QEC- Stor nedtur for Questerre - Vi er utrolig Skuffet

Slettet bruker
QEC 14.04.2022 kl 11:00 33732

Stor nedtur for Questerre: – Vi er utrolig skuffet
Myndigheter i Quebec har nå vedtatt en lov for å avslutte petroleumsleting og -produksjon. Det får konsekvenser for Oslo-noterte Questerre.

https://newsweb.oslobors.no/message/559371

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2022/04/14/7851394/stor-nedtur-for-questerre-vi-er-utrolig-skuffet?internal_source=sistenytt

Triste greier mot ny ATL? Det ser slik ut.
Redigert 14.04.2022 kl 11:08 Du må logge inn for å svare
Vestjyden
16.04.2022 kl 23:49 4255

Skrivebom
Men riskogeren var skarp nok til at se det.
Men det ændrer ikke mit synspunkt
sheepman
17.04.2022 kl 00:47 4220

Beslutningen om kompensasjon er allerede tatt, og den er ikke gjenstand for forhandlinger. Kompensasjonen til qec vil ikke engang dekke opprydningskostnader som de nå er pålagt. Beklager, men tviler på at det er noe håp for qec nå.
Slettet bruker
17.04.2022 kl 07:49 4123

Tror du qec går konkurs sheepman?
unikum
17.04.2022 kl 09:13 4007

For noe Vås! Kan virke som om noen har flere nickere her inne. Tror jeg stoler litt mer på en analyse fra DnB enn en fjollete kommentar fra shorter. Politiske Beslutninger har og får alltid konsekvenser økonomisk. Spørsmål her blir hvor store. Alt avhengig av hva som er skrevet i avtalene/intensjonsavtale.
Sheepman: kan du poste Beslutningen?
InVes1
17.04.2022 kl 09:25 3966

Er DNB kommet med en analyse af QEC? Har du lidt af deres kommentarer og et kursmål fra dem?
1013
17.04.2022 kl 10:17 3879

politikerne har taget en beslutning om at betale erstatning, det er rigtig godt, 100 millioner er politisk drømmescenarie, det kommer ikke til at ske, energi selskaberne kommer til at forlange mange milliarder, husk på de ekspropriere og det koster fuld erstatning, sælger ikke en eneste af mine aktier.
rischioso
17.04.2022 kl 14:12 3719

Det positive i kjølvannet av økte olje og gasspriser er jo at den estimerte verdien av det som ligger i bakken og som det søkes erstatning om har økt betraktelig, MEN så viser jo også historien at når man skal ha noe fra myndighetene så ender man gjerne om en knapper og glansbilder - om noe overhodet. Så med slike realiteter i minnet så lurer man seg selv om man skal klamre seg til håpet om at det vil komme en massiv erstatningsutbetaling en eller annen gang i fremtiden - det vi med sikkerhet vet er at det er vil trekke ut i tid og at rettsprosessen vil være en betydelig kostnad - ofte ender den regningen opp med å bli større enn selve erstatningen.

Mao, det markedet mest sannsynlig vil gjøre er å prise inn denne usikkerheten og forholde seg til de ulåste verdiene på andre lokasjoner som er igjen og det skjønner vel de fleste er mindre enn det var før den nye loven om å avslutte både leting og prod i Quebec ...
tynnidioten
17.04.2022 kl 14:16 3709

Har det gått lang nok tid nå, rischioso, til at den tekniske analysen kan slå til ?
Osvaldsen
17.04.2022 kl 16:37 3543

Tror ikke QEC kommer til å få noe erstatning av verdiene i bakken, hvorfor skal de det? Det de kan håpe på er å få noe dekket av faktiske utgifter de har hatt. Verdiene i bakken vil variere og er således ikke mulig å fastsette en verdi på.

