Quantafuel announces PoC.....Esbjerg fullfinansiert

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.08.2022 kl 13:31
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Bulldog
QFUEL 28.03.2022 kl 07:05 286126

Quantafuel ASA | Quantafuel announces Proof of Concept for its Skive chemical recycling plant
Today, Quantafuel announces Proof of Concept for its Skive chemical recycling plant after more than seven days of continuous operation at a level corresponding to an annual capacity of 16,000 tonnes of plastic waste infeed. “This represents a major milestone for chemical recycling, Quantafuel and our future growth,” says Quantafuel’s CEO Lars Rosenløv.

Recently, we communicated that Quantafuel is ready to move forward with a next generation of larger-scale Plastic-to-Liquid plants. Today’s announcement reinforces this.
https://newsweb.oslobors.no/message/557707


16. mai ABG Sundal Collier KJØP anbefaling kursmål NOK 30

24. mai: Quantafuel and Eurazeo announce joint venture for sorting facility in Denmark https://newsweb.oslobors.no/message/563213

Martin Sichelkow, Eurazeo’s Managing Director of the Infrastructure team, added:

"We are proud to be part of it and hope it is the start of a longer and wider collaboration with Quantafuel.”

ABOUT EURAZEO
Eurazeo is a leading global investment company, with a diversified portfolio of €32 billion in assets under management


VI VENTER PÅ: Oppstart linje 3, Skive, end Q2. KUN DAGER edit: Startet 30. juni
Redigert 19.07.2022 kl 19:29 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
28.06.2022 kl 12:01 2851

a-holet driver jo på akkurat som det har gjort i hele år. Kvalmende oppførsel som det bare er å melde til admin. Absolutt alle innlegg til Riskokeren er bare å melde inn så kanskje vi blir kvitt dritten
Strategi
28.06.2022 kl 13:24 2797

RISCHIOSO er en skam for fora som dette, han er en skam for seg selv og de han representerer, han er en taper som stadig vekk støtter seg på ren løgn, kakkelakker finner alltid kakkelakker og jeg har lenge trodd at dette gjør han ikke alene, her er det et slags team av medspillere med.
Skaden han påfører selskapet er stor og ikke minst aksjonærene, får nå håpe Quantafuel leverer som forventet og at kursen flyr høyt fremover.
Klokken tikker i vår favør.

Min vurdering av selskapet gjennom denne våren og forsommeren er at de leverer betydelig mer enn forventet og meldingene kommer tett om man ser helheten her.
Det ligger store verdier i selskapet pr. i dag og grunnlaget for fremtiden er lagt på en solid plattform.
rischioso
28.06.2022 kl 14:28 2767

* Men du er ærlig som påstår at alt er i orden når det verken er kjent eller bekreftet ...

At andre er uenig med deg gjør verken deg mer ærlig eller andre mindre ærlig. Mine antagelser er verken mer riktige eller mindre riktige enn dine antagelser så da faller jo påstanden om uærlighet bort.

RE - Kursen er nå 14.68 NOK, hvilket betyr at kursen i selskapet ikke har noen som helst relevans i forhold til hvor Quantafuel som selskap står i dag.

* Dette er jo også kun en antagelse fra din side. Du har ingen dokumentasjon på at det er riktig. Med denne aksjekursen så gir det en MCap på nærmere 2,5 milliarder og når vi fortsatt ikke kjenner til om teknologien funker som den skal - altså om stabilitet over tid og volumer nær design er oppnådd så kan du heller ikke vite om dagens MCap er verken for lav eller for høy, men vi kan med sikkerhet si at om de ikke klarer å oppnå stabilitet over tid og volumer nær design så er dagens MCap alt for høy.

RE - På linje 1 og 2 er det allerede stabil produksjon ihht. kommunisert intervall 6-8 k tonn.

* Det er jo løgn. I følge siste oppdatering så reduserte de estmert prod volum fra 12k/t til 6-8k/t nettopp fordi de måtte justere og fintune over tid noe som forteller at de ikke så for seg en stabil produksjon på en stund, men skal prøve å justere/fintune seg frem til det - det er noe annet ...

RE - Du skriver enkle setninger og kommer med dine konspirasjonsteorier konstant uten å ha noe å henge de på.

