Shelf drilling - kursmål 30kr til å begynne med
Link til tidligere tråd med >2000 kommentarer, men kursmål i header er nådd, så derfor lager vi ny tråd med nytt kursmål.
https://finansavisen.no/forum/thread/137921/view/4419809
Shelf drilling har snart full dekning på hele flåten sin av 30 stk jackup.
Dagratene stiger.
«Med en markedsverdi på om lag 160 millioner dollar og en bruttogjeld på 1,2 milliarder dollar, mener Clarkson Platou at giringen i Shelf Drilling er betydelig. At første forfall er i november 2024 og kontantbeholdningen på rundt 230 millioner dollar gir imidlertid selskapet tilstrekkelig likviditet. Meglerhuset mener risk/reward-forholdet er attraktivt, og anser Shelf Drilling som et godt kjøp for risikosøkende investorer. De opprettholder kjøpsanbefaling og hever kursmålet til 25 kroner pr aksje».
Dnb og nordea har tidligere begge hatt kursmål på 60-100. Og det beste av alt: Caset står enda bedre i dag. Ingen emisjoner gjennomført og heller ikke noen emisjonsfrykt. Ledelsen er ekstremt dyktig. Sektoren er trimmet, oljen er høy, og etterslepet enormt.
https://aksjelive.e24.no/article/6nR0nr
Her ligger alt til rette for flere år med virkelig fest
https://finansavisen.no/forum/thread/137921/view/4419809
Shelf drilling har snart full dekning på hele flåten sin av 30 stk jackup.
Dagratene stiger.
«Med en markedsverdi på om lag 160 millioner dollar og en bruttogjeld på 1,2 milliarder dollar, mener Clarkson Platou at giringen i Shelf Drilling er betydelig. At første forfall er i november 2024 og kontantbeholdningen på rundt 230 millioner dollar gir imidlertid selskapet tilstrekkelig likviditet. Meglerhuset mener risk/reward-forholdet er attraktivt, og anser Shelf Drilling som et godt kjøp for risikosøkende investorer. De opprettholder kjøpsanbefaling og hever kursmålet til 25 kroner pr aksje».
Dnb og nordea har tidligere begge hatt kursmål på 60-100. Og det beste av alt: Caset står enda bedre i dag. Ingen emisjoner gjennomført og heller ikke noen emisjonsfrykt. Ledelsen er ekstremt dyktig. Sektoren er trimmet, oljen er høy, og etterslepet enormt.
https://aksjelive.e24.no/article/6nR0nr
Her ligger alt til rette for flere år med virkelig fest
Redigert 05.04.2022 kl 09:36
Du må logge inn for å svare
Odium
07.05.2022 kl 16:58
6629
hva gjør jeg feil
https://ibb.co/YdLC3pr
ny versjon med litt bedre forklaringer på hva jeg prøver å vise
https://ibb.co/4V5qqzM
https://ibb.co/YdLC3pr
ny versjon med litt bedre forklaringer på hva jeg prøver å vise
https://ibb.co/4V5qqzM
Redigert 07.05.2022 kl 17:50
Odium
07.05.2022 kl 15:45
6692
Hvis de har tenkt å betale ned hele gjelden sin innen februar 2025, så vil $100k om dagen gi ca $1.3 og $200k vil gi ca $8.5
Dette er grovt regnet av en amatør på en serviett, så ta dette med en kjempeklype salt. Regner med at de har tenkt å reforhandle en del av gjelden, så hvis vi sier at de skal betale halve gjelden sin frem til feb25, så vil det gi mellom $2.8 til $10.00
da har jeg kun regnet på, så jeg overser nok en del fordi jeg er en amatør.
