Bcs - veien til 10 gangeren / for de seriøse

tekna
BCS 23.03.2022 kl 20:23 26264

Lei av tullet på forumet. Lager derfor en tråd og inviterer deg til informasjonsutveksling og diskusjon på ett fornuftig nivå. Her kan alle som oppfører seg smakelig bli med:)
Redigert 09.04.2022 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
tekna
05.04.2022 kl 22:51 3375

Sagmo sier at de arbeider med ett kinesisk statlig eid selskap med å kunne bygge egen fabrikk i intervjuet.

«Kommet langt med en JV»
«Samarbeid på kundesiden med kinesiske selskaper»
«Bcs vil eie fabrikken»
Redigert 05.04.2022 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
06.04.2022 kl 00:01 3302

"Det produseres nå 462.000 tonn anodegrafitt pr år. Dette vil øke med 200% i løpet av det kommende tiåret pga elektrifisering av bilparken."

1% av dagens anodegrafittvolum utgjør 4620 tonn! 200% økning tilsvarer 1.386.000 tonn, 1% av dette utgjør 13.860 tonn. Det utgjør 34 ganger den kapasiteten som BCS vil ha ved utgangen av 2024 på to fabrikker. Og da snakker man bare om CNF innblandet i anodegrafitt. Så markedet er langt, langt større enn det BCS kan dekke.
nopetter
06.04.2022 kl 08:43 3216

Hvis sagmo skal bygge en CNF fabrikk i Kina da kan han likegodt levere dem alle produksjons hemmelighetene før bygge start

I England kjøpte et statseied graphen selskap fra kina inni et engelsk selskap som hadde funnet ut en ny og billigere metode for produksjon av graphen. Det gikk kun noen år så hadde kineserne laget en tro kopi i Kina og da var det engelske moderselskapet konkurs

Håper sagmo tar til vettet

Londonmannen

Husk at Kina er verdens største produsent av grafitt som bilbatteri bransjen er totalt avhengige av ww, HVIS det er dette sagmo skal være en deleier med kineserne så blir dette en annen sak
Redigert 06.04.2022 kl 11:04 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
06.04.2022 kl 14:32 3251

Ikke uenig i din skepsis til Kina. Skal man handle med kinamannen bør man ha øyner i nakken.
Redigert 06.04.2022 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
nopetter
06.04.2022 kl 17:58 3094

Enda en Gigafactory batteri fabrikk i Tyskland denne gang fra CATL

https://insideevs.com/news/578233/catl-open-8gwh-battery-cell-plant-germany-later-this-year/
Londonmannen
06.04.2022 kl 20:05 3025

Ja, det skjer mye innen denne sektoren. Og dersom aktørene finner det interessant å blande inn CNF i anodegrafitt, samt at BCS sin CNF består testen og BCS får en fot innenfor dette markedet, da trenger neppe BCS aksjonærene bekymre seg for pensjonisttilværelsen.

Nedturen i dag er en fortsettelse av den nedturen som har vart mer eller mindre siden kursen toppet ut 6 Jan på vel kr 81,-, bortsett fra en liten opptur som toppet ut 2 feb. At dette skaper frustrasjon hos en del aksjonærer, det er forståelig og at noen velger å kaste kortene er forståelig. Spesielt i en tid der mye annet går meget godt for tiden.

Andre velger å trade, noe det har vært gode muligheter for dem som ønsker det og har tid til å følge markedet så tett som trading krever.

Jeg tror ikke vi vil se noe skikkelig rekyl/opptur før det kommer kursdrivende melding fra BCS, og da helst en melding om inngått avtakeravtale. Men en slik kan komme når tid som helst.

Derfor er det min mening at dersom man har tiltro til BCS sin teknologi, at selskapet evner å få to fabrikker i full produksjon innen utgangen av 2024, så er det bare å ta det med ro, ikke bry seg så mye om kursutviklingen og heller holde fokus på det fundamentale. Så får fremtiden vise oss om vi som har tiltro til selskapet og at de vil lykkes, får rett eller om vi blir skuffet.
nopetter
06.04.2022 kl 20:22 3025

Det er det samme trader bildet i alle aksjer som saga har eierskapet sitt i og det er robot trading der dumping av kursen er hoved fokuset. Inklusive saga. Det er kun en person som har finansielle muskler til å holde på med dette. Spetalen

Å tro at kursen vil stige noe særlig før det kommer salgsavtaler er rene utopi. Da er det bare å selge nesten gang roboten må hente aksjer for nye krysninger nedover. Denne sommeren vil garantert gå og bladene på trærne er gule igjen før det kan komme noe av betydning. Sagmo kan ikke selge noe som helst før han har produsert noe som helst
Redigert 06.04.2022 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
tekna
06.04.2022 kl 20:29 3052

Vet ikke. Men ser man topp 50 siste uken er det nesten ikke bevegelser. Samme om man tar med alle aksjonærene.