* Den påstanden er jo ikke riktig - jeg forklarer alltid hva jeg baserer påstandene på i motsetning til bl.a deg som ikke gjør det ...

RE - Du forholder deg ikke til kursbildet for selskapet, bare maler på med "brutte lovnader".

* Dagens kurs reflekterer jo hva selskapet har meldt og hva markedet mener om det så det er noe alle burde forholde seg til. At du er uening i kursutviklingen betyr jo ikke det samme som at det er noe galt med den for markedet - ja, de har alltid rett - alltid ...

RE - Selskapet har ikke meldt om ustabil produksjon etter PoC, at de justerte ned produksjonen noe var sannsynligvis basert på å tune inn anlegg 1 og 2 over tid uten press utenfra noe jeg synes er forståelig.

* Igjen så kommer du med den samme feilaktige påstanden - du forstår vel hva selskapet melder. Når de reduserer estimert volum for 2022 ned til nær det halve så gjør de det av en grunn. Og grunnen har de meldt, at de trenger tid på å justere/fintune i håp om å bedre oppetiden og dermed stabiliteten - mao, da kan vi ikke påstå at prod er stabil ..

RE - Du må se hvor selskapet nå står i forhold til aksjekurs (14.68) dette bildet er sterkt misvisende, jeg forventer noen sterke dager frem mot oppstart linje 3 med et etterfølgende rally og kurser betydelig høyere enn i dag.

* Hva du forventer og tror er jo ikke mer riktig enn det andre forventer og tror, men allikevel mener du at er man ikke enig i dine forventninger så er man uærlig - det faller jo på sin egen urimelighet noe de fleste forstår ...

lRE - Quantafuel er i rivende utvikling og har aldri hatt en så gunstig posisjon som nettopp i dag.
Snart får vi svaret.

* Først kommer du med påstanden om at de er i en rivende utvikling og så sier du at snart får vi svaret - mao, du vet ikke, men du tror og det du tror er verken mer riktig eller galt enn det andre tror frem til vi får fasit ...;)

I går gikk din tippedato ut for når du trodde innfasingen av linje 3 ville skje. Nå er det KUN 2 hele børsdager til selskapets egen deadline går ut på dato og fortsatt stille som i graven - det virker ikke akkurat oppløftende ...

Jeg kan forstå frustrasjonen etter så lang tid med tomme løfter og gjentatte skuffelser, men det er selskapets skyld og ikke de som påpeker det - en liten men viktig forskjell så ta ballen og ikke spilleren ...
Redigert 28.06.2022 kl 14:36 Du må logge inn for å svare
Strategi
28.06.2022 kl 14:42 2747

“We have proved that our upcycling technology works and can be applied globally. We have gained invaluable learnings from Skive and are transferring these into the design of the next generation plastic-to-liquid plants. These learnings set us apart and we are now moving into the next chapter of our journey,” says Quantafuel’s CEO Lars Rosenløv.

The demand for recycled, high-quality products, has never been higher and Quantafuel is well positioned to capitalise on these opportunities.

“We are closing the recycling loop. All the oil that we produce serves as a substitute for fossil oil and is used to manufacture a high number of high-quality plastic products. At the same time, by upcycling plastic waste chemically, the CO2-reduction is 50 percent less compared to incineration,” continues Rosenløv.

Quantafuel is discussing the roll-out of large-scale capacity plants with both existing and potential new partners and we are making good progress on our projects.

“I would like to thank everyone at Quantafuel for the progress we’ve made the past few months. This would never be possible without everyone’s hard work and dedication. Together we will continue to break new records and make a difference for the environment,” says Rosenløv.

Quantafuel published its first quarter 2022 report today with the full financial figures. Please refer to the published financial report and webcast for details covering all of Quantafuel’s projects and operation.

Quantafuel is a Norwegian technology-based recycling company with the purpose of ending wasteful and unsustainable handling of our planet's resources. Drawing on more than ten years of development, Quantafuel converts waste plastics back into low-carbon synthetic oil products replacing virgin oil products. Quantafuel aims to rapidly build up production capacity on a global scale and to have a meaningful impact on one of our time's most pressing environmental challenges.

Jeg velger å forholde seg til det selskapet kommuniserer.

