ZENITH ENERGY *Mangedobling mulig*

Slettet bruker
ZENA 19.04.2022 kl 12:09 34197

The Tilapia project could be transformational

Analyse, 38 øre- nesten 3 gangen uten Tilapia og Nigeria.

Hvor høyt bør analysen være om man inkludere disse 2?

Jeg tror virkelig vi er nær en mega oppgang nå!

Valuation: Based on a sum of the parts calculation our valuation for Zenith is £43.3 m or
3.1p/share (NOK 0.38). For the hydrocarbons assets we have applied a valuation quotient
of US$3/boe of 2P which reflects a substantial discount to the established Africa plays such
as Africa Oil which sell on EVs of US$5-7/boe. The power plant has been valued on the basis
of the purchase price plus a 25% uplift for current elevated profitability.




ZENA

Initiation of Analyst Coverage by Allenby Capital

ZENITH ENERGY LTD.

("Zenith" or the "Company")

Initiation of Analyst Coverage by Allenby Capital

Zenith Energy Ltd. ("Zenith" or the "Company") (LSE: ZEN; OSE: ZENA), the listed international oil & gas production company focused on pursuing African development opportunities, is pleased to announce that Allenby Capital Limited ("Allenby"), the Company's Financial Adviser and Broker in connection with its listing on the London Stock Exchange, has initiated analyst coverage on Zenith (the "Initiation Note").

The Initiation Note can be accessed by way of the following link: http://www.allenbycapital.com/research/research-zen.html



Viking_I

Many are waiting for that message specifically the rate at which Zenith is selling oil. Also there will be schedule news in coming days as Zeniths both rigs in Tunisia so expecting production to double before summer. so anyone wants out they are free. Remember Nigeria is not out of option yet with huge P90 reserve (proven) 5th May is next hearing.
1) Tilapia II
2) SLK - remaining 22.5 %
3) ROB- 1 back in production
4) EZZ side track workover and double the production
5) ROB - 3 Drilling
6) SLK - double the production
7) ELB - 3 workover
Redigert 19.04.2022 kl 12:10 Du må logge inn for å svare
gravemaskinen
25.04.2022 kl 10:56 3917

latterlig utvikling idag...oljesalg på over 60 millioner fredag pluss 3 mill i måneden i strømsalg.. olje for over 50 millioner som selges om 2 mnd..altså over halve m cap i inntekter på et halvt år, og vi ligger under 11 øre..om ikke annet så opp i 11,5 øre i London på lavt volum..
Viking_I
25.04.2022 kl 11:01 3898

lets see until day end will it be below 0.11 or not.
TheLondonOiler
25.04.2022 kl 11:05 3916

lots of good updates to look forward to.
Viking_I
25.04.2022 kl 11:07 3916

Remember that time oil price was $70 and oil sold at $103 so 47% upward. Also electricity price double from Dec 2021.
Gullit
25.04.2022 kl 11:44 3860

Ja for Zenith ser det veldig lyst ut, nå må folk bare våkne å bli med på denne reisen..
Barneskirenn
25.04.2022 kl 13:41 3693

Ikke at dette har direkte sammenheng med Zenith/tilapia. Men om noen med innsikt kan utdype.
Eni har signert avtale om økning av gass-produksjon i Congo (21.april). Tydeligvis får myndighetene gjennomført diverse avtaler som gjelder hydrocarbures..
Hva er det som gjør at Zenith har blitt invitert på festen, men fortsatt ikke får komme inn døren? Er det forhandlinger rundt disse 4-6$ mill som gjør at prosessen treneres? Ifølge prospektet var andelen (40/60%) landet? AC har selv sagt i 6-10mnd at det mangler "kun" et pennestrøk.. Lurer sterkt på hva det kan være.

https://www.eni.com/en-IT/media/press-release/2022/04/republic-congo-and-eni-agree-increase-gas-production-supply.html

Forøvrig ikke baising. Har kjøpt ytterligere 240 000 stk i dag. Har fortsatt tro på Tilapia, men det er ikke årsaken til ytterligere kjøp.
gravemaskinen
25.04.2022 kl 14:00 3702

zena har i hvertfall hvert heldig/dyktig med å treffe på oljesalget sitt....103 dollar pr fat mot 101 idag...
kaunis
25.04.2022 kl 14:10 3674

