JIN Substansverdi 39,1 NOK

ErikNordnet
JIN 14.04.2022 kl 17:03 156273

Substansverdi oppdatert til 39,1 NOK per aksje etter Q1 rapporten 2022.

Reduserer teksten litt for enklare lesing i tråden :)
Noen som tror JIN kan få positivt resultat i 2024?
Redigert 12.03.2024 kl 21:54 Du må logge inn for å svare
tankardjr
29.04.2024 kl 20:54 3721

Ja jeg ler jeg også. Når du ikke engang klarer å sitere hvor du har fått innlegget fra så sier vel det sitt. Du jobber vel i barnehage du? Men her på forumet så bør det vel være litt fakta og kilder som må til for at det skal være troverdig eller? Lykke til nei det trenger jeg ikke. Jeg har ikke mange aksjer igjen. Jeg er nok i andre selskaper som betaler ut masse utbytte. Men jeg klarer ikke å la vær å ha noen aksjer her allikevel siden den er så billig som den er nå.
tankardjr
29.04.2024 kl 20:46 3581

Jinhui holding på Hong Kong børsen steg 8 prosent i dag. Det er via Jinhui holding brødrene har styringsrett over jinhui shipping og transport på Oslo børs. Er det noe vi blir lurt på så er det lav kurs både på jinhui holding og jinhui shipping. Er det noe som er lureri så er det den lave kursen. Det må jo være veldig interessant for brødrene å kunne kuppe selskapet til halv pris eller bare akkumulere flere aksjer i jinhui holding som ikke er eid 100 prosent av brødrene. Jeg mener å huske brødrene eier ca 60 prosent av jinhui holding som igjen har litt over 50 prosent i jinhui transport. Sånn sett gir nok brødrene fult faen i om de kan kjøpe flere aksjer til 80 prosent rabatt noe de også delvis også gjør ved private kjøp av jinhui shipping.
Realis
29.04.2024 kl 20:42 3547

Hvis innlegget mitt var å betrakte som søppel ville det nok blitt refusert. Ønsker deg lykke til med dine aksjer i Jinhui. Men du kan ikke hindre meg i å le. Høyt.

tankardjr
29.04.2024 kl 20:21 3530

Ja hvis man vil svartmale og forsøple et forum så kommer man med sitater fra anonyme kilder. Jeg ser på tallene i årsrapporter. Og det skal være temmelig idioit sikkert det blir som å se på hvordan været var i fjor. Totale lønnskostnader for 2023 gikk ned 300 tusen dollar fra 13.6 million dollar I 2022 til 13.3 i 2023. Hvordan folk klarer å få det til å bli 250 millioner vet ikke jeg. Det samme med argumentet at alt overskudd går bort I bonus. Det er 0 bevis for at dette skjer selv om de lønner seg selv for høyt. De lønner seg stabilt høyt fordi de har fått igjennom sin lønn i styret. Akkurat som når toppsjefen i equinor har fått igjennom sin topplønn i styret i equinor. Men jeg skjønner at det er skremmende med en ledelse som ikke kan norsk og som ikke snakker med investorer her på berget at fantasien løper løpsk. Men vi får se hva som skjer videre. Jeg har bare en liten post her selv.
Redigert 29.04.2024 kl 20:23 Du må logge inn for å svare
Realis
29.04.2024 kl 18:57 3526

Har vært innom denne tråden nå og da fordi jeg har en liten post fra lang tid tilbake, og kom over denne uttalelsen nedenfor:

"Så er det selskapet og ledelse som ikke virker å ha en plan hvordan man skaper langsiktige aksjonærverdier."

Den naivitet som her utstilles, bør gå inn i lærebøker under kapittelet "Selskapets ledelse og styre ivaretar seg selv. Ikke vær dum".

Ledelsen i Jinhui Shipping sin plan har vært synlig for alle som har villet se: En ting er de stadig dårlige ratene som oppnås og de overdrevne bonuser og lønninger. Selskapet har også en gruvekkende historie med tap på investeringer i finansielle papirer og eiendom.