((inntekter)-(langsiktig gjeld)-(opex))/137*10^9 aksjer.
med 90% flåteutnyttelse
Et shelf uten gjeld kan betale mellom $4 til $11 ved rater mellom $100-200k.
igjen, ta dette med en klype salt. Det er nok mange mindre detaljer jeg ikke har tatt med og de vil jo ikke betale ut alt overskudd i dividender, men selv om vi deler disse tallene i 2 og jeg gir meg en 50% tabbekvote, så vi deler disse tallene på 2 igjen så snakker vi
NOK 3-18 ved nedbetaling av all gjeld til feb.25
NOK 6-21 ved halv gjeld
NOK 9-24 per aksje ved null gjeld
når jeg leser igjennom dette så blir jeg usikker på meg selv og vurderte å ikke legge det ut. Summene når en passerer 100k om dagen blir helt surralistiske, så enten gjør jeg noe seriøst feil, ellers virker 200k om dagen helt urealistisk sett med mine øyne.
kanskje noen andre kan gjøre samme øvelse og så sammenligner vi!?
for morroskyld la jeg inn RussianOils $320000 om dagen og da får vi:
NOK 36
NOK 39
NOK 43
(husk at dette er veldig konservativt med inntekt minus utgifter delt på 4)
Dette er grovt regnet av en amatør på en serviett, så ta dette med en kjempeklype salt. Regner med at de har tenkt å reforhandle en del av gjelden, så hvis vi sier at de skal betale halve gjelden sin frem til feb25, så vil det gi mellom $2.8 til $10.00
da har jeg kun regnet på, så jeg overser nok en del fordi jeg er en amatør.
((inntekter)-(langsiktig gjeld)-(opex))/137*10^9 aksjer.
med 90% flåteutnyttelse
Et shelf uten gjeld kan betale mellom $4 til $11 ved rater mellom $100-200k.
igjen, ta dette med en klype salt. Det er nok mange mindre detaljer jeg ikke har tatt med og de vil jo ikke betale ut alt overskudd i dividender, men selv om vi deler disse tallene i 2 og jeg gir meg en 50% tabbekvote, så vi deler disse tallene på 2 igjen så snakker vi
NOK 3-18 ved nedbetaling av all gjeld til feb.25
NOK 6-21 ved halv gjeld
NOK 9-24 per aksje ved null gjeld
når jeg leser igjennom dette så blir jeg usikker på meg selv og vurderte å ikke legge det ut. Summene når en passerer 100k om dagen blir helt surralistiske, så enten gjør jeg noe seriøst feil, ellers virker 200k om dagen helt urealistisk sett med mine øyne.
kanskje noen andre kan gjøre samme øvelse og så sammenligner vi!?
for morroskyld la jeg inn RussianOils $320000 om dagen og da får vi:
NOK 36
NOK 39
NOK 43
(husk at dette er veldig konservativt med inntekt minus utgifter delt på 4)
Redigert 07.05.2022 kl 15:53
cold
07.05.2022 kl 13:54
6798
Er det noen som har regnet litt på potensielle fremtidige utbytter ved ulike dagrater som i snitt går fra 100 til 200T USD/dag.
Hva er realistisk potensialet viss dette eventyret blir så bra som mange tror?
Hva er realistisk potensialet viss dette eventyret blir så bra som mange tror?
oddone skrev Det er nok slik det funker i det miljøet. Exit :-)
Interessant denne medaksjonærer.
https://kapital.no/reportasjer/2022/05/06/7855810/kritikken-hagler-mot-verdens-storste-ravaretradere
https://kapital.no/reportasjer/2022/05/06/7855810/kritikken-hagler-mot-verdens-storste-ravaretradere
Odium
06.05.2022 kl 20:29
7340
Mange som ikke skjønner hvem sitt lag de spiller på. Meglerhusene vil snu når kompisene deres er ute av det de trenger å komme seg ut av og inne der de skal inn
shipnrig
06.05.2022 kl 19:49
7425
Ja de gjør nok det. Men når de kommer med beina slepende etter seg og roper kjøp vil det ta fullstendig fyr. Mange som lytter til disse folka.
