QEC - Quebec could supply Germany, says Utica Resources😁😁😁

MC Axel
QEC 22.03.2022 kl 05:19 45258

Will we see +3 NOK today! 😁

BUSINESSNatural gas | Quebec could supply Germany, says Utica Resources

Published

1 hour ago 

on

March 22, 2022

Quebec would be able to supply Germany with natural gas in as short a time as 16 to 18 months, assures the president of Utica Resources, who urges the Quebec government to abandon its bill that would ban exploration and exploitation of oil and gas.

“We have been in a different world since February 24, argues Mario Lévesque, president and CEO of Utica Resources. The planet has changed. If the government passes Bill 21 in its current form, the province will leave Europe to its fate. »

According to him, Quebec can and must help Europe diversify its natural gas supply sources. “And it could be done very quickly, within 16 to 18 months,” he estimates.

To respond as quickly as possible to the needs of Germany, whose economy is most dependent on Russian gas, it is possible to ship Quebec natural gas in compressed rather than liquid form. “Once compressed, the gas can travel in containers and be injected directly into the network once at its destination,” explains Mario Lévesque.

Liquid natural gas, by comparison, would require the construction of liquefaction facilities in Quebec and regasification once it reaches Europe, which is long and costly.
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Utica Resources claims to be in discussions with representatives of the German government, which is very interested in the Quebec solution, says its president.

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Mario Lévesque believes that it is possible that the Quebec government will postpone its bill. A survey conducted by the firm Mainstream and commissioned by Utica Resources indicates that 65% of Quebecers are “very in agreement” and “somewhat in agreement” with the idea of ​​exploiting our natural gas resources to create wealth and finance energetic transition. A small majority of respondents, 52%, said they were of the opinion that in the current context of the energy crisis, the government should suspend its bill aimed at banning the exploration and exploitation of oil and gas.

“I would find it sad if he didn’t change his mind,” said Mario Lévesque. We have an obligation to intervene to stabilize world peace. »

In Becancour

Tens of billions of dollars of private funds could be invested quickly to drill wells in the St. Lawrence Lowlands and find container ships to transport the gas to Europe, according to Utica Resources.

Natural gas production could be concentrated in the Bécancour industrial park, located in the middle of the shales (shales) rich in natural gas.

The resources in place in the St. Lawrence Lowlands are estimated at 180 TCF (trillion cubic feet), of which 60 TCF are recoverable. Mario Lévesque believes that it is “very reasonable” to believe that it is possible to produce 1 BFC (trillion cubic feet) of natural gas at Bécancour as of next winter and to increase this production to 1 TCF per year within a three-year horizon. Quebec could thus provide 20% of European consumption, estimated at 5 TCF per year.

Even if the war led by the Russians in Ukraine ends tomorrow morning, Europe needs new suppliers,” he underlines.

The transport distance is shorter between Quebec and Europe than that of other potential suppliers, such as Qatar and the United States, points out Mario Lévesque.

According to him, natural gas can help the world make a transition to renewable energy, and Quebec has it. Banning oil and gas exploration and production for environmental reasons, when we continue to consume oil that comes from elsewhere, is hypocrisy, he believes.

https://themediaword.com/natural-gas-quebec-could-supply-germany-says-utica-resources/
Redigert 22.03.2022 kl 05:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2022 kl 14:50 3797

Du er dummere end pap, hvilket de fleste herinde allerede har opdaget og som skrevet flere gange, så har jeg ejet QEC i 5 år (ikke 10 år) og jeg ville tjene penge på den, hvis jeg solgte den i dag, men jeg skal ikke bruge pengene, så jeg lader dem gerne stå i flere år, hvis det er nødvendigt. Jeg har langsigtet i stort set alle aktier, som jeg ejer, ganske som jeg har været i eksempelvis Novo Nordisk, Vestas og Equinor og hvem tror der griner af dig og mig i de cases?
Redigert 24.03.2022 kl 14:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2022 kl 15:06 3759

Blir spennende å se om den går over 2,50 i morgen slik som du har skrevet, Elly.
Jeg har min store tvil - men det kan ikke utelukkes 100%.
Redigert 24.03.2022 kl 15:07 Du må logge inn for å svare
panamajack
24.03.2022 kl 15:14 3764

Hvis man ikke har forstand på nationaløkonomi, så er det sikkert rigtigt, at penge ikke betyder så meget. Det kan være Quebec indføre en kryptovaluta " kvækdollaren" og betaler deres gæld med.
Slettet bruker
24.03.2022 kl 16:18 3644