En kommentator stilte for en del år siden et retorisk spørsmål (parafrasert): Handler de med seg selv?
Redigert 29.04.2024 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
tankardjr
29.04.2024 kl 16:46 3500

Lol er jo lett å skjønne at du overdriver når du får lønningene til ledelsen til å bli 250 millioner nok.. Det er jo det du antyder. Det er greit å ikke drikke for mye i helga. Jeg gidder ikke å sjekke tallene dine om det stemmer men lønn til de 2 brødrene har vært fryst de siste årene på ca 7 millioner dollar. Pluss litt bonus så man lander på mellom 8 og 9 millioner dollar. Resten av ledelsen får lommerusk. Dessuten så kan du ikke uten å sette deg godt inn i tallene å hevde at vestlig selskap har lavere personell kostnader og adm kostnader enn jinhui. Jinhui har mannskap på skipene de lønner selv. Men det er det mange rederier som ikke har da de bare rett og slett leier inn mannskap av bemanning firmaer og drift av skipene gjennom selskaper som tilbyr dette. Ergo får ikke rederiet lønn i regnskapet. Men de får høyere andre driftskostnader. Det er nemlig slik i shipping at man kan sette ut hele driften av skipene ut firmaer som tilbyr drift av skipene. Dette gjør ikke jinhui siden lønningene til mannskapet står i årsrapporten.

Redigert 29.04.2024 kl 16:49 Du må logge inn for å svare
mithra
29.04.2024 kl 13:29 3559

Jeg forsvarer ikke lønnsnivået til de to lederne.
Det er vel stort sett det som investorer og media forkuseres på.
Du og mange med deg , mener at det er " et ran" av aksjonærenes verdier.
Dette har nok gjort at selskapet er upopulært blant investorene , og underanalysert. Ingen analytikere dekker selskapet.
Resultatet ser vi tydelig på prisingen av aksjene.
Jeg blir bare litt forundret av at du gjentar dine frustrasjoner om igjen og om igjen og om igjen og om igjen.
Det ville vært mye mer spennende og interessant om du delte dine synspunkter på hva du mener kan/vil skje med markedsutviklingen og selskapets inntjeningsmuligheter.
Hva gjør selskapet for å :
fornye flåten , sette sammen flåten, finne de rette markedene de engasjerer flåten i , balansere finansieringen mellom egenkapital og lån ,optimere likviditeten og derigjennom skape verdier for aksjonærene.
Gjør de ingenting på disse områdene er det ikke noen grunn til å tro/håpe på kursstigning.

Selv mener jeg at den lave prisingen vi har på aksjen pt , gir muligheter for verdiøkning for oss aksjonærer fremover.
'Selskapet er i gang med å fornye flåten gjennom salg av eldre skip og kjøp av nyere skip.
De har begynt å leie inn ( nye) skip og de har for første gang engasjert seg i capesize og Newcastlemax skip.
Jeg noterer at de har begynt å lånefinansiere skipskjøp. Belåningen har gått fra 50% i 2022 til 60% i 2023 og til 70% i 2024.
Det betyr at de er villige til å øke selskapets finansielle risiko og at bankene er mer positive enn de har vært på flere år.

Det skjer altså ganske mye. Men foreløpig er det vanskelig å vite om beslutningene vil bidra til økt inntjening og verdiskapning.
Jeg gir dem frem til Q4 2024, før jeg feller min endelige dom.
DividendYield
29.04.2024 kl 13:23 3480

Hvorfor skulle de selge skip eller legge ned rederiet? Disse to gutta i toppen har jo funnet en forretningsmodell der de kan berike seg selv i både dårlige og gode tider. At det blir smuler igjen på resten er ikke like viktig for dem. De jobber for seg selv og ikke hva som er best for aksjonærene.
Sølvbuen
29.04.2024 kl 01:21 3546

