QEC - BILL21 known since April 12th - the way forward

MC Axel
QEC 15.04.2022 kl 13:03 15249


The wolves are out and about with their doomsday scenarios!

The funny thing is, this has been known since April 12th

We hoped the Quebec government would change its mind, but they did not. However, there was a small chance for that and hope. The ban is priced in QEC stock price, this is not breaking news, it has been known since 2021



"Quebec afslutter officielt olie- og gasefterforskning"

"Francois Carabin
i Quebec
Folketingets korrespondent

12. april 2022
Quebec
Quebec formaliserer sin permanente exit fra udnyttelse og efterforskning af kulbrinter. I løbet af de næste par år vil industrien blive pålagt at rydde op og lukke sine efterforskningsboringer, blandt andet på statens bekostning.

Lovforslag 21 - ikke at forveksle med den lovgivning, der indførte statens sekularisme - modtog støtte fra et flertal af medlemmerne af nationalforsamlingen tirsdag eftermiddag"

https://www.ledevoir.com/politique/quebec/698667/le-quebec-s-extirpe-pour-de-bon-du-petrole-et-du-gaz

myrafta
17.04.2022 kl 10:24 3688

Lurer på om hva som skal til om noe for at Canada's føderale myndigheter kan overstyre lover som er satt av delstatene. Må det en nasjonal krise til eller er delstatene så selvbestemte at ingen ting Trudeau regjeringen sier kan påvirke delstatene. I så fall er jo Quebeck en ekte Bananrepublikk i ordets rette forstand
Redigert 17.04.2022 kl 10:30 Du må logge inn for å svare
zool
17.04.2022 kl 10:44 3658

Presset fra andre vestlige land mot Canada for få opp energiproduksjonen har allerede fått Canada til å starte opp the Bay de Nord prosjektet. Innen politikken er det som er sant i dag ikke nødvendigvis sant i morgen. Dette er nok Binnion klar over.

Det jeg undres på er hvordan Quebecs politikere vil reagere når det kommer motkrav på flere billioner fra oljeselskapene og urbefolkningen i Québec. Å få skylden for en gigantisk regning fra rettsvesenet som de må skyve over på Quebecs skattebetalere kan gi visse av Quebecs politikere søvnløse netter.
Slettet bruker
17.04.2022 kl 11:23 3614

På Toronto Børsen er Qec en anonym oljemygg blant alle andre oljemygger som er lite kjent. Binnion har også nevnt dette som grunn for at han også noterte Qec på Olso Børsen fordi han mente at aksjen ville ha større sjanser der. Men vi får se hva som skjer på tirsdag.
tynnidioten
17.04.2022 kl 11:57 3557

Carlsen73 skrev Jo, det var den.
Beklager, der tok jeg feil. Hadde ikke fått med meg at QEC ble handlet i Canada på torsdag.
Slettet bruker
17.04.2022 kl 12:00 3559

Tror du virkelig ikke at Quebecs Finans- og Justisdepartement har vurdert evt. erstatningskrav før loven ble vedtatt? Hvis du har lest linken til Fluefiskeren, vil du se at Quebecs Nasjonal Forsamling har vedtatt $ 100 millioner i erstatning til gass- og oljeselskapene. Tiden vil vise hvor mye Qec får av denne slunkne kaka.

Edited
Vedr. press på Canada som du nevner, er det ikke produksjonskapasiteten som hindrer eksport av gass til Europa, men manglende infrastruktur ifølge Canadas Primeminister Trudeau.
Redigert 17.04.2022 kl 12:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2022 kl 12:03 3549

Questerre Energy Corporation (QEC.TO)
Toronto - Toronto Real Time Price. Currency in CAD
Add to watchlist

0.2500-0.0100 (-3.85%)
At close: April 14 03:21PM EDT
zool
17.04.2022 kl 12:16 3527

Jeg tror nok at de prøver seg på en spansk en eller rettere sagt en fransk en her ja. De vil være del av en rettskonflikt med to helt forskjellige beløpsmessige utgangspunkt som retten vil forholde seg til. Så får vi se hvor retten ender opp til slutt. Hundre millioner eller flere billioner.
Carlsen73
17.04.2022 kl 12:28 3530

Ja. Men de første børsdage i dette kalenderår viste, at også der kan volumen være langt højere, end det var skærtorsdag. Hvis aktionærerne i QEC, der har købt deres aktier på børsen i Toronto, havde haft fornemmelsen af, at de var ombord på en hurtigt synkende skude, så ville de skynde sig ud, og kursen ville være faldet
langt mere, end den rent faktisk gjorde.
minsin
17.04.2022 kl 13:56 3428

