PGS – Et vanvittig teknisk bilde -Vol. 2.
jaroas50 skrev Dette tullet har du sagt mange ganger nå
Gratulerer Jaroas50....
Du er grunnen til at jeg ikke gidder mer.
Lykke til...
Du er grunnen til at jeg ikke gidder mer.
Lykke til...
jaroas50
25.04.2022 kl 22:11
5999
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Dette tullet har du sagt mange ganger nå
nafa
23.04.2022 kl 12:02
7105
Etter mange 10år i dette markedet har jeg nok de første årene forsøkt å vise litt interesse for dette TA-fenomenet.
Kommet fram til at dette kan ikke være noe annet enn et verktøy for å «lure» andre aktører til å selge eller kjøpe aksjen på et tidspunkt som passer den TA-aktive.
De som driver med kortsiktige kjøp og salg av aksjer (altså traderne) og som prøver å leve av dette, som egentlig er et spill som andre må tape på , bruker da TA for å lokke fram kjøp og salg som de i størst mulig grad tjener penger på.
I høy grad er det meglerhusene som har store sikre inntekter på dette i form av kurtasje og så kommer traderne som også stikker av med store beløp over tid og de fleste av de sitter i husa eller kunder der.
De som da faller for fristelsen til å tro på TA blir da lett den tapende part.
Så da er min anbefaling og totalt se helt bort fra nytten av dette, for å si det litt mildt «tøvet/bablet».
For etter mitt syn er jo dette et forsøk på ren svindel som ingen kan bevise.
Så forventer jeg ikke i det hele tatt at noen av de TA-aktive her, eller noen av de som liker TA stiller opp og støtter mitt syn. Man tror og mener hva man vil som alltid ellers.
Kommet fram til at dette kan ikke være noe annet enn et verktøy for å «lure» andre aktører til å selge eller kjøpe aksjen på et tidspunkt som passer den TA-aktive.
De som driver med kortsiktige kjøp og salg av aksjer (altså traderne) og som prøver å leve av dette, som egentlig er et spill som andre må tape på , bruker da TA for å lokke fram kjøp og salg som de i størst mulig grad tjener penger på.
I høy grad er det meglerhusene som har store sikre inntekter på dette i form av kurtasje og så kommer traderne som også stikker av med store beløp over tid og de fleste av de sitter i husa eller kunder der.
De som da faller for fristelsen til å tro på TA blir da lett den tapende part.
Så da er min anbefaling og totalt se helt bort fra nytten av dette, for å si det litt mildt «tøvet/bablet».
For etter mitt syn er jo dette et forsøk på ren svindel som ingen kan bevise.
Så forventer jeg ikke i det hele tatt at noen av de TA-aktive her, eller noen av de som liker TA stiller opp og støtter mitt syn. Man tror og mener hva man vil som alltid ellers.
Redigert 23.04.2022 kl 13:36
Du må logge inn for å svare
Veldig spennende lesning Per Ulv. Gleder meg til å følge TA tråden din!
Ser også at du ikke er av den fanatiske skolen som ville synes det var best å trekke rullegardinene ned, unngå regnskap og nyheter og kun lete i mønstrene. Det er lett å tenke man da mister den menneskelige faktor som ved å sammenstille ulike metoder og vekte de intuitivt kanskje vil kunne ha et tak også på de mest avanserte maskiner.
Som vedkommende som innførte TA på engelske råvarebørser, gir det betrygning og ro å vite at du sammen med Borr synes å ha PGS som dit hovedbet mens vi fosser inn den etterhvert alment annerkjente supersyklusen, senest bekreftet med tall og uttalelser fra Schlumberger i går.
Sier det igjen, lytt til Per Ulv; kjøp PGS
Ser også at du ikke er av den fanatiske skolen som ville synes det var best å trekke rullegardinene ned, unngå regnskap og nyheter og kun lete i mønstrene. Det er lett å tenke man da mister den menneskelige faktor som ved å sammenstille ulike metoder og vekte de intuitivt kanskje vil kunne ha et tak også på de mest avanserte maskiner.
Som vedkommende som innførte TA på engelske råvarebørser, gir det betrygning og ro å vite at du sammen med Borr synes å ha PGS som dit hovedbet mens vi fosser inn den etterhvert alment annerkjente supersyklusen, senest bekreftet med tall og uttalelser fra Schlumberger i går.
Sier det igjen, lytt til Per Ulv; kjøp PGS
Per Ulv, igjen, ekstremt takknemlig for dine innlegg.
Tusen takk, hilsen lærevillig😃
Tusen takk, hilsen lærevillig😃
geo01
20.04.2022 kl 21:52
5693
Kommer opp mot 4,5 før res.
Bra volum,kommer det en positiv melding blir det rally.
Bra volum,kommer det en positiv melding blir det rally.
Takk. Vi er mange som lytter. Ren balsam (evnt tallsam).
