QEC - BILL21 known since April 12th - the way forward
The wolves are out and about with their doomsday scenarios!
The funny thing is, this has been known since April 12th
We hoped the Quebec government would change its mind, but they did not. However, there was a small chance for that and hope. The ban is priced in QEC stock price, this is not breaking news, it has been known since 2021
"Quebec afslutter officielt olie- og gasefterforskning"
"Francois Carabin
i Quebec
Folketingets korrespondent
12. april 2022
Quebec
Quebec formaliserer sin permanente exit fra udnyttelse og efterforskning af kulbrinter. I løbet af de næste par år vil industrien blive pålagt at rydde op og lukke sine efterforskningsboringer, blandt andet på statens bekostning.
Lovforslag 21 - ikke at forveksle med den lovgivning, der indførte statens sekularisme - modtog støtte fra et flertal af medlemmerne af nationalforsamlingen tirsdag eftermiddag"
https://www.ledevoir.com/politique/quebec/698667/le-quebec-s-extirpe-pour-de-bon-du-petrole-et-du-gaz
Fluefiskeren
16.04.2022 kl 14:34
2757
Jeg hentet opp en artikkel ang. temaet. Hva jeg personlig mener er helt uinteressant.
"-vi får oppdateringer om pilot og kursen kan gå i 10-40 kr"
"- selskapet legger når som helst frem erstatningskrav på flere milliarder…"
Er det logisk at vi får begge deler etter påske ?
"- selskapet legger når som helst frem erstatningskrav på flere milliarder…"
Er det logisk at vi får begge deler etter påske ?
Carlsen73
16.04.2022 kl 18:10
2595
Hvis mange sælger sig ud på tirsdag, som flere her på forummet gerne vil have os til at tro, så vil der også være mange, der køber sig ind. Ellers bliver der ingen handel.
6710
16.04.2022 kl 18:17
2585
Glem ikke FN urfolket vil helt sikker ikke finde sig dette, når først de organisere sig, så bliver der action ved national forsamlingen m.fl.
Urbefolknings Rettigheder kan være en rigtig dårlig case at blande sig i, tror jeg.
Urbefolknings Rettigheder kan være en rigtig dårlig case at blande sig i, tror jeg.
Redigert 16.04.2022 kl 18:18
Du må logge inn for å svare
Poenget er, Carlsen73, at når det ikke er kjøpere må man ned i pris.
Samme gjelder hvis du skal selge din bil.
Den blir alltid solgt hvis du går langt nok ned i pris.
Samme gjelder hvis du skal selge din bil.
Den blir alltid solgt hvis du går langt nok ned i pris.
Carlsen73
16.04.2022 kl 18:37
2543
Ja, det er jo markedsøkonomisk forståelse for absolutte begyndere. Men køber man aktier, så er det, fordi man tror, kursen skal stige, og/eller fordi man gerne vil være medejer af selskabet. Man køber næppe faldende aktier, hvis man tror, kursen skal falde yderligere. Så er der stort volumen på tirsdag, så er det, fordi mange har tro på aktien.
Hva mente du da med ditt innlegg kl. 18.10 ?
Carlsen73
16.04.2022 kl 19:54
2440
At der kun bliver stort volumen på tirsdag, hvis der rent faktisk er interesse for aktien.
Kommer mye snadder kommende uker i ZENA!
Det var slik jeg oppfattet innlegget ditt og er helt uenig.
Interessen er alltid der hvis prisen blir lav nok.
Motsatt, ved positiv nyhet, blir selgerne alltid lokket frem ved høyere kurser og volumet blir høyt.
Interessen er alltid der hvis prisen blir lav nok.
Motsatt, ved positiv nyhet, blir selgerne alltid lokket frem ved høyere kurser og volumet blir høyt.
