REC uke 13

Null
RECSI 28.03.2022 kl 07:29 52387

Var en spennende uke med mye som skjedd i uke 12.
Men kursen fikk seg en real trøkk når Aker solgte seg ut, Startet uken på 16,46 og endte på 14,66
Høye i uken var 18,3 like etter at nyheten om at Aker hadde solgt seg ut.

Det som er det viktigste denne uken er vel årsrapporten s om kom den 25, der var det mye positivt om fremtiden, politikerene i USA kjenner nå på det og ønsker å få fart på SEMA så vi får se hvordan det går.

Den nye hovedeieren er positiv og ønsker en oppstart i 2023, så nå er det er positivt.
Det var et massivt nesalg av mange andre SHORT ble økt.

Mitt ønske om en sorsiktig stigning til over 17 ble gruset ;)

En fin uke snart påske og vår så vi får håpe REC går opp med lange soldager i vente.


NULL




Slettet bruker
28.03.2022 kl 07:37 18984

Det som var viktigst i uken som gikk var salget til Hanwha Solutions. Moses Lake har aldri vært nærmere en gjenåpning enn det de er nå. Jeg siterer styreleder i RECSI, Kristian Røkke (sitat):

“Today’s announcement is a major step in rebuilding the U.S. solar supply chain. Hanwha is a leading solar PV manufacturer globally, operating the largest module production plant in the U.S., while REC Silicon is the polysilicon producer with the lowest CO2 footprint worldwide. Hanwha has the right expertise to contribute to the successful reopening of Moses Lake,”
Slettet bruker
28.03.2022 kl 08:00 18775

Godt mulig at det ikke har noen kobling her men.... det skal visstnok være et "Municipal Airport Board Special Meeting" i Moses Lake i morgen 29.03.2022.

https://www.cityofml.com/Calendar.aspx?EID=4413

Tilfeldig, eller knyttet til utvidelse av tomt og "Project Rising"?

Noen som vet hvor ofte de har slike møter?
Slettet bruker
28.03.2022 kl 08:24 18515

Arctic kom med kjøpsanbefaling i helgen . I tillegg har pareto og SB1 kjøpsanbefaling på REC

RECSI (Buy, NOK 26): Aker Horizons to sell remaining shares to Hanwha
Aker Horizons on Wednesday announced an agreement with South Korean Hanwha Solutions Corporations to sell all of its shares in REC Silicon to Hanwha at a price of NOK 20 per share, resulting in total proceeds to Aker Horizons of approximately NOK ~1.4bn. Hanwha Solutions is one of the world's largest solar PV manufacturers with a total cell manufacturing capacity of 10GW globally, and also operator of the largest module production plant in the US. The agreed price of 20 NOK/sh is similar to the previous transaction and indicates that Hanwha’s positive view remains unaffected of the fact that the original Build Back Better bill not received sufficient support, ultimately showing high confidence in a reopening scenario.
Slettet bruker
28.03.2022 kl 08:24 18500

Eneste Rec oppnår denne uka er vel lavere kurs. Veldig synd Røkke solgte, jeg ser på det som et dårlig tegn, akkurat som markedet gjorde da de sendte kursen bratt nedover. Røkke klarte å selge på 20kr, så høy kurs vil nok ikke de andre aksjonærene få og jeg tror ikke Røkke hadde solgt hvis han så et potensialet om høyere kurs. Tipper Hanwha prøver å kjøpe ut resten ved en mye lavere kurs, de prøver vel å få kursen kraftig nedover før et event bud kommer.
Slettet bruker
28.03.2022 kl 08:29 18401

Tull , selskapet , Hanwha er kjent for langsiktige investeringer . I tillegg er det ikke bare sånn at de kan kjøpe ut , det trenger aksept fra andre aksjonærer .
VIP
28.03.2022 kl 08:33 18309

Ikke stress mine damer og herrer, REC kommer sterkt og raskt tilbake, at noen tradere kjører aksjen nå, må vi bare leve med. men kanskje får dem og kjørt seg en dag;) Uansett REC skal man eie! God Børsuke!
Slettet bruker
28.03.2022 kl 08:33 18274

Som kjent for de fleste så bruker Rec Silicon sin patenterte FBR-teknolog 90% mindre energi for å produsere 1 kilo høykvalitets polisilicone, sammenliknet med tradisjonell Siemens-teknologi. Sammenliknet med Siemens-teknologi, så medfører også FBR-teknologien lengre produksjonsintervall uten vedlikehold av reaktorene. I tillegg er som kjent energien til anlegget i Moses Lake basert på vannkraft – ikke statssubsidiert kinesisk kullkraft. Til sammen så medfører dette at teknologien til Rec Silicon har verdens laveste karbonavtrykk, samtidig som den er den mest kostnadseffektive.

