JIN Substansverdi 39,1 NOK
Substansverdi oppdatert til 39,1 NOK per aksje etter Q1 rapporten 2022.
Reduserer teksten litt for enklare lesing i tråden :)
Noen som tror JIN kan få positivt resultat i 2024?
Reduserer teksten litt for enklare lesing i tråden :)
Noen som tror JIN kan få positivt resultat i 2024?
Redigert 12.03.2024 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
Loki
16.02.2023 kl 12:24
9305
Er kursen egentlig så lav? Aksjen gir i gjennomsnitt mellom 60-70 øre i utbytte per år. Når en tar med gode og dårlige år. Dette gir en utbytte rate på på mellom 6,6 og 7,7% per år. Nå blir slike beregninger alltid noe lavere enn gjennomsnittlig fremtid fordi vi har noe som heter inflasjon.
Det eneste som gjør at denne kursen er noe lavere enn fremtidens kurs er at ratene er som regel bedre i Q2 og Q3. Kursen er derimot svært lav dersom brødrene skulle finne på å ville realisere verdiene for å reise fra Kina. Kursen kan og være noe lav dersom de legger inn et bud for å få aksjen av børs så de skal slippe regelendringer som vil gjelde Oslo børs. Jeg hørte rykter om at oljefondet aktivt ville stemme for å få ned lederlønningene framover. Dersom staten skulle finne på å sette tak på lederlønninger for å være på Oslo børs, så vil dette være svært ille for brødrene. Dette scenarioet er derimot svært lite sannsynlig.
Der er 2 ting de tjener på å holde så lave kurser.
1: De får ta mesteparten av profitten til selskapet istedenfor de 55% de burde kunne ta.
2: om de noengang vil ta selskapet av børs så vil de gjenværende aksjene være overkommelig priset.
3: De kan legge seg opp penger slik at de kan foreta en rettet emisjon ved lav kurs. De blir da forpliktet til å et pliktbud på resten av aksjene til høyese kurs siste 6 måneder. Akkurat de med pliktbud er nok hvorfor de ikke vil bruke rettet emisjon. Rettede emisjoner uten behov kan og stoppes av finanstilsynet så det er en risiko å gjennomføre det.
Der er kun en bakdel ved å kjøre en så lav kurs. Det er dersom noen kjøper opp 10% av aksjene og så gir et bud på selskapet. Da kan de gjenværende aksjonærene kreve å bli kjøpt ut ved pliktbud dersom de nekter å selge. Dersom de ikke har råd til det i det øyeblikket så kan de miste kontrollen av selskapet.
Det eneste som gjør at denne kursen er noe lavere enn fremtidens kurs er at ratene er som regel bedre i Q2 og Q3. Kursen er derimot svært lav dersom brødrene skulle finne på å ville realisere verdiene for å reise fra Kina. Kursen kan og være noe lav dersom de legger inn et bud for å få aksjen av børs så de skal slippe regelendringer som vil gjelde Oslo børs. Jeg hørte rykter om at oljefondet aktivt ville stemme for å få ned lederlønningene framover. Dersom staten skulle finne på å sette tak på lederlønninger for å være på Oslo børs, så vil dette være svært ille for brødrene. Dette scenarioet er derimot svært lite sannsynlig.
Der er 2 ting de tjener på å holde så lave kurser.
1: De får ta mesteparten av profitten til selskapet istedenfor de 55% de burde kunne ta.
2: om de noengang vil ta selskapet av børs så vil de gjenværende aksjene være overkommelig priset.
3: De kan legge seg opp penger slik at de kan foreta en rettet emisjon ved lav kurs. De blir da forpliktet til å et pliktbud på resten av aksjene til høyese kurs siste 6 måneder. Akkurat de med pliktbud er nok hvorfor de ikke vil bruke rettet emisjon. Rettede emisjoner uten behov kan og stoppes av finanstilsynet så det er en risiko å gjennomføre det.
