Pryme og kommende emi når?

Manon1
PRYME 28.03.2022 kl 08:21 9086

Blir det emisjon?
Redigert 28.03.2022 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
monopol
12.04.2022 kl 14:21 3556

Ok. Så at de 10 som fikk mest fikk 87% altså. Ikke at topp 10 av dagens aksjonærer fikk 87%. Hadde tenkt at det var mindre sjanse for salgspress om det var dagens største aksjonærer som tok så mye
Niel
12.04.2022 kl 15:19 3505

Mener en av de største har 6 og 12 mnd lock-up. Jeg forventer en liten dipp i mai, men ingen stor.

Er nok mange som får øynene opp for PRYME og vil kjøpe seg inn på både 20, 30 og 40 kroner.
stein666
12.04.2022 kl 16:52 3417

👍
Zolly
12.04.2022 kl 19:42 3284

Rep emisjon

Last day including right: 7 April
Ex-date: 8 April
Record date: 11 April

Kan noen forklare meg hva som menes… Er det antall aksjer du eide etter børsslutt 7.april?

Noen nevner 1 rep aksje per 5 du eide den gitte datoen. Andre nevner 1/2 altså 50%. Hva kan man regne med?

Takk for svar fra noen med peil:-)

hatitchi
12.04.2022 kl 20:10 3237

De som hadde aksjer i Pryme etter børsslutt 7. April, og ikke deltok i den rettede emisjonen, får delta i repemi. Det utstedes maksimalt 3 mill aksjer, og antall aksjer er 15 mill per i dag. Dvs. 20 % om man antar at ingen eksisterende aksjonærer deltok i den rettede, og alle tegner seg for sin andel. Om 50 % av aksjene var med i den rettede emisjonen, så blir det 40 % før overtegning. Om kursen holder seg på 20 kr vil det bli få som ikke tegner seg, og den ukjente blir da hvor stor del av eksisterende aksjonærer var med i den rettede emisjonen.
4580
12.04.2022 kl 20:30 3214

Hei. På hvilken måte får vi dette tilbudet om rep.emi ?
Zolly
13.04.2022 kl 07:47 3004

Takk. Blir det slik at jo flere eksisterende som var med i rettet emi, desto flere rep aksjer blir det på de som ikke deltok?

Manon1
13.04.2022 kl 08:14 2958

Jeg solgte mine aksjer i Pryme igår på 23 tallet. Aksjen skal mye lenger opp om de klarer å bygge fabrikken i Rotterdam med pengene de nå har til rådighet. Fabrikk nr 2 blir 3-4 ganger så dyr å bygge men dette er 2 år frem i tid. Jeg solgte pga emisjons aksjer som kommer i markedet snart og mange av disse vil nok lempes ut av kortsiktige investorer. Om det blir flere uroligheter i Europa mer krig mm. Så kan vekst aksjer falle til ontrent null uansett hvor bra caset er. Men igjen korreksjonen i Pryme kommer pga de kortsiktige som skal ta gevinst i emisjon.
Zolly
13.04.2022 kl 10:20 2846

Helt naturlig at Pryme korrigerer noe ned nå. Folk tar gevinst, men selvfølgelig også pga slipp av emi aksjer i mai som skaper en viss usikkerhet. Aksjen har jo gått mer enn 100% fra bunn til topp!

Blir interessant å se hvor langt ned den skal før rep emi. Med mindre det kommer nyheter som f.eks at Saga Pure eller andre kjente investorer er med på rettet emi, så tenker jeg at vi på kort sikt så toppen i dag.
Redigert 13.04.2022 kl 10:26 Du må logge inn for å svare
Taycon
13.04.2022 kl 13:30 2751

Selskapet VURDERER og når noe vurderes, så er det ikke besluttet.
• The company is considering to conduct a subsequent repair offering of up to 3,000,000 new shares / NOK 30 million directed towards eligible shareholders.
Taycon
13.04.2022 kl 14:08 2701

Hvis det er helt naturlig at folk tar gevinst nå, hva tror du skjer når noen i markedet får tilgang til millioner av Pryme aksjer og inngangsverdien deres er kr 10?
Det kjente investorer gjør er å selge med gevinst.
Vetle
13.04.2022 kl 14:22 2674

Taycon
Korrekt konklusjon. De vurderer, men mer om emisjonsprisen er over reell kurs ved tegning enn om de vil gjennomføre.
30 millioner er penger for de fleste selskaper i disse tider, spesielt de « grønne»!
De aller fleste har vel 15 kroner + i snitt og over så jeg ser ikke for meg noen « skred» av salg i ettertiden av reperasjonsemisjonen.
Mine vil gå i skuffen, så for meg er antallet kjøpt viktigst, men max 25k aksjer. ( hvis jeg får tilbud/ mulighet til det)
Mener og at 11 april er dagen du registreres for aksjene du hadde 7 april for å kunne delta. Solgte du 8 eller 11 april mister du retten. ( uten å være 100 % sikker)

