Magnora 22 til 100 Kr innen 2022? Bonanza marked

Thoma$
MGN 09.04.2022 kl 11:57 3950

Magnora kan fort bli Ärets vinner pÄ OSE!

Jeg tar ikke sjansen pÄ Ä selge en eneste Magnora aksje nÄr dette er i gjerde.

* Evolar, ny kontrakter og bĂžrs notering i Stockholm, tipper notering skjer innen 3 mnd.

* Helios, salg av 1 eller 2 anlegg til OX2 AB innen kort tid, tipper april eller mai.

Poenget nĂ„ er fĂžlgende, krigen i Ukraina har gjort Magnora til en topp aksje innen grĂžnn energi pĂ„ kort tid. Tipper Sneve og resten av ledelsen vil benytte seg av bonanza i markedet og fĂ„ ut store verdier NÅ.

Jeg tipper Magnora i 50 kr innen 15. juni 2022.

Hva tror du?


Redigert 10.04.2022 kl 19:38 Du mÄ logge inn for Ä svare
canarias
09.04.2022 kl 14:59 3755

Slett ikke helt umulig fÄr vi full klaff med Evolar. Ledelsen er virkelig pÄ hugget nÄ, alle Magnoras satnings omrÄder ligger an til Ä surfe pÄ bonanza bÞlgen som krigen satte i gang.
I tillegg har Magnora vĂŠrt kraftig underpriset lenge noe som ikke vil vedvare.
KalleKanin
09.04.2022 kl 17:09 3615

Dette er en no-brainer.

StrÄlende R/R.
Niel
09.04.2022 kl 18:29 3512

Jeg er investor i Magnora og har stÄltro pÄ selskapet. Av alle grÞnne selskaper i dag sÄ mÄ man nesten bare ta et bet pÄ et eller to. NÄ syns jeg ikke vil skal begynne Ä kaste ut kursmÄl uten Ä tenke oss om. Potensialet i MGN er stort, men ting tar ogsÄ tid. Myndigheten i Europa, selv om den sol og vindkraft er fremskyndet noen Är, sÄ vil det ta tid.

Magnora har en verdi pĂ„ 1.2 milliarder i dag. Å gange dette med 5 syns jeg virker noe brutalt. Magnoras portefĂžlje er betydelig men det skal mer til en lisenser, avtaler og intensjoner for Ă„ bygge et verdifullt selskap.
JPM
09.04.2022 kl 18:38 3488

Enig med Niel. Tror det kan vÊre lurt Ä ha minst et 5 Ärs perspektiv pÄ denne investeringen. Bare la den ligge rett og slett. Men dyktig ledelse som er fremoverlente. Spennende selskap.
canarias
09.04.2022 kl 19:33 3413

Jokeren her er Evolar som kan ha ett enormt potensiale, mye stĂžrre enn de fleste evner ta inn over seg.
Niel
09.04.2022 kl 19:58 3361

Ser mange skriver det. Jeg har ikke rukket Ä dypdykket i Evolar enda, men veldig fÄ begrunner hvorfor potensialet er sÄ stort.
Hellhammer
09.04.2022 kl 20:19 3320

Prisingen av "nye" fornybarselskap har moderert seg, sÄ 100,- er nok noe lenger frem i horisonten ja. Men som canarias nevner her, Evolar er nok x-faktor her mtp prising av Magnora, her nÊrmer man seg "panels to marked" og man bygger seg opp i mot inntekter pÄ 1 milliard i 2025!
Hvordan dette prises blir meget spennende, men om Magnora velger Ä sitte pÄ feks 30-40% eierandel i Evolar etter eventuell IPO sÄ kan vi se noen solide kurser etter hvert.

At vi bÞr kunne ha potensialet Ä stige mot 50,- i Är ser jeg pÄ som sannsynlig om portefÞljen/portefÞljeselskapene Magnora eier fortsetter med positiv fremdrift (er vel bare Kustvind av dagens portefÞlje/selskap man kanskje har mÞtt litt motbÞr med kan det virke som om).