Der er kun en bakdel ved å kjøre en så lav kurs. Det er dersom noen kjøper opp 10% av aksjene og så gir et bud på selskapet. Da kan de gjenværende aksjonærene kreve å bli kjøpt ut ved pliktbud dersom de nekter å selge. Dersom de ikke har råd til det i det øyeblikket så kan de miste kontrollen av selskapet.
Redigert 16.02.2023 kl 12:46
Du må logge inn for å svare
mithra
16.02.2023 kl 16:00
9247
Jeg er ikke enig i disse vurderingene., P/B er i størrelsesorden NOK 40. Dette er bekreftet av revisor .Skulle de velge å gi et bud på utestående aksjer, kan de dermed ikke regne med at særlig mange aksjonærer vil være interessert i å selge til siste 3-6 måneders gjennomsnittskurs.
Velger de allikevel å ta kajsen av børs, vil aqltså de øvrige aksjonærene følge med og ta del i selskapets videre verdiutvikling og utbytter.
Dette mantraet om at de tar mesteparten av profitten selv, er også ganske underlig.Brødrene har fast lønn pluss bonuser som er knyttet til selskapets resultater.
Lønnen er høy, så når selskapet har lave eller negative resultater utgjør lønnen en stor andel. Men når resultatene er gode , endrer de ikke lønnen men tar ut bonuser som ikke virker uaqnstendige, Vil de ha mer må de ta utbytte , som de deler prorata med sine minoritetsaksjonærer.
Nei, jeg tror ikke årsaken til den lave aksjekursen ligger der. Det er historiske erfaringer med feilinvesteringer som har skremt mange investorer. Ingen kan egentlig vite hvilke beslutninger de kan velge å ta, idet de jo styrer selskapet helt selv. Stoler man ikke på at de vil ta gode beslutninger for selskapet, vil en ikke være interessert i å være aksjonær. I tillegg har de vært " gjerrige" på utbytte inntil 2021.
Selskapet er så godt kapitalisert at det bør ha de beste forutsetninger for å manøvrere fornuftig inn i en usikker fremtid. Men de bør holde seg til shipping , og styre unna alt annet , som de ikke har spesielle forutsetninger for å kunne gjøre godt.
Selv satser jeg en liten slant på at de har lært av sine tidligere feil og er interessert i å vinne tilbake aksjonærenes tillit gjennom god drift og fornuftig utbyttepolitikk.
Vi får se- det er ennå et stykke frem før større, seriøse investorer vil inn i aksjen
Velger de allikevel å ta kajsen av børs, vil aqltså de øvrige aksjonærene følge med og ta del i selskapets videre verdiutvikling og utbytter.
Dette mantraet om at de tar mesteparten av profitten selv, er også ganske underlig.Brødrene har fast lønn pluss bonuser som er knyttet til selskapets resultater.
Lønnen er høy, så når selskapet har lave eller negative resultater utgjør lønnen en stor andel. Men når resultatene er gode , endrer de ikke lønnen men tar ut bonuser som ikke virker uaqnstendige, Vil de ha mer må de ta utbytte , som de deler prorata med sine minoritetsaksjonærer.
Nei, jeg tror ikke årsaken til den lave aksjekursen ligger der. Det er historiske erfaringer med feilinvesteringer som har skremt mange investorer. Ingen kan egentlig vite hvilke beslutninger de kan velge å ta, idet de jo styrer selskapet helt selv. Stoler man ikke på at de vil ta gode beslutninger for selskapet, vil en ikke være interessert i å være aksjonær. I tillegg har de vært " gjerrige" på utbytte inntil 2021.
Selskapet er så godt kapitalisert at det bør ha de beste forutsetninger for å manøvrere fornuftig inn i en usikker fremtid. Men de bør holde seg til shipping , og styre unna alt annet , som de ikke har spesielle forutsetninger for å kunne gjøre godt.
Selv satser jeg en liten slant på at de har lært av sine tidligere feil og er interessert i å vinne tilbake aksjonærenes tillit gjennom god drift og fornuftig utbyttepolitikk.
