Awilco og LNG-markedet mot 2025

Lynmann
31.03.2022 kl 23:09 91267


Konfirmanten fekk ikkje pengar i fjor, men noko mykje betre - aksjar i Awilco - til kurs 2,87. Delvis er det den innsiktsfulle delen av forumet å takka for dette. Første kjøp kom før sommaren på kr. 1,95. Mange takk!

Denne tråden er eit forsøk på å samla faktabasert informasjon. Respekt for profesjonelle analytikarar skal ein ha, men også dei tek feil. Heller ikkje analytikarar kan spå vinterværet i Asia. Når det gjeld den kortsiktige utviklinga i LNG-markedet, er FLEX LNG med sine 13 skip ein verdifull indikator. For den som pushar hardt på dagleg basis – aksjonærane i ALNG må vera dei mest nervøse på heile børsen - er det verdt å følgja med på korleis New York avsluttar dagen. www.barrons.com/market-data/stocks/flng

For oss vanlege folk, kjem ein langt gjennom å følgja Fearnley sine oppdateringar på vekesbasis.
Fearnleys Weekly Report (fearnpulse.com)

Det var den som løfta begge aksjar kl. 15.30 i dag. Under pågåande kontraktsforhandlingar for leiinga i Awilco, må det vera fantastisk å få stadfesta nivået på vel USD 100.000 pr dag!
Spørsmålet er: Kva forutsetningar må slå inn før ALNG når 10 kroner? Selskapet må vurderast til 1,3 milliardar kroner - dette for eit selskap med ei (tidlegare) problematisk milliardgjeld.
Lynmann
12.09.2022 kl 15:32 3641

Her kunne du ha oppretta nok ein tråd. Den sjette på kort tid?

15 innlegg à ein setning, motdebattantar tillagt feilaktige synspunkt. Dette er spam.
Trur du trådane du infiserar vert betrakta som positive bidrag til forumet på Finansavisen?
Eit par hundre lesarar er på leiting fleire gonger pr dag etter nyttig informasjon som grunnlag for kjøp- og salgsbeslutningar.
Du sørgjer for at lesarane må innom ei heil rekkje unødvendige trådar for å halda seg oppdatert.
I tillegg til direkte spam er du dermed også den største tidstjuven på forumet.
Du kan spara eit par hundre lesarar for masse tid gjennom å oppretta ein eigen 'Dagens Spammern' tråd eller liknande.

Ellers var det hyggjeleg med ein ekstra tur for WilPride som har gått ledig sidan 10.juli. Med usd 100.000 pr dag ut dette kvartal vert underskotet redusert til "kun" ein million dollar i Q3. Så spørst det når i desember den daglege rate på usd 90k pr dag startar. Sjølv om den i verste fall startar 31.desember, sørgjer daglege 110.000 dollar frå halvårskontrakten til WilForce for at Q4 balanserar. Deretter vil det netto rulla inn ein million kroner kvar dag fram til 10.februar, der me håpar på enno betre dagsratar på toppen av 3-års kontrakten til WilPride.
Estimatet for 2022: Halvering av 2021-resultatet på usd 21M?
Slettet bruker
12.09.2022 kl 14:05 3671

Ble kanskje litt utenom området du vurderer , eller ?
Slettet bruker
09.09.2022 kl 07:29 3813

Takk for den :) . Vet du noe om kostnadene ved å lagre LNG ?
Lynmann
08.09.2022 kl 23:58 3866

Om nokon tilfeldigvis er interessert i straum, var netto eksport frå Nord-Norge 6.9 TWh i første halvår. Netto eksport frå Sør-Norge var kun 1.9 TWh. Kva betyr dette, målt ved LNG og våre båtar?

Spetalen var på NRK Debatten i går. Generelt har han mange gode perspektiv på macro, men ikkje alt er like korrekt i straumdebatten.

Kablane til utlandet er gjenstand for intensiv interesse. For Norge handlar det om nettverket og me er brukbart utrusta. Fokuset er på dei to siste samband med Tyskland og England, mens dei 15 forrige hovedsakleg til Sverige og Danmark, har liten plass i debatten.

Ved starten av 2. halvår i fjor hadde me normal fylling av våre vannmagasin. Sommaren kom med fantastiske temperaturar, noko som førde til at resterande snømengde i fjella havna ikkje inn i våre vannmagasin, men for det meste fordampa. Lite regn i Sør-Norge på hausten gjorde at me havna langt under normalen i magasinfylling. Lite vind i Europa, politikken med nedleggjing av atomkraftverk og Puta sin struping av gasseksporten ga så aukande press på gassprisen.

Leve Toten politikk tilseier at me har nok med oss sjølve, produserar nok straum og kunne løysa våre energibehov ved å isolera oss. Men av og til kjem to tørre sesongar og ein sjelden gong ein pandemi eller ein perfekt storm. Me har nok fisk og olje, men me har behov for å importera medisinar i ein pandemi. Som me til dagleg er avhengig av omverda på dei fleste andre område.

Det er me tidvis også på energi. Raffinering av oljeprodukt som bensin og diesel. Til og med straum! Var me «Europas batteri» hadde me vel ikkje behov for import av milliardar av timar med kiloWatt? Millionar av timar med MegaWatt? Kapasiteten på ein kabel er 700 MW og på ein time er altså den overførte energi 700 MWh. Ein velfyllt WilForce fraktar same energi som full fart på kabelen frå Feda i Agder til Nederland i halvannen månad.

Denne veke har me eksportert ein del straum; me kan ikkje la vatn som ikkje går til magasinering renna rett ut i sjøen. Importen har likevel vore dobbelt så stor som importen.

Netto er det importert 70 GWh siste veke.
Tyskland har netto «fått» 27GWh.
Derimot er netto import frå Danmark 7 GWh og me har fått overført heile 85 GWh frå QEII’s England.

I tillegg må nevnast kabelen til Nederland (ikkje i drift pga vedlikehald). På vindfulle dagar får me nærmast gratis vindkraft inn frå Danmark, som me køyrer vidare til Nederland nattestid. Det kan me gjera fordi me har distribusjonsnettet! Ikkje berre har me denne fantastiske kapasiteten til å magasinera nedbør; me pumpar også vatn tilbake til dammen når straumprisen er låg!

Bergensområdet fekk for 10 år sidan løyst forsyningsproblemet via «monstermastene» gjennom Hardanger. Underskotet i Midt-Norge vart løyst med vindkraft.

Netto eksport frå Sør-Norge var 1.9 TWh i første halvår. Produksjonen var totalt ca. 75 TWh mens vårt forbruk var 68. Kvifor la 7 TWh gå på havet om me kunne tena ei krone pr eksportert kWh, 7 milliardar kroner? Det finansierar 35 kilometer med ny 4-felts veg. Eller 7.000 nye, streikevillige lærarar eller sjukepleiarar. Med vår feite, ineffektive offentlege sektor må me utnytta ressursane som me har, men kva har dette med LNG-markedet å gjera?

Også innen gass har våre verdensledande ingeniørar evna å utnytta våre naturressursar.
«Våre» båtar fraktar 156.000 m3. Litt mindre enn Flex sine båtar. 179.100 m3 LNG tilsvarar nøyaktig energimengden 1 TWh, omtrent som årsforbruket til Drammen.

Sidan re-start av Melkøya i juni har me via kabel netto eksportert 1 ½ TWh til Danmark. I same periode er det levert tre LNG-laster til Danmark, i underkant av 2 ½ TWh. Vår posisjon som energiprodusent er fantastisk. Å strupa våre veier til markedet er å gå baklengs inn i framtida.

Dei store tal: EU har no passert 82.5% av kapasiteten til å lagra gass eller vel 900 TWh. Danmark kan til samanlikning lagra ca. 9 TWh. Omtrent som den samla kapasitet til Awilco og Cool sine båtar eller halve flåten til Flex.
Lynmann
07.09.2022 kl 16:20 3915

Spørsmål til Clarksons'
we believe that
• spot LNG freight rates could soar to $200,000/day this winter as Asian buyers seek to fill spot LNG demand.
• At the same time, the completion of the US Calcasieu Pass plant ramp-up, greater production from Egypt, the restoration of the Freeport LNG plant from the outage, and the startup of Mozambique's Coral South FLNG should boost global LNG supply growth.

Her er det raskt å ta for masse Møllers tran.

Ja, Asia vil kjøpa gass til vinteren, det vil driva opp prisen på gass. Men kvifor høgare pris på transporten om der er plenty ledige båtar i markedet?
Ja, det kjem meir gass i markedet, men har ikkje flåten kapasitet til å ta i mot det ekstra volum?

