QEC - Quebec could supply Germany, says Utica Resources😁😁😁

MC Axel
QEC 22.03.2022 kl 05:19 42480

Will we see +3 NOK today! 😁



BUSINESSNatural gas | Quebec could supply Germany, says Utica Resources

Published

 1 hour ago 

on

 March 22, 2022


Quebec would be able to supply Germany with natural gas in as short a time as 16 to 18 months, assures the president of Utica Resources, who urges the Quebec government to abandon its bill that would ban exploration and exploitation of oil and gas.

“We have been in a different world since February 24, argues Mario LĂ©vesque, president and CEO of Utica Resources. The planet has changed. If the government passes Bill 21 in its current form, the province will leave Europe to its fate. »

According to him, Quebec can and must help Europe diversify its natural gas supply sources. “And it could be done very quickly, within 16 to 18 months,” he estimates.

To respond as quickly as possible to the needs of Germany, whose economy is most dependent on Russian gas, it is possible to ship Quebec natural gas in compressed rather than liquid form. “Once compressed, the gas can travel in containers and be injected directly into the network once at its destination,” explains Mario LĂ©vesque.

Liquid natural gas, by comparison, would require the construction of liquefaction facilities in Quebec and regasification once it reaches Europe, which is long and costly.
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Utica Resources claims to be in discussions with representatives of the German government, which is very interested in the Quebec solution, says its president.

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Mario LĂ©vesque believes that it is possible that the Quebec government will postpone its bill. A survey conducted by the firm Mainstream and commissioned by Utica Resources indicates that 65% of Quebecers are “very in agreement” and “somewhat in agreement” with the idea of ​​exploiting our natural gas resources to create wealth and finance energetic transition. A small majority of respondents, 52%, said they were of the opinion that in the current context of the energy crisis, the government should suspend its bill aimed at banning the exploration and exploitation of oil and gas.

“I would find it sad if he didn’t change his mind,” said Mario LĂ©vesque. We have an obligation to intervene to stabilize world peace. »


In Becancour

Tens of billions of dollars of private funds could be invested quickly to drill wells in the St. Lawrence Lowlands and find container ships to transport the gas to Europe, according to Utica Resources.

Natural gas production could be concentrated in the BĂ©cancour industrial park, located in the middle of the shales (shales) rich in natural gas.

The resources in place in the St. Lawrence Lowlands are estimated at 180 TCF (trillion cubic feet), of which 60 TCF are recoverable. Mario LĂ©vesque believes that it is “very reasonable” to believe that it is possible to produce 1 BFC (trillion cubic feet) of natural gas at BĂ©cancour as of next winter and to increase this production to 1 TCF per year within a three-year horizon. Quebec could thus provide 20% of European consumption, estimated at 5 TCF per year.


Even if the war led by the Russians in Ukraine ends tomorrow morning, Europe needs new suppliers,” he underlines.

The transport distance is shorter between Quebec and Europe than that of other potential suppliers, such as Qatar and the United States, points out Mario LĂ©vesque.

According to him, natural gas can help the world make a transition to renewable energy, and Quebec has it. Banning oil and gas exploration and production for environmental reasons, when we continue to consume oil that comes from elsewhere, is hypocrisy, he believes.

https://themediaword.com/natural-gas-quebec-could-supply-germany-says-utica-resources/
Redigert 22.03.2022 kl 05:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
25.03.2022 kl 10:55 3823

Du mÄ hellere se at fÄ solgt ud hurtigst muligt, da du ikke har nerver til aktier som QEC :-)
Cph2500
25.03.2022 kl 10:57 3875

Jeg tror faktisk Mr.Bininion opiverr at kÊmpe imod Quebec politikerne og vÊlger at gÄr pÄ pension mÄske sommer eller op til jul.Det er min vurdering..
SÄ glem alt om erstatning, pilot hvis han vÊlger gÄr pÄ pension.
Kingklung
25.03.2022 kl 10:59 3875

Har ingenting med binnion Ä gjÞre. Flere selskaper pÄ bÞrsen som synker etter kvartalsrapporter, ogsÄ pÄ positive tall.
tynnidioten
25.03.2022 kl 11:51 3738

Ser ut som at det blir "en annen dag".