Det er vel ikke noe å lure på lenger, når ting fortoner seg merkelig, er det nettopp noe, merkelig. Klart det er noe som noen vet og som blir utnyttet til det maksimale, holde kursen under 12øre, og hvorfor akkurat under 12øre? Ja det er merkelig og ikke en tilfeldighet, kansje noen som skal kjøpe seg inn i Zena eller har gjort det lenge, altså siden det nye oljeselskapet som AC har noen aksjer i og som han er i familie med eieren. Hvor sitte å undre seg mnd etter mnd når svaret ser ut til å ligge rett foran våre føtter. Hvorfor i all verden skulle AC innvestere i et annet selskap når ZENA trenger hvert et øre for å utvikle seg raskere. Her har det ikke vært rakettfarten som har rådd. Nei kall en spade for en spade.
kaunis
25.04.2022 kl 16:30 3565

Ser ikke ut til at så mange vil være med på en usikker reise, tror flere har tenkt nøye gjennom den merkelige kursutviklingen her, og tenkt. Når oljesalget ikke fikk øyenbrynene til å løfte seg, da skjønner selv den tungnemme at noe ikke stemmer. Noen som har hatt kontakt med AC og kan sende en bekymringsmelding ang. aksjekursen og dårlig respons på oljesalget . Kursen faller i tillegg i dag, alle vet jo at oljeprisen vi bli høy hele -22 om ikke det er store svikere i boikotten av Russland. Det er blitt nerver der ute, og det er ikke uten grunn. Jeg har ikke solgt en eneste aksje og har ikke planer heller for å gjøre det, det er mage nok med dårlige nerver.
Gullit
25.04.2022 kl 16:50 3562

Att den går ned 0.0042 øre på en helrød dag på børsen er no heller positivt.. mange som har lidd store tap i dag.. Poenget her er vel att ett pennestrøk i congo kan doble kursen hvilke som helst dag. Ikke prøv å lage store overskrifter av ingenting. Dag til dag kurs her er bare å glemme. Se 1 år frem du..
Pessimist1
25.04.2022 kl 17:02 3556

Med respekt og melde så gir vel ikke dette noen mening. Ja, Andrea er investert i flere verdipapirer. Jeg regner med du sikter til råvareselskapet som sønnen startet, å det er vel ikke noe unaturlig i at en bemidlet far ønsker å hjelpe sin sønn i å lykkes? Nå er det slik at Zenith ikke har noen akutt pengenød, som du selv vet solgte vi nettopp olje for 57 millioner, tjener 2-3 millioner i mnd i Italia, i tillegg til emisjonen i November, pluss lånet de fikk for litt siden er ikke Zenith i noen pengeknipe å det er veldig godt.

"Hvorfor i all verden skulle AC invvestere i et annet selskap når Zena trenger hvert øre for å utvikle seg raskere"

Første ledd her vil jeg påstå jeg nå har tilbakevist. Det er ikke slik at AC tilfører kapital ved å kjøpe Zenith aksjer over børs, AC har forøvrig vært deltaker i de fleste emisjoner jeg kan huske i dette selskapet å har brukt en stor andel av egen lønn på nettopp dette. Zenith har mer en nok penger til å utvikle seg videre, men du får ikke tak i de tekniske løsningene, boreutstyr m.m. over natten. De har en plan for å øke produksjonen i Tunisia, den er fullfinansiert.

Det at du med jevne mellomrom prøver å piske opp om at her er noe konspiratorisk som foregår tenderer til det latterlige. Aksjekursen har ikke gått opp, det er ikke synnonymt med at noe galt skjer eller at kursen på magisk vis holdes nede slik noen større kommer inn. Spørsmålene enhver serriøs investor må stille seg selv er:

Er selskapet billig gitt dagens produksjon og inntekter? Jeg svarer ja på dette.
Er selskapet billig om de oppnår mål i utviklingsplanen? Jeg svarer ja på dette.