Osvaldsen
Slettet bruker
17.04.2022 kl 16:39 3536

Ingen vil kreve erstatning på det som ligger i bakken, det de kan ha krav på er det de har investert, et slikt krav vil ta år og dag å kjøre via rett systemet.
At energi prisene har gått i taket har ingen betydning for det Qec eventuelt vil kreve,
som du sier, det ender trolig opp med at de får knapper og glansbilder, men det vil ta meget lang tid, og skal de kjøre noe via rett systemet trenger de kapital påfyll/ emisjon

Stay away
Redigert 17.04.2022 kl 16:40 Du må logge inn for å svare
MC Axel
17.04.2022 kl 17:08 3488

The Expropriation Act says fair value, let the court determine the value
1013
17.04.2022 kl 17:20 3452

Du fortsætter dine løgne med emmission, hvad skal qec med mere kapital de tjener 300 millioner i 2022.
HP17
17.04.2022 kl 17:48 3396

Tror fallet på tirsdag vil bli saftig. At kursen skal godt ned nå tii uken innser nok de fleste. Dette var et stort tilbakeslag for QEC. Det blir som i monopol - rykk tilbake til start.
aklm
17.04.2022 kl 17:55 3361

Tror du det er bare idioter på børs?
Vestjyden
17.04.2022 kl 18:13 3331

Man bliver så træt så træt.
De messer løs om massivt fald.
Man har ikke læst på lektien.
Manon1
17.04.2022 kl 18:31 3279

Mange som skriver negativt pga de ønsker en lav inngang, Qec er super potent de neste ukene, skal kansje over 3 kr.
Carlsen73
17.04.2022 kl 18:42 3258

… Man bliver nu også træt af at
vente, vente og vente. Da den kortvarigt var over 3 NOK først på året, troede (håbede!) jeg, at ventetiden omsider var forbi. Men nej!!
Bullerbasse
17.04.2022 kl 18:48 3248

Jeg har aktier i selskabet (på 4 år) og har, ligesom mange andre på forumet, handlet med aktier i mange år og det er meget normalt at en aktie vil få en “endefuld” når den ikke lever op til forventninger. Selv firmaer med overskud på 200mill kan dykke hvis markedet havde forventet 250mill i overskud og her er QEC ikke en undtagelse. QEC har været handlet i mange år på forventninger (kortsigtet investeringer) af rigtig mange og vil derfor også skræmme mange væk når det man havde satset på ikke blev til noget. Vi går ind i en tid for aktien (tror jeg) hvor shortere kommer til fadet og tjener nemme mønter. Men som mange også antyder, så skal man også kigge på regnskaber (positiv efter mange års tørke), sales potentiale (høj pris på varen, høj efterspørgsel, øget produktion), lav gæld i firmaet.
Min vurdering af hvad folk skriver herinde er, at de fleste har ret, om de taler negativ om aktien eller godt om aktien. Mit bud er at aktien falder (skræmte aktionærer sælger ud) men at den finder sit leje igen og så må vi se hvad Q regnskaberne bringer.
Rigtig god Søndag

Redigert 17.04.2022 kl 18:54 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
17.04.2022 kl 19:27 3137

Et ærlig innlegg.
Slettet bruker
17.04.2022 kl 19:46 3068

At det blir svalestup her er det jo liten tvil om, denne har ingen ting over kronestykket å gjøre,
Carlsen73
17.04.2022 kl 19:54 3048

Sagde du ikke selv “Stay away”?

Her gik jeg lige og glædede mig. Men glæden var kortvarig.
Vestjyden
17.04.2022 kl 20:04 3011

Er slet ikke uenig i det du skriver.
Her kan man bare ikke tale om en overaskelse, det har været kendt længe.
Skrev også tidligere, at det er muligt den dropper lidt, men tror ikke på et masseudsalg.
Men man bliver så træt af Nicks der pludselig dukker op og messer om dommedag.
Har tjent fint på Qec og sidder i fint plus og bekymrer mig ikke som langsigtet.


