Hvis A bombe - kursmål: 20,-
Forsvarsekspert om annekteringen:
Nærmere bruk av atomvåpen enn noensinne
Forsker Ståle Ulriksen mener Putin har malt både seg selv og Vesten inn i et hjørne:
Nå må Russland «forsvare» de annekterte områdene med det de har, og vesten kan ikke akseptere det.
– Det er en situasjon vi ikke har vært i før. Russland har sagt at de kan bruke atomvåpen for å forsvare seg.
Så vi er på ukjent territorium nå, sier Ulriksen, som er forsker og lærer på Sjøkrigsskolen.
Skulle dette fryktelige skje, så får vi tidenes nedtur på alle verdens børser, så kan være greit i sitte med kontanter nå…
Nærmere bruk av atomvåpen enn noensinne
Forsker Ståle Ulriksen mener Putin har malt både seg selv og Vesten inn i et hjørne:
Nå må Russland «forsvare» de annekterte områdene med det de har, og vesten kan ikke akseptere det.
– Det er en situasjon vi ikke har vært i før. Russland har sagt at de kan bruke atomvåpen for å forsvare seg.
Så vi er på ukjent territorium nå, sier Ulriksen, som er forsker og lærer på Sjøkrigsskolen.
Skulle dette fryktelige skje, så får vi tidenes nedtur på alle verdens børser, så kan være greit i sitte med kontanter nå…
Redigert 03.10.2022 kl 11:32
Du må logge inn for å svare
desirata
05.09.2022 kl 13:57
9232
Shagwong skrev Goldman Sachs flagger over 5 % I Frontline.
Dette vil gjøre underverker for FRO aksjekurs og Nav, asset value. Den kan gå i 200.
https://splash247.com/elderly-suezmaxes-soar-in-value-shifting-russian-crude-east/
https://splash247.com/elderly-suezmaxes-soar-in-value-shifting-russian-crude-east/
Flipper
05.09.2022 kl 15:05
9165
Shagwong skrev Goldman Sachs flagger over 5 % I Frontline.
Takk begge to
Atomavtale med Iran «i fare»
13 minutter siden · Jonas Hagmansen
Joseph Borrell, EUs sjefsdiplomat, forhandler om å gjenopplive atomavtalen USA og flere stormakter, inkludert EU inngikk med Iran i 2015. Nå kan det se ut til at utsiktene for en ny avtale står på gyngende grunn.
– Posisjonene er ikke nærmere. Hvis prosessen ikke konvergerer, er hele prosessen i fare, sier Borrell ifølge Financial Times.
EU la nylig frem et nytt utkast til avtaletekst, men iranerne skjerpet siden kravene til USA.
Borrell sier videre at utviklingen de siste 48 timene har gjort han «mindre trygg på en avtale».
Tidligere president Donald J. Trump trakk USA ut av avtalen i 2018, og gjeninnførte harde økonomiske sanksjoner mot Iran. Avtalen ga internasjonalt innsyn i det iranske atomprogrammet, i bytte mot at en rekke internasjonale sanksjoner ble opphevet.
13 minutter siden · Jonas Hagmansen
Joseph Borrell, EUs sjefsdiplomat, forhandler om å gjenopplive atomavtalen USA og flere stormakter, inkludert EU inngikk med Iran i 2015. Nå kan det se ut til at utsiktene for en ny avtale står på gyngende grunn.
– Posisjonene er ikke nærmere. Hvis prosessen ikke konvergerer, er hele prosessen i fare, sier Borrell ifølge Financial Times.
EU la nylig frem et nytt utkast til avtaletekst, men iranerne skjerpet siden kravene til USA.
Borrell sier videre at utviklingen de siste 48 timene har gjort han «mindre trygg på en avtale».
Tidligere president Donald J. Trump trakk USA ut av avtalen i 2018, og gjeninnførte harde økonomiske sanksjoner mot Iran. Avtalen ga internasjonalt innsyn i det iranske atomprogrammet, i bytte mot at en rekke internasjonale sanksjoner ble opphevet.
Traderèn
06.09.2022 kl 08:43
8936
06.09.2022 08:40:40
FRO: JEFFERIES OPPGRADERER TIL KJØP FRA HOLD, KURSMÅL USD 16 (11)
Oslo (Infront TDN Direkt): Jefferies oppgraderer Frontline til en kjøpsanbefaling, fra tidligere hold, med et kursmål på 16 dollar pr aksje, opp fra 11 dollar, ifølge Reuters tirsdag.
