LNG - COOL

Slettet bruker
COOL 22.03.2022 kl 12:53 41857

Regner på den . Utpekt fra DNB som den billigste LNG aksjen . Andre med synspunkter ?
Alng har kjøpt aksjer i COOL for ca 55 mill , eller eksakt 7 mill usd
Redigert 22.03.2022 kl 12:57 Du må logge inn for å svare
Webersel
15.06.2022 kl 23:16 1772

Nærstående til styreleder kjøper seg opp nok engang, (hvem er det? ) med nye 8934 aksjer idag: https://www.coolcoltd.com/press-releases/cool-company-ltd-mandatory-notification-trade-4
The Godfather
06.06.2022 kl 13:48 2301

European Union countries will be allowed to use money coming from the EU recovery fund, created to support post-pandemic economic growth, to boost their liquefied natural gas capacity (LNG)

https://www.reuters.com/article/ukraine-crisis-eu-lng-idUSL8N2XR063
Gull i pungen
03.06.2022 kl 13:12 2527

Cool, Longshit! Kos deg med cool gevinst. 👍
Webersel
03.06.2022 kl 12:16 2574

Tolmodighet! Cool sier selv at notering på nasse skal skal skje andre halvår 2022, da tenker jeg det blir sus i padden :)
Slettet bruker
03.06.2022 kl 09:47 2700

Får begynne små selge litt nå vel, klarer ikke la vær i denne ilikvide, Norsk noterte sinka med 18kr / aksjen i gevinst
Redigert 03.06.2022 kl 09:48 Du må logge inn for å svare
Braastad
01.06.2022 kl 15:40 3153

Clarksons Platou er også ute med en Update i dag. Target $14

De skriver;

Potential for sizable dividends:
COOL carries a low breakeven with its ships
deployed on a mix of spot and medium-term time charters, with the spot exposure
increasing through the year. The Board intends to pay out a significant portion
of free cash flow, with an all-in breakeven of $50,000/day. Both the spot and
term rates are currently firm, with spot rates assessed at $76,000/day, 1yr TC
at $120,000/day, and 3yr TC at $93,000/day. Time-charter rates of $90,000/day
suggest a dividend potential of $2.70/share for a ~27% yield.
The Godfather
01.06.2022 kl 11:41 3251

Fra DNB Markets analyse;

We have adjusted our 2022e on vessel delivery timing,
but raise our 2023e EBITDA by 4% and see potential for
USD3.1/share in additional cash (~32% of current
market cap) for 2023 if Cool Company can fix its open
vessels at the prevailing TFDE timecharter rate of
cUSD120k/day.

We believe its LNGC market
consolidation strategy should bolster share liquidity and
the market cap, and we find the company’s fleet well
positioned to benefit from increasing LNG volumes longterm.
We have reiterated our BUY, and have raised our
target price to NOK107 (94).

Redigert 01.06.2022 kl 11:42 Du må logge inn for å svare
The Godfather
01.06.2022 kl 09:32 3337

Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets høyner kursmålet på Cool Company til 107 kroner pr aksje, fra 94 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling.

Det fremgår av en oppdatering fra meglerhuset onsdag.

"Vi tror dets konsolideringsstrategi i LNGC-markedet bør styrke aksjelikviditeten og markedsverdien, og vi finner selskapets flåte godt posisjonert til å dra nytte av økende LNG-volumer på lang sikt", heter det
MNo
31.05.2022 kl 14:11 3579

Hei, kom det noe informasjon om notering på flere børser?

Mvh
The Godfather
31.05.2022 kl 12:05 3690

Veldig Bull CEO under presentasjonen i dag.

På forsiden av TradeWinds nå;

CoolCo ‘lifts its sights’ to LNG shipping consolidation

Eastern Pacific Shipping (EPS)-led Cool Company (CoolCo) is starting to look at opportunities to grow its fleet after completing its set-up and putting a management team in place.

Taking questions in its first quarterly business update on 31 May, CoolCo interim chief executive Karl Fredrik Staubo was asked about the four former Sovcomflot (SCF Group)-controlled LNG carriers EPS interests had recently acquired in a bank sale.

Staubo described them as “highly attractive LNG carriers” with existing charters.

https://www.tradewindsnews.com/gas/coolco-lifts-its-sights-to-lng-shipping-consolidation/2-1-1227890
Braastad
31.05.2022 kl 08:09 3890

DNB Markets kommenterer COOL i dagens morgenrapport;

Cool Company har i dag invitert til en statusrapport og presentasjon av utviklingen gjennom årets første måneder. Oppdateringen er ledelsens første kvartalsrapportering. Kursen stengte i går på NOK 92.89 pr aksje og på tross av at verdsettelsen har hatt en positiv utvikling siden børsintroduksjonen i februar har oppgangen vært svakere enn for de øvrige aktørene innen sektoren.

I tillegg til at selskapet selv eier 8 LNGC fartøy har de også managementavtaler for ytterligere 7 tilsvarende fartøy og 9 FSRU enheter.

