Quantafuel announces PoC.....Esbjerg fullfinansiert

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.08.2022 kl 13:31
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Bulldog
QFUEL 28.03.2022 kl 07:05 288142

Quantafuel ASA | Quantafuel announces Proof of Concept for its Skive chemical recycling plant
Today, Quantafuel announces Proof of Concept for its Skive chemical recycling plant after more than seven days of continuous operation at a level corresponding to an annual capacity of 16,000 tonnes of plastic waste infeed. “This represents a major milestone for chemical recycling, Quantafuel and our future growth,” says Quantafuel’s CEO Lars Rosenløv.

Recently, we communicated that Quantafuel is ready to move forward with a next generation of larger-scale Plastic-to-Liquid plants. Today’s announcement reinforces this.
https://newsweb.oslobors.no/message/557707


16. mai ABG Sundal Collier KJØP anbefaling kursmål NOK 30

24. mai: Quantafuel and Eurazeo announce joint venture for sorting facility in Denmark https://newsweb.oslobors.no/message/563213

Martin Sichelkow, Eurazeo’s Managing Director of the Infrastructure team, added:

"We are proud to be part of it and hope it is the start of a longer and wider collaboration with Quantafuel.”

ABOUT EURAZEO
Eurazeo is a leading global investment company, with a diversified portfolio of €32 billion in assets under management


VI VENTER PÅ: Oppstart linje 3, Skive, end Q2. KUN DAGER edit: Startet 30. juni
Redigert 19.07.2022 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
oivindl
26.06.2022 kl 18:29 4645

"PoC ble med nød og neppe oppnådd..."

Når de melder PoC kun 12 dager etter melding om utført reparasjon, ville jeg ikke kalle det med nød og neppe, spesielt ikke om tiden også inkluderer oppvarming.
rischioso
26.06.2022 kl 18:54 4659

For de som ikke lever i fornektelsen, men er åpne for vite hvilke utfordringer plast resirkulering har hatt og fortsatt har så er denne 14 min videoen å anbefale:

03.05 2022

The Truth About Plastic Recycling ... It’s Complicated

https://www.youtube.com/watch?v=HNWn885qWtU

Med det så sier jeg takk for meg og fortsatt god helg!
Strategi
26.06.2022 kl 18:55 4675

Det er jo slik at desverre at det skjedde en situasjon rundt brennerkammeret som viste seg å være et mindre problem
Hva som skjedde i 2021 har ingen relevans lengre bortsett fra det faktum at det sikkert var frustrerende for selskapet og ikke minst aksjonærene, vi får la 2021 fare og konsentrere oss om 2022 og videre.
Det vi kan konstantere er at teknologien fungerer og at PoC er kjørt og bekreftet stabil over tid.
I tillegg har selskapet levert massivt med nyheter og sterke strategiske fremskritt .
I tillegg til dette har markedet levert massivt med restriksjoner og pålegg som Quantafuel vil nyte godt av fremover i overskuelig fremtid også økonomisk.
Vi må se fremover og ikke bakover.
Strategi
26.06.2022 kl 19:25 4662

Det var noe nytt, en av mange.
Nå er det jo slik at nettopp Quantafuel har løst problemet, bla. med help av år med forskning og egne patenter , kjørt PoC over tid og det beste du klarer er å komme opp med en håpløs video link.
Her sendes olje fra Skive til BASF daglig i store kvanta med tilhørende sertifisering av ulike kvaliteter, alle er godkjent av BASF.
Kristiansund er også i full gang med mekanisk omdanning av resirkulert plast til pellets.
Alt funker.

Skjønner du sier god helg og at du sikkert er sliten og utbrent etter å ha brukt store deler av helgen til å snakke ned Quantafuel med ulike vinklinger.
Når du i tillegg er aksjonær skjønner jeg din frustrasjon
God helg til deg også.