Om vi kunne få spørre: Er det algoritmer som "lukker disse gapene"? Eller som antydet av andre: shortere som kaster aksjer til underpris for å presse prisen ned før/under inndekning?
Er det slik at i teknisk analyse trenger man ikke egentlig bry seg om årsakene til oppgang og nedgang men kun se på mønstrene? Og hvordan vekter en person som vet mye om både makro, fundamentalt og teknisk disse mot hverandre? F.eks hvis man ser på det geopolitiske bildet og mener at oljepris skal mye opp, men det tekniske i et passende konkret selskap/instrument ser vanskelig ut, slik det kanskje gjorde ved inngang i PGS (og ikke som nå hvor alt ser så meget lysere ut ved samtlige nevnte parametre). Er det til sist den menneskelige faktor i erfaring og intuisjon som vekter disse 3 metodene?
Om vi kunne få spørre: Er det algoritmer som "lukker disse gapene"? Eller som antydet av andre: shortere som kaster aksjer til underpris for å presse prisen ned før/under inndekning?
Er det slik at i teknisk analyse trenger man ikke egentlig bry seg om årsakene til oppgang og nedgang men kun se på mønstrene? Og hvordan vekter en person som vet mye om både makro, fundamentalt og teknisk disse mot hverandre? F.eks hvis man ser på det geopolitiske bildet og mener at oljepris skal mye opp, men det tekniske i et passende konkret selskap/instrument ser vanskelig ut, slik det kanskje gjorde ved inngang i PGS (og ikke som nå hvor alt ser så meget lysere ut ved samtlige nevnte parametre). Er det til sist den menneskelige faktor i erfaring og intuisjon som vekter disse 3 metodene?
aklm skrev Tenk om det blir atomkrig i morgen.
Med så sindige og tillitsvekkende verdensledere er sjansen for det ikke engang 10%! Og det er øl i krana. Og alskens yndigheter popper frem under en livgivende sol. Og jeg gleder meg til å lese Ulvens tekniske oppdatering, i sær hvis vi ender på dagsbeste
Er du fra Mars?
Bullfight
20.04.2022 kl 12:26
7345
X-43 scramjet skrev 3.82, godt driv i PGS nå. Suser forbi 4 kr snart
Noen som vet kursen de 3 shorterene kom inn på ?
Maxx
20.04.2022 kl 11:50
7611
Men hva om det kommer info om en emisjon/konvertering av gjeld. Kan det i såfall komme nå den 27 april
Leste noen veldig dystre meglervurderinger nylig. JA, jeg vet at " vi PGS'ere" mener det er baissing og manupulasjon ;) MEN det er krise å ha 1,5 mill i aksjer her om PGS skulle komme med en medium til stor utvanning
kjenner på nervene for hver uke. Greit at markedet for seismikk er på vei tilbake, men rekker PGS det............ får de inn nok penger innen august
tanker !???
Leste noen veldig dystre meglervurderinger nylig. JA, jeg vet at " vi PGS'ere" mener det er baissing og manupulasjon ;) MEN det er krise å ha 1,5 mill i aksjer her om PGS skulle komme med en medium til stor utvanning
kjenner på nervene for hver uke. Greit at markedet for seismikk er på vei tilbake, men rekker PGS det............ får de inn nok penger innen august
tanker !???
Bullfight
20.04.2022 kl 11:46
7623
Tipper shorterene er på kjøpern i dag. La de betale, trekk opp stigen så de må jobbe litt
Redigert 20.04.2022 kl 11:55
Nature loves courage. Det er derfor noen av oss i det hele tatt er her. Generasjon på generasjon med mot.
Stoooore gratulasjoner til alle dere som våget kjøpe PGS helt nede på tosifrede kurser, for ikke si ensifrede (vannvittig som det høres i 2024)
Mvh Din Fremtidslommebok.
Stoooore gratulasjoner til alle dere som våget kjøpe PGS helt nede på tosifrede kurser, for ikke si ensifrede (vannvittig som det høres i 2024)
Mvh Din Fremtidslommebok.
Redigert 20.04.2022 kl 11:48
Kan se ut som om vi får bruddet opp nå....
PGS tester nå MA 200 og øvre diagonal i autogenerert formasjon. Får vi bruddet kan vi stå ovenfor et nytt kraftig legg opp og iht oppgitte targets.
PGS tester nå MA 200 og øvre diagonal i autogenerert formasjon. Får vi bruddet kan vi stå ovenfor et nytt kraftig legg opp og iht oppgitte targets.
Odi.1
20.04.2022 kl 11:32
7688
Håper vi går opp ca 40 % så en kommer i 0 igjen , hvert fall Noen solide kontrakter i sammen med optimismen og markedet nå ville vært "Konge"
Eri_invest
20.04.2022 kl 11:28
7656
Kursmålet økes fra 1,5 til 3,5! Dette ser veldig bra ut, ser også at det jobbes hardt med å holde kursen nede med store salgs "barriere" poster like over kursen.
