MPCC midlertidig tråd

Slettet bruker
MPCC 11.04.2022 kl 11:27 2713

Det ser ut til at MPCC Bull 2022 tråden også har blitt stengt pga overbelastning....

I påvente av at Kbkristi logger seg på i en pause i bobilkjøringen i Tyskland :-), og sørger for opprettelse av ny tråd (jeg føler det er han som bør stå for det), har jeg laget en midlertidig tråd.

Det er bare litt over en måned til Q1, det beste kvartalet så langt i selskapets historie, skal presenteres. Der kan vi vente oss utbytte på +/ 1,5 kr (om utbytte for salg av AS Patricia er inkludert der).

I og med at det (igjen) skrives om at markedet kan være i ferd med å snu, gjorde jeg et lite regnestykke på et slags "worst case scenarie".
Dersom ratene fra sist meldte slutning og fremover stuper til 15k pr dag i snitt, kommer jeg til at vi LIKEVEL kan vente oss nesten 6 kr i utbytte for resten av 2022, pluss rundt 30 øre for AS Patricia. For 2023 vil da utbyttet kunne bli rundt 6,5 kr og for 2024 litt over 5 kr. Totalt altså 17,5 kr i utbytte, worst case. Det er vel ingen som tror at vi skal dit, i alle fall vil ikke et fall skje så brått. Nå vil sikkert noen mene, og med rette, at ratene kan falle under 15k pr dag i snitt igjen, men det virker som at mange med kunnskap om dette mener at vi ikke skal tilbake til ratenivået fra forrige tiår, i alle fall ikke i overskuelig fremtid.

EDIT:
SIDEN SJEFEN HAR VÆRT INNE ALLEREDE OG FÅTT OPPRETTET NY TRÅD, TENKER JEG DENNE BARE KAN LEGGES BRAKK MED EN GANG. VELDIG GREIT MED BARE EN TRÅD.
Redigert 11.04.2022 kl 12:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.04.2022 kl 11:39 2639

Ser Nordnet har gitt ut ein oversikt over utbytte aksjer i 2022. MPCC er ikkje eingang på lista, ei lista dei ville toppet! Nokon som har nokon mail adresser og kontaktpersoner i Nordnet, som kan informeres!?
Oilbaron
11.04.2022 kl 12:15 2454

Har sendt Mail til de ( kundeservice@nordnet.no ) og spurt de hvorfor Mpcc ikke er med på den lista, så får vi se om de gidder å svare.
Det var vel Yara som kom best ut på den listen med 8%.
Det er langt mindre enn det som Mpcc allerede har betalt ut i 2022.
LPGfan
11.04.2022 kl 12:20 2416

MPC ligger inne med utbytte på 3,35 %. Dette utifra ett regulært utbytte på 0,95 Nok. Og det stemmer vel. Litt vanskelig å finne utav kriteriene for tallene de oppgir, men er vel muligens siste år ?
Slettet bruker
11.04.2022 kl 12:25 2378

Takker, dato👍
Slettet bruker
11.04.2022 kl 12:30 2340

Veldig bra! Forresten kjekt å sjå at Folketrygdfondet og Goldman Sachs (som flagger 5% i dag) kjøper seg tungt opp, langsiktige store investorer er alltid velkommen. God påske alle sammen! 👍
Redigert 11.04.2022 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
Oilbaron
11.04.2022 kl 12:43 2232

Har selv øket litt i dag, vi er vel i nærheten av en bunn nå ( ca 15 % ned siste uke.)
Børsen pleier jo å være litt daff før store høytider, mange har vel tatt påskefri allerede.
Tenker vi får et oppsving igjen når påsken er over.
Ellers så ønskes en riktig god påske til alle medaksjonærer, hadde vært greit om temperaturen bikket 2 sifret så det gikk an å oppholde seg mere utendørs.
Oilbaron
11.04.2022 kl 12:49 2184

Da kom svaret fra nordnet.
Årsaken til at Mpcc ikke er med på lista er at det er tilbakebetaling av kapital.
jadden
11.04.2022 kl 21:05 1707

Stø kurs på ned for femte dag på rad, vi er inne ien periode der det kan i liten grad forventes kursdrivende nyheter, men kursen har svak utvikling. Jeg ser at mange legger mer vekt på utbyttene, så kan kursen leve sitt eget liv. Faller kursen stadig tilsvarende utbytte blir dette et nullspill. For to uker siden kunne aksjen handles til kr 25, tillagt utbytter på kr 4 blir det kr 29. Det er 1 krone mer enn kursen i juni i fjor, 1 krone på ni måneder er ikke mye å strekke seg etter. Kursutviklingen må etterhvert vise helt andre takter dersom det skal være verdt risikoen å bli sittende i denne. Pr idag har vi to kategorier aksjonærer, de som var med fra noen få kroner og nå ser flere hundre prosent i pluss. De andre som kom inn for et år siden og hvor prosenttallet er 1 eller 2-sifret. For de sistnevnte er utbyttene til liten trøst når kursen stadig faller tilsvarende.
Carrera
11.04.2022 kl 21:09 1691

Spot on!