Det startet med « brutte lovnader» og avsluttes med you tube.
Redigert 26.06.2022 kl 19:52 Du må logge inn for å svare
oivindl
26.06.2022 kl 20:31 4607

"Når det siste halvannet året ikke har bestått av annet enn tekniske problemer..."
-Rischioso

Ja, så virker det jo merkelig at du stadig vekk har fortalt hvor bra det står til.
Du må gjerne være kritisk, men de stadig skiftende synspunktene dine virker ikke tillitvekkende.

Herman*
26.06.2022 kl 21:51 4547

Riskokeren er en trader. Han beholder alltid et lite antall aksjer for å kunne si at han er aksjonær, deretter vinkler han innleggene sine etter den til en hver tid skiftende posisjonen. Når det er sagt, bidrar han med argumenter som kan være relevante, det er bare litt uvant å se samme person ha så skiftende ståsteder.
YNWA250505
26.06.2022 kl 23:04 4482

Tror ikke du må beholde aksjer for å sitte på dette dusteforumet å si at du er aksjonær. I løpet av kommende uke tipper jeg vi får melding om at linje 3 er faset inn OG at den har kjørt knirkefritt i 2-3 uker allerede. Obs ren tipping da jeg tross alt ikke sitter i styret eller kjenner noen som jobber der.
Strategi
27.06.2022 kl 08:26 4351

Enig, vi skriver 27 juni i dag og linje 1 og 2 kjører som normalt med produksjon i intervallet 6-8 K tonn, linje 3 blir meldt innen utgangen av
måneden dvs. senest 30 Juni. det klinger allerede i kassa fra linje 1 og 2 og med linje 3 i operasjonell status vil en sterk fase være nådd.
Selskaper vil gå over i inntektsfase, dersom alt går som planlagt, det er ingenting pr. i dag som tilsier at dette ikke vil skje.

Kursen vil i så fall gå sterkt på dette fremover.
Redigert 27.06.2022 kl 08:52 Du må logge inn for å svare
Strategi
27.06.2022 kl 09:48 4286

Vi er nå i en fase hvor melding kan tikke inn når som helst når det gjelder linje 3, det kan også komme nye kursdrivende meldinger fra selskapet før melding om linje 3.
Kursen handles nå i intervallet 14.10- 14.43, - vi kan med rette kalle dette ferdig gruset.

Basert på dette og seneste tids nyheter er det sannsynlig at kursen skal kraftig opp fremover, 3 januar 22 sto kursen i 35.12.
Så ble det satt emisjon på 400 mill på 25.
Stikker vi fingeren i jorda og tenker oss om har det siden januar har selskapet gjort alt riktig etter boka (om man ser bort i fra den "ubetydelige hendelsen i brennerkammeret som var en enkel oppgave å løse).
Det er landet flere betydelige avtaler og nye restriksjoner som gagner Quantafuel har kommet ukentlig.
Selskapet har vel aldri vært i bedre forfatning enn akkurat nå.
Alt ligger til rette for et stort "come back" kursmessig.
-------
Når det er sagt så har det vært massiv motstand og usannheter fra enkelte aksjonærer, dette har vært slitsomt for mange og har også svekket kurs og interesse.
Ser nå frem mot oppgang hvor resultater svarer for seg selv, det leveres olje hver dag fra Skive, mer blir det med implementering av linje 3.
Det legges nye planer kontinuerlig for videre vekst fremover.
Quantafuel sitter på de beste Partnere de kunne ønske seg på teknologi av avsetnings siden, "verdensledende klasse".

https://www.quantafuel.com/our-solution/our-partners

I tilleg har de nå fått med seg Eurazeo på utbyggingen av Esbjerg, Eurazeo har også gitt inntrykk av at de ønsker å vurdere partnerskap på flere annlegg.
https://www.quantafuel.com/media#/pressreleases/quantafuel-and-eurazeo-announce-joint-venture-for-sorting-facility-in-denmark-3184473

Viktig å ikke glemme.