Ref. Investtechs kjĂžpsanbefaling/dagens aksje sist onsdag.
ibyx
25.03.2022 kl 11:57 3717

Lot meg «lure» til Ä selge med noe tap pÄ sell off on News. Delvis inne igjen med lavere kurs enn salgskurs.
SmÄaksjonÊrer styrer ganske mye av de mindre bevegelsene her tror jeg. Men noen av de litt stÞrre kjÞrer hovedlinjene. Som lÞftet over 2kr og sell on News idag?
tuja
25.03.2022 kl 11:58 3719

De som selger nÄ, gjÞr det kun basert pÄ reknskapsmessig nedskriving av Quebec(og artikkel i FA som fokuserer pÄ det, og ikke alt det andre positive). Men det kan raskt snues pÄ hode, relatert til endelig avgjÞrelse i saken om fossil utvinning av energi. Tror de som hopper av nÄ, vil angre. Rapporten var faktisk meget bra.
Kingklung
25.03.2022 kl 12:00 3800

Noen som har fÄtt med seg finansavisen sitt oppslag om verdiskriving fra 1,2 milliarder til 0?
tynnidioten
25.03.2022 kl 12:22 3735

Du velger alltid Ä rakke ned pÄ de som sier deg imot - fremfor Ä ha ryggrad til Ä si at du ikke alltid har 100% rett.
Rotary
25.03.2022 kl 12:25 3735

Det stod i rapporten som kom idag tidlig. Dette er vel bare FA sin "hevn" for haussingen rundt nyttÄr, en pluss sak med en skremmende tittel i fet skrift ala VG.

Nedskrivingen er bare for regnskapets del, da det ikke er avklart om de fÄr hente ut disse verdiene, eller fÄ erstatning.
Verdiene i bakken er uforandret.
Slettet bruker
25.03.2022 kl 12:27 3729

Synes ikke det var noe sÊrlig nytt i den artikkelen. Ble skrevet om haussing ift erstatning og hvor saken stÄr i dag. Ikke noe nytt ift alt som er diskutert her. FA gav et lite nyansert bilde. Det er selvsagt min personlig mening.
Sitt stille i bÄten
MC Axel
25.03.2022 kl 12:32 3704

Can't people read? QEC will go to the courts with Quebec likewise all the others involved in this matter

Quebec: While we await the final legislation including any revisions to the provisions for pilot projects such as ours and compensation, we have preserved our legal position to protect our rights.
solfylt
25.03.2022 kl 12:39 3736

Det ville vĂŠrt rart (veldig rart!) om QuĂ©bec bestĂ„r av «kun MDG’ere» 🙈 For det fĂžrste; MDG er et norsk, politisk parti. Men du tenker selvfĂžlgelig pĂ„ sĂžsterpartiet Green Party of Canada (som har har relativt lav oppslutning). Du mĂ„ gjerne vĂŠre uenig i enigheten om utfasingen av fossil energi, men det blir litt teit Ă„ skylde pĂ„ MiljĂžpartiet De GrĂžnne 😀
Slettet bruker
25.03.2022 kl 13:15 3738

Du kan da lese like godt som meg, kan du ikke?

The strength of Quebec’s economic rebound from COVID-19 has been nothing short of remarkable. In Q3-2020, its real GDP rose by nearly 60% (q/q ann.), much stronger than the roughly 40% increase witnessed across Canada. The province’s economy also continued to grow in Q2-2021—it expanded by a solid, albeit easing 3.4% annualized pace—in stark contrast to the 1.1% contraction reported at the national level. That momentum has resulted in Quebec’s output exceeding Feb. 2020, pre-pandemic levels in the five months to July 2021. Even zero gains for the rest of the year (and no revisions to history) would give annual growth of 6.5%—an all-time record and well above the 4.9% advance we have penciled in for Canada in 2021.

https://www.scotiabank.com/ca/en/about/economics/economics-publications/post.other-publications.the-provinces.quebec-ontario-q2-gdp--november-18--2021-.html
Redigert 25.03.2022 kl 13:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
zool
25.03.2022 kl 13:24 3840

