PGS – Et vanvittig teknisk bilde -Vol. 2.

Slettet bruker
PGS 09.04.2022 kl 18:27 31293



Redigert 25.04.2022 kl 22:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2022 kl 21:19 1412

Folkens...

Denne "tråden" er historie..

Som en liten hyllest til vår kjære venn "Codex63" ble denne gitt et nytt liv. Dette for å ønske "Codex63" til lykke med medlemskapet i "De ikke særlig vellykkedes klubb". Denne klubben er eksklusiv og består av en rekke famøse skikkelser som bl.a. Onkel Donald Trump og Vladimir Putin.

Nå har ikke jeg regnet på det prosentvise avviket mellom kursmål NOK 0,50 og 5,00 men kan konstaterer at tidligere annonserte rokade i dette sjakkpartiet ga underegnede en "klar seier", hehe.. Og denne feires i dag som de fleste andre dager med en noe eksklusive XO.

Så folkens... Benytt tråden Vol. 3 fremover og jepp... Gratulerer med en fantastisk PGS dag...

PU
Redigert 04.05.2022 kl 21:22 Du må logge inn for å svare
ag-3
04.05.2022 kl 20:59 1585

De store aksjeeierne tok grep når de så markeds mulighetene/utsiktene og plasserte sin mann inn i styret for å ha en hånd på rattet. Derfor ble dette en meget god løsning også for aksjeeiere og ikke bare långiverne.
Pluss at PGS styrer etter den norske modellen hvor flest mulig skal behandles likt. Det kan til og med gi rep emi for oss vanlig dødelige
Redigert 04.05.2022 kl 21:04 Du må logge inn for å svare
protagoras
04.05.2022 kl 20:41 1733

Mange elementer bidro til kursfall fra 17 til 3 i 2020:

-dropp i oljepris
-covid19
-stopp i oljeleting
-omsetningssvikt
-usikkerhet knyttet til låneforpliktelser

Alle disse er nå ute av verden, og vi skal kjapt tilbake til MCAP 7mrd.
Med aksjeutvidelsen tilsvarer det ca 11-12 kr i kurs.
Og det er forhåpentligvis bare begynnelsen.
Redigert 04.05.2022 kl 20:42 Du må logge inn for å svare
tjeste
04.05.2022 kl 20:29 1813

Ingen skal si at PGS ikke er aksjonærvennlig. Dette var løst på en meget tilfredsstillende måte og med en rep.emi i sikte og, så var dette helt topp.
I tillegg så går ABG nå langt i å antyde mulig utbytte fra PGS i 2024. Snakk om kuvending.
Kontur
04.05.2022 kl 20:07 1955

Virkelig en kjempedag i dag. Vi har kun sett begynnelsen på en lang og flott opptur. Sjekk hvor PGS kursen kommer ifra, nå skal den etter all sannsynlighet tilbake til gamle høyder.
Her er det bare å hive seg på toget som nå tøffer utav perrongen
Delta_S
04.05.2022 kl 19:17 2303

Hehe… alle vet at det kommer mere solide kurs mål nå for PGS i mai. Me er noe usikker på om det kan komme føre den 27 Mai. EGF. Det skal da endelig godkjenne gjelds løsningen som etter alt å dømme kommer til å få opp mot 100% oppslutning. Når det er et faktum så tar raketten av for fult. Sier ikke att kusen kommer til å stoppe opp. Den kommer til å stige jevnt fram mot møtet. Kommer mest sannsynlig til å se 6kr,- ++ innen kort tid.

Det er vel noen som kommer til å sette kursmål på 6kr snart.

DNB har for første gang snudd fra selg til anbefale svakt kjøp. Noe som kommer til å pressa mer på når fra og med neste uke med KJØP med STORE BOKSTAVER. Gjelds floka er som jeg har sagt før…. Den er en saga blott. Viste den kom til å bli løst i god tid føre forfall. No ligger det og godt ann til å legge fokuset på at Q2 og videre kommer til å bli veldig bra. Gjelds spøkelse er ikke noe å legge fokuset på av noen.
Dølle
04.05.2022 kl 19:00 2373

At 5 tallet dukka opp idag var jo helt greit liksom :) gadd vite hva prognosene dine blir fremover
Calleñavñ
04.05.2022 kl 18:21 2582

Ulvesen skrev Våknet du? ;)
Codex63 fremstår jo som en klovn nå som vi har fasiten :)
Bullfight
04.05.2022 kl 12:13 3089

Blir spennende hvordan sluttauksjonen ser ut i dag, tror den blir heftig ):
Slettet bruker
04.05.2022 kl 12:00 3165

Codex63 skrev ""At det går ann å lire ut av seg en slik påstand. Dere får våkne opp. 0.5 kr er min vurdering.""