Redigert 27.06.2022 kl 09:57 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
27.06.2022 kl 10:41 4241

Det viktigste av alt og d som betyr mye for meg i alle fall, det er at de skal bygge flere fabrikker, de får inn de største og beste partnere i verden og teknologien er bevist fungerer. Det betyr at de vil lykkes så d holder. De løser et problem som alle land ønsker og Quantafuel ligger lengst fremme og med den beste og mest komplette løsningen. Jeg tror de vil få så mye støtte fra EU-midler og partnere fremover at finansieringen vil bli enkel og uten utvannende emisjoner. Snart er de også cash positive. Nei dette ser unektelig bra ut og det er kun et bearmarked som holder kursen her nede. Noen som har oversikten over shorting nå. Den er vel kraftig redusert vil jeg tro? Lykke til alle som en bortsett fra et par a-hole tradere.
Strategi
27.06.2022 kl 11:09 4206

Tar man med verdien av Quantafuels eierskap i Geminor samt Quantafuel Kristiansund (som jeg mener det settes alt for lite fokus på) så burde totaliteten tilsi kurser langt opp på 20 tallet.
Når det gjelder shortinndekk så synes jeg vi ser konturene av dette også i dag, det som er merkelig er at dette ikke kommer frem på Short Nordic sine oppdateringer, men dette har vi jo sett før.
Bulldog
27.06.2022 kl 11:25 4182

Kjetil Bøhn:, KB Management salg:
27. juni QFUEL KB MANAGEMENT AS -20.000

24. juni QFUEL KB MANAGEMENT AS -10.000

23. juni QFUEL KB MANAGEMENT AS -250.000

Merkelig at Bøhn begynner å selge jevnt samtidig som volumet forsvinner?

En ting er sikkert: Kyoto Group er bannlyst som innvesteringsobjekt. Bøhn kaller seg grynder og hopper av et selskap etter en tid. Aksjene hans hopper dog ikke av men blir igjen for å brukes. maksimalt.

Rest aksjer KB Management 1.157.771
Opsjoner KB Management 600.000 (strike price 29-43) jmfr årsrapport 2021

Redigert 27.06.2022 kl 11:44 Du må logge inn for å svare
Nanoq
27.06.2022 kl 11:39 4158

Enig...
og når Q2-rapporten kommer ut, så får vi nok et mye tydeligere bilde av hva mekanisk behandling av avfallsplast (PVC, PET m.m.) på Kristiansund-fabrikken vil bidra med her framover.

Jeg tror at markedet blir positivt overrasket over inntektene fra den mekaniske avfallsplast-forretningen. QFUELs ledelse har jo tidligere i år vært ute med bemerkninger omkring prisene for disse "hardplast-pellets" fra den mekaniske produksjonen,

disse hardplast-prisene er iflg ledelsen stigende, og er i år mye høyere enn de tidligere pris-estimatene, uten at det ble satt presise prosenter på prisstigningen.
Bulldog
27.06.2022 kl 12:44 4104

Siden nyttår har Pexip falt med over 60 prosent og Quantafuel med nær 60 prosent.

T.D. Veen har økt eksponeringen i Pexip under den kraftige nedturen. Og samlet sett har selskapet en urealisert gevinst på både Pexip og Quantafuel.

– Når den har falt under det vi mener den er verd, vekter vi opp, sier Kjell Skappel.
https://www.dn.no/marked/silje-veen/kjell-skappel/tor-dagfinn-veen/investor-silje-veen-styrer-familiens-milliardformue-vi-ma-tenke-radikalt-og-endre-verden/2-1-1241915

T.D. Veen deltok ikke i emisjonen i februar, kurs NOK 25. Kursen nå er nesten halvert siden emisjonen.
Redigert 27.06.2022 kl 12:58 Du må logge inn for å svare
rischioso
27.06.2022 kl 14:31 4055