Thomas$, hvor har du informasjon om at dei neste prosjektene til Helios ogsÄ skal selges til OX2?
Redigert 09.04.2022 kl 20:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
Niel
09.04.2022 kl 20:35 3298

Jeg Þnsker egentlig ikke Ä debattere om kursmÄl, men jeg mener vi skal vÊre realistiske og tenke mange Är frem i tid. At MGN kan handles sÄ hÞyt som 30-50 rangen i Är ser jeg som sannsynlig, men den kan falle like fort som den stiger. Den kan fort ligge pÄ 20 kroner ved Ärets slutt ogsÄ om det gÄr lang tid mellom triggere.

Veldig mange av prosjektene til selskapene i portefÞljen til Magnora er i fÞrste fase. AGV Energy starter med sitt prosjekt i 24 og skal vÊre ferdig i 2030. Samme gjelder for prosjektet Offshore Wind vandt i Skottland. Ellers er det lite info hvordan faktisk Evolar ligger med salg og kontrakter med den sÄkalte "ferdig utviklede" silikonfilmen sin. Helios er sitt prosjekt samarbeid er nok ogsÄ mange Är frem i tid.
canarias
09.04.2022 kl 21:02 3248

SĂ„ lenge Evolar ikke er bĂžrsnotert har selskapet ingen som helst opplysningsplikt og deres avtalepartene og produsenter har bedt om at alt holdes konfidensielt forelĂžpig.
Evolar har allerede avtaler i to verdenshjÞrner og kontakt med flere produsenter, forÞvrig bra det er sÄ mange skeptikere det gjÞr oppsiden desto stÞrre.
Hellhammer
09.04.2022 kl 21:13 3222

Enig i det. Aksjen er veldig volatil sÄ store svingninger mÄ man forvente. Aksjen nÄdde som kjent en topp pÄ ca 32,- til Ä vÊre pÄ det laveste ca 14,- nylig.

AGV portefÞljen har jeg meget store forventninger til, men klart stor del av denne portefÞljen (siste pÄfyll som ble kjÞpt til veldig lav pris pr MW) er nok ett stykke unna Ä vÊre salgsklare prosjekter.
Men selskapet har meldt forventing om salg AGV-prosjekt opp til 250MW solar i Ă„r.
Med dagens portefÞlje som AGV besitter sÄ vil jeg bli overrasket om man ikke enten har solgt prosjektene videre eller avsluttet dei lenge fÞr 2030 (ref ditt innlegg) siden verken AGV eller Magnora skal drive med konstruksjon.

Helios sitt prosjektsamarbeid, tenker du da pÄ dette med OX2 som ble meldt i ifjor om utviklingen av to solparker?
Helios sin portefĂžlje har man allerede begynt Ă„ selge og man forvente salg av 200MW i Ă„r og 600MW for 2023.
Selskapet kan bli solgt i 2023 eller mulig IPO.

Evolar nĂŠrmer seg som nevnt Ă„ ha panels ready for marked,
Pr i dag har man syv kundesammerbeid og Evolar har meldt at neste steg nÄ er "ready to supply/panels to marked" som og Magnora nevner pÄ sine presentasjoner.
Redigert 09.04.2022 kl 21:17 Du mÄ logge inn for Ä svare
Falkenroy
09.04.2022 kl 21:23 3199

Jeg har vÊrt med pÄ Magnora ferden i litt over 1,5 Är.
Tippet Magnora I 65 kroner nyttÄr 21/22. Tok kraftig feil der.
Tror at 100 er innenfor rekkevidde pÄ 3- 5 Ärs perspektiv. Er man heldig, fÞr den tiden ogsÄ.
Ellers er det slik med aksjer, noe jeg har lÊrt meg siden jeg startet som 14 Äring i det smÄ, for over 40 Är siden at det er svÊrt vanskelig Ä tippe. TÄlmodighet og selskaps kunnskap er svaret pÄ Ä lykkes.
Det som er spesielt med Magnora er timing ,ledelse og form.
Derfor er jeg inne med hele familiens beholdning, og satser alt pÄ Magnora.
Min tro pÄ selskapet har aldri vÊrt sÄ stor og aldri tryggere gjennom et langt og lÊrerikt liv.
Ser for meg at tÄlmodighet pÄ opp mot 8-10 Är vil gi meg og familien enorm gevinst.
Ser for meg ogsÄ utbytte politikk som gir store ekstra utbetalinger.
Magnora er pĂ„ rett sted til rett tid. Minner om starten pĂ„ oljeeventyret. Hvis dette slĂ„r til vil Magnora , med litt hell og god ledelse passere bĂ„de 100 og 200 kroner neste 3 - 8 Ă„r. đŸŸ
Dette er aksjen jeg vil anbefale alle nybegynnere og andre Ă„ satse pĂ„, med forbehold om Ă„ vĂŠre tĂ„lmodig og langsiktig. Ser ingen som helst risiko pĂ„ denne.đŸ„‚
Niel
09.04.2022 kl 21:24 3196

Godt innlegg og veldig opp forklarende for min del.

