FRO: Nytt kursmål: 160,- 💰💰


Dette bytteforholdet vil nok løfte FRO høyt, da det blir en stor markedsaktør

Avtalen innebærer at aksjonærene i Euronav får 1,45 Frontline-aksje per aksje de har i Euronav. Dette innebærer at Euronavs aksjonærer vil eie 59 prosent av det sammenslåtte selskapet, mens Frontlines aksjonærer vil eie de resterende 41 prosentene….

Nytt kursmål: 160,- ?
Redigert 21.04.2022 kl 09:56 Du må logge inn for å svare
Anunnaki
18.06.2022 kl 11:04 3463

Jeg tror tank blir bra framover.
Men det er stadig mer fokus på det grønne og bærekraft.
Shipping forurenser mye.
Vet noen hvordan flåten til frontline og euronav ligger an mtp miljøvennlighet?

Lite eller ingen nybygg de neste årene samtidig som en del skip må ut av drift pga alder og nye strengere krav. Bør kunne gjøre markedet noe strammere framover. Lenger seilaser for oljefrakt fra russland bør også kunne bidra positivt til ratene, men det er kanskje mest båter utenfor markedet fra kina og russland som tar seg av denne frakten.
marked1
22.06.2022 kl 13:42 2857

FRO er sterk på røde børser. Skal vi se en solid innhenting i tank utover sommeren? Nylige kjøpsanbefalinger på hele sektoren, tror det er et tidsspørsmål før tank skal himmelhøyt.

Artikkel fra juni i år, Arctic spår tankfest: https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/06/01/7875925/arctic-spar-tankfest?internal_source=sistenytt

Redigert 22.06.2022 kl 13:47 Du må logge inn for å svare

Fredriksen kjøper noe voldsomt i Euron
Han pleier å treffe den mannen.

Frontlintline er eksplosiv om dagen, er en omrokering fra Bulk til tank på gang.
At olje prisen stuper er bra for tank.

Ikke selg tank nå folkens, posisjoner dere for hva som kommer.
Frontline under 100 er en gave når fusjonen er et faktum, sann mine ord.
Redigert 22.06.2022 kl 16:36 Du må logge inn for å svare
Ulogisk
22.06.2022 kl 17:56 2634

Bull Tank-Bull Frontline-Sitter tungt inne i Frontline-150 slutten av året!!!!
marked1
23.06.2022 kl 08:48 2346

Tenker vi kan få et løft over 100 kroner allerede før helgen. FRO kommer sterkt.
eike
23.06.2022 kl 09:01 2304

Crude tankers can’t falter for much longer, DHT’s Svein Moxnes Harfjeld says

The turnaround will come quickly, the DHT chief executive says during panel discussion in New York

RELATED NEWS
Secondhand VLCC sales surge in anticipation of stronger markets, says Affinity
Tankers
21 June 2022 0:20 GMT
China Merchants ups aframax tally at Dalian Shipbuilding
Tankers
21 June 2022 23:02 GMT
Al Seer confirms $110m Sovcomflot VLCC deal as it targets global expansion
Tankers
22 June 2022 9:12 GMT
Angelicoussis down to last aframax as Performance swoops in strong market
Tankers
21 June 2022 14:43 GMT
Baltic aframax players ‘sworn to secrecy’ but Black Sea market ‘on fire’
Tankers
21 June 2022 13:25 GMT
22 June 2022 19:02 GMT UPDATED 22 June 2022 20:10 GMT
By Matt Coyne in Stamford
When crude tankers finally catch up to their product-carrying brethren, the turnaround will come quickly, DHT Holdings chief executive Svein Moxnes Harfjeld said.

Rates for ships in both sectors rallied following Russia’s invasion of Ukraine. But product tanker earnings have only gotten stronger — ith charterers willing to pay six-figures for an MR and seeking three-year fixtures to lock in tonnage — as crude tankers have faltered.


Broken machine? Andreas Sohmen-Pao worries about the world but likes shipping outlook
Read more
“You cannot have a dislocation where product tankers on average are earning $50,000 per day and the crude market is [weak],” Harfjeld said during a panel on crude tankers at Marine Money Week in New York on Wednesday.

He said normally crude tanker markets are at their darkest before dawn and that the improvement would come quickly.

“This is the time oil inventories have not been so low for seven, eight years. Something is going to give,” he said. “I have a hard time trying to analyse why the product tankers should give. There will be more feedstock moved to the refiners.”

It was predicted through the thick of the Covid-19 pandemic that product tankers would outpace crude tankers, as refineries in developed economies closed, requiring cargoes like diesel and jet fuel to be moved longer distances.

Article continues below the advert

Dere bør handle nå, nå som det ligger nede.
Dht sjefen er stål bull, John Fredriksen kjøper det han kan i Euron,
venter at en vending i ratene nå vil reprise ratene, trolig for godt i denne møkka syklusen, som nå er i bunn.
Ikke tro dere er smartere en John Fredriksen, for det er dere ikke, dere som selger.

Og ratene har begynt å stige nå.
TANK: 21 VLCC-SLUTNINGER ONSDAG, RATE AG-SINGAPORE +2,03%
23.6.2022 08:42
Redigert 23.06.2022 kl 11:32 Du må logge inn for å svare
VolumOpp
23.06.2022 kl 11:42 2166

Vuderer å selge. Med Bidens nye tiltak, vil behov for oljeprodukter gå ned - så FRO kan raskt gå dårligere tider i møte.

Hva med euronav nå folkens?

Selge fro og heller satse på euronav og få 1,4 aksjer med en evt sammenslåing?

Ser sånn ut Flipper:-)
På tide
Redigert 27.06.2022 kl 20:08 Du må logge inn for å svare

Hei Flipper, longsittingbulk og dere andre :) Hvilke kilder bruker dere for å følge med på ratene?
Flipper
28.06.2022 kl 14:30 738

Infront Web Trader, Pareto

Rater finns også på Fernlnleys Weekliy- Signup

Sell Petrobras And Buy DHT For A Rising Inventory And Oil Restocking Environment
Large oil trading companies and refiners who are buyers of oil are not restocking because the futures curve is signaling prices will be lower in the future (negative carry).
There is an inability to hedge this negative carry because longer-dated oil futures prices are lower than near-term or spot prices.
This means buyers of oil have essentially no choice but to draw down inventories and delay restocking, which has been a draw on the tanker market.
I think this backwardation of the curve (downward sloping) will flip to contango (upward sloping) for one of two reasons. Regardless of the reason, tanker stocks stand to benefit.

Either the discounted back-end rises at a faster pace than the expensive front-end or the front-end is more oversupplied than people believe, inventories start to rise and near-term/spot prices fall at a faster rate than the back-end in a risk-off environment.
This idea was discussed in more depth with members of my private investing community, Tri-Macro Research . Learn More »
https://seekingalpha.com/article/4520861-sell-petrobras-buy-dht-rising-inventory-oil-restocking-environment?source=feed_all_articles