JIN Substansverdi 34,8 NOK


Tar meg friheten at opprette en ny tråd, Årsrapporten til JINHUI SHIPPING AND TRANSPORTATION (JIN) ble publisert i dag, (14.04.2022)

https://newsweb.oslobors.no/message/559373

Inntekter økte med 178 % fra 2020 og var 131,069,000 USD
EPS (Earnings per share) i 2021 var 1,77 USD/aksje.

Gjeldfri Egen kapital, dvs bokført verdi - økte 76% fra 19,3 NOK/aksje i 2020 til 34,8 NOK i 2021.
Andel gjeld i relasjon til Egen kapital ble redusert fra 53% i 2020 til 26,2% i 2021. Med lavere andel gjeld blir financial cost per vessel lavere og og Break even cost lavere.

Flotten økte fra 18 vesseles 31.12.2020 til 24 vessels 31.12.2021.

Styret besluttet å begynne med å betale utbytte fra og med 2021 og gjør dette minimum to ganger per år.

Den 31.12.2021 besto flåten av 22 Supramax vessels og 2 Panama vessels. I desember 2021 kjøpte JIN to nye Supramax vessels. Disse ble levert i februar 2022 og sluttet av mars 2022. Ytterligere en ny vessel skal leveres i løpet av sommaren 2022 og en eldre modell er solgt.

"Minerals" står for ca 70% av all gods og Kol for ca 20% av det som blir transportert.

I 2021 var snitt raten for selskapet/vessel 19,233 USD per dag og "Break even cost, all inclusive" per vessel var totalt 7372 USD/dag. Baltic rate for supramax er i skrivende stund 27000 USD/dag med enn topp i mars i Q1 på 33000 USD/dag. Futures er nå åter på vei opp.

JIN (selskapet) har Egen kapital og skulder på totalt 547,725,000 USD. Av disse er 432,075,000 USD Egen kapital og 113,594,000 UDS gjeld. Dvs Egen kapital / Gjeld i selskapet er 73,8% (gjelden tilsvarer kun 26,2%).

Det finnes totalt 109258943 aksjer av JIN på Oslo børs og selskapet har ikke noe planer om å emittere flere aksjer. Hvis en tar gjeld fritt egen kapital (432,075,000 USD og multipliserer med dollarkurs 8,82) blir gjeld fri verdi per aksje 34,87 NOK per aksje.


Ratene for Suprmax er som sagt også høyere nå, enn under snitt for 2021 og framtiden er lys med lav andel nybygg.


Simply wall:
"Over the last 3 years on average, earnings per share has increased by 112% per year but the company’s share price has only increased by 20% per year, which means it is significantly lagging earnings growth."

Avslutter dette innlegg med ett sitat fra Årsrapporten til Western Bulk Chartering:

Overall, the supply and demand of the global dry bulk market is expected to be in broad balance in 2022 while the Supramax and Handy sectors are likely to performbetter than their larger peers.

La oss bruke denne tråden for veien videre i 2022.
Redigert 13.05.2022 kl 16:56 Du må logge inn for å svare

Har vi troen på at det blir flere utbytter i 2022, eller må vi vente til vår 2023 før neste?

Jin betaler ut 0,6 kroner i mai- 0,875 kroner totalt for 2021

Golden Ocean er opp 10% i Usa i kveld 14.04-22, full pupp og bulk rally over hele linja.
Gogl aksjen er opp 20% siste 2 handelsdager og handles nå på høyeste nivå , år og dag, nærmer seg 2014/2015 toppnoteringer med stormskritt,
Jinhui ble den gang handlet på 27 kroner.

Nå er Cape raten 10-11k
hva vil skje i Gogl når ratene virkelig begynner å sige inn mot sommeren tror dere? Golden Ocean aksjonærene er store optimister.

Skuffede Kina bulk aksjonærer har derimot sendt sin øyensten Jin ned fra 18 kroner september 2021 til 13,8:-))
13,8 kroner som tilsvarer drøye 1/3 av Nav, samtlige andre globale bulk rederier handles rundt, på eller over nav, i den bull syklus vi nå er midt inne i.
Golden Ocean tangerer torsdag september nivået med 15 kroner, mens Jin er ned 4,5 kroner til sammenligning.
Fleip eller fakta?