Her er fasiten

Intradag høy så langt i dag NOK 5,13, hehe..
Slettet bruker
26.04.2022 kl 18:48 3160

Pgs kommer alltid tilbake, les historien, den har en tendens til å gjenta seg.
WETrader
26.04.2022 kl 18:25 3254

I oktober 2020 fikk PGS en avtale med kreditorene uten noen emisjon...da var oljeprisen ca 40 USD...hvorfor skulle ikke PGS få til en slik avtale i 2022 når oljeprisen er over 100?...kan noen forklare?...
https://www.dn.no/bors/pgs/seismikk/kriserammede-pgs-med-langt-steg-mot-redningen/2-1-898083
X-43 scramjet
26.04.2022 kl 16:48 3551

Har troen på Per Ulv. Denne skal til topps, trenger bare litt tid. 10-20 kr kommer når seismikk markedet koker over
Slettet bruker
26.04.2022 kl 16:16 3664

Gjør du som i sjakk og tar en rokade kan det hende du får rett. I så fall må 5 tallet bytte plass med nullen, hehe
Slettet bruker
26.04.2022 kl 16:06 3711

Og hvordan kom du lirende til den vurderingen?
Codex63
26.04.2022 kl 15:44 3829

At det går ann å lire ut av seg en slik påstand. Dere får våkne opp. 0.5 kr er min vurdering.
Klokavskade
26.04.2022 kl 15:25 3914

og jeg har tatt flere lodd etter "duppen"....
Og godt å se at du er tilbake . Kan ikke ta hensyn til amøbene.
Trusetraderen
26.04.2022 kl 12:55 4266

Velkommen tilbake Per Ulv! Flott at du tok til fornuft :-). jaroas50 og dere andre som sår tvil rundt teknisk analyse: hvorfor er dere inne på denne tråden i det hele tatt egentlig? Den heter "Et vanvittig TEKNISK bilde" og ble startet av en med stor interesse for, og peiling på TA. Det finnes nok av andre PGS-tråder, og dere kan jo starte en egen TA-fri tråd hvis dere ønsker det.
Redigert 26.04.2022 kl 13:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2022 kl 12:37 4374

Tja...

I valget mellom mine venner og fiender, de vitende og uvitende, de lærevillige og fornekteren blir valget enkelt etter å ha kommet ut fra XO tåka hvor "fettfingrene" løp løpsk på tastaturet etter en tiltagende vrede over PGS sin erkefiende NR 1, "jaroas50" i følge med TA fiende NR 1 "nafa".

La de uvitende tale og de vitende tyste. I den grad man tror på gud eller i mitt tilfelle, evolusjonen, er det nå en gang sånn at vi er utstyrt med to ører og en munn. Noen av oss har tatt dette poenget. Andre taler med "rasshullet" og da blir det som oftest "drittprat". Men nå skal jeg ikke følge i fotsporene på vår "litt eldre venn"
Marcus Junius Brutus men heller tilgi de uvitende og fornekterne. Det er jo ikke så greit når man ikke selv skjønner hvor dum man er.

Når det gjelder PGS var gårsdagens matematikk relativt grei. Så får vi bare se an hva dagen bringer og tenker "Blutus" er inne på noe når han skriver "Jeg forventer eksplosiv oppgang". Der er vi nemlig veldig enige...
Slettet bruker
26.04.2022 kl 11:51 4515

Jeg forventer en eksplosiv oppgang.
1. jeg tror fortsatt at et oppkjøp er i loopen (-mitt estimat kr 23)
2. De investerer i mer seismikk utstyr som tilsier flere båter i drift
3. Ny rapportering som gjør at nye kontrakter ikke kommer ut før de er utført
- Estimat ca. Kr 10 etter Q1
Den siste gjør det vanskelig å se for seg hva som kommer, tror det blir hull i demningen og alt raser ut ved Q2 rapporten i Juli:-)
- Estimat kr 20 etter Q2
strak_motbakke
26.04.2022 kl 11:37 4586

Tja... Her antar du at PGS får jobben noe som ikke er sikkert, men så langt vi vet har de gitt det beste budet så det ser positivt ut!

Markedet har også forandret seg siden budene ble lagt på bordet, så jeg tror ikke man skal se bort i fra at prisen kan ha gått opp siden da. At Petrobras har brukt så lang tid på å bestemme seg, kan ha kostet dem noen ekstra millioner dollar. Men, men, det blir litt for spekulativt, vi får bare sitte tilbake å vente til det blir annonsert.
protagoras
26.04.2022 kl 11:13 4703

Feil - TA kan benyttes både kortsiktig og langsiktig.
Hva er en seriøs aktør?
Trading er olja som smører maskineriet på børs - uten tradere fungerer ikke denne markedsplassen.
nafa
26.04.2022 kl 11:02 4767

TA brukes først og fremst for å kunne forutse kortsiktige bevegelser i aksjen.
TA brukes av kortsiktige tradere for å framprovosere kjøp og salg hos motparten til fordel for en selv.
Det er min erfaring.
Seriøse aktører anbefaler derfor langsiktighet i aksjemarkedet.
Og da trenger man ikke det døyt av TA-kunnskaper,
heldigvis.
Redigert 26.04.2022 kl 11:04 Du må logge inn for å svare
protagoras
26.04.2022 kl 10:52 4830

TA er et verktøy for å forstå psykologien i markedet - det er ingen som lurer eller blir lurt.
De fundamentale triggerne (eller fraværet av dem) bestemmer retning og kraft - TA kan si noe om hvordan kursen/prisen vil respondere på triggerne.
Så behersker du TA i tillegg til det fundamentale har du en ørliten fordel.
strak_motbakke
26.04.2022 kl 10:49 4856

"... Brasil som ble annonsert for et kvartal siden har vi siden ikke hørt noe til ..."