I disse tider med en global energikrise, hvor også prisen på kull har gått til himmels, så presser dette marginene til kinesiske panelprodusenter, som altså har over 90% av verdensmarkedet. I tiden som kommer er sannsynligheten derfor stor at vi vil se mye høyere priser på ferdige moduler fra Kina – noe som igjen kan gjøre det mindre attraktivt private husholdninger i eksempelvis Europa å installere solpanel på egne hustak. Dette er negativt.

De høye prisene på fossil energi kan (etter mitt skjønn) muligens fremskynde prosessen med gjenåpning av ML, da klokken tikker og går mot de globale klimamålene som er definert i Parisavtalen for 2030 og 2050.

Jeg tror Hanwah Solutions ønsker en betydelig større bit av Rec Silicon. Det skiller nå kun 1 aksje før de må komme med tilbud til samtlige aksjonærer. Jeg tror det vil skje relativt kort tid etter at man har fått godkjent den siste transaksjonen fra Aker Horizont.

MITT RÅD: Hold på aksjene.


https://www.recsilicon.com/technology

Slettet bruker
28.03.2022 kl 08:38 18145

Kan bare drømme om å få nok aksjer om dem byr 20 kr vi vet potensiale til selskapet, det er verdt mye mer enn usle 20 kr.
Hurdalsamatør
28.03.2022 kl 08:38 18133

Det eneste sånne innlegg fører til er at folk som ikke følger så godt med selger. Det er da absolutt ingen holdepunkter for noe sånt. Dette er profesjonelle eiere med visjoner for selskapet, ikke en gjeng useriøse folk som har kjøpt opp rec for å drive manipulasjon av aksjekursen..
Anywhere
28.03.2022 kl 08:42 18042

Du er her også og messer om ingenting, SteveP?
Så salg - langt over markedets konsensus-kurs - er et dårlig tegn? Hva med at kjøper går til 20 kroner, en kjøper som er langt mer kvalifisert innen REC-segmentet enn det Aker er? Er du så navlebeskuende at du ikke tror et Korea-selskap ser andre muligheter enn et solenergi-lavkompetent Aker-system? I så fall er det vel kanskje bare en god pekepinn på hvorfor du alltid tabber deg ut på investeringer...
Redigert 28.03.2022 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Nåelleraldri
28.03.2022 kl 08:48 17931

Det er altså så mye rart å lese om her. Hvilke perspektiver man lever og investerer etter. "Synd at Røkke solgte.....han hadde aldri solgt om han så muligheten for høyere kurs", er bare ett av mange eksempler. Det som er 100% sikkert er at han aldri hadde kjøpt konkursboet til Jens om han ikke så hvilke verdier REC hadde. Røkke & Co bygger industri og har på rekordtid tatt de grepene som var nødvendig for å gjøre REC klar til neste trinn. Her kommer Hanwha inn i bildet, som med sin overlegne kompetanse (Les: vs Aker) innen segmentet - tar resten av jobben. Timingen var og er god for begge parter. Det skjer NÅ!

Å forherlige Røkke mer enn det er meningsløst og å si at Koreanerne er dumme.

Mr. Ørn og hans medsammensvorne derimot, som gliser bredt uansett hvilken vei vinden blåser - Har ikke ord for hvor dumt det føles at vedkommende har følgere. En så åpenlyst vaklende strategi...ikke bare ÉN gang, men gjentatte ganger - Som i tillegg blir lyttet til av noen - Det fortjener selvsagt litt kred og er vel verdt høy sigarføring og bobler i glasset, sablet på stålkant av en slalåmski. Gratulerer med det Grove :)

Lag din egen plan. Hva tror du selv? Trade gjerne men spar meg for vaklende teorier om dett og hint for hvert kjøp / salg du gjør.
Skalleknarp
28.03.2022 kl 08:53 17843

Blir spennende og se hvordan det går med RECSI kursen i dag. Pilen peker noe ned i førhandelen, men det kan fort endre seg. (Time will tell and show..:)
Redigert 28.03.2022 kl 09:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.03.2022 kl 09:00 17691

Mulig jeg også er litt "KommersK" her (morsomt at det har blitt en greie, ikke vondt ment).