Så det virker som nesten all handel er maskiner. Så det var endel reelle salg i går, i dag fulgte jeg ikke med.

Ca 3800 aksjer foran og flere 2000 ordrer som er maskiner.
rockpus
06.04.2022 kl 20:30 3068

"Denne sommeren vil garantert gå og bladene på trærne er gule igjen før det kan komme noe av betydning."

Betyr det at du ikke har tro på noen signert avtale i Tyskland nå i april?
tekna
06.04.2022 kl 20:32 3104

Sagmo sier de er i advanced discussions. Så mld kan komme når som helst.
rockpus
06.04.2022 kl 20:33 3210

Det er selvsagt bra at ingen av de store selger. Men hvorfor er det ingen av dem som benytter seg av billigsalget til å kjøpe? Spesielt dem som var villige for kort tid siden til å kjøpe på mye høyere kurser?
nopetter
06.04.2022 kl 20:33 3249

Dette er basert på teorier. Jeg har skrevet tidligere at det er for tidlig i prosessen at Inhabata er klare hvis de ikke er ute etter mindre volum eller det er andre ting på gang, men dette er også bare teorier

Han holder seg vel unna Twitter denne gangen tipper heg :))
Redigert 06.04.2022 kl 20:34 Du må logge inn for å svare
tekna
06.04.2022 kl 20:37 3258

På FA tv sa han at han skulle signere kontrakt i april i Tyskland. Men vi får se da.

Selv opplevde jeg at når vi fikk første kunde, kastet 9 andre seg etter med en gang. Så derfor er første kontrakt viktig.

Vi laget ikke cnf men har endel likheter forretningsmessig.
nopetter
06.04.2022 kl 20:44 3281

Vi får se. Men jeg har lært at hva som blir sagt og hva som blir gjort bruker ikke ha noen sammenhenger.
rockpus
06.04.2022 kl 20:47 3282

Det er vel ikke bare teorier? Det er jo ut fra hva Sagmo selv nylig sa?

Men på dette tidspunktet er det neppe snakk om store saker.
nopetter
06.04.2022 kl 20:51 3359

du kan godt kalle meg for en skeptiker inntil det motsatte er bevist
Londonmannen
06.04.2022 kl 20:53 3378

Tekna
Nei, han sa ikke at han skulle signere kontrakt. Han sa derimot at han skulle ned igjen til Düsseldorf i april, «for å se om det er rom for å inngå kontrakt». Men jeg vil nå tro at dersom utkastet til kontrakt er veldig langt fra det BCS kan godta, da blir det ingen tur til Tyskland. Så dersom han virkelig dra ned, så må det jo skyldes at ledelsen i BCS mene at utkastet til kontrakt er såpass nær hva de kan godta, at det er verdt å møte opp for å se om man kan få de siste bitene på plass.

Spennende å se om han drar.
rockpus
06.04.2022 kl 21:04 3359

Jeg skjønner egentlig ikke at Sagmo kan love bort noe produksjonsvolum til Inhabata fra den første fabrikken på det nåværende tidspunkt, dersom det er riktig at han venter på resultater fra den siste batteritesten og da påfølgende mulig storkontrakt med et batteriselskap?
Er ikke den viktigste triggeren vi venter på, resultatet fra den nevnte batteritesten?
al-tei
06.04.2022 kl 21:04 6774

Veldig spennende at han i intervjuet som ble spilt inn 28/2 nevner Vianode som potensiell kunde, når det i dag blir offentlig at Hydro og Altor kommer inn på eiersiden med Elkem for å finansiere satsningen.

At det skulle bli en avtale med Vianode er vel ikke akkurat blitt mindre sannsynlig.

https://www.dn.no/industri/elkem/norsk-hydro/altor/hydro-og-altor-blir-med-elkem-pa-batterisatsing/2-1-1197262
Londonmannen
06.04.2022 kl 22:08 6735

Vi får følge md. Sagmo har jo sagt at BCS i løpet av året vil oppdatere oss på hvor ytterligere fabrikker vurderes lokalisert. Vil jo ikke overraske meg om Herøya kan være en av lokalitetene.
nopetter
06.04.2022 kl 22:35 6742

der er flere enn vianode på tapetet i framtiden, freyr, beyonder, norvolt bare her i norden på batteri siden. han får nok å henge fingrene i også etter 2023, det lages nå komplette biler, deler til biler som felger,sykler,elsykler, motorsykler, osv av carbon fiber til overkommelige priser enn kun for 2-3 år siden


