Shelf drilling - kursmål 30kr til å begynne med
Link til tidligere tråd med >2000 kommentarer, men kursmål i header er nådd, så derfor lager vi ny tråd med nytt kursmål.
https://finansavisen.no/forum/thread/137921/view/4419809
Shelf drilling har snart full dekning på hele flåten sin av 30 stk jackup.
Dagratene stiger.
«Med en markedsverdi på om lag 160 millioner dollar og en bruttogjeld på 1,2 milliarder dollar, mener Clarkson Platou at giringen i Shelf Drilling er betydelig. At første forfall er i november 2024 og kontantbeholdningen på rundt 230 millioner dollar gir imidlertid selskapet tilstrekkelig likviditet. Meglerhuset mener risk/reward-forholdet er attraktivt, og anser Shelf Drilling som et godt kjøp for risikosøkende investorer. De opprettholder kjøpsanbefaling og hever kursmålet til 25 kroner pr aksje».
Dnb og nordea har tidligere begge hatt kursmål på 60-100. Og det beste av alt: Caset står enda bedre i dag. Ingen emisjoner gjennomført og heller ikke noen emisjonsfrykt. Ledelsen er ekstremt dyktig. Sektoren er trimmet, oljen er høy, og etterslepet enormt.
https://aksjelive.e24.no/article/6nR0nr
Her ligger alt til rette for flere år med virkelig fest
https://finansavisen.no/forum/thread/137921/view/4419809
Shelf drilling har snart full dekning på hele flåten sin av 30 stk jackup.
Dagratene stiger.
«Med en markedsverdi på om lag 160 millioner dollar og en bruttogjeld på 1,2 milliarder dollar, mener Clarkson Platou at giringen i Shelf Drilling er betydelig. At første forfall er i november 2024 og kontantbeholdningen på rundt 230 millioner dollar gir imidlertid selskapet tilstrekkelig likviditet. Meglerhuset mener risk/reward-forholdet er attraktivt, og anser Shelf Drilling som et godt kjøp for risikosøkende investorer. De opprettholder kjøpsanbefaling og hever kursmålet til 25 kroner pr aksje».
Dnb og nordea har tidligere begge hatt kursmål på 60-100. Og det beste av alt: Caset står enda bedre i dag. Ingen emisjoner gjennomført og heller ikke noen emisjonsfrykt. Ledelsen er ekstremt dyktig. Sektoren er trimmet, oljen er høy, og etterslepet enormt.
https://aksjelive.e24.no/article/6nR0nr
Her ligger alt til rette for flere år med virkelig fest
Redigert 05.04.2022 kl 09:36
Du må logge inn for å svare
Jeg har tatt gevinst i kahoot og lempet de inn til shelf. Gutta rep,Long og ulven kaster vel ikke vekk peng.hwhe
Redigert 01.08.2022 kl 15:04
The Godfather
01.08.2022 kl 14:45
4863
Fra Clarksons;
Shelf Drilling Bags India Work: Last week, Shelf Drilling (SHLF, Buy) announced that it has signed a new three-year contract with ONGC for the jackup C.E Thornton. No dayrate was disclosed, but one source suggested a rate in the $40k-$50k/day range, and another pinned it at $43k/day.
Shelf Drilling Bags India Work: Last week, Shelf Drilling (SHLF, Buy) announced that it has signed a new three-year contract with ONGC for the jackup C.E Thornton. No dayrate was disclosed, but one source suggested a rate in the $40k-$50k/day range, and another pinned it at $43k/day.
Ja, vi kan jo kjøpe 50% mer Shelf nå etter en finfin tur i Borr siste dager,
Fuglen er ikke Long idag.og lemper ut shelf og bytter de in i Frontline.
Slakkeste rigg aksjen der ute, alt stiger, men ikke…..
Borr går som ei kule, gjør alle de andre drill aksjer også forøvrig.
Borr går som ei kule, gjør alle de andre drill aksjer også forøvrig.
Redigert 02.08.2022 kl 13:43
Tombstone
02.08.2022 kl 14:08
4337
Steike å rigg stiger over dammen nå, investorene er elleville på sprut røde børser
Må da snart komme et brudd opp her, da kan det vel gå endel
Må da snart komme et brudd opp her, da kan det vel gå endel
Redigert 02.08.2022 kl 16:08
Du har helt rett denne lagger som vanlig, bra kok ellers.
Ligner en dårlig vits hele papiret.
Nå har jeg uansett fått de aksjene jeg ønsker, så nå kan den gå, eller så kan de deliste hele greia
Håper ikke du solgte alle Dvd aksjene dine til fordel for denne Rep.
Nå har jeg uansett fått de aksjene jeg ønsker, så nå kan den gå, eller så kan de deliste hele greia
Håper ikke du solgte alle Dvd aksjene dine til fordel for denne Rep.
