FLEX - LNG


Hyggelig børsdag, ny ATH kr 238,80
Det er ikke så veldig lenge siden aksjen kostet kr 42
Snart kr 260 ?

Fredag 25/3 ble Flex-LNG vinneren blant de 20 mest omsatte aksjene som inngår i hovedindeksen.
Hva kan vi vente oss på mandag?
Spennende blir det…

Avtalen mellom Biden og EU er en game changer for LNG shipping.


Redigert 28.03.2022 kl 09:32 Du må logge inn for å svare

The Financial Times; "Europe battles to secure specialised ships to boost LNG imports"

https://www.ft.com/content/bc5f79a6-729e-47ff-bf46-cb23c460fa6f


Redigert 28.03.2022 kl 11:39 Du må logge inn for å svare

De som selger Flex LNG nå til 225 kroner kan ikke ha lest nyhetene på E24.

Kreml truer Europa: – Ingen betaling, ingen gass
Mandag ble G7-landene enige om å nekte å betale russisk gass med rubler. Vladimir Putins talsmann truer med at Russland ikke vil levere gass til Europa.

Tyskland aktiverer kriseplan for gassforsyninger

i dag kl 09:23
av NTB

Tysklands økonomiminister Robert Habeck kunngjorde onsdag at landet vil gå til det laveste alarmnivået i landets kriseplan for gassforsyninger.

Bakgrunnen er at Russland krever at europeiske land betaler for gassen sin i rubler, et krav som G7-landene er enige om å avslå. Frykten er derfor at Russland skal kutte gassforsyningene til Tyskland og andre europeiske land.

Første trinn i kriseplanen er at Habecks departement etablerer et team som skal følge ekstra nøye med på gassituasjonen.

Tyske gasslagre er fylt til 25 prosent av kapasiteten i øyeblikket, ifølge Habeck.

Fra TradeWinds

During the LNG carrier owner panel at Capital Link’s International Shipping Forum held online on Tuesday, Flex LNG chief executive Oystein Kalleklev said charterers are asking to fix ships for longer and longer durations given the sector’s high rates.

“When we get elevated term rates for 12 months, then, of course, people are asking, ‘what if I do three years?’ Maybe they don’t like that number either these days, so we’re getting to five,” Kalleklev said.

“We’re seeing more inquiries this year for time charter durations of five, even up to 10, years. Usually, that’s not something you see in a spot market, where spot markets are at let’s say $60,000 and you can more than double that for a 12-month time charter.”

https://www.tradewindsnews.com/gas/charterers-look-for-five-to-10-year-lng-carrier-charters/2-1-1192950

Owners see ‘new paradigm’ for LNG shipping

https://twitter.com/LloydsList

Den nye ATH er nå kr 260,-
Denne reisen med Flex-LNG fra kr 42 til kr 260 ble meget hyggelig.

Blir det ny ATH kr 272 i morgen ?

Snart Q1 (11/5)
Hvor stort utbytte blir det denne gang…

Triton
02.05.2022 kl 19:14 4351

Det blir vel at de fortsetter med 0,75$ i kvartalet. Noe som gjør de til en sikker vinner på børsen fremover, men det kan jo være at de deler litt av kontant beholdningen ut til oss aksjonærer.

Pareto er ute med en update;

Flex LNG - 10% yield while waiting for 2025/26

While the FLNG share has outperformed peers and the broader markets this year, we believe higher newbuild prices and expected wave of new liquefaction projects from the USGoM will continue to benefit the incumbents with high quality fleets. We find the ~10% yield against solid counterparties attractive in today’s market environment, and raise our TP to USD 32 /NOK 300 (250) – a small premium to our YE’23 NAV and a ~10% yield on 2023 est.

Paretos’s analytiker Jan Haavaldsen hever kursmålet på Flex-LNG fra 250 til 298 kr

Toppen i går 284.20 omsettes nå ned 6% - 268? Noen som har en forklaring?

Solgte sist på 281.20 men begynte tilbakekjøpene for tidlig 277, 272,20 og 269. Dette er en kvalitetsaksje som gir gode utbytter men som av og til er volatil som i dag. Uansett jeg er fylt opp til randen med FLNG nå.

Da går det mot ny ATH denne uken…

Ikke noe særlig til forklaring, men jeg ser ofte at amerikanerene er mer optimistiske enn nordmenn på FLNG. Når begge børsene er åpne blir prisforskjellen arbitrert vekk, men når Oslo børs åpner etter fest på wall street dagen før blir det fort en liten edruelig kalddusj fra norge.

edit: skrivefeil
Redigert 18.05.2022 kl 17:45 Du må logge inn for å svare

Solgte 33% av posten jeg hadde i FLNG i dag med håp om å kunne kjøpe de tilbake litt billigere i morgen eller de kommende dagene. Det er ikke hver gang jeg treffer med magefølelsen men ser den er ned 4.68% i statene nå. Angrer litt på at jeg solgte meg ut av 2020 Bulkers men man får leve med de valg man tar. Har uansett hatt en trivelig sjøreise med FLNG så langt. Kommer ikke til å selge meg mer ned med det første.