Det som er merkelig er at det finnes noen som fortsatt er statisk positive og det etter gjentatte brutte lovnader så kan man jo spørre hvorfor? Det bunner nok i at man sitter fast og ikke har noe annet valg enn håpet og (de er det flere av) og av samme grunn ikke ønsker å fremstå som annet enn positive - det er i så fall ikke tillitsvekkende ikke ulikt selskapet som har mistet det meste av tilliten i markedet etter nettopp gjentagende brutte lovnader. Det at du synes det er merkelig at noen påpeker dette og mener velbegrunnede påtegnelser ikke er tillitvekkende får stå for din regning og når du samtidig lar den ene løgnen etter den andre passere relatert til at teknologien virker som den skal forteller vel sitt og at det du selv er tjent med lar du passere uavhengig av sannhetgraden ...
YNWA250505
27.06.2022 kl 14:52 4020

Du din jævla idiot er jo statisk positiv til alt fra selskapet når du har kjøpt deg opp og statisk negativ når du har solgt deg ut (ned). Du bytter mellom å være en hausser den ene dagen og uten ene eneste nyhet som har forandret ditt syn så er du en baisser av selskapet. Så du forandrer mening uten ny info. Det er så jævlig kvalmende oppførsel og dette er meldt inn til admin sikkert 100 ganger. Du trenger ikke å melde inn dette innlegget til Admin for jeg har meldt det inn selv. Sånn som du får lov til å holde på her inne med den dritten din totalt uten substans er sykt irriterende. Det er jo ikke mulig å forandre mening fra elsker til hater på få minutter uten noen nyheter som kan forandre din mening. Mulig du er skitzo og paranoid, men jeg tipper du kun er en simpel trader som gjør alt for å lage kvalme her inne. Det verste er jo at de som hater deg her inne når du er på baissing, liker deg når du hauser. Det gjør ikke jeg. Din oppførsel er kvalmende rett og slett. At Admin lar deg holde på med din kursmanipulasjon fatter jeg ikke. Nok er faen i meg nok.
rischioso
27.06.2022 kl 14:52 4020

RE - Enig, vi skriver 27 juni i dag og linje 1 og 2 kjører som normalt med produksjon i intervallet 6-8 K tonn,

* Hva er normalt? Fabrikkens design volum burde ha vært normalt om teknologien funket som den skulle, men det gjør den altså ikke og som et resultat av det oppnås kanskje et volum på 6-8k/t vs 20k/tonn ...

RE - linje 3 blir meldt innen utgangen av måneden dvs. senest 30 Juni.

* Du har selv tippet i løpet av dagen i dag og den datoen står for fall...At du nå velger å endre din egen dato gjør ikke ting sikrere av den grunn ...

RE - det klinger allerede i kassa fra linje 1 og 2 og med linje 3 i operasjonell status vil en sterk fase være nådd.

* Vel, som vi kjenner til så går de fortsatt med underskudd og da klinger det ikke i kassa - når det kommer til linje 3 så skulle den ha vært i produksjon for veldig lenge siden, men som vi kjenner til så er den fortsatt ikke i prod og grunnen til det er at de fortsatt ikke har oppnådd stabilitet på linje 1 og 2 selv etter veldig lang tid noe som er bekymringsverdig ...

RE - Selskaper vil gå over i inntektsfase, dersom alt går som planlagt, det er ingenting pr. i dag som tilsier at dette ikke vil skje.

* Det meste tilsier at de ikke vil gå med overskudd i år nettopp fordi det estimerte produksjonsvolumet for 2022 er nylig nedjustert til det halve (fra 12K/t ned til 6-8k/t) og sett opp i mot design volum (20k/t) så ligger nå den estimerte prod for 2022 nær en knapp tredjedel så her er vi garantert et nytt år med underskudd ...

RE - Kursen vil i så fall gå sterkt på dette fremover.