TDN Direkt finans@tdn.no
FRO: JEFFERIES OPPGRADERER TIL KJØP FRA HOLD, KURSMÅL USD 16 (11)
Oslo (Infront TDN Direkt): Jefferies oppgraderer Frontline til en kjøpsanbefaling, fra tidligere hold, med et kursmål på 16 dollar pr aksje, opp fra 11 dollar, ifølge Reuters tirsdag.
TDN Direkt finans@tdn.no
Matros
06.09.2022 kl 09:11
8906
De store gutta er på vei inn i aksjen. Når Yankeene kjøper, så bør man legge bort kalkulatoren, de kan dra aksjen så uendelig mye mer enn hva du trodde var mulig. En dyrkjøpt erfaringer for mange norske forvaltere med litt for store regneark.
Ratene skal opp mot 100 000 før jul. De langsiktige driverne er superbull. Enjoy the ride.
Synes du å betale for en premie på NAV er litt kjipt og skummelt, kan du se på kjemikalieselskapene Odfjell og Stolt Nielsen som handles med betydelig rabatt. Å ja, ...kjemikalieratene følger produkttankratene tett.
Ratene skal opp mot 100 000 før jul. De langsiktige driverne er superbull. Enjoy the ride.
Synes du å betale for en premie på NAV er litt kjipt og skummelt, kan du se på kjemikalieselskapene Odfjell og Stolt Nielsen som handles med betydelig rabatt. Å ja, ...kjemikalieratene følger produkttankratene tett.
Flipper
06.09.2022 kl 10:28
8951
Har gomlet på hva Goldman Sacks kjøper står bak.
John har jo aksjer så det holder, men kanske han kjøper fler, for å gi til EURN akjsonenærer som ønsker å ta imot tilbudet
å veksle inn i FRO aksjer; men John kunne lett kjøpt nødvendige aksjer med sin egen formue, Han trenger ikke lån for
dette.
Fant denne, SEC FILINGS TAR JO EN HEL DAG Å LESE.
Institutional Ownership and Shareholders
Frontline Ltd. (US:FRO) has 292 institutional owners and shareholders that have filed 13D/G or 13F forms with the Securities Exchange Commission (SEC). These institutions hold a total of 61,232,867 shares. Largest shareholders include Folketrygdfondet, BlackRock Inc., Vanguard Group Inc, IWM - iShares Russell 2000 ETF, State Street Corp, Jpmorgan Chase & Co, Citadel Advisors Llc, Northern Trust Corp, Bank Of America Corp /de/, and DISVX - Dfa International Small Cap Value Portfolio - Institutional Class.
Frontline Ltd. (NYSE:FRO) institutional ownership structure shows current positions in the company by institutions and funds, as well as latest changes in position size. Major shareholders can include individual investors, mutual funds, hedge funds, or institutions. The Schedule 13D indicates that the investor holds (or held) more than 5% of the company and intends (or intended) to actively pursue a change in business strategy. Schedule 13G indicates a passive investment of over 5%.
The share price as of September 2, 2022 is 11.92 / share. Previously, on September 7, 2021, the share price was 7.90 / share. This represents an increase of 50.89% over that period.
Institutional Ownership and Shareholders
Frontline Ltd. (US:FRO) has 292 institutional owners and shareholders that have filed 13D/G or 13F forms with the Securities Exchange Commission (SEC). These institutions hold a total of 61,232,867 shares. Largest shareholders include Folketrygdfondet, BlackRock Inc., Vanguard Group Inc, IWM - iShares Russell 2000 ETF, State Street Corp, Jpmorgan Chase & Co, Citadel Advisors Llc, Northern Trust Corp, Bank Of America Corp /de/, and DISVX - Dfa International Small Cap Value Portfolio - Institutional Class.
Frontline Ltd. (NYSE:FRO) institutional ownership structure shows current positions in the company by institutions and funds, as well as latest changes in position size. Major shareholders can include individual investors, mutual funds, hedge funds, or institutions. The Schedule 13D indicates that the investor holds (or held) more than 5% of the company and intends (or intended) to actively pursue a change in business strategy. Schedule 13G indicates a passive investment of over 5%.
The share price as of September 2, 2022 is 11.92 / share. Previously, on September 7, 2021, the share price was 7.90 / share. This represents an increase of 50.89% over that period.
Har flaggings regler, eierandeler forandret seg i henhold til EU regler eller kjøpet av OSE til Euronex ?
John har jo aksjer så det holder, men kanske han kjøper fler, for å gi til EURN akjsonenærer som ønsker å ta imot tilbudet
å veksle inn i FRO aksjer; men John kunne lett kjøpt nødvendige aksjer med sin egen formue, Han trenger ikke lån for
dette.
Fant denne, SEC FILINGS TAR JO EN HEL DAG Å LESE.
