JIN Substansverdi 39,1 NOK

ErikNordnet
JIN 14.04.2022 kl 17:03 142098

Substansverdi oppdatert til 39,1 NOK per aksje etter Q1 rapporten 2022.

Reduserer teksten litt for enklare lesing i tråden :)
Noen som tror JIN kan få positivt resultat i 2024?
Redigert 12.03.2024 kl 21:54 Du må logge inn for å svare
såpe i øynene
22.06.2022 kl 15:03 5877

Supra ratene opp i dag også. 😀
Slettet bruker
22.06.2022 kl 18:56 5923

Jeg roper ikke kjøp, jeg sier, skal du være investert i bulk nå, kjøp kvalitet, som Gogl eller 2020, der du får utbetalt store dividender.

Jeg er ikke i bulk som du vet, jeg solgte Jin på 17,5 som skrevet utallige ganger på denne tråd.
Gogl gikk også ut før x dividende etter at aksjen steg fra 100-150 på en måned.

Du skulle gjordt som jeg sa, i stedet oppførte du deg som en klovn og latterlig gjorde når jeg skrev at Jin ville stupe.
Nåe ser en hvem som er tørr bak ørene.
Bulk krakker i Usa i kveld og i morgen er Jin langt nede på 11 tallet, Supramax rater kommer til å stupe fremover, bulk festen er over, redd stumpene.
Redigert 22.06.2022 kl 18:59 Du må logge inn for å svare
såpe i øynene
22.06.2022 kl 19:47 5881

Klovn. Får håpe det. Kjøper mer i morgen da.
mithra
22.06.2022 kl 21:23 5816

Longsit: Når inntektene synker og rentene stiger, vil nok også du forstå fordelen med en nøktern utbyttepolitikk og en sterk balanse.
Det er det bare Jinhui som har.
Slettet bruker
24.06.2022 kl 09:37 5572

Vær veldig forsiktige i dette papiret.
Kommer til å falle under 10 kronen, langsiktig trend er brutt, teknisk støtte nivå 8 kroner.

Vær også meget forsiktige med enkelte nikk som hausser betydelig her
bubby
24.06.2022 kl 10:06 5533

Da legger jeg snart kjøps ordre på 200k på 8 kr.
Redigert 24.06.2022 kl 10:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.06.2022 kl 10:12 5516

Det bør du definitivt heller gjøre en å kjøpe på 12, det kommer ikke til å snu nå.
Men hvorfor kjøpe Jin?
Er da mye bedre med 2020/Gogl på 110 en Jin på 8
kodenavn
24.06.2022 kl 10:16 5505

Longst:
Det er i hvert fall mer troverdig med en som eier aksjen, fordi han mener den er bra og billig, og snakker positivt om den, enn en som ikke eier den, og bruker masse energi på å snakke negativt om den.
Man kan jo nesten tro at sistnevnte vil ha billig inngang eller sitter short.
fattigstakkar
24.06.2022 kl 10:29 5483

Da har du ikke fulgt mye med om du tror det er fare for emisjoner i GOGL og 2020.
Slettet bruker
24.06.2022 kl 11:50 5406

Enig med Fattig, dette er ikke 2008, langt der i fra.
Hvorfor kjøpe Jin kontra 2020/Gogl/Belco, svaret finner du om du går å sjekker dividender utbetalt 1,5 år tilbake og frem til nå.
Jin er det siste shipping papir en skal eie nå.

Det er store nedsalg i sykliske aksjer, shipping deriblant, nå etter lange oppgangs perioder, nå på veg inn i resesjon.
Cashen som Jin har tjent under rallyet har i grove trekk gått til å kjøpe skip, kjøpe skip på stigende ships verdier, kjøpe ´tilbake´ de skipene de solgte når Supramax prisene var på bunn i /2018/2019/2020
Nå faller skrap verdiene igejn, stålet faller og mest sannsynlig vil asset prisene på skip følge etter, syklusens gang dette her.