* At kursen vil stige sterkt på betydelig reduserte volumer, lavere inntjening og økt usikkerhet relatert til både teknologi og ekspansjon er ikke lett å skulle forstå om man forholder seg til realitetene slik de i dag fremstår ...
rischioso
27.06.2022 kl 15:09 3984

For hver dag som går hvor man ikke har oppnådd ønsket stabilitet og økte volumer er en endring i negativ forstand. Når vi så kjenner til at de går den motsatte veien - altså at de halverer estimerte volumer for året så kan jo ikke det ansees som positivt nettopp fordi både inntjening og eventuelt overskudd er helt avhengig av økt stabilitet og økte volumer og når selskapet melder det motsatte så er det lov å bli både skeptisk og negativ noe vi ser markedet er blitt legger vi kursutviklingen til grunn. Av samme grunn er det lov å påpeke dette uten at man behøver å bli kalt idiot og det som verre er. Forumet er jo ment å være en plass vi skal kunne diskutere og det betyr jo ikke at man må være enige om alt alltid...
Redigert 27.06.2022 kl 15:10 Du må logge inn for å svare
oivindl
27.06.2022 kl 15:36 3942

"selskapet som har mistet det meste av tilliten i markedet etter nettopp gjentagende brutte lovnader. Det at du synes det er merkelig at noen påpeker dette..."

Det var vel nettopp det motsatte jeg skrev. Les pånytt og prøv å forholde deg til det som skrives.

Forøvrig er jeg like kritisk til deg uavhengig om du hausser eller baisser. Det er lov å være optimistisk og det er lov å være negativ, det er til om med lov og skifte annenhver dag. Det siste virker bare svært lite troverdig, det synes jeg er greit å påpeke.
oivindl
27.06.2022 kl 15:43 3934

"Når vi så kjenner til at de går den motsatte veien - altså at de halverer estimerte volumer for året så kan jo ikke det ansees som positivt"
-Rischioso

Og her er hva du skrev da denne informasjonen kom:
"Det kom frem ny og viktig info under denne kvartalspresentasjonen som samlet vil gjøre en betydelig forskjell med positivt fortegn"
-Rischioso
Redigert 27.06.2022 kl 15:44 Du må logge inn for å svare
rischioso
27.06.2022 kl 16:05 3918

Dette beviser jo at du ikke skjønner noe som helst av at andre kan ha sine egne meninger som du påpekte over - du utgår altså fra at man skal ha den samme meningen fra det ene kvartalet til det neste eller fra den ene meldingen til den neste og det kan man jo ikke kreve. Når selskapet har meldt som i denne settingen med at innfasing av linje 3 skulle skje i løpet av q2 så står den enkelte helt fritt til å bli skeptisk når det nå kun er noen få dager igjen og spesielt når historien viser at når deadline går helt mot slutten så ender det som oftest opp med en ny brutt lovnad og en skuffelse...

Så det tullet du driver med å komme drassende med hva man mente tidligere og således mener at man ikke kan skifte mening blir jo bare komisk ...
Redigert 27.06.2022 kl 16:07 Du må logge inn for å svare
oivindl
27.06.2022 kl 16:23 3893

"man skal ha den samme meningen fra det ene kvartalet til det neste eller fra den ene meldingen til den neste og det kan man jo ikke kreve."
-Rischioso

Selvfølgelig ikke, problemet er at begge disse kommentarene dine viser til samme rapport. Da blir det plutselig litt mer problematisk.
rischioso
27.06.2022 kl 16:43 3858

Rapporten er en ting og meldingen er en annen. I tillegg så viser historien at man sjelden kan stole på det som blir meldt - altså her og i dette caset bør man ha flere tanker i hodet samtidig for å kunne se helheten noe som igjen betyr at man ikke kan være statisk - og om man allikevel velger det så finnes det i alle fall ikke legitimt grunnlag for å arrestere de som ikke er det ...

Det blir for øvrig sagt at mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves - det virker faktisk å være noe i det ...