Før dagens oppdatering har ledelsen når det gjelder egeneide fartøy kommunisert begrenset ledig flåtekapasitet for den gjenværende delen av 2022, men til gjengjeld at spoteksponeringen vil være oppe på rundt 60% inn i 2023. Samtidig har selskapet også signalisert en høy utbetalingsandel av EPS i form av utbytte. Oppdateringer knyttet til lengde og rater på langsiktige kontrakter vil dermed kunne bidra til å støtte visibiliteten for investorene.

Redigert 31.05.2022 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
The Godfather
30.05.2022 kl 23:37 4096

Q1 2022 Business Update

As previously advised, Cool Company Ltd will hold a Q1 2022 Business Update call at 10am Oslo time on Tuesday May 31, 2022. The call will be accompanied by a presentation which has been posted to the website (Investors/Webcasts and Presentations) and is also attached here.

https://newsweb.oslobors.no/message/563691

The Godfather
30.05.2022 kl 14:58 4278

Link til Business Update Call i morgen

https://edge.media-server.com/mmc/p/2jrdrjde
sheepman
28.05.2022 kl 00:07 4780

Nå går ratene BANANAS folkens!!Kraftig opp i dag! Artig å sitte i COOL og FLEX nå..... ! Men som sagt tidligere så har cool mest å tjene på høy spotpris nå! Rart at COOL handles under 130 sier nå jeg
Slettet bruker
26.05.2022 kl 05:22 5272

Vesentlig høyere oppgang i spotmarkedet , hvor ALNG har tatt en pause for videre kontraktsforhandlinger og muligens på vent for en avklaring for sammenslåing
COOL/ALNG . Her foregår det kryss kjøp av aksjer mellom selskapene , som klart indikerer at noe vil skje .
Redigert 26.05.2022 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
sheepman
26.05.2022 kl 00:35 5340

Historisk sterke rater nå i mai, og det kommer til å bli mye strammere!! Cool vil i løpet av 2022 bli det selskapet som er mest eksponert mot spotmarkedet! Ettårskontraktene går nå for 110 000 usd ++ . Spoten gikk opp i dag også. Det er helt ok å sitte i Flex og COOL om dagen, men jeg tror COOL har desidert mest å gå på nå, kursmessig
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-05-23/natural-gas-market-is-hurtling-toward-historic-winter-shortages

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-05-23/natural-gas-market-is-hurtling-toward-historic-winter-shortages
Gullstandard
25.05.2022 kl 14:35 5475

US NatGas på 9 dollar, høyeste siden 2008.
Juli futures handles nå til en premie > 2023 feb. futures. Grunnet sommerens hetebølger.

Matt Palmer senior director North American nautral gas at S&P Global Commodity Insights:
You're seeing exports running full out on LNG; power burn from the power sector is really strong and layer in the heat we're seeing and the expectation that the southern tier of the continent in May and June will see well above normal temperatures. That's a recipe for higher prices

EU natgas konvergerer ettersom amerikansk LNG-etterspørsel stiger for å dekke Europas underskudd.
Redigert 25.05.2022 kl 14:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.05.2022 kl 10:30 5575

Det eneste som kan få dette opp er en Usa notering, det skjønner ledelsen i Cool
Norske investorer er mest opptatt av å tape penger i tech, eller løpe etter ´dyre´ aksjer.
Webersel
25.05.2022 kl 10:24 5590

Samme tid neste uke vil jeg tro det har skjedd ting. Skjønner at det er vanskelig for investorer og gå inn pr nå i et så nystartet selskap uten særlig informasjon. Satser på det løsner til uka
Slettet bruker
25.05.2022 kl 09:43 5644

Er dette den eneste shipping aksjen i hele verden som aldri skal stige?
Braastad
23.05.2022 kl 14:16 5984

Clarksons er ute med;

Daily Spot Market Snapshot

LNG: The spot market began to strengthen last week, with TFDE headline spot rates now at $74,500/day (+26% w/w). A lack of tonnage is the main driver behind the firming rates, according to our brokers. It's especially modern tonnage that is lacking, which makes it more challenging for market players with larger parcel sizes since the steam vessels have less carrying capacity.

Our LNG desk is bullish on the spot market over the next few weeks, which they mention is usually not the case in May.

Redigert 23.05.2022 kl 14:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.05.2022 kl 12:22 6086

Jeg vet også at Cool blir en vinner, derfor er denne eneste shipping aksje jeg eier nå.
Er fornøyd med 81 kroner inngang her og gidder selvsagt ikke ta den vesle gevinsten.
The Godfather
23.05.2022 kl 11:26 6160

Nja, ikke så utålmodig nå da, Longsit. COOL blir en vinner fremover. Selskapet er i en oppstartsfase. Nytt management snart på plass. Etterspørselsbilde ser skyrocking ut. COOL er posisjonert for Europas omveltning fra rør til sjøveien gasstransport. Jeg forventer en bull presentasjon 31. mai.