THIS WILL BECOM A MULTI BILLION DOLLAR INDUSTRY.

https://www.quantafuel.com/media#/pressreleases/quantafuels-first-quarter-results-for-2022-the-company-enters-the-next-chapter-of-its-journey-3181947



Redigert 28.06.2022 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
Strategi
28.06.2022 kl 14:49 2742

Ledelsen i selskapet har også nylig kommunisert;

Vi vil bebise at teknologien fungerer og tilbakevise alle andre påstander.
Enkelt og greit, jeg velger å hele tiden forholde meg til selskapet.

Det er de som sitter på fasit over teknologien.
Alle andre fremganger selskapet har gjort i 2 kvartal er en stooor bonus.

I løpet av dagen i dag, i morgen eller senest Torsdag kommer melding om linje 3.
Da smeller kursen kraftig opp med "rette".

Selskapet har så langt ikke meldt om problemer med linje 1 og 2, dette betyr at alt går som normalt på disse.
De har ikke meldt om forsinkelser på linje 3.
Dette forholder jeg meg til.
Redigert 28.06.2022 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
Strategi
28.06.2022 kl 15:04 2745

Kurs på 14.70 vitner om et selskap i stort trøbbel.

Forholder man seg til selskapet som en helhet har de penger på bok, de sterkeste partnere det er mulig å oppdrive.
Ledende teknologi i verdensklasse med egne patenter, de vokser i rekordfart mottar priser og blir omtalt i media for sin teknologi.
Gjorde en emisjon på 25 kr (400 mill) inneværende år, dette forteller meg at det ikke er så mye å lure på.
Redigert 28.06.2022 kl 15:11 Du må logge inn for å svare
rischioso
28.06.2022 kl 15:16 2729

RE - Kurs på 14.70 vitner om et selskap i stort trøbbel.

* Ja, og det er nettopp trøbbel de har vært i over tid og fortsatt er i nettopp fordi de med alt for store ord som du refererer til at de er klare for å ta det globally ikke er tilfellet før de har bevist stabilitet over tid med volumer opp i mot design.

Derfor har det blitt stille om og rundt MoU'ene som de lovte å komme med oppdatering på for lenge siden og derfor ligger ikke finansieringen for utrulling på bordet nettopp fordi investorene venter på at de kan bevise stabilitet over tid og volumer nær opptil design da uten det så er ikke caset økonomisk bærekraftig og ikke interessant å investere i - ikke mer komplisert enn som så ...

Mao, selskapet er flinke til å bruke store ord - bare synd de ikke er så flinke på å levere og det er årsaken til kursraset og det vil kunne fortsette om det ikke skjer en endring - og det veldig snart ..
Strategi
28.06.2022 kl 15:24 2717

For ca 14 dager siden roste du aksjen opp i skyene og pratet om kurser på 30-40.
Hva har skjedd siden da.
INGEN TING NEGATIVT.
Nå er kursen 14.70.
Det du må bestemme deg for om du skal selge aksjene dine på tilnærmet lik konkurspris, og regne med katastrofe vedrørende linje 3.
Eller kjøpe tilbake det du har solgt og stole på selskapet.

Enkelt og greit.
Strategi
28.06.2022 kl 16:33 2669

Er vel bare å summere opp med at det var et press ned i dag som mislyktes, dette kan vi få igjen som drahjelp på kursen opp i morgen.
Mitt klare tips er at vi vil gå et stykke opp på 16 tallet i morgen på forventning.
oivindl
28.06.2022 kl 16:57 2631

"Når de reduserer estimert volum for 2022 ned til nær det halve så gjør de det av en grunn. Og grunnen har de meldt, at de trenger tid på å justere/fintune i håp om å bedre oppetiden og dermed stabiliteten - mao, da kan vi ikke påstå at prod er stabil .."

