SSHIP - operational update

kvekk14
SSHIP 05.11.2018 kl 08:32 7770

Scanship Holding ASA : Operational update - Strong performance in third quarter
Scanship records strongest results ever with third quarter 2018 revenues of NOK
80.1 million and EBITDA of NOK 10.7 million. Accumulated revenues ended at NOK
226.6 million with EBITDA of NOK 27.0 million.

"We are very pleased with our performance, and it shows that our focus on
improving our client's environmental sustainability impact by delivering
technology for cleaner oceans really pays off. We are delivering stronger on all
fronts with higher revenues, improved margins and winning grounds both in cruise
newbuilding, cruise retrofits and in aquaculture. We are in a good position to
grow this business further", says Henrik Badin, CEO of Scanship Holding ASA
(Scanship).

See enclosed Operational update 3Q 2018 with further details.


For further queries, please contact:
Henrik Badin - CEO Erik Magelssen - CFO
Scanship Holding ASA Scanship Holding ASA
Tel: +47 90 78 98 25 + 47 928 88 728
Email: henrik.badin@scanship.no erik.magelssen@scanship.no


ABOUT SCANSHIP HOLDING ASA
Scanship delivers world leading solutions for cleaner oceans in the Cruise and
Aquaculture industries. Scanship provides advanced technologies for processing
waste and purifying wastewater. Owners operating Scanship systems have the
solution to convert all waste and wastewater into clean energy and purified
water which meets the highest international discharge standards. Any residuals
from the Scanship processes can be recovered for reuse.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to
section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.


Attachment

* SSHIP - Operational update 3Q 2018 (https://prlibrary-
eu.nasdaq.com/Resource/Download/a9423a91-b9f0-4b60-98b9-6ce155967c02)
Redigert 19.01.2021 kl 03:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2018 kl 11:37 7674

Brukbart dette . Men er redd det ikke tilfredstiller forventningene. Tror kursen vil falle
bålfreak
05.11.2018 kl 20:17 7586

Svært så negativ da Hartvigsen. Resultatene var jo meget bra. God ordreinngang, styrket overskudd, etablering innenfor nye bransjeområder. Scanship opparbeider seg et stadig større marked også for ettersalg og vedlikehold. De har forbedret marginene sine. Selskapet er et vekstselskap i en svært positiv trend.
De gir også en positiv guiding. Hva mer kan vi forlange. Dette er jo ikke et stort industriselskap enda, men de kan bli en betydelig aktør innenfor sitt segment. Renere hav og fokus på miljøet i havet med mindre plastforurensing og lavere utslipp av forurenset vann og andre kjemikalier, vil gi Scanship en enorm boost i årene som kommer. Utfordringen foreløpig er likviditeten i aksjen, men den vil gradvis forbedre eg etterhvert som selskapet leverer. Dette er selvfølgelig ikke noen tradingaksje , men et langsiktig case for våkne investorer .
bålfreak
06.11.2018 kl 15:32 7471

Noen har lagt ut 200.000 aksjer for salg på kr 5 og 260.000 aksjer på kr 5,10. Ikke særlig smart, hvis man da ikke ønsker at det skal være en sperre. Dersom man ønsker seg ut av aksjen må man selvfølgelig legge ut mindre poster for salg og være tålmodig. Makan til tullete opplegg skal man lete lenge etter. Jeg oppfordrer vedkommende til å slette disse salgspostene
Slettet bruker
06.11.2018 kl 15:51 7454

Det er ikke jeg som er negativ til selskapet , men andre som du ser. Og da hjelper det ikke mye hva vi mener
bålfreak
06.11.2018 kl 16:02 7432

Neida, greit det Hartvigsen. Det har jeg jo skjønt, men utsagnet mitt var vel egentlig ment å være ltt ironisk eller fleipete om du vil. Scanship leverer jo veldig bra. Dagens Finansavis har et positivt innlegg om Scanship Holding. Anbefaler alle å lese innlegget. Det er viktig å tenke positivt og langsiktig i denne aksjen.
Slettet bruker
08.11.2018 kl 15:41 7305

Avfallet fra cruise båter omgjøres til restprodukt uten co2 forurensning, som inneholder verdifullt aktivt karbon og energirik syntesegass som kan nyttes til forbrenning. Det syntes derfor åpenbart at mye av vanlig husholdningsavfall også må kunne behandles på samme måte. Og da kan det åpne seg et enormt marked for Scanships teknologi produkt. Det som ikke samles i søppeldeponier blir i stor gard fjernet ved forbrenning og skaper utrolige co2 problemer.