Det er mange forhold med dette selskapet. Jeg likte dette før, men har mistet totalt lysten.
Nå er ett av problemene at ratene ligger systematisk lavere i Østen, Så siste rapporten fra Fearnpulse og ratene er svært mye lavere i Østenn enn ellers og tenderer å ligge rundt 9-10-000usd dagen som er break-even for Jinhui. Da sier det seg selv at caset er dødt. Taper du penger hver dag du har drift, går det nedover med likviditet og bygging av aksjonærverdier. Hvorfor ikke legge båtene i bøyen eller selge de ??
Så er det selskapet og ledelse som ikke virker å ha en plan hvordan man skaper langsiktige aksjonærverdier. Hvordan man distribuerer kapitalen på en effisient måte i oppgang og nedgangstider. Er det oppgang så kjøper de isteden mer tonnasje og lite eller ingenting returneres til aksjonærene. Er det nedgang så gjør de det samme. Da låner de attpåtil penger i banken. Øker finansiell risiko og gearing. De har jo så store underliggende verdier og bankene låner villig bort. Ingenting til aksjonærene. Så kjører ledelsen en policy på sin charter (så lenge jeg husker ) kun spotkontrakter. Bullish eller bearish marked, uansett ratestørrelser ift cash break even - alltid spot. Går marekdet ned og de taper og går det opp øker det (da kjøpes mer ). Ingen langsiktige fraktkontrakter der i gården. Aldri er raten høy nok i oppgang heller.
De kjøper skip og selger skip fortere enn jeg bytter skjorter og en undres hvorfor. Når du har cash og kjøper dyr ny tonnasje i dagens marked med lave lokale rater, undres jeg hvorfor. Hva ser ledelsen som ikke er reflektert i ratene ? Og viktigst hvorfor kjøper de ikke heller egne aksjer som indirekte vil være mye mer innvannende verdier for aksjonærene, når Pris /Bok er 0,2 ? Tror de ikke selv på markedsverdiene eller hva surrer disse med på Oslo Børs ??. Konsekvensen vi ser er dårlig kursutvikling absolutt og relativt. Beklager .
kvirrevi
28.04.2024 kl 20:54 3605

Artig dette,

Mener du det er jeg som er problemet og ikke JIN, for hvorfor selskapet prises slik det gjør?

Driver jeg med sjikane av ledelsen eller driver ledelsen med langvarig tapping av midlene i selskapet? Jeg ville mene det siste, og at jeg bare påpeker at slik er det. Jeg har prøvd å sammenligne med selskaper det kan sammenlignes med, og tallene er jo klinkende klare.

Tallene er godt dokumenterte både gjennom å sammenligne lønnen til de to toppsjefene i JIN med tilsvarende lønninger i andre bulk-/shippingselskaper, og med et bredere mål, å sammenligne administrasjonskostnader totalt med tilsvarende for tilsvarende selskaper. Jeg ser at enkelte forsøker å forsvare JIN, men helt ærlig talt, hva er egentlig vitsen med det nå tallenes tale er så avslørende.

Over 250 mill. i administrasjonskostnader for å administrere 24 bulkskip, det er det ingen vits i å prøve å forsvare. Jeg har i alle fall gitt mitt klokkeklare syn på dette, så får andre gjøre sin vurdering.

Jeg har levd noen år og synes det er interessant å vurdere hva som er aksepterbart og hva som ikke er aksepterbart, JIN er ikke et åpenbart tilfelle, men de har holdt på i mange år.

At jeg er så dum å kjøpe noen aksjer basert på at selskapet kan selges for det 6 dobbelte ved salg av selskapets eiendeler, det er en del av historien som alle er kjent med, likeså at selskapet historisk er priset noe høyere mot bokførte verdier. Likeså at bulkmarkedet kan bli bedre. Så bildet er ikke utelukkende negativt, noe jeg heller ikke har latet som.

mithra
28.04.2024 kl 15:36 3646

Interressant.
Forklar nærmere.
oppturen
27.04.2024 kl 18:13 3691

Jeg skal forholde meg for god til å spamme ned forum angående JIN, men slike avtaler som den siste her er muligens et pengespor å følge for å finne ut hvorfor JIN leverer så mye mindre enn andre til sine aksjonærer.
mithra
27.04.2024 kl 17:13 3713