Det stemmer ikke. De har ikke signalisert at de prøver å bedre oppetid. Snarere tvert imot. De gjør det for at nye anlegg skal bli enda bedre og nedprioriterer produksjonsvolum.
YNWA250505
28.06.2022 kl 16:58 2635

Investorene venter ???? Du er jo bare patetisk. Eller mener du at siste enormt store samarbeidspartner ikke er investor? Du vet sikkert hvem jeg snakker om, men du har sikkert glemt det da det ikke passer så bra med baissingen din. Les Eurazeo . Kan du ikke bare gi faen Riskokeren. Alle her inne vet at du i morgen kan ha snudd helt om og så plutselig hausser du igjen. Ser du det ikke selv eller er du helt blåst mellom øra?
oivindl
28.06.2022 kl 17:01 2629

"At du er uening i kursutviklingen betyr jo ikke det samme som at det er noe galt med den for markedet - ja, de har alltid rett - alltid ..."

Markedet har rett i kun en ting, nemlig hva markedet er villig til å betale til enhver tid. Ellers tar markedet for en stor del feil, nettopp fordi markedet ikke sitter på nødvendig kunnskap, misforstår eller feiltolker informasjon, eller styres av andre faktorer.
YNWA250505
28.06.2022 kl 17:02 2630

helt korrekt oyvindl. Alle de neste fabrikkene som skal bygges vil bli bygget på en annen og langt bedre måte en denne pilotfabrikken på Skive. Det sier ganske mye faktisk at de har klart det de har gjort på Skive når den ikke er i nærheten av å være optimal. Selv dette har de delvis lykkes med. Og som sagt vil alle andre fabrikker bli optimalisert og forbedret pga forskningen på Skive. Det r en enorm styrke og selskapet er ledende i verden og ligger et hestehode foran alle andre. Her er det bare å lene seg tilbake, kjøpe mer og sikre sin pensjon. Det er jo ikke haussing en gang, det er jo fakta faen.
Strategi
28.06.2022 kl 17:15 2607

Er vel bare å summere opp med at det var et press ned i dag som mislyktes, dette kan vi få igjen som drahjelp på kursen opp i morgen.
Mitt klare tips er at vi vil gå et stykke opp på 16 tallet i morgen på forventning.
rischioso
28.06.2022 kl 19:17 2523

Dette er jo også en løgnaktig påstand. Jeg roste ikke selskapet opp i skyene - det gjør man ikke med et selskap som veldig sjelden leverer og for det meste skuffer Det jeg har sagt er at det vil kunne bli en reprising om de leverer. Nå er det en stund siden og når det ennå var tid til å levere innen rimelig tid. Det er det ikke lengre, nå er sannsynligheten svært høy for at de ikke leverer og igjen kommer til å skuffe markedet med tilhørende kurspress og økt short for nå er det knappe 2 dager igjen av deadline og som vi kjenner til så har de alltid skuffet når ting går mot deadline tidligere.

Mao, det er du som roser selskapet opp i skyene og stoler blindt på dem - jeg derimot forholder meg til hva de melder sett opp i mot en mix av hva som tidligere har skjedd og hva som faktisk virker å skje - igjen ...

Pure and simple ... ;)
Redigert 28.06.2022 kl 19:19 Du må logge inn for å svare
oivindl
28.06.2022 kl 19:31 2500

"Jeg roste ikke selskapet opp i skyene - det gjør man ikke med et selskap som veldig sjelden leverer og for det meste skuffer"
-Rischioso

Du har gjerne flere nivåer på skyer, men dette ligner mistenkelig på skryt:
"det er flust med reelle triggere i loopen og de vil komme fortløpende fremover sammen med økt aksjekurs nye analyser og forhøyede kursmål"
-Rischioso

"De (shorterne) virker å være helt låst og kursen kommer til å fly i taket når PoC tikker inn"
-Rischioso

"Så her har vi altså nå på plass en fabrikk med en kjemisk state of the art resirkuleringsteknologi de er alene om i verden og som verden skriker etter... De siste 2 linjene vil komme i prod fortløpende etter hvert som brenkammerne også der er blitt oppgradert og da kommer også inntjeningen for alvor."
-Rischioso

"Det kom frem ny og viktig info under denne kvartalspresentasjonen som samlet vil gjøre en betydelig forskjell med positivt fortegn"
-Rischioso

Alle innlegg fra dette halvåret.
Redigert 28.06.2022 kl 19:33 Du må logge inn for å svare
rischioso
28.06.2022 kl 19:49 2487

Ja, men det var før de beviste at ting ikke var som det skulle ... Selskapet ha selv sagt at teknologien slik den opprinnelig var ikke var egnet da den var mer laget for diesel prod og av samme grunn kjører de nå en ny pilot av den gamle piloten som Bøhn narret markedet med å love var klar til bruk...