Redigert 16.04.2022 kl 20:43
Du er slet og ret et dårlig menneske, som ønsker det værste for andre mennesker og dit had til Binnion vil ingen ende tage, men desværre lader moderator dig slippe afsted med det 😒
Carlsen73
16.04.2022 kl 21:33
2285
Ja, hvis aktierne ligefrem er gratis, så skal der vel nok være nogle, der vil påtage sig “besværet” med at overtage dem. Men hvorfor skulle det ske i Oslo, når det ikke skete i Toronto?
Jeg har registrert at aksjen er langt mer likvid i Oslo.
njn-
17.04.2022 kl 00:07
2107
Tror ikke industrien/Questerre aksepterer dette lovforslaget.
De har også vedtatt en lov med tilbakevirkende kraft.
Dette strider mot all internasjonale lover. Også de som er vedtatt i Canada og Quebec.
De har tydelig ikke kunnskap om lover og regler.
De tror de er hevet over alle lover og regler.
Virker som de er i en barnehage.
Beklager, men dette får de rett i fleisen.
Trodde voksne mennesker hadde mere kunnskap. Og i værtfall de som skal styre ett land.
De har også vedtatt en lov med tilbakevirkende kraft.
Dette strider mot all internasjonale lover. Også de som er vedtatt i Canada og Quebec.
De har tydelig ikke kunnskap om lover og regler.
De tror de er hevet over alle lover og regler.
Virker som de er i en barnehage.
Beklager, men dette får de rett i fleisen.
Trodde voksne mennesker hadde mere kunnskap. Og i værtfall de som skal styre ett land.
Redigert 17.04.2022 kl 00:09
njn-
17.04.2022 kl 00:14
2094
Du henviste ikke til noen artikkel.
Hvorfor i all verden er du her på forumet?
En meningsløs person som ytrer seg?
Hvorfor i all verden er du her på forumet?
En meningsløs person som ytrer seg?
njn-
17.04.2022 kl 00:20
2083
Har faktisk opplevd å selge noe (på nett) hvor jeg doblet prisen, og interessen ble veldig stor. Ble solgt med en gang.
Fluefiskeren
17.04.2022 kl 00:24
2096
Jeg limte inn en link til artikkelen jeg refererte til ja. Ta og sjekk så vil du se det. Jeg gjorde det fordi temaet var diskutert rett før.
Synd å se at noen helt mister hodet og oversikten slik som du.
Synd å se at noen helt mister hodet og oversikten slik som du.
njn-
17.04.2022 kl 00:31
2088
Beklager, artikkelen var henvist til i flere innlegg så jeg overså den, med de er negative til alt hva olje og gass angår.
Har nok ikke mistet oversikten, men så er jeg heller ingen miljøaktivist.
Som Tron Viggo Torgersen skrev: "Du må tenke sjæl"
Har nok ikke mistet oversikten, men så er jeg heller ingen miljøaktivist.
Som Tron Viggo Torgersen skrev: "Du må tenke sjæl"
Redigert 17.04.2022 kl 00:38
MC Axel
17.04.2022 kl 02:06
2045
I think it's about QEC greentech and its capabilities that can help Canada achieve its emissions targets etc.
"BINNION: Glimmers of hope can be found in the Trudeau emission reduction plan"
Published
1 day ago
on
April 15, 2022
By
Guest Columnist
https://westernstandardonline.com/2022/04/binnion-glimmers-of-hope-can-be-found-in-the-trudeau-emission-reduction-plan/
GUEST OP-ED: The Western world is looking to Canadian energy
By
Michael Binnion
-
April 16, 2022
The recent embrace by Ministers Wilkenson and Guilbeault of carbon capture, utilization and storage technology as a major tool to reduce emissions gives some hope that perhaps the federal government is moving towards a 21st century approach to a ‘wicked’ policy problem.
