Annual International Shipping Forum – LNG Shipping


https://www.youtube.com/watch?v=isWeT6lK59o&t=2132s
Hei alle sammen, Jeg ville dele med dere dette om COOL. Ta en nærmere titt på denne konferansen som ble holdt 28. og 29. mars som en digital event. Jeg fikk vite det følgende når jeg hørte Mr. Karl Fredrik Staubo, CEO – Golar LNG (GLNG) & Cool Co.. Minutt 4 og minutt 36.
- 2 åpne fartøy i april
- 1 ble bestilt for USD 120 000 per dag nylig
– COOL skal noteres i andre halvdel av 2022 på Nasdaq
- Forventet kvartalsutbytte fra noteringen i USA. Det kan skje før.

Scenarioet er ganske bra, ikke rart hvorfor Fearnleys (30.03) og Pareto (01.04) hevet sine kursmål. All video er veldig interessant å høre. Lurer på hva som blir dags rate på det nevnte andre free fartøyet i april. I tillegg ønsker å vite dagsprisen for de andre 5 vessels og når de skal være free for nye kontrakter.

Kan noen hjelpe meg med å samle informasjonen nedenfor for de andre fartøyene, slik at vi kan gjøre et realistisk estimat for selskapets inntekter fremover? Hvis vi får denne informasjonen, kan det være til nytte for oss alle.
Ta det rolig med meg, norsken min er dårlig!!

Vessel USD/Day Start End Info Source
1 100 000 okt.21 sep.22 Golar Q4 report page 3
2 120 000 mar.22 ? https://www.youtube.com/watch?v=isWeT6lK59o&t=2132s (minute 4)
3 ? ? ?
4 ? ? ?
5 ? ? ?
6 ? ? ?
7 ? ? ?
8 ? ? ?
Average ?



Redigert 02.04.2022 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Balle86
03.04.2022 kl 08:44 2600

Det er Golar bear og Golar seal som er overført til Cool. Skip 3 og 4 som er overført. Kan du se fra siste Golar presentasjon hvilke kontrakter dei hadde?

Takk for ditt svar.
Nei, jeg kan ikke se detaljene jeg ønsker i oversikten nedenfor fra rapportene Golar har sendt de siste 5 kvartalene.
Imidlertid fant jeg i 2. kvartalsrapport 2021 at ett vessel inngikk en langtidskontrakt for 5 år med start i januar 2022. Ingen rate/day ble annonsert.
Fremover skal jeg fortsette å oppdatere denne oversikten, slik at vi kan estimere inntektene fra de 8 vessels.
Til alle som leser dette og er interessert i å investere i COOL, vennligst del relevant informasjon og kilde. Dette hvis du selvfølgelig ønsker det.
Takk

Vessel,USD/Day,Start,End,Info Source
1,100 000,okt.21,sep.22,Golar Q4 report page 3
2 ,120 000,mar.22,?,https://www.youtube.com/watch?v=isWeT6lK59o&t=2132s (minute 4)
3,?,?,?
4,?,?,?
5,?,?,?
6,?,jan.22,des.27,Golar Q2 report page 3
7,?,?,?
8,?,?,?


Webersel
21.04.2022 kl 22:24 2078

@Tugapower: har du funnet ut noe mer om nye avtaler på resten av båtene? En god tråd du har startet her, som bør løftes opp på ny :)

Per nå har jeg ikke mer info. Kanskje vi får mer info om årsrapporten fra Golar som normalt utgis i april eller i Golar Q1 rapporten som normalt kommer ut 3. eller 4. uke i mai. Ellers må vi vente til halvårsrapporten fra Cool i august.

Avhengig av hvodan detaljert rapporten vil være, Kan vi ta et estimat på de gjenværende fartøyene, Men det ville selvfølgelig vært flott om de kunne gi informasjonen fra innlegget mitt ovenfor.

Jeg er også nysgjerrig på hvem som vil være administrerende direktør og finansdirektør i fremtiden siden Karl og Eduardo fungerer som midlertidige.
MNo
26.04.2022 kl 12:52 1639

Hei Tugapower, takk for en bra tråd. Vet du noe om driftskonstnader for disse skipene, og hva slags rente CoolCo må betale? CoolCo har rundt 810 mill USD i lån slik jeg leser det

Mvh MNo

Du kan se det i Golar-kvartalsrapportene under Vessel operating expenses i column Shipping.
Q1 2021 (15.901)
Q2 2021 (15.001)
Q3 2021 (16.216)
Q4 2021 (9.892)
Jeg vet ikke hvor mye rente de betaler. Håper info kommer i Golar Q1 report 2022
Lynmann
18.05.2022 kl 22:25 1256

Tid for oppdatering?
Lynmann
31.05.2022 kl 23:10 961

Frå Q1 rapporten til Cool:

• Fixed bareboat rate usd 54.000 /day per vessel covering interest cost and amortization
• Gjennomsnittleg TCE: usd 56.000/dag.
• Total operative revenue usd 4.3 M for 4 skip over 20 dagar.
• Operating income på ein million dollar (eit bidrag på usd 12.500 / dag pr skip.

Går ein så til side 8 i presentasjonen, går det fram at for 2023 vil
• 4 båtar liggja an til å oppnå gode ratar gjennom heile året
• ein båt gå gjennom april 2023 på usd 120.000/dag, med høgare rate resterande 8 mndr.

Hjelp meg så med å tolka 2 båtar oppførde under "option days" og ein båt som "floating days".
Dette er mat for Tugapower / helge11, men kan ein netto for Q4 på usd15M vera eit anslag? I såfall er Cool oppe på eit årsnivå tilsvarande ein attraktiv P/E på 4.
Lynmann
04.06.2022 kl 18:47 766

Det er noko uforløyst både for Cool- og Awilco kursen.
Det skal gå dårleg for Awilco om ikkje årsresultat havnar på usd 30M, noko som vert synleg straks selskapet har nye avtalar i havn.
Cool er avhengig av ein del tid. Fleire kvartal med nye kontraktar før netto inntening er synleg.
Er det ikkje ein naturleg konsekvens å selgja seg ut, ta ein rask og sikker gevinst i Awilco for så å gå inn igjen i Cool??

rammern
04.06.2022 kl 21:39 683

Ikke min strategi ;)

The Ukraine war is the ‘structurally most bullish event’ in LNG industry’s history: Credit Suisse

Se video;

https://www.cnbc.com/video/2022/06/08/ukraine-war-is-structurally-most-bullish-event-for-lng-credit-suisse.html