Redigert 06.04.2022 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
rockpus
06.04.2022 kl 22:53 6733

Viktig å skille mellom karbonfiber og karbon nanofiber.
tekna
07.04.2022 kl 07:55 6715

Bcs mottok mulighetsprisen i går, en pris Sagmo har promotert. Men når de vant deltok ikke Sagmo. Bare en liten observasjon.
Redigert 07.04.2022 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
07.04.2022 kl 08:34 6709

Er han på tur til Tyskland? Kan det virkelig komme melding om en større avtakeravtale allerede før Påske? Hmmm dette var interessant.

Som jeg skrev i går aften, Sagmo reiser neppe til Tyskland dersom det ikke er håp for å bli enige om avtale.Denne prosessen ble tross alt startet i mars.
Redigert 07.04.2022 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
nopetter
07.04.2022 kl 09:42 6857

Har du fått bekreftet at han har reist til Tyskland?
Londonmannen
07.04.2022 kl 13:02 6940

Meg du spør? Nei, jeg har ingen bekreftelse på det. Men det er riktig at han ikke var tilstede på prisutdelingen. Følgelig var han nok borte fra Bergen. Så er det noen som hevder han er sett på Flesland på tirsdag. Det tyder jo på at han er ute på tur. Han har selv uttalt i intervjuet på Økonominyhetene at han skulle tilbake til Dusseldorf i løpet av april. Så siden vi er i april, han var borte fra prisutdelingen og noen har sett ham på Flesland, så er det nærliggende å tenke at han kan være i Tyskaland. Men noen bekreftelse har jeg ikke.
tekna
07.04.2022 kl 13:33 6982

Tok ikke lang tid forrige gang fra Tyskland besøk til publisering av LOI. Blir spennende fremover..
tekna
07.04.2022 kl 14:47 6949

Er maskinene ferdig? Ingen handel på 30 min. Lav rsi nå også.
nopetter
09.04.2022 kl 09:26 6718

Ok. Hvis han skal tilbake så tipper jeg det er noe med Inhabata for det var den tyske avdelingen sagmo hadde tegnet LOI avtalen med. Ikke med hovedkontoret eller morselskapet
nopetter
11.04.2022 kl 12:13 6505

Her er beviset på at det brukes CNF i lithium-ion batterier

https://www.azonano.com/news.aspx?newsID=38941
Londonmannen
11.04.2022 kl 23:52 6449

Fremtiden til BCS ser ikke akkurat mindre lys ut når man leser dette. I tillegg er det gledelig å se at selskapet nå ligger ute med annonse der de lister 24 stillinger som skal besettes ifm fabrikken i Mosjøen.
Man trenger vel neppe så veldig mye fantasi for å skjønne at dette er meget positive signaler fra BCS. OK, vi venter fortsatt på at selskapet skal komme med en børsmelding mhp avtakeravtale. Men er man smart utnytter man den informasjonen som allerede foreligger, handler seg aksjer på billigsalg og lener seg deretter stille tilbake for å vente på at kurseksplosjonen materialiserer seg. Lykke til og god Påske!
nopetter
12.04.2022 kl 14:05 6281

det bygges vanvittig med slike batteri lagrings anlegg rundt om i verden siste jeg leste var a Tesla skulle bygge et enormt ca 1 GW anlegg i australia, i lithium ion bilbatterier brukes CNF stort i anoden mens i batteri lagring anlegg der brukes CNF direkte i selve batteriet. dette kommer til å bli enormt

dette var utsiktene for 3 år siden for lagring anlegg

The 10 countries are the US, France, Germany, the UK, Australia, China, India, Japan, South Korea, and Brazil. The global market for utility-scale energy storage systems is expected to increase to 1,242.1MW of new capacity
Redigert 12.04.2022 kl 14:09 Du må logge inn for å svare
tekna
12.04.2022 kl 14:29 6253

Kan bli enormt. Helt enormt!
Londonmannen
12.04.2022 kl 14:58 6293

Man kan jo få helt bakoversveis når man ser hvilket marked som nå utvikler seg parallelt med at BCS ekspanderer sin produksjonskapasitet. Ingen tvil i min sjel at BCS blir en fantastisk investering! Så får tradere bare kose seg med den kronasjer de evner å melke ut på opp og nedturer. Selv velger jeg å øke min beholdning samtidig som jeg vokter på de aksjene jeg har.
nopetter
12.04.2022 kl 15:05 6387

hvis man skal kjøpe mer så er det bare å vente til roboten starter dumpingen, for det må den for å tjene penger
Londonmannen
13.04.2022 kl 19:32 6934

En grei avslutning før Påske og et tydelig tegn på at det ligger store forventninger i luften. Vi fikk rett nok ingen børsmelding om avtakeravtale før Påske. Samtidig har har vi ingen sikre observasjoner på at Sagmo har vært til Tyskland og April er ennå ikke over.