We need to not just continue to be a leader in renewables but also a leader in an emerging trillion-dollar market in new carbon-tech. Through new efficiencies, sequestration, and recycling of CO2 into valuable products, Canada can lead the way on an energy transformation that will see fossil fuels like natural gas competing with renewables to be low emissions energy.
https://tnc.news/2022/04/16/guest-op-ed-the-western-world-is-looking-to-canadian-energy/
"BINNION: Glimmers of hope can be found in the Trudeau emission reduction plan"
Published
1 day ago
on
April 15, 2022
By
Guest Columnist
https://westernstandardonline.com/2022/04/binnion-glimmers-of-hope-can-be-found-in-the-trudeau-emission-reduction-plan/
GUEST OP-ED: The Western world is looking to Canadian energy
By
Michael Binnion
-
April 16, 2022
The recent embrace by Ministers Wilkenson and Guilbeault of carbon capture, utilization and storage technology as a major tool to reduce emissions gives some hope that perhaps the federal government is moving towards a 21st century approach to a ‘wicked’ policy problem.
We need to not just continue to be a leader in renewables but also a leader in an emerging trillion-dollar market in new carbon-tech. Through new efficiencies, sequestration, and recycling of CO2 into valuable products, Canada can lead the way on an energy transformation that will see fossil fuels like natural gas competing with renewables to be low emissions energy.
https://tnc.news/2022/04/16/guest-op-ed-the-western-world-is-looking-to-canadian-energy/
Redigert 17.04.2022 kl 02:32
Carlsen73
17.04.2022 kl 07:49
1946
Slettet brukerskrev Jeg har registrert at aksjen er langt mer likvid i Oslo.
Det har bestemt også strejfet min opmærksomhed. Men dette kalenderårs første børsdage viste et usædvanligt højt volumen i Toronto. Det var vel det, der gjorde. at selskabet blev “kaldt ind på tæppet” i Toronto.
Den seneste børsdag i Toronto viste altså, at aktionærerne der - trods den seneste udmelding - ikke ligefrem havde fornemmelsen af, at de befandt sig i et brændende hus.
Den seneste børsdag i Toronto viste altså, at aktionærerne der - trods den seneste udmelding - ikke ligefrem havde fornemmelsen af, at de befandt sig i et brændende hus.
Igjen - da var ikke QEC’s børsmelding kjent.
Fluefiskerens link henviser til en artikkel av 13.4 22 som informerer om at Quebecs Nasjonal Forsamling har vedtatt å gi gass- og oljeselskapene $ 100 millioner i erstatning. Så får vi se hvor mye som tilfaller Qec.
(Artikkelens innledning)
Local News
Quebec votes $100 million in compensation to oil and gas companies
The companies, now banned from exploring for gas or oil in the province, had been seeking at least $500 million in compensation.
Author of the article:La Presse Canadienne
La Presse Canadienne
Patrice Bergeron
Publishing date:Apr 13, 2022 • 3 days ago • 1 minute read • Join the conversation
A refinery in Montreal East.
A refinery in Montreal East. PHOTO BY JOHN MAHONEY /Montreal Gazette
Article content
The National Assembly on Tuesday voted to pay oil and gas companies $100 million in compensation as it adopted a bill to end all gas and oil exploration and exploitation in the province.
(Artikkelens innledning)
Local News
Quebec votes $100 million in compensation to oil and gas companies
The companies, now banned from exploring for gas or oil in the province, had been seeking at least $500 million in compensation.
Author of the article:La Presse Canadienne
La Presse Canadienne
Patrice Bergeron
Publishing date:Apr 13, 2022 • 3 days ago • 1 minute read • Join the conversation
A refinery in Montreal East.
A refinery in Montreal East. PHOTO BY JOHN MAHONEY /Montreal Gazette
Article content
The National Assembly on Tuesday voted to pay oil and gas companies $100 million in compensation as it adopted a bill to end all gas and oil exploration and exploitation in the province.
Redigert 17.04.2022 kl 10:02
Carlsen73
17.04.2022 kl 09:43
1916
Slettet brukerskrev Igjen - da var ikke QEC’s børsmelding kjent.
Jo, det var den.
Carlsen 73
Det har i ca. ett års tid vært kjent at myndighetene var iferd med å utarbeide et lovforslag som skulle totalforby gass-og oljeutvinning i Quebec, men mange her inne (bortsett fra undertegnede og noen få) trodde ikke at lovforslaget ville bli vedtatt. Det fikk vi første vite for noen dager siden.