Og hvis den ikke gør, så overlever vi nok også det :-).
Vestjyden
24.03.2022 kl 16:23 3618

Vi skal vel forvente årsrapport i dag 24/3 jvf. Finansiel kalender
Slettet bruker
24.03.2022 kl 16:23 3618

Er du ikke sikker lenger ? Tviler du på egne påstander ?
Slettet bruker
24.03.2022 kl 16:27 3588

Stengte på 2 blank, fint utgangspunkt i forkant av tallene ikveld.
tuja
24.03.2022 kl 16:34 3537

Ja, det stemmer. Men fra tidligere kv.rapporter, bruker QEC som regel å sende rapporten ut etter close i Toronto, eller rundt midnatt. Men den kommer uansett før børsen åpner i morgen.
Slettet bruker
24.03.2022 kl 16:37 3512

Nej, jeg tviler bestemt ikke, men du er jo konstant en tvivler :-)
Pilot kan komme når som helst og kurs 3 NOK kommer også før Tynde aner det :-)
Slettet bruker
24.03.2022 kl 16:38 3550

Da er du altså helt sikker på 2.50 i morgen.
Jeg tviler, ja.
Slettet bruker
24.03.2022 kl 16:55 3498

Jamen, du tvivler jo 24/7 igennem hele livet, så intet nyt under solen ☀️😎
Slettet bruker
24.03.2022 kl 17:03 3480

Elly
18.03.2022 kl 10:37
3374
Tror nemt vi kan se kurs 2,50 NOK eller højere inden regnskab på torsdag i næste uge (24.03)
Slettet bruker
24.03.2022 kl 17:14 3477

Hvis Scotia Bank, en av Canadas største forretningsbanker, ikke har forstand på nationaløkonomi, så sannelig om du har det.
Jeg tror du bør sette deg inn i hvordan dette fungerer. For det første er det ikke Alberta som direkte deler ut penger til Quebec som du later til å tro. Alberta sammen med andre provinser betaler skatt til Canada som viderefordeler en andel av potten på forskjellige provinser hvor Quebec hittil har fått utbetalt mest. Det har sine gode grunner.
Canada som en verdens stormakter innen energi, må både ivareta sin styrke innen gass/oljeindustrien og sitt forsprang innen fornybar energi for å beholde sin posisjon blant de største. Fossil energi representert ved Alberta har i mange tiår gått så det suser. Det er derfor i tråd med sunn nationaløkonomi at Canada har latt gass- og oljeindustrien subsidiere satsingen på fornybar energi hvor Quebec med en av verdens største vannressurser har alle forutsetninger for lykkes. Scotia Bank som er en av Canadas største forretningsbanker og representert i mange land, bekrefter indirekte i en nylig utgitt økonomisk rapport at Canada har lykkes i sin satsing på Quebec og fornybar energi. At Quebecs økonomi får stålende omtale, er også Canadas fortjeneste. For Canada er det ikke enten eller. Det er både og. Ikke-fornybart og fornybart.

Edited
Alt om Quebecs økonomi også i forhold til Albertas.
https://www.scotiabank.com/ca/en/about/economics/economics-publications/post.other-publications.the-provinces.quebec-ontario-q2-gdp--november-18--2021-.html

Redigert 24.03.2022 kl 18:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2022 kl 17:41 3387

Skal du for en gangs skyld innrømme at du tok feil i morgen ?
Eller er det helt umulig ?
børs87
24.03.2022 kl 18:42 3265

Slettet bruker skrev 24/7 😂
Ned 10% i Totonto nå. Blir spennende imorra.
minsin
24.03.2022 kl 18:50 3231

15000 aksjer omsatt . tilsv 30 k Nok , tror nok ikke det skal vektlegges særlig.

Asroma87
24.03.2022 kl 18:58 3195

Canada vil øge olieeksport og erstatte russisk energi

Canada vil øge sin olieeksport for at afhjælpe den forsyningsmangel, der er opstået i kølvandet af Ruslands invasion af Ukraine. Det siger landets minister for naturressourcer, Jonathan Wilkinson, torsdag ifølge AFP.