Nå mener jeg at den utviklingen som skjer innen batterisektoren er et langt sikrere tegn på at BCS vil lykkes. Akkurat det er ikke avhengig av at det kommer en avtakeravtale i april. Selv holder jeg det som mest naturlig at en avtakeravtale ikke blir børsmelding før i andre halvår 2022. For med det trøkket som vi nå ser skje innen batterisektoren kan det vise seg å være lurt å ha litt is i magen. For etterspørselen etter CNF vil ganske sikkert dra seg til etterhvert som disse batterifabrikkene starter å produsere. For flere og flere tester viser nå at bruk av CNF i bilbatterier utgjør underverk på flere viktige parametre; ladehastighet, motstanden i batteriet, kapasitet, vekt og ikke minst som bidrag til å gjøre el-bilene enda grønnere. Følgelig vil det være et gedigent konkurransefortrinn å kunne levere el-bil med batteri ispedd CNF.

På dette området jobber tiden for BCS og jeg tror at full produksjon ved de første to fabrikkene ved utgangen av 2024 vil vise seg å være nærmest perfekt timing.

Ønsker alle BCS aksjonærer en riktig god Påske! Jeg tror at vi går mot noen heftige måneder som BCS aksjonærer!
nopetter
13.04.2022 kl 21:46 6821

Dette er bare en av mange nye bruksområder for CNF jeg har lest mange av disse nyutvinningene på forsker nivå. Dette viser spennvidden til dette stoffet sp de får nok å henge i med medarbeiderne hos sagmo på 24/7-365 skift

https://physicsworld.com/a/carbon-nanotubes-could-stabilize-energy-rich-nitrogen-chains/
nopetter
15.04.2022 kl 12:09 6556

GM må søke amerikanske myndigheter om bruk av CNF i en ny lithium-ion batteri fabrikk I Michigan. Etter det jeg forstår så er det pga helserisiko ved innånding. Alt av produksjon og sammenblanding foregår da i lukkede enheter.WHAT!!

Carbon nanotubes are essentially chemically bonded carbon atoms, which can be used for the efficient storage or transfer of heat or electrical energy. While great for new EV battery technology, the EPA determined in 2011 that carbon nanotubes could be a health hazard, for example, causing lung issues if inhaled.

https://gmauthority.com/blog/2022/04/epa-urged-to-approve-carbon-nanotube-use-for-gm-ultium-battery-packs/
Redigert 15.04.2022 kl 12:17 Du må logge inn for å svare
tekna
15.04.2022 kl 13:42 6477

Bull det da. Uansett er det mange lukkede enheter i en batterifabrikk.
nopetter
15.04.2022 kl 14:43 6426

Bake pulver kan også være en helserisiko ved innånding men blander du denne så kan du spise det. Kan ikke tenke meg at mennesker står og blander CNF I anodene på batteriene på et samlebånd sammen med grafitt o.a stoffer
Redigert 15.04.2022 kl 14:44 Du må logge inn for å svare
nopetter
16.04.2022 kl 18:12 6155

Den hendelsen blir det en kompensasjons sak av i ettertid
Londonmannen
19.04.2022 kl 13:41 5799

En liten dipp ned i dag som følge av meldingen i påsken, var vel som forventet med såpass mange investorer som stirrer seg blind på kursutviklingen time for time.

I et lengre løp er dette en bagatell som normalt sett ikke burde gi nevneverdig utslag på kursen. Den største risikoen er at lettskremte investorer kaster kortene og blir sittende på sidelinjen når virkelig kursoppgang slår til.

For klokken tikker ubønnhørlig mot etablering av fabrikkproduksjon i Mosjøen og Høyanger.,
Londonmannen
20.04.2022 kl 13:53 5572

Den avventende holdningen vi har sett de siste ukene vil nok vedvare frem til selskapet melder en avtakerkontrakt.

Vi så en spore til oppgang i tiden før Påske da det var flere tegn på at Sagmo hadde tatt en tur til Tyskland. Puslespillet tilsa at han var reist til Düsseldorf for å se om det var rom for en avtakeravtale med et japansk firma. Men da børsmeldingen uteble, falt investormiljøet tilbake i ny ventemodus. En modus de trolig vil befinne seg inntil det kommer en børsmelding om inngått kontrakt.

