Vikingo production resumed, update on test results

Trobor
IOX 06.11.2018 kl 08:04 33092

Vikingo production resumed, update on test results
Oslo, 6 November 2018

Interoil is pleased to announce that Vikingo's production test on both C5 and
lower C7 formations has been conducted as planned and successfully finished last
week, and that regular production has resumed.

The lower C7 formation independent production test showed a steady oil stream of
92 bopd and 283 bwpd of formation water. The C5 production test also showed a
steady oil stream of 345 bopd without any formation water.

Currently Vikingo is producing from the C5 formation at a steady production flow
of 340 bopd. The lower C7 formation is temporarily shut-in until onsite surface
facility is connected to a water disposal well to be drilled in the coming
drilling campaign.

Meanwhile, Interoil continues its constructive dialogue with the Duya community
and workover operations and equipment mobilization and de-mobilization were
carried out without any conflict. The process to secure the required legal
approval from local authorities and right-of-way from private landowners prior
to start using "The Northern Road" is advanced.

Leandro Carbone, CEO, commented: "We are very optimistic with the hydrocarbon
potential LLA-47 holds based on the results Vikingo's production test results in
either C5 or lower C7 formations. Also Interoil is making excellent progress in
materializing "The Northern Road".
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2018 kl 07:11 3888

Diskusjonen som gikk over flere uker etter PM 1. oktober var med andre ord berettiget. Svar som IR har meddelt til enkelte og som blir gjengitt her bekrefter vel nettopp det. Konflikten med Duya har blitt løst, men selskapet har ikke hatt nødvendig adkomst inntil ganske nylig. Hverken for transport av prod eller demobilisering. Det er derfor grunn til å anta at selskapet ikke har hatt "tilfredsstillende" fremdrift og ligger på etterskudd i forhold til eksisterende boreplaner. Den siste meldingen er passiv i sin henvisning til "the coming drilling campaign" siden den ikke bekrefter tidsaspektet. Hverken direkte med tidspunkt, eller med referanse til tidligere meldinger. Reaksjonen i markedet kjenner vi (kan selvfølgelig også være som en konsekvens av testen av C7 og nåværende flow fra C5), men selskapet trenger virkelig en påminnelse om at det må utvises en mye bedre vurderingsevne når markedet skal informeres. Beslutningsgrunnlaget som selskapet deler ut til sine interessenter er ikke av god nok kvalitet.

Den som sitter med et langt perspektiv har neppe noen grunn til bekymring, men den som har psyke som Ludvig i Flåklypa vil nok oppleve noen urolige uker fremover. Kommer det ikke melding om boring før Q3 så blir den rapporten ikke hyggelig lesning. Her vil det neppe stå noe om oppstart i Q4, men.............tja, hva da ?
Redigert 08.11.2018 kl 07:24 Du må logge inn for å svare
Ransen
08.11.2018 kl 07:32 3836

Fasinerende at du klarer å vinkle omtrent alt av planer og aktiviteter som selskapet foretar, til worst case scenario.
Det må jo tross alt finnes litt tillit når du er aksjonær.
Bare merk ordlyden i meldingene som veldig positiv
Slettet bruker
08.11.2018 kl 08:01 3770

Worse case scenario ? Tja, kanskje det, men dette er kritikk av selskapets kommunikasjon med markedet som jeg oppfatter som "ullen" og lite presis. Ikke noe mer enn det egentlig. Vi diskuterte i ukevis etter PM 1. oktober om selskapet kunne transportere prod fra Vikingo eller ikke. I ettertid så viser det seg at det var en riktig antakelse av noen, og som ble møtt med massiv motstand av de fleste her inne. Vi kunne fått denne avklaringen allerede 1. oktober. Ikke nå idag - denne uka - indirekte via svar som IR sender til enkelte. Og derfor så spør jeg - hvorfor blir ikke oppstart av boring i Q4 bekreftet i den siste meldinga ? Den levner mer tvil og usikkerhet enn oppklaring. Og kanskje mer enn strengt tatt nødvendig. Dette er min subjektive vurdering. Hverken mer eller mindre.
Vikingen
08.11.2018 kl 08:10 3741

Vi kan vel ikke diskutere det Bæærnt skriver - de mangler at bekræfte at de når at bore 2 brønde i Q4.
Det kunne nemt meldes ud, så ingen var i tvivl om ordlyden - men det gør de ikke.