Hmm det letes med lommelykter etter positive triggere ... nå håper aksjonærene på valget til høsten.
Søken etter mer eller mindre paniske positive tegn - kan tyde på at en stor nedgang er nært forestående.
Blir uansett spennende og så reaksjonen på OB på tirsdag..Ingen tvil i at aksjen skal ned.
Om den blir billig nok , kanskje jeg kjøper meg inn .. 0,5 - 1 kr ??
Om den bare faller ned til 1,3-1,7 - så gidder jeg ikke , finnes andre selskaper med større potensiale enn QEC.



Redigert 17.04.2022 kl 13:57 Du må logge inn for å svare
zool
17.04.2022 kl 15:11 3342

Yep, det finnes mange gode alternativer. Sitter med mye i DVD og VAR. Jeg kommer til å kjøpe en god del mer i QEC etterhvert men må ta gevinst andre steder først. Skal jeg kjøpe høyere enn 0,5 kortsiktig så får jeg vente på at DVD selger Bolette Dolpin. DVD ser jeg minst en dobling i. Det skal mye til før jeg flytter over til QEC før jeg tar ut andre gevinster, men 0,5, da fyller jeg på.
Redigert 17.04.2022 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
Jensi
17.04.2022 kl 15:42 3291

jeg er faktisk sikker på at Quebecs regering har skudt sigselv i foden ved at stemme for for lovforslaget
alt hvad der kræves nu er jo blot en dygtig advokat , de har jo bevidst sat forhindringer i vejen i mange år.
alt det med social accept og bla bla bla
kun forhaling på forhaling
svie og smerter skal også betales !
samt tabt fortjening !
det bliver udfaldet
og længere er den ikke.
Slettet bruker
17.04.2022 kl 16:45 3195

Det er ikke regjeringen som har stemt for lovforslaget. Jensi bør sette seg litt inn i hvordan dette foregår.
Regjeringen har fremmet et lovforslag som har gått til høring hos diverse instanser før den endelige utformingen ble forelagt Nasjonal Forsamlingen. Det er med andre ord politisk enighet om den nye loven, og forarbeidet er en langt mer omfattende og grundig prosess enn hva Jensi gir uttrykk for.
Sitat: «….. alt hvad der kræves nu er jo blot en dygtig advokat ,……»

Redigert 17.04.2022 kl 17:21 Du må logge inn for å svare
MC Axel
17.04.2022 kl 17:14 3142

QEC has a strong case and they almost certainly get their entire investment back "fair value", then the question is whether they get anything on top for the lost resources
Redigert 17.04.2022 kl 17:16 Du må logge inn for å svare
MC Axel
17.04.2022 kl 17:21 3115

Strange that no one comments on this?

It sounds like the First Nation is also ending up suing Quebec? and threatening to quit the province?



MC Axel
I dag kl 02:22
251
Is hell breaking loose in Quebec😂



"Lederen af ​​Wôlinak, Michel Bernard, ønsker, at dette projekt med Questerre opretholdes."

"Adspurgt for et par måneder siden om nationalforsamlingens mulige vedtagelse af lovforslag 21, svarede Dave Bernard, generaldirektøren for Wôlinak Band Council, så: Vil vi allerede forlade kortet: "Jeg er aboriginal, jeg er knyttet til den føderale regering, jeg er hjemme"? Ikke nødvendigvis, det er ikke den mest diplomatiske måde, men vi skal være i stand til at respektere vores rettigheder, samtidig med at vi er klar over, at det er et følsomt emne ."


Michael Binnion, præsident og CEO for Questerre, sagde, at han var skuffet over, at Quebec-regeringen valgte ikke at støtte sine First Nations .

Vi vil selvfølgelig forfølge vores juridiske muligheder med vores First Nations-partnere. Vores præference er at arbejde med Quebec-regeringen , tilføjede han i en e-mail.