– Som svar på anmodninger om bistand fra allierede til at afhjælpe forsyningsmangel på grund af konfilkten i Ukraine, har canadisk industri kapacitet til gradvist at øge sin olie– og gaseksport i 2022, lyder det.
Slettet bruker
24.03.2022 kl 19:03 3184

Hei Minsin. Jeg har tatt et lodd her.
Hva er tidshorisonten din på at Québec igjen utvikler gassforekomster og shipper de til Europa.
Tenker du sitte en stund, er jo helvetes oppside her, men også stor risk?
Tanker?
Slettet bruker
24.03.2022 kl 19:09 3154

Ved ikke hvad du ævler om, men du er åbenbart meget usikker på din investering og tvivler konstant, modsat undertegnede, som slet ikke er i tvivl om, at det hele nok skal lykkes for QEC. Timingen er altid svær, men pilot og kurs 3 NOK kommer med sikkerhed før eller siden 😉
Cph2500
24.03.2022 kl 19:28 3080

Du kan sige hvad du vil det ændre ikke på at du sidder stadig bundet fast i aktien mere end 10 år 😂lige meget hvor meget du benægter er du afsløret 😎
En er ihvertfald dummere end mig som har siddet stille mere end 5 år eller rettere sagt mere 10 år bundet fast i en aktie 🤣
Vandregutten
24.03.2022 kl 19:32 3066

Fra dag til dag er der risiko for stor voalitet.
Men produksjonen, med flere brønne fremover, forsvarer fint en kurs runt 2,-+
Så ligger der bonusen med erstatning, om de ikke får pilot i Québec, eller de får pilot....
Erstatningen kan ligge fra 50 øre til flere kroner, mens pilot kan sende kursen mange hundrede prosent opp.

Bonusen for erstatning, kan drøye flere år, mye rettssaker men kan ende med at QEC også får betalt for verdier der er i bakken, og da vil der være snakk om prosenter på 1000 tall....

Jeg kan fint sitte nogle år i denne, 100% tar jeg gjerne, og tror det er bankers, men utsikt til tidobling sier jeg bestemt heller ikke nei til....
Cph2500
24.03.2022 kl 19:38 3045

Og det skal komme fra kloge Åge med 10 års erfaring 🤣🤣🤣
sigj2
24.03.2022 kl 19:43 3016

I alle dager........er det en student derborte som har regnet seg til at qec ikke fikk blå tall å solgte studentposten sin på 15000?? Hahahaha
minsin
24.03.2022 kl 19:46 3005

Hei Rep ... nedsiden er minimal, etter mitt skjønn
Ser du siste halvårs utvikling på gasspris , kontra aksjekurs - så vil det være en viss verdi her.
Europa mangler gass , samtidig som de trenger prekært nye leverandører - Canada er ett politisk stabilt G7 land som jeg tipper vil posisjonere seg i forhold til dette.
QEC ønsker erstatning i forhold til sine investeringer , noe som lokale myndigheter er for så vidt enige i. En slik erstatning avgjøres mest sannsynlig med dom , uansett blir erstatningen på oppsiden av dagens aksjekurs..
QEC har liten produksjon , men gassprisene gjør nettoen, og sikrer driften og utviklingen fremover.
Lokale myndigheter har satt en liten stopper på Qec i deres funn i Quebec - som fikk aksjekursen opp i 30 tilbake i 2008.
blir nok endel spekulasjoner rundt denne avgjørelsen , nå som verden er i energi krise

kortsiktige mål 3,4 --- deretter 7,3 nok ( Innen mai ? avhengig av flere forhold.).
Mye og mangt er avhengig av Ukraina krigen.. og ikke minst hva som skjer med Putin.
Drar Putin til de "evige jaktmarker" - blir det nok en kjapp "normalisering" av energi prisene , og energi aksjene vil følge kjapt etter.
Selv om vi får en normalisering av energiprisene , vil Europa fortsatt jobbe for større gass uavhengighet fra Russland..
Håper på å få en grei indikasjon nå i natt, med annal report...hva Qec tenker om fremtiden.