Jeg har tenkt litt pÄ denne og flytter over fra en litt dÞd aksje over til QEC. Om Russland spilles ut over sidelinjen sÄ Äpner det seg store muligheter for QEC i Canada tror jeg.
Redigert 25.03.2022 kl 13:24 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ørreten
25.03.2022 kl 20:47 3715

Dagens utvikling var ikke sÄ bra.
https://www.tradingview.com/x/vjQnKpeU/
.. synes utviklingen og dagens gjeldssituasjon og deres holdning til den er hyggelig lesning, og sitter med et lite lodd her. Ingen skam Ă„ tape noen kroner heller om man selger.
Tror dette kan materialisere seg til noe meget bra, men tidsperspektivet har jeg ingen formening om.
Redigert 27.03.2022 kl 18:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
25.03.2022 kl 20:51 3711

Med avskrivingen av Qecs verdier til lik null i Quebec har Binnion & Co selv avsagt sin dÞdsdom over Qecs stÞrste potensielle kurstrigger. Dermed er ogsÄ videre diskusjoner om Qec og Quebec lagt dÞd.
Hva som er enda mer betimelig, er at finansdirektÞrens hausing av kursen medfÞrte at Qec ble kalt inn pÄ teppet av Toronto BÞrsen og irettesatt. At Qec etter nedskrivingen fÄr sÄ hatten passer i media, er hÞyst berettiget etter haussingen som selskapet selv har bedrevet. At noen fortsatt kan se pÄ Qec som et seriÞst selskap etter dette, er helt utrolig.
Redigert 25.03.2022 kl 21:13 Du mÄ logge inn for Ä svare
HP17
25.03.2022 kl 21:15 3746

Jeg er fortsatt i sjokk etter dagens sjokkmelding at verdiene i QB skrives ned tii null (ikke en eneste krone men null komma null). Ingen verdi? Utrolig
Slettet bruker
25.03.2022 kl 21:34 3681

SkjÞnner deg godt. Men aksjonÊrene har enda stÞrre grunn til vÊre i sjokk over at et bÞrsnotert selskap pÄ Oslo BÞrs nedskriver til null til tross for finansdirektÞrens haussing uten Ä bli stilt til rette som Qec ble pÄ Toronto bÞrsen.
Redigert 26.03.2022 kl 09:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
LeolĂžve
25.03.2022 kl 22:14 3630

Ørreten skrev Innlegget er slettet
Eu vil fase ut Russisk olje og Gass.
NĂ„ er de blitt eninge om at Eu forhandler og kjĂžper inn.
De mÄ finne leverandÞrer med ledig kapasiteter..
Hvem har skikkelig volum Ă„ komme med de neste ren..?
Canada.
NRK. no i dag:
EU: Enige om felles innkjÞp av gass EU-landene er enige om en felles, frivillig innkjÞpsordning for gass. EU-kommisjonen fÄr mandat til Ä sÞrge for innkjÞpet. Det er klart etter at EU-toppmÞtet ble avsluttet i Brussel fredag kveld. EU-kommisjonens leder Ursula von der Leyen slo fast etter mÞtet at hovedÄrsaken til de hÞye strÞmprisene er hÞye og ustabile gasspriser.
– SĂ„ vi vil slĂ„ oss sammen og bruke vĂ„r samlede forhandlingskraft nĂ„r vi kjĂžper inn gass, sier hun i en melding pĂ„ Twitter.
njn-
26.03.2022 kl 01:18 3342

sheepman skrev Innlegget er slettet
Tror du Quebec blir en BANANREPUBLIKK?
Peter Sellers
26.03.2022 kl 08:03 3232