Spørsmålet er lønnsomhet for eventuelle kjøpere av Scanships produkter, patenter og eventuelle konkurrenter.
Slettet bruker
14.11.2018 kl 11:06 7128

Det er en tydelig tendens til stadig tøffere miljøkrav. Det gjelder for alt avfall, enten det er i fast form, flytende, eller i gassform. Det er økende krav fra miljøvernmyndigheter og statsinstitusjoner verden over til stadig mer rensing av alle typer avfall.

Scanship Holding er derfor plassert i et sterkt voksende marked og bør være interessant som en langsiktig investering i miljøtekonologi. Siste halvannet års regnskaper viser tydelig at selskapet er i rett bransje til rett tid. Tenk om alle oppdrettsanlegg og cruiserederier får pålegg om rensetiltak som Scanship kan løse. Tenk om alle avfallsmottak bare i Norge blir pålagt strengere rensekrav ala de Scanship kan løse.
bålfreak
29.11.2018 kl 14:05 6876

Meget interessante vurderinger du kommer med Far-far. Litt merkelig at det ikke utvises større interesse for selskapet. Men det vil komme etterhvert. Bellona har tydeligvis vært en pådriver for å få Carnival til å inngå avtaler med Scanship. Bellona ble engasjert av Carnival for å hjelpe dem med miljøvennlige løsninger.
Scanship sitter på unik teknologi som har en utrolig høy verdi. De kan patentere teknologien og således beskytte den. En gang i fremtiden vil et større internasjonalt selskap kjøpe Scanship. Dagens eiere vil sørge for at prisen blir høy. Jeg tror på en femdobling fra dagens kursnivå i løpet av 3 år.
OsloInvest
29.11.2018 kl 14:43 6850

Enig, dette er en supertrend som selskapet kan ri på lenge. Eier ikke aksjer i Scanship for øyeblikket men har vært inne tidligere i en kort periode.

Har selv plukket opp en post i Wartsila (finsk selskap), som ikke er like rendyrket mot trenden, men kan se for meg at selskapet kunne kjøpt opp Scanship.
Slettet bruker
03.12.2018 kl 20:08 6678

Som nevnt tidligere ser jeg en mulig enorm oppside for Scanship dersom kommunale avfallsmottak vil kunne ta i bruk selskapets renseteknologi for husholdningsavfall.

I et intervju med Vestviken 24 Næringsmagasin uttales følgende:

«Også kommunesektoren har så smått begynt å fatte interesse for Scanships løsninger for gjenvinning og energiforsyning fra avfall. Asker og Oslo kommuner ser på vår teknologi som en meget interessant løsning, sier Henrik Badin.»

Kan vi vente melding om et test-pilotanlegg i Osloregionen?

Slettet bruker
06.12.2018 kl 09:56 6508

Dette er det tredje såkalte grønne selskapet jeg kjøper meg inn i. Jeg tror på trenden som nå er i gang for å få til en reinere klode. Dette er ikke lengre bare et krav fra eksentriske miljøorganisasjoner, men en miljøtrend på regjeringsnivå over hele verden. Dette markedet blir enormt.

Nel og Scatec Solar har gitt en meget hyggelig gevinst, og Scanship ser ut til å ha kommet over oppstartvanskelighetene som alle nyetableringer møter. Et spennende selskap å følge fremover.

Fra Q3 presentasjonen:

SSHIP | Strong performance in third quarter
Oslo, 5 November 2018 – Scanship records strongest results ever with third quarter 2018 revenues of NOK 80.1 million and EBITDA of NOK 10.7 million. Accumulated revenues ended at NOK 226.6 million with EBITDA of NOK 27 million.


Project Backlog Q3 2018 = 485 MNOK, Q3 2017 328 MNOK.
Fredag 7. flagget nye ordrer til ytterligere 5 cruiseskip. Ordreboken teller nå 630 millioner. Nær dobling mot Q3 2017.

“We are very pleased with our performance, and it shows that our focus on improving our client’s environmental sustainability impact by delivering technology for cleaner oceans really pays off. We are delivering stronger on all fronts with higher revenues, improved margins and winning grounds both in cruise newbuilding, cruise retrofits and in aquaculture. We are in a good position to grow this business further” says Henrik Badin, CEO of Scanship Holding ASA (Scanship).
Redigert 08.12.2018 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
OsloInvest
06.12.2018 kl 10:53 6476

Hvis du vil ha flere innen samme sjanger så er Tomra og Beijer Ref andre selskaper som vil dra nytte av samme trenden.