Redigert 02.08.2022 kl 16:31
Snuste på Dvd nå, men der kommer det en kjøpsmulighet før det smeller.
Markedet der bobler, hva faan gir du meg a, 9 års kontrakt m/Petrobas, tjo ho🥳
Var forøvrig med i Dvd fra kr 8
Markedet der bobler, hva faan gir du meg a, 9 års kontrakt m/Petrobas, tjo ho🥳
Var forøvrig med i Dvd fra kr 8
Tenker du ser Dvd i Ath ila uka jeg, der kommer det ingen kjøps anledning før det smeller, for i Dvd er det ingen som selger, det er det definitivt i Shelf, men det varer kanskje ikke evig:-)
Redigert 02.08.2022 kl 17:03
Sima
02.08.2022 kl 17:08
4283
Longs, det må jo faktisk være noen som selger i DVD også. Når avklaringen rundt Bolette kommer skal mine 50K ut og inn i Shelf. Satser på at Shelf ikke har tatt av innen den tid. Emisjonen har gitt oss en hengemyr å komme ut av så kanskje.
Sjekk den siste handelen i shelf kl 16.32.Det var ingen småbeløp.
16:32:52 13,20 kr 1 000 000
Nå må du få ut finger´n før kråka flyr Fuglen.
Det går an å tjene penger i annet en Borr og Fro:-) Russka prosenter.
Tipper dette tar av lenge før Sima får solgt sine Dvd aksjer.
Aksjen har i realiteten avgitt kjøps signal ved å karre seg over 13 på greie volumer.
13 gulvet blir nå ny støtte nivå i papiret der oppsiden kortsiktig ligger på 16-18kroner
Penger på gata.
Rigg i Usa i dag opp mellom 10-20%
Nå må du få ut finger´n før kråka flyr Fuglen.
Det går an å tjene penger i annet en Borr og Fro:-) Russka prosenter.
Tipper dette tar av lenge før Sima får solgt sine Dvd aksjer.
Aksjen har i realiteten avgitt kjøps signal ved å karre seg over 13 på greie volumer.
13 gulvet blir nå ny støtte nivå i papiret der oppsiden kortsiktig ligger på 16-18kroner
Penger på gata.
Rigg i Usa i dag opp mellom 10-20%
Redigert 02.08.2022 kl 17:27
I En SUPERSYKLUS så kan man vel si alle skal få.DRILL BABY DRILL.
Begynner å tro du og long er samme person. Snakk om å snu 180 grader annenhver dag. Ellers gledelig med økt optimisme rundt rigg👍
Du må bare tro
Optimisme i rigg? Der tror du nok rett
Drill aksjene er opp mellom 10-20% jevnt over i Usa i kveld.
Noen ligger ikke langt under årets høyeste notering, Borr opp 60% på noen dager.
Shelf er vel rundt 10 kr under årets høyeste, ned 45% :-)
Men vi må tro
kanskje er det en kork som snart spretter, vi får se:-)
Optimisme i rigg? Der tror du nok rett
Drill aksjene er opp mellom 10-20% jevnt over i Usa i kveld.
Noen ligger ikke langt under årets høyeste notering, Borr opp 60% på noen dager.
Shelf er vel rundt 10 kr under årets høyeste, ned 45% :-)
Men vi må tro
kanskje er det en kork som snart spretter, vi får se:-)
Redigert 02.08.2022 kl 21:54
Takk for at jeg får lov til det. Jeg skrev ikke at jeg trodde på økt optimisme. Jeg konstanterer at det ER økt optimisme.
Var bare det jeg stusset på, forøvrig kan en ikke spore rare opptimismen i Shelf, eneste papir i rigg universet som er ned.
Investorene var tydelig vis ikke mye fornøyde med at Shelf øker inntjeningen, med de nye riggene.
Det svaret finner en i aksje kursen opp mot emi kurs, det ble jublet på forumet, fasit viser noe helt annet
Investorene var tydelig vis ikke mye fornøyde med at Shelf øker inntjeningen, med de nye riggene.
Det svaret finner en i aksje kursen opp mot emi kurs, det ble jublet på forumet, fasit viser noe helt annet
Redigert 02.08.2022 kl 21:01
Mrhifi
02.08.2022 kl 21:28
6600
Tror det er bedst du husker at tage din medicin Long !
Alt for mange skizofrene symptomer og stærke tegn på Narcissisme ! 🥱🥱🥱
God bedring Long💐 Jeg tror jeg søger asyl på discord🕵️
Alt for mange skizofrene symptomer og stærke tegn på Narcissisme ! 🥱🥱🥱
God bedring Long💐 Jeg tror jeg søger asyl på discord🕵️
Odium
02.08.2022 kl 21:46
6561
Asyl innvilget.