Slettet bruker
24.03.2022 kl 19:52 2966

Du har helt tabt sutten, unge mand 😂 Du har som ventet ikke fattet noget som helst. QEC er blot “en” blandt rigtig mange aktier, som jeg ejer, så at jeg haft denne aktie i 5 år (siden 2017) er faktisk kort tid. Flere af mine aktier har jeg haft i mere end 10 år og de har pt en værdi, som du aldrig kommer i nærheden af, så dine latterlige udbrud, om at folk har siddet fast i en aktie i mere end 10 år tager jeg blot som et kompliment, da ordet tålmodighed er noget det vigtigste på aktiemarked, hvis man tror på et selskab, men mon ikke du bliver klogere med alderen 😉 (det kan næsten kun gå fremad for dig) 🙏😂
Redigert 24.03.2022 kl 19:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2022 kl 19:57 2939

Takk for dine tanker Minsin. Blir det politisk handling her kan ting gå fort, Europa skriker etter gass og Usa skal jo allerede shippe mer lng til eu. Men den mengden gass i jorda, er det en enorm mulighet.
Er jo et politisk ansvar å bidra til russisk uavhengighet.
Vil bety mye for velferd i Québec osv.
så ja, følger denne tett videre og blir sittende.
Slettet bruker
24.03.2022 kl 20:00 2921

Du aner ikke hva jeg ‘babler om’
Det er et veldig enkelt spørsmål;
Har du tatt feil hvis ikke kursen går over 2.50 ?
Slettet bruker
24.03.2022 kl 20:08 2866

Nej, jeg skrev at den “nemt” kunne ramme 2,50 NOK, men ikke at den gjorde det. Der er da en verden til forskel. Hvad er det, som du ikke forstår 🤔 iøvrigt skal jeg ikke stå til regnskab for dig, som end ikke tror på aktien 😂
6710
24.03.2022 kl 20:21 2797

Tak for vigtig info, har regnet med 200.000 pr dag 2022, men 300.000 er jo top godt 😀
Slettet bruker
24.03.2022 kl 20:33 2762

Er dette flere selskapers økning, hva er Qec sitt bidrag, mulig å si noe om det?
6710
24.03.2022 kl 20:40 2721

Svært at sige lige nu, men QEC har også store områder i Alberta, i dette område vil der helt sikker komme action her i 2022.
Slettet bruker
24.03.2022 kl 20:42 2699

Ok, men har vel aldri vært klarere at denne businessen må utvikles ikke avvikles.

6710
24.03.2022 kl 20:57 2622

Ja med udviklingen i Ukraine er behovet for hjælp fra Canada blevet en vigtig faktor lang tid fremover.
rischioso
24.03.2022 kl 21:42 2475

De fikk jo en bot på nærmere en kvart million kroner av finanstilsynet for å rapportere for sent i fjor så vi får vel gå ut i fra at de har lært ...
panamajack
24.03.2022 kl 21:42 2477

tik tok,

https://www.iedm.org/27-quebec-debt-clock/

Hvis det går så godt i Quebec, hvorfor betaler de så ikke deres egen regning, de kan måske få lidt rådgivning i Scotia Bank. Det har måske også gjort, da det ligner et udkast til ranking, når nogle skal låne penge.

Prøv at læse om danske banker under finanskrisen, hvor meget nationaløkonomi kunne de lige? hjælpepakker, Danske Bank ville ikke have eksistereret i dag, hvis A P Møller Mærsk ikke brugte denne bankforbindelse.
Redigert 24.03.2022 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2022 kl 22:05 2360

I løpet av de siste 5 årene har Quebec nedbetalt på sin gjeld. Ingen andre provinser har nedbetalt på sin gjeld. Glad du spurte, Panamajack. Kan gi deg link hvis du er interessert.
Redigert 24.03.2022 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
sheepman
24.03.2022 kl 22:17 2283

Synd at Quebec er styrt av mdg'ere som ikke vil ha gassutvinning. Mange andre oljeaksjer på Oslo børs....
Fjellbris
24.03.2022 kl 22:21 2263

Som nevnt mange ganger før, de som tror oljepris vil bli lav fremover… Hele energimarkedet kommer til å endre seg fremover der de aller fleste land vil sky Putins olje og gass for alltid! Se også Bidens tale om dette i FN i dag!
Se link under, oljepris 250 er det ingen som tåler så lenge og de som kan bidra kommer til å gjøre det.
…..
Spår heftig oljeprishopp: – Vi skal ikke tilbake til normal business om noen måneder

Åpne dette i DN-appen:
https://dnapp.page.link/YLHC

Eller,

Åpne dette i nettleseren:
https://www.dn.no/olje/oljemarkedet/hedgefond/pierre-andurand/hedgefond-forvalter-spar-oljepris-pa-250-dollar-i-ar-tror-russisk-olje-blir-borte-fra-det-europeiske-markedet-for-alltid/2-1-1190698?
Redigert 24.03.2022 kl 22:48 Du må logge inn for å svare