I et fantastisk 1,5 år med super Supramax inntjening har Jinhui delt ut knappe 1 krone i dividende, helt horribelt dårlig for en langsiktig aksjonær.
De har brukt pengene på oppgiring kontra å berike sine med aksjonærer, sine Norske venner.
Slik har dette selskapet alltid vært og slik kommer det alltid til å være.

Skal vi følge historiske meldinger fra selskapet, vil de ved neste kvartal fortelle, ´vi fryser´ utbytte utbetalinger inntil videre, pga stor global usikkerhet.
Redigert 24.06.2022 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
bubby
24.06.2022 kl 12:41 5340

Og Gogl kommer med emisjons meldinger grunnet utbytter som tommer deres kasse.
fattigstakkar
24.06.2022 kl 13:33 5333

Det er vel en bunn i JIN også et sted og et sted må man ta sjansen, så jeg har begynt å kjøpe litt.
Slettet bruker
24.06.2022 kl 13:36 5327

Lykke til, du blir nok bli rik
Redigert 24.06.2022 kl 13:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.06.2022 kl 14:34 5357

Jeg og. Da er vi i alle fall to (!) som har begynt å kjøpe litt igjen. .
bubby
24.06.2022 kl 15:22 5335

I 2007 hadde Jinhui aksjen samme utvikling opptil 18kr og så ned til under 10kr før den spratt helt opp til 80 kr på no time. Vi får se hva skjer denne gangen.
Superoptimist
24.06.2022 kl 17:23 5248

Og så er det fremdeles noen som ikke vil være med på å påstå at, ikke minst dette selskapet, og Oslo Børs er tidenes legale spillebule???? Men slik blir det vel når ingen kan gjøre noe med det?????
Slettet bruker
25.06.2022 kl 15:35 5006

Ikke at det spiller så fryktelig stor rolle for JIN som uansett nyter godt av et forholdsvis stabilt supramarked og som fremover vil se både topp og bunnlinjevekst grunnet tidligere kvartalers flåtefornyelse/vekst og som snart skal være ferdige med BTWS investeringene sine, men her er i alle fall noen (bitte)litt mer positive nyheter fra diverse medier:

US economy will narrowly avoid recession in 2022 and 2023, says IMF.
US economy will narrowly avoid recession in 2022 and 2023, says IMF | Business Standard News (business-standard.com)

China’s economy could see a strong rebound in the second half, “but difficulties remain for the 5.5% target,” Wang Yiming, an adviser to the monetary policy committee of the People’s Bank of China, said at a live-streamed forum Saturday. The country could consider trying to boost the economy by introducing special national bonds that don’t count as financial deficits, said Wang, without giving details.
PBOC Adviser Says China GDP Target ‘Difficult’ to Achieve - Bloomberg

Siste fra Fearnpulse (25 juni) leser Pacific RV på USD 26,993 p/d og Atlantic RV på USD 19,749 og følgende:
Supramax
Continued last week bearish sentiment and the pressure on cargo supply from Black Sea and Baltic, resulting Atlantic market falling further down. ECSA and USG after many believed to be finding ground unfortunately didn’t prove to be correct assessment. Many ships and lack of fresh inquires kept rates sliding downwards. The Continent and Mediterranean markets exposed to brutal reality with no cargos from main loading areas in Baltic and Black Sea. The Pacific market started to see signs of improvement after last week’s negative segment. Today's levels are in the mid USD 20,000 pd for Atlantic RV on Supra with premium for Ultras. Pacific RV are trading in the high USD 20,000 pd. Fronthaul from the Atlantic to the Pacific stable, but poor levels of low USD 20,000 pd.
10PS
25.06.2022 kl 16:41 4962

3 er selv også begynt opplastinger og kjøper mer fra nå med tanke på at vi nærmer oss en opptur som går litt seint en stund for så å ta av så det merkes.
Les historikken.
Lim Gordon
25.06.2022 kl 21:24 4870

Me too!
10PS
27.06.2022 kl 09:16 4612

Fra i dag blir det liv i JIN. Bare et 10PS.
kodenavn
28.06.2022 kl 09:48 4459

Supramax-rater 26.850, så de holder seg på stabilt meget gode nivåer, og cashen fosser inn.
Fra mars 2003 til mars 2004 gikk JIN fra 1,50 til 24.-
Hva blir utviklingen det neste året ?
I første omgang bør vi over 20.-
10PS
28.06.2022 kl 09:58 4633