Jammen godt gjort Long, gratulerer.
Du har helt på egenhånd klart å ødelegge et kjempegodt miljø og tvunget flere hundre deltakere over på Discord. Men for all del, stå på.
Jammen godt gjort Long, gratulerer.
Du har helt på egenhånd klart å ødelegge et kjempegodt miljø og tvunget flere hundre deltakere over på Discord. Men for all del, stå på.
Kos dere på Discord
Når bruddet i aksjen kommer på oppsiden, da vender dere tilbake en etter en her på Ho, vent skal vi se om jeg får rett.
Ha en fortsatt god kveld.
Når bruddet i aksjen kommer på oppsiden, da vender dere tilbake en etter en her på Ho, vent skal vi se om jeg får rett.
Ha en fortsatt god kveld.
Redigert 02.08.2022 kl 21:53
Fasit sier at vi befinner oss over emi-kurs. Det kommer helt an på hvilke briller du tar på deg.
Redigert 02.08.2022 kl 22:28
kongen på hau
03.08.2022 kl 05:58
6186
Jeg har sprettet mange korker siden inntreden av korona. Jeg har ventet på denne muligheten siden 08. Første kork spratt da XXL ble termininert, fortjeneste 2 store, deretter neste kork Aker BP samme fortjeneste, men i løpet av den reisen så var jeg ned 0,5 mill men jeg beholdt troen. Nå har jeg lempet mesteparten inn i 3 papirer innen oljeservice. Og jeg følger sporet til Obi-Wan Kenobi. The force is strong.
Claudia2
03.08.2022 kl 09:25
5956
Jeg har null peiling på denne, men kjenner jeg får frysninger av å se på grafen, det stanker The Top. Denne skal under 10 utover høsten da stormen rundt økte renter begynner å merkes i etterspørselen til olje og drømmen om masse borrejobber på legges i skuffen denne gangen også :-) Tenk de gjorde oppkjøp eksakt på hypetoppen, nesten ikke til å tro…
Mrholmes
03.08.2022 kl 09:40
5932
Forstår du har null peiling, jeg også får frysninger. Men det er av oppsiden. Drilling boomen kommer og shelf er perfekt posisjonert..
hmnei2
03.08.2022 kl 10:10
5844
Du har helt sikkert rett. Er nok derfor insiderne lastet opp under 13 kroner for noen uker siden, samt at det gikk en blokk på en million aksjer off market i går på 13.2.
Redigert 03.08.2022 kl 10:10
Jazz
03.08.2022 kl 11:18
5823
Long: Har du nå gått bort fra "...pågående mulig hode skulder formasjon i Shelf aksjen, nedside potensialet er 8 kroner"?
Jeg forstod aldri helt hvordan en kunne se kurs 13-nivåene som en skulder, hverken venstre eller høyre, og mener fortsatt at 19-nivå i mai (venstre skulder ) og 18-nivå i juni (høyre skulder) er en "bedre" hode-skulder-formasjon, og at nedsiden ble tatt ut rundt 12-13 (ca. tilsvarende fall fra halslinjen som fra topp til halslinje).
Jeg forstod aldri helt hvordan en kunne se kurs 13-nivåene som en skulder, hverken venstre eller høyre, og mener fortsatt at 19-nivå i mai (venstre skulder ) og 18-nivå i juni (høyre skulder) er en "bedre" hode-skulder-formasjon, og at nedsiden ble tatt ut rundt 12-13 (ca. tilsvarende fall fra halslinjen som fra topp til halslinje).
Odium
03.08.2022 kl 11:21
5830
Nysgjerrig på hvorfor du tror økte renter skal ta bunnen ut av oljeetterspørselen. Skjønner ikke helt koblingen da olje ikke er noe en kan velge bort i så stor grad at markedet kollapser når det allerede er mangel og produsentene ikke klarer å møte etterspørselen
Jazz
03.08.2022 kl 11:30
5889
Kanskje du burde lese Equinors nylige kvartalspresentasjon og hva de uttaler om deres boreplaner først?
Klarer du virkelig ikke se den mulige hode skulder?
Aksjen må over 14kr før formasjonen kan avblåses, på høyt volum.
Det er aksjonærene i Shelf som avgjør det, aksjemarkedet generelt og videre utvikling i olje og Usa rigg.
Jeg har solgt meg ut på 13,75 i dag, rett under motstands nivå, avventer og ser hva som skjer.
Jobben med å banke den over 14, det får dere ta dere av
Aksjen må over 14kr før formasjonen kan avblåses, på høyt volum.
Det er aksjonærene i Shelf som avgjør det, aksjemarkedet generelt og videre utvikling i olje og Usa rigg.