Tomra: Marin forsøpling. Skottland og England neste store land som kommer til å innføre panteordninger.

Beijer Ref (svensk selskap): reduksjon av klimagassutslipp (f-gasser). EU-direktiv som krever at alle dagligvarebutikker og restauranter innen 2030 må bytte ut kjøleutstyret sitt for å tilfredsstille nye krav fra EU på utslipp av miljøfarlig gass.
Jonny59
07.12.2018 kl 11:32 6363

Flere nye kontrakter i dag :-)
En av mine beste aksjer.
Redigert 07.12.2018 kl 11:37 Du må logge inn for å svare
Jonny59
07.12.2018 kl 12:36 6321

Dette er en fuckings gullklomp...ordrereserver på utrolige 630 mill.
Sterkt underpriset er min vurdering av aksjen.
Slettet bruker
07.12.2018 kl 12:50 6309

Greit det er flere som ser tegninga.
Potensialet fremover er formidabelt for å si det mildt.
Slettet bruker
07.12.2018 kl 17:35 6228

Vurdert å kjøpe en stund, men synd det ikke finnes omsetning. Kun omsatt for 450k idag med den FIN FINE meldingen. Kontrakter for 190mill gjør seg.
Får vel legge inn litt lavt i boka og håpe man får noen aksjer over tid på dupper. Er en "kjøp og hold noen år" aksje. Ligger an til pene tall på bunnlinja fremover.
Slettet bruker
09.12.2018 kl 14:39 6097

Dere fikk vel med dere at Scanship vant prisen Entrepreneur Of The Year i Oslo 3. desember?

Scanship er et ungt selskap i en fase hvor deres produkter er utviklet til et kommersielt nivå. De treffer nå et marked hvor det skrikes etter nettopp slike produkter som kan legitimere drift av prosesser som typisk har vært uglesett som nødvendige, men også meget forurensende. Alle oppegående mennesker ser at det nå rettes daglig fokus på hvordan vi skal kunne redusere avfalls-forurensning og CO2 utslippene. Selskaper med produkter innen disse områdene bør være på radaren til alle investorer.
Redigert 09.12.2018 kl 14:41 Du må logge inn for å svare
nokia123
18.12.2018 kl 08:59 5860

Ny avtale i dag - perfekt
Slettet bruker
18.12.2018 kl 11:03 5819

18/12-2018 08:00:00: (SSHIP.OAX) Scanship Holding ASA : New contract for two mega cruise newbuilds




Scanship Holding ASA, with its subsidiary Scanship AS, has entered into a contract with one of the major European shipyards for delivery of AWP (Advanced Wastewater Purification) systems to two mega cruise newbuilds. The contract also includes supplies to two optional vessels. The contract comes in addition to last week awards for total clean ship systems to five cruise newbuilds at two other yards.

"We are very satisfied with the latest order intake, accumulating the total order backlog to a record high level of NOK 670 million.
Dieseldyr
18.12.2018 kl 14:35 5764

en liten ordre..ca40mill ser det ut til. men alle kontrakter hjelper... synd ikke kursen har beveget seg på 2 ordrer på 2uker
Slettet bruker
19.12.2018 kl 12:03 5670

40 millioner betyr 20 mill for leveransen til hvert skip. Store skip lik store rensesystemer. Det er jo bare avløpsvann-rensing,
Advanced Wastewater Purification, som skal leveres. Tidligere har typisk ordrestørrelsen 20 mill inkludert både søppelrensing og avløpsvann.
Slettet bruker
20.12.2018 kl 15:28 5590

Dessverre kjempestore poster som skal ut. Salgspresset er enormt - kanskje på grunn av nødemisjonen for en tid tilbake
Slettet bruker
20.12.2018 kl 15:32 5580

hvor finner du informasjon om denne emisjonen?
Slettet bruker
20.12.2018 kl 16:54 5543

Det var vel en emisjon i 2014. Men dette vet andre mer om en jeg siden jeg ikke hadde aksjer da.
bålfreak
24.12.2018 kl 09:56 5388