Redigert 17.04.2022 kl 20:09 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
17.04.2022 kl 20:23 2960

Utrolig hvordan baisere, shortere, nye Nick, gamle med flere brukere, tidligere aksjonærer som har tapt mye penger holder på både her og på egne tråder, ref også denne nå fra Long…i desperat kamp om å få tak i billige aksjer…. håper ingen seriøst tror de er snille gutter som skal advare alle her inne…

Gidder ikke skrive mer, men å tro at et gjeldsfritt selskap som tjener gode penger, som også med dagens energipriser og økt produksjon skal tjene mer fremover skal falle ned mot krona på er forbud sin har vært vist om siden 2021, som i Q4 regnskap 2021 ble skrevet ned til kr 0,-, ja det sier det meste om nivået…

For de seriøse, se tråden til Søkeren, det meste her inne er bare vås.

Nå gjennstår i tillegg som ekstra bonus erstatning, tro ikke det med dagens energi priser at det her blir snakk om småpenger. Er sikker på at QEC oppdaterer markedet om deres tanker / nivåer rundt dette før børsåpning tirsdag😉
Og ja, Jason har nevnt kr 20-40 for ikke så lenge siden dersom noen lurer på nivåer de har diskutert internt…40 blir det nok ikke, SPB 1 har 4-10, et sted der i mellom tipper jeg ;-)
Redigert 17.04.2022 kl 20:39 Du må logge inn for å svare
njn-
17.04.2022 kl 20:34 2814

Du får lese saken fra 2018, så ser du vilke verdier Quebec er saksøkt for.
njn-
17.04.2022 kl 20:46 2778

Du uttaler deg om noe du ikke har kunnskap om.
Loven sier at rettigheten til konsesjonen ene som er gitt gjelder også verdiene i bakken ved ekspropriasjon.

Det regjeringen prøver å bestride, er ekspropriasjon.
Osvaldsen
17.04.2022 kl 21:18 2713

Uff og uff, den saken vet jeg ingenting om. Måtte de ut med mye i erstatning for mulige verdier i bakken?

Osvaldsen
Bullerbasse
17.04.2022 kl 23:55 2579

Forstår hvad du mener Vest, men det er en del af “gamet” at folk spiller på følelser. Da jeg startede med at investere, tabte og vandt jeg på aktier og det hele endte i 0 efter det første år. Jeg begyndte først at tjene penge, da jeg indså hvor min store fejl lå, at mine beslutninger blev truffet på baggrund af følelser. Siden den dag har jeg baseret mine investeringer på Fakta og mine tab er kraftigt reduceret.
Et godt eksempel fra min hverdag: Min søn (er ny på aktie markedet) sælger rub og stub af sine aktier den 25 februar og ringer til mig for at fortælle at jeg skal skynde mig og sælge for at minimere mine tab, for han kom heldighvis ud af det med et tab på 30%. 4 aktiedage efter havde aktierne stabiliseret sig. Han er stadig investor, men har lært en vigtig lektie. Følelser er vigtige i mange sammenhænge, bare ikke på aktiemarkedet.
Upup
18.04.2022 kl 00:02 2566

Opprydningskostnaden har selskapet betalt inn til staten når de fikk lisens, hvorfor skriver du ting du vet ikke stemmer?
Upup
18.04.2022 kl 00:06 2556

tja du hausset selskapet for et par måneder siden så din troverdighet er lik null.
det var på det tidspunktet kjent at forbudet kom, intet har endret seg siden da.
rischioso
18.04.2022 kl 00:35 2526

Nei, det stemmer jo ikke for ingen kan vite hva det faktisk koster før det skal ryddes opp, men de har betalt inn en sum som er låst og dedikert til opprydding ++ noe alle oljeselskaper må gjøre så får tiden vise om det var nok ...
aklm
18.04.2022 kl 06:44 2400