Mao, 6 måneder siden er lang tid og veldig mye har skjedd siden den gang. Hadde den opprinnelige teknologien fungert og PoC hadde kommet som lovet så hadde vi jo sett helt andre kurser enn vi ser i dag, men slik gikk det jo ikke og da må vi ikke klamre oss fast til ting som ikke eksisterer. Da må vi ta ting for hva de er og ikke hva vi ønsker at de skulle ha vært ...

Den gamle teknologien og sitt set-up funket ikke, det ble gjort endringer så kom det tekniske utfordringer på brennkammerne som ble modifisert, men selv etter dette har det ikke funket optimalt. Nå sier selskapet at de skal lage en forenklet utgave av den opprinnelige som ble modifisert - altså en ny pilot og det er den som nå testes ut og av samme grunn har de ikke fokus på volum, men heller på stabilitet og sikkerhet, men som vi kjenner til så er det volumet som er det viktige og som man blir målt etter for uten høyt volum nær design så blir det heller ikke inntekter av betydning og da vil det heller ikke være interesse for å investere videre i ekspansjon så ja, ingen grunn til verken å rope hurra eller å klappe i hendene slik status virker å være pr i dag. Og fortsetter de å skuffe så skjønner nok de fleste hvor det bærer hen både med interessen og med kursen ...
Herman*
28.06.2022 kl 19:54 2488

Riskoker…. Du har malt deg inn i et hjørne. Du argumenterer mot bedre vitende. Det er mye mer interessant å lese dine innlegg når du skriver det du egentlig mener. Nå får vi se om 3 linje er i rute. Er den det, går kursen kanskje 30% og du blir stående på perongen. Får vi en kraftig forsinkelse, er det tilbake til 12 kroner. Jeg tipper vi får en positiv melding senest fredag, men har tatt feil før.
rischioso
28.06.2022 kl 20:02 2509

Jeg tror at 10 kroningen ikke holder om de skuffer denne gangen for da er det nok mange av de som ble narret inn på 25 i emien som vil ut. De ble aldri forespeilet en ny generasjon PtL og en ny pilotperiode. De ble forespeilet en snarlig PoC og så tut og kjør mot full produksjon - og slik ble det jo ikke - ikke denne gangen heller ...
oivindl
28.06.2022 kl 20:32 2482

"De ble forespeilet en snarlig PoC og så tut og kjør mot full produksjon - og slik ble det jo ikke - ikke denne gangen heller ..."

At det ikke ble slik, ble jo varslet 13. mai og da var du svært positiv.
Strategi
28.06.2022 kl 20:49 2504

Du er for helvete helt utrolig mann !!!!
REF deg selv;;;Jeg tror at 10 kroningen ikke holder om de skuffer denne gangen for da er det nok mange av de som ble narret inn på 25 i emien som vil ut. De ble aldri forespeilet en ny generasjon PtL og en ny pilotperiode.
Det ene tar det andre og du virker nå helt desperat, det er ikke lenger filter på det du lirer ut av deg.
Tror du virkelig på det du skriver selv.
Mener du at en evt. forsinkelse med "riktig" kommunikasjon vil sende aksjen til 10 kr og at de som var med i emisjonen på 400 mill på 25 kr kommer til å selge.
HA HA, ler så jeg rister, nå må jeg spørre;;; hvor gammel er du egentlig????
Du drar deg selv så ned og det er utrolig at du ikke ser det selv.
Når det gjelder linje 3 så kan du glemme at denne IKKE blir operativ på dato, da er jeg sikker på at det hadde blitt meldt allerede.
Du får gå i tenkeboksen og vurdere å konvertere til positiv, da skriver du tross alt stort sett faktabasert info.
Redigert 28.06.2022 kl 20:50 Du må logge inn for å svare
rischioso
28.06.2022 kl 20:49 2509

Jeg har poengtert PoC skuffelsen mang en gang. Den siste perioden var jeg positiv til en eventuell trigging av kursen om de ville levere som lovet på innfasingen av linje 3, MEN slik virker det heller ikke å gå nå som det er knappe 2 børsdager igjen til deadline - kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å forstå eller er det redselen for at jeg igjen får rett som lager liv i leiren - bruk heller energien på forberede dere til hva som faktisk kan skje enn å skulle prøve og å det jeg sier til å virke feil - for det er det ikke og mest sannsynlig så får jeg rett i at det blir en ny skuffelse og nærstående kurspress med en reell risk for at ensifret kurs kommer til syne denne gangen ...