Institutional Ownership and Shareholders
Frontline Ltd. (US:FRO) has 292 institutional owners and shareholders that have filed 13D/G or 13F forms with the Securities Exchange Commission (SEC). These institutions hold a total of 61,232,867 shares. Largest shareholders include Folketrygdfondet, BlackRock Inc., Vanguard Group Inc, IWM - iShares Russell 2000 ETF, State Street Corp, Jpmorgan Chase & Co, Citadel Advisors Llc, Northern Trust Corp, Bank Of America Corp /de/, and DISVX - Dfa International Small Cap Value Portfolio - Institutional Class.
Frontline Ltd. (NYSE:FRO) institutional ownership structure shows current positions in the company by institutions and funds, as well as latest changes in position size. Major shareholders can include individual investors, mutual funds, hedge funds, or institutions. The Schedule 13D indicates that the investor holds (or held) more than 5% of the company and intends (or intended) to actively pursue a change in business strategy. Schedule 13G indicates a passive investment of over 5%.
The share price as of September 2, 2022 is 11.92 / share. Previously, on September 7, 2021, the share price was 7.90 / share. This represents an increase of 50.89% over that period.
Institutional Ownership and Shareholders
Frontline Ltd. (US:FRO) has 292 institutional owners and shareholders that have filed 13D/G or 13F forms with the Securities Exchange Commission (SEC). These institutions hold a total of 61,232,867 shares. Largest shareholders include Folketrygdfondet, BlackRock Inc., Vanguard Group Inc, IWM - iShares Russell 2000 ETF, State Street Corp, Jpmorgan Chase & Co, Citadel Advisors Llc, Northern Trust Corp, Bank Of America Corp /de/, and DISVX - Dfa International Small Cap Value Portfolio - Institutional Class.
Frontline Ltd. (NYSE:FRO) institutional ownership structure shows current positions in the company by institutions and funds, as well as latest changes in position size. Major shareholders can include individual investors, mutual funds, hedge funds, or institutions. The Schedule 13D indicates that the investor holds (or held) more than 5% of the company and intends (or intended) to actively pursue a change in business strategy. Schedule 13G indicates a passive investment of over 5%.
The share price as of September 2, 2022 is 11.92 / share. Previously, on September 7, 2021, the share price was 7.90 / share. This represents an increase of 50.89% over that period.
Har flaggings regler, eierandeler forandret seg i henhold til EU regler eller kjøpet av OSE til Euronex ?
Flipper
06.09.2022 kl 13:07
8840
Glemte, John kjøpte mer i EURN. Disse kan han jo bruke til kjøp/konvertere i Frontline på Tender offer.
Viser til:
Frontline har blitt enig om å kjøpe vel 5,95 millioner aksjer i Euronav, tilsvarende 2,95 prosent av utestående aksjer. Det er de første aksjene Frontline eier i rederiet.
Aksjekjøpet ble gjort i private forhandlinger med «visse aksjonærer» i Euronav. I bytte får aksjonærene aksjer i Frontline, til et bytteforhold på 1,4 Frontline-aksjer pr. Euronav-aksjer.
John Fredriksen styrker posisjonen i tankrederiet Euronav
Nå eier milliardæren og hans tankrederi Frontline nesten like mange aksjer i konkurrenten Euronav som den belgiske Saverys-familien. Kampen om en sammenslåing av de to selskapene fortsetter.
Mikael Holter3 måneder siden
1 min Publisert: 10.06.22 — 10.40
John Fredriksen vil fusjonere trankrederiene Frontline og Euronav.
John Fredriksen vil fusjonere trankrederiene Frontline og Euronav. (Foto: Elin Høyland) Mer...
Det spisser seg stadig til i kampen om det store belgiske tankrederiet Euronav.
Selskapet er enig med John Fredriksens Frontline om en fusjon, men den største eieren i Euronav, Saverys-familien, har gått hardt ut mot planene. Nå haler imidlertid Fredriksen og Frontline innpå i antall aksjer.
Frontline har skaffet seg ytterligere 3,82 prosent av aksjene i Euronav, i bytte mot aksjer i Frontline til det belgiske selskapet. I en lignende transaksjon i slutten av forrige måned kjøpte Frontline 2,95 prosent av Euronav-aksjene.
Det betyr at Frontline og Fredriksen, som selv eier 12 prosent av Euronav, nå har like under 19 prosent av det belgiske rederiet dersom man legger aksjene deres sammen i en leir. Saverys eier gjennom sitt selskap CMB litt under 20 prosent av Euronav, etter at også de har kjøpt seg gradvis opp de siste månedene.
De seneste ukenes oppkjøp fra Frontlines side er tolket som en posisjonering for en mulig snarvei til å få til fusjonen uten å trenge å få aksept fra 75 prosent av aksjonærene i Euronav, har DNs søsteravis TradeWinds skrevet tidligere.