Det er tid for litt rekning. Eller estimering, rettare sagt. Du får konklusjonen med ein gong: Amatøren konkluderar framleis med at LNGC-kapasiteten meir enn håndterar veksten i produksjon både i vinter og neste år.

Faktorar for den spesielt interesserte:

1. Tilveksten av skip:
Av forventa 32 nye skip til markedet i år, er 21 levert. 11- to- go. 43 nye skip er forventa neste år, meir enn nok til å ivareta auka produksjon?

2. Gamle skip til hogging:
Iflg. Clarksons er 300 gamle skip gått til hogging i år. Men berre eit -1- skip som frakta LNG! (Kvifor ikkje fleire enn eit?)

3. 2023-veksten i produksjon av LNG for eksport:
I 2023 vil USA eksportera ca 1Bcf/dag over nivået på slutten av dette år. Dette tilsvarar 100 lass ekstra, noko 10 båtar i skytteltrafikk den kortare veien til Europa håndterar. Men det kjem altså til 43 nye skip i 2023.

USA står for ca. 20% av eksporten, herav Freeport LNG for ein femtedel. Eller 4% av den globale eksport. Freeport kjem i gang igjen mot slutten av året og noko meir gass kjem frå Calcasieu. Dei nye båtar i markedet i år håndterar langt på vei denne tilførselen, men ikkje fullt ut.
4. Fleire skip har gått den kortare veien frå USA til Europa.
Av ein global flåte på 600 skip kan denne effekten estimerast til behov for ein prosent færre skip.

5. Større skip fraktar fleire kubikk.
Halvårsstatistikken frå USA viste at det var behov for færre skip fordi kvart skip i gjennomsnitt frakta 6% fleire tonn enn snittet for 2021. Merk at dette ikkje gjeld eksport frå Qatar som allerede er betjent av ein flåte av megaskip som fraktar over 200.000 m3. Ei delforklaring er også at 7 skip på 125.000 m3 gjekk til hogging i fjor og vart erstatta av større skip.

“The average capacity of vessels delivered (excluding FSRUs and ships of less than 50,000 cubic meters) amounted to 174,897 cubic meter”.
Frå GIIGNL2022_Annual_Report_May24.pdf

6. Effekten av nye miljøkrav: 25% av den globale flåte brukar kanskje 5 dagar eller 14% lengre tid på rundturen. Dette representerar tapt fraktekapasitet på 3.5%.

Då er det vel berre å summera og subtrahera?
Spekulasjonen er basert på:

200 skip i “Moss-klassen” er på ca. 125.000 m3. Total kapasitet: 25 millionar kubikkmeter.
130 skip i Awilco/Cool klassen på ca. 160.000 m3. 21 mill m3.
250 skip i “Flex-klassen” på 175.000 m3. 44 mill m3.
50 store skip i “Qatar-klassen” på 225.000 m3. 11 mill m3.
630 skip har samla kapasitet på 101 mill m3. Snitt: 160.000 m3.

Moss-klassen (litt urettferdig uttrykk) står for 25% av kapasiteten.
Med 6.000 turar på årsbasis for ein flåte på 600 båtar må ein tredjedel av desse, møta nye krav til utslepp gjennom – la oss sei - 2 knop redusert fart.

På 14 knop brukar desse båtane 35 dagar pr tur mellom Texas og Europa, med 25 dagar i sjøen og 10 dagar på venting / fylling / lossing. Med kapasitet 20% under gjennomsnittet for verdensflåten på 160.000 m3, kor mange skip krevst for å kompensera dei tapte tonn-mil?

Rystad Energy har det lange 2030-perspektivet:
LNG vessel demand will increase from approximately 2trn ton-miles in 2020 to 4trn ton-miles in 2030.
Lynmann
03.09.2022 kl 12:10 4111

"Skal me tippa på akseptable usd 15M etter godt belegg i Q2? Q3 ser veldig lovande ut med nær fullt belagte båtar i juli og august."

Ei bra veke der markedet responderte med det store gjennombrotet for Cool Company.
Fasit frå halvårsrapporten vart usd 17,6M for 1.halvår. Med frådrag av overskotet for første kvartal på ein million dollar, burde usd 16.6M vera representativt som netto for Q2.

Litt rekning må til før tipping av Q3.
Alle piler peikar oppover for Cool etter rekordomsetning på børsen i går på 23 millionar kroner og All Time High, men Freeport vil også påvirka Q3 for Cool negativt.

Frå halvårsrapporten:
• Utilization for the period: 98%.
• Freeport: An explosion at Freeport LNG in the US on June 8, 2022 and the consequent temporary loss of 15 million tons of LNG capacity released the vessels serving this facility into the short-term market. TFDE spot rates dropped by close to 30% the following week.
• Markedsutvikling: Incremental volumes from the start up and ramp up of operations at Calcasieu Pass and Coral FLNG in Mozambique will not come close to replacing the volumes lost from Freeport. Spot rates continued to fall as a result, with TFDE rates dropping to $50k per day by June 30.

I tillegg eit interessant poeng: “As more US cargoes headed for Europe, congestion at the fully utilized European receiving terminals began to increase.”
www.nordnet.no/market/news/1006292235

Ikkje så rart med dette store fokuset på Freeport, med nesten 4 % av verdenseksporten pr båt.
17 lass pr mnd vart levert gjennom første halvår, forsvann for eit kvartal - og no er altså re-start forsinka med nok ein månad.

Det var Calcasieu Pass som skulle stå for ein stor del av veksten frå USA i år. Frå ¾ lass pr veke første halvår har takten siste månad kun vore eit lass pr veke. Mindre enn Melkøya leverar. LNG-flåten på 600 skip tapte 85 turar etter brannen, berre halvparten vart kompensert av Melkøya og Calcasieu Pass.

Med dei nye miljøkrav i 2023 vil det framleis vera behov for dei ca. 200 gamle skip i “Moss-klassen”
på 125.000 m3. Dei gamle skip står bakerst i køen i kampen om dei langsiktige kontraktane. Kapasiteten er stor, nesten ein fjerdedel av verdensflåten eller 25 millionar m3. Markedet har behov for desse båtane ein del år enno. Det ligg ikkje an til ein stor ubalanse i markedet inn i 2023. Heldigvis for våre norske båtar er frykten for nye miljøkrav så stor at alle aktørar føler dei MÅ sikra seg langtidskontraktar med våre moderne skip. Det sikra først Flex gode avtalar og inntening, no Cool og snart Awilco når eit elendig Q3 er tilbakelagt.
Slettet bruker
02.09.2022 kl 00:38 4112

Slettet bruker skrev Kursmål 10 ,- på ALNG nå ?
Kursmål på cool ?
Utbytter fra selskapene har du tanker rundt det ?
Redigert 02.09.2022 kl 00:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.09.2022 kl 00:36 4111

Lynmann skrev Intresant
Kursmål 10 ,- på ALNG nå ?
Lynmann
01.09.2022 kl 14:05 4113

Slettet bruker skrev Kjøpet
Intresant
Slettet bruker
01.09.2022 kl 13:31 4125

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Kjøpet
Lynmann
31.08.2022 kl 23:18 4178

Status for båtane:
• WilForce nærmar seg Damietta for første påfyll under halvårskontrakten. Etter 40 dagar med lommetennis i kvartal 3, kjem no 50 dagar med innbringande usd 110k pr dag.

• WilPride nærmar seg Suez, 50 dagar etter levering Kuwait 9.juli. 3-års kontrakten på usd 90k pr dag startar ein eller annen dag i desember. No gjeld det å hanka inn ei last i september, ellers endar Q3 med 60 dagars inntekt, 120 dagars lediggang.

Fearnley auka i dag ratane på 60 /80 /135k med 3-5.000 dollar.
Positivt, men Freeport melder om nok ein månad før dei kjem i gang igjen.

-Houston, TX, August 23, 2022 –
“it is anticipated that initial production can commence in early to mid-November, and ramp up to a sustained level of at least 2 BCF per day by the end of November, representing over 85% of the export capacity of the facility.”

1 BCFD, 1 Billion Cubic Feet per day, tilsvarar gjennom eit år ca. 100 laster med LNG.
15 – 20 båtar får dermed ikkje last i oktober. Sånn sett merkverdig at ratane for «West of Suez» gjekk opp frå 80 til 85k pr dag.