Lykke til uansett
Vetle

Taycon
13.04.2022 kl 15:40 2623

Informasjon om emisjon/rep ble offentlig 7. april. ex. date er 8. april. Dersom det blir rep. emi. vil aksjeeiere pr. 07.04.22 få tilbud om aksjer til kr 10.
Spiller ingen rolle om du solgte alle aksjene 8. april eller senere. Lykke til:)
Vetle
14.04.2022 kl 07:37 2424

Taycon
Litt usikker på din fremstilling. Mener 11 april er dagen det registreres hvem som eide 8 og over 11 da jeg deltok på lignende i NEC (Panoro)
Uansett satt jeg på begge dager da jeg er langsiktig her.

NB! Husk emisjonen i Norwegian på 1 krone,da denne vel ikke falt under 2, og deretter var 4 kroner innen kort tid.
Hadde vært OK det med Pryme, men tror den som Norwegian kan ta 10 gangen etter emisjonen............hvis du gir den god tid

Vetle
Patron72
14.04.2022 kl 08:00 2402

Taycon

Betyr da dette at jeg kan selge mine aksjer etter påske og da alikevel få være med på rep emi?
Taycon
14.04.2022 kl 08:01 2397

Ex date 8.april. Dvs: De som handlet aksjer i Pryme 8. og senere får ikke tilbud om aksjer til kr. 10. Mulig du forvirres av reg dato i vps. Hvis aksjekjøp 8. april ga rett til rep emi, så ville alle handlet Pryme men kraftig rabatt.
Taycon
14.04.2022 kl 08:07 2386

Ja, men det er ikke besluttet og selskapet har ikke forpliktet seg til å preparere utvanningen som ble kunngjort 7. april.
Patron72
14.04.2022 kl 08:21 2367

Tipper ledelsen sikler på å hente inn 30 millioner til selskapet.
Fullt mulig jeg gambler på å hente inn en fin fin gevinst etter påske. For så å hente inn aksjer igjen i rep emi.
Forøvrig er det ikke uvanlig at kursen går nedover mot emi pris.

Så her ser jeg en trade mulighet(men det gjør da vel alle) 😊

Det blir litt gamble, men gevinst er uansett aldri feil.

Takk for svar
Taycon
14.04.2022 kl 08:26 2360

Det finnes ingen forpliktende informasjon om hvor mange aksjer du eventuelt får tilgang til annet enn at de kan tillate overtegning. Drømmer om at Pareto tar kontakt igjen og tilbyr et betydelig antall aksjer til kr 10 pr stk. Da går jeg all inn😀
Zolly
14.04.2022 kl 09:34 2311

Solgte meg ut litt for tidlig (som vanlig), men med grei gevinst likevel. Hadde 50k aksjer så håper selvfølgelig i likhet med andre her på flest mulig rep emi aksjer i forhold til antallet jeg eide 7.april. Tror uansett det var fornuftig å ta gevinst, i stedet for å risikere å bli med ned igjen.

Ledelsen og CP tok i hvert fall minst 2/3 av aksjene i den rettede emisjonen, men nedsalg blir det nok. Likevel tror jeg ikke man nødvendigvis igjen vil få kjøpt aksjer til 11-12 kr.

Hvis Pryme holder tidsskjemaet og budsjett denne gangen, så er det vel ikke utenkelig med dobling av kursen mot slutten av året, dvs rundt kr 40. Umulig å spå hva en konkurrent som Qfuel står i ved årets slutt, men de har nå en mcap på ca 3 mld. Kr 40 i Pryme priser dem til ca 1,2 mld…
Redigert 14.04.2022 kl 10:34 Du må logge inn for å svare
Taycon
14.04.2022 kl 11:41 2233

Selv om Norwegian ikke er relevant, så glemmer du en ting Vetle: Det ble utført aksjespleis: 100 gamle mot 1 ny. Det er var dårlig butikk for alle aksjonærer og spesielt de med høy inngang. Noe som overrasket mer var at aksjen ble handlet for kr 1 (2-3 husker ikke) selv om markedet var kjent med kriseemien/aksjespleisen.
Redigert 14.04.2022 kl 11:52 Du må logge inn for å svare
Taycon
14.04.2022 kl 11:42 2229