Måske de vil lave en rigtig "cliffhanger" :-)
sebioslo
08.11.2018 kl 08:21 3703

Som skrevet før, tolker (nok en tolkning...) jeg IR svar "Som det fremgår av gårsdagens melding har Interoil nå adgang til transport gjennom det aktuelle området" som at tilgang for WO og produksjon ble tillat igjen samtidig.
Ellers hvorfor skriver at de har NÅ adgang og ikke at "de har alltid hatt adgang for transport av produksjon"

"nå" viser at det var ikke slik før perioden fra "gårsdagen melding"



olje cowboy
08.11.2018 kl 08:45 3645

Med all panikken vi har sett de siste dagene ANG reduksjon av produksjon på C5, var det bra og få bekreftet fra IR at produksjonen er justert ned. Men tragisk at ikke IOX kan skrive i meldingen at produksjone er choket ned til 340 Fat (fra 744 eller høyere) for og redusere sand produsjon og unødig slitasje på reserovar.
Hoved grunnen til at pumpen røk var nok «dritt» fra reseovaret som tettet pumpen. Under produksjons testing og oppstart av en brønn vil en ofte åpne opp til nærmest maximal kapasitet for og sjekke reserovaret. ( spessielt om en har færne brønner i nærheten for å måle trykk fall på disse, og derved få nyttig informasjon om olje nivå mellom brønnene som borres) En vil alltid redusere flow når brønnen settes i normal produksjon, da strupes flowen på ventil treet. Ved og starte og stoppe produsjonen under testing finner en ut hvilket produsjons nivå som er best for brønne ( Redusere differensial trykket mellom reserovar og produsjons streng mest mulig) noe som her betyr stabil produksjon på 340 fat. Hvorfor IOX valgte og kjøre på 740 fat etter siste produksjons test kan en bare spekulere i… kansje en kalkulert risiko med tanke på olje pris og økonomisk risko i den perioden. At de nå reduser produksjonen for og ikke stresse reserovar og utstyr, er for meg bare positivt og viser de ikke har panikk. Med tanke på finansieringen av de neste brønnene.
rajansen
08.11.2018 kl 08:55 3621

Olje cowboy

Jeg er enig i det du skriver her.
helloween
08.11.2018 kl 08:55 3621

Takk for ett godt innlegg.
Dette har du tydeligvis greie på:)
helloween
08.11.2018 kl 09:03 3594

Hadde ikke fått med meg rajansen sitt svar fra IR.
Men de kunne helt klart informert dette.
Blir jo litt forskjell nå når IOX sier de har valgt å strupe ned produksjonen på dette nivået:)

Var i alle fall musikk i mine ører.


Edit

Det har vel kanskje noe med den kommende borekampanjen som helt klart inneholder at det skal flere sugerør i C5?
Har ikke greie på det, men kanskje det svarer seg å suge mer olje andre plasser i kolonnen?

Redigert 08.11.2018 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
Ransen
08.11.2018 kl 09:06 4748

Flott innlegg olje cowboy. Endelig en profesjonell vurdering av situasjonen.
rischioso
08.11.2018 kl 09:24 4711

Abu,

jeg er om bord - kunne liksom ikke annet nå når ting virker å gå som planlagt etter siste melding. Regner med at de får startet boringen om ikke av begge så i alle fall den ene brønnen tett opp til det som er planlagt så det blir spennende tider fremover med løpende oppdateringer forhåpentligvis mer detaljert enn det vi har sett i det siste for å unngå unødvendige misforståelser...:)
Slettet bruker
08.11.2018 kl 09:37 4657

Olje cowboy: Takk for opplysende bidrag!
Jeg har ikke peiling, men det har tydeligvis du. Bidra gjerne mer.
henrik9
08.11.2018 kl 09:47 4625

Risotto har sneket seg ombord etter harde forsikringer om at det ikke kom til å skje. Meget upålitelig arbeidskraft som kan forsvinne ved første havn eller tilogmed hoppe overbord i rom sjø. Forsøk på oppvigling og mytteri bør man også være obs på. Det første som må skje er at han får smake styrmannens pisk for sin tidligere desertering og nedrakking av skipets ledelse og mannskap.
Redigert 08.11.2018 kl 09:48 Du må logge inn for å svare
rischioso
08.11.2018 kl 10:48 4496

Her er det ikke snakk om å snike seg om bord - det var etter invitasjon fra selskapets ledelse som informerte om at skuta endelig og omsider var kommet inn på rett kurs og det er akkurat det og ingenting annet som er av betydning - at det bølger litt får vi bare leve med når man er på sjøen, men det er riktig kurs som er avgjørende og den virker nå å være plottet inn...:)
YNWA250505
08.11.2018 kl 10:53 4478