Vi får se- det er ennå et stykke frem før større, seriøse investorer vil inn i aksjen
Ser at ratene har falt dramatisk de siste ukene. Hvorfor har ikke dette påvirket kursen i jin?
kodenavn
19.02.2023 kl 12:19
9012
Fordi kursen allerede er surrealistisk lav.
Det er jo ikke slik at selskapet er verdiløst om ratene i noen uker er lave.
Ratene skal opp igjen.
Og markedet ser fremover.
Kursen kan gå fleregangern fra dagens nivå.
Det er jo ikke slik at selskapet er verdiløst om ratene i noen uker er lave.
Ratene skal opp igjen.
Og markedet ser fremover.
Kursen kan gå fleregangern fra dagens nivå.
Loki
20.02.2023 kl 10:33
8812
Merkelig handel på Jin idag. Noen vil kjøpe 130k for 9,28 kr og noen vil selge 200 k for 9,4 kr. Det ser litt forskjellig ut fra da de hadde 36 k på kjøp og salg med 50 øres differanse. Ellers så ser det endelig ut til at supramax ratene og hongkong investeringene ser et par lyspunkter etter bekmørke uker på børsen.
Personlig så tror jeg Q4/Q1 rapporten vil være dårlig. Q2,Q3 rapporten for 2023 vil nok være bedre. Hvordan tror dere fremtidsutsiktene er?
Personlig så tror jeg Q4/Q1 rapporten vil være dårlig. Q2,Q3 rapporten for 2023 vil nok være bedre. Hvordan tror dere fremtidsutsiktene er?
desirata
23.02.2023 kl 06:55
8564
Vil sistemann som har aksjer privat i JIN slukke lyset !
Board of Jinhui shipping wishes to inform the shareholders of the Company (the “Shareholders”) and potential investors that, based on a preliminary assessment of the unaudited consolidated management accounts, the Company is expected to record a consolidated net loss of around US$46 million to US$47 million and around US$6 million to US$7 million for the fourth quarter and the year 2022 respectively due to an unprecedented challenging environment as well as the recognition of impairment loss of around US$49 million on owned vessels as compared to a consolidated net profit of US$84 million and US$194 million for the corresponding fourth quarter and the year 2021 respectively, which included a reversal of impairment loss of US$68 million and US$134 million on owned vessels respectively.
Board of Jinhui shipping wishes to inform the shareholders of the Company (the “Shareholders”) and potential investors that, based on a preliminary assessment of the unaudited consolidated management accounts, the Company is expected to record a consolidated net loss of around US$46 million to US$47 million and around US$6 million to US$7 million for the fourth quarter and the year 2022 respectively due to an unprecedented challenging environment as well as the recognition of impairment loss of around US$49 million on owned vessels as compared to a consolidated net profit of US$84 million and US$194 million for the corresponding fourth quarter and the year 2021 respectively, which included a reversal of impairment loss of US$68 million and US$134 million on owned vessels respectively.
Ivan1
23.02.2023 kl 07:18
8505
Les spesielt siste setning. Dette er ikke ofte man ser.
Profit Warning:
Oslo (Infront TDN Direkt): Jinhui Shipping and Transportation ser et konsolidert nettotap på 46-47 millioner dollar I fjerde kvartal som følge et "enestående utfordrende miljø", i tillegg til nedskrivninger på rundt 49 millioner dollar for selskapets fartøy.
Det fremgår av en melding onsdag.
Basert på pågående diskusjoner med selskapets revisor anses verdiene til enkelte eide skip å være betydelig lavere enn bokførte verdier. Ytterligere detaljer vil bli offentliggjort i kvartalsrapporten 28. februar, opplyses det.
"Aksjonærer og potensielle investorer anbefaler å utvise forsiktighet når de handler med aksjer i selskapet", skriver Jinhui.
Profit Warning:
Oslo (Infront TDN Direkt): Jinhui Shipping and Transportation ser et konsolidert nettotap på 46-47 millioner dollar I fjerde kvartal som følge et "enestående utfordrende miljø", i tillegg til nedskrivninger på rundt 49 millioner dollar for selskapets fartøy.
Det fremgår av en melding onsdag.