Dobbelside
06.05.2022 kl 19:44
7425
Meglerhusene styrer vell den veien de får beskjed om fra sine "veiledere". Men jeg tror vi etterhvert kan drite i det. FA er i samme båt, gir blanke i SHELF, som de har gjort hele denne tiden. Vi får hjelpe hverandre og være glad for alle som er med på oppturen !
shipnrig
06.05.2022 kl 19:41
7078
Ja, flotte greier dette, med RO som kaptein på laget blir dette gull. Mye penger som skal roteres over. Savner dekning fra meglerhusene. Men det er vel kanskje fordel oss, som er tidlig ute.
Dobbelside
06.05.2022 kl 19:29
7073
Ja det er jo litt kjekt å lese diverse innlegg i dag. Vi kan jo sitte å skrive fine innlegg i hele kveld og fyre oss litt opp, tror mange her fortjener det. Tjjooo heiii !!!
Redigert 06.05.2022 kl 19:30
Grattis alle mann, en nydelig dag, så fantastisk fortjent.
Når dagen kom igang idag og jeg tok innover meg grønne tall Shelf/Borr/Pgs bl.a så var det som et hagleskudd smalt inni hodet mitt.
Ja for faan, etter Nasdaq stup og støy der med kontinuerlig ESG svikt, så kom den endelige bekreftelsen for min del.
Nå er fullblods allokering av cash igang, nå skal vi faan meg videre opp, langt opp.
Jeg har cash tilgjengelig nå, tenker hardt nå.
Vår felles venn, råtassen RO adda 75K idag.
Rik blir han, kanskje vi andre og.
Til og med spettet måtte inn i rigg idag, han spådde all oljeservice i null kr engang😂
Når dagen kom igang idag og jeg tok innover meg grønne tall Shelf/Borr/Pgs bl.a så var det som et hagleskudd smalt inni hodet mitt.
Ja for faan, etter Nasdaq stup og støy der med kontinuerlig ESG svikt, så kom den endelige bekreftelsen for min del.
Nå er fullblods allokering av cash igang, nå skal vi faan meg videre opp, langt opp.
Jeg har cash tilgjengelig nå, tenker hardt nå.
Vår felles venn, råtassen RO adda 75K idag.
Rik blir han, kanskje vi andre og.
Til og med spettet måtte inn i rigg idag, han spådde all oljeservice i null kr engang😂
Redigert 06.05.2022 kl 19:23
Stokk Dum
06.05.2022 kl 18:40
6990
La dem bare kjøpe billige aksjer.
Noen må også ta ansvar for å holde inflasjonen oppe med forbruk.
mvh
Noen må også ta ansvar for å holde inflasjonen oppe med forbruk.
mvh
cold
06.05.2022 kl 16:47
4695
RussianOil skrev 40k added God helg:-)
Kjøpte du nye 40k? Jeg satt og tenkte på å fylle på litt mer da den brøt opp. Jeg er søkklastet så det greit. God helt RU ;)
Aksjen ser aldeles nydelig ut teknisk, en fryd for øyet.
Kursen skjøt opp i dag sammen med stort volum. Fredag 6. mai faller OSEBX 1.67 %, Shelf derimot stiger 9.86%!
God helg til alle sammen ;)
Aksjen ser aldeles nydelig ut teknisk, en fryd for øyet.
Kursen skjøt opp i dag sammen med stort volum. Fredag 6. mai faller OSEBX 1.67 %, Shelf derimot stiger 9.86%!
God helg til alle sammen ;)
Odium
06.05.2022 kl 16:46
4601
Ja, jeg ble det skjedde noe tidligere i uka som gjorde meg veldig spørrende :) vet fortsatt ikke hva som har skjedd, men lurer jo litt på om dette er forventninger til et bedre q1 enn tidligere ventet, eventuelt at noen vet noe.