Jeg skjønner meg virkelig ikke på deg Kvirrevi.
Du har i lengre tid fortalt at du ikke har tillit til ledelsen, hverken deres moralske kom pass eller deres kompetanse.
Derfor solgrte du deg ut i slutten av februar. Det virket logisk og jeg ønsket deg lykke til i dine videre satsninger på 2020 bulkers.
Så dukket du opp igjen i mars med det du kalte en lyttepost. Samtidig fortsatte du med sjikanen av ledelsen.
Etter en skikkelig tirade om manglende moral og kompetanse , avsluttet du med å fortelle at du hadde kjøpt 30.000 aksjer i håp om et mirakel !!!
Hva er det egentlig du holder på med ??
kvirrevi
26.04.2024 kl 12:27 3804

Enda en langvarig leieavtale for en Supramax, sliter virkelig med å forstå dette gitt selskapets lave gjeld. Selskapet påtar seg nå virkelig høye leiekostnader. Er det slik at avtale leiepris er "bareboat", dvs. bare for leie av båten, slik at JIN for å gå i null i tillegg må dekke alle driftskostnader samt eventuell ekstra overhead knyttet til båten? Da skal jaggu ratene bli gode bare for at JIN skal gå i null.

Sliter med å forstå hvorfor ikke JIN kan fornye flåten gjennom å selge gamle båter og kjøpe nyere slik de stort sett har gjort historisk. Er det så dårlig stilt med JIN nå, fordi lederlønninger og administrasjonskostnader hele tiden spiser for mye av selskapets midler?

I 2023 var lønn og administrasjonskostnader i JIN på 250 mill NOK. 2020 bulkers hadde til sammenligning lønn og administrasjonskostnader samme år på 37-38 mill. NOK. Vil tro JIN kunne klart seg med omtrent det samme som 2020 bulkers, kanskje 10-12 millioner kroner mer, men da forsvinner det 200 mill. kroner hvert år i "excessive costs".
Redigert 26.04.2024 kl 12:36 Du må logge inn for å svare
tankardjr
23.04.2024 kl 21:05 3977

Gogl har en helt annen prising enn jinhui. Gogl er 10 ganger så dyr som jinhui i forhold til egenkapitalen. Men det er vel ikke Gogl som er så fantastisk dyr på 1.5 ganger bokført men det er jinhui som ikke har fått noe verdiøkning og ligger på 0.15. Sånn sett kan man vel si at jinhui har meget begrenset nedside. Hvor mye straff er det mulig å prise inn i en aksje.
Natt1369
23.04.2024 kl 19:46 3965

1. Kursen har vært over 18 kr 2 ganger de siste årene, til tross for høye leder-lønninger.
Mr. Chi Lam Michael har handlet 90 000 aksjer i selskapet den siste måneden, og har tydeligvis ingen problemer med hvordan selskapet drives.

2. Selskapet har knapt hatt emisjoner å snakke om, og klarte å manøvrere seg trygt igjennom årene etter finanskrisen og ihjel byggingen av markedet som fulgte, i motsetning til noen andre selskap. Når markedet går bra deler de ut edruelige utbytter, noe som ikke nødvendigvis er et minus i et lengre perspektiv, som ledelsen klokelig har tatt hensyn til.

3. Hvor mange opsjoner sitter ledelsen i MPCC på, og til hvilken kurs?

Om man føler seg ranet av brødrene etter å ha investert i Jinhui, så har man ikke gjort researchen sin, all den tid dette er skrevet opp og ned om av Finansavisen i årevis. De på topp 20 listen deler tydeligvis ikke FA's syn på selskapet, men fortsetter å akkumulere aksjer, mens små-sparerne selger med tap, vil tro de har kunnskapene om markedet i orden.
tankardjr
23.04.2024 kl 17:55 3899

Ja og jo. Ranet er ganske stabilt på ca 50 øre pr aksje pr år hvis vi justerer de 2 lederlønninger ned på norsk nivå. Og ja jeg er enig i at det er for høyt. Men vi ser ikke bruk av billige opsjoner i jinhui som er veldig populært i vesten. Det blir mer godtatt da man bare trykker opp opsjoner med printeren og gir disse til ledelsen som veksler det inn i aksjer den dagen det er lov. Dette gjør jo egentlig at pris bokført egenkapital blir feil da opsjoner egentlig er ekstra aksjer som markedet tar når de blir realisert av ledelsen. Dette er en fin motivasjon for ledelsen for at firmaet skal gå bra men det fører også til man egentlig bør ta selvskryt og informasjon fra ledelsen mer med skepsis.