Børsen går opp å ned, selskaper med lav likviditet på børs sliter somregel mer når børsen faller, det er vel svært få oljeselskaper som ikke faller i dag. Det eneste man får gjort er å ha en formening om prisingen å om den er billig eller ei. Jeg har ikke sett noe i 2022 som tyder på at AC & co ikke jobber hardt for å følge planen som er satt i forbindelse med utvikling av selskapet.
Slettet bruker
25.04.2022 kl 17:08 3541

1 år frem er vi på samme plass som nå. venter fortsatt på signaturer. Kanskje vi produserer 300 boe mer.
Barneskirenn
25.04.2022 kl 17:17 3518

Kanskje 300boed mer? Ja takk, hvis de ikke klarer mer enn det:)
Ved oljepris på 100$, gir det ca. 90mnok mer i kassa..
Gullit
25.04.2022 kl 17:53 3454

Det er akkurat det, tror ikke alle som er investert her forstår hva de er investert i. Om vi dobler boed iløpet av året så er jo det enormt. 300 mer er også ekstremt bra…
Gullit
25.04.2022 kl 17:55 3490

Meget godt skrevet.. Kaunis har en stygg agenda om dagen. Trist att han skal fortsette med dette våset sitt.
Frodon
25.04.2022 kl 18:48 3431

Hva tenker du om analysen? Olje prisen var på ca usd 80 når analysen kom ut. Hvis du ser på prising pr olje fat, er Zena priset langt lavere enn noe annet olje selskap jeg har funnet. I tillegg kommer strøm og gass inntektene. Får de produksjonen opp til 1000-2000-3000 etter hvert, burde i hvert fall en reprising komme 😜
Slettet bruker
25.04.2022 kl 19:52 3346

Måtte AC få landet avtalene som er varslet snarest!
kaunis
25.04.2022 kl 21:20 3223

Jeg beklager, men jeg har ikke en stygg agenda, jeg prøver bare å forstå hvorfor AKSJEkursen ikke rører seg tross salget av oljen?????. Dere må være tilnærmet hjernedød visst en ikke setter et stort ? ved selskapet. Ikke klamre seg til at alt gikk ned i dag, det er en enkel avsporing av problemet, tror alle er forundret og nesten lammet av at aksjekursen ikke rører seg mer en tusendeler, men fortsatt er div problemstillinger ikke noe, noen av dere vil høre. Da kan dere som vet at alt er i orden fortelle oss andre hvilken dag som vil være avgjørende for at aksjekursen 100% sikkert, vil stige i forhold til virkeligheten, minimum. Det som er problemet er at INGEN kan forklare på et fornuftig nivå hvorfor kursen ikke følger det som ville være normalt, noen lunde. Ikke kall skepsis for VÅS, det blir for enkelt, ingen av dere har kommet med et fornuftig og troverdig svar på problemet alle lurer på.
Blientotre
25.04.2022 kl 21:24 3207

Det er mulig det foregår noe bak kulissene som vi ikke vet, men inntjeningen som har blitt levert så langt i år er mer en god nok for å heve kursen.
kaunis
25.04.2022 kl 21:42 3176

Så absolutt og den burde vært rundt 30øre når en vet hvilke store forventninger som ligger i korgen og som vi alle håper på. Aksjekurser baseres vanligvis på forventninger og ikke på gårdagens tall, da er det i seneste laget å satse. Men kansje for mange i dag ikke vet at det er slik det fungerer i praksis.
Blientotre
25.04.2022 kl 22:04 3180

Det vil ikke gå uoppdaget i all evighet - det vil bli oppdaget. Da må man også som aksjonær tåle å vente.
Selv kjøpte jeg meg inn i slutten av februar - lei av å vente, men tar den.
Redigert 25.04.2022 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
Barneskirenn
25.04.2022 kl 22:10 3174

Kaunis.

«Ikke gårdsdagens tall».
Tror du glemmer at zenith var konkursbo for 1,5år siden, og tatt en rimelig stor turnover. Er først nå risikoen begynner å avta betraktelig.. Garantert en del investorer(seriøse/tyngre aktører) som avventer (med tanke på historikken) investeringer før zenith virkelig kan bekrefte at de har reist kjerringa. Og først da kommer det et stort nok volum i aksjen.
Samtidig må du ikke glemme at det faktisk tar tid å bygge et selskap omtrent fra «scratch». Er ikke gjort i en håndvending selv for et lite enkelmannsforetak, og da SPESIELT et oljeselskap, midt i en pandemi.
Er ikke gjort over natta, selv ikke for Super-AC!
Redigert 25.04.2022 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Computum
25.04.2022 kl 22:11 3170

Var det ikke en med tette bånd til selskapet som skrev her for noen (ganske mange) måneder siden og som formidlet spørsmål til ledelsen, eller husker jeg feil?
Banes
25.04.2022 kl 22:16 3192

Ang. Kaunis sine ytringer :
Han har et sannsynlig og godt poeng. Her er det noe som forgår - som ikke har noe å gjøre med markedskrefter. Selv så skriver jeg sjelden , er en blåøyd optimist , - har mange for mange Zena aksjer...... men likevel - nå bør vi høre på det Kaunis sier . Billig inngang etc. holder ikke , - noen vettuge folk har solgt mye.... ?
Blientotre
25.04.2022 kl 22:23 3172

Om det er meg du sikter til, så har jeg aldri påstått å ha noe kontakt med ledelsen eller om å sende dem mail😅 men jeg husker det ble skrevet.