FLNG aksjene jeg solgte i går ble kjøpt tilbake i dag. Nå er de på konto og blir værende der med god avkastning. Ser det går opp i statene i dag 1.73% så det betyr forhåpentlig at det gjør det samme på OBX i morgen.

Dagens spørsmål, kommer vi over 277 i dag? Vi nærmer oss EX dag den 24 normalt vil kursen stige når vi nærmer oss EX dag for deretter å korrigere ned.

Har sett litt på "POTEN & PARTNERS" der viser det seg at ratene er oppadgående. FLEX har vel 4 skip i spotmarkedet.

Kursen på Flex-LNG begynner å gå nordover igjen.,,

Ja, dette ble en god dag for Flex-LNG, opp 11%
Hellboy
06.06.2022 kl 18:21 1987

Uffda....

Da blir det ikke noe reinvestering av utbyttet som kommer før en eventuell dipp ;)

Men det er jo egentlig herlige nyheter. Da blir det vel en hyggelig børsdag i morgen :)

Da blir det vel 300 eller rundt der når OB åpner i morgen. Har solgt meg litt ned den siste tiden 280-281 men har 2/3 av aksjene så jeg får glede meg med det.

Da ble det kr 298,20 på Oslo børs i dag.

32.02 endte FLNG på i statene nærmest uforandret fra sluttkursen i går. Spotratene stiger fortsatt og kommer sikkert il å gjøre det fremover da det er mange om beinet for å sikre skip frem mot høysesongen. Vi ser nok sluttkurs over 335 før eller senere. I mellomtiden får vi utbytter hvert kvartal vi som er med på reisen

Oslo (Infront TDN Direkt): SEB nedgraderer sin anbefaling på Flex LNG til hold fra kjøp. Kursmålet oppjusteres til 280 kroner fra tidligere 225 kroner.

Det fremgår av en oppdatering fra meglerhuset tirsdag.

"Etter en om lag 9 ganger (samlet avkastning) økning siden bølgedalen under pandemien nedgraderer vi til hold, hovedsakelig som følge av begrenset oppside i verdsettelsen på dagens nivåer", skriver meglerhuset. Det oppjusterte kursmålet til 280 kroner impliserer en utbytteavkastning på 10,2 prosent for 2023-24, 8,5 ganger eps og rundt 1 ganger NAV, legger meglerhuset til.
Tricky
08.06.2022 kl 12:54 1448

Personlig forventer jeg en rate oppgang etter sommerperioden. Blir relativ få skipe når LNG transporten allt annet like tar seg opp til Asian, samt lagerene i Europa skla fylles opp til vinter,. Så tro SEB er pessimistisk i forhold til eps etc.

Flex LNG - Announce 24 years of new contract backlog for three LNG carriers

https://newsweb.oslobors.no/message/565602
MacJoJo
23.06.2022 kl 07:50 1030

Må vel sies å være godt nytt dette :) 7-10 år med minst 75 cent i utbytte per kvartal?

Fredriksen-rederiet skaffer 24 år med ytterligere arbeid for tre av skipene sine.

https://e24.no/boers-og-finans/i/WjVEra/flex-lng-oeker-ordrereserven-med-75-milliarder
Ratta
23.06.2022 kl 07:58 999

86000usd/dag
Nesten dobbelt av cbe. Blir bra utbytter i mange år.
Hellboy
23.06.2022 kl 12:23 850

Definitivt, og iflg Pareto blir NAV 35o ila 2024

Flex just announced three long-term contracts for a total of 24 years, adding USD 750m in backlog. This leaves one vessel on a
variable contract, and the rest of fixed TCs basically locking up 2022 – 24. The average rate works out to USD ~85k/day, or USD 15m
in equity contribution per vessel per year – paying back the market-implied equity value of USD 104m/vessel over the contracts.
USD 85k/day applied across the fleet would imply EPS of USD 4 and 8% yield (AAA counterparties) would imply NOK 500+ in FLNG.
We estimate 2023 EPS of USD 3.5, all of which can be paid out. NAV of NOK 250 grows to NOK 350 by YE’24 with values up 7%. BUY

Så gode utbytter + verdistigning, hva er det å ikke like her :D

Flex - LNG ble en spennende aksje, ikke akkurat kjedelig, selv om noen mener det…😊
vicktor
25.06.2022 kl 11:57 551

Forstår ikke at flere satser på denne aksjen. Selskapet har alt hva en aksjonær kan ønske seg.
Topp ledelse, nye båter med lange kontrakter og gode utbytter. Og ikke minst et marked som skriker etter LNG.
Med fare for resesjon, så kan dette være en trygg havn. Med utbytter og kursstigning de siste 4 år, har jeg en
avkastning på 150 %.
Hellboy
25.06.2022 kl 12:01 545

Helt enig Vicktor. Selv har jeg 210% uten utbytter. Og utbyttene er jo enorme, så det selskapet her er en del av førtidspensjoneringsplanen min :D

Ingen tvil om at dette er et fantastisk selskap. Problemet er prisingen av aksjen som periodevis har vært svært dyr.

Her er jeg enig med Mintzmyer (og faktisk også lite sympatiske Longbulk). Dette intervjuet kan være verdt å se for alle som investerer i shipping.

https://youtu.be/nn-HbzxBD3c