At vi ikke har hørt noe mer om den er ikke noe indikasjon på noe som helst. Jobben skal fremdeles bli gjort, så får vi se hvem som får den og til hvilken pris.
kapteinkjeks
26.04.2022 kl 10:37 4930

Men mine damer og herrer! la oss se litt fremover. Hva skjer på torsdagen. Hvordan blir tallene? hvordan blir guidingen? legges det frem kontrakter og en løsning på gjelda? Blir det en god dag for oss?
Redigert 26.04.2022 kl 10:41 Du må logge inn for å svare
nafa
26.04.2022 kl 10:21 5006

Etter mange 10år i dette markedet har jeg nok de første årene forsøkt å vise litt interesse for dette TA-fenomenet.
Kommet fram til at dette kan ikke være noe annet enn et verktøy for å «lure» andre aktører til å selge eller kjøpe aksjen på et tidspunkt som passer den TA-aktive.
De som driver med kortsiktige kjøp og salg av aksjer (altså traderne) og som prøver å leve av dette, som egentlig er et spill som andre må tape på , bruker da TA for å lokke fram kjøp og salg som de i størst mulig grad tjener penger på.
I høy grad er det meglerhusene som har store sikre inntekter på dette i form av kurtasje og så kommer traderne som også stikker av med store beløp over tid og de fleste av de sitter i husa eller kunder der.
De som da faller for fristelsen til å tro på TA blir da lett den tapende part.
Så da er min anbefaling og totalt se helt bort fra nytten av dette, for å si det litt mildt «tøvet/bablet».
For etter mitt syn er jo dette et forsøk på ren svindel som ingen kan bevise.

Så forventer jeg ikke i det hele tatt at noen av de TA-aktive her, eller noen av de som liker TA stiller opp og støtter mitt syn. Man tror og mener hva man vil som alltid ellers.
jaroas50
26.04.2022 kl 10:18 5022

Vi får se hva som skjer i morgen da. Med de siste kvartalene friskt i minne er det ingen grunn til å være veldig optimistisk. Virker som hele gjeldssituasjonen blir trenert I håp om å vinne tid og kontrakter. Det renner ikke akkurat inn nye kontrakter for tiden. Brasil som ble annonsert for et kvartal siden har vi siden ikke hørt noe til. Et dystert billde dessverre, men for å håndtere gjelda de har må man generere nok inntekter. I øyeblikket gjør de ikke det
Redigert 26.04.2022 kl 10:19 Du må logge inn for å svare
Trusetraderen
26.04.2022 kl 10:17 5036

Det kan jo hende at andre skjønner det/ er interesserte selv om ikke DU gjør det? Jeez. Du fikk i hvert fall blåst ut litt frustrasjon. Håper det var verdt det, du har ødelagt for mange av oss andre.
Frantzen
26.04.2022 kl 10:11 5088

jaroas meninger har ingen verdi , finnes ofte slike som han i mange tråder , desverre
Trusetraderen
26.04.2022 kl 10:00 5157

Synd at Per Ulv går til det skrittet at han sletter både bruker og innlegg. Synes dog det er en liten overreaksjon hvis dette er det eneste negative han har fått, han har heldigvis fått nesten utelukkende skryt for sine innlegg
MrBoring
26.04.2022 kl 09:23 5362

Helt uenig. Teknisk analyse er en anerkjent måte å vurdere aksjer, Jeg syntes det var fint å få innblikk i hvordan disse tenker. Det vil alltid være forskjell på TA og det fundamentale. Poenget er at disse teoriene fremhever forskjellige aspekter og handler deretter. For roboter vil jeg tro det matematiske som faktisk kan programeres vektlegges sterkere.

For min egen del synes jeg det er beklagelig at vi igjen ser ut til å ha mistet Per Ulv og et lite kikkhull inn i teknisk analyse. Fra det jeg har sett så langt har hans bidrag til forumet vært langt mer nyttig for meg enn dine poster. Dessverre velger han å slette bruker heller enn å rett og slett ta en pause når han møter holdningene dine.

Avslutningsvis vil jeg ønske at du rore ned litt og ikke uttaler deg på vegne av oss alle. F.eks. "Klarer oss godt uten dette kryptiske MA-tullet som ingen skjønner noe av." Du klarer deg godt uten det du anser som MA-tull fordi du ikke skjønner det. Jeg skjønner noe, men bruker ikke mye tid på det. Da er innlegg fra Per Ulv gode å lytte til.Snakk for deg selv og ikke hele forumet. Det går også godt å ignorere poster man ikke er enige i. Jeg gjør det flere ganger hver dag, inkludert poster fra deg.