Nei jeg tror junhui blir sterk straffet for de faste høye lederlønninger i for stor grad og også manglede evener til å kommunisere med det norske markedet fra en kinesisk ledelse i Hong kong. I tillegg til konspirasjonsteorier her på berget når ledelsen sitter på andre siden av jorden. Men sant skal være sant . Jinhui har ikke levert bra nok siste årene. Men en pris bokført på 0.12 så er det ihvertfall billig....
kvirrevi
23.04.2024 kl 15:05 3948

Her er jeg fullstendig uenig med deg.
1. De høye lederlønningene er rett og slett et RAN av selskapets aksjonærer, og det hjelper jo ingenting at det har vært slik i mange år, ranet har pågått over lang tid.
2. Transparens betyr niks og nada i denne sammenhengen, problemet er at selskapet år etter år tappes for den verdiskapningen som skjer, at det er åpenhet om dette hjelper jo ikke meg som aksjonær.
3. Lederlønningene er helt ute av proporsjoner, og dobbelt galt, det er to i selskapet som får helt ekstreme lønninger. Artig å sammenligne med et veldrevet selskap som driver en vel så komplisert virksomhet som JIN, MPCC. Sjefen der leverte fantastiske resultater der i 2023 og fikk ca. 13 millioner kroner i lønn, CFO fikk ca. 5,5 millioner i lønn. Dette utgjør da mindre enn 25 prosent av hva de to nissene i JIN fikk.

Her må en våge å se fakta i øynene tenker jeg. I tillegg er det lett å få mistanke om at når de gjør dette åpent, kan det lett være store summer som forsvinner som ikke skjer åpent. Her er det eiendomsinvesteringer, verdipapirportefølje, kjøp og salg av skip osv der penger kan forsvinne på veien. Vet ingenting om dette skjer, men den totale "gi faen" holdningen til å kapre til seg store deler av verdiskapingen gjennom lederlønningene, gjør at det er vanskelig å ikke bli skeptisk.

JIN er et helt spesielt tilfelle på Oslo Børs. Jeg har forresten kjøpt 30k aksjer i JIN i dag i påvente av et mirakel.
Redigert 23.04.2024 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
Natt1369
23.04.2024 kl 01:10 4054

Med en gearing ratio på 7% så er det overhodet ingen grunn til bekymring.
Lederlønningene er som de er,det har man visst i årevis. Faktum er at jinhui er mye mer transparent på dette området, enn sine konkurrenter.
Ingen i selskapet sitter på opsjoner slik som i f.eks Golden Ocean:

Sent fredag kveld ble det sendt børsmelding om at adm. direktør i driftsselskapet Golden Ocean Management, Lars-Christian Svensen, og selskapets finansdirektør Peder Simonsen hadde solgt henholdsvis 200.000 og 200.500 Golden Ocean Group-aksjer.

Svensen solgte aksjer for 26,92 millioner kroner og Simonsen for 26,98 millioner kroner, omtrent 54 millioner kroner samlet.

Mesteparten var ren gevinst, ettersom de to umiddelbart før aksjene ble solgt erklærte opsjoner på 200.000 aksjer hver. Prisen var i underkant av 3 millioner kroner for hver av dem.

Lav inngangsverdi

Opsjonene utløp høsten 2025 og hadde for Svensens del i utgangspunktet en pris på 5,72 dollar pr. stykk.

Men den skulle nedjusteres i takt med utbyttebetalingene i selskapet siden utstedelsen fant sted høsten 2020, da Svensen ble ansatt som kommersiell direktør i driftsselskapet Golden Ocean Management. Nå var opsjonsprisen kommet ned i 0,92 dollar.

For Peder Simonsens del hadde opsjonsprisen sunket til 0,75 dollar.

Da Svensen fikk tildelt opsjonene i november for snart tre og et halvt år siden, sto Golden Ocean-aksjen i 37,86 kroner. Siden har aksjen steget med 243 prosent.