I USA er det en en mengde med "no cure no pay lawyers" Har QEC en sak kan de lene seg tilbake og la disse gribbene ta seg av myndighetene. Et annet punkt er hva myndighetene har kommunisert til selskapet og aksjonærene. Går de tilbake på hva som er kommunisert har de også villedet alle aksjonærene. Burde også kunne åpne for søksmål fra aksjonærene. Har de noen større amerikanske aksjonærer vil disse garantert ikke finne seg å bli pissa på av myndighetene.
Vestjyden
18.04.2022 kl 07:34 2338

Her er det stort set kun de, der gik glip af indgangen under 1 krone, som messer undergang.
Misundelse er en grim ting.
Både den langsigtede og traderpotten har det godt her.
Jeg står gerne og samler op, hvis der dumpes.
søkeren
18.04.2022 kl 08:37 2203

Det bør vurderes etter at sekskapet har kommet med sin fremdrift!
tynnidioten
18.04.2022 kl 09:11 2121

Har det gått lang nok tid nå, rischioso, for at den tekniske anslysen skal slå til ?
Manon1
18.04.2022 kl 09:15 2114

Det som gjør at Qec ikke kommer til å falle vesentlig er at den er så lavt priset allerede, jeg tror mer på oppgang enn nedgang, paykologisk så venter alle nå på erstatningskravet som er ventet å komme , det blir hinsides stort. Myndighetene legger seg lavt og eiere av landområder legger seg høyt, slik alle forhandlinger begynner. Canada er ett land på lik linje med Norge iht. Eiendomsrett, så her blir det ett skikkelig erstatningsoppgjøret. Bill 21 var inkludert i kursen for ett år siden når Qubec bestemte å ikke fortsette med olje og gass. De siste ukene etter at krigen startet er det noen få som har messet om at myndigheter skulle omgjøre ett års gammelt vedtak. Står mange å venter på å kjøpe Qec så om noen dumper i morgen vil de bli slukt. Qec er gjeldfritt og tjener gode penger på sin produksjon, vi ventet på oppstart av nye brønner samt pilot prosjekter. Hvem selger i morgen pga en 1 år gammel nyhet? Ser sjefen på Xtrainvestor som har tjent store penger på å trade Qec, står klar å kjøpe, da han hauser opp og ned alr etter om han er inne eller ute. For noen uker siden omtalte han Qec som ett av de beste risk&reward casene, nå vil han som mange andre, ha kursen ned for å kjøoe seg inn igjen. Jeg tror både han og mange andre blir skuffet i morgen, for om det blr salg på lavere kurser så blir det på syltynt volum. Ikke smart å selge i åpningen i morgen om noen skal selge Qec.
tynnidioten
18.04.2022 kl 09:21 2098

«jeg tror mer på oppgang enn nedgang»

Over 3 kroner ?
Slettet bruker
18.04.2022 kl 09:43 2036

Sælg nu tynde og kom videre med dit liv 😂
Peter Sellers
18.04.2022 kl 09:51 2009

@Manon1, forbudet kom endelig på onsdag som var! Det er riktig at utvinning har vært forbudt men den endelige meldingen kom som sagt på onsdag. Jeg tror samtlige aksjonærer ink meg selv har hatt et håp om pilot så da referer jeg kun til MB fra FA forrige uke: VI ER UTROLIG SKUFFET!! Dersom aksjonærene hadde visst om dette utfallet for 1år siden så tror jeg neppe aksjen hadde hatt dagens kurs, vi kan snakke om at selskapet er gjeldfritt, tjener penger osv men TRIGGEREN ER BORTE MED GASSEN I QUEBEC som Qec ikke får utvinne....derimot hadde melding kommet i morgen så hadde du nok sett en massaker av aksjen så kanskje fallet blir noe mindre nå iom helligdagen som har vært og ting har roet seg litt....ikke glem at mange har messet om PILOT lenge og jeg mener lenge så at majoriteten ikke har vært klar over forbudet er nok ikke jeg så sikker på med den oppmerksomheten QEC har fått gjennom påsken, ha en fin dag :)