Basert på pågående diskusjoner med selskapets revisor anses verdiene til enkelte eide skip å være betydelig lavere enn bokførte verdier. Ytterligere detaljer vil bli offentliggjort i kvartalsrapporten 28. februar, opplyses det.
"Aksjonærer og potensielle investorer anbefaler å utvise forsiktighet når de handler med aksjer i selskapet", skriver Jinhui.
Redigert 23.02.2023 kl 07:19
Du må logge inn for å svare
Atomvinter
23.02.2023 kl 16:55
8167
"Dette mantraet om at de tar mesteparten av profitten selv, er også ganske underlig."
Synes du virkelig at det ikke er noe å stusse over at et par ledere av et middelmådig tørrbulkselskap år etter år drar inn honorarer og bonuser på et nivå langt over samtlige andre toppledere i andre selskaper som er notert på OSE, samtidig som at medaksjonærer blir avspist med smuler? Seriøst?
Synes du virkelig at det ikke er noe å stusse over at et par ledere av et middelmådig tørrbulkselskap år etter år drar inn honorarer og bonuser på et nivå langt over samtlige andre toppledere i andre selskaper som er notert på OSE, samtidig som at medaksjonærer blir avspist med smuler? Seriøst?
mithra
07.03.2023 kl 18:11
7779
Veien videre ofr Jinhui er sterkt preget av behovet for flåtefornyelse.
I 2022 kjøpte de 5 og solgte 5 skip.
Flåteprofilen ble en del bedre og dette skjedde uten at den sterke balansen ble svekket.
Jeg går ut i fra at det er på denne måten de ser for seg at utviklingen skal skje : - kjøpe nyere skip ( ca 2015 bygget), og finansiere kjøpene med å kombinere salg av eldre skip med eksisterende selskapsmidler.
Den svært nøkterne utbyttepolitikken de har lagt seg på ( under 10% av tilgjengelig kontantstrøm ) kan gjøre dette mulig. Jeg tror de er lite lystne på nye store banklån, De brant seg kraftig da markedet chrashet rundt 2014-15 og ble tvunget til å selge halve flåten. Dessuten vil rentene fortsatt øke utover i 2023.
Utfordringen er timing. Det går for sent.
Derfor tror jeg de vil bli tvunget til å akseptere at deler av skipskjøpene finansieres med nye banklån- kanskje 25% av totalprisen .
Så vil selvsagt mye avhenge av rateutviklingen i 2023-2024. Blir det høye rater, øker finansierings kapasiteten, selv om prisen på 2015 bygde skip nok vil øke mer enn for de eldre skipene de vil selge.
Skulle de ønske å gjøre en emisjon for å øke egenfinansieringen , må de nok gjøre grep for å øke aksjekursen: økt utbytte, tilbakekjøp av aksjer, innsidekjøp eller nedsalg av majoritetsinteressen til familien Ng. Sålangt ser alt dette ut til å sitte svært langt inne hos majoritetseieren.
Så alt i alt tror jeg dette vil bli en ganske lang marsj frem mot en fornyet og konkurransekraftig flåte.
I 2022 kjøpte de 5 og solgte 5 skip.
Flåteprofilen ble en del bedre og dette skjedde uten at den sterke balansen ble svekket.
Jeg går ut i fra at det er på denne måten de ser for seg at utviklingen skal skje : - kjøpe nyere skip ( ca 2015 bygget), og finansiere kjøpene med å kombinere salg av eldre skip med eksisterende selskapsmidler.
Den svært nøkterne utbyttepolitikken de har lagt seg på ( under 10% av tilgjengelig kontantstrøm ) kan gjøre dette mulig. Jeg tror de er lite lystne på nye store banklån, De brant seg kraftig da markedet chrashet rundt 2014-15 og ble tvunget til å selge halve flåten. Dessuten vil rentene fortsatt øke utover i 2023.
Utfordringen er timing. Det går for sent.
Derfor tror jeg de vil bli tvunget til å akseptere at deler av skipskjøpene finansieres med nye banklån- kanskje 25% av totalprisen .