Hvis vi drar videre opp neste uke så vil motstand ligge rundt 15.30kr tror jeg og det er jo fint bare det :)
Laget i stand analyser før i dag som såg bra ut, men så brøt vi først igjennom trendkanalen jeg hadde satt og så fikk vi ny high, så da måtte bare kaste alt :p
Får se om det dukker opp noen lettleste greier til uka :)
Spennende tider og en knall uke. Gratulerer alle sammen :)
Og skål
Hvis vi drar videre opp neste uke så vil motstand ligge rundt 15.30kr tror jeg og det er jo fint bare det :)
Laget i stand analyser før i dag som såg bra ut, men så brøt vi først igjennom trendkanalen jeg hadde satt og så fikk vi ny high, så da måtte bare kaste alt :p
Får se om det dukker opp noen lettleste greier til uka :)
Spennende tider og en knall uke. Gratulerer alle sammen :)
Og skål
Mikkol
06.05.2022 kl 16:37
4585
Jeg har egentlig sittet å ventet på en rolig bevegelse ned mot 10-11 sånn som vi har snakket om tidligere. Men allerede på tirsdag fikk jeg følelsen av at vi kanskje var i ferd med å bevege oss oppover. Jeg valgte å kjøpe en "større" post på tirsdag, og økte ytterligere idag. Traff på ingen måte noen bunn, men tror sjansen er til stede for at vi ikke er nede på disse nivåene igjen. Jeg tok en råsjans og kjøpte. Så får vi se de kommende dagene og ukene om jeg kunne fått dette billigere eller ikke. Uansett en vanvittig dag!
Legg også merke til Citius. Han dukker gjerne opp like før oppgangen. Han er nok dyktigere enn mange er oppmerksomme på!
Også enig om at denne tråden bør kunne brukes til å hjelpe hverandre til ulike "økonomiske" spørsmål, slik som skatt og liknende. Vi skal hjelpe hverandre til å komme best mulig ut av dette;)
Til uka kommer q1. Blir spennende å høre guiding!
God helg :D
Legg også merke til Citius. Han dukker gjerne opp like før oppgangen. Han er nok dyktigere enn mange er oppmerksomme på!
Også enig om at denne tråden bør kunne brukes til å hjelpe hverandre til ulike "økonomiske" spørsmål, slik som skatt og liknende. Vi skal hjelpe hverandre til å komme best mulig ut av dette;)
Til uka kommer q1. Blir spennende å høre guiding!
God helg :D
Vergil
06.05.2022 kl 16:34
4549
For en dag…insane.
God helg alle sammen!
God helg alle sammen!
Odium
06.05.2022 kl 16:30
4493
Du må nå nærme deg 1 million aksjer :p
Odium
06.05.2022 kl 14:27
4797
RussianOil
06.05.2022 kl 14:08
4814
D gleder meg gamle ørn.
Når vi nærmer oss slutten av dette flere år frem, vil nok ikke skatten være d du tenker på. Når enn dette blir, så sett opp 3 summer. Investeringen, skatten, og til slutt gevinsten du sitter igjen med. Fjern skatten, så sammenligner du kun investeringen din mot gevinsten. Tipper du vil tenke at dette er mer enn godt nok, uavhengig skatt;-)
Når vi nærmer oss slutten av dette flere år frem, vil nok ikke skatten være d du tenker på. Når enn dette blir, så sett opp 3 summer. Investeringen, skatten, og til slutt gevinsten du sitter igjen med. Fjern skatten, så sammenligner du kun investeringen din mot gevinsten. Tipper du vil tenke at dette er mer enn godt nok, uavhengig skatt;-)
RussianOil
06.05.2022 kl 14:01
4677
Takk så meget. Setter pris på tilbakemeldingene og d gir en et ekstra insentiv for å fortsette.
D gleder meg å høre at det faktisk kan ha hjulpet et par stk, og jeg håper at jeg har vært suksessfull med å gi dere et litt annet perspektiv på denne jungelen vil kaller finans.
35k added
D gleder meg å høre at det faktisk kan ha hjulpet et par stk, og jeg håper at jeg har vært suksessfull med å gi dere et litt annet perspektiv på denne jungelen vil kaller finans.
