Aksjen uten retning

kaunis
ZENA 25.03.2022 kl 16:58 8728

Denne aksjen har vært DØD så lenge at en haste operasjon må på plass for at det skal være mulig å få liv i den igjen. Det har nylig vært et låneopptak uten at noen vet hvorfor, men en kan jo lure på om det er penger under bordet som måtte på plass, før Tilapia kan bli behandlet i det Kongolesikse oljedirektorat eller lingnende institution. Hvilke lover og regler som gjelder har vi ikke peiling på, men at det er normale internationale regler som følges kan ikke være mulig. Dette er mer en farse en et normalt regime handling. Jeg har ingen tro på at vi får Tilapia før visse lommer er fylt med dollar. Det er mer en merkelig at dette skal ta så lang tid, tror ikke det er tatt opp til noen behandlings tid, og det vil neppe skje i 2021. Det er for mange som skal tilfredsstilles, og her gjelder nok den sterkes lov enda. Vi har hatt en alt for stor tro på at normal sivilisasjon var kommet til dette stedet, bare jeg tar dette navnet i munnen lukter det lik. Hvor mange år har det vært Krig i KONGO, har ikke orket å telle, men det har kansje aldri vært ordentlig fred i disse områdene. Denne aksjen er så død som det er mulig, rene RÆVA aksje. Det er ulver på alle kanter og veldig få tenker fat olje, men heller hvordan en kan få lurt flest mulig aksjer på billigsalg .fra lut leie aksjonærer som sitter fast i denne driten.
Gullit
25.03.2022 kl 17:27 5520

Ser du har solgt deg ut i dag.. sannheten er att Zenith har rekordinntekter om dagen!! Smålig å høvle over alt det positive som har utviklet seg i Tunisia. Att Tilapia lar vente på seg er selvsagt frustrerende, men store planer i Tunisia skal fortsatt utvikles. Snart også oljesalg til en verdi av halve selvskapte.. selv uten videre utvikling er vi lavt priset..
Gullit
25.03.2022 kl 17:31 5520

Og krigen du snakker om er vel DR Kongo? Ikke Kongo Brazzaville, merkelig uttalelse ..
kaunis
25.03.2022 kl 17:39 5495

Nei, jeg har så vist ikke solgt meg ut, du har sikker lest noen av mine tråder og erfart at jeg tidlig har forstått at Tilapia ikke er noen vi bør vente på, men heller gå mye mer inn i Tunisia, for der få tilgang på noe som kan gi håp om inntekter, som vill gi en større tillit til selskapet. Det er jo flere som etter hvert tar til ordet for det, realiteter er det som teller, Men alt for store forhåpninger til det mørke Afrika har gitt alt for store forhåpninger, der er det fortsatt detsverre mørkt enda. Søk til nordsjøen igjen, vil jeg hilse til AC og ikke kast bort tid på steder hvor egne regler gjelder.
Pessimist1
25.03.2022 kl 17:46 5479

1. Om du helt oppriktig tror at et lån gitt av en serriøs finansinstitusjon blir gitt til et selskap, for så at pengene skal brukes på det du her beskriver som direkte korrupsjon, samtidig som selskapet har revisjonsplikt og en revisor som går over regnskapene. Det faller på sin egen urimelighet.

2. At ting tar tid i Afrika er ikke ukjent. Byråkrati er en artig ting, skal faktisk si jeg synes prosessen i Congo går rimelig raskt. 1 år for en prosess som dette er ikke spesielt lang tid, man ser samme problem i Tunisia der ting går rimelig tregt. Det er ikke noe unikt at det tar lang tid, du kan jo bare se på hvor lang tid enkelte søknader tar hos NVE i Norge så skjønner du vel kanskje at alt ikke er så mye bedre i Norge heller.

3. I kongo Brazzaville var det vel en borgerkrig som sluttet i 1999, altså 23 år siden.

4. At du er frustrert å har tapt penger er helt i orden. Du trenger ikke være så emosjonell, alle har forstått at du er lei venting. Da anbefaler jeg deg å finne deg noe annet å investere i, eller å kanskje redusere beløpene du handler med. Det er helt klart at du har investert over evne, det burde du ta lærdom av. Klarer ikke å se noen annen grunn til at du er så emosjonell.