Det har i ca. ett års tid vært kjent at myndighetene var iferd med å utarbeide et lovforslag som skulle totalforby gass-og oljeutvinning i Quebec, men mange her inne (bortsett fra undertegnede og noen få) trodde ikke at lovforslaget ville bli vedtatt. Det fikk vi første vite for noen dager siden.
Redigert 17.04.2022 kl 10:17
Jensi
17.04.2022 kl 10:13
1856
Quebec har lige tabt i retten til Utica resources........................ og jeg er sikker på at de taber igen !
i retten og loven vil blive anket , her er det ikke kun Qec som er den forurettede part, det er FN og al anden industri i Quebec
DER ER INGEN I QUEBEC SOM KAN VÆRE SIKKER PÅ DERES INVESTERINGER MERE
det næste er fiskerne
jægerne
landmænd
skovdrift
mineselskaber
osv
osv
i retten og loven vil blive anket , her er det ikke kun Qec som er den forurettede part, det er FN og al anden industri i Quebec
DER ER INGEN I QUEBEC SOM KAN VÆRE SIKKER PÅ DERES INVESTERINGER MERE
det næste er fiskerne
jægerne
landmænd
skovdrift
mineselskaber
osv
osv
Redigert 17.04.2022 kl 10:14
Carlsen73
17.04.2022 kl 10:23
1878
… Men børsen i Toronto havde åbent Skærtorsdag, hvor meldingen blev givet meget tidligt om morgenen.
Aktionærerne der havde altså mulighed for at forlade skuden, men de benyttede sig ikke af lejligheden til at gøre det.
Aktionærerne der havde altså mulighed for at forlade skuden, men de benyttede sig ikke af lejligheden til at gøre det.
myrafta
17.04.2022 kl 10:24
3927
Lurer på om hva som skal til om noe for at Canada's føderale myndigheter kan overstyre lover som er satt av delstatene. Må det en nasjonal krise til eller er delstatene så selvbestemte at ingen ting Trudeau regjeringen sier kan påvirke delstatene. I så fall er jo Quebeck en ekte Bananrepublikk i ordets rette forstand
Redigert 17.04.2022 kl 10:30
zool
17.04.2022 kl 10:44
3897
Presset fra andre vestlige land mot Canada for få opp energiproduksjonen har allerede fått Canada til å starte opp the Bay de Nord prosjektet. Innen politikken er det som er sant i dag ikke nødvendigvis sant i morgen. Dette er nok Binnion klar over.
Det jeg undres på er hvordan Quebecs politikere vil reagere når det kommer motkrav på flere billioner fra oljeselskapene og urbefolkningen i Québec. Å få skylden for en gigantisk regning fra rettsvesenet som de må skyve over på Quebecs skattebetalere kan gi visse av Quebecs politikere søvnløse netter.
Det jeg undres på er hvordan Quebecs politikere vil reagere når det kommer motkrav på flere billioner fra oljeselskapene og urbefolkningen i Québec. Å få skylden for en gigantisk regning fra rettsvesenet som de må skyve over på Quebecs skattebetalere kan gi visse av Quebecs politikere søvnløse netter.
På Toronto Børsen er Qec en anonym oljemygg blant alle andre oljemygger som er lite kjent. Binnion har også nevnt dette som grunn for at han også noterte Qec på Olso Børsen fordi han mente at aksjen ville ha større sjanser der. Men vi får se hva som skjer på tirsdag.
Carlsen73 skrev Jo, det var den.
Beklager, der tok jeg feil. Hadde ikke fått med meg at QEC ble handlet i Canada på torsdag.
Tror du virkelig ikke at Quebecs Finans- og Justisdepartement har vurdert evt. erstatningskrav før loven ble vedtatt? Hvis du har lest linken til Fluefiskeren, vil du se at Quebecs Nasjonal Forsamling har vedtatt $ 100 millioner i erstatning til gass- og oljeselskapene. Tiden vil vise hvor mye Qec får av denne slunkne kaka.