Med hensyn til Éric Tetrault, formand for Quebec Oil and Gas Association, forklarer han: Ønsker regeringen i Quebec virkelig at komme ind i denne kamp, ​​når den blot bliver bedt om to pilotprojekter? At stille spørgsmålet er at svare på det.

https://ici.radio-canada.ca/espaces-autochtones/1876594/loi-21-economie-wolinak-questerre-quebec-met-terme-projet-autochtone


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Indian_Act
Slettet bruker
17.04.2022 kl 17:25 3102

Ja, jeg har sagt i flere år at dette ikke blir noe av og det tok tid før endelig beslutning….husker binna i 2018 sa han trodde pilot kom i 2019 men jeg sa det ikke kom til å skje….trodde virkelig han kjente forholdene bedre en meg 😄 etter årevis med jobbing i quebec og håp om løsning så er nå alt forgjeves. Alt fokuset har vært på quebec så montney osv har kommet i andre rekke, er kanskje derfor produksjonen har vært synkende. Håp om høyere kurser er nå over og hausera med Elly i spissen kan ta en velfortjent pause. Tipper vi har kurs rundt 1,20 på tirsdag og 1kr ikke veldig lenge etterpå. Ikke glem at kursen lå lenge rundt 1kr før hausingen til Jason og en analytiker så den bør til 1kr igjen rimelig fort. Veldig synd for binna og Qec og jeg hadde håpet et annet resultat men jeg har vært realistisk rundt dette og fikk rett.
mofi1
17.04.2022 kl 17:28 3113

Merkverdig å lese kommentarene på Qec-trådene, nesten alle argumenterer ut i fra egen posisjon og leser hverken hva andre kommenterer eller forholder seg til realitetene.

Hvorfor skal aksjen i et gjeldfritt selskap som tjener penger som aldri før og er i ferd med vesentlig å øke produksjonen, ned til f.eks. kr 0,50 fra i underkant av kr 2, selv om et lovforslag blir vedtatt slik det over lengre tid har blitt sagt at det vil?

Den kan sikkert synke noe pga. skuffelse, men realitetene er jo at selskapet tjener store penger og mer vil komme.
Redigert 17.04.2022 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
zool
17.04.2022 kl 17:55 3076

Jeg tror ikke noen seriøst tror den skal ned til femti øre, vi slenger bare litt d… på QEC for å få noen til å selge oss billige aksjer. Det er en del av gamet å prøve å riste løs noen billige aksjer. Som investering er QEC et bunnsolid case med økende inntekter og stålkontroll på kostnadene. Olje- og gasselskaper som QEC vil få ATH inntjening de kommende årene nå som Russland settes på sidelinjen. En erstatning blir en potensiell stor lottogevinst på toppen.
Redigert 17.04.2022 kl 17:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2022 kl 18:26 3048

Tænk at dit had til Binnion er så stort, at du har tilbragt dit liv i alle QEC-tråde i mindst 10 år 🙄 Du er lige så sølle som PU, som igen i dag har skrevet op og ned hele dagen. Har I to intet liv?

Selvfølgelig er QEC ikke færdig og det ved du også godt inderst inde, men du vil bare ikke indrømme det 😎
Manon1
17.04.2022 kl 18:28 3033

Qec på vei mot 3 kr
Slettet bruker
17.04.2022 kl 20:04 2955

Ja det har Elly sagt lenge men skivebom igjen !
njn-
17.04.2022 kl 20:13 2923

Så vidt meg bekjent har loven ikke vært ute til høring, men kanskje du vet noe?
Fjellbris
17.04.2022 kl 20:20 2902

Utrolig hvordan baisere, shortere, nye Nick, gamle med flere brukere, tidligere aksjonærer som har tapt mye før i QEC holder på både her og på egne tråder (Long) i desperat kamp om å få tak i billige aksjer…. håper ingen seriøst tror de er snille gutter som skal advare alle her inne…

Gidder ikke skrive mer, men å tro at et gjeldsfritt selskap som tjener gode penger, som også med dagens energipriser og økt produksjon skal tjene mer fremover skal falle ned mot krona på er forbud sin har vært vist om siden 2021, som i Q4 regnskap 2021 ble skrevet ned til kr 0,-, ja det sier det meste om nivået…

For de seriøse, se tråden til Søkeren, det meste her inne er bare vås.