@Profit Hunter, er det noen her pÄ Qec trÄdene som kan fortelle meg hvorfor ikke Clean Tech teknologien er utprÞvd i Alberta for eksempel iom at de har sittet pÄ dette sammen med Schlumberg helt siden 2018/2019? Dette finner jeg helt utrolig merkelig at de er avhengig av Ä teste dette ut i Quebec? Hvorfor har de ventet med Ä teste dersom de mener dette er unikt? Per i dag ser jeg ingen muligheter for pilot iom at myndighetene i Quebec ikke har signalisert sÄ mye som et pip for Äpning av utvinning av gass til tross for at det er krig og Europa skriker etter gass, sÄ for mitt vedkommende sÄ valgte jeg Ä selge meg ut i gÄr og Þnsker gjenvÊrende aksjonÊrer lykke til videre. Ps sÄ stusser jeg over at de nÄ igjen begynner Ä prat om Jordan som de har sittet pÄ i 15/16 Är, ble lei av alt tÄkepratet til ledelsen.
Slettet bruker
26.03.2022 kl 09:31 3123

Men enda merkeligere er det at Binnion siden 2019 har prÞvd Ä headhunte en Quebec basert investor til Clean Tech. Selv mot partnerskap har det ennÄ ikke lykkes Ä finne en lokalbasert investor som vil putte penger i prosjektet. Like merkelig er at Binnion kke har lisensiert ut denne fantastiske teknologien i likhet med hva Green Leaf* har gjort med sin teknologi og tjent gode penger mens han venter pÄ myndighetene i Quebec. En utlisensiering til for eksempel et internasjonal oljesselskap ville dessuten skapt troverdighet rundt prosjektet, kursstigning og stÞrre interesse hos myndighetene.
NÄ som Qec har avskrivet verdiene i Quebec inkl. Clean Tech til null, mÄ jeg innrÞmme at jeg ogsÄ for lengst har avskrevet Binnions Clean Tech. Da som keiserens nye klÊr.

* Questerre har en stĂžrre aksjepost i Green Leaf.

Edited
Google pÄ Clean Tech, sÄ,finner du fort ut at nettet flommer over av Clean Tech lÞsninger.

Link til Binnions headhunting etter investor
https://www.globenewswire.com/news-release/2019/04/08/1798742/0/en/Questerre-engages-financial-advisor-for-Quebec-strategic-advisors.html
Redigert 26.03.2022 kl 10:47 Du mÄ logge inn for Ä svare
Kvike11
31.03.2022 kl 12:11 2687

Derfor er jeg heller ikke i tvivl om der gives tilladelse til gas produktion.
Ingen regering, selv ikke Quebec regering kan blive ved med at arbejde imod EU s og arbejde for gas fra Ăžst land.
Ikke alene vil QEC tjene penge, men Quebec vil samtidig kunne lĂžfte levestandarden i landet, udjĂŠvne uligheder i samfundet,
USA begynder snart for alvor at leverer gas til EU, kan klimatosser i Quebec regering blive ved med at sidde og se pÄ .
Et stort flertal af befolkningen Ăžnsker produktion af gas., den nuvĂŠrende regering vil falde med et brag til nĂŠste valg, heldigvis
6710
31.03.2022 kl 13:11 2585

Vinder de konservative, sÄ bliver der party delux.

Men uanset kommer vi til at se en reaktion fra Canada, hvordan og hvor konkret man vil hjÊlpe med energiforsyninger, andre rÄstoffer m. fl, muligvis ogsÄ med backup for US energibehov ogsÄ.
Redigert 31.03.2022 kl 13:12 Du mÄ logge inn for Ä svare
sigj2
31.03.2022 kl 14:02 2492

Ja men nÄr ???
Jason sa de bynte Ă„ snakke for mange uker siden,var det vĂŠret de snakka om đŸ€Ș
Cph2500
31.03.2022 kl 14:28 2424

Glem Quebec 😮😮😮
Qatar og USA er klar til at hjĂŠlpe Europa
Qec kan forsĂŠtte med overbevise Quebec politikerne de nĂŠste kommende 10 Ă„r igen uden held desvĂŠrre...

Cph2500
31.03.2022 kl 14:31 2417

Men vi har stĂžtten 1,20 forelĂžbig
Morf
31.03.2022 kl 14:48 2394

cph2500 hvad forventer du resultatet for 2022 bliver?

mit eget bud er 250-350 mnkr.