Forundrer meg ikke med max klaff tirsdag om Jin stiger noen stusselige ører,
hvis ikke skuffede Jin aksjonærer fortsetter å lempe ut sine aksjer etter at selskapet tjente 15,5 kr/ aksjen i 2021
Redigert 15.04.2022 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Muffe
15.04.2022 kl 20:09 13686

Du må være ett helsikke å bo sammen med😂 Glasset er stadig halvfullt… du kjøpte JIN på 13,50? 🙈

Dessverre er Longsitinbulk så nevrotisk og livredd for positiv omtale av JIN at han overvåker forumet med 5 minutters mellomrom - selv i påsken - og fortsetter å spre sitt negative budskap ved hver anledning som melder seg. Han hadde inntil nylig en lengre pause (på sanatorium?) men er dessverre tilbake nå, og i vanlig form opererer han i gråsonen mellom å spre ren løgn om selskapet og å sammenlikne JIN med andre rederiers fortreffelighet på sin helt særegne måte - her sammenliknes tidslinjer, kronebeløp, prosenter og verdistigninger på OSE og i USA på en måte som gjør at i alle fall jeg lurer på om godeste Longsit er helt edru når han er på nett.

Ja, kjøper alltid bulk aksjer når det skal opp og kjøpte på 13,5

Her er noen fakta om Kinesisk bulk kontra ordentlige rederier med ordentlige aksjonærer.

Golden Ocean er opp 10% i Usa torsdag kveld 14.04-22, full pupp og bulk rally over hele linja.
Gogl aksjen er opp 20% siste 2 handelsdager og handles nå på høyeste nivå , år og dag, nærmer seg 2014/2015 toppnoteringer med stormskritt,
Golden Ocean er på full firsprang mot 145/150 kroner som er et motstands nivå 2014/2015- den gang ble Jinhui handlet på 26 -27kroner.


Nå er Cape raten 10-11k
hva vil skje i Gogl når ratene virkelig begynner å sige inn mot sommeren tror dere? Golden Ocean aksjonærene er store optimister.

Skuffede Kina bulk aksjonærer har derimot sendt sin øyensten Jin ned fra 18 kroner september 2021 til 13,8:-))
13,8 kroner som tilsvarer drøye 1/3 av Nav i aksjen, samtlige andre globale bulk rederier handles rundt, på eller over nav, i den bull syklus vi nå er midt inne i.
Golden Ocean tangerer torsdag september 2021 nivået med 15 kroner, mens Jin er ned 4,5 kroner til sammenligning.september 2021.
Fleip eller fakta?

Forundrer meg ikke med max klaff tirsdag om Jin stiger noen stusselige ører,
hvis ikke skuffede Jin aksjonærer fortsetter å lempe ut sine aksjer med begge hender etter at selskapet ´bare´ tjente 15,5 kr/ aksjen i 2021
Rsi Jin er 46, det er ganske lavt sett i lys av at FFA mai viser 33 k
Redigert 15.04.2022 kl 21:26 Du må logge inn for å svare

Kan du utvikkle hva du skriver?
Fientlig?
Ryddegutt
16.04.2022 kl 08:24 13264

Ikke kaste bensin på bålet hans er du snill.. Dette er en gjenganger fra Longsen, var sånn i Golden for en tid tilbake også. Nå virker det som om det er hjerte barnet hans . Snur Jin så snur han også. Sitte som han nå gjør og sammenligne Jin VS Golden er helt håpløst . Golden har blitt handlet i strake dager mens ose er stengt .

Enligt Morgan Stanley, er tiden moden for å investere i utbytte aksjer fra Kina inom segment råvarer.
M S. er også ny topp 20 i JIN. Dette høres bra ut,


https://finansavisen.no/nyheter/ravarer/2022/04/16/7851699/to-meglerhus-plukker-aksjer-har-vaert-den-beste-inflasjonshedgen-historisk?internal_source=sistenytt

Commentar fra Simply Wall ang årsrapporten til JIN:
"Over the last 3 years on average, earnings per share has increased by 112% per year but the company’s share price has only increased by 20% per year, which means it is significantly lagging earnings growth"

Vi trenger ikke utdype og diskutere dette noe mer, svaret ligger i mcap, prises som verdens værste søple bulk rederi..

Snu på hva da.?
Det er dere som må snu, dere er skuffet over selskap og ledelse.
så skuffet er dere, at dere har solgt rederiet ned til å bli verdens rimligste bulk rederi.
Er dere som stadig selger, jeg har kjøpt, vær nå glad noen tar i mot det dere selger ut.
At aksjen ville ende slik kontra ordentlige rederier som Gogl har jeg skrevet utallige ganger, skyld ikke på meg.
Redigert 16.04.2022 kl 23:16 Du må logge inn for å svare
Ryddegutt
16.04.2022 kl 23:44 12796

Er ikke så alt for lenge siden du spådde gogl i 53… åssen synes du det gikk… ?