Nå tar jeg mye av det som blir skrevet her på forum med en klype salt..
Redigert 25.04.2022 kl 23:00 Du må logge inn for å svare
Pessimist1
26.04.2022 kl 00:57 3028

Har aldri hevdet at skepsis er vås. Når skepsisen din går over til å handle om at AC på en eller annen måte tilfører selskapet penger når han kjøper aksjer over børs begynner man derimot å stusse. Du hevder at Zenith trenger hver eneste krone de kan få, du argumenterer videre med at aksjekjøpet i selskapet til sønnen på en eller annen måte legitimerer ditt syn. Da lurer man helt enkelt på hva du egentlig har evnet å forstå angående handel på børs? For at selskapet skal bli tilført kapital må det settes en emisjon, det er ikke nødvendig. Så jeg vil gjerne at du helt konkret uten å kalle motdebattanter hjernedøde kan forklare meg hvordan AC skal tilføre selskapet kapital uten å ha en emisjon å eventuelt hvorfor du mener selskapet har et desperat kapitalbehov?

Jeg hadde skjønt om skepsisen din var forankret i noe fundamentalt. Men at du ene å alene baserer aksjekursutviklingen på at det er ugler i mosen. Vel det viser at du har noen grunnleggende problemer med forståelsen. Har du hørt om uttrykket "the market can stay irrational longer than you can stay solvent". Det er et meget kjent begrep som forklarer mye av den frustrasjonen du åpenbart har. Om ting hadde fulgt markedet lineært kunne alle sammen kjøpt indeksfond å gitt faen, poenget er at markedene ikke er effisiente.

Alt man sier om aksjekursutviklingen fra dag til dag er å forblir spekulasjoner. Jeg kan gjerne dele med deg noen av årsakene til hvorfor jeg tror vi enda ikke har fått enn rettferdig prising.

1. Trackrecord. Selskapet har de siste 2 årene ved flere anledninger ikke levert på det de har lovet. Det har tidvis vært emisjoner jeg å mange andre har vært ekstremt kritiske til. Dette vekker ikke tillit blandt investorene, slike ting sitter i en stund. Det gjør at dessverre forblir Zenith et case som for flere er direkte uinvisterbart.

2. Aksjen har ikke tilstrekkelig likviditet. For at noen andre enn småinvestorer skal kaste seg over denne aksjen må likviditeten opp, du får ikke en stor serriøs aktør til å gå inn i et selskap hvor likviditeten er så lav som i Zenith med ryktet til Zenith. Det gjør at det er mange som kaster seg inn i aksjen som tror de skal sitte her i 3 dager å tjene en halv formue som dernest blir provosert å selger igjen når profitiene om raske penger ikke slår til.

3. Markedsverdien er for lav til at man får dekning av meglerhus. Det har AC sagt ved gjentatte anledninger, at markedsverdien må være i størrelseorden 400-500 millioner norske kroner for å få tilgang til norske meglerhus.

4. Se på oljeaksjene på Oslo Børs, jeg har ikke noe problem med å forstå at enkelte vil tjene 50% i AkerBP med en helt annen risikoprofil enn 200% i Zenith med en helt annen risikoprofil.

5. Trading, det foregår som nevnt her tidligere mye trading. Dette er igjen koblet sammen med overnevnte poenger, hvor det er lav likviditet å at man med relativt få kroner kan trigge stopploss for de som har det for så å øke egen posisjon å selge senere på dag. Dette har vært et gjentagende mønster i Zenith.

Selv om det foregår trading i Zenith å at aksjekursutviklingen ikke nødvendigvis følger det vi som liker å regne på ting forventer. Så betyr ikke det at det er en eller annen hemmelig plan for å få en større investor, hverken inn eller ut. Bildet er mer sammensatt en som så.