35k added
kidpoker
06.05.2022 kl 13:42
4635
Trur jeg bare skal dra å kjøpe øl for de pengene jeg tenkte å kjøpe mer for på 10kr.men kan jo bli gøy det også
Odium
06.05.2022 kl 13:14
4697
Det er nok dessverre litt motstand igjen rundt 15.26-15-30
https://www.tradingview.com/x/roZMJTXs
Men etter det så ser jeg ingen motstand før ca 18.0-20.0kr, avhengig av hvor fort vi skal opp. Hvis vi skal videre opp.
https://www.tradingview.com/x/roZMJTXs
Men etter det så ser jeg ingen motstand før ca 18.0-20.0kr, avhengig av hvor fort vi skal opp. Hvis vi skal videre opp.
Redigert 06.05.2022 kl 13:21
citius
06.05.2022 kl 12:31
4694
Økt interesse for Rigg :-))
https://e24.no/boers-og-finans/i/dnEbmz/spetalen-selskap-kjoeper-riggaksjer-for-95-millioner
Mikkol
06.05.2022 kl 12:24
4604
Noen med cash vil inn;)
Bra spådd Stokk Dum😅
Kjøpte ny post idag! Ser ut som et lurt kjøp, foreløpig!
Bra spådd Stokk Dum😅
Kjøpte ny post idag! Ser ut som et lurt kjøp, foreløpig!
Redigert 06.05.2022 kl 12:25
cold
06.05.2022 kl 12:19
4604
Auksjon pågår. Hva fan er det som skjer??
Nå er det auksjon i PGS også! Jeg liker. ;)
Nå er det auksjon i PGS også! Jeg liker. ;)
Redigert 06.05.2022 kl 12:30
Stokk Dum
06.05.2022 kl 12:14
4607
Da fikk jeg rett i min spådom fra igår at vi skulle ned igjen; eller videre opp.
😊
mvh
😊
mvh
Mikkol
06.05.2022 kl 11:47
4606
Riggutnyttelsen world wide på 84,2% forrige uke!
https://ihsmarkit.com/products/offshore-oil-rig-data.html
https://ihsmarkit.com/products/offshore-oil-rig-data.html
Skeptisk100
06.05.2022 kl 11:09
4643
Må jo si at dette virker veldig sterkt i dagens ruglete marked. Vi får krysse alle fingrer og tær Mikkol.
Mikkol
06.05.2022 kl 10:40
4715
Ligger å stanger i taket fra forrige topp nå. Bryter vi 14,86 så er det bare å holde seg fast frem til motstanden rundt 18kr!
citius
06.05.2022 kl 09:02
4845
Ruglete på børsene
Det er absolutt ingen krise innen olje/gass og drilling, heller det stikk motsatte
Det trengs mer av alt, lenge!
Odium
06.05.2022 kl 08:47
4880
Vi er nå en liten gjeng her som diskuterer shelf, men vi har ikke andre steder å samles, så det er grusomt vanskelig å dele informasjon om andre ting med hverandre uten å gjøre det her.
I bunn og grunn så handler dette om å hjelpe hverandre å tjene penger, så litt annen informasjon må være innafor.
I bunn og grunn så handler dette om å hjelpe hverandre å tjene penger, så litt annen informasjon må være innafor.
Fevang
06.05.2022 kl 08:45
4880
Skal vel ned en tur i dag - pre har selger 40 øre under gårsdagens sluttkurs.
Men det spiller ingen rolle i det lange bildet.
Men det spiller ingen rolle i det lange bildet.
Respekterer det. Får bare angst av for mye skatt.
Men ja Shelf kan stå imot idag, 6 dager til Q rapport.
Men ja Shelf kan stå imot idag, 6 dager til Q rapport.
tobo581
06.05.2022 kl 08:04
4946
Fondskonto, nullkonto og skatt har ikke noe med Shelf Drilling å gjøre. Back on track folkens.
Bra oljepris og dårlige makrotall til tross, går shelf mot strømmen idag? Trenden er klart positiv
Bra oljepris og dårlige makrotall til tross, går shelf mot strømmen idag? Trenden er klart positiv