18.04
Golden Ocean Group Limited (GOGL)
NasdaqGS - NasdaqGS Real Time Price. Currency in USD
Add to watchlist

14.11+0.47 (+3.48%)

Golden Ocean opp 25% på ei uke
Jin ned 5% siste uke
Redigert 18.04.2022 kl 16:55 Du må logge inn for å svare
Ryddegutt
18.04.2022 kl 17:24 12136

Nå må du kutte ut med disse idiotiske sammenligningene dine .. Jin handles ikke vel kun på ose og der har det vært stengt … Så gogl slår vel det meste siden sist onsdag ??? Du spådde gogl til 53 kr i januar !! Åssen synes du det gikk ? Du har seriøse problemer !
Ryddegutt
18.04.2022 kl 17:27 12131

Jin har gått ca 25% i år! Gogl 31% pr onsdag . Vet gogl har betalt ut utbytte men skjønner ikke hvorfor du bruker så sykt mye energi på å sortmale Jin? Hvis Jin går som ei kule så er det også sikkert det nye hjerte barnet ditt …
fjettis
18.04.2022 kl 18:14 12074

Fra starten av 2021 så har JIN gått 306%
GOGL har gått 199%

long er bare trist fordi han ikke har fått med seg de største oppgangene
Ryddegutt
18.04.2022 kl 18:28 12046

Jeg sitter i Golden også så følger tråden der. Da skriver han at han har handlet Jin også de siste uken😂 samt andre aksjer i sektoren.. lurer på om han som er verdensmester har regnet på hva han har fått glipp av ..
bubby
18.04.2022 kl 20:19 11932

Kan åpnes på kr 15 i morgen?
Muffe
18.04.2022 kl 20:27 11918

Ett sted mellom 14 og 15
fjettis
18.04.2022 kl 21:52 11813

Høyner til 16.
Lukter større utbytter fremover!

Tipper 13,5, Jin aksjonærer er ikke som andre drybulk eiere, det ser dere på mcap.

Fra spøk til revolver, det er nok et etterslep her som skal lukkes, er jo derfor jeg har kjøpt her, på vegen dit tar jeg med meg de stusselige 60 ørene.
Som å stjele sukkertøy fra barna dette her

Se på den siderumpa gåsa. :-)))

Gøggen rett opp 15% , Belco 8%
et heidundrande rally i Usa bulk i påsken, Jin aksjonærene selger på harde livet så lavt de klarer
Redigert 19.04.2022 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
Muffe
19.04.2022 kl 09:27 11478

Som å plukke penger på gaten!
Det er solgt 180k aksjer og vi er opp 5,4% Bare vent til volumene kommer! Da kan du vinke til Gøggen over venstre skulder😎

Vi får se, Jin er priset som verdens rimligste bulk aksje.
Er priset som at de eier 8 Supramaxer som ikke tjener penger.

Noen kvitter seg med 180k aksjer, noen må være meget skuffet over at selskapet bare tjener 15,5/ aksjen i 2021
Redigert 19.04.2022 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
Natt1369
19.04.2022 kl 10:12 11402

https://www.reuters.com/world/asia-pacific/indonesia-march-exports-imports-hit-record-highs-amid-commodity-boom-2022-04-18/

Nickel shipments also registered an annual increase of more than 600% by value to $569.7 million and an 882% rise by volume to 66,900 tonnes.

"– Årsaken til det vil jeg peke på at er mer stimulus i Kina og at FFA-er (forward-kontrakter, red.anm.) gikk videre opp, sier Østereng"

E24 ang opptur i bulk.

Noen spesiell grund for at denne alltid skal gå langt dårligere en andre bulk aksjer?
Dere som har greie på Kinesisk bulk?

Eller er det skuffelsen over års rapporten som slår inn, enig i at 15,5 kroner aksjen ikke var spesielt bra.
Eller er det skuffelsen over at Supra raten stiger igjen eller at FFA viser bedre rater utover hele sommeren.

Gøggen der cape raten faller i bøtta nå utklasser kineseren med god margin, er det ikke rare greier:-))
Tror det er rett før denne dårlige aksjen går på steroider, er et etterslep som skal tettes, kommer nok et voldsomt sprett snart,
Redigert 19.04.2022 kl 13:13 Du må logge inn for å svare
Sognoksen1
19.04.2022 kl 14:22 11106

Endelig fått kjøpt meg inn i denne penge maskinen igjen lenge siden sist snitt 14,28 fornøyd med salget i Gogl i dag 119,30 hadde igjen noen få ,hva tror du long kan vi komme oss over 25kr i jin

Jeg har tro på bulk aksjer generelt utover sommer og H2.
Hvor lavt skuffede Jin aksjonærer vil lempe ut er jeg mer usikker på.
Jin vil nok tjene langt mer i 2022 en i 2021, et sted mellom 20-25 kroner tipper jeg.
Vi skal ikke glemme at q1-21 ikke var bra og nå har de økt flåten ganske godt.