Edited
Vedr. press på Canada som du nevner, er det ikke produksjonskapasiteten som hindrer eksport av gass til Europa, men manglende infrastruktur ifølge Canadas Primeminister Trudeau.
Edited
Vedr. press på Canada som du nevner, er det ikke produksjonskapasiteten som hindrer eksport av gass til Europa, men manglende infrastruktur ifølge Canadas Primeminister Trudeau.
Redigert 17.04.2022 kl 12:08
Questerre Energy Corporation (QEC.TO)
Toronto - Toronto Real Time Price. Currency in CAD
Add to watchlist
0.2500-0.0100 (-3.85%)
At close: April 14 03:21PM EDT
Toronto - Toronto Real Time Price. Currency in CAD
Add to watchlist
0.2500-0.0100 (-3.85%)
At close: April 14 03:21PM EDT
zool
17.04.2022 kl 12:16
3766
Jeg tror nok at de prøver seg på en spansk en eller rettere sagt en fransk en her ja. De vil være del av en rettskonflikt med to helt forskjellige beløpsmessige utgangspunkt som retten vil forholde seg til. Så får vi se hvor retten ender opp til slutt. Hundre millioner eller flere billioner.
Carlsen73
17.04.2022 kl 12:28
3769
Ja. Men de første børsdage i dette kalenderår viste, at også der kan volumen være langt højere, end det var skærtorsdag. Hvis aktionærerne i QEC, der har købt deres aktier på børsen i Toronto, havde haft fornemmelsen af, at de var ombord på en hurtigt synkende skude, så ville de skynde sig ud, og kursen ville være faldet
langt mere, end den rent faktisk gjorde.
langt mere, end den rent faktisk gjorde.
minsin
17.04.2022 kl 13:56
3667
Hmm det letes med lommelykter etter positive triggere ... nå håper aksjonærene på valget til høsten.
Søken etter mer eller mindre paniske positive tegn - kan tyde på at en stor nedgang er nært forestående.
Blir uansett spennende og så reaksjonen på OB på tirsdag..Ingen tvil i at aksjen skal ned.
Om den blir billig nok , kanskje jeg kjøper meg inn .. 0,5 - 1 kr ??
Om den bare faller ned til 1,3-1,7 - så gidder jeg ikke , finnes andre selskaper med større potensiale enn QEC.
Søken etter mer eller mindre paniske positive tegn - kan tyde på at en stor nedgang er nært forestående.
Blir uansett spennende og så reaksjonen på OB på tirsdag..Ingen tvil i at aksjen skal ned.
Om den blir billig nok , kanskje jeg kjøper meg inn .. 0,5 - 1 kr ??
Om den bare faller ned til 1,3-1,7 - så gidder jeg ikke , finnes andre selskaper med større potensiale enn QEC.
Redigert 17.04.2022 kl 13:57
zool
17.04.2022 kl 15:11
3581
Yep, det finnes mange gode alternativer. Sitter med mye i DVD og VAR. Jeg kommer til å kjøpe en god del mer i QEC etterhvert men må ta gevinst andre steder først. Skal jeg kjøpe høyere enn 0,5 kortsiktig så får jeg vente på at DVD selger Bolette Dolpin. DVD ser jeg minst en dobling i. Det skal mye til før jeg flytter over til QEC før jeg tar ut andre gevinster, men 0,5, da fyller jeg på.
Redigert 17.04.2022 kl 15:29
Jensi
17.04.2022 kl 15:42
3530
jeg er faktisk sikker på at Quebecs regering har skudt sigselv i foden ved at stemme for for lovforslaget
alt hvad der kræves nu er jo blot en dygtig advokat , de har jo bevidst sat forhindringer i vejen i mange år.
alt det med social accept og bla bla bla
kun forhaling på forhaling
svie og smerter skal også betales !
samt tabt fortjening !
det bliver udfaldet
og længere er den ikke.
alt hvad der kræves nu er jo blot en dygtig advokat , de har jo bevidst sat forhindringer i vejen i mange år.
alt det med social accept og bla bla bla
kun forhaling på forhaling
svie og smerter skal også betales !
samt tabt fortjening !
det bliver udfaldet
og længere er den ikke.