Jeg er mer en villig til å diskutere negative sider ved Zenith. Det krever derimot at man har noe konkret å diskutere, at du å andre kaller folk hjernedøde å mener her er en slags stor konspirasjon, vel det sliter jeg med å ta serriøst. Alle her inne kan lese seg opp på Zenith, de kan selv se på regnestykkene å så kan de vurdere om det er en god investering eller ikke. Jeg er rimelig sikker på at du er totalt uenig i dette også, jeg er sikkert helt idiot som ikke abbonerer på konspirasjonsteorier. Tar imot kritiske meninger med åpne armer, men gjerne noe mer konkret.
Barneskirenn
26.04.2022 kl 01:28 3006

Pessimist1, takk. Godt skrevet.
Konjagi
26.04.2022 kl 08:19 2791

Meget saklig og velbegrunnet innlegg. Takk Pessimist1.
Dessverre, så tror jeg ikke du når inn til vedkommende.
kaunis
26.04.2022 kl 08:27 2761

Kan ikke si at det er så godt skrevet, jeg har aldri skrevet at AC tilfører selskapet kapital ved å handle aksjer over børs, det er tullball og ikke godt skrevet. her innrømmes det at div ting som er negativt med Ze og det er også med på å holde kursen nede, ikke noe nytt. Det har vært flere emier som Ac selv har tatt og som andre han har kjent har vært med på, da tilfører AC kapital til selskapet og bruker egne penger, altså kan AC tilføre selskapet penger ved å bare bestemme at han gjør en privat emi som han har gjort flere ganger. Så den forståelsen var ikke tema der, ikke godt skrevet. 13mill aksjer på en dag er ikke et lavt volum,og det har det vært vært mange ganger, ikke godt skrevet. Til slutt kommer pess med flere punkter som er helt riktig og godt skrevet. Kursen rørte så vidt på seg med et volum på ca,13mill aksjer, så det er ikke volumet som stopper en kursutviklingen. ikke godt skrevet.
X-43 scramjet
26.04.2022 kl 08:40 2723

Evighets aksjen Zena. Kanskje vi skal laste opp billige aksjer nå og håpe på en dobling? Det vil sikkert ta tid, imens kan vi ha andre aksjer i porteføljen og mens Zena tar en evighet
Billyjojimbob
26.04.2022 kl 08:50 2696

Hugs på at her er det mange som har både 100 og 200% pluss de som har truffet klokkerent med div swingtrades,misnøyen her kommer stort sett fra de om har bommet fullstendig med timing/volum,spennende om det blir haraball&go go fremover på gode nyheter eller en må nøye seg med lite🤠
Viking_I
26.04.2022 kl 09:00 2656

If someone don't believe in numbers please go out of zenith and take break form this stock. There are many stock on Oslo where you can double money and get good dividends.
1) Everyone know delay is main factor here. so it be Tilapia or SLK remaining part.
2) Management other than AC don't want to buy shares. If management don't believe company is stable and underprice why should they are not buying shares.
3) 85.6% free float shares which makes price development impossible.
4) No decision making person available in Norway who can engage broker house for investment.
5) Transparency in share holding information is main issue which create doubt in investors mind.
6) One-way communication in IC where AC takes only questions which he likes to answer.

gravemaskinen
26.04.2022 kl 10:55 2458

det er helt fantastisk å være zena aksjonær...Olje og gass selskap der kursen går ned når oljepris går opp, og der kursen går ned ved oljepris nedgang...tradingtradingtrading.....zzzzzzzz
gravemaskinen
26.04.2022 kl 10:55 2457

det er helt fantastisk å være zena aksjonær...Olje og gass selskap der kursen går ned når oljepris går opp, og der kursen går ned ved oljepris nedgang...tradingtradingtrading.....zzzzzzzz
Slettet bruker
26.04.2022 kl 11:26 2373

Forventer at AC snart kommer med news.

Nigeria news kan vel komme neste uke.
Viking_I
26.04.2022 kl 11:50 2317

There will be no news about Nigeria from zenith side until case is resolved. You will get update on case through RNS from ADME on 6th May.
Redigert 26.04.2022 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2022 kl 11:53 2312

Ja blir spennende! 06.05 er neste uke!

Viking_I
26.04.2022 kl 11:54 2339

They need to enter into agreement again, it will take time. I am expecting ROB-1 first.