Jin ned og kraftig opp igjen (pga. invest. i derivater) i 2003 2004. Dette fikk jeg oppleve. Alle solgte og jeg kjøpte mer på bunn. Dette ble min beste inv. gjennom alle tider. Venter nå en vanlig historisk rekyl som nærmer seg.
Slettet bruker
28.06.2022 kl 10:00 4710

Her ser vi nok 8 kronen snart.

kodenavn
28.06.2022 kl 10:29 4724

Herlig at noen prøver å prate ned kursen.
Shortere og folk som vil inn på lav kurs er gode kjøpere.
Slettet bruker
28.06.2022 kl 10:33 4734

Prøver å ´prate´ ned?

Jeg anbefalte alle å selge på 17,5, syns du det var et dårlig tips?
Du fornektet sannheten og sitter nå i kjempe tap, og jeg anbefaler ikke noen å gå inn i Jin for å hjelpe deg ut.

Dette er ikke noe papir å holde nå, det er det siste drybulk papiret du bør eie.

Om ikke mange ukene er denne under 10 kroningen, vent å se
kodenavn
28.06.2022 kl 10:57 4782

Morsom du.
Jeg skal absolutt ikke ut.
Snilt av deg å bruke så mye energi på å skrive om JIN.
Lurer på hva motivet er ?
10PS
28.06.2022 kl 11:03 4791

Enig, passer bra med tanke på at snart snur den rett opp igjen som vanlig for årstiden. Dermed gjør Longsitinbulk jobben med å prate ned kursen for oss med tanke på billig inngang. Selv blir han aldri fornøyd før 10 kr. Vi har alle forskjellige agendaer på sikt men de som følger med vet at det tar tid og oppturen kommer når ett større meglerhus begynner å laste ekstra og da går det fort i svingene. Ingenting av det som blir skrevet her på forumet har noe betydning for aksjen for det styrer BDI og aller mest meglerhusene. Vi nærmer oss en reaksjon opp.
Slettet bruker
28.06.2022 kl 11:14 4769

Alle som har en kalkulator og kunnskap om tørrlastmarkedet skjønner at JIN på nåværende kurser er den shippingaksjen man bør investere i. Supramarkedet fortsetter på stabilt høye rater og JIN fortsetter å tjene meget gode penger. Flåten har blitt utvidet, fornyet og betydelig oppgradert det siste halvannet året og rederiet har gode relasjoner med befraktere over hele Asia som sikrer lønnsomhet så lenge øyet kan se.
Dette er en av de mest underprisede selskapene på Oslo Børs og definitivt det mest underprisede rederiet. JIN betaler forøvrig også meget gode utbytter som med dagens kurser sannsynligvis gir den beste direkteavkastningen av alle shippingaksjer.
Alle rederier i bulksektoren har korrigert ned den seneste måneden. JIN har korrigert ned mer enn snittet, til tross for at de opererer i den mest lønnsomme delen av sektoren og har minst gjeld i balansen. Innen slutten av August er denne tilbake på kr 17, vent å se.
Lim Gordon
29.06.2022 kl 14:25 4501