Det er ikke regjeringen som har stemt for lovforslaget. Jensi bør sette seg litt inn i hvordan dette foregår.
Regjeringen har fremmet et lovforslag som har gått til høring hos diverse instanser før den endelige utformingen ble forelagt Nasjonal Forsamlingen. Det er med andre ord politisk enighet om den nye loven, og forarbeidet er en langt mer omfattende og grundig prosess enn hva Jensi gir uttrykk for.
Sitat: «….. alt hvad der kræves nu er jo blot en dygtig advokat ,……»
Regjeringen har fremmet et lovforslag som har gått til høring hos diverse instanser før den endelige utformingen ble forelagt Nasjonal Forsamlingen. Det er med andre ord politisk enighet om den nye loven, og forarbeidet er en langt mer omfattende og grundig prosess enn hva Jensi gir uttrykk for.
Sitat: «….. alt hvad der kræves nu er jo blot en dygtig advokat ,……»
Redigert 17.04.2022 kl 17:21
MC Axel
17.04.2022 kl 17:14
3381
QEC has a strong case and they almost certainly get their entire investment back "fair value", then the question is whether they get anything on top for the lost resources
Redigert 17.04.2022 kl 17:16
MC Axel
17.04.2022 kl 17:21
3354
Strange that no one comments on this?
It sounds like the First Nation is also ending up suing Quebec? and threatening to quit the province?
MC Axel
I dag kl 02:22
251
Is hell breaking loose in Quebec😂
"Lederen af Wôlinak, Michel Bernard, ønsker, at dette projekt med Questerre opretholdes."
"Adspurgt for et par måneder siden om nationalforsamlingens mulige vedtagelse af lovforslag 21, svarede Dave Bernard, generaldirektøren for Wôlinak Band Council, så: Vil vi allerede forlade kortet: "Jeg er aboriginal, jeg er knyttet til den føderale regering, jeg er hjemme"? Ikke nødvendigvis, det er ikke den mest diplomatiske måde, men vi skal være i stand til at respektere vores rettigheder, samtidig med at vi er klar over, at det er et følsomt emne ."
Michael Binnion, præsident og CEO for Questerre, sagde, at han var skuffet over, at Quebec-regeringen valgte ikke at støtte sine First Nations .
Vi vil selvfølgelig forfølge vores juridiske muligheder med vores First Nations-partnere. Vores præference er at arbejde med Quebec-regeringen , tilføjede han i en e-mail.
Med hensyn til Éric Tetrault, formand for Quebec Oil and Gas Association, forklarer han: Ønsker regeringen i Quebec virkelig at komme ind i denne kamp, når den blot bliver bedt om to pilotprojekter? At stille spørgsmålet er at svare på det.
https://ici.radio-canada.ca/espaces-autochtones/1876594/loi-21-economie-wolinak-questerre-quebec-met-terme-projet-autochtone
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Indian_Act
It sounds like the First Nation is also ending up suing Quebec? and threatening to quit the province?
MC Axel
I dag kl 02:22
251
Is hell breaking loose in Quebec😂
"Lederen af Wôlinak, Michel Bernard, ønsker, at dette projekt med Questerre opretholdes."
"Adspurgt for et par måneder siden om nationalforsamlingens mulige vedtagelse af lovforslag 21, svarede Dave Bernard, generaldirektøren for Wôlinak Band Council, så: Vil vi allerede forlade kortet: "Jeg er aboriginal, jeg er knyttet til den føderale regering, jeg er hjemme"? Ikke nødvendigvis, det er ikke den mest diplomatiske måde, men vi skal være i stand til at respektere vores rettigheder, samtidig med at vi er klar over, at det er et følsomt emne ."