En god ettermiddag ønskes alle - statiske eller ei ... ;)
Redigert 27.06.2022 kl 16:52 Du må logge inn for å svare
Herman*
27.06.2022 kl 17:07 3825

I følge mine ikke navngitte kilder, ryktes det at Rosenløv og Co er usikker på om de skal gi en operasjonell oppdatering nå eller ta dette på et senere tidspunkt, antagelig i forbindelse med q2 presentasjonen. Det finnes argumenter for begge deler. Argumentet for å komme med en detaljert oppdatering er å legge alle spekulasjonene døde. Argumentet mot er at vi er forbi POC og de tilsynelatende har begynt med kvartalsvis rapportering på volum etc. De kan dermed skifte fokus fra Skive og over på de nye fabrikkene. Selv skulle jeg ønske en månedlig oppdatering på volum og yield ut året. De vil jo uansett rapportere igangsettelse av tredje linje, så spørs det om den kommer innenfor guiding eller om den er forsinket. Jeg tipper den kommer på torsdag eller fredag, men det er ren spekulasjon.
Volume
27.06.2022 kl 17:16 3814

Kvartals vise rapporter om produksjonsvolumer bør holde. Da vil mulige ujevnheter i produksjonen (opp eller ned) utjevnes og vi slipper all stresset her på forumet om mulige årsaker til dette.
rischioso
27.06.2022 kl 17:29 3810

Sagt på annen måte - velger de å ikke gi en operasjonell oppdatering nå så er det grunn til å anta at den ikke ville ha blitt godt mottatt i markedet for hadde den vært positiv så ville de ha brukt den for alt det er verdt. Selskapets jobb er å skape aksjonærverdier og om en slik melding nå ville ha satt fyr kursen så ville de ha oppdatert - i motsatt fall vil de ikke oppdatere - ikke mer komplisert enn som så ...
oivindl
27.06.2022 kl 17:34 3809

"Rapporten er en ting og meldingen er en annen"
-Rischioso

I denne sammenhengen er det faktisk også det samme. Vi snakker om Q1 rapporten. Har du noen nyere meldinger som har endret ditt syn?

"i dette caset bør man ha flere tanker i hodet samtidig for å kunne se helheten"
-Rischioso

Da burde du kanskje klart å ha begge tankene i hodet i utgangspunktet.
Men nå var det jo nettopp helheten du virket å ha vektlagt ved det første sitatet:
"som samlet vil gjøre en betydelig forskjell med positivt fortegn"

Er det helheten du har tapt av syne?
Redigert 27.06.2022 kl 17:37 Du må logge inn for å svare
Herman*
27.06.2022 kl 17:42 3796

Tja. Hvis ditt resonnement er riktig, må de ha slitt i hele q2, for de gav ingen foreløpige tall fra q2 på q1 presentasjonen. Jeg tror at hvis de presenterer elendige tall i august, vil det medføre enda sterkere kritikk mot Rosenløv fordi han da har holdt skjult problemer på Skive. Forutsatt at de ikke har hatt store utfordringer, kan det som sagt være et signal om at de befinner seg i en ny fase der produksjonen skaleres opp i henhold til guiding og at ledelsen nå har flyttet fokuset fra Skive og over på utrulling av teknologien.
rischioso
27.06.2022 kl 17:49 3792

Med helheten så mener jeg følgende:

Hva har skjedd de siste 12 mdr?

Estimimert PoC innen utgangen av 2021 - Brutt lovnad
Estimert full prod i løpet av 2021 - Brutt lovnad

Hva har skjedd de siste 6mdr?

Tekniske problemer med tilhørende kostbar og tidkrevende modifiserng
Innfasing av linje 1 & 2 tok kort tid
Estimert PoC i løpet av kort - Brutt lovnad hvor en emi med god rabatt som drepte kursen kom i stedet.
PoC kom med nød og neppe hvor det er påvist stabilitet i knappe 7 dager i løpet av en 14 dagers periode - som kjent så består året av 365 dager.
Det er nå gått lang tid siden innfasingen av linje 1 og 2 så hvorfor skal det ta så mye lengre tid med linje 3? Jo, pga at stabilitet med linje 1 og 2 er ikke oppnådd
Innfasing av linje 3 er estimert i løpet av Q2 - Det er knappe 3 hele dager til den deadline går ut så gjenstår det og se hva som blir fasit - mitt bet er at det blir en ny brutt lovnad og skuffelse. De kommer ikke til å oppdatere på produksjon fordi resultatet vil være negativt og kommer mest sannsynlig til å fortelle om at innfasingen er ongoing, flyttet eller eventuelt kommer opp med en ny dato ...