Det er en legitim årsak til at det er kommet flere krakkanalyser etter hverandre den siste tiden (10 og 11 nok) og vi ser nå konturene av hva de var basert på noe vi kan takke selskapet for ...
Redigert 28.06.2022 kl 20:54 Du må logge inn for å svare
rischioso
28.06.2022 kl 20:57 2500

RE - Når det gjelder linje 3 så kan du glemme at denne IKKE blir operativ på dato, da er jeg sikker på at det hadde blitt meldt allerede.

* Vi har vært dumme nok til å være sikre på det mange ganger tidligere og har blitt skuffet hver gang - derfor skjønner jeg ikke helt hvorfor du fortsetter å være helt sikker, men som ordtaket sier - noen lærer aldri - trist men sant ...
Strategi
28.06.2022 kl 21:04 2487

Ensifret kurs nå, altså under 10 kr.
Med 2 linjer på Skive som ruller og går 7 dager i uka for leveranser til BASF.
PÅ de 2 linjene som går i Skive, den sterke utviklingen i Geminor og Kristiansund og en rekke andre gode nyheter som har kommet de siste ukene så burde dette være mer enn nok til å forsvare kurs alene.
Linje 3 er bygget på erfaring fra Linje 1 og 2 og de tekniske utfordringene vil være vesentlig mindre.
Skulle det allikevel mot all sunn fornuft skje at det er en forsinkelse så er jeg helt sikker på at markedet ville forstå dette om det var for en kort periode og kursen ville da fortsette å gå på denne kommunikasjonen.
Linje 3 blir levert i tide- det kan vi stole på.
rischioso
28.06.2022 kl 21:16 2476

Så lenge ikke selskapet genererer overskudd og om ikke linje 3 blir innfaset som lovet så er det jo en bekreftelse på flere ting:

(1) At de ikke har oppnådd stabilitet som estimert
(2) At det er behov for en heller uviss og lengre periode med prøving og feiling
(3) At estimering om å gå med overskudd over drifta i 2022 ikke blir noe av og eventuelt når blir skjøvet ut i det blå

Mao, og i en slik setting så vil det være mer eller mindre bunnløst hvor det blir helt og holdent opp til markedet å sette en bunn avhengig av hvor mange posisjoner som sier at nok er nok og vil ut ...
Strategi
28.06.2022 kl 21:46 2495

Vi vil sannsynligvis de neste dagene oppleve sterk oppgang i kursen, all informasjon som er relevant tilsier dette.
Solid teknisk signal ble utløst 16.06.2022, og styrkes hver dag.
rischioso
28.06.2022 kl 21:56 2474

Teknisk så er du også på ville veier....

Kursen har befunnet seg i en fallende trend i hele år og har satt stadig lavere topper og bunner hvor det finnes noe støtte på 14 blank og 12 blank - under er det mer eller mindre bunnløst ...

https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=101066&tck=QFUEL&product=2

Indexene over dammen fortsetter den betydelige nedgangen:

https://markets.businessinsider.com/futures/nasdaq-100-futures

Og som kjent så er det vekstselskaper uten inntekt av betydning og med det meste av inntekter estimert langt inn i fremtiden som blir straffet fremover så er det bare å håpe at selskapet som et minimum leverer på lovnader fremover for å kunne beholde en flik av tillitt - i motsatt fall kan jeg vanskelig se at det ikke vil bli stygt ...

Veldig snart har vi fasit ...
Redigert 28.06.2022 kl 22:09 Du må logge inn for å svare
oivindl
28.06.2022 kl 22:13 2455

"Den siste perioden var jeg positiv til en eventuell trigging av kursen om de ville levere som lovet på innfasingen av linje 3,.."

Du var positiv etter det nye målet på produksjon var satt. Du forventet jo sågar at de skulle nedgradere produksjonsmålet. Men nå er det bare det som opptar deg.