Golden Ocean Group sluttet fredag 0,2 prosent ned til 136,85 kroner. Mandag var aksjen marginalt ned til 136 kroner, som gir rederiet en markedsverdi på 27,2 milliarder kroner.

Gjennom Hemen Holding eier Fredriksen 39,6 prosent av aksjene i rederiet.

https://www.finansavisen.no/finans/2024/03/22/8112680/golden-ocean-sjefer-selger-aksjer-for-54-millioner
kvirrevi
22.04.2024 kl 23:20 2022

Det at de får like høy lønn enten JIN går med overskudd eller underskudd er på en måte ekstra ille. Det som er virkelig ille er at dette er et lite selskap, som driver en enkel form for business, som på ingen måte tåler slike lederlønninger. Det er heldigvis veldig mange andre shippingselskaper å investere i på Oslo Børs og ellers, så en trenger jo ikke å bli sittende i denne, det var erfaringen jeg gjorde meg, og jeg har nå bare igjen en liten post.
tankardjr
22.04.2024 kl 21:05 1978

I 2021, 2022 og 2023 hadde de lederne en fastlønn på henholdsvis 3.846 000 og 3.077 000 den fastlønnen står bom fast og har ikke vært endret på 3 år. Jeg gidder ikke å sjekke lengre tilbake. Med bonus i år blir det 4.806 000 og 3. 894 000 noe som er litt lavere enn i 2022. Det er veldig konsekvente på å betale seg selv høy lønn og noe bonus. Den lønna de har er hamret igjennom i styret siden den er lik hvert eneste år.

Men at det er slik at lønna og bonus går opp og ned etterhvert som firmaet går enten bra eller dårlig er bare en myte. Den er på samme nivået hvert år.
oppturen
22.04.2024 kl 20:41 1977

Pengene forsvinner også i diverse eiendomsprosjekt som alldri gir noe tilbake…
tankardjr
22.04.2024 kl 20:29 1980

90 millioner er litt over det har ligget på hvert eneste år. Mest fastlønn skal vi si 80 millioner i fastlønn og 10 millioner i bonus. Ikke noe nytt, men heller ikke noe bedring. Resten av ledelsen har lave lønninger. Men hva utgjør det i kr og øre for aksjonærer. Jo det vil si ca 50 øre i utbytte pr aksje pr år. Så går butikken jinhui veldig bra så vil utbyttene komme. Det har aldri vært noen historikk på at de har doblet lønnen sin de 2 øverste lederne. De skal ha sine 70 til 80 millioner kroner hvert år uansett. Umusikalsk på en norsk børs, men i internasjonal sammenheng så er jeg ikke like sikker på hvor umusikalsk det er.
oppturen
22.04.2024 kl 18:35 1991

Jeg tok samme lærdom for over 1 år siden.
Dette selskapet har ikke til hensikt å jobbe til det beste for alle aksjonærer. De er godt fornøyd med å berike noen svært få, å gå med underskudd i bulk i 2023 er et mesterstykke.
Styr unna!!
kvirrevi
22.04.2024 kl 11:48 1993

Ja da var tallene klare.

Ng Siu Fai kom inn på 4,806 MUSD, eller noe over 50 mill kroner, etter en bonus på 481 000 USD. Sinnsykt.
Ng Kam Wah Thomas kom inn på 3,894 MUSD, eller godt over 40 mill. kroner, og også han fikk en bonus på 384 000 USD.

Det går ikke an å ha aksjer i dette selskapet, jeg har bare en lyttepost. Hadde en stor post for noen måneder siden (til meg å være), men etter å ha funnet ut av disse greiene var det bare å selge seg ut. Båtene er bra, markedet er bra, men selskapet er ikke til å leve med, men jeg snakker bare for meg selv.