Da skjÞnner jeg ogsÄ diverse forventninger om en hÞyere kurs allerede i 22, 23 med tanke pÄ strategien du forklarte.
canarias
09.04.2022 kl 22:01 3116

Alt gÄr pÄ skinner i Evolar og Magnora hadde ikke innlÞst siste obsjonen enda hadde det vÊrt noe som skurret,
husk en skal ikke undervurdere potensialet I Evolar.
Personlig tror jeg det blir ett gullkantet selskap, men time will show.
Risk/reward nivÄet i Magnora Group er uansett meget attraktivt.
Thoma$
09.04.2022 kl 22:08 3100

Sneve & co kommer til Ä utnytte disse ukers godvÊr og fÄ bÞrsnotert Evolar sÄ snart som mulig, kanskje fÞr sommerferien allerede. Blir ikke overrasket om Evolar prises til 1,5 til 2 milliarder, blir spennende fremover. Mao ca 20 kr per Magnora aksje da ser vi fort 50 kr.
Hellhammer
09.04.2022 kl 22:11 3089

Selvsagt gÄr alt pÄ skinner i Evolar, om noe i mitt innlegg sÄdde tvil om troen min pÄ Evolar eller andre Magnora investeringer sÄ var ikke det meningen.
Det jeg mente jeg var enig med var dette med aksjekurs og forventninger/mĂ„tehold đŸ‘đŸ»

Har sitte kanskje 7-8 Är i aksjen og har aldri hatt stÞrre tro pÄ selskapet enn nÄ (langt stÞrre enn jeg noen gang hadde pÄ Sevan M i sin tid, derav 7-8 Är)!
ASAndersen
09.04.2022 kl 22:28 3051

Noe er pÄ gang i disse dager, meglerhus sitter Ä ringer stÞrre aksjonÊrer i hÄp om at noen vil selge en stÞrre pott. Dette betyr at noen vil inn og sikre seg store poster uten Ä mÄtte handle dette fra dag til dag.
Falkenroy
09.04.2022 kl 23:01 3003

Interessant! Hvor har du info fra.
canarias
09.04.2022 kl 23:41 2912

Vi er enige Hellhammer, all respekt for dine meninger og veloverveide ytringer, vi gÄr sÊrdeles spennende mÄneder i mÞte.
Viktig med mÄtehold men jeg har en sÊrdeles god fÞlelse fremover.
JPM
09.04.2022 kl 23:44 2906

Jeg tror ogsÄ at vi kan fÄ en hyggelig overraskelse pÄ kursen kortsiktig men klok av skade er det lurt Ä vÊre realistisk pÄ tidsaspektet. Uansett virker dette som en svÊrt god investering gitt alt som skjer i verden og spesielt med hensyn til det grÞnne skiftet som nÄ ser ut til Ä bli kraftig fremskyndet.
ASAndersen
09.04.2022 kl 23:45 2904

Fra en som fikk oppringning

Hemsen
10.04.2022 kl 08:17 2677

Kan det vÊre at noen sikrer seg flest mulig aksjer og planlegger et bud pÄ hele selskapet? Opplevde tilsvarende selv for noen Är tilbake, riktignok i et unotert selskap. Da ble jeg oppringt med spÞrsmÄl om jeg ville selge aksjene mine og hvor mye jeg eventuelt ville ha.
Jeg svarte at jeg ikke hadde planer om og selge men at prisen mÄtte minst vÊre et gitt antall kroner. Etter samtalen var jeg litt forundret for jeg var langt fra noen stor aksjonÊr . Etter noen mÄneder kom budet og selskapet ble kjÞpt opp.
I Magnora sitter ledelsen med bukta og begge endene, men man vet aldri hvis en av de virkelig store fester blikket og budet er hĂžyt nok.
canarias
10.04.2022 kl 09:52 2541

Hvor mange aksjer har vedkommende?