Jeg tror dette er tiden for en liten filosofiprat vedrørende denne aksjen. Da begynner jeg med begrunnelsen for å opprette et aksjeselskap, nemlig å lage et spleiselag for å starte en virksomhet. Initiativet til dette blir gjerne tatt av personer eller grupper som ofte også skaffer seg en positiv eller negativ kontroll. Den positive kontrollen ligger gjerne i antall tegnede aksjer, mens den negative kan ligge i eie av viktige deler av bedriften, f.eks patenter eller utstyr.
I «JIN» har familien Ng kontrollen ved eierskap registrert på Hongkongbørsen, og innehar ca. 55% av aksjene. I tillegg eier enkeltpersoner i familien personlige aksjer, og også sammen med andre. Eksempelvis eier de to brødrene Ng, som driver rederiet, store personlige familieposter og lederen, Siu Fai Ng, eier en større andel i et konsulentselskap, som også har aksjer i rederiet. Disse, aksjene på si, ble ervervet før 2021, med kurser som ikke overskred, Kr4,50.
Som man kan se av aksjelisten, er det ikke stor forandring blant de 20 største aksjonærene mellom hver offentliggjørelse. Når det gjelder dem som har mindre poster, derimot, byttes det nok kraftig over tid. Det kan ha sammenheng med at de store både prioriterer utbytte og kursstigning, mens de mindre kun jakter stigning. Og når stigningen ikke kommer, forsvinner de. Men hvem kjøper aksjene deres?
Jeg har den teorien at noen aksjonærer, som opererer i Jin, bygger opp til et kupp for seg selv. Det er flere, med mange penger, som skviser sitronen for det den er verdt. For mangelen på kursstigning har intet med vurdering av utbyttet å gjøre, det er som i de fleste andre selskaper, og betydningen av en utbytteforskjell kan også diskuteres. Nei, disse lukter storpoteter og sparer til kursrevolusjon.
Noen, med midler, samarbeider om kjøp og salg, for å presse småripsen ut. Det gjør de ved både å holde kjøper konstant lav, og selge, med ettergivende press. Slikt må gå rimelig lett når aksjen har lav likviditet og det finnes penger nok. Men en slik sport gir ingen glede for disse karene, hvis ikke det ender opp med en premie tilslutt. Og det gjør det. Når kvartalsoppgjøret nærmer seg, denne gangen med aksjeoppgjør, vil de få hjelp til kursstigning av folk som vil være med, og det kan, denne gangen, bringe aksjen til topps. Husk, dette er et av børsens fremste gullegg og alle aksjonærene er interessert i kursstigning, det må gå veien. Derfor gikk jeg inn igjen og har ingen planer om å gå ut før hanen galer. For dette er kun et kynisk spill.
mithra
29.06.2022 kl 16:17 4559

Visste ikke at du er konspirasjonsteoretiker , LG
Hvem har du i tankene når du viser til at noen aksjonærer ;"bygger opp til et kupp for seg selv" ? Hva er " et kupp" slik du ser det ?
Aksjonæroversikten viser jo at HK familien har full kontroll over selskapet. Den eneste aksjonæren av noen betydning utover dem, er JP Morgan,
De har bygd seg opp over det siste året, men med omlag 5% av aksjene kan selskapet ikke gjøre noe kupp, hvis du mener skaffe seg kontroll over selskapet..
Altså må du mene at det er familien Ng som skal gjøre kupp. Men hvorfor skal de gjøre det når de allikevel har full kontroll ?
Jeg skjønner , som du sikkert forstår, ikke hva du tenker.
Lim Gordon
29.06.2022 kl 21:54 4416

Nei, mithra, det beskrevne "kupp" har intet med maktbalansen i selskapet å gjøre, men med å kjøpe til "pressede" priser, fra småripsen, for senere å selge kanskje til 3 ganger dagens kurs. Innlegget er , selvfølgelig, fantasert frem, basert på mine observasjoner, men jeg mener, helt ærlig, at noen manipulerer kursen. Midt oppi det hele, rundt kurs 4 idag, begynte roboten å vifte som en gal med store endringer på kjøp og salgssiden, men ingen omsetning. Hvem sørger for underholdningen? Og, helt alvorlig, en eller annen dag vil denne få fart på seg, det er mange, inklusiv eierne, som er tjent med det. Det venter jeg på.
Slettet bruker
29.06.2022 kl 22:24 4400

dypt bekymret for at denne aksjen kan falle til 8 kroner, meget bekymret.