Ser for all del at verdiene er lavt priset og med en skikkelig opptur i bulk kan dere få god avkastning, for da glemmer en litt de store negative tingene, i alle fall gjør markedet det. Og ønsker å si at jeg ønsker dere hell og lykke med investeringen. Jeg er ikke negativ, men selskapet er så spesielt, at det er nyttig at noen innimellom minner om at en må se på disse sidene også, og ikke bare investere etter ultralav P/B.



tankardjr
21.04.2024 kl 21:52 2038

Vel nå slipper man i å spekulere i hvor mye ledelsen tar i bonus. Nå kommer årsrapporten i slutten av april. Og der står bonusene til ledelsen under noter. Det er ikke verre enn det. Så får enhver vurdere om prisingen på 15 % i forhold til reele verdier er riktig. Det er konkurs prising og egentlig enda verre enn konkursprising i mange tilfeller
kvirrevi
19.04.2024 kl 14:06 2122

Svært bekymret når et så elendig drevet selskap som JIN tar på seg store leasingkostnader. Selskapet har endret en del karakter på grunn av disse leasingavtalene. Ser stor nedside dersom markedet ikke blir bra, og begrenset oppside dersom markedet blir bra, fordi investorene uansett har null tro på dette selskapet.
Natt1369
17.04.2024 kl 13:28 2255

Jinhui Shipping-datterselskap leier inn tørrbulkskip i minst 33 mnd.

Jinhui Marine, et heleid datterselskap av Jinhui Shipping, har inngått en charteravtale med Olam Maritime Freight for leie av det 2017-bygde tørrbulkskipet «True Neptune» (207.672 dwt) for en periode på minst 33 måneder til en rate på 31.500 dollar per dag.

Det fremgår av en melding onsdag.

Fartøyet ventes å bli levert mellom 1. januar 2025 og 31. mars 2025.
mithra
13.04.2024 kl 12:46 2409

Han har vel kjøpt 90.000 aksjer de siste ti dagene.
En titt på aksjonærlistene antyder ganske klart at han kjøper gjennom Parisbas, og utgjør en andel av de 10 mill aksjene banken holder på Nominee konto for andre enn Jinhui Shipping ( holdingselskapet )
Det betyr at Eierne av Jinhui Shipping og nærstående , kontrollerer vel 65% av aksjene i Jinhui Shipping and Transportation.
Natt1369
12.04.2024 kl 14:59 2474

MANDATORY NOTIFICATION OF TRADE BY PRIMARY INSIDERS
On 9 April 2024, Mr. Chi Lam Michael, NG, a close associate of Mr. Siu Fai NG, chairman and director of Jinhui Shipping and Transportation Limited (the 'Company'), has purchased 30,000 shares of the Company in the Oslo Stock Exchange at an average price of NOK6.05 per share. Following to the above purchase, Mr. Chi Lam Michael, NG holds 1,573,831 shares of the Company. This information is subject of the disclosure requirements pursuant to article 19 of the EU Market Abuse Regulation (MAR) and section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act. 11 April 2024
Natt1369
12.04.2024 kl 14:59 2473

LEASING A VESSEL UNDER THE CHARTERPARTY
The Board of Jinhui Shipping and Transportation Limited announces that a wholly-owned subsidiary of the Company entered into the Charterparty with the Lessor on 12 April 2024 in respect of leasing of the Vessel for a term of minimum twenty-two months, commencing on the date of delivery of the Vessel to the Lessee. For details of the Charterparty, please refer to the attached announcement. The announcement is also available on the website of the Company at http://www.jinhuiship.com. For details, please see attachment on http://www.newsweb.no.
Natt1369
09.04.2024 kl 00:04 2637

MANDATORY NOTIFICATION OF TRADE BY PRIMARY INSIDERS
On 4 April 2024, Mr. Chi Lam Michael, NG, a close associate of Mr. Siu Fai NG, chairman and director of Jinhui Shipping and Transportation Limited (the 'Company'), has purchased 50,000 shares of the Company in the Oslo Stock Exchange at an average price of NOK5.96 per share. Following to the above purchase, Mr. Chi Lam Michael, NG holds 1,543,831 shares of the Company. This information is subject of the disclosure requirements pursuant to article 19 of the EU Market Abuse Regulation (MAR) and section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act. 8 April 2024
kvirrevi
28.03.2024 kl 20:35 3159

Har bare en lyttepost på noen få tusen aksjer i denne. De siste sidene i tråden, der jeg selv er aktiv, er viktig å ha med seg i denne lenge før en gjør en investering i JIN.