Men setningen "Time will show" klør under huden min her nå.

Jeg ser det blir brukt av flere, og kjenner irritasjonen vokse for en filleting.
Derfor er jeg nødt til å spørre, er det dårlig engelsk med vilje?
Eller vet man rett og slett ikke at ordtaket heter "time will tell"?

God mandag!
Slettet bruker
28.03.2022 kl 09:02 17665

Uansett , dette er en show..
Slettet bruker
28.03.2022 kl 09:04 17613

For å spe på spørsmålet mitt kan man lese mer informasjon om temaet her:

https://columbiabasinherald.com/news/2022/mar/24/moses-lake-mulls-future-muni-airport/

Som avslutter med

"The general consensus among council members is the airport should remain in city hands but a deal should be worked out with a private party to develop and even possibly manage the airport.

“Both make sense,” said Council Member Mark Fancher of the public-private options. “We’d have to look at a development agreement and see what it would be like.”

Mayor Dean Hankins said the council would like to have a recommendation for the airport when the council meets in early April.

“I hope to solve this by the next meeting,” Hankins said. “We need to see how agreements would look in more detail.”"

Skrevet Mars 24, 2022
Ytsejam
28.03.2022 kl 09:05 17587

"Time will show" er en historisk filmreplikk. Kommer fra tv-kommentatoren i Flåklypa Grand Prix. Rette uttalelse er forøvrig å uttale "time" på norsk.
FMI
28.03.2022 kl 09:08 17499

Oppdaget først nå at Voleon økte shorten med en liten million aksjer torsdag. De satser hardt nå. Ikke så rart kursen faller litt da. Grenser for hvor hardt de kan gå ut - denne snur snart..
Slettet bruker
28.03.2022 kl 09:09 17479

Jeg tror ikke dette har noe med REC å gjøre. Dette er en flyplass for småfly og private hobbyentusiaster. Stemmer ikke det?
Slettet bruker
28.03.2022 kl 09:17 17332

Par ting, det var ikke røkke kjell inge røkke som solgte aksjene sine nå. De solgte han til sin sønn (akh) for 1 år siden. Han solgte disse aksjene til en kurs på 16 kroner ish. Han vil såklart at sønnen sin skulle få en god start så 16 kroner var en pris langt under hva han mente rec var verdt på den tid. At sønnen nå selger rec aksjene sine for 3 milliarder kr, par hundre mill i pluss, betyr ikke at han mener rec er verdt MAKS 20 kr, tvert imot selger han seg ut for akh trenger penger. Hva tror du han tjener mest på, giga emmisjoner i selskaper som aow og acc, eller å ta fortjeneste i rec, som egentlig ikke passer inn i akh uansett? Han har gjort en vellykket handel i rec og vet han trenger pengene andre steder, har ingenting med rec sin fremtid å gjøre. Du sier kursen aldri vil bli 20 kr igjen? Javell, hva tror du kursen er om 2 år da, når Ml er oppe og går pluss kanskje flere fabrikker på vei? Ikke kom å si kursen er under 20 da.
Slettet bruker
28.03.2022 kl 09:23 17217

Var vel ca 16.67 sånn ca han solgte dem på til sønnen tror jeg .
Snasisneller
28.03.2022 kl 09:24 17188

Manipuleringen ferdig? :)
Slettet bruker
28.03.2022 kl 09:27 17156

Hanvha kan gjøre mye mer fremover enn det Røkke kunne. Dette innså også Aker og fikk en grei pris så disse kunne overta samarbeidet . Verre er det ikke og veldig positivt for selskapet.
Slettet bruker
28.03.2022 kl 09:33 17058

Snasisneller skrev Manipuleringen ferdig? :)
Er vel en grense, selv her på oslo børs.
manman01
28.03.2022 kl 09:42 16978

Det bliver akkumulering fra min side (:

At folk vil sælge under 15 er mig en gåde!