Jeg vil anbefale deg å forfatte kritikken din på en smule mer rolig å sivilisert måte, da er det nemmelig mulig å diskutere det. Jeg er veldig interessert i å prøve å finne negative punkter på alle aksjer jeg er investert i. Hadde vært interessant å høre hva du mener selskapet kan gjøre bedre, eventuelt hvorfor du mener det er en dårlig investering.
Joffe3
25.03.2022 kl 18:08 5417

Alle sammen !
Opp 7% over dammen i dag, nyheter på Mandag kanskje ?

Joffe3
Bull dog
25.03.2022 kl 19:15 5344

Det vil være veldig rart å selge nå. Nå går vi innn i april. La traderne trade med hverandre og lukk øya for denne. At godkjenninger lar vente på seg kan ha noe med at de må ha egenkapital. Afrikanske land har brent seg før. Tålmodighet et par uker til!
Slettet bruker
25.03.2022 kl 20:02 5280

Haste operasjon (dose med nervemedisin) er ett godt oljesalg neste uke.

En passende booster dose vil være en god status rapport om ROB-1 og at de har
kommet igang med EZZ-18.

Alf Prøysen har rett ....
På (blå)mandag skal vi få en ny børsuke med blanke Zenith aksjer og
fargestifter vi kan bruke på forumet til finansavisen.




Redigert 25.03.2022 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
25.03.2022 kl 20:36 5224

Selve overskriften er helt riktig.Denne aksjen har vært helt grusom siste 12 mnd for de som har sittet hele veien og ikke fått være med på resten av olje rakettene. Det et rett og slett trist. Dette bunner ut i AC sin aksjepresse på lave livå for å overleve med ditto utvanning, enorme lønninger til ledende ansatte som ikke hører hjemme i et selskap i en startfase.Lovnader som ikke Leveres på over lang tid. Her kan jeg fortsette i det uendelige. Tro håp og kjærlighet fungere ikke i dette markedet. Hadde AC closet avtalene når olja var 25 dollar og bransjen lå med knukket rygg så hadde alle vært rike nå men det evnet han ikke. Grunnen er at han ikke hadde finansene i orden når timingen var perfekt. Hadde jeg sittet som menister i Kongo og Tunisia nå så hadde jeg aldri signert på noen avtaler. Her er grunnen til at ikke noe blir signert for så dumme er de ikke der nede. Store penger må på bordet, derfor siste konvertible lån. Altså AC sin strategi feiet delux. Jeg har tjent sekssifret beløp i andre olje aksjer i mars.
Redigert 25.03.2022 kl 21:39 Du må logge inn for å svare
Pessimist1
25.03.2022 kl 21:26 5142

Tror ikke selve liftingen altså salget skjer neste uke, da burde det være meldt om allerede. Om du leser børsmeldingen står det april, så tipper vi får nærmere opplysninger om akkurat når i april i måndeskifte.
Gullit
25.03.2022 kl 21:38 5126

Kursen er ikke der man ønsker enda, men att mye bra er etablert i Tunisia kan man ikke la være å innrømme. Og der er det stort potensiale videre også.. og att han bommer med å klage på kriger viser vel att han ikke er helt seriøs i sine uttalelser.. blir litt tvilsomt hele agendaen…
BMU
25.03.2022 kl 22:05 5083

Jeg tror at dette har mer å gjøre med overoptimistiske ( noen ganger urealistiske spådåmer) i di forumene om firma. Håp at de skall skje noe om ikke så lenge var basert på spådom og tro, og ja noen tør å påsto at de skjer ting om en uke eller mnd..De gjør at noen tar den som en troverdig informasjon i forumet, derfor skuffelse og fostrasjon kommer hus noen aksjonere, man må bruke litt tid får å klare å filtrere fakta fra fiksjon. Fakta er de som kommer fra børsmeldinger fra firma, de er pålagt til en troverdig informasjon til investerer, resten er de vi tror og håp.
Zenith har løftet seg opp betydelig i 2021 den ser veldig stor potensjall at ting kan ordne seg i mye bedre for aksjonarene i framtiden. Men fårhandlinger har aldri vært noe lette for små firmaer ikke mins kalkulering av risk. Equinor eller Aker har rå til å feile til å me at de merkes ikke noenganger i aksjemarked, som er noe helt ant me små bedrifter.Jeg viste om dette og gjekk inn med åpent syn, Jeg viste at de vil ta tid,Jeg var ikke forbered med så mange emisjoner de er den eneste ting har miskalkulert.Men alle eller liger etter mine forventninger.Og har sakt i andre forum før c.k,, Den dagen når drilling starter og er vellykket da kan vi si at de var vellykket investering ".Jeg må si at Jeg har troa på de, liker sammensetning av ledelsen i Zena, ikke noen overflåding av byråkrati, jobber hart resultatene vil kom etterhvert.
Alle må fine sin mening og grunn hvorfår er vi her, og ta beslutning etter de,.
Joffe3
25.03.2022 kl 22:17 5060

Kaunis !