Jeg vil jo tro majoriteten i markedet har forstått dette. Om markedet ble skuffet over den nedjusteringen, burde det ha vært tatt ut for lengst
Regner også med at markedet har fått med seg den egentlige grunnen til dette, og ikke det du presenterer.
Om selskapets målsetting var høyest mulig produksjon raskest mulig, ville innfasing av linje 3 vært vesentlig, men ikke slik målsettingen er nå.
Herman*
28.06.2022 kl 22:21 2451

Jeg føler at du vrir og vender på fakta. Skive er den første fabrikken, og er således en pilotfabrikk. Denne fabrikken vil aldri generere store inntekter, det skal en rekke av de store planlagte fabrikkene bidra med. Når en først har en pilotfabrikk, er det jo helt naturlig at de tar lærdom av et par år med prøving, feiling og finjustering når de skal planlegge nye fabrikker til ca. 1 milliard NOK per stk. Dette skjønner markedet. Hvis de nå sa at de skulle lage en eksakt kopi av Skive, ville jeg vært langt mer bekymret. Hvis vi skal være negative, og du vet at jeg ikke er av den veldig overoptimistiske typen, så kan vi jo si at Qfuel alltid har "overpromised and underdelivered". De har alltid brukt mye mer tid på å komme i mål enn det som har blitt guidet. Så da får vi jo se om dette også gjelder innfasing av linje tre og fire.
oivindl
28.06.2022 kl 22:24 2440

"Det er en legitim årsak til at det er kommet flere krakkanalyser etter hverandre den siste tiden (10 og 11 nok)"

Ikke i følge deg da de kom:

"En tidslinje hvor selskapet mener ut året, mens vår alles (u)venn Skinkerytteren mener 1-2 år lengre enn det - man kan jo lure på hvilken kule han har sett det i ..."

"det er flust med reelle triggere i loopen og de vil komme fortløpende fremover sammen med økt aksjekurs nye analyser og forhøyede kursmål"
HP17
28.06.2022 kl 22:30 2451

Uansett om en er aksjonær i QFUEL eller ikke, er positiv eller negativ til QFUEL, så fortjener en person som evner å belyse de potensielt negative sidene/konsekvensene i aksjen samtidig som vedkommende (ex. rischioso) er aksjonær (og dermed også ønsker kursen opp) respekt.

At rischioso bruker såvidt mye tid på innlegg som potensielt skaper støy/usikkerhet og dermed potensielt redusert verdi av egen formue, gjør at en bør lese og vurdere innholdet nøye. Det gjør ihverfall jeg og rischioso har mye å bidra med i de aksjene han kommenterer her på forumet.

Dagene går fort nå og snart blir vi alle forhåptenlligvis litt klokere på fremdriften i QFUEL. Snart vet en mer og fakta trumfer alltid følelser når det kommer til kursutvikling i en aksje.
Redigert 28.06.2022 kl 22:34 Du må logge inn for å svare
Herman*
28.06.2022 kl 23:04 2425

Riskokeren har solgt mesteparten av sine Qfuel aksjer og ønsker kursen ned, ikke opp. Med en ny og gunstig inngang vil han i så fall vinkle sine argumenter positivt som alltid. For øvrig synes jeg han er en dyktig skribent, han provoserer bare mange med sine ekstremt skiftende ståsteder. Du har rett i at en bør lytte til skeptiske skribenter, og ingen er tjent med ensformig haussing. Fakta er at vi ikke vet mye om det som har skjedd på Skive i det siste, og vi vet heller ikke om ledelsen er ærlig nok til å melde om eventuelle utfordringer når de oppstår eller om dette vil fremkomme i ettertid. Derfor er kursen ca 15 og ikke 25. Er ikke enig med Riskokeren at kursen skal under 10 kroner om de er litt forsinket med linje tre, men skulle det dukke opp forsinkelser på flere måneder er jo saken en annen. Husk at de nylig varslet kapitalmarkedsdag om et par mnd. Hvis de ikke hadde troen på at det ville skje en del positivt fremover, hadde de aldri våget å legge opp til en kapitalmarkedsdag.
Strategi
28.06.2022 kl 23:21 2414