Lykke til alle sammen, og god dag ( også dig nemis <3 )
Slettet bruker
28.03.2022 kl 09:53 16820

Nemis har nok kjøpt seg inn for lengst kjenner jeg han rett.
Slettet bruker
28.03.2022 kl 09:53 16809

Kopierer og limer inn et innlegg jeg la ut i går, som jeg synes passer i denne tråden.

Det som kanskje også er greit å påpeke her er at Aker Horizons og Røkke familien har gjort en god jobb med REC Silicon. De har ordnet mye for selskapet og brukt kompetansen sin til å rydde opp. De har faktisk gjort veldig mye og sørget for at REC kan fokusere på fremtiden. De eneste to andre variablene som påvirker casen bortsett fra ML gjenåpning er Yulin situasjonen samt gjeld på ca. 1 milliarder NOK med høy rente. Resten ryddet de opp i. Korriger meg gjerne om jeg husker feil.

Som nevnt tidligere har Aker gjort sitt for selskapet. De har kompetanse innenfor fornybart, men ikke innenfor REC Silicon sitt segment. Der kommer Hanwha Solutions inn derimot og kjøper over selskapet for 20kr fra Aker for å ta selskapet til en ny epoke. HS har så mye kompetanse innenfor REC sitt segment. De er verdensledende og har 20% av markedet i USA. De kommer til å bli kunder av REC og det er kun snakk om tid før ML annonserer at de har nok kundegrunnlag til å forsvare en gjenåpning med begrenset kapasitet. De andre kundene vil komme fortløpende fra 2023 og utover. Hvis vi klarer å tenke enda lenger frem til 2024 - 2026, så snakker vi magisk i forhold til hvor langt utviklingen vil ha kommet og hvor stort etterspørselen av produktene til REC kommer til å bli. I løpet av den tid tror jeg at det vil bli høyaktuelt med flere fabrikker for å møte etterspørselen og da kan det godt være mulig med emisjon (som vil øke markedsverdien til selskapet).

Når vi først er inne på temaet. Ser at ulike individer lurer på om HS bare kan ta en emisjon ut av det blå for å utvanne og lure oss småaksjonærer. Heldigvis er det ikke slikt det fungerer. Det finnes lovverk som bestemmer alt og dette styres av hva som blir bestemt av styret i blant annet generalforsamling eller EGF og må stemmes over av alle aksjonærer. Vi kommer aldri til å stemme ja, med mindre årsaken til emisjon tydelig blir klargjort (akkurat som sist). Det er først etter at vi gir styret fullmakt til å utføre en emisjon at de får lov til det - og da kun til de formål som det ble stemt for.

Ærlig talt, ingenting å innrømme at kursen har gått helt i mot det mange av oss her har trodd. Ting har tatt tid. Aksjekurs har vært styrt av blant annet tradere og til tider shorts, men mest av alt av det negative psykologiske momentet. Folk er dritt lei, aksjekurs er stressende og selv noen langsiktige investorer vurder å kaste håndkleet fordi stress momentet med at alt alltid skal gå dårlig, uansett hva blir for mye.

Jeg skjønner personlig ikke hvordan vi er på 14.66kr etter nyhetene vi fikk. Jeg var helt sikker på om at vi skal være på 21-22kr til nå og at reisen til 30kr skal begynne. Det har jeg derimot vært lenge. Aksjekursen til REC gjør deg gal, spesielt om du følger med konstant, men sannheten er at hvis vi ignorerer kurs og markedsverdi og innser hvor vi befinner oss akkurat nå, så innser vi at fremtiden aldri har vært klarere. Alt fra nye eiere til lokalpolitikk i vår favør og nå vil det bli fremskritt med SEMA. Jeg gleder meg til tiden fremover og vil personlig fortsette å akkumulere og legge aksjer i skuffen. Aldri i livet om jeg selger til disse usle verdiene eller 20kr, fordi REC er på vei til å bli en maskin. De neste månedene blir ekstremt spennende!
Bob Macahan
28.03.2022 kl 10:22 16505

Om man är intresserad av teknisk analys så är det mega bull i candle stick 1 timme, MACD och RSI 14
Nsxnsx
28.03.2022 kl 10:23 16466

Hva innebærer correction 2021 ? Noen som har fått lest ?
Slettet bruker
28.03.2022 kl 10:23 16453

Godt å se at vindene har snudd i det minste, og at forventet rekyl nå setter inn.