Så du mener nå at faren for en emisjon nå er over?
Slettet bruker
08.11.2018 kl 10:59 4442

Ja, nå venter jeg i spenning på det svaret............
Prøv
08.11.2018 kl 11:03 4421

Les ele tråden. No er jo alt svart der etter han solgte seg ut alt for tidlig. Det samme kommer til å skje her når han er ute igjen. ;)
oivindl
08.11.2018 kl 11:33 4352

Rischioso, og her er hva du mente om siste melding, før du fikk kjøpt deg inn:
"Det synker nok inn etter hvert - en glimrende salgsanledning om kursen får en peak på basis av denne suppa...."
At Abu er positiv til dine krumspring, er jo ufattelig.
rischioso
08.11.2018 kl 11:56 4286

Nei, har jeg sagt det?

Jeg har derimot sagt at så lenge man opprettholder planen med å bore 2 brønner med partner så vil resultatet av det sammen med økt prod på C5 fremover og senere også produksjon på C7 redusere behovet for emi helt eller delvis.

Om det i tillegg ender opp med et redusert garantibehov ovenfor ANH så vil det være en bonus noe som er sannsynlig nå som COR-6 forpliktelsen er ryddet av veien.
Redigert 08.11.2018 kl 13:18 Du må logge inn for å svare
rischioso
08.11.2018 kl 11:59 4274

Les deg opp på ELE caset og se det opp i mot siste melding så skjønner du hvorfor det selskapet ikke lengre har tillit i markedet noe som vil fremgå av kursen om ikke lenge....)
rischioso
08.11.2018 kl 12:02 4254

Det bunner nok ut i at ABU er skrudd sammen annerledes enn deg - ikke bare litt. Han virker å ha evnen til å se det store bildet og ikke fokusere på person - akkurat det utgjør en vesentlig forskjell, men jeg forventer ikke at du ser den...:)
Tigerberget
08.11.2018 kl 12:05 4235

Nei du har jo ikke hevdet et det kommer en emi før....eller vent litt


rischioso
01.11.2018 kl 13:24
1155
Blir nok fart nok når melding om emi foreligger på lav 4 eller høy 3 legger vi dagens kurs til grunn. Siger kursen derimot ned under 4,5 så vil nok en emi på 4 tallet ikke være mulig for en godt rabattert emi betyr fort en rabatt i intervallet 15-25%...

Det at kursen blir liggende her betyr nok at det er flere som ønsker en exit før den slippes videre ned i forkant av emien...
rischioso
08.11.2018 kl 12:15 4216

Tiger,

ja - om ikke boringen av de 2 første brønnene med partner hadde blitt noe av og pumpeskifte med tilhørende WO ikke ble en suksess så ville det ha skjedd - men nå kjenner vi jo til at pumpeskifte med tilhørende WO ble en suksess og i tillegg kjenner vi til at planen om å bore de 2 første brønnene med partner fortsatt er planen over det første som vil skje.

I tillegg har vi fått bekreftet at dialogen med landeierne har avansert i tillegg til at selskapet jobber med en alternativ løsning så dette virker også å gå i orden.

Med dette i minnet så vil det være vanskelig å argumentere annerledes.
helloween
08.11.2018 kl 12:16 4209

Hehe..enn skal ikke stole på andre enn seg selv på forumet.
Riskokeren har nok aldri trodd på noe emi.Han spiller på psykologien som er ett råttent spill som kun går ut små tradere som ikke helt vet hva de eier.

Er jo flere enn han som kjører denne taktikken her på forumet;)
007 James Bond
08.11.2018 kl 12:44 4138

Så definisjonen på en WO-suksess er en mer enn halvert produksjon fra brønnen???

Man må ha røyka noe sterkere enn sokkene sine for å komme på en slik "konklusjon".
helloween
08.11.2018 kl 12:57 4111

Her har vi svaret JB


rajansen
I går kl 17:05 1449
Fikk dette svaret av IR.

Hei og takk for epost.
Ja, det er riktig at produksjonsnivået nå er noe lavere enn før. Det er reservoarforhold og hensynet til hva som over tid vil gi best utnyttelsesgrad (recovery rate) som gjør at Interoil velger å la Vikingo-brønnen produsere på dette nivået nå.