Ha.. ha.. ha.....du ønsker billigere inngang forstår jeg, det er mye bedre om alle som er interessert i selskapet , om å lese seg opp på de siste nyheter som ligger ute på oslo børs news om selskapet..

Denne kommer til å ta av i slutten av neste uke
:-)
Sjekk London Børs i dag opp til 12% i dag, slutta på ca 7 %

Ja helt riktig, forventninger.
De kan fort komme på Mandag. :-)

God helg alle sammen. :-)

Joffe3
Hektor
25.03.2022 kl 22:46 5011

Minner om at oljesalg kan skje hvert øyeblikk og gjenntar følgende info:

I sommer 2021 var det en differanse på 11 dager mellom salgsavtale (8 juli) og shipment (19 juli). Vi får se nå om salgsavtale skjer før den 31 mars. Antar at det blir 31 mars.

...The lifting is scheduled for April 2022...
The Company confirms that, based on current production rates from its recently enlarged portfolio, it will hold a total of approximately 114,000 barrels of crude oil in stock net to Zenith in Tunisia, as of March 31, 2022.
jantt
25.03.2022 kl 22:49 4994

Altid næste uge og intet sker.

Sgu ingen der forventer nyheder snart.

Mange snakker om at lige så snart oliesalg bliver meldt stiger kursen kraftigt. Nej så var den steget allerede nu
Hektor
26.03.2022 kl 00:11 4852

Baserer det ut fra børsmelding januar og differansen på 11 dager i juli, første uke i april blir vell mer riktig å anta. Spiller vell ikke så mye rolle, men får nok en forventning neste uke. Var ikke så enkelt med aksjepåfyll denne uka gitt.
Redigert 26.03.2022 kl 00:24 Du må logge inn for å svare
Hektor
26.03.2022 kl 00:20 4838

Skyhøye lederlønninger er vell ikke helt spot on. AC har litt over 3 millioner NOK.
gravemaskinen
26.03.2022 kl 07:38 4852

Ser Hegnar har en låst artikkel om pen som har gått 10 gangen og fortsatt bare har 3 gangen inntjening i markedsverdi... Zena har med oljesalg i høst og nå kommende salg pluss salg strøm Italia inntekter som nesten overgår maket cap, og der aksjen har gått 0...
Redigert 26.03.2022 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
26.03.2022 kl 08:38 4785

For de aksjonærene som evner å se potensialet i aksjen utløses før de selv får nervøst sammenbrudd kan dette bli riktig bra,jalla aksjer er ikke for alle,her kan alt skje og da menes absolutt alt👍
Trenger ikke melde seg inn i brønnpisser.com fordi om ting tar tid,flusst av andre caser en kan kose seg med mens en venter på forløsning i denne👍
Slettet bruker
26.03.2022 kl 11:36 4626

<< Store penger må på bordet>>
Hvis det må store penger på bordet så kan andre ha meldt sin interesse
fordi dagens olje priser gjør mindre felt lønnsomme.

Ett godt resultat etter side-track drlling av EZZ-18 vil være svært positivt


Pessimist1
26.03.2022 kl 12:37 4771

Gullhaugen skrev Innlegget er slettet
I 2021 fikk han en total kompensasjon på 694 000 CAD, det er 4.8 millioner i lønn. Altså du bommer med ca. 50% her.
Viking_I
26.03.2022 kl 13:24 4712

Total unnecessary discussion, someone wants cheap entry. Remember within two weeks course will cross 0.18.
Aldara
26.03.2022 kl 15:19 4598

I will beilieve that Viking when I see it! If your predictions up till now would be real we would all already be millionairs....On this stock in particular!
Slettet bruker
26.03.2022 kl 15:26 4581

Sure hope so, Viking. 0.18 would help right about now.
HP17
26.03.2022 kl 16:14 4518

Hvorfor har så få investorer tro på Zena?
gravemaskinen
26.03.2022 kl 16:24 4498

Viss det stemmer det som skrives på en annen tråd at to tankere er i området hvor zena løfter oljen sin kan det bli en interessant uke.. Da tenker jeg investorer får tro til slutt... Trengs bare beviser
Pessimist1
26.03.2022 kl 16:28 4493

It is not unnecessary, I do not think you understand the ramifications of false information being left unanswered. Well you have had a lot of statements previously about what the shareprice will be in x.x timeframe, they have all been wrong. To be honest I hope you are right, but please stop saying it like it is a sure thing, because it is not.
Joffe3
26.03.2022 kl 18:48 4338

Alle Sammen !