Og der, passerte EU 80 prosents fyllingsgrad!
Gas Infrastructure Europe - AGSI+ (gie.eu)

Med enkelte bidrag frå Melkøya:

6.juni: Arctic Voyager gjenopna Melkøya med ein 4 dagars tur til Skagen
16.juni: Arctic Lady til England
20.juni: Arctic Discoverer til Italia
26.juni Arctic Princess gjekk til Litauen
30.juni: LNG Endeavour til Argentina
7.juli: Cool Runner til Bretagne
10.juli: Arctic Princess
15. Juli: Arctic Lady til Gravelines
20.juli: Arctic Voyager til Fos-Su-Meir
26.7 Arctic Aurora til Skagen
29. Juli: Arctic Lady til Montoir
5.8: Arctic Discoverer til Rotterdam
9.8 August: Arctic Princess
14.8 Stena Clear sky til Nantes
24.8 Arctic Voyager til Skagen
28.8: Arctic Lady mot Dunkirk

Denne takten er om lag tredjeparten av Freeport.

Spennande dag i morgon for Cool og alle medeigarar av:
Golar Crystal
Golar Ice
Golar Kelvin
Golar Bear
Golar Frost
Golar Glacier
Golar Seal
Golar Snow

Skal me tippa på akseptable usd 15M etter godt belegg i Q2?
Q3 ser veldig lovande ut med nært fullt belagte båtar i juli og august.
DividendYield
25.08.2022 kl 14:22 4398

Takk igjen for dine informative og balansert innlegg lynmann. En lærer mye om gassmarkedet av å lese dem.
Forumet trenger flere slike innlegg. Nå har vi mistet den gode mpcc tråden også 😔

Om folk er uenige i innholdet er det fint om dere påpeker hva som er feil. Liker du ikke budskapet er det bare å la være å kommentere. Ingen er tjent med feil info på lengre sikt.
SuperSeven
25.08.2022 kl 12:31 4423

Kan vi ikke bare konkludere med at det er på tide å ta gevinst og så finne andre investeringsalternativer?
Redigert 25.08.2022 kl 12:31 Du må logge inn for å svare
Lynmann
24.08.2022 kl 22:03 4512

Litt sjølvkritikk: Som Statnett sine prognoser for straumprisen er ikkje prognoser betre enn forutsetningane.
Q2 enda heldigvis på null og ikkje med tap med mine forutsetningar.

Kvartalsrapporten er interessant:
• Awilco LNG achieved a net zero result for second quarter, down from a net result of USD 6.0 million in first quarter 2022
• In June the Company sold its holding of 700,000 shares in Cool Co Ltd. at a net proceed of USD 6.8 million"

Vidare er det WilPride som skal inn i 3-års kontrakten i desember.
Også Q3 kan enda litt betre enn estimert, men Awilco kjem ikkje unna å rapportera eit tap 27. november. I beste fall på 1.5 mill dollar, under forutsetning at WilPride får eit oppdrag i morgon den dag. Til dagens nye rate frå Fearnley på usd 80k/dag.

Meir sannsynleg for Q3/22 er usd -3 mill; 8 millionar dollar under Q3/21 på usd 5.1M.
Q4 er heller ikkje gitt, på tross av at WilForce er sikra fantastiske usd 110k kvar dag gjennom kvartalet. Det er to utfordringar før den flotte 3-års kontrakten i desember:
• Starttidspunktet gir WilPride problem med å få meir enn ein tur i Q4.
• Vidare er det ikkje gitt at oppdragsgivar initierar kontrakten allerede 1.desember.

Awilco bør likevel kopiera Q4/21 slik at selskapet i slutten av februar kan meddela markedet eit 2022-resultat på usd 8M; 13 millionar under 2021 resultatet på usd 21.1M.

Den viktige triggeren for vidare kursutvikling vert dermed oppfølgjaren til kontrakten som går ut 10.februar. Langtidskontrakt er vel avhengig av forutgåande “EU-kontroll” for WilForce?

Aksjeposten i Cool:
Det ser ut som om den finansielle situasjonen i juni tvinga Awilco til å selgja aksjeposten i Cool. Kvifor skulle ellers selskapet selgja lukurative aksjar med potensial for 50% “sikker” verdistigning?

Brannen ved Freeport innleia eit elendig spotmarked. Det var sjølvsagt positivt med 3-årskontrakten, men samtidig ga den ei form for binding heilt fram til desember. Binding til ratar som i juni var heilt nede på tapsnivå iflg. Fearnley. Med desse utsiktene samt eit Q3 i vente med ~8 millionar dollar dårlegare resultat enn Q3/21 var det kanskje ikkje så rart at selskapet sa ja til eit tilbod om å casha ut posten i Cool Company.

WilForce ligg framleis utenfor Cadiz. Over 100 dagar uten inntekta i fjor på daglege 78.000 dollar pr dag. 8 millionar dollar ned samanlikna med fjorårsinntektene – og alt grunna Freeport.
Redigert 24.08.2022 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
Quendi
20.08.2022 kl 01:09 4819

https://splash247.com/awilco-lng-joins-golar-and-eastern-pacific-lng-venture/

Awilco är som sagt ägare i CoolCo och ser god potential i sällskapet, som för tillfället är väldigt undervärderat. Efter 1 september, Cools första riktiga rapport, kommer det inte vara lika billigt med aktier där.
Lynmann
19.08.2022 kl 18:41 4807

The crew on WilForce and WilPride planned another match in Cadiz in the beginning of next month in connection with upgrade of the motors. The new 6 month contract for WilPride resulted in cancellation of the game. Capt. Praggnan has promised to be back with more information.
Relevant information.
Lynmann
18.08.2022 kl 18:07 2958

I går reduserte Fearnley spot for «West of Suez 155-165k CBM» med usd 14k/dag, oljefondet annonserte ein nedtur på 1.680 milliardar kroner, straumprisen passerte kr. 5,30 i region NO 2, eg køyrde automobil fylt med fuel til kr. 19.73 pr liter og gleda meg over at 300 lesarar slit seg gjennom alt for lange innlegg. Meir viktig- Cool med sine 8 båtar fekk omsider sitt gjennombrot på børsen.

Det var på tide at omsetninga passerte 30 millionar kroner. Kurs 100 kroner gir markedsverdi for Cool på 4 milliardar kroner eller 500 mill pr båt. Med denne enkle målestokken er dei to båtane til Awilco verdsett til 400 mill pr båt. Flex LNG har 13 båtar, verdsett til 18 milliardar. Med Cool-prising hadde Flex hatt ein verdi på 6-7 milliardar. Det handlar om utviklinga i markedet framover. Potensialet er stort, også for Awilco.

Utover vårparten lulla me oss bort i desse høge 6-sifra ratane for langtidskontraktar. Nivået var reelt nok, problemet var at det var så få av dei lange avtalane tilgjengeleg då Awilco var klar for nye engasjement i starten av 2.kvartal. Eg overvurderte markedet – er me i ferd med å gjera det igjen, no som alle piler peikar oppover?

1. Katastrofalt Q3 og 2022-resultat.
Om to veker kjem kvartalsresultat. Etter 21 fine, netto millionar dollar i fjor, seglar Awilco mot eit skuffande tap på mellom 3 og 5 mill usd i år. Den nye kontrakten gjer det enklare å estimera:

• Eit godt Q1 vert truleg utlikna av eit tilsvarande svakt Q2. Dermed kjem rapporten 1.september med eit halvårsresultat i null.
• Nettoen for Q3 endar ca. usd 8 mill under Q3/21.
• Under enkle forutsetningar ser Q4 ut til å enda identisk med Q4 i fjor; usd 5M, slik at året under eit endar på ca. minus 3 mill.

Forutsetningane er basert på:

o WilForce går inn til EU-kontroll på verkstaden med oppgradering av motor, fram til 1.oktober. Deretter 50% belegg i oktober / november til usd 60k/dag før 3-års kontrakten på usd 90k/dag startar i desember. Fortrinnsvis 1.desember.

o WilPride 60 dagar med oppdrag i Q3 og 30 uten. Båten var i oppdrag til 10.juli på antatt 55k/dag og frå 10.august på strålande 110k /dag, eit halvår framover. Ei veke etter den nye kontrakten ventar Capt. Praggnan i det Indiske hav framleis på sine instruksar. Frå Shell?

2. LNGC-balansen

Som hevda er der p.t. ein overkapasitet av skip totalt, noko som først kom til syne etter brannen ved Freeport. Kva med 2023-balansen?

Eit element er halvårsstatistikken frå USA som viste at det var behov for færre skip fordi kvart skip i gjennomsnitt frakta 6% fleire tonn enn snittet for 2021. Kvifor er det slik?

Delforklaring er 7 skip på 125.000 kubikkmeter som gjekk til hogging i fjor. Desse vart erstatta av større skip.