I forbindelse med det første aksjekjøpet i Euronav i mai, skrev Frontline i en børsmelding at de to selskapene jobber herdig med detaljene i fusjonsplanene og en «hensiktsmessig transaksjonsstruktur.»
«Dette kan inkludere et frivillig byttetilbud fra Frontline på Euronav-aksjer som et første skritt, og Frontline ville da vurdert å sette minstekravet for akseptraten så lavt som 50,1 prosent, inkludert aksjer som allerede eies av Frontline,» skrev selskapet.
Vil skape gigant
Det var i starten av april at nyheten om fusjonen mellom Euronav og Frontline ble kjent. Det sammenslåtte selskapet skal etter planen fortsette under Frontline-navnet, med nåværende Euronav-sjef Hugo De Stoop som administrerende direktør. Det vil ha over 140 fartøy og en markedsverdi på 4,2 milliarder dollar, eller nærmere 37 milliarder kroner.
Fusjonen vil innebære en aksjesammenslåing der hver Euronav-aksje vil bli til 1,45 Frontline-aksjer. Det betyr at 59 prosent av aksjene i det nye selskapet vil eies av dagens Euronav-aksjonærer, mens de resterende 41 prosentene vil eies av dagens Frontline-aksjonærer. Fredriksen eier i dag om lag 39 prosent av Frontline.
Men Saverys-familien gikk raskt ut mot planene, selv om de støttes av begge selskapers styrer. Den belgiske rederfamilien har blant annet ønsket å fusjonere Euronav med et av sine egne selskaper, og uttalt at de ønsker at rederiet skal gå i en grønnere retning.
Saverys gikk imidlertid på et nederlag i forrige måned, da generalforsamlingen i Euronav stemte mot tre styremedlemmer de hadde foreslått.
Euronav-styret, som har kritisert sin egen hovedeier i ganske krasse ordelag de siste ukene, gikk langt etter den avstemningen i å si at en fusjon med Frontline har rykket nærmere.
– Resultatet av valget til styret og dets sammensetning leverer et klart signal fra et flertall av aksjonærene om at de støtter strategien som er skissert av Euronavs styre og ledelse, inkludert den foreslåtte fusjonen med Frontline, het det i en melding fra selskapet. (Vilkår)
Viser til:
Frontline har blitt enig om å kjøpe vel 5,95 millioner aksjer i Euronav, tilsvarende 2,95 prosent av utestående aksjer. Det er de første aksjene Frontline eier i rederiet.
Aksjekjøpet ble gjort i private forhandlinger med «visse aksjonærer» i Euronav. I bytte får aksjonærene aksjer i Frontline, til et bytteforhold på 1,4 Frontline-aksjer pr. Euronav-aksjer.
John Fredriksen styrker posisjonen i tankrederiet Euronav
Nå eier milliardæren og hans tankrederi Frontline nesten like mange aksjer i konkurrenten Euronav som den belgiske Saverys-familien. Kampen om en sammenslåing av de to selskapene fortsetter.
Mikael Holter3 måneder siden
1 min Publisert: 10.06.22 — 10.40
John Fredriksen vil fusjonere trankrederiene Frontline og Euronav.
John Fredriksen vil fusjonere trankrederiene Frontline og Euronav. (Foto: Elin Høyland) Mer...
Det spisser seg stadig til i kampen om det store belgiske tankrederiet Euronav.
Selskapet er enig med John Fredriksens Frontline om en fusjon, men den største eieren i Euronav, Saverys-familien, har gått hardt ut mot planene. Nå haler imidlertid Fredriksen og Frontline innpå i antall aksjer.
Frontline har skaffet seg ytterligere 3,82 prosent av aksjene i Euronav, i bytte mot aksjer i Frontline til det belgiske selskapet. I en lignende transaksjon i slutten av forrige måned kjøpte Frontline 2,95 prosent av Euronav-aksjene.
Det betyr at Frontline og Fredriksen, som selv eier 12 prosent av Euronav, nå har like under 19 prosent av det belgiske rederiet dersom man legger aksjene deres sammen i en leir. Saverys eier gjennom sitt selskap CMB litt under 20 prosent av Euronav, etter at også de har kjøpt seg gradvis opp de siste månedene.
De seneste ukenes oppkjøp fra Frontlines side er tolket som en posisjonering for en mulig snarvei til å få til fusjonen uten å trenge å få aksept fra 75 prosent av aksjonærene i Euronav, har DNs søsteravis TradeWinds skrevet tidligere.