Dette i fra viking har jeg faktisk virkeling trua på,kan noen skjekke båttrafikken der olja blir lastet i fra.


"Total unnecessary discussion, someone wants cheap entry. Remember within two weeks course will cross 0.18. "

Ligger det to tankene i nærheten. ? Og hva er navna på disse.?
Den som fraktet sist heter Pioneer (Den ligger utenfor Libya) https://www.marinetraffic.com/

Se på denne.:-)

https://youtu.be/sL3b-mqQk1k


Og dette er bare starten.......... får vi flere triggere på samme meldinga, ja da skal vi høyt opp.





Joffe3
Redigert 26.03.2022 kl 20:33 Du må logge inn for å svare
jantt
27.03.2022 kl 03:55 4306

Viking kommer hele tiden med forudsigelser der ikke holder, så lig ingenting i det.

I flere måneder har han skrevet at i næste uge kommer store nyheder der får kursen højt op og ingenting sker.

Altid i næste uge og så i næste uge . Ren gætteri der ikke holder
Gullit
27.03.2022 kl 06:31 4247

La no denne tråden dø ut. Trådstarter vet jo ikke engang hvilket land Zenith ønsker å etablere seg.. ulovlig å spre usannheter her!
kaunis
27.03.2022 kl 10:14 4098

Sivilisert og sivilisert, det er akkurat der jeg føler at mye ligger, her er det en kjøpsavtale(visst en skal tro på de AC formidler ) og så skal ikke eieren kunne få råderett over sin andel, og særlig når det er et felt som har vært og er i produksjon. Hva er det du forstår som de fleste andre ikke forstår, en kjempe høg oljepris og aksjekursen ligger ikke høyere en det den var på en oljepris ca 30-40% lavere? Dette viser at markedet er helt i tråd med det jeg mener om denne aksjen for tiden . Alle oljeaksjer har steget kraftig etter Russlands feige angrep på Ukraina, bare ikke Zena. En trenger ikke særlig utdannelse/erfaering inne oljeøkonomi for å forstå at her er det noe som ikke stemmer. Du har kansje en dato på, hvor dette må være i havn eller hvor mange mnd/år før vi bør sette foten ned. Heldigvis har ZENA fått orden på en tidsplan for videre utvikling i Tunisia og den er finansiert fult ut og en produksjon hvor eieren selv bestemmer på tid og utvikling innen for de rammer som gjelder disse konsesjonene. For Tilapia har alt bare sved i luften hele tiden og det er jaggu meg på tide å få prosjektet til å lande. Kursen er en farse og den har ingen annen retning, en står på bås godt låst fast, selv om alle andre selskaps kurser stige kraftig pga en nesten dobling av oljeprisen. Dette kalles på godt norsk for RÆVA utvikling.
kaunis
27.03.2022 kl 10:25 4069

Jeg skriver aldri for å skulle få kurser opp eller ned, og har ikke solgt meg ut, men jeg mener at denne utviklingen er ikke til aksjonærene sitt beste, men en tragisk utvikling for selskapet og alle som har troen, og har hatt den i lang tid. Mener AC må komme med en god forklaring på hva som er den riktige årsaken til at Tilapia ikke lar seg løse enda. Tror alle her inne ikke forstår hvorfor kursen ikke følger utviklingen på Oljeprisen, det er INGEN styrke i markedet for aksjekursen, til å følge oljeprisen. Dette er et oljeselskap.
Hektor
27.03.2022 kl 10:48 4010

kaunis skrev HÆ????
Tror Gullit hinter litt her. Det fungerer å editere innlegg på dette forumet.
Konjagi
27.03.2022 kl 13:13 3875

👍
kaunis
27.03.2022 kl 13:13 3873

Tror du må få deg briller eller lese hva som er skrevet før du kommenterer, jeg er nok en av dem som virkelig har ment at Tunisia er det beste Zena er inne i og har produksjon i, samt en godt finansiert utviklingsplan for videre utvikling. Hvordan kan du da mene at jeg har høvlet over utviklingen i TUNISA?????? som er fan av denne.
Gullit
27.03.2022 kl 19:43 3636

Straffbart å fare med løgn….