Selv forventer jeg ikke at vi får en slik melding før i andre halvår 2022. Uansett, jeg tar ikke sjansen på å sette meg på sidelinjen i den fasen selskapet nå befinner seg.
VanDiemen7
20.04.2022 kl 13:58 5551

Det stemmer nok. Akkurat samme leie nå som i november/desember før meldingene om Diegel 2.0 kom.
Londonmannen
20.04.2022 kl 14:07 5525

Men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Vi må bare akseptere at det tar tid å gå fra ide, prototype, kvalitetsmessig godkjent produkt, skalerbar produksjon til fabrikkproduksjon. Men om kort tid settes spaden i jorden for første fabrikk og innen mindre enn ett år vil første produksjon være i drift. Om vel to år vil BCS ha to fabrikker i drift og ved utgangen av 24 vil begge de to første fabrikkene være i full produksjon og ytterligere fabrikker være i forskjellige stadier fra planlegging til oppføring. Da vil vi være inne i en særdeles lønnsom vekstperiode med milliarder i omsetning hvert år.

Så får vi se hva aksjekursen vil være på den tid. Men at BCS vil kunne bli en særdeles lønnsom investering, bør det ikke være tvil om.
Londonmannen
20.04.2022 kl 16:10 5413

Sitter her i strålende Bergen-sol og undrer på hva det egentlig er som gjør at BCS kursmessig ligger der den ligger. At robotene hjelper til, er det vel neppe tvil om. Men hvilke fundamentale faktorer er det investorene ser en slik usikkerhet i?

Er det hvorvidt teknologien fungerer? Er absolutt ingen grunn til det. Produktet som produseres er sjekket ut av kompetente fagmiljø såvel som av potensielle kunder. Ingen har funnet noe galt.

Er det selskapets evne til å holde den skisserte tidslinjen for oppføring av fabrikker? Vel, det kan jo det være. Vi vet jo at det ikke er plankekjøring å etablere en fabrikk. Her ligger det nok trolig noen usikkerhetsmomenter.

Er det hvorvidt selskapet evner å lande en større avtakeravtale? Med 400 beilere kan det synes rart at selskapet ennå ikke har landet en større avtakeravtale. LOIer er jo ikke mye verdt før de er omgjort til forpliktende avtaler. Men med det suget det etterhvert må være i markedet etter CNF til blant annet bilbatterier, så skulle det være mer enn underlig at BCS ikke skulle evne å bli av med sin produksjon til greie priser. Men investorene vil nok se det i form av en børsmelding før de tror det. Men alt tyder på at samtaler pågår og at slik kan komme når tid som helst.

En slik avtale ville nok også bidratt til å fjerne frykten for at fabrikkene ikke skal stå klare som planlagt. For en større internasjonal aktør inngår ikke en slik avtale uten å være sikker på at BCS kan leve opp til den. Og det er grunnen til at jeg ikke tror vi vil se en slik avtale annonsertfør i andre halvår 2022, når bygging av første fabrikk er på gang.

Her er nok en del momenter som må på plass før massene av investorer kaster seg over BCS.

Men som sagt, den som venter på noe godt venter neppe forgjeves.

Nyt godværet!
Redigert 20.04.2022 kl 18:30 Du må logge inn for å svare
tekna
20.04.2022 kl 17:50 5337

Jeg tror Bcs er for «den spesielt interreserte» pt. Tenkte det da jeg så deltagelsen på siste kvartalspresentasjon med 41 stk på nett og en (!) i salen. De spesielt interreserte har kjøpt, kjøpt og kjøpt. Til slutt har ikke de bulle mer midler. Det er da maskinene kommer og selger aksjen ned på minivolum hele dagen og alle dager. Da er det ikke likviditet nok til å holde den oppe.

Jeg er helt enig i beskrivelsen din og føler meg meget komfortabel med denne investeringen. På kort sikt kan ingen spå sol følge av ovennevnte - tror jeg.

Blir mer og mer bull. Denne GM artikkelen til nopetter «beviser» at CNF blir brukt i stort monn i batteriproduksjon. GM oppnår fordeler med lettere batteri, kortere ladetid og lengre kjørelengde. Snart må andre på banen. Også i andre segmenter skriker de etter cnf.
VårDitto
20.04.2022 kl 20:18 5204

Du glemmer en ting i oppramsingen av hva man venter på, nemlig de utvidede tester (TioTech, Beyonder, etc) som tydeligvis pågår ennå, og hvor det har vært helt taust lenge, litt for lenge spør du meg.
Her tror jeg mange ville vært beroliget om litt oppdatering forelå, gjerne av den positive sorten ;-)