Så vil selvsagt mye avhenge av rateutviklingen i 2023-2024. Blir det høye rater, øker finansierings kapasiteten, selv om prisen på 2015 bygde skip nok vil øke mer enn for de eldre skipene de vil selge.
Skulle de ønske å gjøre en emisjon for å øke egenfinansieringen , må de nok gjøre grep for å øke aksjekursen: økt utbytte, tilbakekjøp av aksjer, innsidekjøp eller nedsalg av majoritetsinteressen til familien Ng. Sålangt ser alt dette ut til å sitte svært langt inne hos majoritetseieren.
Så alt i alt tror jeg dette vil bli en ganske lang marsj frem mot en fornyet og konkurransekraftig flåte.
Natt1369
08.03.2023 kl 11:32
7725
Pga. IMO 2030 er flåteveksten lav, ettersom rederne avventer ifht. konsensus angående framdrift på skipene. (dualfuel,elektrisk etc.)
Dette er vel alle enige om.
Hvor lurt det er å gå inn mot 2030 med en moderne og kostbar flåte, er noe flere aksjonærer innen tørrbulk bør spørre seg selv om. Jeg har lest rapporter om at det er mer kostbart å bygge om et skip til dualfuel, enn å bygge nytt.
Jinhui har selv i årsrapporten tidligere år uttalt at det mest lønnsomme vil være og avvente til det er dannet konsensus, for så å få levert nybygg tett opp mot IMO 2030, og skrape de eldste skipene. Hvis IMO 2030 blir strengt håndhevet, vil feks. Belships slite med å fornye en forholdsvis moderne, men sanksjonerbar flåte. Er nok ikke mange som ler av jinhui da. 😎
Dette er vel alle enige om.
Hvor lurt det er å gå inn mot 2030 med en moderne og kostbar flåte, er noe flere aksjonærer innen tørrbulk bør spørre seg selv om. Jeg har lest rapporter om at det er mer kostbart å bygge om et skip til dualfuel, enn å bygge nytt.
Jinhui har selv i årsrapporten tidligere år uttalt at det mest lønnsomme vil være og avvente til det er dannet konsensus, for så å få levert nybygg tett opp mot IMO 2030, og skrape de eldste skipene. Hvis IMO 2030 blir strengt håndhevet, vil feks. Belships slite med å fornye en forholdsvis moderne, men sanksjonerbar flåte. Er nok ikke mange som ler av jinhui da. 😎
Natt1369
08.03.2023 kl 15:55
7665
Jeg tror markedsaktørene drøyer med nybygg ordrer til 2025-26, Jinhui vil nok være sent ute, ettersom de tyner maks ut av skipene, og regelverket. Derfor bygger de nå kapital, og gir små utbytter. Belships går i samme fellen som jinhui gjorde under forrige syklus, og ga ut for store utbytter. Jinhui lærer av feilene, og har også uttrykkt seg om tidligere feilslåtte investeringer, at de fremover ville fokusere mer på selve forretningsmodellen. Egenkapitalen i selskapet er betydelig, og når den konverteres til nye skip, så svekker ikke akkurat det selskapet. Jinhui går break even på rundt 6000$, og slik framtidsutsiktene innen tørrbulk ser ut, vil kursen ta seg opp, uavhengig av hvor mye ukvalifisert dritt finansavisen måtte fortsette å spy ut om selskapet.
Skipsverdiene vil også måtte skrives opp igjen, i flere omganger framover, ettersom markedet skal virkelig skyte fart fra og med 2024. Så den nedskrivningen sist er en ren velsignelse i forkledning av finansavisens amatør- og sensasjons-journalistikk.
Skipsverdiene vil også måtte skrives opp igjen, i flere omganger framover, ettersom markedet skal virkelig skyte fart fra og med 2024. Så den nedskrivningen sist er en ren velsignelse i forkledning av finansavisens amatør- og sensasjons-journalistikk.
