supramaxratene stiger 1,2 prosent til 32.817 dollar


og Capesizeratene faller 12 prosent
KJEPET
22.03.2022 kl 14:30 1754

Har JIN fått caper i sin flåte?
noprofit
22.03.2022 kl 14:39 1735

Det er for å få GOGL'ere til å konvertere til JIN, er nemlig usikker på om shippinginvestorene på OSE skjønner hva som ligger rett foran øynene deres...:))
KJEPET
22.03.2022 kl 14:53 1701

Ikke sikkert alle shippinginvestorer er så interessert i en blanding av eiendom, shipping og annet i et selskap eid av en kinesisk familien om dagen. Da hadde jeg heller gått for Belships eller Eagle som virker litt mer seriøse :-)

Da velger man vel heller Belships, som tross alt er 3-4 ganger større i verdi, moderne flåte, velger bevisst kontrakter med horisont og har en etablert aksjonærvennlig politikk.
bubby
22.03.2022 kl 15:08 1664

La dem kjøpe Belships mens Belships Kontari kjøper JIN. De kommer ultimo til Jinhui senere.
mithra
22.03.2022 kl 15:30 1622

Helt ubegripelig at dere vil betale fem ganger så mye for et fem års gammelt skip sammenlignet med et helt tilsvarende 12 år gammelt skip.

Helt riktig, hovedeier i belships kjøper i Jin hvor han aksjene til en femtedel av prisen han må betale i eget selskap, hos Jin får en store verdier og voldsom inntjening på direkten, vet ikke om noen selskap jeg er investert i som kan vise til det samme!
noprofit
23.03.2022 kl 16:01 1290

Ser dårlig ut hvis man ser på kursen ihvertfall, og igjen viser det samme mønsteret seg med at Cape går ned og GOGL av en eller annen grunn går opp, de nærmer seg jo breakeven med stormskritt.....:)

Også har vi Supra opp til over 33000$ og hvor markedet velger å sende JIN ned????

Har brørdrene uttalt seg eller har de investert i nye parkeringsplassser siden dde reagerer negativt på rateøkninger. Ja ikke vet jeg.

Vet bare ved neste kvartals presentasjon / utbytteutbetlaing vil denne begynne å gå igjen. Ser ut som det blir litt ventetid.
mithra
23.03.2022 kl 17:21 1215

Hørte i dag en teori om at en del internasjonale investorer tar ned eksponeringen mot kinesiske aktiva, inklusive Hong Kong.
Dette skulle være en forklaring på bl.a Jinhui sin svake utvikling, trass kraftig økning i inntjeningen.
Synspunkter noen ?
noprofit
23.03.2022 kl 17:31 1194

Når det gjelder JIN så syntes jeg det har sett slik ut i mange år....:)
Redigert 23.03.2022 kl 17:31 Du må logge inn for å svare

Tror aldrig markedet for Supramax sett bedre ut enn nå. Inntjening er fantastisk på disse nivåer
noprofit
23.03.2022 kl 17:58 1136

Ja dette vil måtte vises i kursen om ikke lenge😀

Fearnleys

Supramax

Continued strong demand for minor bulks, as preliminary estimates for this month shows record high loadings. Demand remained strong from East Coast South America for TA. Ultramax was covered from Recalada to Algeria at about USD 49,000. Clinker round from Egypt to Monrovia were fixed close to USD 30,000. Touch more reported from the Pacific basin. 57,000 dwt open Chittagong took USD 27,000 for a trip from EC India to China. Another 53,000 dwt open in Singapore was covered around USD 45,000 for a trip via Indonesia to China. From the North, 56,000 dwt open Bayuquan was finalized for a CIS Pacific round at USD 70,000. Some steels to USG from India paid owners USD 43,000 for a 58,000 dwt vessel open Haldia. Also a 52,000 dwt ship concluded business for trip via Thailand redel Haldia at USD 34,000 basis del Singapore.

Enkel og moderat kalkyl.

Hvis break even er 6000 usd/dag. Snittrate er 32000 usd/dag og dollarkurs 9 nok/usd og JIN har 26 ship..

Da er EBITA på ca 2,19 milliarder nok mot markeds verdi om 1,59 milliarder nok. Dvs markedsverdi må opp med ca 25% for forhold 1:1 med ebita.

Bw offshore er også en aksje med meget lav prising. Den var en gang priset ca 0,85 × markedsverdi. Denne ökte i verdi med 75-100% fra dette forhold.

Ca 350 % underpriset bare denne aksjen