I forbindelse med det første aksjekjøpet i Euronav i mai, skrev Frontline i en børsmelding at de to selskapene jobber herdig med detaljene i fusjonsplanene og en «hensiktsmessig transaksjonsstruktur.»
«Dette kan inkludere et frivillig byttetilbud fra Frontline på Euronav-aksjer som et første skritt, og Frontline ville da vurdert å sette minstekravet for akseptraten så lavt som 50,1 prosent, inkludert aksjer som allerede eies av Frontline,» skrev selskapet.
Vil skape gigant
Det var i starten av april at nyheten om fusjonen mellom Euronav og Frontline ble kjent. Det sammenslåtte selskapet skal etter planen fortsette under Frontline-navnet, med nåværende Euronav-sjef Hugo De Stoop som administrerende direktør. Det vil ha over 140 fartøy og en markedsverdi på 4,2 milliarder dollar, eller nærmere 37 milliarder kroner.
Fusjonen vil innebære en aksjesammenslåing der hver Euronav-aksje vil bli til 1,45 Frontline-aksjer. Det betyr at 59 prosent av aksjene i det nye selskapet vil eies av dagens Euronav-aksjonærer, mens de resterende 41 prosentene vil eies av dagens Frontline-aksjonærer. Fredriksen eier i dag om lag 39 prosent av Frontline.
Men Saverys-familien gikk raskt ut mot planene, selv om de støttes av begge selskapers styrer. Den belgiske rederfamilien har blant annet ønsket å fusjonere Euronav med et av sine egne selskaper, og uttalt at de ønsker at rederiet skal gå i en grønnere retning.
Saverys gikk imidlertid på et nederlag i forrige måned, da generalforsamlingen i Euronav stemte mot tre styremedlemmer de hadde foreslått.
Euronav-styret, som har kritisert sin egen hovedeier i ganske krasse ordelag de siste ukene, gikk langt etter den avstemningen i å si at en fusjon med Frontline har rykket nærmere.
– Resultatet av valget til styret og dets sammensetning leverer et klart signal fra et flertall av aksjonærene om at de støtter strategien som er skissert av Euronavs styre og ledelse, inkludert den foreslåtte fusjonen med Frontline, het det i en melding fra selskapet. (Vilkår)
Flipper
06.09.2022 kl 19:03
8507
Ny avtale betyr ikke en dritt, kan ikke stole på Mullane, dessuten, de 1 til 2 Millioner ton eksponerer vel Iran allerede nå, med ilicitt tonnage.
Redigert 07.09.2022 kl 08:34
Du må logge inn for å svare
Shagwong
06.09.2022 kl 19:47
8485
Fro opp over 8 % i New York I kveld på unormalt høyt volum. Over 6 M så langt.
fattigstakkar
07.09.2022 kl 09:57
8045
merkelig kursutvikling i FRO om dagen. jeg satte en short i USA i går som hedge til long OET, og hadde tenkt å øke i OET i dag, men med den voldsomme nedgangen for FRO i forhold til kurs i USA endte jeg opp med å kjøpe FRO i stedet og bli netto long. noen som har snappet opp nyheter som forklarer nedgangen fra i går?
Hornelen
07.09.2022 kl 12:05
8074
Shorten i shortregisteret er på 3688501 aksjer og er etablert i tidsrommet 25. august til 1. september. Det vil si at shorten er etablert til kurser under nyere kurser og shorten er da i tapsposisjon. Det historiske shortarkivet til finanstilsynet viser at shorterne er ny i aksjen, De tidligere faste shorterne gjennom siste to år avsluttet sine posisjoner 13. juli, da det var klart for alle at aksjen hadde etablert et solid fotfeste for langvarig stigning. Forstår derfor ikke hva som er tanken bak shorten. Et evetuelt redusert oljeforbruk vil ikke ha noen betydning for inntjeningen, da de økte seilingsdistansene er hovedårsaken til den bratte ratestigningen. Høsten og vinteren gir tradisjonelt heller ikke grunnlag for reduksjon av oljeforbruk,
Flipper
07.09.2022 kl 13:38
8117
ørnen skrev kan det være short indekking?
I Uniten jukses det som fa....
Såkalt Naked shorting, dvs. de låner ikke og betaler ikke for aksje utlån, kalles '' phantom shares.'' SEC og sitter på rumpa og lar det skje ...
veldig utbrett og SEC er korrupt..
Har fulgt fenomenet i mange år, så vet hva jeg snakker om.
Såkalt Naked shorting, dvs. de låner ikke og betaler ikke for aksje utlån, kalles '' phantom shares.'' SEC og sitter på rumpa og lar det skje ...
veldig utbrett og SEC er korrupt..
Har fulgt fenomenet i mange år, så vet hva jeg snakker om.