Har vært med på en rekke opp- og nedturer i min tid som aksjonær, men fallet nå sist er det mest usannsynlige og ubegrunnede noen gang. Snakk om å investere med norske briller på, nesten flaut.

Mener at mye taler for at kr 20 nå er satt som sannsynlig gulv, ikke minst om det skulle ende med full overtagelse fra Hanwa.

Kjøp med 25 prosent rabatt mens man kan!
Slettet bruker
28.03.2022 kl 10:40 16263

Ref. meldingen fra manman01 om solfarm i Frankrike, tror jeg fremdeles at REC er en (kanskje den viktigste) nøkkel-brikke i Q-Cells leveranse:

"Hanwha Solutions, under the Hanwha Group, is now putting efforts into producing eco-friendly products to make inroads into countries that adopt strict emission standards for all the production processes from raw material procurement to product distribution.

Since November of last year, it has secured a 21.34% stake in Norway-based polysilicon manufacturer REC Silicon ASA through two rounds of investments to ensure a stable procurement of solar cell materials in the US.

REC Silicon produces polysilicon, a raw material of solar cells, using environmentally friendly energy sources such as hydroelectric power and natural gas.

"Thanks to the relatively short periods of time to build solar farms, solar energy is drawing more attention from Europe than before, which is seeking to reduce reliance on Russian energy," said a Q Cell official."

https://finansavisen.no/forum/thread/145265/view/4396859

I så fall begynner det å haste med å få opp ML, hvis leveranser fra den skal stå som grunnlag for en grønn produksjonslinje for paneler i farmen.
Slettet bruker
28.03.2022 kl 10:41 16229

Jeg innså akkurat at denne leveransen kanskje nå skal fremskyndes, og at det kan være årsaken til mer hastverk i handlinger for å starte opp ML??

Må ta meg en pust i bakken for nå ble det litt halleluja-stemning i tankene her...
Anywhere
28.03.2022 kl 10:46 16156

Berettiget stigning på RECSI så langt i dag, og strengt tatt må jeg si det er vanskelig å forstå at den skulle sendes til de nivåer vi så før helgen. Det forståelsen har jeg strengt tatt heller ikke selv om jeg solgte en standard tradingpost på langsiktig swingtrading på 17,99. Men det er rent opportunt da aksjen har en enorm beta.
Jeg kan fortsatt ikke helt skjønne at aksjen vil befinne seg på disse prisnivåene i lang tid, men kommer likefullt til å forsøke å utnytte svingninger til trading. Kjøp i sluttauksjonen fra fredag ligger til salgs rundt 16,5 kroner på swing-trade
Slettet bruker
28.03.2022 kl 10:50 16100

Gjett om!

De som selger RECsi-aksjer på børs nå er i villfarelse. Synd for dem🔆
Slettet bruker
28.03.2022 kl 10:50 16100

Ikke umulig at flere store nå posisjonerer seg , skal bli interessant å se topp 20
Slettet bruker
28.03.2022 kl 10:53 16051

Jeg snakket med ledelsen i sted. Det er bare til å ta det med ro. Meldinger kommer snart.
omac
28.03.2022 kl 10:58 15974

Jeg tok og en 1-1 med de, ikke all verden du får ut av det men de hadde ett lurt smil og glimt i øyet. Dette blir bra
Nåelleraldri
28.03.2022 kl 10:58 15962

Herlig..jeg skal snakke med de etterpå. Var visst en åpning i kalenderen fordi han som hadde timen slet med å komme seg til hull 18 :)
Anywhere
28.03.2022 kl 10:58 15949

Hehe, hadde også et møte med ledelsen i dag morges i 8:30-tiden, vi tar en runde med noe burgere sammen med ledelsen igjen onsdag. Tipper de viser stor sinnsro også da.
Veldig fint å ha minst en ledelse å forholde seg til. Leder også meg selv i samme slengen.
Redigert 28.03.2022 kl 10:59 Du må logge inn for å svare