Kind regards
Investor Relations
Interoil Exploration and Production ASA
007 James Bond
08.11.2018 kl 13:05 4082

De har gjort et valg (ikke klart å unngå) å mer enn halvere produksjonen fra brønnen etter WO. Kvartalet før WO gikk faktisk IOX med et lite overskudd. Nå stuper inntektene, og underskuddet vokser for hver dag. DET kaller dere en suksess??? Jiiiizes!
helloween
08.11.2018 kl 13:14 4047

Mer enn halvere produksjonen? Vet du hva Vikingo produserte?
Hvor mange prosent mottar iox av denne produksjonen?
Og ikke minst når er vikingo nedbetalt og iox mottar en betydelig høyere inntekt på brønnen?

Jiiiizes!...:)
oivindl
08.11.2018 kl 13:19 4027

Rischioso mener jo ikke det han skriver, han skal bare tjene penger.
Slettet bruker
08.11.2018 kl 13:52 3940

Det er nettopp dette jeg ikke skjønner (for min del så er det den skiftende argumentasjonen som er fornøyelig lesning). Alle kan jo gjennomskue Rischioso et al, og ingen vet vel det bedre enn han selv. Så spørsmålet er jo hvorfor ? Hva er motivet ? Han, og alle andre for den saks skyld, må jo forstå at innsatsen bak hvert skrevne ord på HO ikke gir noen direkte avkastning på OSE samme hvor mye tid som legges ned på øvelsen. Så hva er egentlig motivet ? Eller er det rett og slett ikke noe annet enn tidtrøyte ?

........og joda, jeg kan nok også komme under samme kam fra noen tuer rundt omkring, men det får jeg ta med et skjelmsk glimt i øyet.
oivindl
08.11.2018 kl 14:28 3850

Nå er vel ikke jeg den eneste som ser hva du driver med, det er bare å lese gjennom kommentarene du får. Hvordan Abu er skrudd sammen, skal ikke jeg uttale meg om, men jeg er forundret dersom han fortsatt ikke har gjennomskuet deg.
helloween
08.11.2018 kl 14:37 3823

Nå har denne tråden foreks over 10 000 klikk, så jo du kan skremme folk til å selge.
Det er de som er usikre og ikke helt vet hva de har kjøpt som selger, og det er det noen som utnytter..:)
oivindl
08.11.2018 kl 14:38 3818

Rischioso har jo anklaget andre for å lure folk inn i en aksje, mao mener han nok at noen trigges/overbevises til å kjøpe eller selge basert på det som skrives her inne. Da har han nok også håp om å bidra til å bevege kursen etter egen posisjon.

Vi har tidligere sett at enkelte har takket skribenter her inne for tips og råd som har gitt dem god avkastning. Da er det ikke urimelig at markedet, spesielt i aksjer med lav omsetning, kan påvirkes av debatten her inne.
Tigerberget
08.11.2018 kl 15:15 3757

Forskjellen er at vi ser på et større bilde mens du ser inn i en boble.
morten81
08.11.2018 kl 15:59 3683

Noen der har forventninger rundt produksjons tallene som kommer snart?

Kommer de på fredag eller mandag?
Slettet bruker
08.11.2018 kl 18:44 3501

Jeg kan ikke si sikkert, men de andre mnd. Der 10 dag i mnd. Er på en lørdag, så er rapporten kommet den 09. Dette gjaldt ihvertfall i februar. Og i Mai i år. Så derfor er det sannsynlig at den kommer i morra.
rischioso
09.11.2018 kl 02:18 3163

Ja det er riktig - den 9de falt på en fredag både i februar og mars og da kom også rapporten så den kommer nok i morgen fredag den 9de mellom 7 og 8am...:)
Redigert 09.11.2018 kl 02:21 Du må logge inn for å svare
Ransen
09.11.2018 kl 07:41 3047

Ikke ha så store forventninger til produksjonen i oktober, men salgsprisen er bra. Oktober 2019 derimot blir mer spennende.
Nå ser det ut til at OPEC og Russland vil regulere markedet slik at det ikke oversvømmes. De har rett og slett ikke råd til lavere pris enn i dag.
Personlig tror jeg at etterspørselen er større enn tilbudet, da nå alle produserer maksimalt. Årsaken til lageroppbyggingen i USA er mulig at Trump har tatt av beredskapslagrene for å holde oljeprisen i sjakk i forkant av mellomvalget.
Redigert 09.11.2018 kl 07:42 Du må logge inn for å svare