Nå gjennstår i tillegg som ekstra bonus erstatning, tro ikke det med dagens energi priser at det her blir snakk om småpenger. Er sikker på at QEC oppdaterer markedet om deres tanker / nivåer rundt dette før børsåpning tirsdag😉
Og ja, Jason har nevnt kr 20-40 for ikke så lenge siden dersom noen lurer på nivåer de har diskutert internt…40 blir det nok ikke, SPB 1 har 4-10, et sted der i mellom tipper jeg ;-)
Redigert 17.04.2022 kl 20:41 Du må logge inn for å svare
njn-
17.04.2022 kl 20:21 2899

Elly! Dette har han holdt på med i DNO og QEC.
Han har tapt mye penger i begge selskaper.
Slettet bruker
17.04.2022 kl 20:51 2858

Ja, jeg ved det godt, men han er bare en sølle stakkel lige som PU. Man kan mest af alt bare have ondt af dem 🤷‍♂️
Fluefiskeren
17.04.2022 kl 21:02 2832

Men dere gjør jo akkurat det de er ute etter. Nemlig å få oppmerksomhet. Man kan faktisk la være å kommentere innleggene og hvis man sliter med det kan man blokkere vedkommende. En uke uten en eneste reaksjon så ville de nok være borte.
Redigert 17.04.2022 kl 21:04 Du må logge inn for å svare
minsin
17.04.2022 kl 21:25 2782

hmm tror du har misforstått en hel del...
Nyheten som er presentert er skuffende iflg MB , ergo skuffende for QEC...Aksjen vil dermed falle.

Problemet her er derfor at aksjonærene vil komme til å selge dyre aksjer , worst case så vil aksjonærene lempe ut aksjer for å sikre sine verdier..
De som selger aksjen bør takke jordens skaper for at det finnes kjøpere... men selvsagt de kjøper intet om de ikke finner det billig nok.
Det hjelper lite å forskuttere - økt mulig produksjon.
MB har i over 15 år nevnt økt produksjon uten at det har skjedd 1200 - 1800 boed - har vært fasitsvaret de siste 15 årene...

Om jeg skal tippe så faller aksjen ned mot tekniske 1-2-1.3 eksisterende aksjonære vi i dette område snitte seg ned.
Om det ender opp med overflod av selgere - så vil aksjen falle yttligere , kanskje halveres - da de som er søkklastet og har snittet seg ned får panikk..

For min del - er jeg ikke så veldig interessert i å kjøpe aksjer her - finnes mange andre gode selskaper på Ob som har større potensiale, men vil selvsagt følge med aksjen på tirsdag
Redigert 17.04.2022 kl 21:26 Du må logge inn for å svare
minsin
17.04.2022 kl 21:28 2799

hmm fluefiskeren ... var du her inne i 2008 ?? mener å huske deg fra den tia..domus og en par tre andre.
endte vel med rundt 1700 pst avkastning
MC Axel
17.04.2022 kl 21:38 2775

I have blocked them and have the policy that I do not respond or do not care what they say

They have lost a lot of money and are bitter poor men
Slettet bruker
17.04.2022 kl 21:49 2800

Alle lovforslag blir sendt ut til høring før de blir går videre. Du får google på det.


Redigert 17.04.2022 kl 21:50 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
17.04.2022 kl 22:08 2755

Da husker du bedre enn meg. Jeg var litt ut og inn.Domus husker jeg selvsagt godt. Mulig jeg var inne i 2008, men fikk ikke med den første toppen til 30. Derimot var jeg inne da det skjedde igjen vinteren 2010. Så litt ut og inn igjen før jeg forlot den for godt. Ville ikke være med på oljeskifer. Har dog holdt et halvt øye på den.
Bullerbasse
17.04.2022 kl 22:45 2728

Stevepick, du endte med at få ret og det var godt set. Men Quebeec er de første i hele verden som laver et Ban. Det er modigt taget i betragtning af hvordan Verden har ændret sig siden 24 februar. Jeg giver dig ret at vi har mulighed for at se kurs 1,20 på tirsdag og hvis størstedelen af aktionærerne tager udgangspunkt i det farligste (efter min mening) nemlig følelser, så kan den dykke endnu længere ned. Men man skal huske på at aktier kan ikke sælges hvis der ingen købere er, og dem der køber gør det ikke fordi de har ondt af nogen, de gør det fordi de mener de kan lave profit (ligesom mig og dig). Mine aktier i QEC mister værdi på tirsdag, men jeg lider ikke noget tab, for jeg vælger ikke at sælge. Jeg kan tage fejl, men jeg vælger at se på det jeg altid har gjort når jeg investerer, nemlig fakta. QEC har lav gæld, de sælger en vare som der er stor efterspørgsel på, de får en meget god pris for varen, de har re-investeret fornuftigt = i min optik langt fra konkurstruet, så mine penge forsvinder ikke de næste par år. Jeg investerer og eller bliver ikke i en aktie baseret alene på hvad der måske sker, det kaldes bare risiko.
Redigert 17.04.2022 kl 22:52 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
17.04.2022 kl 23:24 2660

«men jeg lider ikke noget tab, for jeg vælger ikke at sælge»

En «klisje».