8 kroner, et nivå som går igjen utallige ganger i den lange trenden i Jinhui Shipping.
Argumentasjonen er enkel, dette selskapet deler ikke ut cash til sine Norske venner, slik andre bulk rederier gjør.
Alt av bulk aksjer faller nå, Jin bør og skal falle mer en andre bulk aksjer som har en hedge i gode dividender, det har ikke aksjonærer
Redigert 29.06.2022 kl 23:38 Du må logge inn for å svare
mithra
29.06.2022 kl 23:25 4529

Med unntak av Morgan Stanley , er det ingen aksjonærer som ser ut til å gå inn og ut av selskapet- og som samtidig har penger nok til å fare frem slik du tror.
Jeg tror problemet skyldes at selskapet ikke følges av noen meglerhus.
Tilliten til ledelsen forsvant for mange år siden.
Ledelsen må skape gode resultater ,sikre en solid finansiell posisjon og gi rimelige, nøkterne utbytter.
Det har de gjort de siste 18 månedene, men det er et langsiktig arbeide å gjenvinne den tapte tilliten. Hør bare på praten til Longsit.
Jeg tror at de må holde fast i oppskriften over tid, og ikke skuffe aksjonærene med nye eventyr, slik de har gjort i fortiden.
Gjør de det , vil kursen komme sterkt over de neste to årene- selvsagt gitt at verdenshandelen ikke stopper helt opp.
Lim Gordon
29.06.2022 kl 23:39 4553

Nå har jeg vel nevnt dette som en fantasi, men blant en gruppe som samarbeider, trengs det ikke allverdens av kapital. Og Longs- - han har jeg sluttet å lese for lenge siden.
Slettet bruker
30.06.2022 kl 12:18 4408

Siste fra Fearneys Weekly Report – week 26/ June 30:
Pacific RV: USD 25,600 p/d (Atlantic RV: USD 19,790 p/d)
Supramax
Supramax market yet took more beating for another week. The negative trend spreading across all basins and owners seeking to reposition the tonnage in better areas, like loading in ECSA with better rates compared to USG. It was rumored ADM fixed one Ultra ballasting from Continent at USD 40,000 pd delivery APS Argentina with grain to Continent. Another Ultra was reported dely aps Recalada for TCT to Singapore-Japan at USD 22,500/pd plus USD 1.25 mil GBB. In Baltic and Continent market became more stable during the week and one can say, it bottomed out. More cargo appeared on the market with many scrap player to sell the commodity on spot basis. The rates did not have much impact due to the surplus of tonnage available in the area. Levels for scrap cargo to Med and grain cargoes to West Africa for June dates fining in the USD 15,000-18,000 pd, depends on delivery. Med and Black Sea market very similar to Continent, the rates are fixing around USD 20,000-22,000 pd for USG/ECSA/West Africa direction. It’s not great. Market in Far East and Indian Ocean were more stable, and rates are flat, perhaps with very small premium from last week. Ultramax 63,000 dwt delivering North China was fixed at USD 37,000 pd for a trip via Indonesia to WCI. And Supramax delivering Thailand was done at USD 32,000/pd for a trip via Indonesia to India.
Slettet bruker
30.06.2022 kl 12:23 4546

Du som ikke engang er inne i aksjen (!) må ikke være så bekymret, Longsit. Kos deg i solen eller bekymre deg heller for de investeringene hvor du faktisk er investert. Nok å ta i der?

Hva gjelder JIN så går dette veien skal du se - og vips, før vi vet ordet av det, har vi igjen gleden av å ha deg inne på eiersiden igjen (på høyere kurser enn i dag)...!.
tankardjr
30.06.2022 kl 16:40 4476

Hvor mye gikk du inn med? Jeg sitter med stuslige 5500 aksjer igjen. Og nå igjen i rødt på disse. Kursen i jinhui har ingen rot i virkeligheten det er sikkert. Eneste trøst må være at det er svært begrenset nedside igjen. Og ditto større oppside når vi nærmer oss Q2 fremlegging. Hvem som gidder å selge på 11 kr er for meg en gåte
Slettet bruker
04.07.2022 kl 18:43 4068

For et spørsmål fra en med ditt nic Superoptimist- du burde spurt om den kommer over 60! Eller når den kommer over 100!

Selvfølgelig kommer den over 12..! Hvorfor skulle den ikke det? JIN tjener gode penger og gir utbytte og er i en lykkelig nisje av bulkmarkedet - og i slutten av August får vi vite nøyaktig hvor godt det går.