“The average capacity of vessels delivered (excluding FSRUs and ships of less than 50,000 cubic meters) amounted to 174,897 cubic meter”.
GIIGNL2022_Annual_Report_May24.pdf

Året starta altså med ein flåte på 588 LNGC der 53 nye Carriers var store nok til å frakta 50.000 kubikkmeter meir enn den store klassen med gamle skip. 53 nye skip frakta same mengde som 75 gamle skip. Verdensflåten gjekk inn i 2022 med ein kapasitet 10% større enn ved forrige årsskifte.

“Total operational capacity (vessels known to be in service) amounted to 103.0 million cubic meters.”

Iflg. GIIGNL kjem det 32 nye, store skip til markedet i år. Veksten i produksjon og eksport av LNG er svært begrensa fram til 2025, uavhengig av krig, gassprisar og etterspørsel. Sjølv om sluttbrukar må betala meir for gassen, er LNG tilført markedet nærmast ein konstant mengde komande 3 år.

Dette er ikkje heilt riktig fordi USA vil eksportera meir i 2023. 1Bcf/dag tilsvarar 100 lass ekstra, noko 10 båtar i skytteltrafikk den kortare veien til Europa kan håndtera. Samtidig forventar Awilco konkurranse frå 43 nye LNGC neste år. Og så skal me ikkje gløyma at kapasiteten kjem til å auka med ca. 15 skip i dette halvår.

-Amatøren konkluderar dermed med at LNGC-kapasiteten meir enn håndterar veksten i produksjon neste år.

3. Spotmarkedet

Svaret på ovenståande hypotese kjem gjennom nivået for nye avtalar framover.

Det verserar mange prislappar på kostnaden ved å transportera gass. Kven skal ein tru på? Svaret er: Alle; biletet er differensiert.

Fearnley forrige veke:
1 Year T/C 155-165k TFDE: usd 130k/d
East of Suez 155-165k CBM: 45k/d
West of Suez 155-165k CBM: 80k/d

Sistnevnte prislapp hoppa frå 40 til 80k forrige veke. I går ned 14k til 66k/dag.
East of Suez: Først opp til 55k og så vidare til 57k/d.

DNB:
TFDE rates were reported at USD59.4k/day, up 4% on USD57.1k/day compared to last quote.

Clarksons:
• Spot LNG freight rates are expected to exceed $200k/day in the winter of 2022-23
• Last week, LNG spot freight rates increased by 8% to $62,000 per day for TFDE vessels and $105,000 per day for 2-stroke vessels.
• Modern tonnage availability is limited, which is anticipated to underpin stronger rates in September.
• There are a large number of steam vessels anxious to find employment. Freight rates for older steam vessels were as low as $29,000 per day last week.

Desse mange ulike tal er alle reelle. Men Clarksons: Kvifor skal ratane “exceed $200k/day in the winter of 2022-23”?

Det er så enkelt at det handlar om tilbod og etterspørsel innen dei ulike segment. I den store gruppa med gamle skip rapporterar Clarksons ratar under usd 30k/dag. For våre Tri-Fuel Diesel Electric propulsion ships fekk altså WilPride ein flott halvårsavtale til 110k/dag.

4.Miljøkrav

2023 handlar primært om håndtering av dei nye miljøkrav til den tredjedel av flåten som består av gamle skip. Skal dei gå på redusert fart; 12 knop? EU og andre kjøparar av gass klarer seg ikkje uten desse eldre skip i “mange” år framover for å betjena eit spotmarked på 100 millionar tonn.

EU har denne veke fått auka fyllingsgraden på sine lager frå 70 til 75%. Problemet er ikkje om saktegåande skip resulterar i 5 eller 10 ekstra transportdagar for påfyll av lager. Problemet er at der er ikkje meir varer å få kjøpt i butikken.

For eigarar av gamle skip fører nye miljøkrav med lågare maksfart til at overfarten og 5-10 ekstra dagar gir tilleggskostnad på 2-3 hundre tusen dollar. Denne kostnaden er uproblematisk for rederiet fordi den kan overførast på kunden; ein marginal ekstrakostnad for EU-land med desperat behov for å fylla gasslageret.

Så kvifor MÅ prisen på frakt gå opp når det totalt sett er nok båtar i sjøen?

Eksempelvis har polske PGNiG inngått ein avtale med Venture Global om levering frå Calcasieu Pass for fleire tiår. Frå 2023 til 2043. Omfang: 0.5 MTPA. Millionar tonn pr år. Noko slikt som eit lass annakvar månad. Denne transporten vil ta 18 dagar med ein gamal dampar, mot 14 med våre moderne TFDE. Shippingfolk kan sikkert forklara at det er mange variablar inne her i denne type avtale, men MÅ all frakt gå med våre moderne båtar? Nei! Noko 2023 vil illustrera.

Var eg polakken ville eg gjerne sjå på å spara pengar på å hyra eit Rent-a-Wreck. 20.000 dollar bespart pr dag. Pengar det!

Bør ikkje pengefolka her inne spleisa på eit Rent-a-Wreck? Pengane finst og Storheill har folka til å drifta skipet. Tid også, no som kontraktane er i havn for neste halvår!
Lynmann
12.08.2022 kl 09:34 3289

Høgst overraskande oppgang onsdag frå 40 til 80k på spot “West of Suez”.
Ei akutt hending - eksplosjonen – brukte ein månad på å halvera spot. Så publiserte Fearnley dobling nærmast frå ein dag til den neste. Kvifor? Hva skjer a’?

1. I motsetning til Clarksons differensierar Fearnley mellom Atlanterhavsregionen og Stillehavet. Det er verdt å merka seg at spot “East of Suez” gjekk NED usd 2.500 til marginale usd 45k/dag.
Dermed er det framleis grunn til å tru at det er overkapasitet i markedet, i alle fall i det største markedet (East of Suez).

Det er berre ei forklaring på dobling av spot West of Suez: Ein overreaksjon i markedet etter brannen, slik at litt for mange båtar havna på andre sida av Suez. P.t. er det 220 båtar på Atlanterhavssida. Med 2/3 av flåten som seglar på kontraktar 4 år og lengre, var det plutseleg ein manko som ga umiddelbart utslag og dobling av dagsraten.

2. Det ser heller ikkje ut som om Freeport vil korta ned tida til gjenopning:

“Aug 3 (Reuters) - The second-largest U.S. liquefied natural gas (LNG) exporter on Wednesday said it reached an agreement with a federal regulator that will allow it to resume some operations at its Quintana, Texas, plant in October.”
www.reuters.com/markets/commodities/us-regulator-allow-freeport-lng-resume-partial-operations-october-2022-08-03/

3. Gårsdagens EIA vekesrapport:
• Vessels departing U.S. ports:
17 LNG vessels (eight from Sabine Pass, four Corpus Christi, three from Cameron, and one each from Calcasieu Pass and Cove Point) with a combined LNG-carrying capacity of 64 Bcf departed the United States between August 4 and August 10, according to shipping data provided by Bloomberg Finance, L.P.

-Dette svingar frå veke til veke. 17 båtar er 5 færre samanlikna med forrige veke. Snittet i første halvår var 23.
Lynmann
10.08.2022 kl 10:48 3344

Viktig halvårskontrakt
som løfter Q3 med ca. usd 2 1/2 mill. slik at selskapet kan starta Q4 "kun" med ca. usd 12M under status i fjor.
Kjekt å ta feil vedr. Q4!
http://www.awilcolng.no/7413-News
Lynmann
09.08.2022 kl 22:56 3449

Den langsiktige utvikling for våre interesser er definitivt positiv. På kort sikt virkar det som Clarksons er langt meir positive enn Fearnley som opererar med tapsratar p.t.

Mykje knyter seg til oppstarten av Freeport, som vil gi frakt til 20+ båtar pr mnd. avhengig av om destinasjonen er Kina, eller der leveransane går no: Hovedsakleg den kortare veien til Europa. Mange av desse er kontraktsbaserte leveransar til Kina, som no går til Europa på grunn av redusert aktivitet i Kina av hensyn til Covid. Som sagt i forrige innlegg, ser det ut som om Kina -enn så lenge- vil prioritera hensyn til helse framfor økonomisk vekst.

Når er så det viktige Freeportanlegget i full produksjon igjen?

EIA SHORT-TERM ENERGY OUTLOOK 7.JULI:
“We expect LNG exports to average 10.9 Bcf/d in 2022 and 12.7 Bcf/d in 2023. We reduced our forecast for LNG exports in 2H22 as a result of the outage at the Freeport LNG export facility in Texas. Our forecast assumes the facility will return to near full operations in January 2023.”