Klart du har tapt uansett om du selger eller ikke.
Verdier regnes ut fra hva du har i dag.
Selger du ikke kan tapet bli enda større.
Bullerbasse
18.04.2022 kl 00:17 2960

Din personlige holdning respekterer jeg.
Igen er min investering baseret på fakta og QEC aktien falder på tirsdag, det står ikke til diskussion. Men fakta er: starter den i 1.20 ved børsåbning og jeg sælger mig ud og den ved børslukning slutter i 1.30 har jeg tabt penge. Sælger jeg mig ud i 1.20 og køber lige inden børslukning til kurs 1 har jeg tjent på dagen, korrekt? Hvad med dagen efter så? Jeg er i aktien fordi jeg har en tro på at den skal op og ligge højere i fremtiden end hvad jeg har betalt for den i fortiden. Jeg respekterer daytradere lige så meget som langsigtet investorer, jeg har bare ikke nerver til at daytrade.
1013
18.04.2022 kl 00:20 3093

Gammel nyhed beløbet har været kendt i lang tid. Nu er det barepolitisk bestemt. Men det har intet at gøre med den endelige erstatning som bliver væsentlig større.
Slettet bruker
18.04.2022 kl 00:59 3036

Oppsiktsvekkende og sensasjonelt at noen klarer å spå utfallet av en erstatningssak som kan vare i mange år, og som ikke minst er økonomisk ressurskrevende og belastende for oljemyggen Qec med ca. 8 ansatte som i dag går på sparebluss og har en beskjeden omsetning.

Redigert 18.04.2022 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
tuja
18.04.2022 kl 16:33 2707

Blir bra med produksjonsøkning neste mnd. Nat-gas raller videre:

Close
Natural Gas Futures - May 22 (NGK2)

Real-time capital.com

Create Alert
Add to Watchlist
7.772 +0.472 +6.47%
MC Axel
18.04.2022 kl 16:33 2705

So true! 👍

The Canadian Press

2h ago



"Opponents of these projects say the cancellations and delays show the need to end reliance on the fossil fuel industry and move toward greener energy production.

But it isn't just oil and gas projects that are becoming increasingly difficult to build these days, Yager said. In Ontario, wind farm projects have been cancelled because they pose threats to bat populations. In Quebec, a proposed hydro line that would have carried clean power to Massachusetts was scrapped after residents of tiny Maine refused to allow transmission through their state.

"You can't even build a cellphone tower anymore without running into opposition," Yager said. "Where do you think you could put a new hydro dam nowadays? Nowhere.""


https://www.bnnbloomberg.ca/energy-transition-will-be-challenging-in-era-of-public-protests-regulatory-hurdles-1.1753319
MC Axel
18.04.2022 kl 17:04 2637

My question is whether First Nation can choose to work under the federal rules in its territories and ignore the rules in Quebec???

Exciting and I think we'll hear more about this today or this week😁


"The Wolinak Abenaki Council has called on the Government to respect and engage with them for development on their traditional territory. If the Government declines this invitation, the Council will have no choice but to proceed with its claim by obtaining an ancestral aboriginal title.”"

and what does QEC come with? a joint lawsuit with First Nation or a lawsuit in which the desired amount of compensation is mentioned?😁

He further added, “As we wait for Bill 21 to come into force, we will be assessing our legal options to preserve the rights of our shareholders.”
zool
18.04.2022 kl 18:12 2529

Nice. Hvor høyt går gassprisene når Russland er ute av soga montro? Og oljeprisen bare stiger. 2022 og 2023 blir gullår for de som selger olje og gass. Her er det bare å lene seg tilbake som QEC-aksjonær og se pengene flomme inn i QEC-pengebingen mens overskuddet stiger og stiger.
Redigert 18.04.2022 kl 18:16 Du må logge inn for å svare
tuja
18.04.2022 kl 23:51 2300

Questerre Energy Corporation (QEC.TO)
Toronto - Toronto Real Time Price. Currency in CAD
Add to watchlist
0.2550+0.0050 (+2.00%)
At close: 03:54PM EDT
Volume 173,321