Redigert 07.09.2022 kl 14:01
Du må logge inn for å svare
Flipper
08.09.2022 kl 09:05
8039
Noen som vet hvor divi betales. Min bankkonto eller til megler som buying power.
Enn videre, Staten som hoved aksjonær i Equinor, legger staten divi inn i et av fondene
i Norges Bank ?
Enn videre, Staten som hoved aksjonær i Equinor, legger staten divi inn i et av fondene
i Norges Bank ?
thypoon
08.09.2022 kl 16:45
7787
Fin mulighet på dippen i dag.. rett opp i statene. Skyhøyt over ose close!!!
🚀🚀🚀
🚀🚀🚀
Flipper
09.09.2022 kl 04:32
7685
Interesting DHT, they must definitely be optimistic the market will make a U- tern; long turn:
HAMILTON, BERMUDA, September 8, 2022 – DHT Holdings, Inc. (NYSE:DHT) (“DHT” or the “Company”) today announces a new dividend policy with 100% of net income being returned to shareholders in the form of quarterly cash dividends. The new policy will be implemented from the third quarter of 2022.
Svein Moxnes Harfjeld, President & CEO, stated: “The key considerations behind the new policy are the strength of our balance sheet and liquidity position in combination with no current plans for significant capital expenditures. The timing of the decision and its implementation reflects our constructive market outlook.”
HAMILTON, BERMUDA, September 8, 2022 – DHT Holdings, Inc. (NYSE:DHT) (“DHT” or the “Company”) today announces a new dividend policy with 100% of net income being returned to shareholders in the form of quarterly cash dividends. The new policy will be implemented from the third quarter of 2022.
Svein Moxnes Harfjeld, President & CEO, stated: “The key considerations behind the new policy are the strength of our balance sheet and liquidity position in combination with no current plans for significant capital expenditures. The timing of the decision and its implementation reflects our constructive market outlook.”
Redigert 09.09.2022 kl 05:52
Du må logge inn for å svare
Flipper
09.09.2022 kl 07:28
7630
Nå blir det mer behov for energi i Kina ( Feast ) 0g legg til at OPEC+ sa for 4 dager siden de
ville produsere mindre.
Landene i Opec+ har på et møte mandag besluttet å kutte oljeproduksjonen med 100.000 fat per dag.
Asian Pacific Stocks; følg denne linken med oversikt, alt solid GRØNT.
https://www.bloomberg.com/markets/stocks/world-indexes/asia-pacific
ville produsere mindre.
Landene i Opec+ har på et møte mandag besluttet å kutte oljeproduksjonen med 100.000 fat per dag.
Asian Pacific Stocks; følg denne linken med oversikt, alt solid GRØNT.
https://www.bloomberg.com/markets/stocks/world-indexes/asia-pacific
Redigert 09.09.2022 kl 07:35
Du må logge inn for å svare
Hornelen
09.09.2022 kl 09:03
7510
Shorten i FRO øker og utgjør nå 2,01% (4 485 526 aksjer). Her er det noen som åpenbart må ha et annet fremtidssyn enn DHT. Den økende shorten fremstår som merkelig
Redigert 09.09.2022 kl 09:04
Du må logge inn for å svare
Flipper
09.09.2022 kl 10:16
7533
Leading LNG, LPG, Crude and Product Tanker Companies Presenting at Capital Link’s 14th Annual New York Maritime Forum September 21, 2022 in NYC
CRUDE TANKER SHIPPING SECTOR PANEL
4:40 -5:20 PM EST
Moderator: Mr. Jorgen Lian, Equity Analyst - DNB Markets, Inc
Panelists:
***Mr. Hugo de Stoop, CEO - Euronav (NYSE:EURN) *****
Mrs. Lois Zabrocky, CEO - International Seaways (NYSE:INSW)
Mr. Robert Burke, Partner & CEO - Ridgebury Tankers
****Dr. Nikolas Tsakos, Founder, CEO & President - TEN Ltd. (Tsakos Energy Navigation) (NYSE:TNP) ****
Mr. Stewart Andrade, CFO - Teekay Tankers (NYSE:TNK)
FORUM OVERVIEW AND STRUCTURE
The Forum is an investment and an industry event with a double objective. First, to provide an interactive platform for investors, financiers, cargo owners and shipowners to discuss the latest developments in the global shipping and commodity markets, as well as in the financial and capital markets. Second, to showcase and promote the role of New York as a hub for the global maritime community and attract more business to New York targeting a global industry audience.
The Forum will feature a number of panel discussions and presentations along these two main themes, as well as individual company presentations and one on one meetings between investors and company management.
