UNK 2 7,06 28.06.2023 16:25:16 3 338 10
UNK UNK 41 7,26 28.06.2023 16:19:46 3 336 9
UNK UNK 89 7,29 28.06.2023 11:43:37 3 295 8
UNK UNK 1 415 7,29 28.06.2023 11:27:31 3 206 7
Superoptimist
28.06.2023 kl 16:43
1611
Selv om jeg for lenge siden valgte å bli børseier i dette selskapet er mitt inderlige ønske at såvel selskapet som hele Kina går rett til hel......
Børseier er jeg vel neppe, men en passe forbanna aksjeeier.
Børseier er jeg vel neppe, men en passe forbanna aksjeeier.
Redigert 29.06.2023 kl 13:16
Du må logge inn for å svare