Så mener du at man skal kunne forholde seg til hva selskapet til en hver tid melder - det får du bare mene så lenge det kun er dine egne penger du mener bort ... ;)
Redigert 27.06.2022 kl 17:53 Du må logge inn for å svare
rischioso
27.06.2022 kl 17:56 3787

Du er ikke sann - hvordan kan de flytte fokuset fra noe veldig viktig som ennå ikke er i mål (stabilitet over tid og volumer nær design) over til noe annet (utrulling) som av samme grunn ennå ikke er finansiert - come on - ærlighet varer som regel lengst - også på børs ...;)
Redigert 27.06.2022 kl 17:59 Du må logge inn for å svare
Herman*
27.06.2022 kl 18:06 3760

Riskoker: Dette har ikke noe med ærlighet å gjøre. Du må lese forutsetningen: Hvis ting nå går som planlagt kan det tenkes at de føler at de nå har gått fra en utviklingsfase til en utrullingsfase, og dermed mener at markedet bør ha fokus på tempoet i utrullingen av nye fabrikker og ikke på Skive. MEN: Hvis det viser seg at de etter POC har hatt store problemer på Skive med lange nedstengninger og lav stabilitet, da har de jo ikke kommet skikkelig videre. Da kan de som sagt bli anklaget for å skjule utfordringene. For en CEO med tilnærmet 0 tillit, vil jeg håpe han ikke er dum nok til å unnlate å rapportere om betydelige problemer og utfordringer.
Strategi
27.06.2022 kl 18:07 3784

Du har skapt så mye uro i denne aksjen som det virker som du har lagt for "hat".
Du har gledet deg over å ha tilranet deg aksjer på bunnkurs 10.80 var vel høydepunktet.
Du har predikert at "gap på 15" måtte dekkes, siden har det bare gått nedover og den snudde på 12.
Så var det et par dager med euforisk optimisme fra deg hvor kursen skulle opp, høyt opp.
Den gikk over 15 , der "gap måtte tettes iflg deg" noen dager før.
Så startet nedsnakket igjen da du tydeligvis hadde solgt og dette pågår fortsatt, hvordan klarer du å motivere deg selv til å skrive så mye useriøst piss.
Det har jeg lurt på lenge.
oivindl
27.06.2022 kl 18:21 3774

"Du er ikke sann - hvordan kan de flytte fokuset fra noe veldig viktig som ennå ikke er i mål (stabilitet over tid og volumer nær design) over til noe annet (utrulling)"

Det fortalte de på presentasjonen i forbindelse med Q1. Er det ulovlig å skifte fokus, eller ikke være statisk, som du kanskje ville sagt?
oivindl
27.06.2022 kl 18:23 3779

"Så mener du at man skal kunne forholde seg til hva selskapet til en hver tid melder"
-Rischioso

"når ingenting er meldt etter at milepælen er nådd så gjelder siste status og ting går som planlagt - da blir det veldig spekulativt å skulle override det med å mene noe helt annet"
-Rischioso
Nanoq
27.06.2022 kl 21:03 3634


..."pga at stabilitet med linje 1 og 2 er ikke oppnådd" ...

Det var ikke det som stod i Q1-rapporten. Der står det: " we achieved 30 days of continuous operation on both lines"...

PRESS RELEASE - 13 MAY 2022
Quantafuel’s first quarter results for 2022: The company enters the next chapter of its journey...

..."We are also pleased to report that the latest improvements made at Skive have led to a breakthrough with respect to uptime and stability; during March and April, we achieved 30 days of continuous operation on both lines...."