Quantafuel

Last Signal:STAY LONG


Last Close:14,8300Change:+0,1500Percent change+1,02%
Signal UpdateOur system’s recommendation today is to STAY LONG. The previous BUY signal was issued on 16.06.2022, 12 days ago, when the stock price was 12,9300. Since then QFUEL.OL has risen by +14,69%.Market OutlookYou may relax since our STAY LONG position is secure. The share price is above the confirmation level, and we still have the scope to let the profits run. The market action does not cast a serious doubt on the wisdom of going long.
Redigert 28.06.2022 kl 23:22 Du må logge inn for å svare
rischioso
28.06.2022 kl 23:45 2410

RE - Hvis de ikke hadde troen på at det ville skje en del positivt fremover, hadde de aldri våget å legge opp til en kapitalmarkedsdag.

* De våget å kjøre en grisete emisjon etter at aksjen hadde mer en halvert seg siden forrige emisjon hvor de lovet markedet en triggende PoC så fikk vi emien i fleisen i stedet så at de planlegger en kapitalmarkedsdag skal man ikke legge for mye i ...

Blir spennende og se hva de kommer med av unnskyldninger denne gang om de ikke har klart å fase inn linje 3 som lovet for unnskyldninger og endringer har vært deres mantra siden den spede begynnelse og lederskifte virker ikke å ha endret noe på det ....

Jeg sier ikke at kursen skal under 10 kroner, jeg sier at risken er helt klart til stede om de igjen skuffer i likhet med den måned gamle analysen til Nordea som sier 9nok,...

https://funky.finansavisen.no/nyheter/industri/2022/05/16/7867827/nordea-spar-kursras-i-quantafuel?zephr_sso_ott=X8Tnyr
Slettet bruker
29.06.2022 kl 00:04 2415

Jeg kunne ikke si det bedre en Risken. Det virker mer at Qfuel er bare en dårlig spøk.
Slettet bruker
29.06.2022 kl 00:06 2423

Stay short. Det virker at Qfuel er en god aksjer for å shorte. Intradags elller long posisjon, man kunne tjene mye ved å shorte Qfuel. Tragisk
Strategi
29.06.2022 kl 08:59 2243

Tror du tar feil der unge mann , oppsiden er betydelig større enn nedsiden.
Nå venter vi på oppdatering linje 3 senest i morgen.

Det kommer.
Strategi
29.06.2022 kl 09:21 2222

RE; Hvis de ikke hadde troen på at det ville skje en del positivt fremover, hadde de aldri våget å legge opp til en kapitalmarkedsdag.

Helt riktig, da hadde de ventet.

De tålmodige her vil bli belønnet, tikk-takk-tikk-takk.
Volume
29.06.2022 kl 10:02 2198

Jeg tror ikke by-/havnestyret i Sunderland ville gitt Qfuel tilgang på tomt uten at de har fått tilfredsstillende forsikring på at fabrikken, som skal gi 100 arbeidsplasser, faktisk blir bygget.
rischioso
29.06.2022 kl 10:27 2200

Hvilke forsikringer snakker du om - slikt skjer jo hele tiden med lovnader om mange jobber, MEN det gis ingen garantier for det er kun en plan ...

Electric vehicle factory plan collapses and with it the promise of 500 Victorian jobs

https://www.abc.net.au/news/2021-11-10/electric-vehicle-factory-deal-in-latrobe-valley-collapses/100608074

---------------------------

Nyetablering i Svelgen lagt på is
Planane om ein ny stor solcellefabrikk i Svelgen er lagde på is.

Det er lang fram før Elkem Solar etablerer solcellefabrikk i Bremanger. Verksemda vil fyrst sjå korleis det går med fabrikken dei har i Kristiansand før dei etablerer seg i Svelgen.

- Den vil vere grunnlaget for all vidare utvikling. Vi må lukkast med den for at vi også skal vidareutvikle oss og bygge fleire fabrikkar, stadfestar konsernsjef i Elkem, Jon Thuestad.

https://www.nrk.no/vestland/nyetablering-i-svelgen-lagt-pa-is-1.2954480

* Mao, planer er til for å endres, for først av alt må de lykkes med piloten før de kan ta den videre ut i verden og akkurat det gjenstår og se ...