Det nye mantraet i politikken

Sotah
05.11.2018 kl 08:10 772

For tiden har politikere sluttet å mene noe. Man peker på noe i stedet. Man kan peke på EØS-avtalen, statsministerkandidater, lover og regler, politiske partier, abortlover, media, julaften og muligheten av å kjøre svart bil. Jeg gruer meg til valgkampen når alle skal peke på i hytt og vær. Makan til ullent svadabegrep. Hva i heiteste er vitsen med å stemme på et parti som skal peke på politiske teoretiske muligheter? Jeg får late som jeg er Oslolosen og fastslå at -Gerhardsen pekte f@@n ikke på noe som helst. Mer baller og klarere standpunkt, takk.
Sotah
05.11.2018 kl 08:14 766

Og når mitt parti Zotistene stiller til valg kommer vi til å peke på Tajik som statsminister. Som betyr at vi like gjerne kan støtte Siv Jensen. Hvis det får oss inn rundt Kongens bord. Dere er advart.
Slettet bruker
05.11.2018 kl 08:15 766

Dæven.
Kryss i taket i dag.
For første gang i historien er jeg enig i noe som Sotah sier. (Det vil si: Mitt svar var til det første innlegget)
Redigert 05.11.2018 kl 08:16 Du må logge inn for å svare
Sotah
05.11.2018 kl 08:19 762

Og jeg som regna deg som en sikker stemme, papp...
sus1
05.11.2018 kl 09:10 734

Enig, de tror bare. Jeg tror sier de. Verst var Kristin Halvorsen som startet nesten alle setninger med jeg TROR.
Slettet bruker
05.11.2018 kl 09:15 730

TRO, er en aktivitet som utføres i kjerka (moskeen, evt bedehuset). HER skal du vite.
ladaen7,30
05.11.2018 kl 09:19 728

Norsk politikk trenger noen som Håkon Lie, der var det ofte reine ord for penga. "Skal knuse deg som ei lus", hvem andre kunne ordlegge seg slik uten å bli mat for ulvene:-))
"Når ble Norges grense lagt til Afrika"? spurte han fra sykesenga.

Det var nok mer fres i uttalelsene tidligere ja, idag er det bare noe ullent som kommer, mange er redd for å bli plassert i en eller annen boks
Slettet bruker
05.11.2018 kl 09:54 713

Det er korrekt, ladaen. Det er viktig for folk og da spesielt politikere og toppledere å ordlegge seg slik at innholdet itte gir mening eller unngår spørsmålet på galant og snedig vis. Det høres ut som de har svart, med flotte og store ord, men det har de selvsagt ikke. Det er mye som skal legges lokk på må vite. Det er itte rene spill som foregår i Norge, spesielt itte i det offentlige se. Selv om vi er bedre enn Honduras og Niger.
MrMiss
05.11.2018 kl 09:57 712

Politisk korrekthet fordummer og vi ser tydelig hvor ullent og med mange firbehold,bisetninger og garderinger politikerne uttaler seg.
Frykten for å støte,krenke og ellers si noe galt preger dem.Derfor lyder de fleste likt og nikkerne er enig så lenge det er 'tiktige' ytringer
som kommer ut......
Ikke rart at Gjedda,Listhaug,Sandberg og andre som ikke er grepet av politicus correcticus-epidimien sliter med PK-media......!
Slettet bruker
05.11.2018 kl 10:02 708

Da burde du melde deg inn i fanklubben til sylvi,sothen.
Ikke baller,men klare meninger.
;=)
artig
05.11.2018 kl 10:16 697

I alle dager, enig med sotah.
Også så tidlig på morgenen:)
Slettet bruker
05.11.2018 kl 11:04 681

Det er så man ikke tror hva man leser,kanskje han er full enda etter helgens fyllekule?!
;=)
Slettet bruker
05.11.2018 kl 11:21 668

Ekspert på politisk kommunikasjon har noen gode betraktninger i artikkelen under.

Han mener venstresiden bedriver en heiagjeng-politikk hvor budskapet blir underordnet.
Vi så denne heiagjeng-virksomheten under Hareides kuppforsøk, det ble til og med opprettet en egen "Heia Hareide"-side på Facebook.

Vi så det i går da en snart 80 år gammel og pensjonert FrP-politiker kom med noen tåpelige uttalelser på Facebook.
Igjen var det venstresiden og heia-gjengen som tro til; både Støre og Hareide pisket opp stemningen på sine egne Facebook-sider.

Og nå forsøker SV å sko seg på de blås seier i KrF.

https://www.nrk.no/norge/mener-sv-forsoker-a-sko-seg-pa-splittelsen-i-krf-1.14278468
SCK
05.11.2018 kl 12:06 646

Ære være ærlige og konkrete standpunkter og meninger - , men å våge å skifte en mening underveis er vel også et bilde på "baller", er det ikke?
Det fører ikke alltid til omfavnelse fra flokken man skulle tro man var en del av, når ens egen samvittighet trumfer feighet og unnlatelser, som krysser "den tause majoritet" som man vanligvis gjør alt for å stryke etter hårene.

Kanskje Hareide og Tajik er slike eksempler?
Redigert 05.11.2018 kl 12:08 Du må logge inn for å svare
Sotah
05.11.2018 kl 13:43 625

Å peke på en eller annen som statsminister er ihvertfall så blasst at det skulle vært forbudt. Flasketuten peker på, liksom. Enten stemmer du for skrotten som statsminister eller så gjør du det ikke. Og nå peker jeg på muligheten av å lage et protesttog.
kokkohill
05.11.2018 kl 15:03 598

Jeg er enig med Soten , må sjekke tempen ?
Slettet bruker
05.11.2018 kl 15:31 590

Sotah glemmer å nevne det som har overtatt for alle andre hensyn (bare med et par små lovendringer var det gjort, gitt) - nemlig personlige krenkelser og trusler:

"For noen år siden mistet Ap-politiker Marianne Marthinsen sin 15 måneder gamle datter etter alvorlig sykdom. Nå spør hun hvem som bestemmer, dersom hun blir gravid med et foster med samme tilstand.
«Det har blitt personlig. Statsministeren har en uke på seg til å svare», skriver Marthinsen på Facebook, der hun har lagt ut et bilde av et skriftlig spørsmål hun nå har sendt til statsminister Erna Solberg."

https://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge/marianne-marthinsen-mistet-datteren-sin-nå-stiller-hun-erna-solberg-personlig-abort-spørsmål/ar-BBPmeeq?ocid=spartanntp

Nå er det Krf, som Marianne Marthinsen helt til fredag var rede og villig til å inngå politisk ekteskap med, som må svare på Marthinsens spørsmål; for det er Krf Erna skal imøtekomme på det punkt. Svare innen en uke... Ellers? Ja, ja, synd hvordan politikken har utviklet seg.

Mht. Tajik som uttaler seg både som politiker, menneske og jurist på én gang - gud bedre - rydd veien for en diktator, der skal det ikke bli lett å få inn et motargument mot kjeftesmella!
Sotah
05.11.2018 kl 15:57 576

Kr.F har ikke gjort annet enn å peke på både den ene og andre de siste ukene. Men de har ikke monopol på uttrykket, følg med pekingen fremover. Politikerne er ikke ferdigpekt på lang tid ennå.