Jeg vet ikke helt hva en kan kalle det de største aksjonærene/ledelsen gjør i JIN, men jeg vil kalle det et vedvarende ran av de verdier virksomheten skaper. Det er bare å lese årsrapporter fra selskapet de siste 5-6 årene, lønnsomheten blir fjernet gjennom høre lederlønninger og høye administrasjonskostnader, slik at aksjonærene blir sittende igjen med lite eller ingenting, slik som i år, null utbytte for 2023. I tillegg ble det store underskudd i 2023, til tross for høy egenkapital og ganske så liten gjeld.

Det nytter ikke å se på P/B i et slikt selskap, for ingenting kommer til å endre seg, ledelsen har det superfett og har ingen behov for endringer. De har også aksjemajoriteten og kan stemme ned enhver form for opprør/misnøye. Selskapet er trolig notert på OSE i god tro på at de ikke vil bli sett nærmere etter i sømmene, og det tror jeg historien har vist er riktig.

GOGL, BEL, 2020 Bulkers stiger sammen med markedet slik det skal være, JIN skal ikke stige sammen med de fordi JIN ikke følger normal forretningsskikk. Det er både trist og leit, men det er et faktum.

Med båter som i all hovedsak er finansiert med egenkapital har JIN gitt følgende utbytter:
For året 2018: USD 0,023
2019: USD 0,03
2020: 0
2021: USD 0,07
2022: USD 0,04
2023: 0

Det er bare å se fakta i øynene hvor dårlig dette er gitt at deler av denne tidsperioden har vært bonanza i tørrbulk og at JIN gjennom hele perioden har hatt lave lånekostnader.

Det er viktig å ta inn over seg at ledelsen i JIN beholder verdiskapingen for seg selv før en investerer i selskapet. Det som står igjen er å eventuelt se på selskapet som en "bet" på at tørrbulkmarkedet blir meget sterkt, kun da blir det delt ut noe brukbart til aksjonærene. Høye lederlønninger og administrasjonskostnader er der for å bli i JIN, det får en ikke gjort noe som helst med.
Redigert 31.03.2024 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
tankardjr
27.03.2024 kl 19:45 3228

Ja den har en horribel rabatt i forhold til andre selskaper. Pris på aksjen kontra bokført egenkapital er helt nede på 0.17. De fleste ligger vel i overkant 1.00 og høyere nå. Noe som også kan sies fortsatt å være billig. Jinhui er ikke bare billig, den er på brannsalg.
Natt1369
15.03.2024 kl 16:19 3599

Ultramax/Supramax

A change in direction was during the week as the recent positive momentum seen from Asia was seemingly being eroded with lower fresh enquiry and a slight build-up of prompt tonnage. However, the Atlantic side saw a slightly more positive feel return with more activity. More enquiry was seen from the South Atlantic and sources spoke of a tightening tonnage supply. From the Atlantic, a 61,000-dwt was heard to have fixed a trip from West Africa to China at $28,000. Elsewhere a 63,000-dwt open Ghent fixed a scrap run to the East Mediterranean at $17,000. From Asia, a 56,000-dwt open South China fixed a trip via Indonesia redelivery China in the mid $13,000s. As the week came to close many felt that the Indian Ocean was picking up again, a 56,000-dwt open Arabian Gulf was heard to have fixed a trip to Chittagong in the mid $18,000s. https://www.balticexchange.com/en/data-services/WeeklyRoundup/dry/news/2024/bulk-report-week-11.html
Natt1369
13.03.2024 kl 17:22 3738

Tilliten blant investorene på topp 20 virker ganske urokkelig, tipper det er malermester Kvam som er tvunget til å selge, positivt at noen gladelig tar imot tilbudet. Jinhui oppnådde 19 000 $ på panamaxene i q4, med en moderne panamax til og en capesize iløpet av høsten så går vi særdeles lyse tider imøte. Folk må gjerne vente med å gå inn i selskapet til de har det svart på hvitt, men da får de ikke aksjene til 5,80 ihvertfall.