HVA TENKER FOLK OM COVID OG VAKSINER!?
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
08.10.2024 kl 15:36
Sett i ettertid, så ser man hvor mye dette ble helt feil.
Det er ingen som mobber de uvaksinerte, ingen er redde for Covid.
Hvorfor er det blitt slik og tror investorene her inne at vi er helt ferdig eller venter vi på mer vaksiner og flere varianter......
Det er ingen som mobber de uvaksinerte, ingen er redde for Covid.
Hvorfor er det blitt slik og tror investorene her inne at vi er helt ferdig eller venter vi på mer vaksiner og flere varianter......
Redigert 08.10.2024 kl 15:36
Du må logge inn for å svare
oivindl
08.10.2024 kl 12:36
1057
"Dette utsagnet er uangripelig, og du gjør heller ikke noe forsøk på å tilbakevise det"
Utsagnet er generelt, uten noe forbehold.
Jeg har nettopp vist at vaksiner mot polio og kreft fungerer bedre. Burde holde det.
Utsagnet er generelt, uten noe forbehold.
Jeg har nettopp vist at vaksiner mot polio og kreft fungerer bedre. Burde holde det.
Denne tråden handler om covid-19. Hvis du trenger piller eller sprøyter mot andre sykdommer, kan du kalle på pleieren din. Hvis du er riktig heldig vanker det kanskje bleieskift også! 🤣
rockpus
08.10.2024 kl 13:36
1014
"Jeg kan ikke forstå hvordan immunresponsen fra en kunstig vaksine skulle være mer "kontrollert" enn fra en naturlig infeksjon."
Jeg tenker den er mer "kontrollert" fordi den er så svak at kroppen evner å danne immunrespons uten å bli direkte syk. Får du derimot selve sykdommen, så er dosen så kraftig at kroppen ikke makter å stå i mot uten å bli syk.
Men de som i utgangspunktet har et mye svakere immunforsvar enn det som er normalt, kan da selvsagt bli ganske syke kun av vaksinen også.
Jeg tenker den er mer "kontrollert" fordi den er så svak at kroppen evner å danne immunrespons uten å bli direkte syk. Får du derimot selve sykdommen, så er dosen så kraftig at kroppen ikke makter å stå i mot uten å bli syk.
Men de som i utgangspunktet har et mye svakere immunforsvar enn det som er normalt, kan da selvsagt bli ganske syke kun av vaksinen også.
oivindl
08.10.2024 kl 14:32
979
Tja, nå har jo du uttalt deg på generell basis, langt utover covid-19.
"Greia med virus er at de har eksistert i milliarder av år. I mellomtiden har mennesker nådd toppen av alle næringskjeder. Det er derfor evolusjonært umulig at virus kan forårsake massedød av ellers friske mennesker."
-dansekongen
Men ser at du sliter med å forsvare dine ekstreme uttalelser.
"Greia med virus er at de har eksistert i milliarder av år. I mellomtiden har mennesker nådd toppen av alle næringskjeder. Det er derfor evolusjonært umulig at virus kan forårsake massedød av ellers friske mennesker."
-dansekongen
Men ser at du sliter med å forsvare dine ekstreme uttalelser.
Det er rett at immunresponsen etter vaksinasjon er mildere enn etter sykdom. Hele poenget er jo å skåne personer med dårlig immunforsvar. Derimot er den påfølgende immuniteten suboptimal fordi den er imitert snarere enn naturlig. I tillegg introduserer du en ny risiko i form av potensielle bivirkninger fra vaksinen. Disse avveiningene avhenger av hvilken sykdom vi snakker om og allmenntilstanden til pasienten.
De med aller dårligst immunforsvar evner ikke å produsere antistoffer selv. For dem vil en tradisjonell vaksine ikke ha noen nytteverdi, men de kan få såkalt passiv immunitet ved tilførsel av antistoffer utenfra.
De med aller dårligst immunforsvar evner ikke å produsere antistoffer selv. For dem vil en tradisjonell vaksine ikke ha noen nytteverdi, men de kan få såkalt passiv immunitet ved tilførsel av antistoffer utenfra.
Blue Cow Group
08.10.2024 kl 15:14
942
Du hadde dumpa i naturfag på ungdomsskolen med den tankerekka der..
Ganske så skummelt å se hvor mange av dere som stoler mer på youtube-kanaler og kjente anti-vitenskaplige nettsteder framfor det forskere forteller og vitenskapen allerede vet.
Handler det kun om å være kontrær eller er det en faktisk mangel på kildekritisk tenkning?
Ganske så skummelt å se hvor mange av dere som stoler mer på youtube-kanaler og kjente anti-vitenskaplige nettsteder framfor det forskere forteller og vitenskapen allerede vet.
Handler det kun om å være kontrær eller er det en faktisk mangel på kildekritisk tenkning?
Jeg trenger ikke å forsvare noe som helst. Hvis du hadde tatt medisinen din i dag, hadde du kanskje evnet å tenke en original tanke selv. Istedenfor å lete med lys og lykte etter feil i andres innlegg. Hva i helvete er vitsen med å trekke fram et sitat uten å nevne hva du er uenig i og hvorfor?
Det virker mer som DU sliter med å forsvare hvorfor du har proppet kroppen din full av vaksiner. Faller du inn under risikogruppene som FHI anbefaler dem for? Eller har du tatt dem for å være woke? Har du blitt tilbudt noen medikamenter mot din kverulantparanoia? 😂
Det virker mer som DU sliter med å forsvare hvorfor du har proppet kroppen din full av vaksiner. Faller du inn under risikogruppene som FHI anbefaler dem for? Eller har du tatt dem for å være woke? Har du blitt tilbudt noen medikamenter mot din kverulantparanoia? 😂
Og allikevel fikk jeg meg altså en doktorgrad. Du nevner ikke hva du mener er feil og hva som isåfall er rett. DUST! 🤣
rischioso
08.10.2024 kl 22:05
837
RE - Har ikke behov for å bløffe.
* Vel, når behovet for å kverulere er det som hovedsakelig styrer deg noe som betyr at du alltid tar ting ut av kontext og former det til noe som passer det du ønsker å formidle betyr jo i realiteten at du mer eller mindre alltid bløffer. At du selv ikke føler behov for å bløffe er jo ikke så rart når du ikke kjenner til annet...;)
* Vel, når behovet for å kverulere er det som hovedsakelig styrer deg noe som betyr at du alltid tar ting ut av kontext og former det til noe som passer det du ønsker å formidle betyr jo i realiteten at du mer eller mindre alltid bløffer. At du selv ikke føler behov for å bløffe er jo ikke så rart når du ikke kjenner til annet...;)