Michael Binnion, præsident og CEO for Questerre, sagde, at han var skuffet over, at Quebec-regeringen valgte ikke at støtte sine First Nations .
Vi vil selvfølgelig forfølge vores juridiske muligheder med vores First Nations-partnere. Vores præference er at arbejde med Quebec-regeringen , tilføjede han i en e-mail.
Med hensyn til Éric Tetrault, formand for Quebec Oil and Gas Association, forklarer han: Ønsker regeringen i Quebec virkelig at komme ind i denne kamp, når den blot bliver bedt om to pilotprojekter? At stille spørgsmålet er at svare på det.
https://ici.radio-canada.ca/espaces-autochtones/1876594/loi-21-economie-wolinak-questerre-quebec-met-terme-projet-autochtone
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Indian_Act
Ja, jeg har sagt i flere år at dette ikke blir noe av og det tok tid før endelig beslutning….husker binna i 2018 sa han trodde pilot kom i 2019 men jeg sa det ikke kom til å skje….trodde virkelig han kjente forholdene bedre en meg 😄 etter årevis med jobbing i quebec og håp om løsning så er nå alt forgjeves. Alt fokuset har vært på quebec så montney osv har kommet i andre rekke, er kanskje derfor produksjonen har vært synkende. Håp om høyere kurser er nå over og hausera med Elly i spissen kan ta en velfortjent pause. Tipper vi har kurs rundt 1,20 på tirsdag og 1kr ikke veldig lenge etterpå. Ikke glem at kursen lå lenge rundt 1kr før hausingen til Jason og en analytiker så den bør til 1kr igjen rimelig fort. Veldig synd for binna og Qec og jeg hadde håpet et annet resultat men jeg har vært realistisk rundt dette og fikk rett.
mofi1
17.04.2022 kl 17:28
3352
Merkverdig å lese kommentarene på Qec-trådene, nesten alle argumenterer ut i fra egen posisjon og leser hverken hva andre kommenterer eller forholder seg til realitetene.
Hvorfor skal aksjen i et gjeldfritt selskap som tjener penger som aldri før og er i ferd med vesentlig å øke produksjonen, ned til f.eks. kr 0,50 fra i underkant av kr 2, selv om et lovforslag blir vedtatt slik det over lengre tid har blitt sagt at det vil?
Den kan sikkert synke noe pga. skuffelse, men realitetene er jo at selskapet tjener store penger og mer vil komme.
Hvorfor skal aksjen i et gjeldfritt selskap som tjener penger som aldri før og er i ferd med vesentlig å øke produksjonen, ned til f.eks. kr 0,50 fra i underkant av kr 2, selv om et lovforslag blir vedtatt slik det over lengre tid har blitt sagt at det vil?
Den kan sikkert synke noe pga. skuffelse, men realitetene er jo at selskapet tjener store penger og mer vil komme.
Redigert 17.04.2022 kl 17:29
zool
17.04.2022 kl 17:55
3315
Jeg tror ikke noen seriøst tror den skal ned til femti øre, vi slenger bare litt d… på QEC for å få noen til å selge oss billige aksjer. Det er en del av gamet å prøve å riste løs noen billige aksjer. Som investering er QEC et bunnsolid case med økende inntekter og stålkontroll på kostnadene. Olje- og gasselskaper som QEC vil få ATH inntjening de kommende årene nå som Russland settes på sidelinjen. En erstatning blir en potensiell stor lottogevinst på toppen.
Redigert 17.04.2022 kl 17:57
Tænk at dit had til Binnion er så stort, at du har tilbragt dit liv i alle QEC-tråde i mindst 10 år 🙄 Du er lige så sølle som PU, som igen i dag har skrevet op og ned hele dagen. Har I to intet liv?
Selvfølgelig er QEC ikke færdig og det ved du også godt inderst inde, men du vil bare ikke indrømme det 😎
Selvfølgelig er QEC ikke færdig og det ved du også godt inderst inde, men du vil bare ikke indrømme det 😎
Ja det har Elly sagt lenge men skivebom igjen !