Freeport melde optimistisk 3.8:
“In the near term, the Consent Agreement includes certain corrective measures, many of which are currently underway, that Freeport LNG is to take to obtain PHMSA approval for an initial resumption of LNG production from its liquefaction facility. Freeport LNG continues to believe that it can complete the necessary corrective measures, along with the applicable repair and restoration activities, in order to resume initial operations in early October. Those initial operations are expected to consist of three liquefaction trains, two LNG storage tanks and one LNG loading dock, which the company believes will enable delivery of approximately 2 BCF per day of LNG, enough to support its existing long-term customer agreements.”

I forhold til kva EIA melde 7.juli, var det interessant med oppdateringa dei kom med i dag, fordi den har betydning for Q4.
“We forecast that U.S. LNG exports will average 10.0 Bcf/d in 3Q22 and 11.2 Bcf/d for all of 2022, a 14% increase from 2021. This increase is the result of additional U.S. LNG export capacity that has come online and Freeport LNG resuming operations sooner than we had initially expected. In the first half of 2022, the United States became the largest LNG exporter in the world. We forecast LNG exports will average 12.7 Bcf/d in 2023”

www.eia.gov/outlooks/steo/

I praksis betyr dette full produksjon frå den nye produksjonslinja til Calcasieu i Q4 og ca. 70% frå Freeport, ca. 15 transportar færre enn full kapasitet pr. kvartal. Lite ift 6.000 årlege transporter, men må inngå i biletet for dei som vil spå spotmarkedet ut året. I tillegg kjem så ca. 15 nybygg ut i markedet i 2.halvår.

Med dagens overkapasitet, ser det ut som om det er best grunnlag for å følgja spotmarkedet slik Fearnley rapporterar det.
Uavhengig av dei lovande langsiktige ratane, er det ingen grunn for kjøparar av frakt å inngå kontraktar usd 30-40k pr dag over det dei må betala pt. Den flotte 3-års kontrakten til Awilco illustrerar dette, med desember som startpunkt for avtalen. Kven vil gi bort ein million dollar på transport pr. mnd? Ikkje Shell, ikkje Total, ikkje…

WilPride ga gass sundag i retning Europa. Til eit verft i Spania? I gjeldande marked er det eit godt trekk av Storhjell å gå for oppgradering av maskineri på begge skip.
Q3 i fjor var strålande for Awilco med ein netto på usd 5.1M, som i dei to foregåande kvartal.
“Net freight income was USD 14.3 million in third quarter 2021”
Med oppgradering av begge skip no, går dermed fraktinntekter på usd 12M tapt - i beste fall.
Når Q3 først endar med stortap, i verste fall 170 tapte seglingsdagar av 180 (i beste fall 140 dagar tapt) er det heller ikkje mogeleg å unngå eit solid underskot for 2022. Då er det likevel ein god strategi med to oppgraderte skip inn i ein tydeleg hard konkurranse om komande langsiktige kontraktar.

Q4: Kan me håpa på to frakter pr. båt og nullresultat i kvartalet før dei betre tidene startar?
Nei. Sjølv ikkje med kontraktsstart 1.desember for begge båtar på usd 90k pr dag og 50% belegg i oktober og november til usd 50k pr dag. Når 2022-resultatet vert presentert i februar, ligg det an til at brannen ved Freeport forverra resultatet med usd 30M samanlikna med 2021. Netto vil ha gått frå +21 til minus usd 10M.
-Det er berre å sjå framover.
Lynmann
03.08.2022 kl 19:07 3635

Kina, EU og spot

Det gjenstår å sjå om kunnskap har nokon verdi, Dividend!
Ein må jo lura på eigne vurderingar når alle analytikarar ser for seg ein fantastisk haust. I dag reduserte Fearnley gåande rate. Igjen. Ned nye 3.000 dollar for «West of Suez» til berre usd 40k pr dag. Ned frå nesten 100k før sommaren. Samanlikna med ein dagsrate i fjor på usd 78k i same kvartal, reduserar dette innteninga dette kvartal med heile usd 11M for ein båt; over halve fjorårsresultatet for Awilco.
Det virkar som om analytikarane legg meir vekt på slike meldingar som frå tunge aktørar som Deloitte;

“the evident shortage of Russian gas deliveries to Europe has led consumers of liquid natural gas (LNG) to furiously seek new supplies, setting off competition between European states and such countries as Japan and South Korea. The latter are reported to be fearful that shortages in Europe will lead to increased European demand for LNG.”

-men krig og elende påvirkar ikkje produsentar som allerede eksporterar max. Budrundar påvirkar prisen sluttkjøpar betalar, fordi der er lite ekstra gass å kjøpa. For transport av LNG derimot, er der p.t. overskot på båtar. Det vil også påvirka Cool Company i 4.kvartal, ettersom dei annonserar at 30 prosent av kapasiteten heng på spotmarkedet. Dagens oppdatering frå Fearnpuls dokumenterar den svake utvikling til fulle.

Me får håpa at WilForce no på 85.dag uten oppdrag nyttar eit av dei mange verft i Spania til å få utført noko nyttig. For kjøpar som søkjer langsiktig transport, er ein blankpussa WilForce ut frå Algeciras sjølvsagt meir attraktiv enn ein båt som skal på nært foreståande EU-kontroll.

På kort sikt stadfestar Awilco indirekte at dei vil gå på eit stort tap i Q3. Fem mill +/- ein mill dollar. Med eit par usd mill tapt i Q2, er det fine overskotet i Q1 på 5 mill nulla ut innen utgangen av Q3.

Ein pessimist kunne også hevda at det er grunnlag for å frykta underskot i Q4:
Ein båt, la oss anta WilForce, er hindra frå gode ratar fordi den nye flotte langtidskontrakten startar først i desember. Er kontraktsstart med usd 90.000 pr dag gjeldande først frå 15.desember, må båten vera booka 100 prosent i Q4, prisgitt som den er dei tapsbringande ratar a la Fearnpulse utover haustsen. Men kva er sjansen for å få to oppdrag i Q4, i eit marked med markant overskot på båtar? 20 ekstra skip ut frå Freeport i Q4 kan sjølvsagt bidra positivt.

Det dårlege markedet gjer heller ikkje unntak for WilPride i haust. I beste fall går 50 prosent av seglingsdagane - 90 dagar for dei to båtane- tapt i Q3. I beste fall.
Kontrakt frå tidleg i Q4 er såleis det einaste som kan berga kvartalsresultatet og 2022 frå underskot. Først i februar 2024 vil Awilco annonsera eit sterkt årsresultat; usd 25-30M for 2023?

-Meir positiv er situasjonen for EU som no har nådd 70 prosents fyllingsgrad på sine lager.
Det er Covid å takka for dette! Kinesarane er ekstremt fokuserte på å unngå ny oppblomstring av corona. Dette går ut over den økonomiske aktiviteten i så stor grad at
“Politburo will stick to “zero-COVID” policy for foreseeable future”
og dei snakkar ikkje lenger om målet om 5.5 prosents vekst i år. Kva betyr det for våre LNG-skip at nokon vestlege kjelder sender utsiktene for BNP ned på 2 prosent?

Mindre kinesisk aktivitet enn forventa betyr at Kina framleis vil la kontraktsfesta gass gå til dei gode (smådesperate) betalarane i Europa. Dermed kan amerikansk kontraktsgass leverast kjøpar på den halve seglingstida – og reduserar behovet tilsvarande for antal skip til å ivareta desse kontraktane.

Kjelder på pandemi, Kina og økonomi:
China: WHO Coronavirus Disease (COVID-19) Dashboard With Vaccination Data | WHO Coronavirus (COVID-19) Dashboard With Vaccination Data
www.china-briefing.com/news/china-coronavirus-updates-latest-developments-business-advisory-part-2/
http://www.rhg.com/research/rethinking-chinas-economic-future/

2. halvår 2022 er snart omme. Ovenståande faktorar spelar ikkje så stor rolle neste år.
2023 handlar om korleis dei nye miljøkrav vil slå ut. Ein ting er sikkert: Våre norske, relativt nye båtar vil ikkje havna bakerst i køen når nye kontraktar skal forhandlast i haust.
DividendYield
30.07.2022 kl 18:56 3902

Javel?

Takk Lynmann for gode og informative innlegg. Jeg er en av de 200 leserne som følger innleggene dine med stor interesse😉
Lynmann
30.07.2022 kl 00:19 3961

...sorry, slutten ramla ut her...