Dette selskapet kan gjerne dele ut 3 kroner kvartalet i dividende hvis de ønsker det,
spørsmålet er om Jin ledelsen er best tjent med ekstrem underpriset aksje eller normalt underpriset aksje for i bunn ligger de okke som mot underliggende verdier.
Må være flaut å hele tiden ligge i søla kontra alle andre bulk rederier å underby aksjonærene når markedet er så bra som det er i dag, men Jin er Jin.
Klart det er potensiale her, løsner brødrene på pengesekken i 2022 vil Jinhui reprises på no time.
Redigert 19.04.2022 kl 14:37 Du må logge inn for å svare
Muffe
19.04.2022 kl 15:20 11000

Supramax +1,77% i dag. Nå $27955
Hva er break even, $7000?
mithra
19.04.2022 kl 15:35 10952

Ingen fare for det Long. Alle skipene skal modifisere hoved og hjelpemotorene for å møte EEXI kravene. Dessuten skal nesten alle skipene installere BTWS systemer. Det aller meste av dette vil skje i 2022 og vil begrense tilgjengelig seilingskapasitet og koste flust med penger.
I 2021 opptrådte de veldig fornuftig mht utbytteutbetalinger , og beholdt derfor en stålsterk balanse.
De har allikevel sikkert råd til 10 cent også i 2022
Hvis ratefesten holder seg inn i 2023 derimot- da kan vi kanskje snakke om utbytter på et nytt nivå.
Muffe
19.04.2022 kl 16:32 10887

Lenge siden vi har hatt slikt volum med tilsvarende kursoppgang. Lover godt for morgendagen.
Hadde vært fint om vi kunne parkert 15,- en gang for alle.

Bra analyse der Mithra. Også sannsynligvis en stor anledning hvorfor ordrebok av nybygg er så lav de neste åren og en bra forsikring om bra rater fremover :)
JIN leverte ett meget bra resultat i 2021. Nå er som tidligere kommentert, ratene for supramax idag 19.04: 27995 USD/Dag (+1,77%). Dette er mer enn 8000 USD/dag høyere enn snitt i 2021. Dette går direkte til bunnlinjen,

Med flotten per 31.12.2021 resulterer dette i økt gevinst (etter skatt) på ca 4 NOK per aksje for 2022, eller 609 MNOK før skatt med dagens rater,

Med disse antagelser handles JIN på P/E lavere enn 2 per dagens dato.
Da skal de også bokføre en gevinst på 6,8 MUSD for salg av skip.
Redigert 19.04.2022 kl 19:02 Du må logge inn for å svare
Muffe
20.04.2022 kl 07:47 10405

Følger JIN opp med ett par gode dager til?
Fantastisk inntjening og snart utbytte.
Livet smiler😎

Ser andre bulk aksjer stiger friskt videre, både i Usa og Norge, den underprisene gåsa derimot….her står selgerens i kø, kniver om å selge ut lavest mulig.
Intet nytt under solen
Redigert 20.04.2022 kl 09:40 Du må logge inn for å svare

Bare å ta det med ro Longstitinbulk.
Med egen kapital på 34-35 nok per aksje og p/e lavere enn 2 på resultatet for 2022. Kommer uppturen.

Du trenger ikke å stresse med innlegg hver dag på en aksje du ikke eier. Det blir bra allikevel

Hvis du mener det blir for mye trenger du slettes ikke besvare hvert innlegg.
Det er gøy med drybulk rally, hvis en sitter i de rette papirene.
foreløpig ser det ut som aksjonærene i Jinhui er mest opptatt med å snike seg ut bakvegen.
Redigert 20.04.2022 kl 10:15 Du må logge inn for å svare
mithra
20.04.2022 kl 11:19 10154

Er Jinhui rett papir ?
kodenavn
20.04.2022 kl 13:21 10025

Da har JIN kommet seg over 15 igjen. Skulle bare mangle.
Det kommer til å bli en sterk Q1 rapport
Skipsverdiene er nå godt over 30.- pr aksje.
P/E ca. 2.
Billigste aksje på Oslo Børs.