Scanship Holding vil øke overskuddet for hvert kvartal fremover. Ordreboken er rekordstor og marginene er gode og spesielt gode på ettersalg og vedlikehold som det blir mye av fremover. Cruiseindustriens investeringer i miljø og fokus på rent hav er en megatrigger for Scanship. Hartvigsen forsøker å baisse med tullprat om en emisjon som ble gjort for snart 5 år siden. Stadig nye markeder åpner seg for Scanship, på kort tid har de nå meldt intet mindre enn 7 ordre på tilsammen ca 250 millioner. Nye megatrender oppstår med jevne mellomrom.Scanship befinner seg i en slik trend som vil utvikle seg og vokse de kommende år. Sjelden har jeg sett et selskap med så gode fremtidsutsikter. La oss bare håpe at selskapet ikke blir solgt for tidlig. Med dagens hovedeiere tror jeg ikke på noe snarlig salg. De ser muligheten for en utrolig vekst og vil ri på denne bølgen inntil selskapet er modent for salg. Hvor mange ganger kursen har doblet seg på 3 til 5 år er vanskelig å spå, men at vi har tatt femgangern er meget sannsynlig.
Slettet bruker
02.01.2019 kl 11:43 5141

Mye tyder på at såkalte grønne investeringer blir et stort marked fremover. SSHIP ligger svært godt an innen rensning av avfall. Verden drukner i avfall både innen luft, vann og hav. Regjeringer og overnasjonale organer kommer stadig med nye krav og forordninger innen rensning og forsøk på å bevare miljøer for en fortsatt levelig klode. SShip leverer nå sine teknologiske produkter innen rensning av avfall fra skip og fiskeoppdrett. Kommer også rensning av landbasert søppelavfall inn som et naturlig marked for selskapet så ....
Dublinmannen
09.01.2019 kl 15:06 4915

1,4 milliarder uten å prise inn stor sannsynlighet for videre vekst i et marked med en lang og sexy fremtid. Oppsiden er brutal!
Slettet bruker
09.01.2019 kl 15:11 4908

Oppsiden her er til å bli svimmel av. Et veldig veldig spennende selskap.
Slettet bruker
09.01.2019 kl 15:14 4900

Hva er dagens markedsverdi? 400 millioner? Med en backlog på 600-700 millioner?
Dublinmannen
09.01.2019 kl 15:26 4886

Tror også at aksjonærene vet hva de EGENTLIG sitter på av verdier!
Dublinmannen
09.01.2019 kl 15:33 4882

Litt over 400 mill ja, 630 i backlog
Dublinmannen
09.01.2019 kl 15:49 4865

Tror jeg senker skuldrene og lener meg tilbake i Scanship, hvor alt står så tydelig. Her er en god og hardarbeidende ledelse, og et godt eierskap, hvor ledelsen er godt representert med aksjer. Marked og bransje er kort oppsummert: Pack your shit and welcome to Clondyke!!! HER VIL MYNDIGHETERS OG MILJØORGANISASJONERS PEKEFINGER STRÅLE SOM TUSEN SOLER I HUNDRE ÅR FOR OSS AKSJONÆRER!

HAHA
Dublinmannen
10.01.2019 kl 01:26 4749

Jeg skrev lenger oppe at backlog var 630 mill, det må korrigeres til 670
Slettet bruker
10.01.2019 kl 10:17 4663

Pack your shit and welcome to Clondyke - den likte jeg. Kommer nok til å sitere deg på den en gang.
Slettet bruker
10.01.2019 kl 10:52 4633

blåfreak
Hva holder kursen igjen da. Siden du sjikanerer meg på selveste julaften må du ha bedre argumenter . Hvis noe har hatt en bra stigning tar de ofte gevinst, og det vil de fortsette med en stund til
bålfreak
22.01.2019 kl 08:45 4362

He,he er du så hårsår da Hartvigsen. En liten spøk er vel ikke akkurat trakkasering. Opp med hodet raske gutt dette går nok bra til slutt. Det tas nå ut større salgsposter noe som er positivt. Omsetningen har økt de siste dagene antakelig som en følge av avtalen med Sparebank 1 Markets. Det samme gjentar seg om og om igjen........, småaksjonærer mangler kompetanse og er altfor,altfor,altfor utålmodige. Aksjehandel er ikke lotto med trekning hver lørdag. Det handler om hardt arbeid over laaaaaaaang tid. Dersom man ikke har tid nok, noe de unge burde ha , bør man satse på noe annet enn aksjer.
OsloInvest
16.04.2019 kl 19:50 3610

Bumper denne. Beijer Ref opp 15% idag på strålende Q1-rapport.
Slettet bruker
17.04.2019 kl 10:35 3388

Du burde ikke bumpe en tråd som er full av vås fra blåfreak. Men siden han e r en freak så kan en ikke vente bedre