• Freeport statement 30.juni: «Currently, it is estimated that the resumption of partial liquefaction operations will be early October 2022. With commencement of such operations, we expect to be able to deliver substantially all baseload production volumes. At this time, we continue to target year-end for a return to full production.

• Calcasieu Pass: «the remaining six trains (T13-T18), with a total capacity of 3.8 MTPA, are "set to come online by the end of 2022." (IGU World LNG report – juli 2022)

U.S.liquefactioncapacity.xlsx (live.com)

4 tapte frakter pr veke, me snakkar raskt 80 tapte skipningar, 5-6 millionar tonn i 2.halvår.

Summa summarum USA:
Med 5-6 MT tapt frå Freeport i 2.halvår, er 10.5 Bcf/d som eit gjennomsnitt for eksporten i heile 2022 eit realistisk estimat.
www.igu.org/resources/world-lng-report-2022/

Kompenserar verdenslaget med 8-10 ekstra MT i 2. halvår, snakkar me om ekstra frakt for våre båtar på 2 til 5 MT. 30-75 lass. Dette er noko meir enn komande 15 nye skip i markedet i 2.halvår håndterar, dessuten kjem ikkje alle desse i drift i starten av halvåret. Meir viktig: Overkapasiteten i starten av dette halvår er meir enn stor nok til å håndtera desse 30-75 turar.

Så folkens, konklusjonen vedr. spot ut året er?
Slettet bruker
29.07.2022 kl 21:33 3988

Spot ratene , ut fra Ukraina situasjonen vil fort komme til å doble seg i oktober .
Redigert 29.07.2022 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Lynmann
29.07.2022 kl 21:09 4006

LNG-markedet i 2.halvår 2022

Nye skip, komdemnering, tonn-mil og utvikling av produksjon og marked.

1. Helge, markedssituasjonen er den enklaste å vurdera. Markedet kjøper all gass som er å oppdriva, inklusiv russisk Lng. Prisen på transporten er eit spørsmål om tilbod – etterspørsel. Når vil spot overgå kost?

2. Antal disponible skip
• 57 skip vart levert i 2021, ein vekst på godt over 10%.
• I år vart det levert 7 skip innen mai.
• Aktørane forventar 27-30 nybygg i år. Dermed kan kapasiteten auka med ca. 15 skip i 2.halvår.
• Kun eit skip vart kondemnert i 1.halvår iflg. ein samtale med Clarksons
• Med uendra produksjonstakt i 2.halvår kjempar ca. 15 fleire skip om oppdrag mot slutten av året. I 2023 er desse i første rekkje mht til nye miljøkrav, men får alle frakt på kort sikt? Nei, produksjonen er ikkje stor nok p.t.

Tonn-mil:
Etter gjenopning av Melkøya har ei last gått til Skagen, ei anna til Argentina. Krigaren i Moskva endra mønsteret for trafikken i 1.halvår. Ein stor eksportørar hevda at 3 av 4 leveransar har gått den kortare veien til Europa i første halvår. Mønsteret vil endra seg i 2.halvår, men i kor stor grad?

Av ca. 6.000 skipningar på verdensbasis gjekk 1.053 frå USA i fjor. Ca. 1/6 av ca. 600 LNG-skip måtte til for å ivareta den daglege eksporten på i gjennomsnitt 9.8 Bcf. Ca. 100 skip på kontinuerleg basis.

I første halvår i år ivaretok 568 transportar den daglege eksport på 11.2 Bcf. Halvårsvolumet frå USA er i år håndtert av 6% færre skip samanlikna med i fjor. Det er verdt å notera at brannen ved Freeport er ikkje einaste årsak til den halvert spot. Fungerte den som ein wake-up call for kjøparane av transport? Og kvifor har den ikkje påvirka dei langsiktige ratane?

3. Produksjon

Vekst i utbygd kapasitet er ein ting, faktisk produksjon noko anna.
I det store biletet er det først i 2025 me får den store ekspansjonen i Qatar og USA. Fantastisk at Awilco fekk sikra seg kontrakt for 2023 - 2025!
372 millionar tonn vart frakta i 2021. Som 60-70 anlegg a la Melkøya. Såleis er det heilt uinteressant når ein meglar grunngir heva kursmål med ein tilvekst på 1.2 MT i 2023..

2022: Den totale kapasitet auka frå årsskiftet med 12.5 MT pr 30.april eller 2.6%. Produksjon / leveransar i 2.kvartal var 3% over same kvartal i 2021. I prinsippet var det altså behov for 3% fleire skip enn i fjor; ca. 18 skip ekstra, om me ser bort frå hensynet til tonn-mil.

• In the first four months of 2022, an additional 12.5 MTPA of liquefaction capacity was brought online, bringing the total global liquefaction capacity to 472.4 MTPA as of April 2022.

• In the second quarter of 2022, global LNG trade is estimated up 3% compared to the same period of the previous year. Global LNG supply continued to increase under the impetus of US exports. This growth nevertheless marked a slowdown compared to the first quarter mainly due to lower availability of LNG supply.
Merk at tapet frå Freeport i juni kun utgjorde 15 laster av ca. 3.000 eller 5 promille i første halvår. På tross av den auka kapasitet.
www.cedigaz.org/quarterly-report-q2-2022-international-natural-gas-prices/


2.halvår

Kva er utsiktene for produksjonen i 2.halvår?

Ved starten av 2.halvår er det relativt god balanse mellom ein produsjon som går får fullt inspirert av høge gassprisar – og fraktekapasiteten av LNG. Dvs, der er eit visst overskot på skip, dokumentert ved dei låge ratane pt.

Ein viss vekst i produksjon kan forventast:

Melkøya: 3 MT meir enn leveransane i 1.halvår

Trinidad and Tobago: Veksten i 2.halvår frå Shell sitt anlegg Atlantic LNG: “..has already delivered 51 cargoes, with some 41% shipped to Europe. Despite shortfalls in gas supply, Atlantic is set to exceed the 122 cargoes shipped in 2021, when 21% was delivered to the European market.”

Australia: Chevron sitt store Wheatstone prosjekt aukar produksjonen marginalt i 2.halvår

Mozambique: Onsdag melde Total at på grunn av den interne uro vil dei ikkje starta opp igjen arbeidet med det store anlegget LNG i år (23mtpa, ca. 4 x Melkøya). www.gem.wiki/Mozambique_LNG_Terminal

USA: Mykje handlar om amerikanarane, som helst måler eksporten i Billions; milliardar kubikkfot pr dag. 2021: 9.8 Bcf/d. 1 Bcf/d tilsvarar 7.6 MT - millionar tonn eller ca. 100 lass med våre båtar.

Tidlegare estimerte Energy Information Administration 2022-eksporten til 11.5 Bcf/d. I mai vart prognosen heva til 12 Bcf/d. For oss som ser på 2023 som like rundt hjørnet, er det verdt å merka seg at EIA kun forventar ein marginal vekst til 12.2 Bcf/d. Men:
• U.S. LNG exports increased by 12% in the first half of 2022, averaging 11.2 billion cubic feet per day (Bcf/d). Kjelde: EIA-rapporten som kom i går.
• Freeport statement 30.juni: «Currently, it is estimated that the resumption of partial liquefaction operations will be early October 2022. With commencement of such operations, we expect to be able to deliver substantially all baseload production volumes. At this time, we continue to target year-end for
Redigert 29.07.2022 kl 21:20 Du må logge inn for å svare
Helg11
28.07.2022 kl 17:42 4083

Flott oversikt, her ligger det mye bra arbeid bak!
Avslutningen på Q2 og starten av Q3 er vi enige om blir begredelig. Det tenker jeg analytikerne også samtykker i. Freeport-eksplosjonen var max uflaks for LNG-frakt og Europa og har gitt Putin ekstra muskler i sitt press.
MEN: når Freeport kommer tilbake (delvis i september?) og kuldegradene nærmer seg i Tyskland, da kan det være veldig lukraktivt å frakte LNG igjen. I tillegg bygges det nye eksportfasiliteter for LNG i tillegg til Freeport, gassfrakt til EU kommer til å være høyaktuelt i mange år fremover. Så jeg tror analytikerne ser på dette og at et-årskontrakter fortsatt ligger på 133kUSD/dag (Fearnley). Arctic satte kursmål opp til 8 kr denne uken, og de er kjent med utfordringene i spotmarkedet... Pareto hintet i juni på at man kunne se på et kursmål over 10kr hvis de fikk sluttet det siste skipet på fast kontrakt. Vi får se vi får se. Jeg sitter hvertfall "stille" i båten en stund til.
Lynmann
28.07.2022 kl 17:29 4069

Takk til 200 lesarar for interessa.
Ein morsom problemstilling vedr. gasslagring i Europa:
Utenfor England ligg ein full grekar.., klar for levering til gasstankar med kapasitet 9.7 TWh. «Problemet» er at engelske lager allerede er fyllt med 9.3 TWh, 95,5 prosent fyllingsgrad, og har ikkje plass til ein liten TWh frå denne grekaren!