Natt1369
08.03.2023 kl 17:00
7640
Fra og med 22. mars er golden cross innen rekkevidde, og vel så det, jfr. teknisk analyse.
mithra
08.03.2023 kl 17:14
7697
Over regnskapsårene 2021 og 2022 delte de norske bulk selskapene ut følgende andel av kontanstrømmen fra drift, ut i dividende:
B.2020 - 77 %
Gogl - 74 %
Belco - 46 %
Jinhui - 8%
Tallene var høyere i 2022 enn i 2021. Belco betalte da 70 % , Gogl 90 % , B2020 80 % og Jinhui 12 %
Gitt den høy gjelden særlig Belco og B2020 har , virker det som om de var vel euforiske da de bestemte seg for hvor stort utbytte de ville betale.
B.2020 - 77 %
Gogl - 74 %
Belco - 46 %
Jinhui - 8%
Tallene var høyere i 2022 enn i 2021. Belco betalte da 70 % , Gogl 90 % , B2020 80 % og Jinhui 12 %
Gitt den høy gjelden særlig Belco og B2020 har , virker det som om de var vel euforiske da de bestemte seg for hvor stort utbytte de ville betale.
Natt1369
08.03.2023 kl 17:25
7692
Virker som at mere gjeld gir høyere utbytter, det lukter emisjon lang vei for de selskapene inn mot 2030!
Wilde
09.03.2023 kl 09:33
7614
Med de gjennomsnittlige supra-ratene som meldes nå så tjener JIN godt med penger. Is i magen nå, girls. Boys, det er bare å laste opp.
Superoptimist
20.03.2023 kl 13:55
7346
Tar jeg feil? Jin kommer med utbytte på $ 0.04? Om det er rett, når?
Superoptimist
26.03.2023 kl 17:48
7237
Superoptimist
27.03.2023 kl 16:11
7070
Ingen synspunkter på denne? Er den på vei utfor stupet? Forteller meg i all fall at kinesere skal jeg holde meg særdeles langt unna!
mithra
27.03.2023 kl 16:38
7038
Har du virkelig ikke solgt deg ut ennå ?
du har jo klagd på denne i mer enn 6 måneder nå.
du har jo klagd på denne i mer enn 6 måneder nå.
Natt1369
11.04.2023 kl 00:22
6413
Denne grafen ble vist i Turner Holm sin presentasjon av investeringscaset i tørrbulk for Marine Money for noen uker siden. Han mener at tørrbulk er årets beste trade. Fremragende presentasjon. Clarksons er en trungvekter når det kommer til analyse i shipping.
https://youtu.be/A5lSMw9mnAg
https://youtu.be/A5lSMw9mnAg
mithra
11.04.2023 kl 12:37
6288
Denne presentasjonen har vært resirkulert på diverse nettsteder i løpet av de siste to månedene , uten at det ser ut til å ha hjulpet på aksjekursene.
Hva gjelder Jinhui, så ser det ut til at potensielle investorer i de siste månedene har ment at risikoen er for høy.
Omsetningen i aksjen er ekstremt lav og forholdstallene tilsier at kursen burde vært 2-4 ganger dagens kurs.
Det er mulig situasjonen rundt Taiwan spiller en rolle. Jinhui seiler stort sett bare ruter som passerer Taiwan , på vei til og fra Kina.
Det dramitiske resultatfallet i Q4 2022 skyldes en nedskrivning av flåteverdien , altså kun en endring av selskapets bokførte verdier uten innvirkning på inntjening eller kontantstrøm.
Nå vet vi jo allerede at også resultatet for Q1 2023 var dårlig pga lave supramaxrater. Men supra ratene har tatt seg opp fra slutten av Q1 og selskapet bør nå ha en rimelig god kontantstrøm. Markedsverdien på skipene har også økt siden årets begynnelse.
En investering i selskapet i dag , gir et utbytte på over 5% om 2 måneder. Normalt ville det alene være grunn god nok til å kjøpe aksjen. 5,2 % avkastning på 2 måneder, høres jo ganske bra ut for et selskap som øker sin inntjening og markedsverdi av sine aktiva.
Men , nei.
Den eneste rasjonelle forklaringen , etter min mening, må være ekstremt risiko averse investorer.