TARGET AUDIENCE
The audience will include the senior executives of global shipping, energy and commodity companies listed on US exchanges, commercial and investment bankers, institutional investors and financial advisors as well as a broader spectrum of industry participants such as shipping and liner companies, container leasing companies and operators, ship managers, ship brokers, ship agents, ship charterers, port terminal operators, port security, naval architects and engineers, classification societies, marine insurers and underwriters, marine arbitrators, maritime lawyers, marine mediators, marine advisors and consultants, maritime technology and marine educators.
https://forums.capitallink.com/shipping/2022NYmaritime/agenda.html
CRUDE TANKER SHIPPING SECTOR PANEL
4:40 -5:20 PM EST
Moderator: Mr. Jorgen Lian, Equity Analyst - DNB Markets, Inc
Panelists:
***Mr. Hugo de Stoop, CEO - Euronav (NYSE:EURN) *****
Mrs. Lois Zabrocky, CEO - International Seaways (NYSE:INSW)
Mr. Robert Burke, Partner & CEO - Ridgebury Tankers
****Dr. Nikolas Tsakos, Founder, CEO & President - TEN Ltd. (Tsakos Energy Navigation) (NYSE:TNP) ****
Mr. Stewart Andrade, CFO - Teekay Tankers (NYSE:TNK)
FORUM OVERVIEW AND STRUCTURE
The Forum is an investment and an industry event with a double objective. First, to provide an interactive platform for investors, financiers, cargo owners and shipowners to discuss the latest developments in the global shipping and commodity markets, as well as in the financial and capital markets. Second, to showcase and promote the role of New York as a hub for the global maritime community and attract more business to New York targeting a global industry audience.
The Forum will feature a number of panel discussions and presentations along these two main themes, as well as individual company presentations and one on one meetings between investors and company management.
TARGET AUDIENCE
The audience will include the senior executives of global shipping, energy and commodity companies listed on US exchanges, commercial and investment bankers, institutional investors and financial advisors as well as a broader spectrum of industry participants such as shipping and liner companies, container leasing companies and operators, ship managers, ship brokers, ship agents, ship charterers, port terminal operators, port security, naval architects and engineers, classification societies, marine insurers and underwriters, marine arbitrators, maritime lawyers, marine mediators, marine advisors and consultants, maritime technology and marine educators.
https://forums.capitallink.com/shipping/2022NYmaritime/agenda.html
Redigert 09.09.2022 kl 10:18
Du må logge inn for å svare
(",)Aksjel
09.09.2022 kl 17:01
7279
Strålende dag for FRO på børsen, nesten opp en 10 kroning, tilsvarte 8,04%. Virker som den har mer å gå på i USA i kveld også. Syntes dog ratene henger noe etter og økningen ikke understøttes av disse. Det at OPEC skal redusere din produksjon er vel heller ikke av det positive slaget. Er det mest fremtidsutsiktene og lav ordrebok som påvirker eller hva er det jeg ikke har fått med meg?
nucleus
09.09.2022 kl 18:13
7259
Noen som kan få det morsomt , når rater og kursen stiger fremover. Shortere tenker ikke alltid logisk..
Klokavskade
09.09.2022 kl 20:10
7455
Det er jo først i dette kvartalet at pengene renner over i kassen. Og enda bedre blir det. Kursmål 160 er for lavt. Bare vent og se!
Sonatrach
09.09.2022 kl 20:11
7449
Fra TW i dag:
With cargoes to go around, VLCC spot rates rise higher
Some reported fixtures have topped $50,000 per day, with broker assessments topping $40,000 per day
A flurry of activity has pushed VLCC rates higher.
Howe Robinson said a few cargoes were being worked in the Middle East and five in the US Gulf Coast on Wednesday, leading to a slew of fixtures that have given owners the upper hand.
“The activity reported yesterday has clearly lit the fire. This is giving owners some more choice and allowing them to be a touch more selective,” the broker said on Thursday in its daily note.
“Sentiment all over has turned firmer and owners are pushing for better rates in both the east and west.”
The firm said time charter equivalent earnings for eco-designed VLCCs sailing from the Middle East to China hit nearly $36,300 per day on Thursday, rising $7,600 from Wednesday. Earnings for a similar ship sailing from the US Gulf Coast to China jumped $3,600 to $43,500 per day.
Non-eco ships saw larger gains from Wednesday into Thursday. A non-eco VLCC on the route from the Middle East to China rose $7,855 to $37,037 per day, while the route from the US Gulf Coast to China route jumped $4,000 to $34,700 per day.
Article continues below the advert
According to Tankers International, three VLCCs were fixed on Thursday and eight on Wednesday, two of which were above $50,000 per day.
Almi Tankers’ 319,000-dwt Almi Hydra (built 2013) was fixed to SK Energy for a voyage from the US Gulf to South Korea at $52,600 per day for loading in early October on Wednesday.