HP17
20.04.2022 kl 11:21
7676
Det betyr at ABG øker kursmålet i PGS med over 130% (fra 1,50 til 3,50).
Obxserver
20.04.2022 kl 10:57
7772
PGS begynner å bli ganske spennende, her er det bare å holde å kjøpe for harde livet.
Bongofrakongo
20.04.2022 kl 10:50
7737
SEISMIKK: ABG HØYNER KURSMÅL PÅ FLERE AKSJER, MSEIS OPPGRADERES
Oslo (Infront TDN Direkt): ABG Sundal Collier oppjusterer sine kursmål på PGS, TGS og Magseis. Samtidig oppgraderes Magseis til kjøp fra tidligere hold. Det fremgår av oppdatering fra meglerhuset onsdag. Kursmålet på TGS høynes til 225 kroner fra tidligere 135 kroner, mens PGS-kursmålet oppjusteres til 3,5 fra tidligere 1,5 kroner.
Oslo (Infront TDN Direkt): ABG Sundal Collier oppjusterer sine kursmål på PGS, TGS og Magseis. Samtidig oppgraderes Magseis til kjøp fra tidligere hold. Det fremgår av oppdatering fra meglerhuset onsdag. Kursmålet på TGS høynes til 225 kroner fra tidligere 135 kroner, mens PGS-kursmålet oppjusteres til 3,5 fra tidligere 1,5 kroner.
Brudd opp gjennom NOK 3,40 gir kortsiktig target NOK 4,20.... Dette er bare begynnelsen. Forrett på forrett på forretten før 10 retteren settes på bordet, hehe
All in PGS. Sikre 1/3 på 7kr, 1/3 på tidlig tosifret, og sitte med siste 1/3 til en mulig ATH er min resept for å få passe risiko og oppside.
Hva enn du gjør, sørg for å være i aksjene vårt tekniske orakel har anbefalt.
Ps ser vi en del nye svenske aksjonærer som vil inn etter påskens haussing av norske olje og tankaksjer i pressen der borte?
Ps2 står det en vannkjemmet og harker og øver seg foran speilet nå?
Hva enn du gjør, sørg for å være i aksjene vårt tekniske orakel har anbefalt.
Ps ser vi en del nye svenske aksjonærer som vil inn etter påskens haussing av norske olje og tankaksjer i pressen der borte?
Ps2 står det en vannkjemmet og harker og øver seg foran speilet nå?
Begynner å se lekkert ut ...
Tipper dette er siste uken på 3 kroner, nå skal vi opp! :-)
Sashaa
18.04.2022 kl 23:08
9282
Stille før stormen og det er en positiv signal etter min erfaring. Spennende uke som kommer nå uten noen meldinger , men kursen eksploderer når det kommer og det vil komme når som helst. Dagens kurs er fristende hvis det holder. Økte beholdningen med 200K den 13.04.22 og klar for å kjøpe mye mer imorgen hvis det ikke går mye opp imorgen.
HP17
18.04.2022 kl 20:38
9593
Oljeprisen godt på vei oppover og Brasil kontrakten må være rett rundt hjørnet. PGS er eneste aksje innen oljeservice som ikke har tatt av i 2022, er tiden kommet til at PGS skal mangedobles?
kapteinkjeks
18.04.2022 kl 20:19
9664
Rolig påske. Oljeprisen litt opp. Hva kan vi vente oss til uka? Noen rykter eller analyser?
Warrent
13.04.2022 kl 15:00
10139
Naturlig nok gikk tradere ut før påska, cash is king. Med gale putin i øst, bjørnen kommer ut av hi nå på våren.
notatblokk
13.04.2022 kl 12:58
10100
Short har jo økt og kursen har gått opp til tross. Interessen for aksjen er ikke lite.
Kontur
13.04.2022 kl 12:21
12775
Så må dere kjøpe og sitte på aksjene da og ikke lures inn i shorternes spill.
Når positiv melding kommer vil aksjen gå rett opp.
Når positiv melding kommer vil aksjen gå rett opp.
redfive
13.04.2022 kl 11:59
12829
PGS har alltid vært en bra trading aksje, men i år har den vært helt vill. Store svingninger både opp og ned. Sitter med en større post long , men har vel tjent mer på trading posten foreløpig.
HP17
13.04.2022 kl 11:49
12807
Spiller ingen rolle. Nå kontrakt meldes i påska eller like over påske er kursen på 4 tallet og robotene går varme på inndekning av short. PGS skal reprises kraftig fremover.
I og med at børsen stenger for påske kl 13, så ønsker noen å få ned kursen så mye som mulig, men tidspunktet for kjøp er nå.
I og med at børsen stenger for påske kl 13, så ønsker noen å få ned kursen så mye som mulig, men tidspunktet for kjøp er nå.
Redigert 13.04.2022 kl 11:56
Maxx
13.04.2022 kl 11:48
12827
Fholm skrev Noen trykket på bremsen
Ja, det eller tastet feil.............
sånn har skjedd før :)
sånn har skjedd før :)