Eller hva mener dere ?
Hva gjelder Jinhui, så ser det ut til at potensielle investorer i de siste månedene har ment at risikoen er for høy.
Omsetningen i aksjen er ekstremt lav og forholdstallene tilsier at kursen burde vært 2-4 ganger dagens kurs.
Det er mulig situasjonen rundt Taiwan spiller en rolle. Jinhui seiler stort sett bare ruter som passerer Taiwan , på vei til og fra Kina.
Det dramitiske resultatfallet i Q4 2022 skyldes en nedskrivning av flåteverdien , altså kun en endring av selskapets bokførte verdier uten innvirkning på inntjening eller kontantstrøm.
Nå vet vi jo allerede at også resultatet for Q1 2023 var dårlig pga lave supramaxrater. Men supra ratene har tatt seg opp fra slutten av Q1 og selskapet bør nå ha en rimelig god kontantstrøm. Markedsverdien på skipene har også økt siden årets begynnelse.
En investering i selskapet i dag , gir et utbytte på over 5% om 2 måneder. Normalt ville det alene være grunn god nok til å kjøpe aksjen. 5,2 % avkastning på 2 måneder, høres jo ganske bra ut for et selskap som øker sin inntjening og markedsverdi av sine aktiva.
Men , nei.
Den eneste rasjonelle forklaringen , etter min mening, må være ekstremt risiko averse investorer.
Eller hva mener dere ?
Superoptimist
31.05.2023 kl 09:11
5123
Superoptimist skrev Ser ikke bra ut, hvor bærer dette hen montro?
Ja. iflg. 1 kv. rapporten ser dette slett ikke bra ut nei!
mithra
31.05.2023 kl 23:43
4978
ENIG. Dette var trist lesning. Tce på supraflåten på bare 6300 dollar , var mye lavere enn jeg hadde forventet.
12 mill i minus på bunnlinjen og negativ kontantstrøm fra drift , setter selskapet i egen bunnklasse blant bulkselskapene på OB.
Det eneste positive fra regnskapet , er den bunnsolide balansen. Selskapet har ca 3,7 usd i egenkapital pr aksje , som gir en p/b på under 0,18.
Egenkapitalen dekker mer enn 85% av den sysselsatte kapitalen. Belco, det beste selskapet i klassen, har til sammenligning mindre enn 34% dekning.
I tillegg er de ansvarlige mht pengebruk- ingen investeringer i perioden og ikke noe utbytte. Til sammenligning driver Gogl aggressiv flåteutvidelse og gir utbytte , selv om selskapet hadde negativt resultat i kvartalet.
Men uansett hvordan en sammenligner- resultatet var veldig dårlig.
12 mill i minus på bunnlinjen og negativ kontantstrøm fra drift , setter selskapet i egen bunnklasse blant bulkselskapene på OB.
Det eneste positive fra regnskapet , er den bunnsolide balansen. Selskapet har ca 3,7 usd i egenkapital pr aksje , som gir en p/b på under 0,18.
Egenkapitalen dekker mer enn 85% av den sysselsatte kapitalen. Belco, det beste selskapet i klassen, har til sammenligning mindre enn 34% dekning.
I tillegg er de ansvarlige mht pengebruk- ingen investeringer i perioden og ikke noe utbytte. Til sammenligning driver Gogl aggressiv flåteutvidelse og gir utbytte , selv om selskapet hadde negativt resultat i kvartalet.
Men uansett hvordan en sammenligner- resultatet var veldig dårlig.
kvirrevi
20.09.2023 kl 13:46
4012
Det er vanskelig å lese 2Q presentasjonene til BEL og GOGL uten å tenke at det kan, og det er bare kan, bli gøy å sitte med JIN de neste 6 mnd. Aksjekursen har falt en god del fra ca. 9 kr, så startpunktet er vesentlig lavere, men dermed er også oppsiden større, enn for en tid siden.
mithra
20.09.2023 kl 14:39
3978
Dagens skipssalg peker i retning av ca 20% overvurdering av skipene i dagens regnskap.