EU har auka sine lager med 2.5 prosentpoeng til 67,5 prosent. Frå 722 TWh til 750 TWh.
Ref.: Gas Infrastructure Europe - AGSI+ (gie.eu)

Fearnley bekrefta dårlege ratar i dag med 42.000 dollar, ned usd 3.000 / dag for «West of Suez».
Etter brannen ved Freeport i juni gjekk 3 leveransar tapt pr veke og halverte raskt spot. Det ramma våre båtar hardt. WilForce ligg utenfor Spania 80 dagar etter siste levering til Japan 8.mai.
Capt. Pragg på WilPride har gjort det betre etter levering i India 28.mai. Etter last frå Nigeria 18.juni til Kuwait 8.juli ligg båten no i ro utenfor Malaysia på 20. dagen.

Eksplosjonen 8.juni gjekk ikkje berre ut over våre båtar. Status for aktivitetsnivået kan illustrerast ved bakteppet 6 båtar dannar (ikkje heilt tilfeldige fordi dei var alle i Gulfområdet):

- Cool Runner: Max uflaks som første båt i kø før eksplosjonen ved Freeport. Fekk umiddelbart kapra eit oppdrag frå Melkøya. Til Bretagne 13.7. No: To veker uten oppdrag.

-LNG Sakura sveiv rundt i Gulfen og fekk last i Sabine Pass for Bretagne - men ikkje før 8 veker etter ankomst.

- British Sapphire fekk den siste lasta ut frå Freeport 6.6 med ein liten to dagars tur til Mexico. Gjekk vekesvis i Gulfen før den sette fart mot Gibraltar. Status: Usikker (draft 10.2 meter = ingen varer i sekken)

-Greske Yiannis venta 3 veker på last 11.7 frå Cameron. Status: I ro fullasta utenfor England. Status: “For order”

-Maran Gas Amorgos sveiv rundt 4 veker før last 10.7 frå Corpus Christi. Klar for lossing i Italia.

-Og endeleg Meth. Heather Sally, fullt belagt med last frå Cameron 27.6 til Argentina og no tilbake i gulfen til ventande oppdrag.

Variert bakteppe, men som også våre to båtar illustrerar kan ein forstå kvifor ratane er svært dårlege for tida. Såleis er det positivt at eit-års kontraktane held seg stabilt på eit høgt nivå. Fantastisk at Awilco fekk den flotte 3-års kontrakten!

Etter den flotte nettoen i fjor på USD 21.2M indikerte eg forrige veke eit nullresultat for Awilco i år. Pr. utgangen av juli i fjor tilsvarde 21.2M ein netto pr. 31.juli USD 12.4M. Samanlikna med i fjor og raten på usd 78.000 pr dag er det allerede barbert heile 10 millionar dollar bort frå fjorårsresultatet.

Herav:
-WilForce med 80 tapte innseglingsdagar etter levering i Japan 8.mai. 80 dagar i Q2 og Q3 reduserar fjorårsresultatet med over usd 6M.
-WilPride har 10 tapte dagar i Q2 og 20 tapte dagar sålangt i Q3. Med i sum 30 dagar utan oppdrag og 30 dagar med antatt rate på usd 55k, tilførde båten selskapet ca. usd 1,7M - ca. usd 0,7M under fjorårsraten.
Relativt 2021 er bidraget frå WilPride sålangt vel usd 3M lågare.

Når kalenderen måndag viser 1.august og ferieslutt ligg det altså an til eit bidrag til 2022-resultatet ca. usd 10M under fjoråret. Dermed sluttar vel også dei største optimistane å fabla om utbyte i 2022?

Men det sluttar ikkje her. Det er absolutt grunnlag for å diskutera realismen i eit lite underskot i år.
Forutsetningane er:
-Ny langtidskontrakt a la den første med start i desember og 90k/dag.
-Rate på usd 43.000 pr dag ut november; 1.000 dollar over dagens
-60% belegg i perioden august t.o.m. november (båtane segla inn over usd 18M i fjor)

Urealistiske forutsetningar?
Siste to mndr har det vore kun utgifter i 90 av 120 seglingsdagar; kun 25% av dagane var inntektsbringande.
Ein liten sensitivetsbetraktning frå amatøren:
Ga turen til Kuwait 10.000 dollar meir enn dei antatt 55k, betrar dette 2022-resultatet med usd 0.3M
For perioden august og ut november vil kvar 1.000 dollar høgare spot betra 2022-resultatet med usd 144.000 dollar. 10.000 høgare rate må til for å endra eit lite underskot til eit lite overskot.

Ekspert Helge får finrekna på dette på eit av hans eminente Excel-ark. Men uansett om Awilco skulle enda opp med eit marginalt overskot i år, er det heilt hinsides av analytikarane å sjå bort frå den enorme nedturen selskapet får både i Q3 (ned frå netto usd 5.1M i fjor) og for heile 2022.
Me får trøysta oss med at biletet vert svært bra når kontrakt #2 er på plass.
Lynmann
22.07.2022 kl 11:02 4261

EU fyller langsomt opp sine lager og har heldigvis nådd 65 prosent (England 93 prosent ved hjelp av russiske leveransar) -på veg til eit mål om 80 innen hausten. Dette er kun mogeleg fordi Kina profiterar stort på å selgja kontraktsgass til Europa.

Utsiktene er ikkje gode for vinteren. Når den økonomiske aktiviteten i Kina tek seg opp igjen etter pandemien, vil ikkje Europa få denne gassen. 722TWh på lager i EU p.t. tilsvarar kun noko slikt som 5-6 norske årsproduksjonar frå norske vannmagasin.

5 veker etter brannen ved Freeport leverte EIA ny vekesrapport i går.
www.eia.gov/naturalgas/weekly/archivenew_ngwu/2022/07_21/

I gjennomsnitt har det gått ut 19 båtar pr veke mot 23 som gjennomsnitt for første halvår. 77 båtar fire siste veker mot 94 dei første fire vekene i år. Går reparasjonen ved Freeport som planlagt, går 50 utskipningar tapt i andre halvår. Når dei seier «full capacity by the end of the year» kan endå fleire gå tapt. Prisane på gass vil gå i taket, svært dårleg for Europa, plenty med båtar disponible for denne transporten, men lite ekstra gass å oppdriva før slutten av året.

Onsdagsrapporten til Fearnley bekreftar dette biletet gjennom begredelege ratar på 45 og usd 50k pr dag for henholdsvis vest og aust for Suez for store skip, 155-165k CBM. Det var på noværande tidspunkt eg før brannen i Texas var i paradis og såg for meg 100k.

Fersk Bloombergrapport snakkar om nylege avtalar mellom 42 og 49k. Verdt å lytta til:
www.bloomberg.com/news/articles/2022-07-21/russian-gas-supply-fears-intensify-asian-drive-to-buy-winter-lng#xj4y7vzkg
Lynmann
14.07.2022 kl 09:56 4410

HALVÅRSRAPPORTEN

Heldigvis har WilPride fått seg ny tur etter last frå Nigeria levert Kuwait. Det ser ut som om skipet har retning Australia for påfyll.

Om ein god månad kjem halvårsrapporten.
Q2 er ganske enkel matematikk. Eit tap på ca. usd 2M vil gjera innhogg i den fine gevinsten frå Q1 på usd 5.2M. Halvårsresultatet vert altså barbert ned til usd 3M, ned frå usd 15M i 2021.

WilPride hanka som i Q1 inn usd 78.000 pr dag fram til 28.4. Deretter ca. 40 dagar utan oppdrag før turen frå Bonny Island til Kuwait 9.juli. Forutsetning for estimatet: usd 55.000 pr dag.
WilForce oppnådde Q1-raten på 78.000 fram til 9.mai. 50 dagar uten last i første halvår reduserte dermed utnytting av kapasitet i 1.halvår ned mot 75%.
Var Q2 dårleg vert Q3 verre og øydelegg håpet om utbyte i år. I går reduserte Fearnley dessuten dei kortsiktige ratane med nye 1.000 dollar, slik at brannen i Texas no har meir enn halvert spot for “West of Suez”. I går kom omsider også den første nedjustering av eit års kontraktane, marginalt frå 135.000 til usd 133.000 pr dag.