The SK Shipping-managed 313,00-dwt C Majesty (built 2008) was fixed to Sinochem Oil Shipping at $55,000 per day for loading between 25 and 27 September to carry crude from the Middle East Gulf to China.
The Almi Hydra has a fuel-efficient eco-designed, but lacks a scrubber, while the C Majesty has a scrubber but is not eco-designed.
Tankers have been on an upward trend through the summer.
Rates hit an all-time low of nearly -$34,900 per day on 31 May according to the Baltic Exchange’s time charter equivalent assessment.
In mid-August, rates took a sharp turn upward, hitting a year-to-date high of about $23,700 per day before moderating in recent weeks.
The Baltic Exchange – whose assessment assumes ships are likely sailing faster than they are, raising operating costs – said VLCCs were earning $16,900 per day on Thursday, up about $3,600 from Wednesday.
With cargoes to go around, VLCC spot rates rise higher
Some reported fixtures have topped $50,000 per day, with broker assessments topping $40,000 per day
A flurry of activity has pushed VLCC rates higher.
Howe Robinson said a few cargoes were being worked in the Middle East and five in the US Gulf Coast on Wednesday, leading to a slew of fixtures that have given owners the upper hand.
“The activity reported yesterday has clearly lit the fire. This is giving owners some more choice and allowing them to be a touch more selective,” the broker said on Thursday in its daily note.
“Sentiment all over has turned firmer and owners are pushing for better rates in both the east and west.”
The firm said time charter equivalent earnings for eco-designed VLCCs sailing from the Middle East to China hit nearly $36,300 per day on Thursday, rising $7,600 from Wednesday. Earnings for a similar ship sailing from the US Gulf Coast to China jumped $3,600 to $43,500 per day.
Non-eco ships saw larger gains from Wednesday into Thursday. A non-eco VLCC on the route from the Middle East to China rose $7,855 to $37,037 per day, while the route from the US Gulf Coast to China route jumped $4,000 to $34,700 per day.
Article continues below the advert
According to Tankers International, three VLCCs were fixed on Thursday and eight on Wednesday, two of which were above $50,000 per day.
Almi Tankers’ 319,000-dwt Almi Hydra (built 2013) was fixed to SK Energy for a voyage from the US Gulf to South Korea at $52,600 per day for loading in early October on Wednesday.
The SK Shipping-managed 313,00-dwt C Majesty (built 2008) was fixed to Sinochem Oil Shipping at $55,000 per day for loading between 25 and 27 September to carry crude from the Middle East Gulf to China.
The Almi Hydra has a fuel-efficient eco-designed, but lacks a scrubber, while the C Majesty has a scrubber but is not eco-designed.
Tankers have been on an upward trend through the summer.
Rates hit an all-time low of nearly -$34,900 per day on 31 May according to the Baltic Exchange’s time charter equivalent assessment.
In mid-August, rates took a sharp turn upward, hitting a year-to-date high of about $23,700 per day before moderating in recent weeks.
The Baltic Exchange – whose assessment assumes ships are likely sailing faster than they are, raising operating costs – said VLCCs were earning $16,900 per day on Thursday, up about $3,600 from Wednesday.
Klokavskade
10.09.2022 kl 17:06
7018
Tror at trådstarter kan endre kursmål i headingen til 200. Foreløpig. Ingen motstand av betydning oppover.
Schenk
12.09.2022 kl 14:47
6097
Når avklares fusjon med Euronav? Hva er gjenstående hindre her. Tidsaspekt?
Redigert 12.09.2022 kl 19:43
Du må logge inn for å svare
Flipper
13.09.2022 kl 07:43
5957
******** Det formelle tilbudet til aksjonærene er ventet å komme i fjerde kvartal i år, før fusjonen deretter vil gjennomføres så fort som mulig.********
Gulltider
13.09.2022 kl 09:35
5812
Ser nok 140 før fredag, da mange vil ta plass for å være med på utbyttet 👍💰
123RettNed
13.09.2022 kl 10:05
5901
Hvorfor mener du at kursen skal opp til 140 for at folk skal være med på utbyttet på 0,15USD per aksje? Mye annet som kan drive aksjen, men ser ikke hvorfor dette utbyttet skal være såpass attraktivt.
Tøff
13.09.2022 kl 11:21
5948
Den viktigste grunn til at vi skal til 140, er vel at ratene stiger. Spotratene i VLCC var nå kommet opp i WS84. Lenge siden vi var der. Det er ikke lenge siden kursmål 140 var en fjern drøm. Om ikke vi når ditt denne uken, så kanskje innen utgangen av måneden.