Selv om Norwegian ikke er relevant, så glemmer du en ting Vetle: Det ble utført aksjespleis: 100 gamle mot 1 ny. Det er var dårlig butikk for alle aksjonærer og spesielt de med høy inngang.
Manon1
14.04.2022 kl 14:25 2141

Blir vi som eide aksjer i Pryme 7 april automatisk kontaktet / forespurt om å være med i reperasjons emisjon? Blir vi tildelt tegningsrettigheter som vi kan selge evt løse inn? Litt uerfaren jeg så setter stor pris på godt svar. Takk.
Patron72
14.04.2022 kl 14:31 2133

Jeg går ut fra at det kommer et tilbud via nordnet for min del.
Dette om det blir rep emi?
Redigert 14.04.2022 kl 14:31 Du må logge inn for å svare
Taycon
14.04.2022 kl 16:31 2074

Det står i meldingen fra selskapet 7. april at tegningsrett ikke kan selges. Pareto har oppdraget og det var Pareto som tok kontakt med meg pr. tlf og e-post. Antar at det kommer ny børsmelding når ledelsen har bestemt seg og at meldingen inneholder informasjon om frist og fremgangsmåte for tegning/kjøp. Det som er sikkert: Hvis rep. emi besluttes, så skal alle aksjonærer som var i posisjon 7. april gis samme mulighet til å benytte seg av tilbudet/retten. Det som er uklart for meg er hvordan eventuell fordeling blir og hva det innebærer at de kan akseptere overtegning. Kan jo spekulere i at det betyr at de ikke setter limit i forhold til hva du/jeg hadde av aksjer 7. april. Lykke til og satser på rep
Redigert 14.04.2022 kl 16:43 Du må logge inn for å svare
Thesistulling
15.04.2022 kl 21:32 1887

NOTICE OF EXTRAORDINARY GENERAL MEETING May 2, 2022
The shareholders are hereby notified that an Extraordinary General Meeting (the “general meeting”) of
Pryme B.V. (the "Company") will be held on
May 2
nd
, 2022 at 9:00 hrs CET

Opening of the Extraordinary General Meeting
The Extraordinary General Meeting will be opened by Jos van der Endt, Chairman of Pryme B.V.
2. Registration of attending shareholders and shares represented by proxy
3. Election of a chair of the meeting and a co-signer for the minutes
It is proposed that Rene de Graaf, Pryme B.V.’s corporate secretary, is chair of the meeting and
will co-sign the minutes of the general meeting with Jos van der Endt.
4. Approval of the notice and agenda
It is proposed that the notice and agenda are approved.
5. First amendment of the Company’s Articles of Association to increase the nominal
value per share
Please refer to further information below and in Appendix 1 for the proposal for resolution to be
passed by the general meeting.
6. Conversion from a B.V. to an N.V.
Please refer to further information below and in Appendix 1 for the proposal for resolution to be
passed by the general meeting.
7. Second amendment of the Company’s Articles of Association for the conversion from a
B.V. into an N.V. and establish new Articles of Association
Please refer to further information below and in Appendix 1 for the proposal for resolution to be
passed by the general meeting.
8. Revocation of the delegation of the power to issue shares and the related approval for
the issue of shares
Please refer to Appendix 1 for the proposal for resolution to be passed by the general meeting.
9. Issue of shares for the Private Placement and exclusion of the related pre-emptive right
Please refer to further information below and in Appendix 1 for the proposal for resolution to be
passed by the general meeting.
10. Delegation to the Supervisory Board of the power to issue shares – the Subsequent
Offering and Supervisory Board share options
Please refer to further information below and in Appendix 1 for the proposal for resolution to be
passed by the general meeting.
11. Appointment of Supervisory Board member, period of serving of the Supervisory Board
members, pre-approval future appointment of Supervisory Board member and election
of Chair to the Supervisory Board
Please refer to Appendix 1 for the proposal for resolution to be passed by the general meeting.
12. Remuneration to the Supervisory Board members
Please refer to Appendix 1 for the proposal for resolution to be passed by the general meeting.
13. Appointment of Management Board member
Please refer to Appendix 1 for the proposal for resolution to be passed by the general meeting.
14. The establishing of an ESG subcommittee to the Supervisory Board and election of its
chair
Please refer to Appendix 1 for the proposal for resolution to be passed by the general meeting.
15. Authorization for mandatory registration of the amendments to the Articles of
Association and the appointments to the Supervisory Board and Management Board
Please refer to Appendix 1 for the proposal for resolution to be passed by the general meeting.

Synspunkter?
Redigert 15.04.2022 kl 21:35 Du må logge inn for å svare