Aramis, WilForce tøffar rundt på 65. dagen; det er berre å sjå framover!
Ut på hausten derimot ligg Awilco godt an til å få ein ny avtale for minimum eit år og med ein rate som dei fekk for 3 år, på usd 90.000 pr. dag. Etter eit resultat for 2022 som det er å forventa ned mot null, -sikrar den inngåtte flotte 3-års kontrakten eit kjemperesultat i 2023. I perspektivet 2023-2025 er Awilco godt posisjonert til å segla inn eventyrlege 700 millionar kroner.
Aramis
11.07.2022 kl 02:07 4573

Flott oversikt, Lynmann.
Har du også en oversikt over hvor Wilpride og WIlforce svimer omkring?
Lynmann
04.07.2022 kl 00:32 4784

14 dagar seinare og kurs 5,75.
Etter eit gjennomsnitt på 23 båtar pr veke ut frå USA før brannen ved Freeport 8.juni, har volumet vore 17-18 etterpå. Med kanskje 60 lass som forsvinn over eit kvartal, kva skjedde med eit 15-tals båtar som var på veg til USA? Slik kan det p.t. sjå ut som om 5 ekstra skip kjempar om 20% færre oppdrag (med alle forbehold).

- Cool Runner. Max uflaks som første båt i kø før eksplosjonen ved Freeport. Fekk umiddelbart kapra eit oppdrag frå Melkøya.
- Meth. Heather Sally gjekk også tomhendt frå USA og sette full fart austover. Interessant!
- LNG Sakura sviv rundt i Gulfen
- Det ser det også ut som om British Sapphire og greske Yiannis gjer
- Maran Gas Amorgos sviv rundt utenfor Florida

Skip med fuel på tanken:

- FLEX RAINBOW fekk lasta i Lake Charles og er på veg til Gibraltar
- FLEX ENDEAVOUR fekk lasta 27. juni og har status OPEN SEA FOR ORDERS
-same status har Golar Snow som gjekk fullasta frå Sabine Pass «FOR ORDERS»
- Gaslog Glasgow går fullasta mot Sør-Europa
- BW Magnolia går fullasta mot Polen
- Marvel Swan fullasta frå Lake Charles mot Panamakanalen
- Stena Crystal er på veg mot Sabine Pass og oppdrag

- LNG Bonny II fekk som eit av 7 skip siste 14 dagar, last frå Point Fortin på Trinidad med kurs Thailand

Trinidad og Tobago var 6. største eksportør av LNG i 2020.
Positivt etter brannen ved Freeport -øydeleggjande for vår kursutvikling over sommaren - er Shell som melder om oppstart av Colibri. Eit halvt Melkøya-bidrag.
www.shell.com/media/news-and-media-releases/2022/shell-trinidad-and-tobago-delivers-first-gas-from-colibri-project.html

"Colibri, when combined with Barracuda and existing developments, will deliver more gas to the Trinidad and Tobago domestic market and the LNG export markets. Shell is a major shareholder in Atlantic LNG. The Point Fortin facility has a total capacity of about 15 million tonnes per annum of LNG but the plant has been experiencing supply issues due to dwindling domestic gas reserves."

Leveransane frå Melkøya har auka i takt:

6.juni: Arctic Voyager tok den 4 dagar lange turen til Skagen
16.juni: Arctic Lady til England (5 dagar)
20.juni: Artic Discoverer til Italia
26.juni Arctic Princess gjekk til Litauen
30.juni: LNG Endeavour går til Argentina
Juli: Cool Runner
Struts
20.06.2022 kl 11:29 5061

Og fra en annen aktør i løpet av helgen rapporteres det også om følgende nybygningskontrakter (på sikt virker troen på LNG ganske formidabel...):

LNG, LNG, and LNG...continue to dominate the newbuilding headlines (because most of the container berths are already booked). This week it was reported that Sinopec (Chinese government owned petrochemical group) and ENN Natural Gas (one of the largest private energy companies in China, listed in Hong Kong) are reportedly ordering LNG newbuildings with separate tenders for a total of up to 15 x 175,000 CBM newbulding vessels to be delivered by 2026.

ENN will reserve berths at domestic and overseas shipyards for 4 option 2 vessels and will then pick Owners to order the vessels while Sinopec has approached Chinese and foreign shipowners that will order the newbuildings with Sinopec taking ownership stakes.
Redigert 20.06.2022 kl 11:29 Du må logge inn for å svare
Struts
20.06.2022 kl 07:05 5160

Et par nybygg rapportert over helgen:

LNG carriers – Capital Gas has contracted two of 174,000 cbm at Hyundai Samho for delivery 1Q 2026, price US$ 240 million each.
Whatnow
18.06.2022 kl 21:36 5354

Blir markedet for dårlig så får de ta en modifikasjon på båtene slik at de kan transportere CO2 istedenfor som så blir fryst til flytende form og pumpet ned i avgrunnen. Dette er vel noe kanskje regjeringen vil bruke penger på :)
Redigert 18.06.2022 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Lynmann
18.06.2022 kl 20:52 5382

Stussar litt på utviklinga siste veke.

• Fredag 10.juni: Awilco annonserar ny langsiktig, lovande kontrakt
• Måndag 13.juni: Me er alle svært så optimistike til utsiktene framover
• Tysdag 14.juni informerar Freeport: "all necessary repairs and a return to full plant operations is not expected until late 2022."
-Dette betyr tap av minimum 60 laster over 3 mndr. Pareto kom med oppgradering av kursmål på morgonen, tysdag
• Onsdag 15.juni: Litt usikker her, men hadde ikkje Fearnley ein første reduksjon for "West of Suez 155-165k CBM" på usd 5.000?
• Torsdag 16.juni: Fearnley reduserar denne ned til usd 60.000 pr dag. På heimesida opererar Fearnley med 13.juni 2AM som tidspunkt for annonsering. Det er vel ingen som har sett at denne reduksjonen på usd 30.000 kom allerede måndag?
• Fredag 17.juni: Børsen sluttar på kurs 6.78, som kursen tysdag formiddag, etter to korte toppar denne veke oppom 7 kroner.

Som Helge påpeikar:
"I følge Pareto har LNG Carrier spot rate (TFDE) gått ned fra 111.436$ forrige uke til 108.508$/day denne uken,"

Med 10-tals ledige båtar i Atlanteren etter brannen i Texas er det diverre Fearnley som me må halda oss til her, med eit fall også i langtidskontraktane som uunngåeleg konsekvens utover. For meg er det svært overraskande at markedet ikkje har reagert på konsekvensen av den alvorlege brannen ved Freeport LNG!

Mest uflaks hadde Cool Runner som var neste båt for lasting i Texas, men som måtte forlata gulfen uten last. Close but no cigar.

På den andre side, nokon positive forhold sett med norske auger:

• 2023 utsiktene er framleis svært gode, på tross av nedtur i resultat for 2022.
• Høegh har sikra seg 10-års kontrakt med Tyskland for to anlegg for mottak av LNG; FSRU. E24.no spekulerar i eit omfang på 8-10 milliardar kroner. I påvente av å byggja landbasert mottak (2025ish) har Tyskland ambisjon om å knyta til seg 4 FSRU for mottak av gass innen utgangen av året, herav også litt forsyning frå Melkøya. Dette kan erstatta halvparten av Putingassen som kom i røyr.
Godt quizzspørsmål dette FSRU; Floating Storage and Regasification Unit. https://hoeghlng.com/fleet/default.aspx
• Det er bra at EU har auka sine gasslager med 30 prosent siste månad. Frå 40 til 52 prosent, med 130TWh, ein norsk årsproduksjon.

Leveransane frå Melkøya er langsomt i gang:

1. 6.juni: Arctic Voyager tok den 4 dagar lange turen til Skagen
2. 16.juni: Arctic Lady til England (5 dagar)
3. 24.juni? Arctic Princess ligg klar for neste last, etter å ha levert kun ei last i heile år; til Sri Lanka frå Gladstone i Australia. (WilForce som no tøffar utenfor Cape Town kom også frå Gladstone, etter å ha levert 5 laster i år)
4. Etterkomande leveranse er det også Høegh LNG som er ansvarleg for, ved Artic Discoverer som kom den kortare vei frå Rotterdam.

Ein morsom sak til slutt.
I 2019 belærde Jens Stoltenberg Donald Trump om kvifor det var riktig å kjøpa gass av Russland. Trump responderte: «No! You are just making Russia richer»
Urix – 16. mars – Energikrise – NRK TV