Men P/B er på bare 0,16 . Det er langt opp fra 0,16 til 0,80.
Men P/B er på bare 0,16 . Det er langt opp fra 0,16 til 0,80.
drømmeren
20.09.2023 kl 14:39
4022
Styret i Jinhui Shipping and Transportation Limited kunngjør at et heleid datterselskap av selskapet har inngått en avtale om avhending av en Supramax til en pris på 8 080 000 amerikanske dollar..
Superoptimist
20.09.2023 kl 15:44
4024
Lurer på jeg om disse millionene kommer som utbytte? Eller går de rett i lomma på brødrene?
Babbai
20.09.2023 kl 15:46
4095
Det stod i en nyhet. De vil inngå som arbeidskapital, altså forbli i selskapet. Ingen utbytte.
erland
20.09.2023 kl 17:05
4133
Eller brukes til å fornye flåten. Bedre enn å låne med dagens renter.
kvirrevi
20.09.2023 kl 18:22
4120
Baltic Dry opp nye 58 poeng til 1584 poeng, dvs 3,8 prosent.
Baltic index rises for 11th straight session on strong vessel rates. Among smaller vessels, the supramax index added 38 points, or 3.0%, to 1,324.
21.9 - Baltic Dry ned 15 poeng til 1569 poeng, en prosentvis nedgang på 0,95%. "Among smaller vessels, the supramax index added 26 points, or 2.0%, to 1,350."
Mer sunne rater nå, som gir grunnlag for en viss reprising. JIN har brukbar lønnsomhet med disse ratene, og utsiktene er vel forholdsvis gode. Selskapet har liten gjeld så nesten alt av skipsverdier er egenkapital.
22.9 - The overall index, which factors in rates for capesize, panamax and supramax shipping vessels, rose by 24 points, or 1.5%, to 1,593 – highest level since May 11. The main index increased by 15.4% for the week.
- Among smaller vessels, the supramax index gained 5 points to 1,355 points.
Baltic index rises for 11th straight session on strong vessel rates. Among smaller vessels, the supramax index added 38 points, or 3.0%, to 1,324.
21.9 - Baltic Dry ned 15 poeng til 1569 poeng, en prosentvis nedgang på 0,95%. "Among smaller vessels, the supramax index added 26 points, or 2.0%, to 1,350."
Mer sunne rater nå, som gir grunnlag for en viss reprising. JIN har brukbar lønnsomhet med disse ratene, og utsiktene er vel forholdsvis gode. Selskapet har liten gjeld så nesten alt av skipsverdier er egenkapital.
22.9 - The overall index, which factors in rates for capesize, panamax and supramax shipping vessels, rose by 24 points, or 1.5%, to 1,593 – highest level since May 11. The main index increased by 15.4% for the week.
- Among smaller vessels, the supramax index gained 5 points to 1,355 points.
Redigert 23.09.2023 kl 10:50
Du må logge inn for å svare
kvirrevi
25.09.2023 kl 10:46
3893
Fra Hellenic shipping:
Ultramax/Supramax
A strong week overall for the sector. Sustained demand was seen from the US Gulf for fronthaul trips to Asia. Whilst strong demand was once again seen from the Continent, Mediterranean regions helping to keep rates at good levels.... A 63,000-dwt open India fixing at $16,000 for 5 to 7 months trading, whilst another 63,000-dwt open China fixed one year at around $14,000.
25.9: Baltic Dry opp 21 punkter til 1614. Among smaller vessels, the supramax index was flat at 1,354.
Ultramax/Supramax
A strong week overall for the sector. Sustained demand was seen from the US Gulf for fronthaul trips to Asia. Whilst strong demand was once again seen from the Continent, Mediterranean regions helping to keep rates at good levels.... A 63,000-dwt open India fixing at $16,000 for 5 to 7 months trading, whilst another 63,000-dwt open China fixed one year at around $14,000.
25.9: Baltic Dry opp 21 punkter til 1614. Among smaller vessels, the supramax index was flat at 1,354.
Redigert 26.09.2023 kl 11:28
Du må logge inn for å svare