Jeg har solgt meg ut på 13,75 i dag, rett under motstands nivå, avventer og ser hva som skjer.
Jobben med å banke den over 14, det får dere ta dere av
Redigert 03.08.2022 kl 11:44
Jazz
03.08.2022 kl 11:48
5826
Nei, på min skjerm er 13-nivåene flate og har ikke formasjon som skulder, faktisk mer formasjon som en dal enn en topp hvis en ikke skal se på den som flat. Hvor mener du venstre skulder starter og stopper?
number1
03.08.2022 kl 12:01
5715
Tror nok du var litt rask der gutten min, sky is the limit 🥳
Suss å klem fra n1❤️
Suss å klem fra n1❤️
Mikkol
03.08.2022 kl 12:34
5611
Jobber voldsomt med motstand nå!
Til 20? Skal da langt forbi 20. Skal vel i første omgang opp i området 24 for å teste forrige topp.
Til 20? Skal da langt forbi 20. Skal vel i første omgang opp i området 24 for å teste forrige topp.
Rull79
03.08.2022 kl 13:08
5479
Her skal vi opp og frem nå. Har vært en gylden mulighet til å fylle på.
deadcatbt
03.08.2022 kl 13:15
5459
Tenkte 20 i løpet av denne delen av året, men ja jeg håper på mer enn 40 i lengden ja
Mr Big
03.08.2022 kl 13:35
5398
Meget sterkt. Tenker vi slutter på 15 kroner i dag.
Redigert 03.08.2022 kl 13:35
deadcatbt
03.08.2022 kl 13:46
5359
Ja det ser sterkt ut, hvis jeg skal bruke TA så ser jeg en soleklar Batman-formasjon som er et kraftig kjøpssignal.
number1
03.08.2022 kl 14:21
5247
Spenn dere fast, dette kan gå fort 🚀,, Mine tanker går til dem som ga opp før målstreken... Long, med flere.🥳
Suss å klem fra n1❤️
Suss å klem fra n1❤️
Redigert 03.08.2022 kl 15:35
infrarød
03.08.2022 kl 14:30
5202
der hoppet du nok av altfor tidlig fra toget. det er jo nå den etterlengtet oppgangen starter og shelf skal prises fair value. Du bommet der long
The Godfather
03.08.2022 kl 14:39
5145
Fra Clarksons i dag;
¤ SHLF: ONGC Rumored To Have Released Tender For Up To 12 Jackups: While there were indications of a larger ONGC tender coming into the market by RigLogix already in mid-to-late July, a 12-rig requirement now seems to have been firmed up by the operator in its efforts to secure ong-term drilling capacity offshore India in a tightening rig market. We believe bids are due either later this month or early September. India is a typical lower-cost and lower-rate region compared to other benign markets, but we believe rates are climbing upwards also here, which should be supportive of margins. In addition to the typical local drillers, we would expect Shelf Drilling (SHLF, Buy) to be among the international participants as it has ten rigs in the country. In any case, the tender is sizeable enough to tighten the jackup market further as it will take out a meaningful piece of the standard capacity in the region.
¤ SHLF: ONGC Rumored To Have Released Tender For Up To 12 Jackups: While there were indications of a larger ONGC tender coming into the market by RigLogix already in mid-to-late July, a 12-rig requirement now seems to have been firmed up by the operator in its efforts to secure ong-term drilling capacity offshore India in a tightening rig market. We believe bids are due either later this month or early September. India is a typical lower-cost and lower-rate region compared to other benign markets, but we believe rates are climbing upwards also here, which should be supportive of margins. In addition to the typical local drillers, we would expect Shelf Drilling (SHLF, Buy) to be among the international participants as it has ten rigs in the country. In any case, the tender is sizeable enough to tighten the jackup market further as it will take out a meaningful piece of the standard capacity in the region.
Redigert 03.08.2022 kl 14:40
Nydelig Godfather. Shelf hjemmebane det, arbeidshestene fungerer der.
Shelf reagerer ikke på kontrakter men kommer det 5-6 kontrakter om gangen så blir det nok bra.
Shelf reagerer ikke på kontrakter men kommer det 5-6 kontrakter om gangen så blir det nok bra.
Redigert 03.08.2022 kl 14:50
Mikkol
03.08.2022 kl 15:03
5048
Er det en ting som er sikkert så er det at man aldri kommer til å få høre fra Long at han bommet, eller tok feil. Husk, han har alltid truffet på sine valg.
24 neste pitstop. Flere enn meg som koser seg?;)
24 neste pitstop. Flere enn meg som koser seg?;)
infrarød
03.08.2022 kl 15:36
4888
The pride of Long. Long never goes wrong. Uansett så slipper vi han nå kanskje en stund fremover. Pit stop 24 er musikk i mine ører.