Ellers var faktisk COOL best performing stock forrige uke;

Cool Company +7,3%
Flex LNG +6,6%
Golar LNG +0,2%
Slettet bruker
23.05.2022 kl 08:44 6283

Du vet vel at Cool er et unntak Gudfader.
Hvorfor? Den er notert på den Norske børs
The Godfather
23.05.2022 kl 08:32 6323

Sterke LNG aksjer i Asia på morgenkvisten.

Meiji Shipping +7%
Kawasaki Kisen +5,2% (New 52 Week High Today)


Redigert 23.05.2022 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Webersel
22.05.2022 kl 13:08 6544

Ratene går oppover igjen.

https://fearnpulse.com/#3

Når skal denne raketten ta fullstendig av mon tro?
Slettet bruker
20.05.2022 kl 18:44 6886

Godt å se det finnes noen luringer her blant dau kjøttet.
Braastad
20.05.2022 kl 18:23 6913

Største eier kjøper mer

Cool Company Ltd. – Mandatory notification of trade

EPS Ventures Ltd., close associate of Cyril Ducau, Chair of the Board of Cool Company Ltd. (the “Company”), has on 16 May 2022 acquired 15,028 shares and on 19 May 2022 acquired 1,394 shares in the Company at a price of NOK 88.00 per share. Following the transaction, EPS Ventures Ltd. holds a total of 15,054,841 shares in the Company, equivalent to 37.63% of the Company’s shares.

https://newsweb.oslobors.no/message/562915

Webersel
20.05.2022 kl 16:36 6991

Lavere omsetning i cool enn gatekjøkkenet i Drangedal på en tirsdag… Får satse på good news 31.5 og at flere får øynene opp for dette caset fremover. God helg!
Slettet bruker
20.05.2022 kl 16:00 7024

Slapp fisken Cool
Redigert 20.05.2022 kl 16:02 Du må logge inn for å svare
Gull i pungen
20.05.2022 kl 15:38 5113

Rates have gone on a bull run with Fearnleys yesterday assessing average headline spot rates at $98,750 for modern tonnage (MEGI/XDF).
The Godfather
20.05.2022 kl 07:00 5350

Sterke LNG aksjer i Asia på morgenkvisten.

Kawasaki Kisen +7%
Lynmann
19.05.2022 kl 15:43 5559

Krigen har gjort gass frå USA like etterspurt som korn frå Ukraina.
I tillegg resulterte ein mild vinter i Asia i mindre press på våre skip. Med noværande børsfall får du inngang til eit attraktivt segment på billegsalg.

Markedet er på veg inn i den beste delen av sesongen. Dei profesjonelle aktørane beviser dette, ved årskontraktane som denne våren har gått opp frå 88.000 til fantastiske 110.000 dollar pr dag. Er det ikkje fint med eigarskap i selskap der pengane allerede renn inn?

Går du for Awilco, kjøper du ei seddelpresse til P/E = 3.9 basert på aksjekurs 6 kroner og 2021-resultatet på usd 21M.
Resultatet i første halvår endar kanskje på usd 7M, men Awilco kjem til å henta inn netto usd 10M både i 3.- og 4. kvartal. Dermed har du med konservative usd 27M i 2022 ein P/E på maksimum 3.

COOL ser nesten like bra ut, men det vil ta litt lengre tid før innteninga er like synleg som for Awilco -som snart har dei nye avtalane på plass. COOL har visstnok nokon avtalar med marginal avkastning inn i starten av neste år.
Flex er også ein god aksje i eit marked som mot slutten av året vil ha eit lite underskot av båtar. Med ein P/E nær 9 velgjer du sjølvsagt oppsida i COOL framfor Flex - om du har litt tid på deg.

Kvifor billigsalg på Awilco? Gjeld og historikk er litt av bakteppet. Med berre to båtar vert sjølvsagt Awilco straffa samanlikna med dei andre selskapa med 8 og 13 båtar. Felles for samtlege er eit andre halvår med stor etterspørsel, større produksjon både i og utenfor USA og fleire transportar som vil gå til Asia samanlikna med første halvår. Kina var tidlegare ute enn Europa med å skaffa seg avtalar som går heilt til 2040. Det betyr at ein kontrakt på eksempelvis ein million tonn som skal leverast Asia kontra Europa, krev minst dobbelt så mange båtar, ref. presentasjonen til COOL i går.

2023? Med nye miljøkrav og større LNG-produksjon er det ingen grunn til at ikkje neste år skal overgå 2022. Men hugs at me lever i ei ustabil tid - ikkje satsa kåno, gård og grunn. My 2 cents, som dei seier over der.
MNo
19.05.2022 kl 12:28 5664

Det må du nok finne ut av selv, men kan være greit å se gjennom denne siden og se hva du er enig/uenig med etter egen research. Ellers vil det være presentasjon den 31 mai fra CoolCo.

Mvh