Derfor tviler jeg sterkt på at selskapet ikke leverer tilfredsstillende resultater også på linje 3. Når de har vært i stand til dette på linje 1+2, og i tillegg har hatt mange ekstra uker etter dette på å implementere og finjustere via erfaringene fra linje 1-2, ja så ligner dette et problemløst "home run" på linje 3 (og deretter på linje 4).

https://www.quantafuel.com/media#/pressreleases/quantafuels-first-quarter-results-for-2022-the-company-enters-the-next-chapter-of-its-journey-3181947
Redigert 27.06.2022 kl 21:07 Du må logge inn for å svare
Strategi
27.06.2022 kl 21:31 3604

Bra underbygd info.
Ikke noe tvil her.
rischioso
28.06.2022 kl 01:15 3535

Ja, vi kan nok klappe i hendene for 30 dager med prod, MEN det utgjør knappe 1/12 av året og som vi kjenner til så har det vært perioder med prod også tidligere stoppet av tekniske problemer - mao, da blir det litt tidlig å juble - alt for tidlig ...

Når vi i tillegg kjenner til at de fleste (om ikke alle) har feilet tidligere - altså at de aldri klarte å få til stabilitet over tid og endte opp med en lite profitabel batch prod så burde vi avvente og se slik at vi for alvor får en bekreftelse før vi jubler - og vi er ikke der ennå - ikke en gang i nærheten.

Misforstå meg rett - jeg ønsker ikke at de skal feile. Det ville vært artig med et nytt norsk industrieventyr, men å forskuttere en suksess der de fleste (om ikke alle) har feilet tidligere er aldri lurt ...
Redigert 28.06.2022 kl 01:51 Du må logge inn for å svare
hatitchi
28.06.2022 kl 07:41 3434

Et år utgjør ca 0 % av fremtiden. Ergo er ett år med kontinuerlig drift verdiløst
Strategi
28.06.2022 kl 08:06 3420

Alt kan "vris og vrenges" på og dette gjør du kontinuerlig, du er en uærlig person det ikke går an å stole på og har en CV som bør spyles ned i "dass".
Kursen er nå 14.68 NOK, hvilket betyr at kursen i selskapet ikke har noen som helst relevans i forhold til hvor Quantafuel som selskap står i dag.
Om et par dager bør kursen stå i 20- 25 kr etter en reprising dersom Linje 3 implementeres som planlagt.
På linje 1 og 2 er det allerede stabil produksjon ihht. kommunisert intervall 6-8 k tonn.
Du skriver enkle setninger og kommer med dine konspirasjonsteorier konstant uten å ha noe å henge de på.
Du forholder deg ikke til kursbildet for selskapet, bare maler på med "brutte lovnader".
Selskapet har ikke meldt om ustabil produksjon etter PoC, at de justerte ned produksjonen noe var sannsynligvis basert på å tune inn anlegg 1 og 2 over tid uten press utenfra noe jeg synes er forståelig.
Du må se hvor selskapet nå står i forhold til aksjekurs (14.68) dette bildet er sterkt misvisende, jeg forventer noen sterke dager frem mot oppstart linje 3 med et etterfølgende rally og kurser betydelig høyere enn i dag.
Quantafuel er i rivende utvikling og har aldri hatt en så gunstig posisjon som nettopp i dag.
Snart får vi svaret.
Bulldog
28.06.2022 kl 11:19 3265

Rischioso, hva er dette som du skriver i dag: " Når vi i tillegg kjenner til at de fleste (om ikke alle) har feilet tidligere - altså at de aldri klarte å få til stabilitet over tid og endte opp med en lite profitabel batch prod så burde vi avvente og se slik at vi for alvor får en bekreftelse før vi jubler"

Så skriver du i åpningsinnlegget i din egen tråd https://finansavisen.no/forum/thread/150025/view
(+) Bekreftet stabil prod over tid - en betydelig og helt nødvendig milepæl som sammen med PoC er nøkkelen til videre ekspansjon

HVA ER DET DU DRIVER MED, RISCHIOSO?